Dan snap ik dat er je tranen van krijgt, is ook heel confronterendquote:Op dinsdag 5 mei 2026 08:29 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Dat nummer werd gedraaid bij uitvaart van de papa
Opnieuw ingezongen door zus en haar zoon
Heer Versquote:
Heb net een vers bakkie gepakt. Zo naar de fysio, hopelijk houden we het droog buitenquote:
Freon MT6.quote:
Een man met smaakquote:
StevenTquote:
Hey Stevenquote:
Deze week moet je toch 3x die free run halen. Echt niet te doen. Kom tot nu toe bij 9 (vd 11)quote:Op dinsdag 5 mei 2026 09:02 schreef Vino_Tinto het volgende:
[..]
Hola![]()
Ben je nog bezig geweest met de challenges van cod
Wat een graf spel is demolition
Daar zij n idd de meningen over verdeeld.quote:
Ja die heb ik gehaald.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 09:21 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Deze week moet je toch 3x die free run halen. Echt niet te doen. Kom tot nu toe bij 9 (vd 11)
Ow weird. Zal dat eens proberen. Dus quiten zoals je zegt? Hoop dat het lukt, want gaat anders echt teveel tijd in zittenquote:Op dinsdag 5 mei 2026 09:25 schreef Vino_Tinto het volgende:
[..]
Ja die heb ik gehaald.
Gewoon opstarten even spelen en eruit gaan .
Misschien was het een bug, maar door dat te doen heb ik hem 3 keer gehaald.
Yes gewoon quiten. Kost je wel punten maar ach. Dan heb je wel die challenge gehaaldquote:Op dinsdag 5 mei 2026 09:33 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Ow weird. Zal dat eens proberen. Dus quiten zoals je zegt? Hoop dat het lukt, want gaat anders echt teveel tijd in zitten
Ik hou van nostalgiequote:Op dinsdag 5 mei 2026 09:25 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Daar zij n idd de meningen over verdeeld.
quote:Op dinsdag 5 mei 2026 10:36 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Het is ineens weer rustig hier, bedoel je
quote:Op dinsdag 5 mei 2026 07:44 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Euh nee, wat is dat, hoe doe je dat.
Ik haal gewoon die lange slierten er tussen uit en pot die weer in de grond Ik ben begonnen 2 jaar geleden met een bak had aardbeienplantjes bij de aardbeienboer besteld kreeg alleen een paar wortels
ik heben nu al 8 bakken vol en al veel weggegeven
Ja er zitten er altijd best veel aan, vorig jaar zoveel dit is het derde jaar, dus kan die van het jaar wegquote:Op dinsdag 5 mei 2026 13:19 schreef Sally het volgende:
[..]![]()
"Afleggen" heet het bij aardbeien
Tip is wel om een plant niet ouder dan 3-5 jaar te laten worden (bij echte telers max 3 jaar) omdat de opbrengst vermindert (minder bloemetjes, kleinere vruchten). Maar bij aardbeien heb je elk jaar toch wel uitlopers
quote:Op dinsdag 5 mei 2026 07:47 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Stuifmeel van één bloem op een andere bloem, ietwat simplistisch uitgelegd
(zou een penseel pakken, niet wattenstaafje; penseel is zachter van structuur, minder kans op beschadiging stempel).quote:Op dinsdag 5 mei 2026 08:20 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Met een wattenstaafje oid stuifmeel van een bloem van 1 plant pakken, en dat ronddraaien in de bloem van een ander, heel simpel gesteld
Zoiets, maar als het een echt goede grote plant is, en die doet het nog goed, zou je kunnen overwegen om het nog een jaar/seizoen aan te kijken. Voor 'een particulier' komt het niet zo nauw.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 13:22 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja er zitten er altijd best veel aan, vorig jaar zoveel dit is het derde jaar, dus kan die van het jaar weg
Dat werkt hier niet. Ik ging een eind spelen en toen quiten maar nogsteeds 0/3quote:Op dinsdag 5 mei 2026 09:35 schreef Vino_Tinto het volgende:
[..]
Yes gewoon quiten. Kost je wel punten maar ach. Dan heb je wel die challenge gehaald
Dank je wel voor de tips, zou het eens uitproberen als de plant weer droog isquote:Op dinsdag 5 mei 2026 13:26 schreef Sally het volgende:
[..]
Zoiets, maar als het een echt goede grote plant is, en die doet het nog goed, zou je kunnen overwegen om het nog een jaar/seizoen aan te kijken. Voor 'een particulier' komt het niet zo nauw.
En deze levert goede uitlopers, toch? Geeft je elke keer weer nieuwe planten!
Ik ben zelf nog steeds op zoek naar Doordragers ipv alleen maar Juni-dragers, want ze hadden bij de Stadslandbouw een fout gemaakt met uitpoten - men wist niet meer wat uitgepoot werd omdat bordjes waren verwisseld of verdwenen... Handig..![]()
![]()
Dan was het echt een bug denk ikquote:Op dinsdag 5 mei 2026 14:10 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Dat werkt hier niet. Ik ging een eind spelen en toen quiten maar nogsteeds 0/3
Niet echt nodig, maar het geeft wel een betere productie. Een aardbeiplant is in principe ook een zelfbestuiver, een klein tikje tegen de bloem is al voldoende, maar toch zal een aarbeibloem een 'betere' aardbei geven als die bevrucht wordt met een 'vreemde' stuifmeel ipv zijn eigen stuifmeel.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 13:23 schreef Sally het volgende:
Bij aardbeien echt niet nodig om te bestuiven, mits je genoeg bijen, hommels, zweefvliegen e.d. hebt.
Het is maar de vraag - denk ik hardop - wat voor speciale aardbeienplant je dan gaat kweken, en of dat zin heeft, want: je gaat uiteindelijk vast niet de aardbei (ingedroogd dan) zelf zaaien? Aangezien de zaadjes van een aardbei aan de buitenkant van de vrucht zitten.
Een aardbei stekt zichzelf door uitlopers te maken.
[..]
[..]
(zou een penseel pakken, niet wattenstaafje; penseel is zachter van structuur, minder kans op beschadiging stempel).
Dit doe je handmatig meestal bij nachtschadesoorten - en bij tomaten kan je zelfs ook simpelweg de plant "trillen", aangezien dat een zelfbestuiver is![]()
(en @:Dotteke : idd wel bij droog weer, en lage luchtvochtigheid doen. )
#bioloog /uit
Ah, wat een leuke info - dat wist ik dan weer nietquote:Op dinsdag 5 mei 2026 14:43 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Niet echt nodig, maar het geeft wel een betere productie. Een aardbeiplant is in principe ook een zelfbestuiver, een klein tikje tegen de bloem is al voldoende, maar toch zal een aarbeibloem een 'betere' aardbei geven als die bevrucht wordt met een 'vreemde' stuifmeel ipv zijn eigen stuifmeel.
Elke dag meerdere malen liep ik langs mijn tomatenplanten: even aan de stok tikken idd - en meteen checken op dievenquote:Vroeger deed ik tomaten bestuiven met een trilstok (eventjes met de trilstok tegen de bloemetjes en de stam),
Die optie ken ik niet (bij de stadslandbouw zijn sowieso bijenkasten, met een imker ter verzorging, maar afgelopen jaar/jaren last van hongerte, virus, hoornaars, e.d.quote:maar zodra de Turkse hommels op de markt kwamen zijn we daar snel mee gestopt.
Tja, hommels zijn itt bijen wel al onder de 10 graden actief, maar weinig insecten vinden hele hoge temperaturen erg grappigquote:Hommels waren wel wat duurder dan zelf trillen, maar het leverde meer en zwaardere tomaten op. Helaas bleven die luie donders boven de 30 graden lekker in hok en mocht je het alsnog zelf gaan doen![]()
Jaaaaaaaaaaaa - en voor mij ongeveer 'noodzaak' wat tomaten betreft, aangezien ik lichtelijk allergisch (intolerant) ben voor onrijpe tomaten en aardbeien, dus probeer al jaren zelf te kweken.quote:Maar is het niet zo met alle hobbies? Het is niet echt nodig, maar het is wel leuk om te doen, en je kan er echt resultaat van krijgen.
quote:Orchideeën doe ik wel met een penseeltje, aardbeien geef ik wat minder om (en die kan ook gewoon veel meer hebben) dus die doe ik gewoon lomp met een wattenstaafje.
Nou, spoRt zal het niet zijn.quote:
Ehwquote:Op dinsdag 5 mei 2026 15:52 schreef Sally het volgende:
[..]
Nou, spoRt zal het niet zijn.
Maar vol met sNot is het wel
Correct.quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
Ja weinig userts hierquote:
Ja klopt. Wel jammerquote:Op donderdag 7 mei 2026 17:32 schreef Vino_Tinto het volgende:
[..]
Het is alleen druk als dts dicht is
Lovelyquote:
quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |