Bekijk deze YouTube-videoquote:The Odyssey is een toekomstige Amerikaanse epische actie-fantasyfilm geregisseerd, geschreven en mede geproduceerd door Christopher Nolan. De film is gebaseerd op het oude Griekse epos de Odyssee uit circa 800 v.Chr. van dichter Homerus.
quote:Op dinsdag 5 mei 2026 22:10 schreef Scrummie het volgende:
Hé wat leuk, dat meisje van Inception speelt hier ook in.
Troy zou volgens veel bronnen in Turkije liggen ook al is men er niet helemaal over uit of het wel of niet fictief is.quote:Op woensdag 13 mei 2026 17:22 schreef Marsenal het volgende:
Wat is er met de cast precies? Ik las wat weerstand op reddit over dat Helen van Troje gespeeld wordt door een donkere juffrouw, gaat het daarom?
Ik vind Matt Damon qua persoonlijkheod best goed passen in het karakter van Odysseus maar heb hem als acteur eigenlijk niet heel hoog zitten.
Verder ontzettend benieuwd naar deze film, ik ga ervoor naar de bioscoop.
Patterson en Bernthal zijn ook precies de namen waar ik enthousiast van wordt, die heb ik best hoog zitten. De rest van de cast is inderdaad hit en miss, maar er zijn genoeg acteurs die ik vroeger maar niks vond en pas later van doorhad dat ze echt iets unieks hadden (zoals Patterson!). Dus misschien ziet Nolan iets wat wij niet zien. Voordeel van de twijfel wat mij betreft, ik vond Batman heel vet en Interstellar de leukste sci-fi sinds Space Odyssey. (En Tenet de slechtste kutfilm)quote:Op woensdag 13 mei 2026 17:53 schreef theguyver het volgende:
[..]
Troy zou volgens veel bronnen in Turkije liggen ook al is men er niet helemaal over uit of het wel of niet fictief is.
Eliot page vroeger Ellen page speelt of Achilles of agamemnon Nolan heeft in een tweet gereageerd geen Klasieke muziek te gebruiken want dat is niet historisch accuraat, terwijl de acteurs met een zwaar amerikaans accent spreken, zie de scene met Tom Holland in de trailer, de reden nou ben ik van mening dat dit nogal krom overkomt als je de trailer bekijkt de reden waarom men vroeger veelal een brits accent gebruikten in dit soort films omdat dan dit soort films ( sword and sandals) wat beter uit de verf komt.
Het zit allemaal wat raar in elkaar en ben geen grote Nolan fan maar hij heeft een groot scala aan fans dus de film zal wel plus draaien maar ik ga er niet heen, Bij Troy zat het vol met bekende acteurs maar ik zag een Hector een chilles een Agamemnon een Odysseus etc etc..
Nu zie ik alleen de acteurs hey spider man hey Matt Damon hey die tuthola die echt overal nu voor gecast word wat doet die donkere madam daar...
Kijk even naar de cast plaatje er onder en dan naar waar het verhaal waar het over gaat een Griekse epos het klopt niet.... het voelt absoluut niet aan zoals een griekse epos..
Nou kan dit soort dingen wel eens goed uitvallen, En nu pak ik even Robin hood er bij uit de jaren 90 met kevinb Costner en Morgan freeman, ze maakten van freeman een fictief personage in het originele verhaal met een complete achtergrond.
Nu pakken ze bestaande personages en geeft het een ander kleurtje..
btw Matt Damon vind ik zeker geschikt voor de film Patterson prima keuze, die gast van de punisher prima maar veel anderen... neh...of meh of.. he wat?
Jake Gyllenhaal had daar ook weinig moeite meequote:Op woensdag 13 mei 2026 18:30 schreef Discombobulate het volgende:
Als ik donker zou zijn en acteur en het is niet historisch accuraat dan zou ik gewoon de rol weigeren.
Dit is juist een geniale casting, maar het is parels voor de zwijnen omdat mensen niet weten dat volgens de Griekse mythologie Achilles als jonge man een tijdje verkleed als vrouw werd om niet naar de oorlog te hoeven.quote:Op woensdag 13 mei 2026 20:53 schreef Kaneelstokje het volgende:
Elliot Page als Achilles is pure minachting van de kijker.
Moet zij weten.quote:Op donderdag 14 mei 2026 19:41 schreef Gremen het volgende:
Elliot Page speelt niet Achilles, maar Elpenor
Die speelde toch in prince of persia?quote:Op woensdag 13 mei 2026 20:58 schreef Adames het volgende:
[..]
Jake Gyllenhaal had daar ook weinig moeite mee
de ene bron zegt Achilles een ander Agememnon ... nja uberhaupt een griekse held.quote:Op woensdag 13 mei 2026 20:53 schreef Kaneelstokje het volgende:
Elliot Page als Achilles is pure minachting van de kijker.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 14 mei 2026 23:40 schreef Coco het volgende:
Verhaal gebaseerd op Emily Wilson's 2017 translation hertelling.
Ach, dit wordt een fiasco van jewelste.
Christopher Nolan's Odyssey Translated by Emily Wilson:
https://streamable.com/gf444j
Ken je het verhaal?quote:
Perfecte rol voor Warwick Daviesquote:Op woensdag 13 mei 2026 21:25 schreef Discombobulate het volgende:
Stel je voor dat een blanke Martin Luther King speelt of weet ik veel wat voor historisch persoon je allemaal hebt.
Heb je deze vertaling gelezen? Is een uitstekend vertalingquote:Op zaterdag 16 mei 2026 11:52 schreef theguyver het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
[..]
Ken je het verhaal?
Nou wat je dus gaat zien is dus hoogstwaarschijnlijk niet dat verhaal.
Dit is net zoiets als naar de titanic gaan en de titanic zinkt niet!
Ik vond dat helemaal leuk.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 12:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Hoewel ik gek ben van Stephen Fry vond ik zijn hertelling een teleurstelling
jup, voorbeeld.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 11:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Heb je deze vertaling gelezen? Is een uitstekend vertaling
quote:Op zaterdag 16 mei 2026 12:32 schreef theguyver het volgende:
Of the rings of power waarbij de orcs niet slecht zijn maar verkeerd begrepen worden!
Iemand van 1,55 moet überhaupt zo'n rol niet op zich nemen.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 11:49 schreef theguyver het volgende:
[..]
Die speelde toch in prince of persia?
[..]
de ene bron zegt Achilles een ander Agememnon ... nja uberhaupt een griekse held.
Bekijk deze YouTube-video
Een blanke vrouw als Barack Obama.quote:Op woensdag 13 mei 2026 21:25 schreef Discombobulate het volgende:
Stel je voor dat een blanke Martin Luther King speelt of weet ik veel wat voor historisch persoon je allemaal hebt.
Hij wordt ook beschreven als bijzonder lang, dan is het casten van iemand van 1m55 wel onhandig.quote:Op donderdag 14 mei 2026 12:34 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dit is juist een geniale casting, maar het is parels voor de zwijnen omdat mensen niet weten dat volgens de Griekse mythologie Achilles als jonge man een tijdje verkleed als vrouw werd om niet naar de oorlog te hoeven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |