quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 17:14 schreef Mr.Pomtip het volgende:
De jubileumaflevering was weer even een sterke. Blijft zo jammer dat RTL Boulevard er zo nodig weer een boterham van moest smeren, want als dit geheim was gebleven was de verrassing nog groter. Mooi gedaan, dat Arnie zijn laatste opwachting maakte om Laura mee te nemen. Goed afscheid van de langstlopende rol in de langstlopende soap. Als dit het einde was, was het een goede finale en er is inderdaad een tijdperk afgesloten.
Toch zijn er weer wat vragen, van hoe Pia Blanco en haar vrienden daar nou weer op kwamen. Waarom moest Henk zo geforceerd snel na de begrafenis met Elly aanpappen? Waarom moest één van de herinneringen zo nodig over wiet roken gaan? Vinden die schrijvers dat nou echt zo speciaal of dachten ze daar ook weer even wat minder braaf mee voor de dag te komen? Duizend mogelijke herinneringen en dan kiezen ze die...
Waarom stopte de uitvaart na de boottocht? En toen dan? Dat tranendal had nog wel wat verder uitgespeeld kunnen worden. Het is een dramaserie... Laten ze het drama grotendeels weg! Oke, eerlijk is eerlijk, het was al een emotievolle week daar in Meerdijk. Teveel is ook niet goed, maar het kwam ook weer over als dingen buiten beeld houden wegens gemakzucht. Eén shot op dat kerkhof met rouwende mensen was al genoeg geweest.
En vooral: Lucas?! Kom alsjeblieft NOOIT meer terug! Dat Stefano nog even moest uitspreken hoe graag hij Lucas terug wil in Meerdijk is al erg. Ik juist niet namelijk! Mijn vriendin keek na jaren ook weer even mee en die lachte al van "daar is je favoriete personage weer". In één van zijn weinige teksten moest Lucas Nola dan weer zo nodig een 'polypony' noemen. Geef haar nou geen domme ideeën waar we dan weer weken naar moeten kijken, ook als Lucas alweer weg is. Wat richt je aan?! Weer zo'n moderne multiple choice-term waar je je seksualiteit aan kunt ophangen? Zelfs als hij maar zo kort meedoet moet het gelijk weer over seks gaan met die eikel! Moet een verbodsbordje op de deur van de studio met zijn ordinaire kop erop. Valentijn of Lucas had best een hapje van de paddenstoelenverrassing mogen nemen...
Leuk al die oude rollen die nog eens langskwamen. Ok, ik was niet blij met iedereen, maar vreemd genoeg deed Lieke van Lexmond het wel goed. Ook geen fan van Dennis Tuinbroek, maar goed... Hadden van de meeste gastrollen geen last. De meesten waren leuk om terug te zien, ook al hadden ze niet echt een rol. Sommigen werden gemist. Nog geen seconde over Sjors, ook niet in terugblikken of op de foto's in het park. Inge Schrama zat er 14 jaar in! Sommige mensen die meededen in de aflevering misschien nog geen 14 maanden. Er hadden veel meer foto's in dat park moeten staan. Julian hoor je ook nooit meer over zijn zus. Jessica is eigenlijk wel klaar voor een vaste rol nu. Daar zit nog verhaal in. Liever Saskia terug maar als dat niet gaat, is Jessica ook wel een goede partij voor Julian. Laat Hedwig dan ook maar terugkeren als we toch bezig zijn.
Ik moet ook erg wennen aan nieuwe Shanti. Wie niet? Het is nog niet erg overtuigend en zij lijkt nu nog jonger tegenover Rik. In het begin vond ik Shanti een vreselijk personage, toen ze alleen nog de scharrel van Anton was. Het verbeterde later, door wat Bertrie Wierenga in haar mars had. Misschien lukt het Jolijn Henneman ook. Het enige wat nu Shanti is aan haar, is dat ze ook rood haar heeft. Dat mag wel wat meer worden.
quote:Op donderdag 16 oktober 2025 09:34 schreef Frey het volgende:
[..]
Precies dat dus. Verhalen hoeven niet altijd even geloofwaardig te zijn om te werken. Zo vermaakte ik me ook met het verhaal van Benjamin als geest. De scènes met hem en Dorothea vond ik zeer vermakelijk en de verhaallijn met Harmsen was gewoon mooi uitgewerkt met een zeer ontroerend einde. Zelfs de verhaallijn waarin Dorothea boodschappen kreeg over Sil vond ik spannend. Ik begon echt even te geloven dat het spookte.![]()
In seizoen 16 sloegen ze echter door met vooral ook veel geknoei met het verleden. Blijft zonde, want er was enorm veel potentie. We waren hier toen ook zeer enthousiast over de eerste vooruitzichten, maar het ging niet de kant op die we verwacht hadden. In het begin nog redelijk met de ontknoping in het klooster en het begin van de amulet verhaallijn, maar daarna... Ook een raar idee dat we het nu al over 20 jaar geleden hebben hier.
quote:Op donderdag 16 oktober 2025 20:55 schreef Ceviche het volgende:
Dat amulet ging me een beetje te ver, maar ik vond met die non in het klooster leuk. Of Benjamin en Ray in de grot.
Beste storyline was Rik in de gevangenis in Singapore. Wat nooit ter sprake komt![]()
Gelukkig hebben we nu polyamorie en eh, iets met hotelmanager zijn.
Handige links:quote:Op donderdag 16 oktober 2025 22:54 schreef Japepk het volgende:
[..]
Rik in Singapore vond ik ook erg goed! Vooral hoe deen aantal grote verhalen daarmee aaneen werden gevlochten. De drugssmokkel van Job, daarna Rik in de bak die op spectaculaire wijze weer vrij komt en vervolgens op het huwelijk van Anita en Mickey verschijnt. Classic hoor!
btw; dit topic loopt op zijn eind. Mag de volgende topictitel alsjeblieft een referentie/hommage aan Laura zijn? En als iemand iets leuks voor in de OP kan knutselen, of gewoon de foto van Laura en Arnie op het strand?
Ze heeft en onuitstaanbaar gezicht, en dat kapsel er bij. Moest natuurlijk van de deug/woke politie, meisje met een kleurtje voor de diversiteit.quote:Op donderdag 7 mei 2026 14:54 schreef GTSTCourantNL het volgende:
[..]
Dat meisje acteert ook zeer ondermaats. Hoe kan dit tijdens de casting niet opgevallen zijn?
Ja tweeling. Ik snap er ook niet veel vanquote:Op zondag 10 mei 2026 13:49 schreef Mr.Pomtip het volgende:
Kan iemand me dat eens uitleggen hoe dat zit met Seb en Marie? Ze zijn een tweeling, dus van dezelfde ouders. Zij is getint, hij niet. Ze lijken compleet niet op elkaar. Er is niets dat ook maar een indicatie geeft dat zij broer en zus zijn, behalve dat hij altijd achter haar aan loopt. Had ook haar vriendje kunnen zijn. Ik snap dat ze geen eeneigige tweeling zijn, maar dit is nogal een ander uiterste. Marie is gevoeliger voor de zon? Of... Slechte casting? Dat klinkt logischer.
En dan moet de nieuwe vlam van Nina nog ten tonele verschijnen (zie maandtrailer).quote:Op zondag 10 mei 2026 23:01 schreef freaky40 het volgende:
Gewoon slechte casting. Ze hadden blijkbaar iemand op het oog die een beetje op dat gozertje lijkt maar er moest perse iemand met een tintje in voor het wokeness gehalte dus hebben ze haar maar gekozen.
Ja en Horeca werk was niks voor Noor(in de koning) en nu staat ze steeds bij Marwan in de zaak ook zo raar..quote:Op maandag 11 mei 2026 16:33 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ha die tweeling en die vrouw zijn nog al in your face ja. Ook raar gedaan kom we geven Julian een extra dochter oh nee toch niet we dumpen die en we schrijven er een nieuwe familie voor hem in.
-rossenquote:Op maandag 11 mei 2026 17:31 schreef Fransien38 het volgende:
[..]
Ja en Horeca werk was niks voor Noor(in de koning) en nu staat ze steeds bij Marwan in de zaak ook zo raar..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Allemaal cabaretteketet!
quote:Op dinsdag 12 mei 2026 22:29 schreef freaky40 het volgende:
Wat een vermoeiende aflevering op Videoland vandaagIk mis Anton. Begrijp niet dat hij plaats moest maken..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor wie moest hij ookalweer plek maken?quote:Op dinsdag 12 mei 2026 22:45 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ik mis Anton. Begrijp niet dat hij plaats moest maken..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij nam de familie Bouwhuis (Anton) uiteindelijk het stokje over van de familie Huygens, zelfs grotendeels in hetzelfde huis.quote:Op woensdag 13 mei 2026 07:55 schreef Saranghae het volgende:
[..]
Voor wie moest hij ookalweer plek maken?
Vond familie Bouwhuis wel altijd leuk.
Bij rtl lounge hebben we nu familie huygens
Dat is ook het mooie aan het personage Shanti. Die heeft in de serie echt een verleden en ook nog iets waar ze wel mee wegkomt. Het karakter is in de tijd niet echt veranderd, dat pittige heeft, zeker Bertrie, wel altijd gehouden.quote:Op woensdag 13 mei 2026 09:18 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Volgens mij nam de familie Bouwhuis (Anton) uiteindelijk het stokje over van de familie Huygens, zelfs grotendeels in hetzelfde huis.
Ik denk eigenlijk dat Anton destijds plaats moest maken voor Luuk. Voor zover ik weet wilde hij zelf helemaal niet uit GTST vertrekken, maar werd hij eruit geschreven.
Anton en Bianca hadden echt een leuke chemie samen, vooral met de eerste Bianca. Met Linda vond ik het iets minder sterk, maar nog steeds leuk om naar te kijken.
Ik moet nog steeds lachen als ik terugdenk aan de periode dat Anton verliefd werd op de jonge Shanti, die toen nog bij Rik in huis woonde. Dat hij ineens in zo’n retro trainingspak ging sporten en hardlopen om fit te worden en indruk op haar te maken blijft echt een geweldige verhaallijn
Volgens mij hebben ze Anton toen opgeofferd om de familie Bouwhuis uit de serie te zetten, om plaats te maken voor de familie Verduyn. Dat lijkt op hoe de familie Bouwhuis de (uiteindelijk wat mislukte) familie Huijgens verving. Linda ging met hem mee, want de rol was toen al uitgespeeld. Dat was wat mij betreft prima, maar Linda mocht terugkomen. Joep Sertons hield de eer aan zichzelf en wilde niet meer terugkeren, niet tevreden met zijn eerdere gehaaste exit. Babette van Veen is niet zo'n geweldige actrice, dus die was waarschijnlijk al gauw blij dat ze weer mocht terugkeren. Luuk kwam toen als vervanger.quote:Op woensdag 13 mei 2026 09:18 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Volgens mij nam de familie Bouwhuis (Anton) uiteindelijk het stokje over van de familie Huygens, zelfs grotendeels in hetzelfde huis.
Ik denk eigenlijk dat Anton destijds plaats moest maken voor Luuk. Voor zover ik weet wilde hij zelf helemaal niet uit GTST vertrekken, maar werd hij eruit geschreven.
Anton en Bianca hadden echt een leuke chemie samen, vooral met de eerste Bianca. Met Linda vond ik het iets minder sterk, maar nog steeds leuk om naar te kijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit slaat om 2 dingen nergens op natuurlijk. Een homo kan ook een machofiguur zijn. Daarbij is Everon acteur, alleen gewoon niet zo'n hele goede. Hij zou alles moeten kunnen spelen maar zijn standaard is sowieso redelijk slap. Net als die van Marly standaard een beetje zielig is. Wat dat betreft lijkt het me voor je ontwikkeling als acteur niet goed om zo jong al zo lang en zo intensief één rol te spelen. Je spel kan er minder divers van worden.quote:Op donderdag 14 mei 2026 17:57 schreef freaky40 het volgende:
Everon moet een macho man spelen, maar in werkelijkheid is hij dat natuurlijk niet want van de herenliefde. Dat lukt hem aardig omdat te spelen maar je merkt gewoon aan alles dat die Vesper een bevlieging is en dat hij gewoon weer bij Nina beland, ik denk nog voor de zomercliff of tijdens zelfs.
Vind dat Everon het prima doet. Je geaardheid is niet altijd je uitstraling of houding. Hetero’s zijn er in alle soorten en types, en gays’s ook. En inderdaad, als acteur doe je gewoon je werk en tuurlijk kun je niet iedereen in alle rollen casten omdat je een type zoekt wat bij de rol past.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 19:36 schreef freaky40 het volgende:
Meeste homo’s zijn geen macho type die Everon nu probeert te spelen.
Waar baseer je dat op? Dat de meerderheid niet macho is? Juist de gays die masculien zijn vallen niet op omdat ze “hetero” overkomen.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 19:36 schreef freaky40 het volgende:
Meeste homo’s zijn geen macho type die Everon nu probeert te spelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Allemaal cabaretteketet!
quote:Op dinsdag 19 mei 2026 02:54 schreef Niels_ het volgende:
Ja belachelijk tochSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Kunnen we niet een ingezonden brief in de krant laten zetten ofzo. Eruit met die vrouw.quote:
Een Blanco briefquote:Op woensdag 20 mei 2026 17:11 schreef Japepk het volgende:
[..]
Kunnen we niet een ingezonden brief in de krant laten zetten ofzo. Eruit met die vrouw.
Ik heb zo het vermoeden/de vrees dat die schoolmusical een grote rol zal spelen in de zomercliff en er lukraak wat 'spanning' geforceerd wordt doordat hysterische helikoptermoeder Nina een spotlicht op d'r harses krijgt of zoquote:Op woensdag 20 mei 2026 18:58 schreef freaky40 het volgende:
Het is gewoon niet spannend, en dan zal je net zien dat het rondom de cliffhanger en de cliffhanger zelf weer even gaat opleven net als vorig seizoen en dat het daarna weer inkakt als een malle.
Het is zelfs saaiquote:Op woensdag 20 mei 2026 18:58 schreef freaky40 het volgende:
Het is gewoon niet spannend, en dan zal je net zien dat het rondom de cliffhanger en de cliffhanger zelf weer even gaat opleven net als vorig seizoen en dat het daarna weer inkakt als een malle.
Pfoeh ja, weinig reden om te kijken momenteel. Alle lopende verhaallijnen kakken in. Maar er zijn er ook veel afgerond. Billy’s comeback is de voorspelde teleurstelling geworden die we al eerder zagen bij Martine Hafkamp.quote:Op woensdag 20 mei 2026 18:58 schreef freaky40 het volgende:
Plausibelquote:Op woensdag 20 mei 2026 20:52 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Ik heb zo het vermoeden/de vrees dat die schoolmusical een grote rol zal spelen in de zomercliff en er lukraak wat 'spanning' geforceerd wordt doordat hysterische helikoptermoeder Nina een spotlicht op d'r harses krijgt of zo![]()
Dat scenario zat in die Linda de Mol serie. Zou er voor tekenen als zij eens met GTST aan de gang zou gaanquote:Op woensdag 20 mei 2026 20:52 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Ik heb zo het vermoeden/de vrees dat die schoolmusical een grote rol zal spelen in de zomercliff en er lukraak wat 'spanning' geforceerd wordt doordat hysterische helikoptermoeder Nina een spotlicht op d'r harses krijgt of zo![]()
Linda de Mol schrijft die Linda-series niet zelf hoorquote:Op donderdag 21 mei 2026 16:14 schreef Japepk het volgende:
[..]
Dat scenario zat in die Linda de Mol serie. Zou er voor tekenen als zij eens met GTST aan de gang zou gaan
Pijnlijk, maar helaas waar. We hebben ook geen idee waar we over moeten schrijven: er gebeurt gewoon niets!quote:Op maandag 25 mei 2026 21:44 schreef ArnieAlberts het volgende:
https://gtstcourant.com/gtst-spoilers-1-t-m-4-juni-2026/
Als zelfs de helden van GTST Courant hun overzicht van alle spoilers van komende week beginnen met de zin "Er gebeurt he-le-maal niets in GTST", dan weet je dat Pia Blanco nog steeds niet uit het schrijversteam is opgesodemieterd.
Flikker op, Pia Blanco. Geef goeie schrijvers eindelijk eens een kans.
Dat is wel de kern van het hele probleem: schrijvers die het verdommen om te vertrekken omdat ze ook weten dat ze buiten GTST om nergens aan de bak zullen komen in dat vakgebied. En als ze dan eens vertrekken komen ze als een ware Heintje Davids om de zoveel tijd gewoon weer terug (Hoi Jantien! Hoi Kennard!) en leveren ze zowaar nog slechter werk af dan in hun eerdere periodes.quote:Op maandag 25 mei 2026 22:29 schreef GTSTCourantNL het volgende:
[..]
Pijnlijk, maar helaas waar. We hebben ook geen idee waar we over moeten schrijven: er gebeurt gewoon niets!
En er gaat sowieso niets veranderen: de schrijvers blijven lekker zitten tot ze met pensioen gaan. Gelukkig gaat dat niet gebeuren, want tegen die tijd heeft RTL de stekker er allang uitgetrokken. Dit komt niet meer goed.
quote:Op maandag 25 mei 2026 23:14 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Dat is wel de kern van het hele probleem: schrijvers die het verdommen om te vertrekken omdat ze ook weten dat ze buiten GTST om nergens aan de bak zullen komen in dat vakgebied. En als ze dan eens vertrekken komen ze als een ware Heintje Davids om de zoveel tijd gewoon weer terug (Hoi Jantien! Hoi Kennard!) en leveren ze zowaar nog slechter werk af dan in hun eerdere periodes.
Ik denk dat @:Bpalma het een topic eerder vroeg hoe mijn ideale cast er momenteel uit zou zien. Ik heb daar toen niet op kunnen reageren (sorry!) simpelweg omdat ik het gewoon niet meer wéét. Ruim tien jaar geleden wist ik nog de nodige fake-spoilers te creëren (evenals @:Frey) omdat er toen nog mogelijkheden waren met bijvoorbeeld een renaissance van de familie Alberts, maar dat hebben die flutschrijvers inmiddels ook verneukt. Een comeback van Mark en Marieke kunnen we dankzij hen ook doorstrepen, evenals een waardige comeback van Jessica.
De befaamde Amerikaanse soapscenarist Douglas Marland heeft ooit zijn 'rules' uit de doeken gedaan voor schrijvers die een soap overnemen, met daarbij de regel "Don't fire anyone for six months. I feel very deeply that you should look at the show's canvas before you do anything". Maar eerlijk: dat zou mij echt niet lukken, moest ik het voor het zeggen hebben. Van wat er nu rondloopt zou er hooguit zes man overblijven (Kees Boot, Noa Jacobus, Mingus Claessen, Hassan Slaby, Johnny Kraaijkamp en Margo Dames) maar dat is meer omdat ik de acteurs goed vind dan dat ik per sé iets met die personages kan aanvangen. Zelfs Erik en Caroline zou ik niet sparen omdat ik van mening ben dat ze méér kunnen dan tot hun tachtigste Ludo en Janine vertolken; het enige wat die personages nog een interessante wending kan geven is als Nina op de meest lugubere wijze sterft. En dat roep ik ook al jaren.
Ik hóu oprecht van dit genre en vind het zo zonde hoe die schrijvertjes-van-niks nu al jaren omspringen met de enige soap die Nederland nog rijk is, en iedere halfbakken reddingsoperatie in luttele momenten vervalt tot stilstand en herhalingen van zetten en er in wezen niks echt verandert omdat die prutsers van geen wijken weten.
Van één ding ben ik wél zeker: Olga Madsen draait zich om in haar graf als ze zou zien hoe 'haar' serie er nu voor staat.
Bij Thuis weten ze inderdaad een boeiendere soap neer te zetten waarover in positieve zin gepraat wordt. De hoofdschrijver zit er weliswaar al sinds 2012 (met een onderbreking tussen 2020 en 2023) maar die weet tenminste hoe hij een mix van spanning, emotie, mysterie en relevante onderwerpen moet neerzetten, en durft ook impopulaire keuzes te maken door bijvoorbeeld goedzakken ineens 180 graden te laten draaien naar doorgedraaide psycho's. En intussen mogen we ons hier de ogen uit hun kassen laten rollen om hysterische helikoptermoeder Nina die vanuit het niets aan het soppen is op de dramadocent van Manu, of de immer Grote Boze Rik bij wie iedere vorm van levenslust ontbreektquote:Op dinsdag 26 mei 2026 00:01 schreef Bpalma het volgende:
Helemaal mee eens. Het hele schrijversteam is inmiddels echt een blamage. Op dit moment vind ik de Vlaamse soap Thuis zelfs boeiender om te volgen. Daar loopt nu onder meer een verhaallijn rond een serieverkrachter. Tegelijk speelt er een plot waarin Marianne Bastiaens, een beetje de ‘Laura van Goede tijden, slechte tijden’ omdat ze er al sinds het begin in zit, niet doorheeft dat haar zus haar ontoerekeningsvatbaar wil laten verklaren om zo aan haar geld te komen. Ook ogen de decors en personages daar gewoon een stuk geloofwaardiger.
[..]
precies dat. Ik snap ook echt niet waarom ze een schrijversteam blijkbaar nooit geleidelijk kunnen vernieuwen. Gooi er af en toe eens iemand met frisse ideeën tussen, dat kan juist heel goed uitpakken. Begrijp me niet verkeerd: ik ben nog steeds fan van Billy de Palma, maar het voelt nu gewoon als een herhaling van de comeback van Martine Hafkamp.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:54 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Bij Thuis weten ze inderdaad een boeiendere soap neer te zetten waarover in positieve zin gepraat wordt. De hoofdschrijver zit er weliswaar al sinds 2012 (met een onderbreking tussen 2020 en 2023) maar die weet tenminste hoe hij een mix van spanning, emotie, mysterie en relevante onderwerpen moet neerzetten, en durft ook impopulaire keuzes te maken door bijvoorbeeld goedzakken ineens 180 graden te laten draaien naar doorgedraaide psycho's. En intussen mogen we ons hier de ogen uit hun kassen laten rollen om hysterische helikoptermoeder Nina die vanuit het niets aan het soppen is op de dramadocent van Manu, of de immer Grote Boze Rik bij wie iedere vorm van levenslust ontbreekt
En dat voor de tweede keer, want Malena Blanco speelde zelfs een sleutelrol in de terugkeer van Martine. Blaadje blanco is ook de vrouw die Ludo uit de serie wilde schrijven omdat ze een geschil met Erik de Vogel had...quote:Op dinsdag 26 mei 2026 18:29 schreef freaky40 het volgende:
Nee ze was niet in beeld, ik dacht dat Janine een belletje kreeg van 'dokter Blanco'. Dus ze heeft eigenhandig de naam dokter Blanco bedacht. Typische gevalletje narcisme.
Sterker nog: het was ook haar stem!quote:Op dinsdag 26 mei 2026 18:29 schreef freaky40 het volgende:
Nee ze was niet in beeld, ik dacht dat Janine een belletje kreeg van 'dokter Blanco'. Dus ze heeft eigenhandig de naam dokter Blanco bedacht. Typische gevalletje narcisme.
quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:41 schreef freaky40 het volgende:
Man man man.Moet je nou het n-woord gebruiken, een acteur die zn werk doet zo kleineren? Niet echt respectvol. Maar het kabbelt inderdaad voort, het leek in de trailer spannend te worden maar valt dus vies tegen. Krijgen we straks weer zon random iets tijdens de zomercliff. Er is geen enkele verhaallijn die doorsluimerd wat nog een verassende wending zou kunnen krijgen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
jammerlijke is wel dat je van bepaalde rollen voelt dat ze weer tijdelijk zijn, waardoor je het allemaal kunt voorspellen. Bruno is geen blijvend karakter, dat voel je aan alle kanten (geen aankondiging in RTL Boul, niet in de leader etc). dus zal wel weer na 3 maand exit zijn.14.gif RaymanNL vindt dit leuk
Nee, Stefano kreeg telefoon van dokter Blanco, met excuses dat ze hem wekenlang geen tekst gaven, omdat hij in coma lag het goede nieuws dat hij mogelijk toch kan lopen. Toen dacht ik al: wat een bekende naam. Misschien moet dokter Blanco wat vaker bellen. Dan kan ze mooi haar excuses maken voor het belabberde schrijfwerk, rechtstreeks naar de acteurs. We zijn nu in een soort komkommertijd terecht gekomen en er gebeurd even niet veel spannends. Tenminste, vinden wij. Ik zou wel eens willen weten of mensen van de cast en crew ooit een aflevering terugkijken en hoeveel plezier ze daaraan beleven. Op het moment is het zo duf. Ik stel voor: ben je onderdeel van de cast, dan MOET je terugkijken en je feedback aan de schrijvers geven. Per direct invoeren! Ze nemen geen vrijdag-afleveringen meer op. Spendeer die dag aan het terugkijken van heel de week! Zie het maar als onderdeel van de baan.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 18:29 schreef freaky40 het volgende:
quote:Op dinsdag 26 mei 2026 21:41 schreef freaky40 het volgende:
Man man man.Negert is een nieuweSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schapen zijn relax.
Ze hebben wel een week aan afleveringen overgeslagen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 01:48 schreef Dr.Mikey het volgende:
Voor de liefhebbers de cliffhanger het moordspel staat nu op videoland bij de classics.
Van seizoen 16? Ik kijk iedere nacht en het was mij niet opgevallen?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 08:47 schreef vanderb het volgende:
[..]
Ze hebben wel een week aan afleveringen overgeslagen.
Ja de finale is 3210, maar staat er nu op als 3205. En 3205 staat er als 3206, dus dat is niet het vervolg op de cliffhanger, maar op de aflevering van eergister. Het is dus nu niet op volgorde, en meestal trekken ze dit nog wel recht, maar het is dus nu een zootjequote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:11 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Van seizoen 16? Ik kijk iedere nacht en het was mij niet opgevallen?
Ah ja dat was me wel opgevallen. Wel heel raar hoorquote:Op zondag 31 mei 2026 08:20 schreef vanderb het volgende:
[..]
Ja de finale is 3210, maar staat er nu op als 3205. En 3205 staat er als 3206, dus dat is niet het vervolg op de cliffhanger, maar op de aflevering van eergister. Het is dus nu niet op volgorde, en meestal trekken ze dit nog wel recht, maar het is dus nu een zootje
Ik zat al te denken: Wat doet Dennis opeens in het ziekenhuis, en waar komen die kogels opeens vandaan?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 01:48 schreef Dr.Mikey het volgende:
Voor de liefhebbers de cliffhanger het moordspel staat nu op videoland bij de classics.
Ik vond het al gek dat ze in de aflevering van gisteren niet terugkwamen op het moment dat Ludo werd neergeschoten tijdens het moordspel, maar ik zie Ludo, Janine en Nina nu weer gezellig thuis zitten, dus het is idd fout gegaanquote:Op zondag 31 mei 2026 08:20 schreef vanderb het volgende:
[..]
Ja de finale is 3210, maar staat er nu op als 3205. En 3205 staat er als 3206, dus dat is niet het vervolg op de cliffhanger, maar op de aflevering van eergister. Het is dus nu niet op volgorde, en meestal trekken ze dit nog wel recht, maar het is dus nu een zootje
Ik hoop dat je er geld op hebt ingezet: GTST-comeback: Richard van Nooten keert terug naar Meerdijkquote:Op dinsdag 26 mei 2026 12:51 schreef Bpalma het volgende:
[..]
Ik zie Edwin Jonker eerlijk gezegd ook zó weer terugkeren.
Ik dacht ook precies aan de Arnie baby swap 🤣 Vermoed dat het iets met Prince charming te maken heeft, die is ook rond de dertigquote:Op maandag 1 juni 2026 11:23 schreef PeterKelder het volgende:
GTST-cliffhanger 2026: dertig jaar oud geheim zet levens Meerdijkers voorgoed op zijn kop
Nou, wat heeft Blaadje Blanco nu weer voor idioots verzonnen: Ruben is de broer van Rik? Nina en Ruben zijn verwisseld na de geboorte? Een andere vrouw heeft dertig jaar geleden de identiteit gestolen van Linda toen die in de Thaise gevangenis zat? Mira is toch niét de moeder van Julian en Kim? Noor is eigenlijk Kim?![]()
En ook toevallig dat bij de Vlaamse soap Familie de seizoensfinale dit jaar ook in het teken zal staan van een decennia oud geheim wat aan de oppervlakte komt
Had ik het maar gedaan. dit word waarschijnlijk weer een kopie op kopie wraak op Ludo door de rozenboom af te nemen.quote:Op maandag 1 juni 2026 11:48 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Ik hoop dat je er geld op hebt ingezet: GTST-comeback: Richard van Nooten keert terug naar Meerdijk
Denk dan nog eerder van Ludo, daarvoor hoeven ze de geschiedenis niet al teveel geweld aan doen met een zwangerschap en bevalling die niet in beeld is geweestquote:Op maandag 1 juni 2026 17:55 schreef GTSTCourantNL het volgende:
Rex Martin, de zoon van Janine? Bekijk deze YouTube-video
Richard en Billy zijn beide al jaren hun aanzien kwijt. Weet nog dat Billy werd geïntroduceerd als opperschurk en l eindbaas. Nu zit ze luiers te verschonen samen met Martine hafkampquote:Op maandag 1 juni 2026 13:52 schreef Dr.Mikey het volgende:
Fantastische acteur maar ze gebruiken hem niet altijd goed.
quote:Op maandag 1 juni 2026 22:52 schreef Bpalma het volgende:
Wat ik denk: Niet Richard, maar Rik schrijft anoniem een brief waarin staat wat Shanti met Richard heeft uitgespookt. Op die manier probeert hij Billy en Shanti uit elkaar te drijven. En zo zal Richard wel weer even naar Meerdijk komen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 16% gewijzigd door freaky40 op 02-06-2026 23:31:51 ]Allemaal cabaretteketet!
quote:Op woensdag 3 juni 2026 23:52 schreef Mr.Pomtip het volgende:
En de cliffhanger is...
Dolly blijkt uiteindelijk een kat te zijn. Geen hond.
Na de zomer belt Dr. Blanco naar Julian: sorry onze diagnose was verkeerd. Dolly is toch een hond.
En alles gaat weer verder op het niveau dat we inmiddels wel kennen.
Zo, de moordspel aflevering hebben we weer gehad. Best een toffe aflevering eigenlijkquote:Op maandag 1 juni 2026 01:39 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik hoop dat we de cliffhanger aflevering nog een keer krijgen.
Toppie, dan hervat weer mijn kijk routinequote:Op donderdag 4 juni 2026 13:50 schreef Claude_Viole het volgende:
Videoland lijkt het gat in de classics-afleveringen te hebben hersteld.
Vergeet de muziek die aflevering niet. Telkens zo'n cluedo deuntje en tijdens de moord van die dramatische strijkers. En heerlijke teksten voor Janine; "Sorry Ludo, ehh, Vincent. Jij hebt mij laten zitten met een kind, dat kan ik niet van je tolereren"quote:Op donderdag 4 juni 2026 08:57 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Zo, de moordspel aflevering hebben we weer gehad. Best een toffe aflevering eigenlijk. Schrijvers deden wel enorm hun best om werkelijk iedereen in korte tijd een hekel aan Ludo te laten krijgen
. Ik weet eerlijk gezegd niet meer wie het gedaan had, dus dat is wel weer leuk.
En verder dan een fansite heeft de krant ook niet gekeken. Geen woord over slepende verhaallijnen, saaie karakters of comebacks die de verwachtingen niet waarmaken. Geen inkijkje in een productieteam wat wellicht teveel op de automatische piloot draait. Alleen een anekdote over een broodje kaas van ondertussen 7 jaar oud.quote:Op donderdag 4 juni 2026 17:02 schreef PeterKelder het volgende:
‘GTST’ leek voor uitsterven behoed, maar nu blijkt zelfs dit instituut zijn leven niet helemaal zeker
Artikel uit de Volkskrant waarbij zelfs de vrienden van @:GTSTCourant worden aangehaald
Ik betwijfel serieus of ze de veertig jaar halenquote:Op donderdag 4 juni 2026 17:02 schreef PeterKelder het volgende:
‘GTST’ leek voor uitsterven behoed, maar nu blijkt zelfs dit instituut zijn leven niet helemaal zeker
Artikel uit de Volkskrant waarbij zelfs de vrienden van @:GTSTCourant worden aangehaald
Die wel heel typerend is, want: dat gevoel is inmiddels alweer volledig verdwenen. Het moest 'minder' Rozenboom maar die hut is inmiddels weer net zo vaak te zien als het ziekenhuis, en om nou te zeggen dat die trattoria en wijnhandel van Stefano nou zo herkenbaar zijn voor Mien uit Assen...quote:Op donderdag 4 juni 2026 17:42 schreef Japepk het volgende:
[..]
En verder dan een fansite heeft de krant ook niet gekeken. Geen woord over slepende verhaallijnen, saaie karakters of comebacks die de verwachtingen niet waarmaken. Geen inkijkje in een productieteam wat wellicht teveel op de automatische piloot draait. Alleen een anekdote over een broodje kaas van ondertussen 7 jaar oud.
Nee, die scene vooraf waarin Janine met het pistool aan het spelen is, waarbij ze het James Bond muziekje neuriet, en het pistool voor de grap tegen haar hoofd houdt, en tot grote schrik van Barbara.quote:Op donderdag 4 juni 2026 14:26 schreef Japepk het volgende:
[..]
Vergeet de muziek die aflevering niet. Telkens zo'n cluedo deuntje en tijdens de moord van die dramatische strijkers. En heerlijke teksten voor Janine; "Sorry Ludo, ehh, Vincent. Jij hebt mij laten zitten met een kind, dat kan ik niet van je tolereren"
"Wat een knallen!"
"Prachtig gespeeld hoor, dit, maar het hoeft nog helemaal niet want er is nog niemand."
"Ludo? Ludo?"
quote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:18 schreef freaky40 het volgende:
Wás het maar zo dat het een rare wending kreeg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Arthur was toen ook al raar ja, omdat een beetje vaag is wanneer het grote plan nu in werking wordt gesteld. Ergo, was Arthur er om Ludo fake dood te verklaren, of was hij 'gewoon' een bevriende arts die sowieso was gekomen als hij hoort dat zijn kennis is neergeschoten?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 18:37 schreef Claude_Viole het volgende:
Ik keek vannacht de eerste aflevering van de Classics van seizoen 17. Ludo is neergeschoten, en wordt met spoed in het ziekenhuis opgenomen. De dienstdoende arts Arthur blijkt een goede bekende te zijn van de familie Sanders. Nu vraag ik mij af: Komt deze rol opeens uit de lucht vallen, of was Arthur al eerder ergens in GTST gezien of genoemd als een bekende van de Sanders?
Het was wel een heel aangrijpende cliffhanger, maar toch met veel vragen:
- Was hij speciaal naar het ziekenhuis gekomen om Ludo te verzorgen, of werkte hij er toevallig? Ingevlogen kan hij niet zijn gezien de snelle tijd tussen het incident en de opname in het AZM..
- In de eerste aflevering ziet de kijker dat Ludo dood is. Nick huilt, Nina en Janine staan voor het bed waar Ludo een laken over zich heen krijgt, zoals bij elke overledene gebeurt. Maar Janine weet blijkbaar in de afleveringen erna dat Ludo nog leeft. Nina volgens mij ook. Dan is het raar dat ze eigenlijk afscheid nemen, want volgens mij is er nergens een moment dat Nina te horen krijgt dat haar vader nog leeft.
- En hoe kan het hele plan om een dood in scene te zetten zo snel bekokstoofd zijn? Eigenlijk zou Arthur dit hebben moeten weten.
Ik geef wel toe: Dit was wel een van meest briljante cliffhangers ooit. Ik kan niet wachten tot de boot-scene ergens eind juli komt.
Nouja Rik lijkt door te slaan, gaat vast weer aan de touwtjes van een paraplu zittenquote:Op dinsdag 9 juni 2026 01:20 schreef Claude_Viole het volgende:
Tot nu toe is er nog geen echte cliffhanger opbouw.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |