abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 mei 2026 @ 21:46:56 #226
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_220739709
quote:
2s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:40 schreef RobertoCarlos het volgende:
Dat gezeur over die planning van Monique en Patrick }:|
Die Monique die dan zegt: "Ja nu hebben we een planning maar in dezelfde tijd hadden we net zo goed de vloer kunnen leggen'
Ja tuurlijk, even een planning opschrijven is max 15 minuten, een vloer is iets van 2 uur of zo 8)7
Als dat het geval was geweest, hadden ze die planning ook niet hoeven maken. Hoe delulu oun je zijn. 8)7
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  donderdag 7 mei 2026 @ 21:47:08 #227
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_220739711
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:43 schreef pmponer het volgende:

[..]
Ja en zwaar onterecht ook, die vrouw doet zo haar best.
Dat mannetje moet eens meer respect hebben voor zijn steun en toeverlaat!
Ik zeg altijd: "Achter elke sterke Silvio... zit een Bianca in de hoek met een laptop"
( :wtf: hmm, over die slogan denk ik nog even na...)
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_220739712
quote:
2s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:44 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik moest trouwens lachen om de geluidjes toen Gregor aan het opnoemen was wat hij allemaal nog aan klussen moest doen, de geluidjes van Per Seconde Wijzer _O-
Soms mis ik best wat anderen wel opgevallen is, je zou bijna voor de derde keer gaan kijken.. _O-
  donderdag 7 mei 2026 @ 21:50:24 #229
124676 RobertoCarlos
pi_220739739
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:42 schreef pmponer het volgende:
ach ja planning, zodra iemand zegt, dat zit in mijn hoofd
Dan denk ik meestal, dan kost het weinig moeite om het even op te schrijven.
Ik krijg dan een beetje een raar beeld voor me van hoe hij kookt.... ok, ik kijk teveel kook-programma's, maar volgens mij moet je in een keuken toch echt ook heel veel plannen.. voorraden, verwachte aantal gasten, volgorde van koken,etc...
Ik begrijp dan niet dat hij zo neerbuigend kan neerkijken op een planninkje.....
  donderdag 7 mei 2026 @ 21:51:44 #230
124676 RobertoCarlos
pi_220739749
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:47 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Soms mis ik best wat anderen wel opgevallen is, je zou bijna voor de derde keer gaan kijken.. _O-
Raak je misschien ook een beetje uitgeput van Het Blok? ;)
pi_220739755
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:41 schreef Soury het volgende:

[..]
Lottie zei tegen Ray en mini Ray gezichtjes, al vond ik dat wel toepasselijk voor die semi stoere kerels van temu.
Ohw, ook gemist dan. LottY vind ik vooralsnu de leukste personage in dit drama. Wat had ze nu weer voor iets? Een of andere blauwe raket in Delfse stijl in een oude lijst voor in de keuken?
  donderdag 7 mei 2026 @ 21:52:58 #232
124676 RobertoCarlos
pi_220739760
Goed nieuws: vanavond weer een column van Peter Kelder! *O*
  donderdag 7 mei 2026 @ 21:53:10 #233
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220739761
quote:
2s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:50 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Ik krijg dan een beetje een raar beeld voor me van hoe hij kookt.... ok, ik kijk teveel kook-programma's, maar volgens mij moet je in een keuken toch echt ook heel veel plannen.. voorraden, verwachte aantal gasten, volgorde van koken,etc...
Ik begrijp dan niet dat hij zo neerbuigend kan neerkijken op een planninkje.....
Dit was gewoon een van zijn catering menu;s dus die weet hij uit zijn hoofd.
Drop you like an ill, bad habit
  donderdag 7 mei 2026 @ 21:53:16 #234
136 V.
Like tears in rain...
pi_220739764
Had iemand dat meegekregen over die rulraguitwoonseks van Hendrik en Sonja?
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 7 mei 2026 @ 21:53:53 #235
124676 RobertoCarlos
pi_220739773
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:52 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ohw, ook gemist dan. LottY vind ik vooralsnu de leukste personage in dit drama. Wat had ze nu weer voor iets? Een of andere blauwe raket in Delfse stijl in een oude lijst voor in de keuken?
Ja haar lijstenmaakster had dat zelf gemaakt. Ik vind het kleuterniveau, maar zij was er erg blij mee...
Nu de nieuwe koper nog....
  donderdag 7 mei 2026 @ 21:54:12 #236
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220739779
quote:

[..]
Ja leuk ding, zou ik hier zo boven de schouw hangen.
Lotty is duidelijke de stille kracht achter Frank, zonder Lotty was Frank niet half zo leuk
pi_220739780
Het Blok 2026 – Week 7: Container-gate 2.0 en het Geheim van de Verdwenen Sleutel

Je hebt van die weken in dagelijkse reality dat de sleur er wat in lijkt te komen. Er gebeurt weliswaar van alles, maar er heerst een soort punt van verzadiging. Dat is bij deze editie van Het Blok niet anders, nu we over de helft van het seizoen zijn. Ik merk het ook in de overige reacties in deze topicreeks: sommige van de kluskoppels komen bij de kijker inmiddels de neus uit door onkunde, onwil of gewoon omdat hun gezicht zelfs met drie aangebrachte lagen make-up voor ergernis zorgt. Goh, over wie zou ik het nu toch hebben?

Heiko en Ray hebben geen vertrouwen meer in Flower en Power(less), of hoe Ray het zonder nuance omschrijft: “Het is én binnen een bende, én er gebeurt helemaal niks. Die keuken past daar niet naar binnen toe en dan moeten ze het ook nog eens zelf gaan plaatsen. Nou, die keuken denkt dat die tot aan de kerst in het fietsenhok staat, want dan is het pas klaar daarbinnen.”

En zij zijn niet de enigen. Zelfs Dennis vraagt zich hardop af of het onfortuinlijke klu(n)skoppel niet beter de handdoek in de ring kan gooien, maar de hippies weten van geen ophouden. Flower kan hierna nog altijd als barista aan de slag in een derderangs Starbucks, want ze heeft het werkelijk elke vijf minuten over “kom effe zitten met een kopje koffie” tegen Power(less). Die geeft zich nog niet gewonnen en blijft stug door ploeteren, zelfs na de uitslag van de MRI-scan (die hij als een moderne Dokter Google door ChatGPT heeft getrokken) waaruit slijtage in de rug en uitpuilende tussenwervelschijven als oorzaken voor zijn rugklachten naar voren komen. Een wake-up-call voor iedereen met een beetje verstand in z'n donder, maar nee hoor. Gelukkig heeft Power(less) ook zo zijn heldere momenten, getuige dit moment:

“Ik moet ook wel eerlijk zeggen dat ik soms denk van: je kan een keer een kwast pakken of zoiets, of een klusje doen… ja, soms denk ik dat wel.”
- “Nou, ga jij dan op internet zoeken naar de salontafel of zo? Doe jij dat dan?”
“Is goed.”
- “Heb jij al een kwast in je handen gehad überhaupt?”
“Ik heb nu een kwast in mijn handen, een rare kwast.”
- (…) “Je doet nou net alsof ik helemaal niks doe. Dat slaat ook nergens op.”

Waarop de editors van het programma schakelen naar een stilleven van Flower die in d’r hoekje op d’r stoeltje zit met d’r tablet op schoot waar ze met d’r pennetje in de ene hand overheen swipet en een bekertje koffie in d’r andere hand geklemd zit _O- En anders vlucht ze wel naar de kinderkamer met het half afgewerkte behangetje van een alpaca op de muur. We zien haar met moeite een tafeltje vijf centimeter verschuiven als er plaats gemaakt moet worden voor de keuken en aan het eind van de week doet ze iets met opmeten van platen, maar zonder de spontane hulp van de Trage Tukkers was Power(less) nu nog aan het ploeteren. Al ziet Flower het nog altijd zonnig in en denkt ze de keukenoplevering te halen. Ja, in d’r dromen zeker. :')

Bij wie het ook steeds gezelliger wordt is bij Tante Til en Onkel X. Zij reageert overal als een blij kind van vijf op, terwijl hij alsmaar meer begint te mopperen. Het is alsof je naar een scène uit Sesamstraat zit te kijken, waar Meneer Aart op ‘Piño’ aan het foeteren is. Een voorbeeldje:

“Ik vind het prettig als mensen helpen, maar wel mensen die verstand van zaken hebben. Dus als een loodgieter bij mij komt helpen vind ik dat heerlijk, maar als er mensen komen helpen die eigenlijk niks kunnen, dan wordt het helemaal niks. En ik zeg niet dat jij niets kan, want niks vind ik heel weinig, maar het zit er wel tegenaan te hikken. Je moet gewoon lekker spullen regelen. Verzinnen en regelen, dat is een heel belangrijke taak.”

En Tante Til hoort het met haar blije hoofd aan, alsof hij haar een groots compliment geeft. Maar ja, wat wil je ook van een vrouw die op haar 45ste met zichzelf getrouwd is. Geen idee welk afbijtend middel zij opgesnoven heeft, maar kinderen: doe dit niet na! :X

Bij de Trage Tukkers Patrick en Marloes verloopt ook niet alles even soepeltjes. Hoewel zij toch een stuk verder zijn met de keuken dan een Flower en Power(less), kan opzichter Heiko het niet laten om hen als een havik in de gaten te houden. Er moet namelijk een duidelijke planning op papier komen te staan voor de overige tijd die het koppel nog meedoet aan Het Blok, iets waar met name Marloes niet echt om staat te springen. Ook hun klusbusklus van deze week valt in het water: het opnieuw inschroeven van een hordeur lijkt een fluitje van een cent, maar de buurtbewoonster kan hen toch maar twee van de vijf sterren geven als later blijkt dat de hordeur niet meer goed sluit omwille van een defect magneetje. Nog een geluk dat het koppel deze week wel kan excelleren bij de gezamenlijke lunch, alwaar Patrick zijn kookkunsten tentoonstelt en de andere koppels verwent met een eigengemaakte linzensoep. Maar helaas levert dát net geen extra bouwbudget op.

Moppenflopper: “Wat zou jij op een tegeltje over Het Blok zetten?”
Mono-toon: “Ik denk dat ik op dat tegeltje jouw naam zet en daaronder R.I.P.”
Jep, ook bij dit stel ontstaan er door het Blok-avontuur onderling wat kleine irritaties. Gelukkig voor dit koppel kunnen zij wél scoren met hun klusbusklus van deze week, hoewel Mono-toon toch 1 van de 5 sterren mag krijgen voor empathie. Ook Moppenflopper ontkomt deze week niet aan de scherpe ogen van Havik Heiko als de leidingen van de vloerverwarming niet in een slakkenhuispatroon ligt. Hierdoor kan onze egotripper de boel weer opnieuw doen, maar zijn eega Mono-toon mag helpen met de slang uitrollen, if you get what Moppenflopper means O-)

Het huilen staat Sergeant Schoonmaak en Brave Hendrik nader dan het lachen met hun geruilde klusbusklus, als ze voor meters aan bamboeschutting moeten plaatsen bij een of andere zweverige ex-verslaafde. Nog amper bekomen van deze mislukte klus (want logischerwijs niet afgemaakt) ontfermt de Sergeant zich ook nog even over het Geheim van de Verdwenen Sleutel, waardoor niemand nog het fietsenhok (waar veel bouwmateriaal opgeslagen ligt) in kan. Als dit een dag doorettert neemt de Sergeant het recht in eigen hand en weet als een volleerd inbreker de deur op minder legale wijze open te krijgen. En dan heeft de Sergeant het ook nog te stellen met Container-gate 2.0…

Daarvoor moeten we naar Circus Schijnheil, alwaar spreekstalmeesteres Steffie heeft besloten om uit de gezamenlijke container te stappen. Ons Schijnheiltje heeft hét briljante plan bedacht: al het bouwafval dumpt ze in de afvalcontainer van de gemeente aan de overkant van de straat! Immers heeft de productie nog niet genoeg boetes gekregen van haar vorige geniale plan met de gezamenlijke klusbus, of liever gezegd heeft de productie het duo Schijnheil en Gluiperig daar niet voor gestraft. Sergeant Schoonmaak spreekt Schijnheil erop aan dat eventuele boetes die hieruit voortkomen voor haar zullen zijn, maar het glijdt allemaal af van die Sluwe Steffie alsof ze van teflon gemaakt is, want zij liegt alsof het gedrukt staat door te beweren dat het allemaal in orde is. Nee, zij is geen fan van Sonja, want “die heeft een rare stem”. Aldus de vrouw van 33 met het zijige kinderstemmetje o|O Gelukkig is er nog een vorm van karma als er een stuk glas van de kookplaat is gebroken en Schijnheil zowat een zenuwinzinking krijgt van keukenkastjes die nog niet kaarsrecht zijn afgesteld. Je zou toch hopen dat de ogen van Gluiperd opengaan door dit avontuur en hij gillend wegrent bij dat mormel.

Elders is er ook nog leed qua dure keukenmeubelen die stuk gaan, als Boring in al zijn ‘handigheid’ een keukenblad ter waarde van 1977 euro laat omdonderen. Beige houdt zich intussen bezig met de kleur die de muren moeten krijgen (u mag drie keer raden welke verrassende kleur het zal zijn) en ze koopt en passant nog de plaatselijke snackbar leeg als ze de gezamenlijke lunch moet regelen. En dan doet Dennis moeite voor dit o zo interessante koppel door koffie voor ze mee te nemen, maar die zeggen nee, want zij drinken thee. Ja, meer kan ik er ook niet van maken hoor -O-

En verder: blijken Sergeant Schoonmaak en Brave Hendrik op hun leeftijd nog altijd stevig te rampetampen (en zijn er zowaar kinderen!), gelooft Moppenflopper wel in recycling (iets met opstaan uit de dood, gok ik) maar niet in global warming of duurzaamheid, en vreest Marloes voor een carrièreswitch tot clown in het circus van Steffie als zij zich opmaakt voor een romantisch avondje uit met Patrick. Oh, enne: hoe zit het nou met die verdwenen sleutel van het fietsenhok? :?
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  donderdag 7 mei 2026 @ 21:54:58 #238
124676 RobertoCarlos
pi_220739786
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:53 schreef pmponer het volgende:

[..]
Dit was gewoon een van zijn catering menu;s dus die weet hij uit zijn hoofd.
Ik bedoel meer in zijn eigen restaurant..
  donderdag 7 mei 2026 @ 21:55:18 #239
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220739787
quote:
2s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:53 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Ja haar lijstenmaakster had dat zelf gemaakt. Ik vind het kleuterniveau, maar zij was er erg blij mee...
Nu de nieuwe koper nog....
Ik vond het wel geinig. En die lijsten vind ik sowieso wel gaaf.
pi_220739811
quote:

[..]
Super leuk al moet een kuijfje raket toch wel echt rood zijn. -O-
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  donderdag 7 mei 2026 @ 21:58:33 #241
124676 RobertoCarlos
pi_220739819
quote:

[..]
Dat is de raket uit het stripboek van Kuifje, waarbij ze de rode vlakjes blauw heeft ingekleurd. En blauw-wit zou dan de kleurencombinatie van het Delfts-blauwe porselein moeten zijn...

donderdag 7 mei 2026 @ 22:00:51 #242
124676 RobertoCarlos
pi_220739840
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:55 schreef pmponer het volgende:

[..]
Ik vond het wel geinig. En die lijsten vind ik sowieso wel gaaf.
Dat kan natuurlijk :s) Lijst kon ik niet zo goed zien.
Het was wel extra leuk omdat het persoonlijk was aangezien Charlottie zo'n raket als beeld in huis heeft staan. Dat vind ik wel lief

Als het een echte goed gemaakte raket is, die ze thuis hebben dan is ie trouwens veel geld waard. Daar is echt een hele markt voor... Deze op de foto is bijvoorbeeld ¤1.149,00

pi_220739875
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:57 schreef Soury het volgende:

[..]
Super leuk al moet een kuijfje raket toch wel echt rood zijn. -O-
Ken die hele raket niet, kreeg er andere associaties bij.. :D
pi_220739890
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:06 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Joh :(
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  donderdag 7 mei 2026 @ 22:10:33 #245
124676 RobertoCarlos
pi_220739903
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:06 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Je deed even een Mennootje? ;)
  donderdag 7 mei 2026 @ 22:11:24 #246
124676 RobertoCarlos
pi_220739908
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:07 schreef Soury het volgende:

[..]
Joh :(
Ze bedoelt toch dat ijsje? Wat dacht jij dan? :?
  donderdag 7 mei 2026 @ 22:12:38 #247
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220739919
quote:
2s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:10 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Je deed even een Mennootje? ;)
Of een Sonjatje
pi_220739922
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:54 schreef PeterKelder het volgende:
Het Blok 2026 – Week 7: Container-gate 2.0 en het Geheim van de Verdwenen Sleutel

Bij wie het ook steeds gezelliger wordt is bij Tante Til en Onkel X. Zij reageert overal als een blij kind van vijf op, terwijl hij alsmaar meer begint te mopperen. Het is alsof je naar een scène uit Sesamstraat zit te kijken, waar Meneer Aart op ‘Piño’ aan het foeteren is. Een voorbeeldje:

“Ik vind het prettig als mensen helpen, maar wel mensen die verstand van zaken hebben. Dus als een loodgieter bij mij komt helpen vind ik dat heerlijk, maar als er mensen komen helpen die eigenlijk niks kunnen, dan wordt het helemaal niks. En ik zeg niet dat jij niets kan, want niks vind ik heel weinig, maar het zit er wel tegenaan te hikken. Je moet gewoon lekker spullen regelen. Verzinnen en regelen, dat is een heel belangrijke taak.”
Weer hardop gelachen, speciaal om deze alinea.. _O-
pi_220739937
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:12 schreef pmponer het volgende:

[..]
Of een Sonjatje
Zeg, dat is een zware belediging.. :( :D
  donderdag 7 mei 2026 @ 22:16:50 #250
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220739948
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:13 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Weer hardop gelachen, speciaal om deze alinea.. _O-
Ik vond dat de mooiste quote van de week.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')