Dat gaat mij minimaal 50 euro voor een 28 cm pan kosten. Op zich ben ik best wel bereid een dergelijk bedrag te betalen, mits de pan lang goed blijft. En daar ben ik een beetje huiverig voor, ik lees gelijk dingen als inoliën en speciale behandelingen. Denk dat ik dat eerst eens beter moet bestuderen voordat ik blind zo'n pan koop en hem direct verneuk.quote:
Er staat nergens dat het niet zou kunnen. Lijkt mij niet dat ik de eerste ben die dat doet. En ik bak verder ook geen dure biefstukjes ofzo.quote:
Voor rundvlees bakken heb je gewoon een hoge temperatuur nodig om het gelijk dicht te schroeien plus massa dat het door blijft bakken, en met een Tefal pannetje zit je dan gewoon Pietje Kutquote:Op woensdag 6 mei 2026 23:27 schreef KvanG het volgende:
Er staat nergens dat het niet zou kunnen. Lijkt mij niet dat ik de eerste ben die dat doet. En ik bak verder ook geen dure biefstukjes ofzo.
Ik heb al meer dan tien jaar dezelfde rvs pannen die ik bijna dagelijks gebruik, die zijn echt onverwoestbaar. Die zijn bijna niet te verneuken. Onderkant is zwart als roet maar binnenkant is gewoon nog helemaal mooi. Je hoeft ze ook niet in te branden, of te olien na gebruik. Ik bak er zelf geen vlees in, maar bijv aardappelen of eieren gaat prima. Belangrijkste is dat je ze goed heet laat worden (dat duurt even), en dat je het eten rustig laat bakken totdat het los komt, en dus niet alles te snel en te vaak probeert te keren.quote:Op woensdag 6 mei 2026 23:25 schreef KvanG het volgende:
[..]
Dat gaat mij minimaal 50 euro voor een 28 cm pan kosten. Op zich ben ik best wel bereid een dergelijk bedrag te betalen, mits de pan lang goed blijft. En daar ben ik een beetje huiverig voor, ik lees gelijk dingen als inoliën en speciale behandelingen. Denk dat ik dat eerst eens beter moet bestuderen voordat ik blind zo'n pan koop en hem direct verneuk.
Een plaatstalen pan of een gietijzeren pan verneuk je niet en kun je niet verneuken. Gaat je hele leven mee en ik zei al die kun je echt met een metalen schuurspons schoonmaken. Dus mocht je al 100 euro voor zo'n pan betalen, dan is het nog niet veel geld als je dat op een mensenleven beschouwd. Absolute no brainer zo'n aankoop.quote:Op woensdag 6 mei 2026 23:25 schreef KvanG het volgende:
Dat gaat mij minimaal 50 euro voor een 28 cm pan kosten. Op zich ben ik best wel bereid een dergelijk bedrag te betalen, mits de pan lang goed blijft. En daar ben ik een beetje huiverig voor, ik lees gelijk dingen als inoliën en speciale behandelingen. Denk dat ik dat eerst eens beter moet bestuderen voordat ik blind zo'n pan koop en hem direct verneuk.
Tefal pannen zijn prima voor de gemiddelde amateurkok. Ook bij dat soort pannen kun je een prima maillaird-reactie (krokant laagje) krijgen.quote:Op woensdag 6 mei 2026 23:27 schreef KvanG het volgende:
[..]
Er staat nergens dat het niet zou kunnen. Lijkt mij niet dat ik de eerste ben die dat doet. En ik bak verder ook geen dure biefstukjes ofzo.
Je hebt echt wel vet (olie) nodig hoor.quote:Op donderdag 7 mei 2026 01:57 schreef Spring_Sale het volgende:
Schijnbaar kun je met rvs-pannen eerst heel hoog verhitten. En dan plakt ook niets meer. Zonder vet te gebruiken geloof ik. Maar dit is mijzelf nooit gelukt.
Joh, alles is slecht voor je. Maak je niet zo druk, eet een eitje van je eigen kippenquote:Op donderdag 7 mei 2026 19:46 schreef Spring_Sale het volgende:
Airfryers pompen microplastics rond met de hete lucht. 'Yummmie!'
Bij mij verdampt alle vocht en het vet van het vlees droogt dan op in de pan. En gaat zwaar plakken. Hoe los je dat op.quote:Op donderdag 7 mei 2026 20:52 schreef Ynske het volgende:
Rundvlees hamburgers bak ik zonder olie, boter of iets dergelijks. Gewoon in eigen vet. Komt genoeg vanaf, en daar kun je daarna de aardappels in bakken eventueel met nog een klontje roomboter erbij
Het vuur niet op standje "crematorium" zetten.quote:Op donderdag 7 mei 2026 20:55 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Bij mij verdampt alle vocht en het vet van het vlees droogt dan op in de pan. En gaat zwaar plakken. Hoe los je dat op.
Ik heb een rvs tefal pan van geloof 30,- werkt ook prima als je weet hoe je m moet gebruikenquote:Op woensdag 6 mei 2026 23:25 schreef KvanG het volgende:
[..]
Dat gaat mij minimaal 50 euro voor een 28 cm pan kosten. Op zich ben ik best wel bereid een dergelijk bedrag te betalen, mits de pan lang goed blijft. En daar ben ik een beetje huiverig voor, ik lees gelijk dingen als inoliën en speciale behandelingen. Denk dat ik dat eerst eens beter moet bestuderen voordat ik blind zo'n pan koop en hem direct verneuk.
In een anti aanbakpan gaat dat wel ja, mits je goed vlees hebt.quote:Op donderdag 7 mei 2026 20:52 schreef Ynske het volgende:
Rundvlees hamburgers bak ik zonder olie, boter of iets dergelijks. Gewoon in eigen vet. Komt genoeg vanaf, en daar kun je daarna de aardappels in bakken eventueel met nog een klontje roomboter erbij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik ben een Nazi. Ik weet niet beter! 😁quote:Op donderdag 7 mei 2026 21:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het vuur niet op standje "crematorium" zetten.
Bij Ikea heb je er een vanaf 17 euro en duurder. Mijn rvs pannen heb ik bij de action gehaald. 2 stuks voor 19 euro dacht ik. Ook geschikt voor inductie.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 00:53 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ik heb een rvs tefal pan van geloof 30,- werkt ook prima als je weet hoe je m moet gebruiken
- pan heet maken
- daarna olie erin (geen boter!)
- Pan iets lager zetten
- burgers erin.
- Afblijven
- Nog steeds van die burgers afblijven
- nog steeds er van afblijven
- kijken of ze makkelijk los komen, anders afblijven
- burgers draaien
- pan evt wat hoger zetten
- wachten tot ze los komen
Maar goed l, dit moet je eerst 2 of 3 x fout doen voor het lukt
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |