abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221367389
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 11:08 schreef freaky40 het volgende:
Er heeft iemand met Blaadje Blanco gegeten....https://www.mediacourant.(...)tst-doet-geen-recht/
Totaal geen zelfkritiek...
Tja, dit is duidelijk een gevalletje "Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt".

Intussen elders op het Wereldwijde Web: GTST onder vuur na cliffhanger: 'Oneerlijk om te vergelijken met 20 jaar geleden'

quote:
Dat GTST die actieve online fans nog steeds heeft, bleek eerder deze week toen een aankondiging van "groot nieuws" rondom de soap niet helemaal het gewenste resultaat had. Het nieuws was dat Everon Jackson Hooi de castfoto's maakt voor het volgende seizoen. Daar waren fans zacht gezegd niet van onder de indruk.

Volgens de acteur bewijst dat alleen maar dat nog steeds heel veel mensen zich verbonden voelen met de soap. "Ik ben blij dat het gebeurd is. Het overgrote gedeelte van de fans hoopte dat we naar vijf uitzendingen per week zouden gaan. Dan heb je meteen antwoord op de vraag hoe relevant GTST nog is, toch?", zegt Jackson Hooi tegen NU.nl.
Zo lust ik er ook nog wel een paar :')
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_221367533
Dit vond ik wel een spijker op zijn kop verhaal hoor https://www.nu.nl/film/64(...)20-jaar-geleden.html
Allemaal cabaretteketet!
  zondag 19 juli 2026 @ 23:42:51 #278
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_221388073
de classics op videoland zijn ook op een wat minder punt met Charlie en die Lieve en het who shoot Ludo wat nu echt maar voortkabbelt.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  vrijdag 24 juli 2026 @ 09:22:18 #279
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_221418007
Maar als het goed is komt vanavond (of ergens in de aankomende dagen) de terugkeer van Ludo. _O_
Toch een epische scene waarin Barbara in het scheepsruim hardop vroeg of het Nick of Janine was. Maar niet wetende dat achter het scherm opeens Ludo achter de knoppen zat. _O_

Bekijk deze YouTube-video
@Frey had geloof ik nog een betere video, maar die staat niet meer op YouTube. Gelukkig heb ik een setje van wat GTST video's thuis bewaard op mijn netwerkopslag. Misschien dat ik ze nog eens ergens neerplemp.

Ik probeer in deze verhaallijn wel te achterhalen op welk punt Nina er achter kwam dat haar vader nog leefde. Want tot enkele afleveringen geleden praten Janine en Nina onder vier ogen nog steeds over zijn dood. Dus Nina weet dus nog niet dat hij nog leeft, terwijl hij dus gezellig psychologische martelingen op een boot gaat uitvoeren op 'de vijf'.

Dat Ludo mogelijk nog leeft wisten we al een paar weken van te voren. Janine had toen op Sanders Inc. een telefoongesprek met Stefano, waarbij het gezien de context eerder leek dat ze met Ludo babbelde, want Stefano heeft geen enkele affiniteit met Sanders Inc. meer. En later had ze thuis ook een persoonlijk telefoongesprek dat duidelijk Ludo moest zijn, al zei ze tegen Nina dat het Stefano was.

Dat Nina opeens wist dat Ludo nog leefde vond ik wel een beetje merkwaardig in deze verhaallijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door Claude_Viole op 24-07-2026 10:31:07 ]
  vrijdag 24 juli 2026 @ 23:12:08 #280
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_221424027
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 11:08 schreef freaky40 het volgende:
Er heeft iemand met Blaadje Blanco gegeten....https://www.mediacourant.(...)tst-doet-geen-recht/
Totaal geen zelfkritiek...
Walgelijk.
quote:
Ze vervolgt: “Wij nemen iedere dag een complete aflevering op."
Ja, om William Rutten in 1991 te quoten: dat is er ook wel aan te zien. Zelfs met dat progressive beeld en die 360-decors. Maar klinkt nog steeds niet als het probleem van de kijker.

quote:
"Bij een dramaserie krijg je soms uren voor één scène, bij GTST vaak maar een half uur, met als gevolg dat je een scène maar twee of drie keer over kan doen. Wij zenden vier afleveringen per week uit, een dramaserie hooguit één.”
Ja, en? Voorheen waren het er vijf, en toch was de kwaliteit beter. Rara, hoe kan dat.

Lone daalt diep in mijn achting met dit soort rare reacties. Eindigend met "Maar mij raakt het niet". Nee hoor, tuurlijk niet.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_221424124
Wat weet dat mens er eigenlijk van, komt opdraven als blaadje Blanco niets creatiefs meer kan bedenken om de soap verder te helpen en dan maar oude lijken uit de kast trekken met een totaal niet relevant verhaallijntje voor een paar maanden.
Allemaal cabaretteketet!
  zaterdag 25 juli 2026 @ 18:04:02 #282
268260 Dr.Mikey
pi_221430457
R.I.P DTS.
pi_221430613
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2026 23:45 schreef freaky40 het volgende:
Wat weet dat mens er eigenlijk van, komt opdraven als blaadje Blanco niets creatiefs meer kan bedenken om de soap verder te helpen en dan maar oude lijken uit de kast trekken met een totaal niet relevant verhaallijntje voor een paar maanden.
Nu stel je toch al dat Blaadje Blanco ooit enige vorm van creativiteit zou hebben gehad, waar ik toch weinig van gemerkt heb al die jaren _O-
pi_221442307
Ik heb het vermoeden dat het contract tot seizoen 40 verlengd gaat worden en de serie als een nachtkaars uitgaat als het zo doorgaat
  maandag 27 juli 2026 @ 00:22:47 #285
328189 ArnieAlberts
pi_221442646
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 22:51 schreef Bpalma het volgende:
Ik heb het vermoeden dat het contract tot seizoen 40 verlengd gaat worden en de serie als een nachtkaars uitgaat als het zo doorgaat
Wat zal er eerder stoppen, Goede Tijden of The Simpsons? :D
  maandag 27 juli 2026 @ 01:19:48 #286
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_221442702
De vraag is dan, hoe zal de laatste aflevering van GTST er dan uitzien? :P
pi_221443345
quote:
99s.gif Op maandag 27 juli 2026 01:19 schreef Claude_Viole het volgende:
In de laatste aflevering eindigen alle lopende verhaallijnen plotseling, off-screen of helemaal niet. In de allerlaatste scène maakt Blaadje Blanco dan een on-screen cameo (met voice-over tekst) met wat laatste afsluitende woorden terwijl ze die opschrijft op papier om dan recht in de camera te kijken, om zichzelf te vereeuwigen als de chroniqueur van al het lief en leed:

maandag 27 juli 2026 @ 11:46:57 #288
433862 Mr.Pomtip
Voor u ist menéér Pomtip!
pi_221444573
Vanuit de toekomst:
Deze donderdag kwam de laatste aflevering van Goede Tijden Slechte Tijden. Er is lang naar dit moment toegewerkt. Je kon het zien aankomen. Seizoen 40 kwam vandaag tot een einde, waarvan de cliffhanger gisterenavond is uitgezonden, op 14 juni 2029. De cliffhanger stond in het teken van Ludo Sanders, die nu echt is overleden. Het is vreemd dat Ludo werd neergeschoten, aangezien hij zich de afgelopen jaren juist profileerde als de opa-figuur van de serie. Sinds 2025 hebben we hem eigenlijk niet meer echt in actie gezien, toen met de perikelen rondom kleinzoon Valentijn, die in 2028 nog een korte comeback maakte. Nadat Janine vorig jaar werd neergeschoten, blijkt nu dat Ludo dit zelf heeft gedaan. Nu is hij zelf het slachtoffer, maar we komen er nooit achter wie er schoot.

RTL heeft na een roerige tijd bevestigt dat het programma niet zal terugkeren. Na twee jaar op Videoland voelde de serie niet meer als Goede Tijden Slechte Tijden. De kijker kon zich niet meer vinden in de verhaallijnen, die al langer onder vuur stonden. Daarmee is de cliffhanger van vier jaar geleden, waarin Nina's ex Bruno tegen een kruiwagen viel, bij fans zo'n beetje de laatste geweest die in de smaak viel. De koerswijziging in seizoen 38 was duidelijk de verkeerde. Had RTL maar nooit besloten om de serie exclusief naar Videland te brengen, want de gewoontekijker haakte af. De kijkcijfers liggen gemiddeld rond de 12.000 en 14.000 kijkers per aflevering. Afgelopen zomer werd een dieptepunt gehaald, toen Tom en Max gingen vloggen. De kijker was niet bepaald geamuseerd, wat online zelfs leidde tot een protest van fans, vooral via het forum van FOK en de fansite GTSTcourant. De derde terugkeer van Martine Hafkamp uit 2028 was ook geen succes te noemen.

RTL beraadt zich nog over hoe de serie mogelijk een voortzetting krijgt op SBS9. Wat wel bekend is, gaat vooral over de cast, die teleurgesteld thuis zitten vanaf deze zomer. Ondanks dat RTL Boulevard vorige zomer al speculeerde over een eventuele stop van de serie, sloeg dit bij de medewerkers in als een bom. De serie heeft inmiddels al twee doorstarten gehad, maar hoofdschrijfster Pia Blanco deelt mede dat er nog voldoende kwalitatieve verhaallijnen klaar lagen tot seizoen 42 in 2031. Op het moment zijn de sets afgebroken en opgeslagen. De reeds opgenomen afleveringen, goed voor acht maanden aan uitzendingen, worden niet meer vertoond en belanden in het achief van RTL Nederland.

Kijk vanavond ook naar het samenvattend retrospective van RTL Boulevard, waarin we u nog éénmaal terug meenemen in de geschiedenis van de soap en terugkijken op hoogtepunten, waaronder de parachutesprong, Bowien aan de cliff, de brand in Boks, hoe Bruno werd gevonden in een liftschacht, de bevalling van Nola en de moord op Ludo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Pomtip op 27-07-2026 17:16:23 ]
pi_221445509
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 00:22 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Wat zal er eerder stoppen, Goede Tijden of The Simpsons? :D
Waarschijnlijk GTST
pi_221445577
quote:
99s.gif Op maandag 27 juli 2026 01:19 schreef Claude_Viole het volgende:
Ik vroeg het aan Chatgpt.

# Premisse – De allerlaatste aflevering van *Goede Tijden, Slechte Tijden*

Na tientallen jaren van liefdes, intriges, moorden, familievetes en onvergetelijke cliffhangers sluit Meerdijk voorgoed haar deuren. Billy de Palma organiseert in De Rozenboom een groots afscheidsfeest, waarbij iedereen die ooit iets heeft betekend voor het dorp is uitgenodigd. Het wordt een avond vol nostalgie, confrontaties en onverwachte terugkomsten.

De huidige generatie is compleet aanwezig: **Ludo Sanders, Janine Elschot, Linda Dekker, Rik de Jong, Stefano Sanders, Julian Verduyn, Demi Verduyn, Henk Visser, Marwan El Amrani, Luuk Bos, Troj Veerman** en **Shanti Vening**.

Tijdens de openingsspeech wordt stilgestaan bij de bewoners die Meerdijk nooit meer zouden terugzien. Op grote schermen verschijnen foto's van geliefde personages die zijn overleden. Het meest emotionele moment volgt wanneer ook **Bing Mauricius** en **Nina Sanders** worden herdacht. Hun tragische dood na de liftcrash van het jaar ervoor heeft een onuitwisbare leegte achtergelaten. Ludo Sanders ziet de foto van zijn dochter verschijnen en breekt zichtbaar. Janine slaat een arm om hem heen, terwijl de rest van de zaal in stilte het glas heft.

Maar al snel slaat de stemming om wanneer de eerste oude bekenden arriveren.

Na jarenlang afwezig te zijn geweest komt **Daniel Daniël** eindelijk terug. Hij loopt glimlachend De Rozenboom binnen met een pakje sigaren in zijn hand.

"Zo... eindelijk gevonden."

De zaal barst in lachen uit.

Niet veel later arriveren **Robert Alberts** en **Jef Alberts**, die speciaal uit Frankrijk zijn overgekomen voor deze historische avond. Oude rivalen worden vrienden voor één avond en herinneringen aan vroeger worden opgehaald.

Dan verschijnt **Martine Hafkamp**, nog altijd even dramatisch en onvermoeibaar.

"Ik zal jullie eens vertellen waarom GTST nooit meer hetzelfde is geworden! Blaadje Blanco! Die vrouw heeft mijn glorieuze comeback in 2017 volledig verprutst!"

Iedereen zucht. Niemand neemt haar serieus.

Even later opent de deur opnieuw.

Tot ieders verbazing stapt **Maxime** naar binnen. Jarenlang dacht iedereen dat ze overleden was, maar lachend vertelt ze dat ze al die tijd onder een andere identiteit heeft geleefd en inmiddels miljonair is geworden dankzij de Staatsloterij.

Voordat iemand daarvan kan bijkomen, komt **Hedwig Harmsen** binnen met een enorme grizzlybeer aan een riem.

"Rustig maar," zegt Hedwig. "Hij doet alleen iets als hij geprovoceerd wordt."

De avond lijkt uit te groeien tot een liefdevol afscheid van Meerdijk.

Dan valt plotseling alle muziek stil.

De lichten doven.

Een enkele spot richt zich op de trap.

Langzaam verschijnt een vrouw.

**Blaadje Blanco.**

Ze loopt rustig naar beneden terwijl iedereen haar verbaasd aankijkt.

"Jullie denken dat Ludo Sanders de machtigste persoon van Meerdijk is."

Ze glimlacht.

"Of Martine Hafkamp."

Ze schudt haar hoofd.

"Nee."

"Ik schreef jullie levens."

"Ik bepaalde wie verliefd werd."

"Ik bepaalde wie verraden werd."

"Ik bepaalde wie rijk werd."

"En ik bepaalde ook wie stierf."

Ze kijkt recht naar Ludo.

"Ik besloot dat Nina Sanders stierf."

Ludo balt zijn vuisten.

Blaadje Blanco vervolgt:

"Ik ben de oppermachtige schrijfster. Zonder mij was GTST nooit uitgegroeid tot de langstlopende en succesvolste soap van Nederland."

Een paar seconden blijft het stil.

Dan begint Daniel Daniël hard te lachen.

Robert schudt grinnikend zijn hoofd.

Jef applaudisseert spottend.

Martine roept:

"Mens, doe normaal."

Langzaam lacht de hele zaal haar uit.

Blaadje Blanco kijkt emotieloos om zich heen.

"Dan eindigt het verhaal... precies zoals ík het heb geschreven."

Ze haalt een kleine afstandsbediening uit haar jas.

Een rood knopje.

Ze drukt erop.

**Piep.**

De camera zwenkt langzaam naar de kelder van De Rozenboom.

Tussen de draagbalken beginnen tientallen explosieven tegelijk af te tellen.

Ludo kijkt geschrokken om zich heen.

Janine fluistert:

"Ludo..."

Voordat iemand kan reageren...

**BOEM!**

Een allesverwoestende explosie verandert De Rozenboom in een vuurzee. De schokgolf trekt door heel Meerdijk. De iconische kroeg, waar generaties bewoners liefhadden, ruzieden, trouwden en afscheid namen, verdwijnt in één klap.

Vanuit de lucht zien we een enorme rookwolk boven Meerdijk opstijgen.

Het beeld wordt zwart.

Na enkele seconden verschijnt alleen nog het logo.

**GOEDE TIJDEN, SLECHTE TIJDEN**

**1990 – 20XX**

Geen aftiteling.

Geen uitleg.

Geen antwoord op de vraag wie de explosie heeft overleefd.

Het verhaal van Meerdijk eindigt met de grootste cliffhanger uit de Nederlandse televisiegeschiedenis.
pi_221445651
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 15:18 schreef Bpalma het volgende:

[..]

Na tientallen jaren van liefdes, intriges, moorden, familievetes en onvergetelijke cliffhangers sluit Meerdijk voorgoed haar deuren. Billy de Palma organiseert in De Rozenboom een groots afscheidsfeest, waarbij iedereen die ooit iets heeft betekend voor het dorp is uitgenodigd. Het wordt een avond vol nostalgie, confrontaties en onverwachte terugkomsten.

De huidige generatie is compleet aanwezig: **Ludo Sanders, Janine Elschot, Linda Dekker, Rik de Jong, Stefano Sanders, Julian Verduyn, Demi Verduyn, Henk Visser, Marwan El Amrani, Luuk Bos, Troj Veerman** en **Shanti Vening**.

Tijdens de openingsspeech wordt stilgestaan bij de bewoners die Meerdijk nooit meer zouden terugzien. Op grote schermen verschijnen foto's van geliefde personages die zijn overleden. Het meest emotionele moment volgt wanneer ook **Bing Mauricius** en **Nina Sanders** worden herdacht. Hun tragische dood na de liftcrash van het jaar ervoor heeft een onuitwisbare leegte achtergelaten. Ludo Sanders ziet de foto van zijn dochter verschijnen en breekt zichtbaar. Janine slaat een arm om hem heen, terwijl de rest van de zaal in stilte het glas heft.

Na jarenlang afwezig te zijn geweest komt **Daniel Daniël** eindelijk terug. Hij loopt glimlachend De Rozenboom binnen met een pakje sigaren in zijn hand.

Niet veel later arriveren **Robert Alberts** en **Jef Alberts**, die speciaal uit Frankrijk zijn overgekomen voor deze historische avond. Oude rivalen worden vrienden voor één avond en herinneringen aan vroeger worden opgehaald.

Dan verschijnt **Martine Hafkamp**, nog altijd even dramatisch en onvermoeibaar.

"Ik zal jullie eens vertellen waarom GTST nooit meer hetzelfde is geworden! Blaadje Blanco! Die vrouw heeft mijn glorieuze comeback in 2017 volledig verprutst!"

Tot ieders verbazing stapt **Maxime** naar binnen. Jarenlang dacht iedereen dat ze overleden was, maar lachend vertelt ze dat ze al die tijd onder een andere identiteit heeft geleefd en inmiddels miljonair is geworden dankzij de Staatsloterij.

Voordat iemand daarvan kan bijkomen, komt **Hedwig Harmsen** binnen met een enorme grizzlybeer aan een riem.

De lichten doven.

**Blaadje Blanco.**

Ze glimlacht.

"Of Martine Hafkamp."

Ze schudt haar hoofd.

"Nee."

Ludo balt zijn vuisten.

Blaadje Blanco vervolgt:

"Ik ben de oppermachtige schrijfster. Zonder mij was GTST nooit uitgegroeid tot de langstlopende en succesvolste soap van Nederland."

Martine roept:

"Mens, doe normaal."

Een rood knopje.

Ze drukt erop.

**Piep.**

Janine fluistert:

"Ludo..."

**BOEM!**

Een allesverwoestende explosie verandert De Rozenboom in een vuurzee. De schokgolf trekt door heel Meerdijk. De iconische kroeg, waar generaties bewoners liefhadden, ruzieden, trouwden en afscheid namen, verdwijnt in één klap.

Het beeld wordt zwart.

**1990 – 20XX**

Geen aftiteling.

Geen uitleg.

Het verhaal van Meerdijk eindigt met de grootste cliffhanger uit de Nederlandse televisiegeschiedenis.
_O- _O- _O-
pi_221446866
@PeterKelder @Arniealberts. welke verhalenlijn uit de beginjaren seizoen 1-10 zijn leuk om te volgen?
pi_221447778
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 19:33 schreef Bpalma het volgende:
@:PeterKelder @:Arniealberts. welke verhalenlijn uit de beginjaren seizoen 1-10 zijn leuk om te volgen?
Seizoen 1:

• (De aanloop naar) de moord op Marc de Waal
• Arnie op de boerderij van de familie Dalstra
• Anton Bering stalkt en gijzelt Jeanne en Daniël
• Simon wordt beschuldigd van MeToo
• De moeizame relatie tussen Emile Bezemer en zijn moeder
• Rolf Huygens wordt gechanteerd / Helen ontdekt dat haar zoon nog leeft
• De vergelding van de hoerenhakker
• De 'verdrinkingsdood' van Simon
• Martine stuurt David Harkema als 'zoon' op Helen af en verliest de controle

Extra:
• De opbloeiende liefde van Simon en Annette
• De moeilijkheden van Jan en Petra van Ede
• De drie scènes van Mevrouw Bleeker

Seizoen 2:

• De afwikkeling van de David Harkema-lijn
• Peter wordt verdacht van diefstal
• Sara Middelkoop en de gestolen diamanten
• De anonieme dreigbrieven
• Leendert Prent gijzelt Suzanne
• Zijn John en Tim schuldig aan een dodelijke aanrijding?
• De liefde van Myriam en Johan / De Sebsaliet-affaire
• De mysterieuze dood van Rolf Huygens / De terugkeer van Martine
• De wraak van Martine op Frits en Herman

Seizoen 3:

• Laura ontvoert Sanneke Strijbos
• Kees Moree treitert en terroriseert Dian en Jef
• De dood van Annette in Birma
• Circusdirecteur Leeuwenberg tart Julie en Tim
• De vergismoord op Rien
• Roos wordt aangerand door Steef van Woerkom
• De dodelijke wraak van Herman op Trix
• De Celu-affaire
• De discriminatie van Arthur
• Alice de Boer wil zich wreken op Helen
• Peter en het mysterie van de zusjes Maas
• "Annette" duikt terug op in Simons leven
• Martine wil de macht over het Huygens Concern
• De dood van Lotje
• Laura sluit zich aan bij Instituut Karma

Eigenlijk is heel seizoen 3 een absolute aanrader wat mij betreft :P

Seizoen 4:

• Wapenhandel in De Rozenboom
• Wies Veldman raakt geobsedeerd door Simon
• De depressie van Simon
• Janine ontdekt dat Marieke haar zusje is
• De orgaanhandel van Dokter Hooman
• Marieke komt in contact met Bouke
• Daniël in de kuil
• Frits wil zich aansluiten bij het kartel van Onno P. Wassenaar
• Simon en het mysterie Leida Schimmelpenninckx
• De affaire van Linda en Robert
• Daniëls gokverslaving
• Koen Heeze en de langzame moordpoging op Helen
• Simon verliest zijn geheugen

Seizoen 5:

• Koen draait door, gijzelt Helen en wordt opgepakt
• De ogenschijnlijke dood van Simon
• De downfall van Martine
• Angela Nieuwkoop wil zich wreken op Helen
• Arthur en Suzanne worden gestalkt door Lucas en Kristel
• Stan en het conflict met Mario Schim van der Loeff
• Linda wordt belazerd door Franse zakenpartners
• Remco is de zoon van Jef
• De terugkeer van Dian en haar romance met Frits
• Meneer Harmsen is verliefd op Janine (toplijn)
• Marieke zoekt aansluiting in de Heavy Heaven en wordt verkracht
• Janine wreekt zich op de Heavy Heaven
• Guusje Balk dreigt blind te worden / de terugkeer van Peter
• De affaire van Laura en Stan / het bloederige gevecht tussen Laura en Linda om Stan

Seizoen 6:

• De vete tussen Linda en de familie Alberts
• Peter ontdekt wie zijn moeder is
• De komst van Rik in Hotel Dendermonde
• De moord op Frits
• De affaire van Linda en Arnie
• De ontluikende liefde van Rik en Anita
• De moord op Bert de Jong
• De komst van Ludo en zijn romance met Janine
• Martin Helmink leeft nog
• Daniël krijgt de voogdij over Wendela Hafkamp
• Sylvia verliest de voogdij over Floris
• De komst van Kim en haar treitercampagne tegen Jef
• Dian graaft teveel in Ludo's verleden / de komst van Luigi Pavese

Van seizoen 7 t/m 10 kan ik weinig zeggen, dat is niet mijn periode. Maar ik denk dat de wraak van Dian, Bowien en Huib op Ludo, de herrijzenis van Simon, de waanbeelden van Daniël, de terugkeer van 'John', de stalker van Mathilde, de liefde van Kim en Ché, de ontvoering van Nina door de maffia sowieso wel aardige lijnen zijn om terug te kijken. Wat jij, @Frey? :P

En eigenlijk... kan ik voor de eerste zes seizoenen alleen maar adviseren om alles te kijken. Ja, het begin is moeilijk en er zijn door de seizoenen heen periodes die wat minder sterk zijn, maar zelfs de slechtste verhaallijnen en afleveringen uit die eerste zes jaar zijn beter dan wat we anno nu voorgeschoteld krijgen als 'haute cuisine' :P
pi_221448399
Ben nu met seizoen 1 bezig maar ik kijk Classics enkel in de zomerstops dus het duurt nog wel even voor dat ik daar doorheen ben...Laura een zuiplap, nooit geweten. Karakters Jan en Petra, nooit geweten dat die er ooit waren. Beetje lastig ventje die Jan. Maar blijkbaar zijn het allemaal bekende van de main karakters Arnie, Peter Kelder en Linda Dekker.
Allemaal cabaretteketet!
  dinsdag 28 juli 2026 @ 01:03:39 #295
268260 Dr.Mikey
pi_221448410
In de classics zijn we vlak bij de onthulling van de moord op Ludo.
R.I.P DTS.
  dinsdag 28 juli 2026 @ 01:36:39 #296
328189 ArnieAlberts
pi_221448437
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 08:53 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
In de laatste aflevering eindigen alle lopende verhaallijnen plotseling, off-screen of helemaal niet. In de allerlaatste scène maakt Blaadje Blanco dan een on-screen cameo (met voice-over tekst) met wat laatste afsluitende woorden terwijl ze die opschrijft op papier om dan recht in de camera te kijken, om zichzelf te vereeuwigen als de chroniqueur van al het lief en leed:

[ afbeelding ]
Tering _O- Heb je nou echt met AI Helen Helminks iconische shot uit de seizoen 1-leader voorzien van Vrouwtje Blanco? :D _O-
  dinsdag 28 juli 2026 @ 01:44:40 #297
328189 ArnieAlberts
pi_221448445
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 21:45 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van seizoen 7 t/m 10 kan ik weinig zeggen, dat is niet mijn periode. Maar ik denk dat de wraak van Dian, Bowien en Huib op Ludo, de herrijzenis van Simon, de waanbeelden van Daniël, de terugkeer van 'John', de stalker van Mathilde, de liefde van Kim en Ché, de ontvoering van Nina door de maffia sowieso wel aardige lijnen zijn om terug te kijken. Wat jij, @:Frey? :P

En eigenlijk... kan ik voor de eerste zes seizoenen alleen maar adviseren om alles te kijken. Ja, het begin is moeilijk en er zijn door de seizoenen heen periodes die wat minder sterk zijn, maar zelfs de slechtste verhaallijnen en afleveringen uit die eerste zes jaar zijn beter dan wat we anno nu voorgeschoteld krijgen als 'haute cuisine' :P
Ik heb hier nagenoeg niks aan toe te voegen. Ik zit volgens de statistieken nu al een paar jaar klem in (de eerste helft van) seizoen 7, ik kom er maar moeizaam doorheen.

Een paar goede verhaallijnen daar:
- Albert Holst en Laura lijnrecht tegenover elkaar, over Julian
- Arnie's exit en de (nasleep van de) zoektocht in Venezuela
- ...Ja, dat is het wel. Kim moet nog erin groeien, Sylvia is al beetje mwah, Ludo en Jessica als een item(!?) is weerzinwekkend, Daniël... doet ook iets. Helen heeft enkel maar edelfiguratie-scènes en dat is iets wat Bruni Heinke later ook in interviews zou noemen.

Ik dacht dat het later deze reeks wel spannender zou worden met Evelien van Benthem, met de terugkeer van Wassenaar, met Alice de Boer... maar ik ben er nog niet. En ik zie op tegen de lijdensweg/aftakellijn van Sylvia.
  dinsdag 28 juli 2026 @ 09:10:29 #298
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_221449336
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 15:18 schreef Bpalma het volgende:

[..]

De lichten doven.

**Blaadje Blanco.**

Ze glimlacht.

"Of Martine Hafkamp."

Ze schudt haar hoofd.

"Nee."

Ludo balt zijn vuisten.

Blaadje Blanco vervolgt:

Martine roept:

"Mens, doe normaal."

Een rood knopje.

Ze drukt erop.

**Piep.**

Janine fluistert:

"Ludo..."

**BOEM!**

Het beeld wordt zwart.

**1990 – 20XX**

Geen aftiteling.

Geen uitleg.

_O- _O-
pi_221459612
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2026 01:36 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Tering _O- Heb je nou echt met AI Helen Helminks iconische shot uit de seizoen 1-leader voorzien van Vrouwtje Blanco? :D _O-
Het doel heiligt de middelen O-)
Voor dit plaatje heb ik dan weer geen AI gebruikt, kan bij het volgende topic in de OP op de plek van de vorige :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2026 00:51 schreef freaky40 het volgende:
Ben nu met seizoen 1 bezig maar ik kijk Classics enkel in de zomerstops dus het duurt nog wel even voor dat ik daar doorheen ben...Laura een zuiplap, nooit geweten. Karakters Jan en Petra, nooit geweten dat die er ooit waren. Beetje lastig ventje die Jan. Maar blijkbaar zijn het allemaal bekende van de main karakters Arnie, Peter Kelder en Linda Dekker.
Nooit geweten dat Laura een zuiplap was? :o Waar dacht je dan dat ze bij Pittige Tijden "ik ben L-L-L-L-L-L-L-L-Laura" met het eeuwige drankglas in d'r hand vandaan hadden? :D

Jan en Petra zijn geen karakters die lang blijven, na 70 afleveringen is het klaar. Daarna komt Emile Bezemer voor een paar maanden in de serie, hij is ook een oud-klasgenoot van Arnie/Peter/Linda etc. En in seizoen 2 maakt oud-klasgenote Emma Driessen ook voor een paar maanden haar opwachting. Allemaal personages voor een tijdelijke periode, maar in tegenstelling tot recente misbaksels als Rosie of Tamara hadden ze wel interessante verhaallijnen met een duidelijke kop en staart, en maakten ze de wereld van GTST ook groter.
pi_221459627
Ja klopt, Pittige Tijden werd ze als zuiplap neergezet maar ik dacht dat dit meer ironisch was dan dat het echt was. Ik keek toen niet dus het is allemaal nieuw
Allemaal cabaretteketet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')