abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 mei 2026 @ 03:13:16 #126
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220732694
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 01:50 schreef Kottnauer het volgende:
Het probleem met de asielopvang kan toch op eenvoudige wijze opgelost worden. Laten we nu als land en als mensen gewoon met ons allen de schouders eronder zetten. En die benodigde opvangplaatsen regelen! Wij kunnen dat. En dan is het probleem voor eens en altijd opgelost.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan moet men met een landbouwer afspraken maken , maar niet middenin een dorp of op een voetbal veld die mensen neerzetten

weiland genoeg om wooncontainers te plaatsen en dan kan men ook voor 5 jaar huren

en niet over 6 maand de klere zooi weer weg moet
Ik vind het maar gepruts allemaal

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 07-05-2026 08:54:39 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 7 mei 2026 @ 03:15:35 #127
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220732695
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2026 20:58 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Hij wordt toch al rustig afgebouwd.
De HRA.
nee, de HRA word momenteel niet verder afgebouwd als de eerste schijf bereikt is
quote:
In 2026 kent de inkomstenbelasting (box 1) in Nederland drie schijven, met een lichte daling van het tarief in de eerste schijf naar 35,75%
Arbeid moet gaan lonen, niet allerlei toeslagen en subsidies en de maandelijkse afdracht aan pensioenfondsen is absurd hoog
quote:
AI-overzicht
Op basis van de cijfers voor 2026 is de totale maandelijkse afdracht aan het ABP pensioenfonds bij een modaal loon (inclusief werkgeversdeel) ongeveer ¤ 735 tot ¤ 750 bruto per maand.
Hieronder vindt u de gedetailleerde berekening, uitgaande van de ABP-premietabel 2026.
Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 07-05-2026 03:59:48 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220733199
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 03:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee, de HRA word momenteel niet verder afgebouwd als de eerste schijf bereikt is
[..]
Arbeid moet gaan lonen, niet allerlei toeslagen en subsidies en de maandelijkse afdracht aan pensioenfondsen is absurd hoog
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Fijn dat je goede plannen van Jesse Klaver deelt !
  donderdag 7 mei 2026 @ 09:36:51 #129
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220733524
twitter
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220733772
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 01:50 schreef Kottnauer het volgende:
Het probleem met de asielopvang kan toch op eenvoudige wijze opgelost worden. Laten we nu als land en als mensen gewoon met ons allen de schouders eronder zetten. En die benodigde opvangplaatsen regelen! Wij kunnen dat. En dan is het probleem voor eens en altijd opgelost.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Boven de spoiler had je nog gelijk, onder de spoiler maak je een grote denkfout: als de uitstroom uit de asielketen net zo groot is als de instroom (en dat was tot voor kort gewoon het geval, het is nu alleen met de vastgelopen huizenmarkt wat lastig), heb je helemaal niet steeds meer AZC's nodig. Er zitten nu 82.000 mensen in een AZC, maar van 2015 t/m 2022 was het gewoon voldoende om 35.000 AZC plekken te hebben, er zaten nooit meer dan dat aantal mensen in een AZC.

Er zaten alleen ook een paar jaar in met 17.000 of minder en omdat ze steeds doen alsof zo'n dal permanent is sluiten ze dan gelijk een heleboel AZCs. Dat is gewoon pure domheid.

Nu is inderdaad door domme bezuinigingen de keten vastgelopen en is er geen uitstroom naar de huizenmarkt, dus nu hebben we veel plekken nodig. Draai je de bezuinigingen bij de IND terug waardoor asielzoekers sneller worden afgewezen en dus vertrekken en zorg je voor andere huisvesting voor statushouders, dan zit je binnen de kortste keren weer onder die 35.000. Er zitten nu 42.000 statushouders in AZC's, die horen daar niet. Bedenk wel: die 82.000 van nu is met een bijna recordlage instroom, slechts 24.000 in 2025.

De fabel dat we een hoge toestroom hebben of dat we steeds het aantal AZC plekken zouden moeten uitbreiden bij normaal beleid is gewoon echt totale onzin.
  donderdag 7 mei 2026 @ 09:56:59 #131
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220733804
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 09:36 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Lessen leren uit de geschiedenis daar doet de VVD niet aan. Het is puur opportunisme wat die partij drijft.
pi_220734174
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 09:56 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
Lessen leren uit de geschiedenis daar doet de VVD niet aan. Het is puur opportunisme wat die partij drijft.
Realisme al evenmin, mooi Lelystad…
pi_220734241
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 09:36 schreef Klopkoek het volgende:
VVD has formed a local coalition with PVV and FvD in the town of Lelystad
Nee.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  donderdag 7 mei 2026 @ 10:47:16 #134
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220734436
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 10:28 schreef nostra het volgende:

[..]
Nee.
https://decorrespondent.n(...)d4-2807-b5a7d3b7e29f

Jullie zijn De Duivel 😈
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220734492
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 10:47 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
https://decorrespondent.n(...)d4-2807-b5a7d3b7e29f

Jullie zijn De Duivel 😈
Ik heb wel een Prada zonnebril.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220735146
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 10:28 schreef nostra het volgende:

[..]
Nee.
Klopt, het is meer een oppositieakkoord. Maar alsnog wel een hele foute keuze voor uitlevering aan extreemrechts.
  donderdag 7 mei 2026 @ 12:29:29 #137
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220735346
quote:
10s.gif Op donderdag 7 mei 2026 11:55 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Klopt, het is meer een oppositieakkoord. Maar alsnog wel een hele foute keuze voor uitlevering aan extreemrechts.
De VVD breekt eigen verkiezingsvoornemen (namelijk doorgaan met raadsakkoord), maakt vervolgens zelf een akkoord met uiterst rechts en hoopt nu dat nog twee partijen aansluiten. Er zijn nog vijf zetels nodig (van 37 in totaal).

Kunnen ze straks gaan zeggen: er valt prima normaal samen te werken met FvD, alles blijft keurig binnen de rechtsstaat. Ondertussen schuift alles langzaam wel mooi op.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 7 mei 2026 @ 12:35:47 #138
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220735383
@Klopkoek

Hoe kijk jij naar de zaak van Ali B?

[ Bericht 7% gewijzigd door phpmystyle op 07-05-2026 13:01:36 ]
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  donderdag 7 mei 2026 @ 12:57:56 #139
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220735519
quote:
7s.gif Op donderdag 7 mei 2026 12:35 schreef phpmystyle het volgende:
@:klopkoek

Hoe kijk jij naar de zak van Ali B?
Ik ben niet van de AI gay porn. Ik bedank vriendelijk.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 7 mei 2026 @ 13:01:57 #140
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220735606
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 12:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ik ben niet van de AI gay porn. Ik bedank vriendelijk.
Excuus. Er mistte een a :')
Ik zal mijn toetsenbord even uitkloppen :')
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220736071
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 09:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Boven de spoiler had je nog gelijk, onder de spoiler maak je een grote denkfout: als de uitstroom uit de asielketen net zo groot is als de instroom (en dat was tot voor kort gewoon het geval, het is nu alleen met de vastgelopen huizenmarkt wat lastig), heb je helemaal niet steeds meer AZC's nodig. Er zitten nu 82.000 mensen in een AZC, maar van 2015 t/m 2022 was het gewoon voldoende om 35.000 AZC plekken te hebben, er zaten nooit meer dan dat aantal mensen in een AZC.

Er zaten alleen ook een paar jaar in met 17.000 of minder en omdat ze steeds doen alsof zo'n dal permanent is sluiten ze dan gelijk een heleboel AZCs. Dat is gewoon pure domheid.

Nu is inderdaad door domme bezuinigingen de keten vastgelopen en is er geen uitstroom naar de huizenmarkt, dus nu hebben we veel plekken nodig. Draai je de bezuinigingen bij de IND terug waardoor asielzoekers sneller worden afgewezen en dus vertrekken en zorg je voor andere huisvesting voor statushouders, dan zit je binnen de kortste keren weer onder die 35.000. Er zitten nu 42.000 statushouders in AZC's, die horen daar niet. Bedenk wel: die 82.000 van nu is met een bijna recordlage instroom, slechts 24.000 in 2025.

De fabel dat we een hoge toestroom hebben of dat we steeds het aantal AZC plekken zouden moeten uitbreiden bij normaal beleid is gewoon echt totale onzin.
Wat jij uitstroomt noemt zijn dus gewoon weer nieuwe woningen die nodig zijn voor duizenden statushouders per jaar. Woningen die er niet zijn en ook niet gebouwd worden op plekken waar geen ruimte is.
pi_220736278
quote:
7s.gif Op woensdag 6 mei 2026 23:30 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat de definitie van adequaat nogal uitmaakt voor de belastingheffing. Als je gaat voor opbrengstmaximalisatie, dus de top van de Laffer curve, dan kom je redelijk uit op wat Nederland nu heft. Als je vanuit idealisme doordrenkt belasten van de rijken als doel op zich stelt, dan schuit je dus naar rechts op die curve. Dat kan een bewuste overweging zijn, maar links-links, zoals de SP, denkt én én te kunnen doen.
De Laffer curve is onzin gebleken he. Dat is ook het probleem met veel economen ze snappen niet dat hun modelletjes gebaseerd zijn op compleet foute aannames.

Zo werkt het in de praktijk
quote:
Laffer was an economic adviser to Kansas Governor Sam Brownback, who in 2012 zeroed out state tax liability for approximately 330,000 of the top wage earners in the state, called the Kansas experiment, contending it would be a "shot of adrenaline into the heart of the Kansas economy."[41][42] Laffer was paid $75,000 to advise in the creation of Brownback's tax cut plan, and gave Brownback his full endorsement, stating that what Brownback was doing was "truly revolutionary"[43] and would bring "enormous prosperity" to Kansas.[42] The state, which had previously had a budget surplus, experienced a budget deficit of about $200 million in 2012. Drastic cuts to state funding for education and infrastructure were implemented to close budget deficits and the Kansas economy underperformed relative to neighboring states.[44] Brownback's tax overhaul was described in a June 2017 article in The Atlantic as the United States' "most aggressive experiment in conservative economic policy".[45] The drastic tax cuts had "threatened the viability of schools and infrastructure" in Kansas.
https://en.wikipedia.org/wiki/Arthur_Laffer
Laffer adviseerde hoe optimaal te belasten en de staat verloor juist gigantisch aan belastinginkomsten.
pi_220736449
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 14:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
De Laffer curve is onzin gebleken he. Dat is ook het probleem met veel economen ze snappen niet dat hun modelletjes gebaseerd zijn op compleet foute aannames.
Nee, het probleem van niet-economen is dat ze de Laffer curve zien als een wiskundig model met f(x)=y. Dat is het niet. Het is een conceptueel model, waarbij tussen de twee uitersten (belastingopbrengst van 0 bij tarief van 100 en belastingopbrengsten 0 bij tarief van 0 een gebied zit waarop je kan trachten de opbrengst te maximaliseren, waarbij de praktijk altijd gaat afwijken van de theorie.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220736621
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 14:15 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Wat jij uitstroomt noemt zijn dus gewoon weer nieuwe woningen die nodig zijn voor duizenden statushouders per jaar. Woningen die er niet zijn en ook niet gebouwd worden op plekken waar geen ruimte is.
Het is voor een heel deel gewoon vertrek, een deel is inderdaad naar woningen. Een klein percentage van de woningen gaat dan inderdaad naar statushouders, die op zich ook een heel klein percentage van het aantal migranten uitmaken. Waarom zo enorm de focus op die hele kleine groep waar verder ook niemand echt last van heeft? Ze zijn niet crimineler, ze werken niet minder, verder niks. Het enige is: ze zijn om legitieme redenen hun land uit gevlucht op zoek naar veiligheid. En die hebben ze hier gelukkig gevonden. Als ik ooit moet vluchten, hoop ik dat er ook plekken zijn waar ik heen kan gaan.
  donderdag 7 mei 2026 @ 15:49:11 #145
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220736724
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 15:17 schreef nostra het volgende:

[..]
Nee, het probleem van niet-economen is dat ze de Laffer curve zien als een wiskundig model met f(x)=y. Dat is het niet. Het is een conceptueel model, waarbij tussen de twee uitersten (belastingopbrengst van 0 bij tarief van 100 en belastingopbrengsten 0 bij tarief van 0 een gebied zit waarop je kan trachten de opbrengst te maximaliseren, waarbij de praktijk altijd gaat afwijken van de theorie.
De Laffer-curve heeft net als de Oostenrijkse School, het Objectivisme of - aan de andere zijde - het Marxisme (eigenlijk is dat van Friedrich Engels, maar ja) een hoog pseudowetenschappelijk gehalte. Veel economen nemen de Laffer curve helemaal niet serieus. Het inzicht dat er een maximum zit aan belastingheffing (de lastendruk in Nederland zit onder het EU gemiddelde) is niet hetzelfde als de Laffer curve, en is ook zeker niet 'rechts'.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220736814
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 14:15 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Wat jij uitstroomt noemt zijn dus gewoon weer nieuwe woningen die nodig zijn voor duizenden statushouders per jaar. Woningen die er niet zijn en ook niet gebouwd worden op plekken waar geen ruimte is.
Echt he. :') Heeft niks met uitstroom te maken, Dan nog eerder doorstroming.
pi_220736820
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 15:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
ze werken niet minder, verder niks.
Stop maar.
pi_220736851
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 16:06 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Stop maar.
Feiten zijn vervelend, he? Ik snap dat dat lastig is als je een zondebok zoekt.
pi_220736857
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 16:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Feiten zijn vervelend, he? Ik snap dat dat lastig is als je een zondebok zoekt.
Maar het zijn geen feiten. Toon ze maar eens dan. Prima dat je wat vindt, maar stop met liegen.
pi_220737219
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 14:15 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Wat jij uitstroomt noemt zijn dus gewoon weer nieuwe woningen die nodig zijn voor duizenden statushouders per jaar. Woningen die er niet zijn en ook niet gebouwd worden op plekken waar geen ruimte is.
Het heeft niet zoveel zin om met feiten te komen. Ideologie verblindt. Iedere asielzoeker is een arme vluchteling die oprecht vlucht voor geweld en oorlog. Als iemand in dat beeld vast zit, komt er verder nooit iets zinnigs uit.

Het is een reflex. Vingers in de oren, kop in het zand. Want stel je voor zeg, je zou maar eens kritiek kunnen hebben op de asielindustrie, dat kan echt niet hoor. Stel je voor dat iemand je dan beschuldigt van het haten van negers! :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')