abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 mei 2026 @ 13:39:42 #1
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220713018
De Nederlandse veiligheidsdienst AIVD meldt in haar Jaarverslag 2025 dat Hamas in Nederland een flinke vinger in de pap heeft bij de organisatie van pro-Palestina-demonstraties. Dit netwerk is al jaren bezig met propaganda, lobbywerk en het ophalen van geld voor de terreurbeweging Hamas in Gaza.
Via bredere pro-Palestijnse organisaties beïnvloeden ze de demonstraties die zogenaamd “namens de Palestijnse gemeenschap” worden gehouden. De AIVD waarschuwt dat dit zorgt voor verdeeldheid en ontwrichting in de Nederlandse samenleving.

Mensen als Amin Abou Rashed (verdacht van miljoenen doorsluizen naar Hamas) en Nazih R. (in Duitsland veroordeeld voor lidmaatschap van Hamas en wapenactiviteiten) illustreren dat dit geen onschuldige solidariteit is, maar invloed van een terreurorganisatie.

Kortom: veel “pro-Palestina”-protesten in Nederland worden deels gestuurd of beïnvloed door Hamas-sympathisanten die hier propaganda en fondsenwerving doen.

Te lezen in dit Telegraaf artikel:
twitter

Aivd jaarverslag
https://www.aivd.nl/documenten/2026/04/23/jaarverslag-2025

Stelling;
Wie meeloopt met pro-Palestina-demonstraties in Nederland, loopt in de praktijk dus mee in een optocht voor het uitvoeren van de Hamas-agenda. Tevens draag je dan bij aan de radicalisering en verdeeldheid in ons land.

* Tengano : Niet mijn OP
  maandag 4 mei 2026 @ 13:44:39 #2
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220713051
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 13:12 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik heb het geprobeerd = ik heb geprobeerd een discussie met je te voeren, op een discussieforum.

Dan kun je een hoop moeilijke woorden gebruiken die je overduidelijk zelf nog niet begrijpt, dat maakt je punt niet minder zwak. Wat mij betreft is ‘t nu dan ook wel klaar, verwijt er een eind op los zou ik zeggen.
Aldus de user die mij inclusief mijn matties :? even als genocidaal bestempelde :')
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 09:46 schreef beefkeek het volgende:
Het uitroeien van een hele groep? Daar is een naam voor..

Grappig dat jij en je matties genocide als iets goeds zien. Droevig vooral, maar zo kennen we die contreien weer.
Succes verder :W

:')
pi_220713076
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 13:44 schreef Tengano het volgende:

[..]
Aldus de user die mij inclusief mijn matties :? even als genocidaal bestempelde :')
[..]
Succes verder :W

:')
:*
  maandag 4 mei 2026 @ 14:03:01 #4
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220713268
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 13:17 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat feiten en inhoud jou niet aanstaan maakt nog niet dat de feiten geen feiten zijn en een inhoudelijke post niet inhoudelijk zou zijn.

Maar liever jijbakken en anderen beledigen natuurlijk.
[..]
Ik zeg helemaal niets over dat Hamas hier een voet aan de grond krijgt?
Doe normaal zeg.
Hoezo mensen woorden in de mond leggen, terwijl ik duidelijk aangeef Hamas kwijt te willen.

Dat zeg je wel:
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 10:12 schreef bianconeri het volgende:
Dat Hamas er wel eens achter zat doet daar helemaal niets aan af.
Je vindt het blijkbaar helemaal niet erg dat hamas hier voet aan de grond krijgt. En dan gooi je hier weer zand in de ogen door te zeggen dat je ze kwijt wil.

Wat is het nou?
quote:
[..]
Ah sure joh, ik heb altijd opgeroepen tot vrede. Ik heb altijd Hamas OOK veroordeeld.
Dat is nooit anders geweest en ik heb nooit wat anders gezegd.

'Vrede' waarin Israel niks meer mag en overal de schuld van krijgt, is geen vrede.
quote:
Waarom mag je de dader niet aanspreken als de dader?
Omdat Israel de dader niet is. Israel verdedigt zich vanaf het begin tegen deze beesten die de aanwezigheid van Joden niet op prijs stellen. Zeer recent, in vergelijking dan, is het ook Israel niet die deze geweldsgolf is gestart. En zeker niet 'omdat de aandacht op hun zaak' verslechterde.
quote:
Of ben jij ook zo´n figuur die zegt dat Oekraine ook schuldig is aan de oorlog daar?
Nee toch? Rusland is de schuldige, klaar.
Net als dat in dit geval Israel is.
In dat geval... wie vielen er ook alweer Israel binnen?
quote:
Dat mag gewoon gezegd worden.
Er mag ook gezegd worden dat jij er naast zit. Zeker als je meeloopt met de kennisgeving van de aivd in het achterhoofd van vorige week.
Als je het echt afzweert, loop je ook niet met met hamas als useful idiot. Dan spreek je ook het narratief niet na van hamas, wat je doet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220713328
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 14:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat zeg je wel:
[..]
Je vindt het blijkbaar helemaal niet erg dat hamas hier voet aan de grond krijgt. En dan gooi je hier weer zand in de ogen door te zeggen dat je ze kwijt wil.

Wat is het nou?
Waar gingen de demonstraties om? Vrede en het stoppen van alle misdaden.
Dat is en blijft een zeer goed standpunt om in te nemen.

Dat Hamas op wat voor manier betrokken is, dat zal. Doet echter 0,0 af aan de oproep tot vrede en het stoppen van elk geweld.

Dus nee daarmee steun ik niet (en niemand) Hamas .

quote:
'Vrede' waarin Israel niks meer mag en overal de schuld van krijgt, is geen vrede.
Dan weet jij niet wat vrede is. Overigens zegt niemand dat Israel niks meer mag en krijgen ze ook niet overal de schuld van.

quote:
Omdat Israel de dader niet is. Israel verdedigt zich vanaf het begin tegen deze beesten die de aanwezigheid van Joden niet op prijs stellen. Zeer recent, in vergelijking dan, is het ook Israel niet die deze geweldsgolf is gestart. En zeker niet 'omdat de aandacht op hun zaak' verslechterde.
Dat is dus gewoon een propaganda verhaal. Want Israel is wel degelijk de agressor.
Daarnaast heeft Israel doelbewust vele vele vele burger doelen geraakt, dat had niets meer te maken met Hamas bestrijden.

Als Israel Hamas had uitgeschakeld en had aangevallen had NIEMAND er iets van gezegd.

quote:
In dat geval... wie vielen er ook alweer Israel binnen?
8)7
Dus omdat Oekraine vorig jaar ergens Rusland is binnengevallen is Oekraine nu ook de dader en schuldig?
Of werk je hier ineens hypocriet in?

quote:
Er mag ook gezegd worden dat jij er naast zit. Zeker als je meeloopt met de kennisgeving van de aivd in het achterhoofd van vorige week.
Als je het echt afzweert, loop je ook niet met met hamas als useful idiot. Dan spreek je ook het narratief niet na van hamas, wat je doet.
Ik zit er vaak genoeg naast en dat is het mooie van een discussie. Het met elkaar tot iets komen en dingen bespreken.

Maar wat je nu allemaal uitkraamt is gewoon onzin en mij dingen in de mond leggen.
Ik veroordeel Hamas constant, Jij: ´´Je steunt Hamas´´
Om maar iets te benoemen.

En dat 7 oktober geen begin is geweest is ook simpelweg een feit. Of ik dat nu wil of niet.
  maandag 4 mei 2026 @ 15:01:40 #6
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220713565
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 14:09 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Waar gingen de demonstraties om? Vrede en het stoppen van alle misdaden.
Dat is en blijft een zeer goed standpunt om in te nemen.

Dat Hamas op wat voor manier betrokken is, dat zal. Doet echter 0,0 af aan de oproep tot vrede en het stoppen van elk geweld.

Knap. Als je weet dat hamas er achter zit met de organisatie.
Overigens als je gaat lopen met een palestijnse vlag kan ik het nog wel inzien dat je gaat voor 'vrede'. Echter niet als je gaat lopen met hakenkruizen, scanderen met 'from the river..', 'death to IDF', gaat lopen met hamasfinancierders en met iraanse regime vlaggen. Dan sta je daar niet bepaald voor vrede.

Helemaal niet als je nu nog de aivd resultaten negeert.
quote:
Dus nee daarmee steun ik niet (en niemand) Hamas .
Nogmaals: met de kennis van nu van de aivd wel.
quote:
(....)
En dat 7 oktober geen begin is geweest is ook simpelweg een feit. Of ik dat nu wil of niet.
Jouw 'feiten'.
Denk even na als 7 oktober niet was gebeurd, had, denk je, gaza nog overeind gestaan?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220713583
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 15:01 schreef Red_85 het volgende:

Jouw 'feiten'.
Denk even na als 7 oktober niet was gebeurd, had, denk je, gaza nog overeind gestaan?
Zoals ik al eerder gezegd heb: Waarschijnlijk wel.
Dat maakt echter nog geen verschil over wie de oorlog gestart is.
7 oktober heeft het zeer geintensiveerd, dat is wat anders en niet het vraagpunt.
  maandag 4 mei 2026 @ 15:06:24 #8
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220713596
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 15:04 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Zoals ik al eerder gezegd heb: Waarschijnlijk wel.
Mooi.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220713598
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 15:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Mooi.
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 15:04 schreef bianconeri het volgende:

Dat maakt echter nog geen verschil over wie de oorlog gestart is.
7 oktober heeft het zeer geintensiveerd, dat is wat anders en niet het vraagpunt.
  maandag 4 mei 2026 @ 15:07:41 #10
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220713604
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 15:06 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]

Doen er weinig toe die laatste 2 regels.
Ik zie het antwoord op mijn vraag daar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 4 mei 2026 @ 15:15:09 #11
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220713652
Totdat de Palliewappies hun beweging radicaal zuiveren en op orde krijgen zijn het activisten die de agenda van Hamas en extreemlinkse groepen faciliteren.
pi_220713722
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 15:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Doen er weinig toe die laatste 2 regels.
Ik zie het antwoord op mijn vraag daar.
Dus je geeft toe dat jij selectief leest, selectief de feiten toepast en daarmee dus de feiten negeert en toepast in je eigen belevingswereld.

Thanks!

Volgens jou is Oekraine dus ook de agressor en de dader omdat ze een keer Rusland binnen vielen.

Goed om te weten.
pi_220713726
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 15:15 schreef Richestorags het volgende:
Totdat de Palliewappies hun beweging radicaal zuiveren en op orde krijgen zijn het activisten die de agenda van Hamas en extreemlinkse groepen faciliteren.
Dus omdat er rotte appels bij zitten is alles ineens slecht?

Zo werkt het niet.
  maandag 4 mei 2026 @ 15:50:26 #14
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220713846
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 15:31 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dus je geeft toe dat jij selectief leest, selectief de feiten toepast en daarmee dus de feiten negeert en toepast in je eigen belevingswereld.

Thanks!

Volgens jou is Oekraine dus ook de agressor en de dader omdat ze een keer Rusland binnen vielen.

Goed om te weten.
Als Oekraine na een lange wapenstilstand ineens Rusland in stormt en duizenden burgers afslacht, verkracht en ontvoerd.
Dan kan ik je wel vertellen dat geen enkel land Oekraine nog zal steunen.
  maandag 4 mei 2026 @ 15:52:37 #15
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220713862
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 15:31 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dus je geeft toe dat jij selectief leest, selectief de feiten toepast en daarmee dus de feiten negeert en toepast in je eigen belevingswereld.

Thanks!

Ik filter de bullshit er uit.
quote:
Volgens jou is Oekraine dus ook de agressor en de dader omdat ze een keer Rusland binnen vielen.

Goed om te weten.
In welke zieke geesteswereld kun je die spin maken?
Ow wacht even, in de wereld van zwartwitje.

Geeft maar weer aan hoe hard je aan het rondslaan bent.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 10 mei 2026 @ 14:50:38 #16
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220757623
Hier wordt even duidelijk gemaakt waar het allemaal om draait. Een bijzonder kijkje in het gedachtegoed van Samidoun. En dan heb je Westerlingen die dit steunen, het blijft onbegrijpelijk.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 18 mei 2026 @ 12:32:36 #17
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220831044
Meer dan 50 bootjes, ze maken er wel werk van zeg.
quote:
Gaza-flotilla: vloot weer onderschept door Israël, nu ter hoogte van Cyprus

De vloot die onderweg is naar Gaza met hulpgoederen meldt dat het Israëlische leger boten heeft onderschept ter hoogte van Cyprus. Aan boord van de flotilla zijn ook zes Nederlanders, laat de organisatie Global Sumud Flotilla (GSF) weten aan het ANP.

"Israëlische marineschepen omsingelen en onderscheppen burgers aan boord van de Global Sumud Flotilla", schrijft de organisatie op hun Telegram-kanaal(opent in nieuw venster). "250 zeemijl (omgerekend 463 kilometer) van Gaza in opnieuw een illegale onderschepping op zee in internationale wateren."

"We hebben geen idee wat er nu om ons heen gebeurt", vertelt Jesse van Schaik (21), een Nederlandse vrouw aan boord, in een video die gedeeld is met NOS-correspondent David Poort. "Sommige boten zijn binnengevallen door Israël, andere nog steeds niet."

Van Schaik zegt dat er inmiddels acht boten zijn geënterd. Volgens de tracker(opent in nieuw venster) van de activisten bevinden 51 bootjes zich op dit moment ten westen van Cyprus.

'Een provocatie'

Via de livestream(opent in nieuw venster) van de vloot was te zien dat militairen bij sommige schepen aan boord gingen. Daarna werd de verbinding verbroken. Op beelden die opvarenden delen, is te zien dat naast een van de bootjes een marineschip vaart.

Het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken noemde de vloot "een provocatie". Op X meldt(opent in nieuw venster) het ministerie dat de actie bedoeld is om de aandacht af te leiden van Hamas, die weigert te ontwapenen. Daarnaast zou de vloot "de vooruitgang van het vredesplan van president Trump belemmeren".

Volgens het ministerie zijn er geen hulpgoederen aan boord. Dat klopt volgens de Nederlandse tak van Global Sumud Flotilla niet. "Alle boten die onderweg zijn naar Gaza hebben honderden, soms duizenden kilo's hulpgoederen aan boord", zegt GSF tegen het ANP.

Vrijgelaten op Kreta

De zogenoemde Gaza-flotilla vertrok vorige week vanaf Turkije, nadat Israëlische troepen eind april schepen hadden onderschept bij Kreta. Begin mei werden bijna alle door Israël opgepakte activisten van de vloot daar vrijgelaten door het Israëlische leger.

Een paar dagen later kwamen twee van de Nederlandse activisten die destijds aan boord waren aan op Schiphol. Twee andere activisten die meevoeren met die Gaza-vloot werden iets meer dan een week geleden door Israël het land uit gezet. Het ging om een Palestijns-Spaanse man en een Braziliaan.

De twee mannen waren ook eind april opgepakt. Israël zag ze als hen als de organisatoren van die actie en zette ze daarom langer vast dan de rest van de groep.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 18 mei 2026 @ 12:40:42 #18
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220831093
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 15:32 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dus omdat er rotte appels bij zitten is alles ineens slecht?

Zo werkt het niet.
Als Israël heel Hamas uitmoord dan vind je het wel oke dus?
pi_220831229
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:40 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Als Israël heel Hamas uitmoord dan vind je het wel oke dus?
Ja, terroristen mogen van mij verdwijnen.
  maandag 18 mei 2026 @ 13:09:14 #20
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_220831354
quote:
14s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:32 schreef HowardRoark het volgende:
Meer dan 50 bootjes, ze maken er wel werk van zeg.
[..]

Israël moet al die debielen op die bootjes gewoon eens in Gaza dumpen. Kijken hoe lang ze het volhouden daar.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_220834248
Niks van gezien in de kranten. Zal wel niet goed uitkomen of zo.

https://112nederland.nl/2(...)hyNKTKewB02lrnn92dAw
  maandag 18 mei 2026 @ 19:07:17 #23
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220834298
quote:
Pro-Palestinademonstranten bezetten gebouwen op campus Vrije Universiteit



Tientallen pro-Palestijnse demonstranten hebben sinds vanmiddag twee gebouwen op de campus van de Vrije Universiteit bezet. De universiteit dreigt de politie in te schakelen als demonstranten niet vertrekken. De politie is aanwezig bij de demonstratie.

Aan het begin van de middag begon er een pro-Palestina-demonstratie waarin de VU werd opgeroepen om de banden met Israëlische instellingen en defensiegerelateerde samenwerkingen te verbreken. Bij de demonstratie trokken de demonstranten naar binnen bij het BelleVUe-gebouw en ook bij de bestuursgang van de universiteit, waar het College van Bestuur zit.

De universiteit heeft twee keer opgeroepen om het protest bij de bestuursgang te verplaatsen naar het campusplein en om de gezichtsbedekkende kleding af te doen, maar daar hebben de demonstranten nog geen gehoor aangegeven. "Er zal nog een laatste vordering plaatsvinden. Als hier opnieuw geen gehoor aan wordt gegeven, kunnen de demonstranten door de politie naar buiten worden begeleid", aldus de VU.

De VU zegt de vrijheid van meningsuiting en het recht op protest te respecteren, maar wel 'zolang dit plaatsvindt binnen de geldende huisregels en de veiligheid van studenten, medewerkers en bezoekers niet in gevaar komt'. "Een bezetting van een universiteitsgebouw en het dragen van gezichtsbedekkende kleding vallen daar niet onder." Volgens de universiteit zijn er barricades aangebracht bij het gebouw.

De VU heeft het hoofdgebouw afgesloten uit voorzorg. Studenten en medewerkers worden gevraagd om hun studenten- of medewerkerspas als ze naar binnen willen.

Eten voor demonstranten

De studentenvakbond SRVU kwam eten langsbrengen voor de demonstranten. "Ze zitten er nu al een tijdje en docenten zijn zo lief geweest om wat boodschappen te halen om hen te voorzien van wat basisbehoeften."

Op de vraag of het de taak is van de studentenvakbond om een bezetting te ondersteunen zeggen ze dat het 'helaas steeds vaker zo is'. "We zien dat het geweld vanuit de politie tegen studenten steeds groter wordt. Het wordt daardoor risicovoller om mee te doen aan zo'n protest en wij zijn er als vakbond voor dat er protest kan zijn."
Bron: https://www.at5.nl/artike(...)s-vrije-universiteit

Livblog: https://advalvas.vu.nl/ca(...)estinademonstranten/

= = =

En het hele circus begint weer opnieuw… :O

[ Bericht 3% gewijzigd door MadMaster op 18-05-2026 19:17:37 ]
  maandag 18 mei 2026 @ 20:16:17 #24
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220835295
Free Free Vrije Universiteit

Liveblog bezetting VU
https://www.at5.nl/artike(...)ouw-vu-doet-aangifte
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_220835324
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2026 19:07 schreef MadMaster het volgende:

En het hele circus begint weer opnieuw… :O
In Denemarken weten ze wel hoe ze dergelijk tuig moeten aanpakken:

twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220835388
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 20:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
In Denemarken weten ze wel hoe ze dergelijk tuig moeten aanpakken:

[ x ]
Net als in Berlijn.

Bekijk deze YouTube-video
Bekijk deze YouTube-video
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_220836316
twitter
  dinsdag 19 mei 2026 @ 20:05:32 #29
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220842597
Alle boten zijn onderschept, genieten. Het blijft ook bizar dat een stel Westerse totaalidioten even denken te kunnen aanmeren bij een geradicaliseerde moslimfundamentalistische samenleving in een oorlogsgebied.
quote:
Alle boten van hulpvloot onderweg naar Gaza onderschept door marine Israël

De Israëlische marine heeft alle boten van de vloot met hulpgoederen onderweg naar Gaza onderschept. Er is geen enkele boot meer onderweg, meldt Global Sumud Flotilla.

Maandag begon de Israëlische marine met het onderscheppen van de laatste 51 schepen van de hulpvloot. Het laatste schip is dinsdagmiddag onderschept. De schepen van de vloot voeren op het moment van de onderschepping in internationale wateren, ten zuidwesten en zuiden van Cyprus.

De schepen konden live worden gevolgd. De posities van de boten werden bijgehouden op een kaart en er werden videobeelden uitgezonden. Dinsdagmiddag gingen de beelden van het laatste schip op zwart. Op het laatste moment was te zien dat een boot van de Israëlische marine op de activistenboot afkwam. Op beelden van andere schepen was maandag en dinsdag te zien hoe gewapende Israëlische mariniers de boten enterden.

De vloot bestond oorspronkelijk uit ruim zeventig schepen, die sinds april vanuit Spanje onderweg zijn naar Gaza. Ze wilden de Israëlische blokkade van Gaza doorbreken en voedsel, medicijnen en andere hulpgoederen brengen. In Gaza is daar nog altijd een groot tekort aan.

Eind april onderschepte Israël al een deel van de vloot, toen die bij het Griekse eiland Kreta voer. Israëlische mariniers zetten zo'n 175 opvarenden af op Kreta en namen 2 opvarenden mee naar Israël. Ze zijn daar ruim een week vastgehouden.

Onduidelijk waar Israël opvarenden naartoe brengt

Na een tussenstop in Turkije vervolgden 51 overgebleven boten de reis naar Gaza. Aan boord van de schepen zaten ongeveer duizend opvarenden, uit meer dan zeventig landen. Zes van de opvarenden zijn Nederlanders. Het is onduidelijk wat er nu met de opvarenden gaat gebeuren.

Het tegenhouden van schepen in internationale wateren is in strijd met het zeerecht, zeiden experts eerder tegen NU.nl. Meer daarover lees je in onderstaand artikel.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 19 mei 2026 @ 20:06:19 #30
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220842607
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 23:00 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Ze verbergen het inmiddels niet meer gelukkig. Het pro-Palestijnse activisme gaat in net iets te veel gevallen hand in hand met steun aan terreurgroeperingen als Hamas en Hezbollah.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 20 mei 2026 @ 21:47:05 #31
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220850921
Bijzonder, de collectieve hysterie is inmiddels zo groot. Je begint je oprecht zorgen te maken over de samenleving. Deze mensen zitten in een totale eigen realiteit en ze geloven al hun eigen leugens ook nog.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 20 mei 2026 @ 21:55:10 #32
341922 Academicus
Geletterd tot op het bot
pi_220850978
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 20:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ze verbergen het inmiddels niet meer gelukkig. Het pro-Palestijnse activisme gaat in net iets te veel gevallen hand in hand met steun aan terreurgroeperingen als Hamas en Hezbollah.
Het zou me niks verbazen als de helft van de omzet van Nu.nl rechtstreeks naar Hamas vloeit

Die redactie daar wordt nat van onderen bij de gedachte van een Islamitisch Nederland
Beati pauperes spiritu
  woensdag 20 mei 2026 @ 22:01:07 #33
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220851003
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 21:55 schreef Academicus het volgende:

[..]
Het zou me niks verbazen als de helft van de omzet van Nu.nl rechtstreeks naar Hamas vloeit

Die redactie daar wordt nat van onderen bij de gedachte van een Islamitisch Nederland
Dat eerste zal vast niet, maar er zitten daar met kans genoeg mensen die in meer of mindere mate wel enige sympathie hebben voor het Palestijnse terrorisme.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 20 mei 2026 @ 22:06:02 #34
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220851026
quote:
De Nederlandse veiligheidsdienst AIVD meldt in haar Jaarverslag 2025 dat Hamas in Nederland een flinke vinger in de pap heeft bij de organisatie van pro-Palestina-demonstraties.
Staat nergens in het AIVD rapport.
enkelband
pi_220851104
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 22:06 schreef recidivist het volgende:

[..]
Staat nergens in het AIVD rapport.
Het is geen semantisch spelletje toch?

quote:
De AIVD doet onderzoek naar de mogelijke dreiging vanuit de terroristische organisatie Hamas tegen de nationale veiligheid. De AIVD heeft twee handelings­ vormen onderkend van Hamas in Europa, uiteenlopend van activistisch tot mogelijke voorbereidingen voor terroristische handelingen. Ten eerste is in Europa al jaren een ‘politiek’ netwerk actief dat financiële steun voor Hamas verwerft en zich in Europa bezighoudt met activisme, lobby- en andere beïnvloedingswerkzaamheden. In Nederland is een tiental personen actief dat aan dit Europese netwerk te verbinden is. Dit Hamas-netwerk in Nederland is ook al jaren actief met propaganda,
lobbywerk en fondsenwerving voor Hamas (in Gaza). Ten opzichte van 2024 heeft de AIVD meer duidelijkheid gekregen over de betrokkenheid van het Hamas-netwerk in Nederland bij pro-Palestina- en anti-Israël­ protesten. Zo ziet de AIVD dat dit netwerk betrokken is bij bredere organisaties die demonstraties organiseren namens een groter deel van de Palestijnse gemeenschap. In 2025 hebben deze demonstraties niet geleid tot gewelddadige
incidenten. De AIVD constateert wel dat deze demonstraties kunnen leiden tot verdeeldheid in de samenleving.

De tweede handelingsvorm is aan het licht gekomen via een aantal aanhoudingen in Europa: aan Hamas te relateren personen waren – op aansturing van Hamas-­ leden in Libanon – betrokken bij het (ver)bergen en (ver)plaatsen van
vuurwapens en munitie. Het lijkt erop dat Hamas bezig was met het opbouwen van gewelddadige capaciteiten in Europa. Het is echter vooralsnog niet duidelijk met welk doel dit werd opgebouwd en aangestuurd. Enkelen van deze aangehouden personen worden, naast het lidmaatschap van Hamas, ook verdacht van het voorbereiden van aanslagen op Joodse en/of Israëlische doelen. De strafrechtelijke onderzoeken lopen nog.
https://www.aivd.nl/site/(...)jaarverslag-2025.pdf
  donderdag 21 mei 2026 @ 00:04:45 #36
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220851491
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2026 22:18 schreef opgebaarde het volgende:
Het is geen semantisch spelletje toch?
Zoek de verschillen:

AIVD-rapport:
quote:
Ten opzichte van 2024 heeft de AIVD meer duidelijkheid gekregen over de betrokkenheid van het Hamas-netwerk in Nederland bij pro-Palestina- en anti-Israël­ protesten. Zo ziet de AIVD dat dit netwerk betrokken is bij bredere organisaties die demonstraties organiseren namens een groter deel van de Palestijnse gemeenschap.
Dus het AIVD rapport zegt dat het Hamas netwerk in NL betrokken is bij die demonstraties namens een groter deel van de Palestijnse gemeenschap organiseren. De demonstraties van de Rode Lijn werden door 90+ organisaties georganiseerd en niet namens de Palestijnse gemeenschap. Zelfs als er al een Palestijnse organisatie officieel bij zou zijn aangesloten dan was dat niets op het aantal 90+ geheel aan veel grotere organisaties die dat organiseerden zoals Oxfam, FNV, Artsen zonder Grenzen etc etc.

Nu wat de Telegraaf ervan maakt en waar het ruimte open laat voor misinterpretatie, zacht gezegd:
quote:
De Nederlandse veiligheidsdienst AIVD meldt in haar Jaarverslag 2025 dat Hamas in Nederland een flinke vinger in de pap heeft bij de organisatie van pro-Palestina-demonstraties.
Huh? Opeens van “hamas is betrokken bij bredere organisaties die demonstraties organiseren namens de Palestijnse gemeenschap”, een sprong naar “Hamas heeft een flinke vinger in de pap bij organisatie van pro-Palestina demonstraties”.
AIVD: namens Palestijnse gemeenschap (etnisch-culturele groep)
Telegraaf: pro-Palestina demo’s (politieke stellingname tegen Israëlisch beleid)

Was de betrokkenheid van Hamas nou bij organisaties die namens de Palestijnse gemeenschap demonstreren of “pro-Palestina” demonstraties in het algemeen? Alle Palestijnse organisaties zullen pro-Palestina zijn maar niet alle “pro-Palestina” organisaties of demonstraties zijn namens of door Palestijnse organisaties. Bij lange na niet. Nogal een vrij groot verschil hoor.

Praktisch voorbeeld is de rode lijn demonstratie die als je het artikel van de kwaliteitskrant leest kan worden weggezet als “ja Hamas heeft daar blijkbaar flinke vinger in de pap, zie het artikel: pro-Palestina demonstraties he”.
Echter als je het AIVD-doc leest stel je: “rode lijn demonstraties zijn in de regel niet georganiseerd door organisaties die namens de Palestijnse gemeenschap demonstreren dus de conclusie van het AIVD-rapport mbt Hamas’ invloed is daar niet van toepassing”.

Laten we het mierenneuken achterwege of “betrokken zijn bij” gelijkstaat aan “flinke vinger in de pap”.

[ Bericht 1% gewijzigd door recidivist op 21-05-2026 00:22:30 ]
enkelband
pi_220853857
quote:
13s.gif Op woensdag 20 mei 2026 21:47 schreef HowardRoark het volgende:
Bijzonder, de collectieve hysterie is inmiddels zo groot. Je begint je oprecht zorgen te maken over de samenleving. Deze mensen zitten in een totale eigen realiteit en ze geloven al hun eigen leugens ook nog.

[ twitter ]
En hij zal ook wel heel braaf meegewerkt hebben en ze hebben ook helemaal geen waarschuwingen gehad en zo.
Wat een linke mafklapper.
  donderdag 21 mei 2026 @ 12:17:03 #38
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220853948
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 11:54 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
En hij zal ook wel heel braaf meegewerkt hebben en ze hebben ook helemaal geen waarschuwingen gehad en zo.
Wat een linke mafklapper.
Dit is inderdaad de crux, de pro-Palestijnse activisten wordt op geen enkele manier een halt toe geroepen, dat zorgt eigenlijk voor een situatie van wettenloosheid, waarbij deze activisten steeds verder radicaliseren.

Men heeft inmiddels al een hele universiteitscampus voor miljoenen aan gort geslagen, hier is uiteindelijk nagenoeg niemand voor gestraft. Er is al een heuse 'Jodenjacht' geweest in Amsterdam, daar zijn een paar fopstrafjes voor uitgedeeld maar het merendeel is niet vervolgd vanwege een vermeend 'capaciteitstekort'. Dan hebben we natuurlijk nog de vele demonstraties gehad waar aanzet tot haat, terreurverheerlijking en vandalisme allen ongestraft zijn gebleven.

Het signaal wordt afgegeven richting zulke activisten dat men boven de wet staat en er toch niet wordt ingegrepen. Bovendien worden de daders (disproportioneel met een migratieachtergrond uit Islamitische landen) nog eens weggezet als de eigenlijke grote slachtoffers. Het creëert een voedingsbodem voor nóg meer radicalisme.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220853983
quote:
14s.gif Op donderdag 21 mei 2026 12:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is inderdaad de crux, de pro-Palestijnse activisten wordt op geen enkele manier een halt toe geroepen, dat zorgt eigenlijk voor een situatie van wettenloosheid, waarbij deze activisten steeds verder radicaliseren.

Men heeft inmiddels al een hele universiteitscampus voor miljoenen aan gort geslagen, hier is uiteindelijk nagenoeg niemand voor gestraft. Er is al een heuse 'Jodenjacht' geweest in Amsterdam, daar zijn een paar fopstrafjes voor uitgedeeld maar het merendeel is niet vervolgd vanwege een vermeend 'capaciteitstekort'. Dan hebben we natuurlijk nog de vele demonstraties gehad waar aanzet tot haat, terreurverheerlijking en vandalisme allen ongestraft zijn gebleven.

Het signaal wordt afgegeven richting zulke activisten dat men boven de wet staat en er toch niet wordt ingegrepen. Bovendien worden de daders (disproportioneel met een migratieachtergrond uit Islamitische landen) nog eens weggezet als de eigenlijke grote slachtoffers. Het creëert een voedingsbodem voor nóg meer radicalisme.
Ja idd. Dit is een kwestie van het gaat goed totdat ze de verkeerde tegenkomen. En dat heeft deze man nu ondervonden, die is overal met zijn rotclub mee weggekomen en dacht hier ook wel even door te kunnen breken.

Hij is van zijn sokkel gevallen met zijn snufferd op het dek. Ja jammer dan.
  donderdag 21 mei 2026 @ 12:26:36 #40
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220854033
Ondertussen claimen de Flotilla activisten 'seksueel misbruik' door Israël, wat natuurlijk zonder enig bewijs wordt nagepapegaaid door de NOS:
quote:
....

Anne van Schaik, de moeder van één van de opvarenden, zegt opgelucht te zijn dat haar dochter Jesse vrijkomt. "Dat is echt heel erg fijn." Ze heeft haar dochter nog niet gesproken. "Niemand heeft nog kunnen praten met de opvarenden, behalve hun advocaat. Volgens haar zijn de mensen echt heel erg slecht behandeld." Ze zouden zijn geslagen en sommigen zouden hebben gesproken van seksueel misbruik.

Gisteren deelde de Israëlische veiligheidsminister Ben-Gvir op sociale media beelden van hoe de gearresteerde opvarenden door Israël werden behandeld. Daar brak internationale verontwaardiging over uit.

....

Bron
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 21 mei 2026 @ 12:45:46 #41
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_220854292
quote:
14s.gif Op donderdag 21 mei 2026 12:26 schreef HowardRoark het volgende:
Ondertussen claimen de Flotilla activisten 'seksueel misbruik' door Israël, wat natuurlijk zonder enig bewijs wordt nagepapegaaid door de NOS:
[..]

Ze hebben ondertussen al een drone aanval op hun boot geveinsd en theatraal met de handen op de rug gelopen alsof ze handboeien om hadden zodra ze bij de media in de buurt kwamen. Waarom die mensen nog serieus genomen worden, is me een raadsel.
pi_220855172
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 12:45 schreef jerney het volgende:

[..]
Ze hebben ondertussen al een drone aanval op hun boot geveinsd en theatraal met de handen op de rug gelopen alsof ze handboeien om hadden zodra ze bij de media in de buurt kwamen. Waarom die mensen nog serieus genomen worden, is me een raadsel.
Vooropgesteld dat ik die beelden volgens mij niet ken waarop ze met hun handen op de rug lopen, waarom denk jij dat ze dit faken? We hebben de beelden gezien dat ze met zijn allen op de knieën zitten met het hoofd op de grond en handen op de rug, waarom zouden die beelden nep zijn en grijpen die soldaten ineens niet in?

Volgens CBS die twee Amerikaanse Intelligence Officers sprak had Netanyahu in oktober jl. opdracht gegeven om twee drone strikes op die flotilla uit te voeren. Waarom zouden die getuigenissen van nu niet serieus genomen mogen worden?

Als je onderstaande beelden ziet ging het er behoorlijk lomp aan toe
(het gaat om de video en niet de inhoud va de tweet en ik ken verder dat account niet)
twitter
  donderdag 21 mei 2026 @ 16:45:36 #43
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_220855745
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 15:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Vooropgesteld dat ik die beelden volgens mij niet ken waarop ze met hun handen op de rug lopen, waarom denk jij dat ze dit faken? We hebben de beelden gezien dat ze met zijn allen op de knieën zitten met het hoofd op de grond en handen op de rug, waarom zouden die beelden nep zijn en grijpen die soldaten ineens niet in?

Volgens CBS die twee Amerikaanse Intelligence Officers sprak had Netanyahu in oktober jl. opdracht gegeven om twee drone strikes op die flotilla uit te voeren. Waarom zouden die getuigenissen van nu niet serieus genomen mogen worden?

Als je onderstaande beelden ziet ging het er behoorlijk lomp aan toe
(het gaat om de video en niet de inhoud va de tweet en ik ken verder dat account niet)
[ x ]
Ik denk dat die beelden van vorig jaar ergens waren.

Ik heb net eventjes bijgelezen over hoe het eraan toe ging en mishandelingen zijn nooit ok (ook behoorlijk dom aangezien ze al zo onder een vergrootglas zitten).

Van wat ik op de video kan zien, weet ik niet of dat nu per se zo erg is. Zoals ik heb begrepen hebben ze slechts op de boot zelf geschoten en niet met scherpe munitie. En ik vind ook wel dat je niet kan verwachten dat je met fluwelen handschoentjes wordt aangepakt als je een cruise boekt bij Zaher Birawi. Maar nogmaals, mishandeling en vernedering zou niet mogen gebeuren.
pi_220874209
quote:
Spanish Flotilla members arriving in Bilbao airport were blocking the arrivals gate posing for photos and police tried to move them and they got violent. So police DRAGGED them out. This is who they are. They have cause chaos everywhere.
twitter

twitter

twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_220874426
quote:
A newly surfaced video raises some extremely interesting new questions: Those Hamas-affiliated blockade runners whom Israel stopped at sea, arrested, and then deported in a perfectly normal manner, are now boarding a plane in Israel, looking cheerful and perfectly healthy. They're in great shape and full of energy when they board, and then a moment later, these same people are suddenly lying on stretchers, looking half-dead.
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_220874437
quote:
13s.gif Op woensdag 20 mei 2026 21:47 schreef HowardRoark het volgende:
Bijzonder, de collectieve hysterie is inmiddels zo groot. Je begint je oprecht zorgen te maken over de samenleving. Deze mensen zitten in een totale eigen realiteit en ze geloven al hun eigen leugens ook nog.

[ twitter ]
Echte held! Nu kan hij z'n kinderen en kleinkinderen in ieder geval vertellen dat hij er alles aan gedaan heeft om een niet bestaande genocide te stoppen. Dan is een bloedneus een kleine opoffering voor zo'n mooi verhaal.
  zondag 24 mei 2026 @ 10:59:24 #47
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220874643
Pieter Rambags mag de boel bijelkaar liegen bij RTL Tonight en niemand stelt vragen:

twitter


Ook Pieter Rambags:

twitter


En niemand kwam op het idee om die vent wat beter te screenen?
pi_220874653
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 10:59 schreef AchJa het volgende:
Pieter Rambags mag de boel bijelkaar liegen bij RTL Tonight en niemand stelt vragen:

[ x ]

Ook Pieter Rambags:

[ x ]

En niemand kwam op het idee om die vent wat beter te screenen?
@opgebaarde graag jouw duiding
  zondag 24 mei 2026 @ 11:11:16 #49
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220874703
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 10:59 schreef AchJa het volgende:
Pieter Rambags mag de boel bijelkaar liegen bij RTL Tonight en niemand stelt vragen:

[ x ]

Ook Pieter Rambags:

[ x ]

En niemand kwam op het idee om die vent wat beter te screenen?
Dit is inderdaad wel behoorlijk schrikbarend. Deze zeer geradicaliseerde activist, die op sociale media complottheorieën over Joden de wereld in slingert, het Joodse volk gelijkstelt aan heel Israël en stelt dat Israël vernietigd moet worden, mag hier even allerlei bloedsprookjes komen verkondigen.

'35 beenderen gebroken'
'Seksueel misbruikt'
'Onbekende vloeistof ingespoten gekregen'

Normaliter zou je om enige bewijzen vragen, maar dat is tegenwoordig niet meer nodig als de aantijging jegens Israël is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220874729
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 11:02 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
@:opgebaarde graag jouw duiding
Dat liegen en framen over Israël bij Humberto kan natuurlijk geen antisemitisme zijn want 25% van Israël bestaat uit Arabieren.
  zondag 24 mei 2026 @ 19:14:13 #51
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220898925
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 09:41 schreef Qarrad het volgende:
AIVD in een rapportage over het dreigingsbeeld: organisaties als Hamas betrokken bij het coördineren van pro-Palestinademonstraties, Abou Rashed werft fondsen
De handhaving: Abou Rashed komt voorwaardelijk vrij en mag niet betrokken zijn bij demonstraties
Ook de handhaving: wij treden niet op als Abou Rashed structureel betrokken is bij demonstraties

Slaap lekker, Nederlandje.
Welja. Abou Eenarm (grotendeels) vrijgesproken
https://www.geenstijl.nl/(...)ndeels-vrijgesproken
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 27 mei 2026 @ 16:04:47 #53
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220899124
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 15:44 schreef Aether het volgende:

[..]
Welja. Abou Eenarm (grotendeels) vrijgesproken
https://www.geenstijl.nl/(...)ndeels-vrijgesproken
Om Oom Donald te quoten: Wak!

quote:
TOCH GEK HOOR: In het oordeel over Al Aqsa schrijft de rechtbank: "De verdachte heeft op geraffineerde wijze gehandeld en heeft daarbij zowel de internationale regelgeving als de nationale wetgeving naast zich neergelegd. Deze regelgeving is van groot belang omdat het doel ervan is een gezamenlijke handhaving of herstel van de internationale vrede en veiligheid, de bevordering van de internationale rechtsorde en de bestrijding van terrorisme."

Maar als Abou Eenarm dan zegt dat hij niet wist dat de Islamic National Bank, waar hij geld voor inzamelde, onder zeggenschap van Hamas stond, is volgens de rechter opzet niet bewezen. "De verdachte heeft dat in alle toonaarden ontkend. Het bewijs van verdachtes opzet zal dan dienen te worden gebaseerd op andere bewijsmiddelen of op de omstandigheid dat het niet anders kan dan dat de verdachte heeft geweten dat de Islamic National Bank door Hamas werd gecontroleerd. Het dossier bevat die andere bewijsmiddelen niet en de rechtbank is van oordeel dat het bewijs op dit punt ook overigens ontoereikend is."

Van andere clubs die geld kregen via Abou Eenarm is volgens de rechtbank niet eens vast te stellen dat ze onder Hamas vallen. "Wel bevat het dossier aanwijzingen voor een personele unie tussen betrokkenen bij de liefdadigheidsorganisaties en bij Hamas, maar die aanwijzingen zijn naar het oordeel van de rechtbank onvoldoende stevig om buiten elke redelijke twijfel te kunnen vaststellen dat binnen de ten laste gelegde periode de gelden terecht kwamen bij Hamas of dat Hamas (steeds) zeggenschap heeft gehad over die organisaties. Zo had de [naam organisatie 1] via haar directeur in 2011 een link met Hamas, maar dit betreft uitsluitend het eerste jaar van de ten laste gelegde periode. Dat op verschillende momenten in de ten laste gelegde periode medewerkers van de genoemde liefdadigheidsorganisaties pro-Hamas berichten hebben geplaatst op hun social media, acht de rechtbank geen bewijs voor zeggenschap van Hamas over die organisatie."
pi_220899290
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 15:44 schreef Aether het volgende:

[..]
Welja. Abou Eenarm (grotendeels) vrijgesproken
https://www.geenstijl.nl/(...)ndeels-vrijgesproken
Goed gewerkt ook OM.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220899321
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  woensdag 27 mei 2026 @ 16:31:30 #56
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220899350
quote:
quote:
„In onze raad moet altijd ruimte zijn voor tegenspraak. Het is echter een absolute schande dat een spandoek waarop een internationale terreurorganisatie wordt verheerlijkt in de gemeenteraad van Amsterdam omhoog is gehouden”, zei ze. „Het staat haaks op de waarden van vrijheid en democratie waar de Amsterdamse gemeenteraad voor staat en die het hart zijn van onze stad.”

Haar woorden konden op instemmend tromgeroffel van raadsleden rekenen, hoewel opviel dat dat niet unaniem was bij linkse raadsleden. De SP wilde zelfs de afgevoerde inspreker terughalen om haar uit te laten spreken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220899455
quote:
81s.gif Op woensdag 27 mei 2026 16:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]

Spandoeken en vlaggen verwijzend naar deze organisatie de afgelopen jaren op straat en bij demo's was dan weer geen probleem.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:31:44 #58
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220901543
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2026 16:21 schreef nostra het volgende:

[..]
Goed gewerkt ook OM.
Yep...en een ministerie.

https://www.telegraaf.nl/(...)under/153495273.html

quote:
Groter probleem voor het OM is dat het ervan uitging dat Abou Rasheds vroegere stichting Al Aqsa verboden was. Dat was ook zo in 2014. Maar Al Aqsa moest toch weer tijdelijk worden gelegaliseerd, anders kon het zichzelf niet opheffen. Daarna is de organisatie niet teruggeplaatst op de sanctielijst; door ambtelijke nalatigheid bleef de situatie zoals hij was.
Vrijspraak dus omdat de organisatie niet meer op de sanctielijst stond waar hij had moeten staan, niet omdat hij de feiten niet heeft gepleegd.

Ministerie van Buitenlandse Zaken ):O
pi_220951119
Half miljoen euro schade door pro-Palestijnse bezettingen Universiteit Utrecht
https://www.duic.nl/algem(...)universiteit-utrecht
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_220952270
quote:
19s.gif Op woensdag 3 juni 2026 15:51 schreef Aether het volgende:
Half miljoen euro schade door pro-Palestijnse bezettingen Universiteit Utrecht
https://www.duic.nl/algem(...)universiteit-utrecht
Links: er moet meer geld naar onderwijs!!
Ook links: laten we onze eigen faciliteiten slopen!!

:D
pi_220960648
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2026 16:41 schreef Aether het volgende:

[..]
Spandoeken en vlaggen verwijzend naar deze organisatie de afgelopen jaren op straat en bij demo's was dan weer geen probleem.
Binnenkort is het strafbaar;

quote:
Sjoerdsma-deal heeft prijs voor D66: partij stemt in met wet die zwaaien met Hamas-vlag strafbaar stelt
Het zwaaien met terreurvlaggen of het verheerlijken van aanslagen wordt zo goed als zeker verboden nu D66 inschikt bij een naderend wetsvoorstel. Het instemmen met dit verbod is volgens Haagse bronnen onderdeel van het miljoenenpakket dat minister Sjoerdsma nodig had om zijn begroting van Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking te redden.

In de Eerste Kamer was steun hiervoor hoogst onzeker nadat Sjoerdsma onverwachts miljoenen uittrok voor een omstreden VN-hulporganisatie die wordt gelinkt aan de terreurorganisatie Hamas. JA21, dat de D66’er in de Tweede Kamer ondersteunde, voelt zich gepiepeld en wil daarom in de senaat tegen zijn begroting stemmen. SGP gaf ook al aan tegen te willen stemmen.

Met 380 miljoen euro extra werd de steun van PN in de senaat binnen gehengeld. Daar staat wel een prijskaartje tegenover, valt te horen in coalitiekringen. D66 gaat instemmen met een naderend wetsvoorstel dat de verheerlijking van terrorisme strafbaar stelt. Drie jaar cel wordt daarbij de maximale celstraf.

Zwaaien met Hamas-vlaggen strafbaar
Het gaat dan om het openlijk prijzen van zware terroristische misdrijven zoals aanslagen waarbij levenslange gevangenisstraf kan worden opgelegd. Datzelfde geldt voor het openbaar steun betuigen aan terroristische organisaties in het geval deze op de Nederlandse of Europese terreurlijst staan zoals Hamas.

Het voorstel ligt bij linkse partijen gevoelig omdat het volgens hen inbreuk doet op de vrijheid van meningsuiting. Die vraagtekens sluiten aan bij kritiek vanuit rechterlijke kring en Ngo’s. Want wanneer is iets het verheerlijken van terrorisme en wanneer is iets vrije meningsuiting?

Ook D66 was gevoelig voor die argumenten. Maar nu schetsen ingewijden dat die partij heeft toegezegd in te stemmen met het wetsvoorstel. Al wordt ook opgemerkt dat minister Sjoerdsma de fractie ’niet aan een touwtje heeft’. Met steun van D66 is een ruime meerderheid in de Tweede Kamer vrijwel zeker. Naast coalitiepartijen VVD en CDA, zijn partijen op de rechterflank als JA21, Groep Markuszower en SGP ook voorstander van dit voorstel.
https://www.telegraaf.nl/(...)stelt/155231562.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 4 juni 2026 @ 19:57:05 #62
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_220960701
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 19:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Binnenkort is het strafbaar;
[..]

Daarmee gaat Sjoerdsma de oppositie nogmaals een oor aannaaien. En daarmee dit kabinet nog tandenlozer maken dan het nu al is. Het kan wél!
Life is what you make it.
  donderdag 4 juni 2026 @ 19:58:04 #63
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_220960708
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:31 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Yep...en een ministerie.

https://www.telegraaf.nl/(...)under/153495273.html
[..]
Vrijspraak dus omdat de organisatie niet meer op de sanctielijst stond waar hij had moeten staan, niet omdat hij de feiten niet heeft gepleegd.

Ministerie van Buitenlandse Zaken ):O
Clownshow! :+
Life is what you make it.
pi_220960712
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 19:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Binnenkort is het strafbaar;
[..]

Ik weet niet of ik dit echt zo’n goed voorstel vind. Ik denk dat je gespuis beter in het zonlicht kunt laten opereren, dan is het tenminste zichtbaar en kun je shamen, er discussie over voeren en meteen kijken welke partijen zich positief voor terreur uitspreken. Diezelfde vlaggenwapperende lui verdwijnen niet opeens met een verbod, die zullen alleen meer ondergronds opereren en zonder vlag op een andere manier invloed uitoefenen in zo’n groep demonstranten.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_220960751
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 19:59 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Ik weet niet of ik dit echt zo’n goed voorstel vind. Ik denk dat je gespuis beter in het zonlicht kunt laten opereren, dan is het tenminste zichtbaar en kun je shamen, er discussie over voeren en meteen kijken welke partijen zich positief voor terreur uitspreken. Diezelfde vlaggenwapperende lui verdwijnen niet opeens met een verbod, die zullen alleen meer ondergronds opereren en zonder vlag op een andere manier invloed uitoefenen in zo’n groep demonstranten.
Ik vind het nog een stuk erger als dat tuig zich sterk genoeg voelt om gewoon in het openbaar propaganda voor die terroristen te verspreidden. Degene die actief die ondergrondse propaganda van Hamas opzoeken zijn sowieso al fan van hen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220986299
quote:
10s.gif Op woensdag 24 december 2025 13:08 schreef AchJa het volgende:
Zo staan die verknipte palliewappies dus in de wereld... Manmanman.
[..]

quote:
Pepijn Koops heeft geen spijt van poging brandstichten ambassade Israël, wel van de gevolgen voor Pepijn Koops
https://www.geenstijl.nl/(...)en-voor-pepijn-koops

Pepijn Koops fietste in september 140 kilometer van Dieren naar Den Haag met een hamer, een stootijzer en petflessen vol benzine in zijn tas om de Israëlische ambassade in de fik te steken. Dat mislukte, sindsdien zit hij vast en vandaag stond hij voor de rechter en eiste de Officier van Justitie 26 maanden cel. De bekende activist Harry Pettit riep gisteren op tot een solidariteitsdemonstratie met Koops, omdat zijn zaak 'zero' attention van de media gekregen zou hebben. Je verwacht het niet, maar dat zuigt de in diskrediet geraakte wetenschapper uit zijn dikke duim. Pepijn Koops mocht op 28 november vorig jaar uitgebreid en achternaamloos zijn verhaal doen in De Gelderlander, het AD schreef na de eerste zitting dat hij alsnog spijt had, maar dan vooral omdat het in brand steken niet is gelukt.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_220986447
quote:
19s.gif Op maandag 8 juni 2026 15:21 schreef Aether het volgende:

[..]
[..]

Links in een notendop.
pi_220986704
quote:
19s.gif Op maandag 8 juni 2026 15:21 schreef Aether het volgende:

[..]
[..]

Hopelijk mooi een hele tijd de bak in met dat stuk tuig. :W
  maandag 8 juni 2026 @ 17:42:33 #69
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220986970
quote:
19s.gif Op maandag 8 juni 2026 15:21 schreef Aether het volgende:

[..]
[..]

Ik ken nog een organisatie die 'protest' gebruikte voor aandacht...
Past er wel bij.

Full wappie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 8 juni 2026 @ 18:48:27 #70
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220987438
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 16:40 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Hopelijk mooi een hele tijd de bak in met dat stuk tuig. :W
Dit is eigenlijk mager voor brandstichting uit haat jegens een bepaalde groep op basis van nationaliteit en wellicht ook wel religie. Hier had prima tien jaar voor gegeven mogen worden. Zeker omdat meneer geen spijt toont.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220987560
quote:
14s.gif Op maandag 8 juni 2026 18:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is eigenlijk mager voor brandstichting uit haat jegens een bepaalde groep op basis van nationaliteit en wellicht ook wel religie. Hier had prima tien jaar voor gegeven mogen worden. Zeker omdat meneer geen spijt toont.
Zeker, die zal het zo weer proberen.
Het blijft bizar dat mensen zich zo verheven voelen en denken alles maar te kunnen maken. Mooi opzouten.
  woensdag 10 juni 2026 @ 19:31:36 #72
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221003645
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:31 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Yep...en een ministerie.

https://www.telegraaf.nl/(...)under/153495273.html
[..]
Vrijspraak dus omdat de organisatie niet meer op de sanctielijst stond waar hij had moeten staan, niet omdat hij de feiten niet heeft gepleegd.

Ministerie van Buitenlandse Zaken ):O
En behalve deze fokop stinkt er nog wel meer aan deze vrijspraak:
In een Italiaans onderzoek naar een vergelijkbare fondsenwerver komt Abu Eenarm tientallen keren naar voren. Maar dat niet alleen, de Nederlandse staat heeft deze Israëlische intel gevonden in de bunkers van Hamas geweigerd toe te laten bij de bewijsvoering.

quote:
Mohammad Hannoun van de Liefdadigheidsvereniging voor Solidariteit met het Palestijnse Volk (A.B.S.P.P.) wordt beschouwd als de belangrijkste man van Hamas in Italië. Tegelijkertijd was hij jarenlang een lieveling van linkse politici. In oktober 2024 kwam hij op de sanctielijst van de Verenigde Staten. In December 2025 kwam hij in Italiaans voorarrest. Hannoun zou miljoenen Euro naar Gaza en naar Hamas hebben gesluisd. De rechtszaak lijkt veel op de rechtszaak tegen Amin Abou Rashedin Nederland. Sommige bewijzen tegen Hannoun zijn door het Israëlische leger in de bunkers van Hamas verzameld. In Nederland werd dat bewijs niet toegelaten. Als dit bewijs wel in Italië wordt toegelaten, dan hangt Hannoun een jarenlange gevangenisstraf boven het hoofd.

https://www.keesbroer.nl/(...)enwerver-van-italie/
pi_221013076
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 19:31 schreef Qarrad het volgende:

[..]
En behalve deze fokop stinkt er nog wel meer aan deze vrijspraak:
In een Italiaans onderzoek naar een vergelijkbare fondsenwerver komt Abu Eenarm tientallen keren naar voren. Maar dat niet alleen, de Nederlandse staat heeft deze Israëlische intel gevonden in de bunkers van Hamas geweigerd toe te laten bij de bewijsvoering.
[..]

Ongeloofwaardig. Dat weet iedereen.
pi_221013941
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 19:31 schreef Qarrad het volgende:

[..]
En behalve deze fokop stinkt er nog wel meer aan deze vrijspraak:
In een Italiaans onderzoek naar een vergelijkbare fondsenwerver komt Abu Eenarm tientallen keren naar voren. Maar dat niet alleen, de Nederlandse staat heeft deze Israëlische intel gevonden in de bunkers van Hamas geweigerd toe te laten bij de bewijsvoering.
[..]

Artikel van NRC van september vorig jaar.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)e-strafzaak-a4905137
Toen washet OM nog van plan om dat bewijs wel te gebruiken en zelfs zonder het eerst te verifiëren

quote:
Maar pogingen om de authenticiteit van de documenten uit de Gazastrook te verifiëren, liepen tot nog toe spaak omdat het OM zich verzet tegen het horen van de Israeliërs die de documenten hebben aangeleverd. Dat zou niet nodig zijn, want „waarom zouden de stukken niet betrouwbaar zijn?”, vroeg de officier van justitie op een eerdere zitting. „De verdediging heeft daartoe niets aangevoerd.” Bovendien vindt „het door Israël aangeleverde materiaal” volgens de officier bevestiging „in ander bronmateriaal”.
pi_221023343
twitter


Hier kunnen Nederlandse rechters nog eens een voorbeeld aan nemen.
pi_221027215
twitter


Mooi stukje karma.
pi_221027463
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 12:27 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Mooi stukje karma.
ik ga hier wel goed op. Mensen die denken dat ze alles kunnen maken vanwege hun ideologie die de rekening gepresenteerd krijgen :)
  zaterdag 13 juni 2026 @ 13:03:44 #78
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221027546
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 12:27 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Mooi stukje karma.
Het weet wel weer een stereotype te bevestigen, deze foto. Prima aanpak verder, had ook wel tien of vijftien jaar mogen zijn. Dat is de enige manier hoe dit soort mensen leren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221041933
twitter


Offended by everything. Ashamed of nothing.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')