abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220732371
quote:
15s.gif Op woensdag 6 mei 2026 11:36 schreef junkiesietze het volgende:
Hoe oud is de pan?
Net nieuw.
pi_220732377
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 21:28 schreef djkoelkast het volgende:
Die van De Buyer bijvoorbeeld.

Dat gaat mij minimaal 50 euro voor een 28 cm pan kosten. Op zich ben ik best wel bereid een dergelijk bedrag te betalen, mits de pan lang goed blijft. En daar ben ik een beetje huiverig voor, ik lees gelijk dingen als inoliën en speciale behandelingen. Denk dat ik dat eerst eens beter moet bestuderen voordat ik blind zo'n pan koop en hem direct verneuk.
pi_220732382
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 22:08 schreef Tengano het volgende:
Rundvlees in een Tefalpan bakken 8)7
Er staat nergens dat het niet zou kunnen. Lijkt mij niet dat ik de eerste ben die dat doet. En ik bak verder ook geen dure biefstukjes ofzo.
  woensdag 6 mei 2026 @ 23:55:52 #29
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220732424
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 23:27 schreef KvanG het volgende:
Er staat nergens dat het niet zou kunnen. Lijkt mij niet dat ik de eerste ben die dat doet. En ik bak verder ook geen dure biefstukjes ofzo.
Voor rundvlees bakken heb je gewoon een hoge temperatuur nodig om het gelijk dicht te schroeien plus massa dat het door blijft bakken, en met een Tefal pannetje zit je dan gewoon Pietje Kut :')
pi_220732428
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 23:25 schreef KvanG het volgende:

[..]
Dat gaat mij minimaal 50 euro voor een 28 cm pan kosten. Op zich ben ik best wel bereid een dergelijk bedrag te betalen, mits de pan lang goed blijft. En daar ben ik een beetje huiverig voor, ik lees gelijk dingen als inoliën en speciale behandelingen. Denk dat ik dat eerst eens beter moet bestuderen voordat ik blind zo'n pan koop en hem direct verneuk.
Ik heb al meer dan tien jaar dezelfde rvs pannen die ik bijna dagelijks gebruik, die zijn echt onverwoestbaar. Die zijn bijna niet te verneuken. Onderkant is zwart als roet maar binnenkant is gewoon nog helemaal mooi. Je hoeft ze ook niet in te branden, of te olien na gebruik. Ik bak er zelf geen vlees in, maar bijv aardappelen of eieren gaat prima. Belangrijkste is dat je ze goed heet laat worden (dat duurt even), en dat je het eten rustig laat bakken totdat het los komt, en dus niet alles te snel en te vaak probeert te keren.
  donderdag 7 mei 2026 @ 00:12:42 #31
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220732512
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 23:25 schreef KvanG het volgende:
Dat gaat mij minimaal 50 euro voor een 28 cm pan kosten. Op zich ben ik best wel bereid een dergelijk bedrag te betalen, mits de pan lang goed blijft. En daar ben ik een beetje huiverig voor, ik lees gelijk dingen als inoliën en speciale behandelingen. Denk dat ik dat eerst eens beter moet bestuderen voordat ik blind zo'n pan koop en hem direct verneuk.
Een plaatstalen pan of een gietijzeren pan verneuk je niet en kun je niet verneuken. Gaat je hele leven mee en ik zei al die kun je echt met een metalen schuurspons schoonmaken. Dus mocht je al 100 euro voor zo'n pan betalen, dan is het nog niet veel geld als je dat op een mensenleven beschouwd. Absolute no brainer zo'n aankoop.

En koop geen RVS. Daar ga jij met het niveau waar jij op koopt spijt van krijgen. Daar heb je meer, en echt veel en veel meer feeling voor nodig als jij nu met een tefal pan al problemen hebt.

En dit type pannen kun je ook prima tweedehands kopen, dan ben je een stuk voordeliger uit en heb je nog steeds een goeie pan.

De meeste pannen die ik heb, zijn trouwens tweedehands. En voor een pan geldt eigenlijk niet dat hij nieuw of tweedehands is. Het is gewoon een goeie pan of niet. En als het een goeie pan is, blijft dat ook zo.

Plus, ik hou eigenlijk wel van goed en intensief gebruikte pannen, mits ze netjes gebruikt zijn. Dan hebben die pannen pas echt karakter O+ en hoef je ook niet bang te zijn of er een krasje op komt of zo.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tengano op 07-05-2026 00:22:02 ]
pi_220732652
Ik kook met inductie en dan zet ik het op heel laag. Standje 2. Dan fikt vrijwel niets aan. Het duurt langer maar wat ik kook wordt uiteindelijk wel gaar. Zo maakte ik vroeger ei-pizzas. Gewoon 10 eieren klutsen en van alles en wat erbij. Tomaat groenten. Deksel erop op en op laag vuur. En dan kon ik weer verder gaan internetten zonder echt op te hoeven letten.

Schijnbaar kun je met rvs-pannen eerst heel hoog verhitten. En dan plakt ook niets meer. Zonder vet te gebruiken geloof ik. Maar dit is mijzelf nooit gelukt.
pi_220736253
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 23:27 schreef KvanG het volgende:

[..]
Er staat nergens dat het niet zou kunnen. Lijkt mij niet dat ik de eerste ben die dat doet. En ik bak verder ook geen dure biefstukjes ofzo.
Tefal pannen zijn prima voor de gemiddelde amateurkok. Ook bij dat soort pannen kun je een prima maillaird-reactie (krokant laagje) krijgen.

Voor jou is het advies: heb geduld. Zet het vuur niet te hoog. Moet alles tegelijkertijd klaar zijn, gebruik dan voor de aardappelen een andere pan.
pi_220736597
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 01:57 schreef Spring_Sale het volgende:

Schijnbaar kun je met rvs-pannen eerst heel hoog verhitten. En dan plakt ook niets meer. Zonder vet te gebruiken geloof ik. Maar dit is mijzelf nooit gelukt.
Je hebt echt wel vet (olie) nodig hoor.
pi_220736617
Ik keil ze gewoon in de airfryer.
pi_220738392
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 15:36 schreef Managarm het volgende:
Ik keil ze gewoon in de airfryer.
Airfryers pompen microplastics rond met de hete lucht. 'Yummmie!'
pi_220738414
Pan voorverwarmen, hamburgers bestrooien met wat peper.

Fornuis niet te hoog zetten (standje 6 van 10), ook geen olie of boter nodig als het echte hamburgers zijn. Als 1 kant bruin is, dan omkeren.

Als beide kanten bruin zijn dan omkeren, naar standje 4 van 10, na 3 minuten nog een keer omkeren.

Ze garen vanzelf in hun eigen vet, gebruik nooit extra olie of vet voor hamburgers.

Als je een grill hebt, kunnen ze daar natuurlijk ook tussen.

Als het diepvrieshamburgers zijn (vind het meer "meelschijven"), dan 1 of 2 eetlepels olijfolie (extra vierge, ja daar kan je perfect in bakken) in de pan. Ook even voorverwarmen met de olie er in, hamburgers er in (standje 6 van 10). Als 1 kant bruin is dan naar standje 4 van 10, hamburger omkeren. Als die kant ook bruin is is ie klaar.

[ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 07-05-2026 19:55:51 ]
pi_220738769
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 19:46 schreef Spring_Sale het volgende:
Airfryers pompen microplastics rond met de hete lucht. 'Yummmie!'
Joh, alles is slecht voor je. Maak je niet zo druk, eet een eitje van je eigen kippen :).
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 7 mei 2026 @ 20:52:56 #39
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_220739147
Rundvlees hamburgers bak ik zonder olie, boter of iets dergelijks. Gewoon in eigen vet. Komt genoeg vanaf, en daar kun je daarna de aardappels in bakken eventueel met nog een klontje roomboter erbij
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_220739189
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 20:52 schreef Ynske het volgende:
Rundvlees hamburgers bak ik zonder olie, boter of iets dergelijks. Gewoon in eigen vet. Komt genoeg vanaf, en daar kun je daarna de aardappels in bakken eventueel met nog een klontje roomboter erbij
Bij mij verdampt alle vocht en het vet van het vlees droogt dan op in de pan. En gaat zwaar plakken. Hoe los je dat op.
pi_220739251
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 20:55 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Bij mij verdampt alle vocht en het vet van het vlees droogt dan op in de pan. En gaat zwaar plakken. Hoe los je dat op.
Het vuur niet op standje "crematorium" zetten.
pi_220740675
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 23:25 schreef KvanG het volgende:

[..]
Dat gaat mij minimaal 50 euro voor een 28 cm pan kosten. Op zich ben ik best wel bereid een dergelijk bedrag te betalen, mits de pan lang goed blijft. En daar ben ik een beetje huiverig voor, ik lees gelijk dingen als inoliën en speciale behandelingen. Denk dat ik dat eerst eens beter moet bestuderen voordat ik blind zo'n pan koop en hem direct verneuk.
Ik heb een rvs tefal pan van geloof 30,- werkt ook prima als je weet hoe je m moet gebruiken

- pan heet maken
- daarna olie erin (geen boter!)
- Pan iets lager zetten
- burgers erin.
- Afblijven
- Nog steeds van die burgers afblijven
- nog steeds er van afblijven
- kijken of ze makkelijk los komen, anders afblijven
- burgers draaien
- pan evt wat hoger zetten
- wachten tot ze los komen

Maar goed l, dit moet je eerst 2 of 3 x fout doen voor het lukt
pi_220740677
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 20:52 schreef Ynske het volgende:
Rundvlees hamburgers bak ik zonder olie, boter of iets dergelijks. Gewoon in eigen vet. Komt genoeg vanaf, en daar kun je daarna de aardappels in bakken eventueel met nog een klontje roomboter erbij
In een anti aanbakpan gaat dat wel ja, mits je goed vlees hebt.

in een rvs of stalen pan zou ik dat niet snel doen

Maar goed, wat voor jou een hamburger is, is voor heel veel volk dit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220754368
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:01 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het vuur niet op standje "crematorium" zetten.
Maar ik ben een Nazi. Ik weet niet beter! 😁
pi_220754371
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 00:53 schreef 111210 het volgende:

[..]
Ik heb een rvs tefal pan van geloof 30,- werkt ook prima als je weet hoe je m moet gebruiken

- pan heet maken
- daarna olie erin (geen boter!)
- Pan iets lager zetten
- burgers erin.
- Afblijven
- Nog steeds van die burgers afblijven
- nog steeds er van afblijven
- kijken of ze makkelijk los komen, anders afblijven
- burgers draaien
- pan evt wat hoger zetten
- wachten tot ze los komen

Maar goed l, dit moet je eerst 2 of 3 x fout doen voor het lukt
Bij Ikea heb je er een vanaf 17 euro en duurder. Mijn rvs pannen heb ik bij de action gehaald. 2 stuks voor 19 euro dacht ik. Ook geschikt voor inductie.
pi_220776408
Betere pan kopen. Bijv van RVS en niet zo heet bakken.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')