abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220714731
Eigenlijk wel benieuwd naar wat gebruikelijk is. In Rotterdam heb je iig meerdere plaatsen waar mensen samen komen voor een aantal speeches, kranslegging en daarna de 2 minuten stilte.

De grote op de Dam, daar kom je niet zomaar begreep ik. In Rotterdam is het wel vrij.

Zijn jullie gewoon thuis/werk/buiten om 8 uur of zijn jullie op een specifieke bijeenkomst?
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  Redactie Frontpage maandag 4 mei 2026 @ 18:04:59 #2
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220714742
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 18:03 schreef Mikeytt het volgende:

De grote op de Dam, daar kom je niet zomaar begreep ik.
Jawel hoor, ze hebben 2 jaar geleden iets gedaan met aanmelden van te voren, maar toen was er geen hond op de Dam, dus je kan weer gewoon daar vrij inlopen tot het vol is.
pi_220714745
Ik ben zo bij de Laurenskerk. Vergeten in de OP.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220714748
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 18:04 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Jawel hoor, ze hebben 2 jaar geleden iets gedaan met aanmelden van te voren, maar toen was er geen hond op de Dam, dus je kan weer gewoon daar vrij inlopen tot het vol is.
Ahh, interessant! Dacht dat het aanmelden standaard was.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220714807
Welke doden worden er vandaag precies herdacht? Om te weten of ik meedoe.
pi_220714873
.

[ Bericht 97% gewijzigd door Viesdik op 04-05-2026 18:24:51 ]
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
  maandag 4 mei 2026 @ 18:25:46 #7
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_220714896
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 18:14 schreef Kottnauer het volgende:
Welke doden worden er vandaag precies herdacht? Om te weten of ik meedoe.
Dat is het mooie van stilte. Je kan stiekem en stilletjes de groepen herdenken die jij wil.

Wil je slachtoffers herdenken? Dan denk je aan de slachtoffers.
Wil je juist daders herdenken? Niet mijn eerste keuze maar soit. Dan denk je aan de daders.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_220714914
Ik volg het op tv. Hier in mijn omgeving is in de oorlog veel gebeurd, hier zijn zeker herdenkingen in de buurt.
Hopelijk geen incidenten van sneue achterlijken die gaan lopen zieken. Gewoon opbokken en je bek houden.
  maandag 4 mei 2026 @ 19:16:07 #9
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_220715260
Nee, ben gewoon thuis.
Love Israël, Israël zal winnen tegen Hamas. De MRNA-crisis is de echte pandemie.
- Een volk dat voor tirannen zwicht,
- zal meer dan lijf en goed verliezen,
- dan dooft het licht. #stoplinks!!
pi_220715314
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 19:16 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Nee, ben gewoon thuis.
Jij bent dan ook niet gevaccineerd. Het risico om ziek te worden met jou in de buurt wil niemand lopen.
U MAD?
  maandag 4 mei 2026 @ 19:24:09 #11
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_220715319
Nee, ik ben gewoon thuis.
Mijn ouders stammen van het platteland in Noord-Nederland en hebben de oorlog in die zin niet heel erg gevoeld, zoals in andere delen van Nederland.

Ik woon nu in de omgeving van de Grebbeberg en merk dat het hier nog veel meer leeft.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  Moderator maandag 4 mei 2026 @ 19:24:58 #12
5428 crew  miss_sly
pi_220715327
Wij zijn gewoon thuis en kijken op NPO de herdenking op de Dam. Doen we eigenlijk ieder jaar.
Misschien als we volgend jaar weer in Amsterdam wonen, dat we dan eens naar de Dam gaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  FOK!Fotograaf maandag 4 mei 2026 @ 19:27:49 #13
842 Zorro
Z
pi_220715349
Thuis natuurlijk.

Die TV uitzendingen zijn er niet voor Jan met de korte lul he
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 4 mei 2026 @ 19:32:18 #14
284411 crew  heywoodu
pi_220715411
Gewoon thuis, wel met de TV op Nederland 1.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 4 mei 2026 @ 19:35:59 #15
284411 crew  heywoodu
pi_220715461
Verder is er natuurlijk niet echt één ding gebruikelijk. Een heel punt van dit alles is dat je de vrijheid hebt om ergens naar een herdenking te gaan, vanuit huis te kijken of er überhaupt niks mee te doen.
pi_220715632
Tv staat hier aan hoor. En ik hou straks ook ff mijn mond.
  Moderator maandag 4 mei 2026 @ 19:51:25 #17
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220715635
Ik ga altijd pontificaal met mijn petje af ergens op een stoep staan naast een drukke weg.

Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator maandag 4 mei 2026 @ 19:52:53 #18
5428 crew  miss_sly
pi_220715655
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 19:51 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik ga altijd pontificaal met mijn petje af ergens op een stoep staan naast een drukke weg.

[ afbeelding ]
Dat doe ie dus prima.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220715883
Nee maar mocht wel even genieten van de fanfare die voor mn deur langs kwam met een stoet mensen.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_220715993
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 19:51 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik ga altijd pontificaal met mijn petje af ergens op een stoep staan naast een drukke weg.

[ afbeelding ]
Acts. Als de sponsor maar zichtbaar is.
U MAD?
  maandag 4 mei 2026 @ 20:41:44 #21
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220716096
Al de laatste 40 jaar bij het beeld Vrouwen in het Verzet van Hannie Schaft in Haarlem. Altijd 2 bosjes tulpen leggen en mij verbazen dat er elk jaar minder mensen staan. Nu waren we maar met 8 personen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 7 mei 2026 @ 00:33:18 #22
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_220732606
Ik kijk altijd de Herdenking op de Dam op televisie, en houd om 20:00 twee minuten stilte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')