Er was wel een voorstukje te zien (dat kwam dan voor de reclamebreak), maar tot seizoen 7 was er geen tussentijds reclamebreak.quote:Op donderdag 9 juli 2026 11:36 schreef freaky40 het volgende:
Weer het allereerste seizoen GTST hervat. Wat was die Daniel Daniel (Wim Zomer) een ongelofelijke hork in dat eerste seizoen. Dat zou nu onder grensoverschrijdend gedrag geplaatst worden. Wel vreemd dat er helemaal geen commercial break was halverwege de afleveringen trouwens, ik wist wel dat er geen voorstukje te zien was van wat er de aflevering er voor gebeurde in het begin, maar dit is wel heel vreemd. Afleveringen duurde ook langer dan nu, 24 minuten i.p.v. 22 soms 21 minuten nu op Videoland.
Lekker slim ook ik heb een tiktok voorbij zien komen van iemand die hier echt het hele weekend naar uitgekeken heeft. (schijnbaar bestaan die mensen nog) En die was not amused zo jaag je de laatste trouwe kijkertjes nog weg.quote:Op maandag 13 juli 2026 17:26 schreef PeterKelder het volgende:
Everon Jackson Hooi onthult eerder aangekondigd GTST-nieuws
Dé GROTE onthulling op de mysterieuze aankondiging van een paar dagen geleden, en... wauw. Ik sta versteld. En niet op een positieve manier. Als je dacht dat de makers niet dieper konden zakken...
Ik zag soapwatcher Jef Willemsen al reageren op de 'grootse' onthulling met "Mag ik een close-up van een dooie mus? Dat is wel van toepassing hier" en de vrienden van @:GTSTCourant op hun stories dat GTST hiermee de plank compleet mis slaat, en ze hebben volledig gelijk. Ik zal het nog sterker zeggen: als de makers dit soort aankondigingen nodig hebben om nog wat buzz te genereren zegt dat genoeg hoezeer de serie op sterven na dood is.
Daar sta ik toch wel even van te kijken, hoor! Wisten jullie dat Marly van der Velden ook wel eens koffie zet voor haar collega's, dat Babette van Veen ook wel eens zingt zonder camera's en dat Dolly ook buiten de opnames een hond speelt? Everon Jackson Hooij is dan wel fotograaf en heeft Sophie Bouquet al eens in haar blote kont gefotografeerd voor de Playboy. Deze keer is het de bedoeling dat iedereen zijn kleren aan houdt, dus dat lukt hem vast. Wat is de verdere nieuwswaarde hier?quote:Op maandag 13 juli 2026 17:26 schreef PeterKelder het volgende:
Dé GROTE onthulling op de mysterieuze aankondiging van een paar dagen geleden, en... wauw. Ik sta versteld. En niet op een positieve manier. Als je dacht dat de makers niet dieper konden zakken...
Ik zag soapwatcher Jef Willemsen al reageren op de 'grootse' onthulling met "Mag ik een close-up van een dooie mus? Dat is wel van toepassing hier" en de vrienden van @:GTSTCourant op hun stories dat GTST hiermee de plank compleet mis slaat, en ze hebben volledig gelijk. Ik zal het nog sterker zeggen: als de makers dit soort aankondigingen nodig hebben om nog wat buzz te genereren zegt dat genoeg hoezeer de serie op sterven na dood is.
Zonder Sophie geen echte Bouquetreeks! Kwam ze maar terug. Dat was pas nieuws geweest!quote:Op zondag 12 juli 2026 21:43 schreef PeterKelder het volgende:
[..]maar we verzanden inmiddels weer in allerlei oninteressante liefdes- en familielijntjes alsof het een Bouquetreeks betreft.
Gewoon diep triest. En die beschrijving bij hun insta dan, gewoon echt een klap in het gezicht van die 500.000 kijkers die wél nog kijken.quote:Op maandag 13 juli 2026 17:26 schreef PeterKelder het volgende:
Geweldig @PeterKelder huldequote:Op dinsdag 14 juli 2026 17:28 schreef PeterKelder het volgende:
Weer zo'n mysterieuze aankondiging waarvan de onthulling op een domper zal uitdraaien denk ik
[ afbeelding ]
Maar er komt wel degelijk iets aan
quote:Op dinsdag 14 juli 2026 17:28 schreef PeterKelder het volgende:
Weer zo'n mysterieuze aankondiging waarvan de onthulling op een domper zal uitdraaien denk ik
[ afbeelding ]
Nou goed, nu is Victor Vlam een walgelijke mediaworm en is het nogal een open deur die hij intrapt; het geluid wordt wel echt steeds harder.quote:‘Goede Tijden Slechte Tijden is aflopende zaak, net amateurtoneel’
Vrijwel alle critici zijn het erover eens: Goede Tijden Slechte Tijden is volgens hen een aflopende zaak. RTL 4 gaat vooralsnog door met de tv-uitzendingen, maar hoe lang kan ze dat nog volhouden?
GTST draait al sinds 1990 mee in de vooravond van RTL 4 en dat is natuurlijk precies het probleem. De kijker van 2026 is gewend aan de kwaliteit van series op streamingdiensten en wil niet meer om acht uur ’s avonds klaarzitten voor campingtoneel met houterige dialogen en acteurs die net iets te zichtbaar acteren.
Matig bekeken
Als uithangbord voor een grote commerciële zender begint GTST natuurlijk wel een tikje gênant te worden. Hoewel RTL Boulevard onlangs nog bevestigde dat er achter de zender gedacht wordt aan een verbanning naar Videoland, heeft RTL 4 besloten om in elk geval nog één seizoen door te gaan met de tv-uitzendingen. Maar daarna?
Tv-criticus Victor Vlam heeft er zeker na de matig bekeken zomercliffhanger een hard hoofd in. “De oorspronkelijke bedoeling van zo’n zomercliff was dat mensen na de zomer, als GTST er een aantal weken niet was geweest en het uit het ritme van de kijkers is verdwenen, weer een reden hadden om te gaan kijken”, zegt hij in Victor Duidt TV.
Weinig besproken
De zomercliff is de belangrijkste GTST-uitzending van het jaar, legt Victor uit. “Je wil toch heel graag weten hoe het nou afloopt, dus die zomercliff is extra spannend. Maar vroeger was dat iets wat iedereen wel voorbij hoorde komen.”
“Zelfs als je niet keek, hoorde je mensen erover praten, maar heb jij er iets over meegekregen? De meeste mensen hebben geen idee. Het is iets dat echt heel weinig besproken is dit jaar.”
Op zijn retour
Wat betekent dat? “Het tekent wel weer dat GTST echt flink op zijn retour is. Het gaat echt heel hard met de soap”, aldus Victor. “Ze zitten met deze zomercliff inmiddels op 629 duizend kijkers en dat is niet veel. Het is zelfs 70 duizend kijkers minder dan de donderdag ervoor, toen ze dus niet de zomercliff hadden.”
“Dat is by far iets anders dan vroeger. In 2005 haalde het meer dan 2 miljoen kijkers, maar ook in 2014 had je nog 1,8 miljoen kijkers. Sinds die tijd is het echt flink gedaald en nu is het gewoon een aflevering die niet meer extra kijkers trekt.”
Aflopende zaak
Victor verwacht dat dit niet lang meer gaat duren. “Soaps zijn niet meer van deze tijd, omdat ze zich niet meer kunnen meten met series van streamers met een gigabudget. Mensen zitten er niet echt op te wachten, maar dit is wel weer een teken aan de wand: GTST is een aflopende zaak.”
Privé-sterjournalist Jan Uriot beaamt in de podcast Strikt Privé: “GTST heeft ook zijn langste tijd gehad. Het is een beetje amateurtoneel. Zo zie ik dat ook wel. We worden verwend door échte conflicten. Als je naar De Bondgenoten kijkt, dan zie je mensen die écht met elkaar in conflict gaan en dat is veel spannender dan een gespeeld toneelstukje.”
“Ik zeg nogmaals: heel lang gaat het niet meer duren.”
Bron: Mediacourant
Als zelfs de mediawatcher van de Frontpage hier gaat meeposten, dan is de situatie wel heel zorgelijkquote:Op dinsdag 14 juli 2026 20:56 schreef BennyBuisman het volgende:
Ondertussen schrijft men op Mediacourant:
[..]
Nou goed, nu is Victor Vlam een walgelijke mediaworm en is het nogal een open deur die hij intrapt; het geluid wordt wel echt steeds harder.
Deze zogenaamde experts papegaaien alleen na wat door anderen wordt gezegd. Hoewel het gebakken lucht is, wordt het hiermee wel een sterfhuisconstructie. Men zegt dat het afloopt, mensen geloven dat en haken af, etc.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 20:56 schreef BennyBuisman het volgende:
Ondertussen schrijft men op Mediacourant:
[..]
Nou goed, nu is Victor Vlam een walgelijke mediaworm en is het nogal een open deur die hij intrapt; het geluid wordt wel echt steeds harder.
Nou, is dát het nou? Alleen maar een columnquote:Op dinsdag 14 juli 2026 17:28 schreef PeterKelder het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 15 juli 2026 15:48 schreef Frey het volgende:
Blaadje Blanco alias Meerdijkertje is het totaal niet eens met de column van PeterKelder en eist dat de samenwerking met GTSTCourant per direct stop wordt gezet. Gebeurt dit niet, dan worden er nog eens 5 personages offscreen dood geschreven.
Nina Bing Vesper en zo kan ik nog wel even doorgaan.....quote:Op woensdag 15 juli 2026 15:55 schreef PeterKelder het volgende:
[..]![]()
![]()
Als we dan eens suggesties mogen doen...
Elisa, Demi, Ruben... Allemaal die liftschacht inquote:Op woensdag 15 juli 2026 19:48 schreef Bpalma het volgende:
[..]
Nina Bing Vesper en zo kan ik nog wel even doorgaan.....
Wissel Stanley met Jojo.quote:Op donderdag 16 juli 2026 13:56 schreef vanderb het volgende:
Nee dan wordt het Stanley, zodat Bing huilt, Amir zodat Max huilt, Monica zodat Manu huilt en Steef en Bizou zodat de familie Verduyn huilt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |