abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220723083
Bij de afhaalchinees hier krijg je per gerecht 1 euro korting, en per voorgerecht en bijgerecht 50 cent korting als je contant betaald.
Bami met vlees is 7,50 bijvoorbeeld, maar contant betaal je 6,50 omdat je een euro korting krijgt op ieder gerecht.

Is dat wettelijk toegestaan? Staat gewoon een briefje bij de kassa met de regel, dus denk niet dat ze bang zijn voor handhaving.

Ze zeggen dat het is vanwege de pinkosten, maar dat lijkt me wel erg sterk met een paar euro korting per bestelling... is dat gewoon om belasting te ontduiken?
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220723187
Pinbetalingen kosten veel meer geld voor de ondernemer dan contant.
Omdat bij elke transactie de ondernemer een percentage moet afstaan.
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_220723206
Waarom zou het niet toegestaan zijn?

Ze besparen zo ook op kosten van geld halen bij de bank bijvoorbeeld.

Als het niet mag, wil ik graag ook weten welke wet dat bepaald.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  Redactie Frontpage dinsdag 5 mei 2026 @ 20:21:06 #4
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220723372
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 20:08 schreef Chandler het volgende:
Waarom zou het niet toegestaan zijn?

Ze besparen zo ook op kosten van geld halen bij de bank bijvoorbeeld.

Als het niet mag, wil ik graag ook weten welke wet dat bepaald.
Draai het eens om, dan is het namelijk niet toegestaan.
https://www.pin.nl/consument/betalen-betaalpas/kosten/
https://www.acm.nl/nl/con(...)betaalkosten-winkels

Dus nee, dit zou ook niet mogen.
pi_220723381
Het mag wel.. de vraag is alleen of ze dit soort maaltijden netjes vermelden in de boeken en dat kan je nooit controleren.

Bij de lokale frietkot is dat hier ook. Contant is de voorkeur maar ook bij pinnen krijg je geen kassabonnentje dus het is gwn op de grote stapel en dan moet de belastingdienst maar vertrouwen dat het goed in de boeken staat.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_220723405
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 20:01 schreef Mikeytt het volgende:
Bij de afhaalchinees hier krijg je per gerecht 1 euro korting, en per voorgerecht en bijgerecht 50 cent korting als je contant betaald.
Bami met vlees is 7,50 bijvoorbeeld, maar contant betaal je 6,50 omdat je een euro korting krijgt op ieder gerecht.

Is dat wettelijk toegestaan? Staat gewoon een briefje bij de kassa met de regel, dus denk niet dat ze bang zijn voor handhaving.

Ze zeggen dat het is vanwege de pinkosten, maar dat lijkt me wel erg sterk met een paar euro korting per bestelling... is dat gewoon om belasting te ontduiken?
De Chinese gemeenschap in Nederland beheert hier het grootste zwartgeld circuit. Dus ja, ik snap het wel. En korting geven, dat mag altijd!
  Redactie Frontpage dinsdag 5 mei 2026 @ 20:24:16 #7
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220723419
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 20:21 schreef Chinless het volgende:
Het mag wel..

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 20:23 schreef paardendokter het volgende:

[..]
, dat mag altijd!
Nee dus
pi_220723420
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 20:01 schreef Mikeytt het volgende:
Ze zeggen dat het is vanwege de pinkosten, maar dat lijkt me wel erg sterk met een paar euro korting per bestelling... is dat gewoon om belasting te ontduiken?
Ja. En bij de gemiddelde Chinees ook voor hun triades en loon.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220723441
quote:
Een pintransactie kost een ondernemer in Nederland gemiddeld tussen de ¤0,05 en ¤0,20 per transactie. De kosten hangen sterk af van het contract (bundel of losse transacties) en de aanbieder. Dit is vaak goedkoper dan contant geld, wat gemiddeld ¤0,61 per betaling kost.
  Redactie Frontpage dinsdag 5 mei 2026 @ 20:27:45 #10
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220723486
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 20:25 schreef Kottnauer het volgende:

[..]

Dat is ook onzin natuurlijk.
pi_220723547
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 20:25 schreef Kottnauer het volgende:

[..]

Hoezo zou contant geld zoveel kosten?? Lijkt me sterk dat de afhaalchinees gebruik maakt van waardetransport oid
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220723551
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 20:07 schreef Viesdik het volgende:
Pinbetalingen kosten veel meer geld voor de ondernemer dan contant.
Omdat bij elke transactie de ondernemer een percentage moet afstaan.
Niet een paar euro per betaling natuurlijk
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220723599
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 20:21 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Draai het eens om, dan is het namelijk niet toegestaan.
https://www.pin.nl/consument/betalen-betaalpas/kosten/
https://www.acm.nl/nl/con(...)betaalkosten-winkels

Dus nee, dit zou ook niet mogen.
Maar dit is enkel zo voor het pinnen. Hier is geen sprake van "extra" kosten. Je betaald standaardkosten bij het pinnen, en krijgt korting bij contant.

Trouwens... pinkosten, daar is dan echt geen enkele handhaving op. Is hier nog overal bij kleine winkels.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220723606
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 20:21 schreef Chinless het volgende:
Het mag wel.. de vraag is alleen of ze dit soort maaltijden netjes vermelden in de boeken en dat kan je nooit controleren.

Bij de lokale frietkot is dat hier ook. Contant is de voorkeur maar ook bij pinnen krijg je geen kassabonnentje dus het is gwn op de grote stapel en dan moet de belastingdienst maar vertrouwen dat het goed in de boeken staat.
Bij contante betalingen krijg je hier wel gewoon een normale bon!
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  Redactie Frontpage dinsdag 5 mei 2026 @ 20:38:32 #15
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220723624
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 20:36 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Maar dit is enkel zo voor het pinnen. Hier is geen sprake van "extra" kosten. Je betaald standaardkosten bij het pinnen, en krijgt korting bij contant.

Trouwens... pinkosten, daar is dan echt geen enkele handhaving op. Is hier nog overal bij kleine winkels.
Is toch precies hetzelfde?
  dinsdag 5 mei 2026 @ 20:41:17 #16
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_220723652
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 20:07 schreef Viesdik het volgende:
Pinbetalingen kosten veel meer geld voor de ondernemer dan contant.
Omdat bij elke transactie de ondernemer een percentage moet afstaan.
Dit inderdaad.
pi_220723747
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 20:21 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Draai het eens om, dan is het namelijk niet toegestaan.
https://www.pin.nl/consument/betalen-betaalpas/kosten/
https://www.acm.nl/nl/con(...)betaalkosten-winkels

Dus nee, dit zou ook niet mogen.
Beide links krijg ik een forbidden melding.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  Redactie Frontpage dinsdag 5 mei 2026 @ 21:07:57 #18
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220723884
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 20:52 schreef Chandler het volgende:

[..]
Beide links krijg ik een forbidden melding.
Even de pagina refreshen, geen idee waarom
pi_220723918
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 20:07 schreef Viesdik het volgende:
Pinbetalingen kosten veel meer geld voor de ondernemer dan contant.
Omdat bij elke transactie de ondernemer een percentage moet afstaan.
Die percentages, als het al een percentage betreft, zijn niet zo hoog. Denk tot 2%. Pintransacties kosten vaak tot zo'n 6,5 cent, maar daar komt de huur van het apparaat, de bon, etc bij. De KVK heeft het over gemiddeld 17ct voor contactloos, 19ct voor insteek en 61 cent voor contant, alle kosten meegerekend.

Pintransacties zijn meestal goedkoper. Contant geld kost namelijk best veel tijd om te verwerken (wisselgeld uittellen, de kas opmaken, fysiek naar de bank brengen, etc) en tijd=geld.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_220723956
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 21:11 schreef Jordy-B het volgende:
Pintransacties zijn meestal goedkoper.
ook de veiligheid komt om de hoek kijken,pin only is niet meer interessant voor overvallers.
pi_220724037
Het is niet toegestaan om extra kosten te rekenen voor pinbetalingen, dit staat omschreven in de Europese Payment Service Directive 2: Winkels en webshops mogen geen toeslag meer berekenen voor betalingen met een betaalpas of met een creditcard (met uitzondering van American Express, Diners Club en creditcards voor de zakelijke markt), automatische incasso's en iDEAL-betalingen.

Dus de Chinees is gewoon in overtreding en neemt deze stap enkel om de belasting te tillen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 21:43:10 #22
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_220724270
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 20:07 schreef Viesdik het volgende:
Pinbetalingen kosten veel meer geld voor de ondernemer dan contant.
Omdat bij elke transactie de ondernemer een percentage moet afstaan.
Al best lang niet meer zo

Dit soort constructies hebben vooral als doel om belasting te ontduiken.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_220724341
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 20:30 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Hoezo zou contant geld zoveel kosten?? Lijkt me sterk dat de afhaalchinees gebruik maakt van waardetransport oid
Geen idee hoe dat berekend is. Dit kwam van Google AI. Maar ik kan me wel wat kostdragende factoren voorstellen:

- contant geld kan zoekraken of beschadigen
- het storten bij een bank kost geld
- het geld moet worden opgeslagen
- je hebt een kassa nodig
- het geld kan gestolen worden
- afrondingsfouten en -verschillen
pi_220724343
Dit zijn de maaltijden die niet allemaal worden opgegeven.
in plaats van 1 bak bamie met 3 kroepoek bladen, wordt dat 1 bak bami en 1 kroepoek
  Redactie Frontpage dinsdag 5 mei 2026 @ 21:53:46 #25
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220724387
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 21:49 schreef cinderloom het volgende:
Dit zijn de maaltijden die niet allemaal worden opgegeven.
in plaats van 1 bak bamie met 3 kroepoek bladen, wordt dat 1 bak bami en 1 kroepoek
Dan hebben ze 10 cent zwart, die constructie gaat wel eventjes iets anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')