quote:
Op vrijdag 12 juni 2026 12:03 schreef Dr.Mikey het volgende:Bing die als maagd de serie in kwam en jarenlang verhalen had met de religieuze Sjors en zijn spirituele moeder.
Als ze Bing nu homo of biseksueel maken, is het wat mij betreft klaar. Dat is echt aangeven en toegeven dat de ideeën rondom dat personage op zijn en ze echt niks meer weten. Alsof ze alleen nog maar kunnen bedenken dat Bing meer als Everon kan zijn, zodat hij min of meer zichzelf kan spelen. Dat is NIET het personage van Bing! Lekker gemakzuchtig bedacht weer. Beter niet!
Laat ik even benadrukken: ik heb niets tegen homo's of biseksuelen. Dergelijke verhaallijn is alleen niet iets wat die schrijvers op een goede manier gaan brengen. Het wordt weer ongemakkelijk of iets waar niemand naar wil kijken, maar waarschijnlijk beide. Nogmaals: kijken die makers ooit hun werk terug en vinden ze dat dan ook echt leuk? Waarom spelen acteurs verhaallijnen waar geen smaak of geur aan zit en waar je de kijker ook alleen maar mee verveeld? Ik snap dat het een soap is en je soms opvulling nodig hebt, maar tegenwoordig lijken spannende momenten wel de opvulling om met de complete saaiheid door te kunnen.
Ik vind: IEDEREN die betrokken is bij de serie MOET MOET MOET (!!!) de serie ook ECHT kijken, als onderdeel van de baan!!! En ook: IEDEREEN die erbij betrokken is MOET feedback geven, als hij/zij dat nodig vindt. Dr. Blanco kan wel wat tegengas gebruiken, in plaats van ieder zwakzinnig schrijfsel in de serie op te nemen. Alsof zij verheven is voor feedback. De schrijvers lijken steeds minder te weten wat de kijker wil zien of wat een verhaallijn laat vliegen of neerstorten.
Het afkappen van verhaallijnen lijkt minder geworden.Logisch: er zijn minder verhaallijnen! Blij om te zien dat ze blijkbaar wel eens een conclusie kunnen verwerken nu, maar vervolgens moet de soep weer erg lang koken voordat er iets wordt geserveert. Het is juni! Meer dan een maand geleden begon ik al over die cliffhanger. De tijd dringt, maar voelen jullie het? Er gaat gewoon weer niks bijzonders gebeuren. Ieder jaar zeuren dat iets alles voorgoed zal veranderen of dat een bepaald personage voor een hoop onrust komt zorgen, heeft al vaak tot een anticlimax geleden. Als ze niks beters weten dan dat Bing, na al dat suffe rondscharrelen van de afgelopen maanden en dat gezweef rond Vesper, nu ineens homo blijktt: einde verhaal!
Blijkbaar vinden die schrijvers hun kladscriptjes zo geniaal, dat de serie eerst volledig om zeep moet, voordat ze eens iets van actie overwegen. Vervelende verhaallijnen komen steeds vaker voor, er is geen spanning en eerdere problemen zijn nog altijd niet verholpen. Dan nog schrijven ze steeds meer kinderen in de serie, bouwen ze daar verhaallijnen om heen en gaat het ook iedere keer over het krijgen van meer kinderen. Wie hier kijkt daar graag naar?
Over het algemeen is dit seizoen beter dan de vorige twee.Dat is echter niet veelzeggend met het niveau dat we meestal zien. Het is een soap. Het hoeft geen hoogwaardige dramaserie te zijn, maar zorg op zijn minst dat de kijker zich kan amuseren. Zeker niet irriteren! Een wisseling van de wacht graag! De schrijvers zijn op.
[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Pomtip op 12-06-2026 13:33:24 ]