abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin dinsdag 5 mei 2026 @ 21:47:56 #1
35723 crew  GGMM
pi_220724330


quote:
The Odyssey is een toekomstige Amerikaanse epische actie-fantasyfilm geregisseerd, geschreven en mede geproduceerd door Christopher Nolan. De film is gebaseerd op het oude Griekse epos de Odyssee uit circa 800 v.Chr. van dichter Homerus.
Bekijk deze YouTube-video

POLL

Leuke feitjes over deze film.
1. Jon Bernthal, Tom Holland en Zendaya spelen toevallig ook samen in de aankomende spider-man film! :)
Dat was het al
Alweer zo'n prachtige post van mij.
<a href="http://puu.sh/3kNmL" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Nicki Minaj en ik</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=3BTsY1HAW_c target=_blank rel=nofollow" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Mijn vissen in actie.</a>
  Moderator dinsdag 5 mei 2026 @ 21:54:16 #2
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_220724392
Gestemd :)
What can change the nature of a man?
  roze dinsdag 5 mei 2026 @ 21:55:52 #3
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220724403
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 21:54 schreef Coco het volgende:
Gestemd :)
Your beauty never ever scared me.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 22:10:00 #4
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_220724509
Hé wat leuk, dat meisje van Inception speelt hier ook in.
pi_220724572
Mijn naam is Niemand :7
  Forum Admin dinsdag 5 mei 2026 @ 22:18:50 #6
35723 crew  GGMM
pi_220724587
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 22:10 schreef Scrummie het volgende:
Hé wat leuk, dat meisje van Inception speelt hier ook in.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
<a href="http://puu.sh/3kNmL" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Nicki Minaj en ik</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=3BTsY1HAW_c target=_blank rel=nofollow" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Mijn vissen in actie.</a>
  Moderator woensdag 6 mei 2026 @ 12:22:52 #7
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_220727513
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 22:10 schreef Scrummie het volgende:
Hé wat leuk, dat meisje van Inception speelt hier ook in.
What can change the nature of a man?
  Moderator woensdag 6 mei 2026 @ 12:23:30 #8
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_220727515
Ik heb wel een pittige mening over de cast.
What can change the nature of a man?
  woensdag 6 mei 2026 @ 12:25:10 #9
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_220727524
Ga hem wel downloaden wss, maar dit soort films doen mij eigenlijk helelmaal niks.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  Moderator woensdag 6 mei 2026 @ 12:39:35 #10
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_220727598
Deze was leuk:



What can change the nature of a man?
  woensdag 6 mei 2026 @ 12:41:40 #11
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220727643
met travis scott? :?


why?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Moderator woensdag 6 mei 2026 @ 12:51:23 #12
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_220727793
quote:
16s.gif Op woensdag 6 mei 2026 12:41 schreef FlippingCoin het volgende:
met travis scott? :?

why?
Omdat hij een liedje had gemaakt voor Tenet.
What can change the nature of a man?
  woensdag 6 mei 2026 @ 12:57:33 #13
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220727831
Niet dat ik Nolan een slechte Regisseur vind, maar wel nogal over hyped en overschat. Zoals Tom Tykwer ondergewaardeerd wordt.
  woensdag 6 mei 2026 @ 13:44:30 #14
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220728094
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 12:23 schreef Coco het volgende:
Ik heb wel een pittige mening over de cast.
Nou, anders ik wel.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  woensdag 6 mei 2026 @ 15:08:19 #15
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220728564
Sean Bean was beter geweest inde hoofdrol
pi_220728574
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 22:10 schreef Scrummie het volgende:
Hé wat leuk, dat meisje van Inception speelt hier ook in.
pi_220728794
Zijn alle dialogen in de film ook in iambische hexameter?
  Moderator donderdag 7 mei 2026 @ 12:22:23 #18
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_220735311
What can change the nature of a man?
  woensdag 13 mei 2026 @ 17:17:03 #19
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220783893
Ik heb gelijk ruzie met 2 buren gekregen na zien van de trailer.
Mijn linker buurman Turk heb ik uitgemaakt voor neger!
En mijn grieks cypryoot voor transgender..

maar goed de film zal wel geld bvinnen harken maar niet mijn geld.

wat een slechte casting keuze.
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_220783933
Wat is er met de cast precies? Ik las wat weerstand op reddit over dat Helen van Troje gespeeld wordt door een donkere juffrouw, gaat het daarom?

Ik vind Matt Damon qua persoonlijkheod best goed passen in het karakter van Odysseus maar heb hem als acteur eigenlijk niet heel hoog zitten.

Verder ontzettend benieuwd naar deze film, ik ga ervoor naar de bioscoop.
-nee-
  woensdag 13 mei 2026 @ 17:53:53 #21
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220784174
quote:
14s.gif Op woensdag 13 mei 2026 17:22 schreef Marsenal het volgende:
Wat is er met de cast precies? Ik las wat weerstand op reddit over dat Helen van Troje gespeeld wordt door een donkere juffrouw, gaat het daarom?

Ik vind Matt Damon qua persoonlijkheod best goed passen in het karakter van Odysseus maar heb hem als acteur eigenlijk niet heel hoog zitten.

Verder ontzettend benieuwd naar deze film, ik ga ervoor naar de bioscoop.
Troy zou volgens veel bronnen in Turkije liggen ook al is men er niet helemaal over uit of het wel of niet fictief is.
Eliot page vroeger Ellen page speelt of Achilles of agamemnon Nolan heeft in een tweet gereageerd geen Klasieke muziek te gebruiken want dat is niet historisch accuraat, terwijl de acteurs met een zwaar amerikaans accent spreken, zie de scene met Tom Holland in de trailer, de reden nou ben ik van mening dat dit nogal krom overkomt als je de trailer bekijkt de reden waarom men vroeger veelal een brits accent gebruikten in dit soort films omdat dan dit soort films ( sword and sandals) wat beter uit de verf komt.
Het zit allemaal wat raar in elkaar en ben geen grote Nolan fan maar hij heeft een groot scala aan fans dus de film zal wel plus draaien maar ik ga er niet heen, Bij Troy zat het vol met bekende acteurs maar ik zag een Hector een chilles een Agamemnon een Odysseus etc etc..
Nu zie ik alleen de acteurs hey spider man hey Matt Damon hey die tuthola die echt overal nu voor gecast word wat doet die donkere madam daar...
Kijk even naar de cast plaatje er onder en dan naar waar het verhaal waar het over gaat een Griekse epos het klopt niet.... het voelt absoluut niet aan zoals een griekse epos..
Nou kan dit soort dingen wel eens goed uitvallen, En nu pak ik even Robin hood er bij uit de jaren 90 met kevinb Costner en Morgan freeman, ze maakten van freeman een fictief personage in het originele verhaal met een complete achtergrond.
Nu pakken ze bestaande personages en geeft het een ander kleurtje.. :')

btw Matt Damon vind ik zeker geschikt voor de film Patterson prima keuze, die gast van de punisher prima maar veel anderen... neh...of meh of.. he wat?
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_220784486
Als ik donker zou zijn en acteur en het is niet historisch accuraat dan zou ik gewoon de rol weigeren.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220785378
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 17:53 schreef theguyver het volgende:

[..]
Troy zou volgens veel bronnen in Turkije liggen ook al is men er niet helemaal over uit of het wel of niet fictief is.
Eliot page vroeger Ellen page speelt of Achilles of agamemnon Nolan heeft in een tweet gereageerd geen Klasieke muziek te gebruiken want dat is niet historisch accuraat, terwijl de acteurs met een zwaar amerikaans accent spreken, zie de scene met Tom Holland in de trailer, de reden nou ben ik van mening dat dit nogal krom overkomt als je de trailer bekijkt de reden waarom men vroeger veelal een brits accent gebruikten in dit soort films omdat dan dit soort films ( sword and sandals) wat beter uit de verf komt.
Het zit allemaal wat raar in elkaar en ben geen grote Nolan fan maar hij heeft een groot scala aan fans dus de film zal wel plus draaien maar ik ga er niet heen, Bij Troy zat het vol met bekende acteurs maar ik zag een Hector een chilles een Agamemnon een Odysseus etc etc..
Nu zie ik alleen de acteurs hey spider man hey Matt Damon hey die tuthola die echt overal nu voor gecast word wat doet die donkere madam daar...
Kijk even naar de cast plaatje er onder en dan naar waar het verhaal waar het over gaat een Griekse epos het klopt niet.... het voelt absoluut niet aan zoals een griekse epos..
Nou kan dit soort dingen wel eens goed uitvallen, En nu pak ik even Robin hood er bij uit de jaren 90 met kevinb Costner en Morgan freeman, ze maakten van freeman een fictief personage in het originele verhaal met een complete achtergrond.
Nu pakken ze bestaande personages en geeft het een ander kleurtje.. :')

btw Matt Damon vind ik zeker geschikt voor de film Patterson prima keuze, die gast van de punisher prima maar veel anderen... neh...of meh of.. he wat?

Patterson en Bernthal zijn ook precies de namen waar ik enthousiast van wordt, die heb ik best hoog zitten. De rest van de cast is inderdaad hit en miss, maar er zijn genoeg acteurs die ik vroeger maar niks vond en pas later van doorhad dat ze echt iets unieks hadden (zoals Patterson!). Dus misschien ziet Nolan iets wat wij niet zien. Voordeel van de twijfel wat mij betreft, ik vond Batman heel vet en Interstellar de leukste sci-fi sinds Space Odyssey. (En Tenet de slechtste kutfilm)
-nee-
  woensdag 13 mei 2026 @ 20:53:03 #24
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220785832
Elliot Page als Achilles is pure minachting van de kijker.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_220785880
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 18:30 schreef Discombobulate het volgende:
Als ik donker zou zijn en acteur en het is niet historisch accuraat dan zou ik gewoon de rol weigeren.
Jake Gyllenhaal had daar ook weinig moeite mee
pi_220785882
En Nolan meuk :r
pi_220786107
Stel je voor dat een blanke Martin Luther King speelt of weet ik veel wat voor historisch persoon je allemaal hebt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220787340
Ryan Hurst O+

Jon Bernthal *O* *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_220790043
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 20:53 schreef Kaneelstokje het volgende:
Elliot Page als Achilles is pure minachting van de kijker.
Dit is juist een geniale casting, maar het is parels voor de zwijnen omdat mensen niet weten dat volgens de Griekse mythologie Achilles als jonge man een tijdje verkleed als vrouw werd om niet naar de oorlog te hoeven.
pi_220793369
Elliot Page speelt niet Achilles, maar Elpenor
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_220796995
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 19:41 schreef Gremen het volgende:
Elliot Page speelt niet Achilles, maar Elpenor
Moet zij weten.
  Moderator donderdag 14 mei 2026 @ 23:40:22 #32
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_220797041
Verhaal gebaseerd op Emily Wilson's 2017 translation hertelling.

Ach, dit wordt een fiasco van jewelste.

Christopher Nolan's Odyssey Translated by Emily Wilson:

https://streamable.com/gf444j

[ Bericht 21% gewijzigd door Coco op 14-05-2026 23:46:09 ]
What can change the nature of a man?
  Forum Admin donderdag 14 mei 2026 @ 23:43:16 #33
35723 crew  GGMM
pi_220797051
Mij draait het echt om de film :)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
<a href="http://puu.sh/3kNmL" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Nicki Minaj en ik</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=3BTsY1HAW_c target=_blank rel=nofollow" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Mijn vissen in actie.</a>
  Moderator donderdag 14 mei 2026 @ 23:47:48 #34
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_220797067
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 23:43 schreef GGMM het volgende:
Mij draait het echt om de film :)
Precies :)
What can change the nature of a man?
pi_220803380
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 23:43 schreef GGMM het volgende:
Mij draait het echt om de film :)


Een situatieschets. @3rr0r @RamboDirk
  zaterdag 16 mei 2026 @ 11:49:44 #36
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220807808
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 20:58 schreef Adames het volgende:

[..]
Jake Gyllenhaal had daar ook weinig moeite mee
Die speelde toch in prince of persia?
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 20:53 schreef Kaneelstokje het volgende:
Elliot Page als Achilles is pure minachting van de kijker.
de ene bron zegt Achilles een ander Agememnon ... nja uberhaupt een griekse held.

Bekijk deze YouTube-video
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  zaterdag 16 mei 2026 @ 11:52:39 #37
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220807826
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 23:40 schreef Coco het volgende:
Verhaal gebaseerd op Emily Wilson's 2017 translation hertelling.

Ach, dit wordt een fiasco van jewelste.

Christopher Nolan's Odyssey Translated by Emily Wilson:

https://streamable.com/gf444j
Bekijk deze YouTube-video

:')

quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 23:43 schreef GGMM het volgende:
Mij draait het echt om de film :)
Ken je het verhaal?
Nou wat je dus gaat zien is dus hoogstwaarschijnlijk niet dat verhaal.

Dit is net zoiets als naar de titanic gaan en de titanic zinkt niet!
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  zaterdag 16 mei 2026 @ 11:54:39 #38
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220807837
Ben hem aan het herlezen in de vertaling van Imme Dros
  zaterdag 16 mei 2026 @ 11:54:45 #39
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220807838
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 21:25 schreef Discombobulate het volgende:
Stel je voor dat een blanke Martin Luther King speelt of weet ik veel wat voor historisch persoon je allemaal hebt.
Perfecte rol voor Warwick Davies :Y
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  zaterdag 16 mei 2026 @ 11:59:03 #40
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220807864
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:52 schreef theguyver het volgende:

[..]
Bekijk deze YouTube-video

:')
[..]
Ken je het verhaal?
Nou wat je dus gaat zien is dus hoogstwaarschijnlijk niet dat verhaal.

Dit is net zoiets als naar de titanic gaan en de titanic zinkt niet!
Heb je deze vertaling gelezen? Is een uitstekend vertaling
  zaterdag 16 mei 2026 @ 12:05:41 #41
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220807913
Hoewel ik gek ben van Stephen Fry vond ik zijn hertelling een teleurstelling
pi_220807961
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Hoewel ik gek ben van Stephen Fry vond ik zijn hertelling een teleurstelling
Ik vond dat helemaal leuk.
-nee-
  zaterdag 16 mei 2026 @ 12:32:07 #43
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220808092
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Heb je deze vertaling gelezen? Is een uitstekend vertaling
jup, voorbeeld.
Polyphemus de cyclops was een verkeerd begrepen cyclops..
Hij was niet goed of slecht.
Ondanks dat hij Odysseus en zijn team wou opeten.
goed of slecht komt niet voor in het boek van haar.

Beetje zoals de nieuwe starwars, jedi good sith bad... nee verkeerd bergepen!
Of the rings of power waarbij de orcs niet slecht zijn maar verkeerd begrepen worden!
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  zaterdag 16 mei 2026 @ 14:14:24 #44
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220808942
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:32 schreef theguyver het volgende:
Of the rings of power waarbij de orcs niet slecht zijn maar verkeerd begrepen worden!
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zaterdag 16 mei 2026 @ 14:20:26 #45
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220809015
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 11:49 schreef theguyver het volgende:

[..]
Die speelde toch in prince of persia?
[..]
de ene bron zegt Achilles een ander Agememnon ... nja uberhaupt een griekse held.

Bekijk deze YouTube-video
Iemand van 1,55 moet überhaupt zo'n rol niet op zich nemen.
Maar goed, het is allemaal overduidelijk een verzoek aan/van Blackrock.

Blijf het jammer vinden dat klassiekers zo vernaggeld moeten worden. Creatief failliet. Dat is ook een grote reden, naast de absurde kosten, dat Hollywood zo hard terug is gelopen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_220809020
woke meuk
pi_220846222
  donderdag 21 mei 2026 @ 06:24:58 #48
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220851681
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 21:25 schreef Discombobulate het volgende:
Stel je voor dat een blanke Martin Luther King speelt of weet ik veel wat voor historisch persoon je allemaal hebt.
Een blanke vrouw als Barack Obama.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 21 mei 2026 @ 06:26:21 #49
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220851684
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 12:34 schreef Farenji het volgende:

[..]
Dit is juist een geniale casting, maar het is parels voor de zwijnen omdat mensen niet weten dat volgens de Griekse mythologie Achilles als jonge man een tijdje verkleed als vrouw werd om niet naar de oorlog te hoeven.
Hij wordt ook beschreven als bijzonder lang, dan is het casten van iemand van 1m55 wel onhandig.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220851708
Fan van Nolan, maar de trailer vind ik echt 10x niks.
pi_220977356
Heel veel zin in deze film :)
-nee-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')