abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 mei 2026 @ 14:10:02 #76
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220750121
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 14:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Haha bazenactie van die man.

Maar zo'n chinees (ik zie dat ie grote zaak heeft) zal toch niet een zodanige omzet hebben dat ie controleplichtig is?

Jaarrekening maken en aangifte doen kan de ondernemer zelf, of uitbesteden aan een boekhouder/accountant. Maar in zulke gevallen hoeft een accountant geen actief onderzoek te doen naar de volledigheid van de omzet.
moet die accountant wel nog zijn handtekening onder de jaarstukken zetten of hoeft dat ook niet meer?/
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 9 mei 2026 @ 14:14:06 #77
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220750146
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 14:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
moet die accountant wel nog zijn handtekening onder de jaarstukken zetten of hoeft dat ook niet meer?/
Bij samenstelingverklaringen hoeft dat niet. De administratie wordt gevoerd door ondernemer (of ook accountant) en de accountant gaat een winst- en verliesrekening osptellen en balans obv de rj.

De juistheid en correctheid van transacties, kosten, omzet, verplichtingen, activa, dat is in beginsel aan de ondernemer.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220750523
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 13:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat bedoel je?
Chinezen, vooral in de binnenstad van grote steden á la de Zeedijk, moeten beschermingsgeld betalen. Daarnaast betaalt een groot deel nog loon in een loonzakje voor zover dat nog mag) tegen eindheffing (I wonder why).

Voor beide heb je cash nodig. Geen/nauwelijks geld/goederenbeweging dus pretty easy.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220750536
Zo had ik het/1 vd grootste Chinese resto van A'dam als klant en die heeft dan, volgens de boeken, 8 ton cash. Zat "in de plafondplaten" dus niet te tellen. Good luck.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 15:32:52 #80
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220750696
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 15:24 schreef nostra het volgende:
Zo had ik het/1 vd grootste Chinese resto van A'dam als klant en die heeft dan, volgens de boeken, 8 ton cash. Zat "in de plafondplaten" dus niet te tellen. Good luck.
Heerlijk 🤩
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zaterdag 9 mei 2026 @ 15:35:40 #81
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220750706
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 15:22 schreef nostra het volgende:

[..]
Chinezen, vooral in de binnenstad van grote steden á la de Zeedijk, moeten beschermingsgeld betalen. Daarnaast betaalt een groot deel nog loon in een loonzakje voor zover dat nog mag) tegen eindheffing (I wonder why).

Voor beide heb je cash nodig. Geen/nauwelijks geld/goederenbeweging dus pretty easy.
Get you.
Maar bescherminsgeld??
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220751179
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 15:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Get you.
Maar bescherminsgeld??
Ja, dat is toch wel algemeen bekend, maar wordt nooit hard, doordat Chinezen hun eigen parallelle samenleving hebben. Men roept het al een jaar of 30, zie bv
https://www.trouw.nl/voor(...)%2Fwww.google.com%2F

Misschien dat de MO ondertussen iets veranderd is (vroeger heroïnehandel, nu veel koks en prostitutie), voor de rest is het een ontzettende black box.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220751772
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 15:22 schreef nostra het volgende:

[..]
Chinezen, vooral in de binnenstad van grote steden á la de Zeedijk, moeten beschermingsgeld betalen. Daarnaast betaalt een groot deel nog loon in een loonzakje voor zover dat nog mag) tegen eindheffing (I wonder why).

Voor beide heb je cash nodig. Geen/nauwelijks geld/goederenbeweging dus pretty easy.
dat dus.

quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 13:56 schreef phpmystyle het volgende:
Pin transacties kosten niet zoveel. bij de ING

Waar zitten de kosten voor pinnen in?

Heb je een pincontract via ons? Dan bestaan de pintransactiekosten uit:

Vaste kosten pincontract (ook wel: servicekosten): ¤ 3,65 per maand per pinapparaat voor een snelle transactieverwerking
Lage kosten per pintransactie:
¤ 0,060 of ¤ 0,065 afhankelijk van het aantal transacties per maand
je vergeet de aanschaf apparaat of huur apparaat, onderhoudskosten en kosten voor koppelingen met boekhoudpakketten.

ook doe je de aanname dat het is om kosten te besparen. als de lokale chinees graag savonds met zijn vrouw briefgeld tussen hun lijven wrijft en daarom korting geeft is dat aan hun.
de vraag; mag het? is allang beantwoord.
het antwoord is namelijk ja.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 18:29:53 #84
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_220751830
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 18:22 schreef freak1 het volgende:
je vergeet de aanschaf apparaat of huur apparaat, onderhoudskosten en kosten voor koppelingen met boekhoudpakketten.
Dat zijn vaste kosten, die maak je ook wel als de helft van je klanten contant betaalt.
Colleziono francobolli di bambini
  zaterdag 9 mei 2026 @ 19:00:02 #85
483584 incel
they/them
pi_220752022
Het is niet zo dat je korting krijgt maar meer zo dat ze geld vragen om je pinpas door hun spleet te halen
  zaterdag 9 mei 2026 @ 19:18:53 #86
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220752136
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 16:48 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, dat is toch wel algemeen bekend, maar wordt nooit hard, doordat Chinezen hun eigen parallelle samenleving hebben. Men roept het al een jaar of 30, zie bv
https://www.trouw.nl/voor(...)%2Fwww.google.com%2F

Misschien dat de MO ondertussen iets veranderd is (vroeger heroïnehandel, nu veel koks en prostitutie), voor de rest is het een ontzettende black box.
Gelezen. De term vind ik niet passend, volgens mij is het gewoon afpersing. Je moet geld betalen en als je geen geld betaalt dan zwaait er wat.
Beetje weat er ook gebeurde in Rusland in de jaren 90: winkeliers en ondernemers moesten de politie betalen om beschermd te worden tegen..
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zaterdag 9 mei 2026 @ 19:22:18 #87
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220752158
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 19:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Gelezen. De term vind ik niet passend, volgens mij is het gewoon afpersing. Je moet geld betalen en als je geen geld betaalt dan zwaait er wat.
Beetje weat er ook gebeurde in Rusland in de jaren 90: winkeliers en ondernemers moesten de politie betalen om beschermd te worden tegen..
dat was vroeger ook zo in ex- USSR landen , en nu nog steeds in Afrikaanse landen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220752704
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 14:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Haha bazenactie van die man.

Maar zo'n chinees (ik zie dat ie grote zaak heeft) zal toch niet een zodanige omzet hebben dat ie controleplichtig is?

Jaarrekening maken en aangifte doen kan de ondernemer zelf, of uitbesteden aan een boekhouder/accountant. Maar in zulke gevallen hoeft een accountant geen actief onderzoek te doen naar de volledigheid van de omzet.
De meeste banken vragen een rapport van een accountant voor een lening, zeker in deze branche.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 20:46:42 #89
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_220752838
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 20:36 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Bij contante betalingen krijg je hier wel gewoon een normale bon!
Jij wel maar de accountant/belastingdienst niet
pi_220754807
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 20:46 schreef kibo het volgende:

[..]
Jij wel maar de accountant/belastingdienst niet
nooit opgevallen dat een bon een nummer heeft? bij een controle valt het dan wel heel erg op dat er bijzonder veel van die volgnummers ontbreken. zeker bij een business met veel cash.

de aanname dat al het contante geld dat binnenkomt maar heel makkelijk aan je boekhouding kan worden onttrokken wordt niet gedaan door mensen die zelf ondernemen....
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  zondag 10 mei 2026 @ 08:08:10 #91
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220755028
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 06:54 schreef freak1 het volgende:

[..]
nooit opgevallen dat een bon een nummer heeft? bij een controle valt het dan wel heel erg op dat er bijzonder veel van die volgnummers ontbreken. zeker bij een business met veel cash.

de aanname dat al het contante geld dat binnenkomt maar heel makkelijk aan je boekhouding kan worden onttrokken wordt niet gedaan door mensen die zelf ondernemen....
Je hoeft niet alles aan te slaan op de kassa, hé.
En inderdaad, twee ton zo achterover drukken valt op, maar 30K om de illegale kok zwart te betalen blijft onder de radar
The End Times are wild
pi_220755128
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 08:08 schreef LXIV het volgende:

[..]
Je hoeft niet alles aan te slaan op de kassa, hé.
En inderdaad, twee ton zo achterover drukken valt op, maar 30K om de illegale kok zwart te betalen blijft onder de radar
dat is niet waar ik op reageerde.
uiteraard snap ik dat er zat betalingen zijn die je zonder bon kan doen bij de chinees.
echter, mikeytt gaf aan dat hij bij contante betalingen altijd een bon kreeg, waarbij Kibo aangaf dat de bon dan wel niet naar de belastingdienst zal gaan. en zo makkelijk gaat dat niet.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  zondag 10 mei 2026 @ 08:37:06 #93
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220755131
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 08:36 schreef freak1 het volgende:

[..]
dat is niet waar ik op reageerde.
uiteraard snap ik dat er zat betalingen zijn die je zonder bon kan doen bij de chinees.
echter, mikeytt gaf aan dat hij bij contante betalingen altijd een bon kreeg, waarbij Kibo aangaf dat de bon dan wel niet naar de belastingdienst zal gaan. en zo makkelijk gaat dat niet.
Nee, dan niet natuurlijk
The End Times are wild
pi_220755379
@Mikeytt; en tevreden met alle gegeven antwoorden :@ en hoe denk je er nu zelf over?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zondag 10 mei 2026 @ 13:04:42 #95
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220757044
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 20:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
De meeste banken vragen een rapport van een accountant voor een lening, zeker in deze branche.
Een beoordelingsverklaring?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220757192
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 09:12 schreef Chandler het volgende:
@:Mikeytt; en tevreden met alle gegeven antwoorden :@ en hoe denk je er nu zelf over?
Ik lees af en toe mee en heb maar gewoon de conclusie genomen dat het een grijs gebied zonder handhaving is. :')
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220757335
quote:
7s.gif Op zondag 10 mei 2026 13:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Een beoordelingsverklaring?
Dat komt inderdaad voor bij een grotere lening. Maar ik heb om deze reden ook wel gewoon eens jaarrekeningen opgesteld, al geeft dat geen zekerheid (ik stelde namelijk gewoon een jaarrekening op nav de bonnen en administratie die ik gekregen heb, geen idee of dat compleet was). De bank vindt het dan wel prettig dat een accountantskantoor heeft meegekeken.

Voor zulke zaken kunnen chinese restaurants dus moeilijk accountantskantoren vinden.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2026 14:04:20 ]
  zondag 10 mei 2026 @ 14:06:16 #98
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220757353
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 14:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat komt inderdaad voor bij een grotere lening. Maar ik heb om deze reden ook wel gewoon eens jaarrekeningen opgesteld, al geeft dat geen zekerheid (ik stelde namelijk gewoon een jaarrekening op nav de bonnen en administratie die ik gekregen heb, geen idee of dat compleet was). De bank vindt het dan wel prettig dat een accountantskantoor heeft meegekeken.

Voor zulke zaken kunnen chinese restaurants dus moeilijk accountantskantoren vinden.
Ik snap wat je zegt, en dat zal zeker ook zo zijn bij de wettelijke controle.
Maar voor samenstel- en beoordelingsverklaringen is het voor een kantoor toch geen risico? Je hebt geen plicht om het actief te onderzoeken. Je krijgt de administratie zoals je al zegt en daar maak je een jaarrekening van.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zondag 10 mei 2026 @ 14:06:53 #99
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220757354
Doen die chinezen hun inkoop ook zwart?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220757373
quote:
7s.gif Op zondag 10 mei 2026 14:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik snap wat je zegt, en dat zal zeker ook zo zijn bij de wettelijke controle.
Maar voor samenstel- en beoordelingsverklaringen is het voor een kantoor toch geen risico? Je hebt geen plicht om het actief te onderzoeken. Je krijgt de administratie zoals je al zegt en daar maak je een jaarrekening van.
Je wil gewoon niet dat er een bedrijf om financiële fraude in opspraak komt en dat dan de jaarrekening op jouw papier is, je verbindt jouw naam toch met die jaarrekening, jouw logo staat er op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')