abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220715417
Ik kook op gas. Als ik (runder)burgers aanbak dan doe ik dat iedere zijde eerst op hoog vuur en daarna bak ik ze door op een lagere temperatuur.

Het probleem is echter dat de pan behoorlijk zwart wordt en dat ook een nieuwe pan na een enkele keer burgers bakken zwarte plekken krijgt die ik niet meer weggeschrobt kan krijgen.

Ik heb het idee dat als ik op een lagere temperatuur bak, dat de olie (die ik in de pan heb gegooid vermengd met het vet dat uit de burgers komt) minder vloeibaar wordt en aan de pan blijft pakken. Dit alles zou, misschien, ook een illusie kunnen zijn en misschien heeft het er meer mee te maken hoe langer ik bak, hoe meer het blijft plakken.

Hoe dan ook ben ik op zoek naar een oplossing om burgers te bakken, zonder dat de pan zwart wordt. Overigens bak ik meestal eerst mijn aardappels in dezelfde pan, voordat ik er burgers in bak, maar dat zou geen probleem moeten zijn.
  maandag 4 mei 2026 @ 19:33:54 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_220715432
Wat voor pan is het?
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
pi_220715447
Een zwarte aanslag in de pan na het bakken van hamburgers is meestal aangekoekt vet en vleessap (carbonisatie), of het is een teken dat de temperatuur te hoog is geweest.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_220715462
Maak je de pan schoon na het bakken van de aardappelen, of bak je je burgers in het al aangebakken zetmeel van de aardappelen?
pi_220715520
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 19:33 schreef kwiwi het volgende:
Wat voor pan is het?
Gewoon een koekenpan. Meestal koop ik die van Tefal, dit keer een Tomado.
pi_220715533
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 19:36 schreef Farenji het volgende:
Maak je de pan schoon na het bakken van de aardappelen, of bak je je burgers in het al aangebakken zetmeel van de aardappelen?
Ik maak de pan tussentijds niet schoon, dat zou het hele voordeel van dezelfde pan gebruiken teniet doen.
  maandag 4 mei 2026 @ 19:48:07 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220715605
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 19:42 schreef KvanG het volgende:

[..]
Ik maak de pan tussentijds niet schoon, dat zou het hele voordeel van dezelfde pan gebruiken teniet doen.
En nu krijg je zwarte plekken die je met moeite wegkrijgt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_220715622
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 19:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]
En nu krijg je zwarte plekken die je met moeite wegkrijgt.
Kun je het verband ook uitleggen?

Komt het dan omdat de olie te lang in de pan zou blijven zitten of omdat de aardappelen de olie zouden vervuilen (lijkt me sterk, ik gebruik vastkokende aardappelen)?
pi_220715624
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 19:32 schreef KvanG het volgende:
dan doe ik dat iedere zijde eerst op hoog vuur
Dat moet niet. Pan moet wel heet zijn en de burgers NIET koud. Gewoon wat meer tijd nemen en het vuur lager zetten. Dingen van vlees "dichtsschroeien" is flauwekul. Burgers uit de koelkast een kwartiertje of meer tussen keukenpapier laten acclimatiseren.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_220715784
Jezus, je komt dus zelfs niet bij McDonalds aan de bak.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  maandag 4 mei 2026 @ 20:06:08 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220715791
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 19:49 schreef KvanG het volgende:

[..]
Kun je het verband ook uitleggen?

Komt het dan omdat de olie te lang in de pan zou blijven zitten of omdat de aardappelen de olie zouden vervuilen (lijkt me sterk, ik gebruik vastkokende aardappelen)?
Wat iemand al zei, zetmeel dat achterblijft.

Gewoon proberen. Even met een papiertje door de pan en opnieuw olie erin.
The love you take is equal to the love you make.
pi_220715897
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 19:42 schreef KvanG het volgende:

[..]
Ik maak de pan tussentijds niet schoon, dat zou het hele voordeel van dezelfde pan gebruiken teniet doen.
Met het voordeel bedoel je minder afwas? Het nadeel is dat je pan zo zwart wordt dat je het niet meer weggeschrobt krijgt. Ik zou gewoon een pannetje extra pakken. Of zit je op de camping?
pi_220715974
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 20:05 schreef halfway het volgende:
Jezus, je komt dus zelfs niet bij McDonalds aan de bak.
Daar gebruiken ze toch bakplaten en geen pannen? :?
pi_220715985
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 20:17 schreef Farenji het volgende:

[..]
Met het voordeel bedoel je minder afwas?
Ja en daarnaast minder taken, die gelijktijdig uitgevoerd dienen te worden.
pi_220716048
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 20:26 schreef KvanG het volgende:

[..]
Ja en daarnaast minder taken, die gelijktijdig uitgevoerd dienen te worden.
Aardappelen en burgers bakken toch vanzelf, wat voor taken komen daar bij kijken behalve een paar keer omdraaien? Of misschien zit je juist constant in de pan te roeren, waardoor er extra veel zetmeel in de pan achterblijft?
pi_220716091
Weer uiterst gemankeerd topic dit. TS gebruikt een methode waarvan hij overtuigd is dat het klopt maar dat niet is. Gewoon negeren verder dit. Voor een goed resultaat: de hamburgers in stukjes en samen met de aardappelen bakken. Dan is het ook beide nog warm. Lijkt op een trolltopic.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_220716265
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 20:40 schreef Bart2002 het volgende:
de hamburgers in stukjes en samen met de aardappelen bakken.
Ik zou willen dat dat tegelijkertijd in een pan (28 cm) zou passen. Soms heb ik zelfs zoveel aardappels dat ik ze in twee etappes moet bakken.
  maandag 4 mei 2026 @ 21:06:12 #18
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220716293
Als je een zwarte pan koopt is het probleem ook opgelost.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 4 mei 2026 @ 21:08:18 #19
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220716309
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 20:40 schreef Bart2002 het volgende:
de hamburgers in stukjes
Dan krijg je gehakt. Lijkt me ook niet de bedoeling.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_220716347
quote:
10s.gif Op maandag 4 mei 2026 21:06 schreef Harvest89 het volgende:
Als je een zwarte pan koopt is het probleem ook opgelost.
Een Black Metal pan?
  woensdag 6 mei 2026 @ 11:36:43 #21
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_220727281
Hoe oud is de pan? misschien is de hele antiaanbaklaag/teflonlaag helemaal weg?
En ik bak burgers altijd op een zo'n laag mogelijk vuur met op het einde het vuur iets hoger
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  woensdag 6 mei 2026 @ 21:21:22 #22
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220731322
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 19:42 schreef KvanG het volgende:

[..]
Ik maak de pan tussentijds niet schoon, dat zou het hele voordeel van dezelfde pan gebruiken teniet doen.
Kwestie van klok en Klepel
Een pan zoals jij die gebruikt moet je schoonmaken met warm water en afwasmiddel. Je behandeld het nu alsof het een gietijzeren is, die je trouwens ook moet schoonmaken, maar alleen met heet water, geen afwasmiddel/
  Moderator woensdag 6 mei 2026 @ 21:28:49 #23
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_220731396
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 21:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Kwestie van klok en Klepel
Een pan zoals jij die gebruikt moet je schoonmaken met warm water en afwasmiddel. Je behandeld het nu alsof het een gietijzeren is, die je trouwens ook moet schoonmaken, maar alleen met heet water, geen afwasmiddel/
De echte goede pannen worden alleen maar beter naar mate ze donkerder worden. Die van De Buyer bijvoorbeeld.

En TS: Hamburgers bak je in boter, aardappelen in rijstolie, kokosolie, palmolie of nog beter rundsvet. Dus niet in dezelfde pan.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  woensdag 6 mei 2026 @ 21:40:47 #24
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220731572
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 19:41 schreef KvanG het volgende:

[..]
Gewoon een koekenpan. Meestal koop ik die van Tefal, dit keer een Tomado.
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 21:28 schreef djkoelkast het volgende:

[..]
De echte goede pannen worden alleen maar beter naar mate ze donkerder worden. Die van De Buyer bijvoorbeeld.

En TS: Hamburgers bak je in boter, aardappelen in rijstolie, kokosolie, palmolie of nog beter rundsvet. Dus niet in dezelfde pan.
  woensdag 6 mei 2026 @ 22:08:56 #25
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220731851
Rundvlees in een Tefalpan bakken 8)7

Nadelen van een Tefalpan ten opzichte van andere pannen:

• Minder bruining (Maillard-reactie) - een anti-aanbaklaag bereikt vaak niet de hoge temperaturen die nodig zijn voor een mooie, krokante korst.
• Geen sterke hitte - bij veel Tefalpannen kun je de pan niet extreem heet zetten, wat essentieel is voor een "steak-achtige" sear. Doe je dat toch dan verziek je je pan en ontstaan er bovendien giftige dampen en stoffen waar je niet op zit te wachten
• Een Tefalpan heeft geen massa, zodat als je vlees erin zit het na korte tijd al eigenlijk niet meer op een gelijkmatige temperatuur bakt; je baktemperatuur zakt direct in zodra je je vlees er al in doet.
• Smaakverlies - een goed gebruinde korst draagt veel bij aan smaak. Dat ga je met een Tefalpannetje niet redden en daar heb je een plaatstalen pan voor nodig zoals hierboven al vermeld door @djkoelkast of een een gietijzeren of roestvrijstalen pan. Waarbij ik zelf geen fan ben van roestvrijstaal omdat je die kunst ook moet verstaan om daar goed mee te kunnen bakken (Leidenfrost-effect).

Gietijzer of plaatstalen pannen vind ik daarentegen ideaal, omdat je die na gebruik gewoon met een staalspons kunt schoonmaken (zonder afwasmiddel). Daarna even op het vuur om droog te worden en weer met een papiertje met olie indeppen als de pan nog warm is. Voordeel van deze pannen is dat ze steeds beter gaan bakken plus je doet je hele leven ermee terwijl je in een heel leven mischien wel 40 of 50 Tefalpannen zou verslijten. En nog los van het feit dat gietijzer of plaatstaal een stuk gezonder koken dan een Tefalpan die op zijn eind loopt. Je ziet ze in de kringloopwinkels en op de rommelmarkten dan ook regelmatig liggen met zo'n gerampeneerde coating :X

Pannen, goeie pannen is gereedschap, goed gereedschap voor in je keuken. En als je verstandig bent investeer je daar in. En een goeie pan bakt gewoon veel beter dan goedkope meuk en maakt ook dat je meer plezier in koken hebt, zodat je ook nog eens betere resultaten gaat scoren.

Eet smakelijk :Y)

[ Bericht 42% gewijzigd door Tengano op 06-05-2026 22:35:26 ]
pi_220732371
quote:
15s.gif Op woensdag 6 mei 2026 11:36 schreef junkiesietze het volgende:
Hoe oud is de pan?
Net nieuw.
pi_220732377
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 21:28 schreef djkoelkast het volgende:
Die van De Buyer bijvoorbeeld.

Dat gaat mij minimaal 50 euro voor een 28 cm pan kosten. Op zich ben ik best wel bereid een dergelijk bedrag te betalen, mits de pan lang goed blijft. En daar ben ik een beetje huiverig voor, ik lees gelijk dingen als inoliën en speciale behandelingen. Denk dat ik dat eerst eens beter moet bestuderen voordat ik blind zo'n pan koop en hem direct verneuk.
pi_220732382
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 22:08 schreef Tengano het volgende:
Rundvlees in een Tefalpan bakken 8)7
Er staat nergens dat het niet zou kunnen. Lijkt mij niet dat ik de eerste ben die dat doet. En ik bak verder ook geen dure biefstukjes ofzo.
  woensdag 6 mei 2026 @ 23:55:52 #29
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220732424
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 23:27 schreef KvanG het volgende:
Er staat nergens dat het niet zou kunnen. Lijkt mij niet dat ik de eerste ben die dat doet. En ik bak verder ook geen dure biefstukjes ofzo.
Voor rundvlees bakken heb je gewoon een hoge temperatuur nodig om het gelijk dicht te schroeien plus massa dat het door blijft bakken, en met een Tefal pannetje zit je dan gewoon Pietje Kut :')
pi_220732428
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 23:25 schreef KvanG het volgende:

[..]
Dat gaat mij minimaal 50 euro voor een 28 cm pan kosten. Op zich ben ik best wel bereid een dergelijk bedrag te betalen, mits de pan lang goed blijft. En daar ben ik een beetje huiverig voor, ik lees gelijk dingen als inoliën en speciale behandelingen. Denk dat ik dat eerst eens beter moet bestuderen voordat ik blind zo'n pan koop en hem direct verneuk.
Ik heb al meer dan tien jaar dezelfde rvs pannen die ik bijna dagelijks gebruik, die zijn echt onverwoestbaar. Die zijn bijna niet te verneuken. Onderkant is zwart als roet maar binnenkant is gewoon nog helemaal mooi. Je hoeft ze ook niet in te branden, of te olien na gebruik. Ik bak er zelf geen vlees in, maar bijv aardappelen of eieren gaat prima. Belangrijkste is dat je ze goed heet laat worden (dat duurt even), en dat je het eten rustig laat bakken totdat het los komt, en dus niet alles te snel en te vaak probeert te keren.
  donderdag 7 mei 2026 @ 00:12:42 #31
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220732512
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 23:25 schreef KvanG het volgende:
Dat gaat mij minimaal 50 euro voor een 28 cm pan kosten. Op zich ben ik best wel bereid een dergelijk bedrag te betalen, mits de pan lang goed blijft. En daar ben ik een beetje huiverig voor, ik lees gelijk dingen als inoliën en speciale behandelingen. Denk dat ik dat eerst eens beter moet bestuderen voordat ik blind zo'n pan koop en hem direct verneuk.
Een plaatstalen pan of een gietijzeren pan verneuk je niet en kun je niet verneuken. Gaat je hele leven mee en ik zei al die kun je echt met een metalen schuurspons schoonmaken. Dus mocht je al 100 euro voor zo'n pan betalen, dan is het nog niet veel geld als je dat op een mensenleven beschouwd. Absolute no brainer zo'n aankoop.

En koop geen RVS. Daar ga jij met het niveau waar jij op koopt spijt van krijgen. Daar heb je meer, en echt veel en veel meer feeling voor nodig als jij nu met een tefal pan al problemen hebt.

En dit type pannen kun je ook prima tweedehands kopen, dan ben je een stuk voordeliger uit en heb je nog steeds een goeie pan.

De meeste pannen die ik heb, zijn trouwens tweedehands. En voor een pan geldt eigenlijk niet dat hij nieuw of tweedehands is. Het is gewoon een goeie pan of niet. En als het een goeie pan is, blijft dat ook zo.

Plus, ik hou eigenlijk wel van goed en intensief gebruikte pannen, mits ze netjes gebruikt zijn. Dan hebben die pannen pas echt karakter O+ en hoef je ook niet bang te zijn of er een krasje op komt of zo.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tengano op 07-05-2026 00:22:02 ]
pi_220732652
Ik kook met inductie en dan zet ik het op heel laag. Standje 2. Dan fikt vrijwel niets aan. Het duurt langer maar wat ik kook wordt uiteindelijk wel gaar. Zo maakte ik vroeger ei-pizzas. Gewoon 10 eieren klutsen en van alles en wat erbij. Tomaat groenten. Deksel erop op en op laag vuur. En dan kon ik weer verder gaan internetten zonder echt op te hoeven letten.

Schijnbaar kun je met rvs-pannen eerst heel hoog verhitten. En dan plakt ook niets meer. Zonder vet te gebruiken geloof ik. Maar dit is mijzelf nooit gelukt.
pi_220736253
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 23:27 schreef KvanG het volgende:

[..]
Er staat nergens dat het niet zou kunnen. Lijkt mij niet dat ik de eerste ben die dat doet. En ik bak verder ook geen dure biefstukjes ofzo.
Tefal pannen zijn prima voor de gemiddelde amateurkok. Ook bij dat soort pannen kun je een prima maillaird-reactie (krokant laagje) krijgen.

Voor jou is het advies: heb geduld. Zet het vuur niet te hoog. Moet alles tegelijkertijd klaar zijn, gebruik dan voor de aardappelen een andere pan.
pi_220736597
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 01:57 schreef Spring_Sale het volgende:

Schijnbaar kun je met rvs-pannen eerst heel hoog verhitten. En dan plakt ook niets meer. Zonder vet te gebruiken geloof ik. Maar dit is mijzelf nooit gelukt.
Je hebt echt wel vet (olie) nodig hoor.
pi_220736617
Ik keil ze gewoon in de airfryer.
pi_220738392
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 15:36 schreef Managarm het volgende:
Ik keil ze gewoon in de airfryer.
Airfryers pompen microplastics rond met de hete lucht. 'Yummmie!'
pi_220738414
Pan voorverwarmen, hamburgers bestrooien met wat peper.

Fornuis niet te hoog zetten (standje 6 van 10), ook geen olie of boter nodig als het echte hamburgers zijn. Als 1 kant bruin is, dan omkeren.

Als beide kanten bruin zijn dan omkeren, naar standje 4 van 10, na 3 minuten nog een keer omkeren.

Ze garen vanzelf in hun eigen vet, gebruik nooit extra olie of vet voor hamburgers.

Als je een grill hebt, kunnen ze daar natuurlijk ook tussen.

Als het diepvrieshamburgers zijn (vind het meer "meelschijven"), dan 1 of 2 eetlepels olijfolie (extra vierge, ja daar kan je perfect in bakken) in de pan. Ook even voorverwarmen met de olie er in, hamburgers er in (standje 6 van 10). Als 1 kant bruin is dan naar standje 4 van 10, hamburger omkeren. Als die kant ook bruin is is ie klaar.

[ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 07-05-2026 19:55:51 ]
pi_220738769
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 19:46 schreef Spring_Sale het volgende:
Airfryers pompen microplastics rond met de hete lucht. 'Yummmie!'
Joh, alles is slecht voor je. Maak je niet zo druk, eet een eitje van je eigen kippen :).
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 7 mei 2026 @ 20:52:56 #39
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_220739147
Rundvlees hamburgers bak ik zonder olie, boter of iets dergelijks. Gewoon in eigen vet. Komt genoeg vanaf, en daar kun je daarna de aardappels in bakken eventueel met nog een klontje roomboter erbij
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_220739189
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 20:52 schreef Ynske het volgende:
Rundvlees hamburgers bak ik zonder olie, boter of iets dergelijks. Gewoon in eigen vet. Komt genoeg vanaf, en daar kun je daarna de aardappels in bakken eventueel met nog een klontje roomboter erbij
Bij mij verdampt alle vocht en het vet van het vlees droogt dan op in de pan. En gaat zwaar plakken. Hoe los je dat op.
pi_220739251
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 20:55 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Bij mij verdampt alle vocht en het vet van het vlees droogt dan op in de pan. En gaat zwaar plakken. Hoe los je dat op.
Het vuur niet op standje "crematorium" zetten.
pi_220740675
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 23:25 schreef KvanG het volgende:

[..]
Dat gaat mij minimaal 50 euro voor een 28 cm pan kosten. Op zich ben ik best wel bereid een dergelijk bedrag te betalen, mits de pan lang goed blijft. En daar ben ik een beetje huiverig voor, ik lees gelijk dingen als inoliën en speciale behandelingen. Denk dat ik dat eerst eens beter moet bestuderen voordat ik blind zo'n pan koop en hem direct verneuk.
Ik heb een rvs tefal pan van geloof 30,- werkt ook prima als je weet hoe je m moet gebruiken

- pan heet maken
- daarna olie erin (geen boter!)
- Pan iets lager zetten
- burgers erin.
- Afblijven
- Nog steeds van die burgers afblijven
- nog steeds er van afblijven
- kijken of ze makkelijk los komen, anders afblijven
- burgers draaien
- pan evt wat hoger zetten
- wachten tot ze los komen

Maar goed l, dit moet je eerst 2 of 3 x fout doen voor het lukt
pi_220740677
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 20:52 schreef Ynske het volgende:
Rundvlees hamburgers bak ik zonder olie, boter of iets dergelijks. Gewoon in eigen vet. Komt genoeg vanaf, en daar kun je daarna de aardappels in bakken eventueel met nog een klontje roomboter erbij
In een anti aanbakpan gaat dat wel ja, mits je goed vlees hebt.

in een rvs of stalen pan zou ik dat niet snel doen

Maar goed, wat voor jou een hamburger is, is voor heel veel volk dit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220754368
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:01 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het vuur niet op standje "crematorium" zetten.
Maar ik ben een Nazi. Ik weet niet beter! 😁
pi_220754371
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 00:53 schreef 111210 het volgende:

[..]
Ik heb een rvs tefal pan van geloof 30,- werkt ook prima als je weet hoe je m moet gebruiken

- pan heet maken
- daarna olie erin (geen boter!)
- Pan iets lager zetten
- burgers erin.
- Afblijven
- Nog steeds van die burgers afblijven
- nog steeds er van afblijven
- kijken of ze makkelijk los komen, anders afblijven
- burgers draaien
- pan evt wat hoger zetten
- wachten tot ze los komen

Maar goed l, dit moet je eerst 2 of 3 x fout doen voor het lukt
Bij Ikea heb je er een vanaf 17 euro en duurder. Mijn rvs pannen heb ik bij de action gehaald. 2 stuks voor 19 euro dacht ik. Ook geschikt voor inductie.
pi_220776408
Betere pan kopen. Bijv van RVS en niet zo heet bakken.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')