abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220718875
Gisteren 2 appelflappen op de bakkerijafdeling van de Plus gekocht.
Daar staat "te gebruiken tot 04.05.2026" bij. Denk omdat consumptie eigenlijk op de dag van verkoop bedoeld is.

Gisteren geen zin in, maar vandaag wel. Kan dat nog veilig gegeten worden? Ik begreep altijd dat "te gebruiken tot" betekende dat het echt niet gegeten mag worden, wat dus verschilt met "Ten minste houdbaar tot".

Maar ik kan me toch niet voorstellen dat een appelflap gevaarlijk is om de volgende dag te eten? Dacht dat een TGT datum alleen op vlees stond.

quote:
Voedingscentrum: ‘te gebruiken tot’-datum (TGT). Deze datum gaat over veiligheid: gebruik vķķr of op de datum. Niet gebruiken na datum.
Iemand die weet waarom een TGT datum geldt bij appelflappen? En of het nou echt zo gevaarlijk is om nu te eten?
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 10:48:08 #2
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220718940
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 10:33 schreef Mikeytt het volgende:
Gisteren 2 appelflappen op de bakkerijafdeling van de Plus gekocht.
Daar staat "te gebruiken tot 04.05.2026" bij. Denk omdat consumptie eigenlijk op de dag van verkoop bedoeld is.

Gisteren geen zin in, maar vandaag wel. Kan dat nog veilig gegeten worden? Ik begreep altijd dat "te gebruiken tot" betekende dat het echt niet gegeten mag worden, wat dus verschilt met "Ten minste houdbaar tot".

Maar ik kan me toch niet voorstellen dat een appelflap gevaarlijk is om de volgende dag te eten? Dacht dat een TGT datum alleen op vlees stond.
[..]
Iemand die weet waarom een TGT datum geldt bij appelflappen? En of het nou echt zo gevaarlijk is om nu te eten?
Denk zelf eens logisch na, voordat je hier voor iedere scheet een topic opent…
pi_220718941
Het is geen kip ofzo, dus kun je vandaag nog prima eten.
OH NOES!!!!1*&@@!!
pi_220718951
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 10:33 schreef Mikeytt het volgende:
Gisteren 2 appelflappen op de bakkerijafdeling van de Plus gekocht.
Daar staat "te gebruiken tot 04.05.2026" bij. Denk omdat consumptie eigenlijk op de dag van verkoop bedoeld is.

Gisteren geen zin in, maar vandaag wel. Kan dat nog veilig gegeten worden? Ik begreep altijd dat "te gebruiken tot" betekende dat het echt niet gegeten mag worden, wat dus verschilt met "Ten minste houdbaar tot".

Maar ik kan me toch niet voorstellen dat een appelflap gevaarlijk is om de volgende dag te eten? Dacht dat een TGT datum alleen op vlees stond.
[..]
Iemand die weet waarom een TGT datum geldt bij appelflappen? En of het nou echt zo gevaarlijk is om nu te eten?
Je kan het best een dag later eten alleen is het gewoon niet zo lekker. Bladerdeeg wordt snel taai.
  Moderator dinsdag 5 mei 2026 @ 10:55:01 #5
5428 crew  miss_sly
pi_220718973
Als je twijfelt, let dan op de volgende signalen:

Kijk: Schimmel, verkleuring, of verpakkingen die bol staan.

Ruik: Een zure, muffe of afwijkende geur.

Proef: Een vreemde smaak. Neem een klein hapje en spuug het uit als het niet goed smaakt

Ook in die volgorde, uiteraard. Vertrouw op je zintuigen en als een van drie geen goede uitslag geeft, weggooien.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 5 mei 2026 @ 10:57:32 #6
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220719037
Gewoon lekker op eten.
Als het niet goed was en je gaat dood, heb je in elk geval toch nog even kunnen genieten van een heerlijke appelflap.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_220719113
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 10:50 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Je kan het best een dag later eten alleen is het gewoon niet zo lekker. Bladerdeeg wordt snel taai.
Inmiddels gewoon gegeten... ben benieuwd.

Dus die waarschuwing van het verschil tussen THT en TGT kan je gewoon negeren in principe?
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220719126
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 10:55 schreef miss_sly het volgende:
Als je twijfelt, let dan op de volgende signalen:

Kijk: Schimmel, verkleuring, of verpakkingen die bol staan.

Ruik: Een zure, muffe of afwijkende geur.

Proef: Een vreemde smaak. Neem een klein hapje en spuug het uit als het niet goed smaakt

Ook in die volgorde, uiteraard. Vertrouw op je zintuigen en als een van drie geen goede uitslag geeft, weggooien.
Dat doe ik! Heb altijd wel geleerd dat kijk/ruik/proef geldt bij THT datums i.p.v. TGT. Maar blijkbaar klopt dat tegenwoordig ook niet meer neem ik aan...

Op de website van t voedingscentrum staat inderdaad ook dat kijk/ruik/proef bij THT datums geldt, maar niet bij TGT. ..
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220719208
Ik heb even gekeken wat er bij ons op de sticker staat en er staat alleen de inpakdatum.

In de regel worden bij ons alle bladerdeeg producten die over zijn van de dag in de avond bij de afboekingen gegooid en de volgende dag wordt er weer vers gebakken. Bladerdeeg is de volgende dag niet meer krokant en we kunnen niet meer de kwaliteit waarborgen. Plus doet hetzelfde zo te zien. Ik denk dat je niet heel erg fout kan gaan met appelflappen. Een dag later kan prima en 2 dagen later is een appelflap gewoon niet meer te vreten, dus dan kun je er ook niet ziek van worden :P
  roze dinsdag 5 mei 2026 @ 11:31:56 #10
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220719489
:')
Your beauty never ever scared me.
pi_220719874
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 11:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb even gekeken wat er bij ons op de sticker staat en er staat alleen de inpakdatum.

In de regel worden bij ons alle bladerdeeg producten die over zijn van de dag in de avond bij de afboekingen gegooid en de volgende dag wordt er weer vers gebakken. Bladerdeeg is de volgende dag niet meer krokant en we kunnen niet meer de kwaliteit waarborgen. Plus doet hetzelfde zo te zien. Ik denk dat je niet heel erg fout kan gaan met appelflappen. Een dag later kan prima en 2 dagen later is een appelflap gewoon niet meer te vreten, dus dan kun je er ook niet ziek van worden :P
Duidelijk! Bij de Plus staat er expliciet een TGT datum op i.p.v. inpakdatum. Denk wellicht omdat ze de TGT en datum van vandaag hetzelfde houden?

Zou wel duidelijker zijn als ze er een THT datum van maken zodat het in lijn is met de normale vuistregels.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220719902
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 12:34 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Duidelijk! Bij de Plus staat er expliciet een TGT datum op i.p.v. inpakdatum. Denk wellicht omdat ze de TGT en datum van vandaag hetzelfde houden?

Zou wel duidelijker zijn als ze er een THT datum van maken zodat het in lijn is met de normale vuistregels.
[ afbeelding ]
Ik zou sowieso die sticker met een korrel zout nemen want lekkerste appelflap klopt niet. Wíj verkopen de lekkerste appelflap :+
pi_220720710
ff in de oven/airfryer gooien op 160 graden voor een minuut of 10 en de flap is weer knaperig.

[ Bericht 5% gewijzigd door Sorella op 05-05-2026 19:36:22 ]
pi_220720738
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 11:00 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Inmiddels gewoon gegeten... ben benieuwd.

Dus die waarschuwing van het verschil tussen THT en TGT kan je gewoon negeren in principe?
Je mag natuurlijk alles negeren.
Op eigen risico.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  roze dinsdag 5 mei 2026 @ 14:57:30 #15
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220720815
Dat mensen hier ook echt serieus op reageren.
Your beauty never ever scared me.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 16:21:12 #16
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_220721336
@Mikeytt was het ook echt de lekkerste appelflap?
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_220721366
Is ie al dood?
  dinsdag 5 mei 2026 @ 16:25:45 #18
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_220721370
Waarom staat er '2x gewicht' op de bon? Waar slaat dat op.
pindazakje
pi_220721751
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 16:25 schreef Hyaenidae het volgende:
Waarom staat er '2x gewicht' op de bon? Waar slaat dat op.
2x 0,89 omdat er 2 in zaten
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220721758
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 12:39 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik zou sowieso die sticker met een korrel zout nemen want lekkerste appelflap klopt niet. Wíj verkopen de lekkerste appelflap :+
Supermarkten die pretenderen het lekkerste versproduct te hebben is sowieso...
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220721763
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 16:21 schreef Näsenbar het volgende:
@:mikeytt was het ook echt de lekkerste appelflap?
Was best matig. Had na een halve appelflap al genoeg. Straks zoals hierboven even in de airfryer. Misschien dat het dan beter is.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 20:21:10 #22
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220723374
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 16:24 schreef ReplaR het volgende:
Is ie al dood?
Helaas...
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 17:27 schreef Mikeytt het volgende:

Was best matig. Had na een halve appelflap al genoeg. Straks zoals hierboven even in de airfryer. Misschien dat het dan beter is.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
  dinsdag 5 mei 2026 @ 20:22:07 #23
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_220723389
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 17:27 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Was best matig. Had na een halve appelflap al genoeg. Straks zoals hierboven even in de airfryer. Misschien dat het dan beter is.
Binnenkort een topic over de leugens van de Plus? :D

HYPED.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
  Moderator dinsdag 5 mei 2026 @ 22:10:42 #24
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_220724516
't is goed.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')