Tja, dit is duidelijk een gevalletje "Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt".quote:Op zaterdag 18 juli 2026 11:08 schreef freaky40 het volgende:
Er heeft iemand met Blaadje Blanco gegeten....https://www.mediacourant.(...)tst-doet-geen-recht/
Totaal geen zelfkritiek...
Zo lust ik er ook nog wel een paarquote:Dat GTST die actieve online fans nog steeds heeft, bleek eerder deze week toen een aankondiging van "groot nieuws" rondom de soap niet helemaal het gewenste resultaat had. Het nieuws was dat Everon Jackson Hooi de castfoto's maakt voor het volgende seizoen. Daar waren fans zacht gezegd niet van onder de indruk.
Volgens de acteur bewijst dat alleen maar dat nog steeds heel veel mensen zich verbonden voelen met de soap. "Ik ben blij dat het gebeurd is. Het overgrote gedeelte van de fans hoopte dat we naar vijf uitzendingen per week zouden gaan. Dan heb je meteen antwoord op de vraag hoe relevant GTST nog is, toch?", zegt Jackson Hooi tegen NU.nl.
Walgelijk.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 11:08 schreef freaky40 het volgende:
Er heeft iemand met Blaadje Blanco gegeten....https://www.mediacourant.(...)tst-doet-geen-recht/
Totaal geen zelfkritiek...
Ja, om William Rutten in 1991 te quoten: dat is er ook wel aan te zien. Zelfs met dat progressive beeld en die 360-decors. Maar klinkt nog steeds niet als het probleem van de kijker.quote:Ze vervolgt: “Wij nemen iedere dag een complete aflevering op."
Ja, en? Voorheen waren het er vijf, en toch was de kwaliteit beter. Rara, hoe kan dat.quote:"Bij een dramaserie krijg je soms uren voor één scène, bij GTST vaak maar een half uur, met als gevolg dat je een scène maar twee of drie keer over kan doen. Wij zenden vier afleveringen per week uit, een dramaserie hooguit één.”
Nu stel je toch al dat Blaadje Blanco ooit enige vorm van creativiteit zou hebben gehad, waar ik toch weinig van gemerkt heb al die jarenquote:Op vrijdag 24 juli 2026 23:45 schreef freaky40 het volgende:
Wat weet dat mens er eigenlijk van, komt opdraven als blaadje Blanco niets creatiefs meer kan bedenken om de soap verder te helpen en dan maar oude lijken uit de kast trekken met een totaal niet relevant verhaallijntje voor een paar maanden.
Wat zal er eerder stoppen, Goede Tijden of The Simpsons?quote:Op zondag 26 juli 2026 22:51 schreef Bpalma het volgende:
Ik heb het vermoeden dat het contract tot seizoen 40 verlengd gaat worden en de serie als een nachtkaars uitgaat als het zo doorgaat
In de laatste aflevering eindigen alle lopende verhaallijnen plotseling, off-screen of helemaal niet. In de allerlaatste scène maakt Blaadje Blanco dan een on-screen cameo (met voice-over tekst) met wat laatste afsluitende woorden terwijl ze die opschrijft op papier om dan recht in de camera te kijken, om zichzelf te vereeuwigen als de chroniqueur van al het lief en leed:quote:Op maandag 27 juli 2026 01:19 schreef Claude_Viole het volgende:
De vraag is dan, hoe zal de laatste aflevering van GTST er dan uitzien?
Waarschijnlijk GTSTquote:Op maandag 27 juli 2026 00:22 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Wat zal er eerder stoppen, Goede Tijden of The Simpsons?
Ik vroeg het aan Chatgpt.quote:Op maandag 27 juli 2026 01:19 schreef Claude_Viole het volgende:
De vraag is dan, hoe zal de laatste aflevering van GTST er dan uitzien?
quote:Op maandag 27 juli 2026 15:18 schreef Bpalma het volgende:
[..]
Ik vroeg het aan Chatgpt.
# Premisse – De allerlaatste aflevering van *Goede Tijden, Slechte Tijden*
Na tientallen jaren van liefdes, intriges, moorden, familievetes en onvergetelijke cliffhangers sluit Meerdijk voorgoed haar deuren. Billy de Palma organiseert in De Rozenboom een groots afscheidsfeest, waarbij iedereen die ooit iets heeft betekend voor het dorp is uitgenodigd. Het wordt een avond vol nostalgie, confrontaties en onverwachte terugkomsten.
De huidige generatie is compleet aanwezig: **Ludo Sanders, Janine Elschot, Linda Dekker, Rik de Jong, Stefano Sanders, Julian Verduyn, Demi Verduyn, Henk Visser, Marwan El Amrani, Luuk Bos, Troj Veerman** en **Shanti Vening**.
Tijdens de openingsspeech wordt stilgestaan bij de bewoners die Meerdijk nooit meer zouden terugzien. Op grote schermen verschijnen foto's van geliefde personages die zijn overleden. Het meest emotionele moment volgt wanneer ook **Bing Mauricius** en **Nina Sanders** worden herdacht. Hun tragische dood na de liftcrash van het jaar ervoor heeft een onuitwisbare leegte achtergelaten. Ludo Sanders ziet de foto van zijn dochter verschijnen en breekt zichtbaar. Janine slaat een arm om hem heen, terwijl de rest van de zaal in stilte het glas heft.
Maar al snel slaat de stemming om wanneer de eerste oude bekenden arriveren.
Na jarenlang afwezig te zijn geweest komt **Daniel Daniël** eindelijk terug. Hij loopt glimlachend De Rozenboom binnen met een pakje sigaren in zijn hand.
"Zo... eindelijk gevonden."
De zaal barst in lachen uit.
Niet veel later arriveren **Robert Alberts** en **Jef Alberts**, die speciaal uit Frankrijk zijn overgekomen voor deze historische avond. Oude rivalen worden vrienden voor één avond en herinneringen aan vroeger worden opgehaald.
Dan verschijnt **Martine Hafkamp**, nog altijd even dramatisch en onvermoeibaar.
"Ik zal jullie eens vertellen waarom GTST nooit meer hetzelfde is geworden! Blaadje Blanco! Die vrouw heeft mijn glorieuze comeback in 2017 volledig verprutst!"
Iedereen zucht. Niemand neemt haar serieus.
Even later opent de deur opnieuw.
Tot ieders verbazing stapt **Maxime** naar binnen. Jarenlang dacht iedereen dat ze overleden was, maar lachend vertelt ze dat ze al die tijd onder een andere identiteit heeft geleefd en inmiddels miljonair is geworden dankzij de Staatsloterij.
Voordat iemand daarvan kan bijkomen, komt **Hedwig Harmsen** binnen met een enorme grizzlybeer aan een riem.
"Rustig maar," zegt Hedwig. "Hij doet alleen iets als hij geprovoceerd wordt."
De avond lijkt uit te groeien tot een liefdevol afscheid van Meerdijk.
Dan valt plotseling alle muziek stil.
De lichten doven.
Een enkele spot richt zich op de trap.
Langzaam verschijnt een vrouw.
**Blaadje Blanco.**
Ze loopt rustig naar beneden terwijl iedereen haar verbaasd aankijkt.
"Jullie denken dat Ludo Sanders de machtigste persoon van Meerdijk is."
Ze glimlacht.
"Of Martine Hafkamp."
Ze schudt haar hoofd.
"Nee."
"Ik schreef jullie levens."
"Ik bepaalde wie verliefd werd."
"Ik bepaalde wie verraden werd."
"Ik bepaalde wie rijk werd."
"En ik bepaalde ook wie stierf."
Ze kijkt recht naar Ludo.
"Ik besloot dat Nina Sanders stierf."
Ludo balt zijn vuisten.
Blaadje Blanco vervolgt:
"Ik ben de oppermachtige schrijfster. Zonder mij was GTST nooit uitgegroeid tot de langstlopende en succesvolste soap van Nederland."
Een paar seconden blijft het stil.
Dan begint Daniel Daniël hard te lachen.
Robert schudt grinnikend zijn hoofd.
Jef applaudisseert spottend.
Martine roept:
"Mens, doe normaal."
Langzaam lacht de hele zaal haar uit.
Blaadje Blanco kijkt emotieloos om zich heen.
"Dan eindigt het verhaal... precies zoals ík het heb geschreven."
Ze haalt een kleine afstandsbediening uit haar jas.
Een rood knopje.
Ze drukt erop.
**Piep.**
De camera zwenkt langzaam naar de kelder van De Rozenboom.
Tussen de draagbalken beginnen tientallen explosieven tegelijk af te tellen.
Ludo kijkt geschrokken om zich heen.
Janine fluistert:
"Ludo..."
Voordat iemand kan reageren...
**BOEM!**
Een allesverwoestende explosie verandert De Rozenboom in een vuurzee. De schokgolf trekt door heel Meerdijk. De iconische kroeg, waar generaties bewoners liefhadden, ruzieden, trouwden en afscheid namen, verdwijnt in één klap.
Vanuit de lucht zien we een enorme rookwolk boven Meerdijk opstijgen.
Het beeld wordt zwart.
Na enkele seconden verschijnt alleen nog het logo.
**GOEDE TIJDEN, SLECHTE TIJDEN**
**1990 – 20XX**
Geen aftiteling.
Geen uitleg.
Geen antwoord op de vraag wie de explosie heeft overleefd.
Het verhaal van Meerdijk eindigt met de grootste cliffhanger uit de Nederlandse televisiegeschiedenis.
Seizoen 1:quote:Op maandag 27 juli 2026 19:33 schreef Bpalma het volgende:
@:PeterKelder @:Arniealberts. welke verhalenlijn uit de beginjaren seizoen 1-10 zijn leuk om te volgen?
Teringquote:Op maandag 27 juli 2026 08:53 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
In de laatste aflevering eindigen alle lopende verhaallijnen plotseling, off-screen of helemaal niet. In de allerlaatste scène maakt Blaadje Blanco dan een on-screen cameo (met voice-over tekst) met wat laatste afsluitende woorden terwijl ze die opschrijft op papier om dan recht in de camera te kijken, om zichzelf te vereeuwigen als de chroniqueur van al het lief en leed:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 27 juli 2026 21:45 schreef PeterKelder het volgende:
[..]Ik heb hier nagenoeg niks aan toe te voegen. Ik zit volgens de statistieken nu al een paar jaar klem in (de eerste helft van) seizoen 7, ik kom er maar moeizaam doorheen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van seizoen 7 t/m 10 kan ik weinig zeggen, dat is niet mijn periode. Maar ik denk dat de wraak van Dian, Bowien en Huib op Ludo, de herrijzenis van Simon, de waanbeelden van Daniël, de terugkeer van 'John', de stalker van Mathilde, de liefde van Kim en Ché, de ontvoering van Nina door de maffia sowieso wel aardige lijnen zijn om terug te kijken. Wat jij, @:Frey?
En eigenlijk... kan ik voor de eerste zes seizoenen alleen maar adviseren om alles te kijken. Ja, het begin is moeilijk en er zijn door de seizoenen heen periodes die wat minder sterk zijn, maar zelfs de slechtste verhaallijnen en afleveringen uit die eerste zes jaar zijn beter dan wat we anno nu voorgeschoteld krijgen als 'haute cuisine'
Een paar goede verhaallijnen daar:
- Albert Holst en Laura lijnrecht tegenover elkaar, over Julian
- Arnie's exit en de (nasleep van de) zoektocht in Venezuela
- ...Ja, dat is het wel. Kim moet nog erin groeien, Sylvia is al beetje mwah, Ludo en Jessica als een item(!?) is weerzinwekkend, Daniël... doet ook iets. Helen heeft enkel maar edelfiguratie-scènes en dat is iets wat Bruni Heinke later ook in interviews zou noemen.
Ik dacht dat het later deze reeks wel spannender zou worden met Evelien van Benthem, met de terugkeer van Wassenaar, met Alice de Boer... maar ik ben er nog niet. En ik zie op tegen de lijdensweg/aftakellijn van Sylvia.Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
quote:Op maandag 27 juli 2026 15:18 schreef Bpalma het volgende:
[..]
Ik vroeg het aan Chatgpt.
# Premisse – De allerlaatste aflevering van *Goede Tijden, Slechte Tijden*
Na tientallen jaren van liefdes, intriges, moorden, familievetes en onvergetelijke cliffhangers sluit Meerdijk voorgoed haar deuren. Billy de Palma organiseert in De Rozenboom een groots afscheidsfeest, waarbij iedereen die ooit iets heeft betekend voor het dorp is uitgenodigd. Het wordt een avond vol nostalgie, confrontaties en onverwachte terugkomsten.
De huidige generatie is compleet aanwezig: **Ludo Sanders, Janine Elschot, Linda Dekker, Rik de Jong, Stefano Sanders, Julian Verduyn, Demi Verduyn, Henk Visser, Marwan El Amrani, Luuk Bos, Troj Veerman** en **Shanti Vening**.
Tijdens de openingsspeech wordt stilgestaan bij de bewoners die Meerdijk nooit meer zouden terugzien. Op grote schermen verschijnen foto's van geliefde personages die zijn overleden. Het meest emotionele moment volgt wanneer ook **Bing Mauricius** en **Nina Sanders** worden herdacht. Hun tragische dood na de liftcrash van het jaar ervoor heeft een onuitwisbare leegte achtergelaten. Ludo Sanders ziet de foto van zijn dochter verschijnen en breekt zichtbaar. Janine slaat een arm om hem heen, terwijl de rest van de zaal in stilte het glas heft.
Maar al snel slaat de stemming om wanneer de eerste oude bekenden arriveren.
Na jarenlang afwezig te zijn geweest komt **Daniel Daniël** eindelijk terug. Hij loopt glimlachend De Rozenboom binnen met een pakje sigaren in zijn hand.
"Zo... eindelijk gevonden."
De zaal barst in lachen uit.
Niet veel later arriveren **Robert Alberts** en **Jef Alberts**, die speciaal uit Frankrijk zijn overgekomen voor deze historische avond. Oude rivalen worden vrienden voor één avond en herinneringen aan vroeger worden opgehaald.
Dan verschijnt **Martine Hafkamp**, nog altijd even dramatisch en onvermoeibaar.
"Ik zal jullie eens vertellen waarom GTST nooit meer hetzelfde is geworden! Blaadje Blanco! Die vrouw heeft mijn glorieuze comeback in 2017 volledig verprutst!"
Iedereen zucht. Niemand neemt haar serieus.
Even later opent de deur opnieuw.
Tot ieders verbazing stapt **Maxime** naar binnen. Jarenlang dacht iedereen dat ze overleden was, maar lachend vertelt ze dat ze al die tijd onder een andere identiteit heeft geleefd en inmiddels miljonair is geworden dankzij de Staatsloterij.
Voordat iemand daarvan kan bijkomen, komt **Hedwig Harmsen** binnen met een enorme grizzlybeer aan een riem.
"Rustig maar," zegt Hedwig. "Hij doet alleen iets als hij geprovoceerd wordt."
De avond lijkt uit te groeien tot een liefdevol afscheid van Meerdijk.
Dan valt plotseling alle muziek stil.
De lichten doven.
Een enkele spot richt zich op de trap.
Langzaam verschijnt een vrouw.
**Blaadje Blanco.**
Ze loopt rustig naar beneden terwijl iedereen haar verbaasd aankijkt.
"Jullie denken dat Ludo Sanders de machtigste persoon van Meerdijk is."
Ze glimlacht.
"Of Martine Hafkamp."
Ze schudt haar hoofd.
"Nee."
"Ik schreef jullie levens."
"Ik bepaalde wie verliefd werd."
"Ik bepaalde wie verraden werd."
"Ik bepaalde wie rijk werd."
"En ik bepaalde ook wie stierf."
Ze kijkt recht naar Ludo.
"Ik besloot dat Nina Sanders stierf."
Ludo balt zijn vuisten.
Blaadje Blanco vervolgt:
"Ik ben de oppermachtige schrijfster. Zonder mij was GTST nooit uitgegroeid tot de langstlopende en succesvolste soap van Nederland."
Een paar seconden blijft het stil.
Dan begint Daniel Daniël hard te lachen.
Robert schudt grinnikend zijn hoofd.
Jef applaudisseert spottend.
Martine roept:
"Mens, doe normaal."
Langzaam lacht de hele zaal haar uit.
Blaadje Blanco kijkt emotieloos om zich heen.
"Dan eindigt het verhaal... precies zoals ík het heb geschreven."
Ze haalt een kleine afstandsbediening uit haar jas.
Een rood knopje.
Ze drukt erop.
**Piep.**
De camera zwenkt langzaam naar de kelder van De Rozenboom.
Tussen de draagbalken beginnen tientallen explosieven tegelijk af te tellen.
Ludo kijkt geschrokken om zich heen.
Janine fluistert:
"Ludo..."
Voordat iemand kan reageren...
**BOEM!**
Een allesverwoestende explosie verandert De Rozenboom in een vuurzee. De schokgolf trekt door heel Meerdijk. De iconische kroeg, waar generaties bewoners liefhadden, ruzieden, trouwden en afscheid namen, verdwijnt in één klap.
Vanuit de lucht zien we een enorme rookwolk boven Meerdijk opstijgen.
Het beeld wordt zwart.
Na enkele seconden verschijnt alleen nog het logo.
**GOEDE TIJDEN, SLECHTE TIJDEN**
**1990 – 20XX**
Geen aftiteling.
Geen uitleg.
Geen antwoord op de vraag wie de explosie heeft overleefd.
Het verhaal van Meerdijk eindigt met de grootste cliffhanger uit de Nederlandse televisiegeschiedenis.
Het doel heiligt de middelenquote:Op dinsdag 28 juli 2026 01:36 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
TeringHeb je nou echt met AI Helen Helminks iconische shot uit de seizoen 1-leader voorzien van Vrouwtje Blanco?
![]()
Nooit geweten dat Laura een zuiplap was?quote:Op dinsdag 28 juli 2026 00:51 schreef freaky40 het volgende:
Ben nu met seizoen 1 bezig maar ik kijk Classics enkel in de zomerstops dus het duurt nog wel even voor dat ik daar doorheen ben...Laura een zuiplap, nooit geweten. Karakters Jan en Petra, nooit geweten dat die er ooit waren. Beetje lastig ventje die Jan. Maar blijkbaar zijn het allemaal bekende van de main karakters Arnie, Peter Kelder en Linda Dekker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |