Ik maak de pan tussentijds niet schoon, dat zou het hele voordeel van dezelfde pan gebruiken teniet doen.quote:Op maandag 4 mei 2026 19:36 schreef Farenji het volgende:
Maak je de pan schoon na het bakken van de aardappelen, of bak je je burgers in het al aangebakken zetmeel van de aardappelen?
En nu krijg je zwarte plekken die je met moeite wegkrijgt.quote:Op maandag 4 mei 2026 19:42 schreef KvanG het volgende:
[..]
Ik maak de pan tussentijds niet schoon, dat zou het hele voordeel van dezelfde pan gebruiken teniet doen.
Kun je het verband ook uitleggen?quote:Op maandag 4 mei 2026 19:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En nu krijg je zwarte plekken die je met moeite wegkrijgt.
Dat moet niet. Pan moet wel heet zijn en de burgers NIET koud. Gewoon wat meer tijd nemen en het vuur lager zetten. Dingen van vlees "dichtsschroeien" is flauwekul. Burgers uit de koelkast een kwartiertje of meer tussen keukenpapier laten acclimatiseren.quote:Op maandag 4 mei 2026 19:32 schreef KvanG het volgende:
dan doe ik dat iedere zijde eerst op hoog vuur
Wat iemand al zei, zetmeel dat achterblijft.quote:Op maandag 4 mei 2026 19:49 schreef KvanG het volgende:
[..]
Kun je het verband ook uitleggen?
Komt het dan omdat de olie te lang in de pan zou blijven zitten of omdat de aardappelen de olie zouden vervuilen (lijkt me sterk, ik gebruik vastkokende aardappelen)?
Met het voordeel bedoel je minder afwas? Het nadeel is dat je pan zo zwart wordt dat je het niet meer weggeschrobt krijgt. Ik zou gewoon een pannetje extra pakken. Of zit je op de camping?quote:Op maandag 4 mei 2026 19:42 schreef KvanG het volgende:
[..]
Ik maak de pan tussentijds niet schoon, dat zou het hele voordeel van dezelfde pan gebruiken teniet doen.
Daar gebruiken ze toch bakplaten en geen pannen?quote:Op maandag 4 mei 2026 20:05 schreef halfway het volgende:
Jezus, je komt dus zelfs niet bij McDonalds aan de bak.
Ja en daarnaast minder taken, die gelijktijdig uitgevoerd dienen te worden.quote:Op maandag 4 mei 2026 20:17 schreef Farenji het volgende:
[..]
Met het voordeel bedoel je minder afwas?
Aardappelen en burgers bakken toch vanzelf, wat voor taken komen daar bij kijken behalve een paar keer omdraaien? Of misschien zit je juist constant in de pan te roeren, waardoor er extra veel zetmeel in de pan achterblijft?quote:Op maandag 4 mei 2026 20:26 schreef KvanG het volgende:
[..]
Ja en daarnaast minder taken, die gelijktijdig uitgevoerd dienen te worden.
Ik zou willen dat dat tegelijkertijd in een pan (28 cm) zou passen. Soms heb ik zelfs zoveel aardappels dat ik ze in twee etappes moet bakken.quote:Op maandag 4 mei 2026 20:40 schreef Bart2002 het volgende:
de hamburgers in stukjes en samen met de aardappelen bakken.
Dan krijg je gehakt. Lijkt me ook niet de bedoeling.quote:
Een Black Metal pan?quote:Op maandag 4 mei 2026 21:06 schreef Harvest89 het volgende:
Als je een zwarte pan koopt is het probleem ook opgelost.
Kwestie van klok en Klepelquote:Op maandag 4 mei 2026 19:42 schreef KvanG het volgende:
[..]
De echte goede pannen worden alleen maar beter naar mate ze donkerder worden. Die van De Buyer bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 6 mei 2026 21:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Kwestie van klok en Klepel
Een pan zoals jij die gebruikt moet je schoonmaken met warm water en afwasmiddel. Je behandeld het nu alsof het een gietijzeren is, die je trouwens ook moet schoonmaken, maar alleen met heet water, geen afwasmiddel/
quote:Op maandag 4 mei 2026 19:41 schreef KvanG het volgende:
[..]
Gewoon een koekenpan. Meestal koop ik die van Tefal, dit keer een Tomado.
quote:Op woensdag 6 mei 2026 21:28 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
De echte goede pannen worden alleen maar beter naar mate ze donkerder worden. Die van De Buyer bijvoorbeeld.
En TS: Hamburgers bak je in boter, aardappelen in rijstolie, kokosolie, palmolie of nog beter rundsvet. Dus niet in dezelfde pan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |