abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 mei 2026 @ 13:39:42 #1
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220713018
De Nederlandse veiligheidsdienst AIVD meldt in haar Jaarverslag 2025 dat Hamas in Nederland een flinke vinger in de pap heeft bij de organisatie van pro-Palestina-demonstraties. Dit netwerk is al jaren bezig met propaganda, lobbywerk en het ophalen van geld voor de terreurbeweging Hamas in Gaza.
Via bredere pro-Palestijnse organisaties beïnvloeden ze de demonstraties die zogenaamd “namens de Palestijnse gemeenschap” worden gehouden. De AIVD waarschuwt dat dit zorgt voor verdeeldheid en ontwrichting in de Nederlandse samenleving.

Mensen als Amin Abou Rashed (verdacht van miljoenen doorsluizen naar Hamas) en Nazih R. (in Duitsland veroordeeld voor lidmaatschap van Hamas en wapenactiviteiten) illustreren dat dit geen onschuldige solidariteit is, maar invloed van een terreurorganisatie.

Kortom: veel “pro-Palestina”-protesten in Nederland worden deels gestuurd of beïnvloed door Hamas-sympathisanten die hier propaganda en fondsenwerving doen.

Te lezen in dit Telegraaf artikel:
twitter

Aivd jaarverslag
https://www.aivd.nl/documenten/2026/04/23/jaarverslag-2025

Stelling;
Wie meeloopt met pro-Palestina-demonstraties in Nederland, loopt in de praktijk dus mee in een optocht voor het uitvoeren van de Hamas-agenda. Tevens draag je dan bij aan de radicalisering en verdeeldheid in ons land.

* Tengano : Niet mijn OP
  maandag 4 mei 2026 @ 13:44:39 #2
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220713051
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 13:12 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik heb het geprobeerd = ik heb geprobeerd een discussie met je te voeren, op een discussieforum.

Dan kun je een hoop moeilijke woorden gebruiken die je overduidelijk zelf nog niet begrijpt, dat maakt je punt niet minder zwak. Wat mij betreft is ‘t nu dan ook wel klaar, verwijt er een eind op los zou ik zeggen.
Aldus de user die mij inclusief mijn matties :? even als genocidaal bestempelde :')
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 09:46 schreef beefkeek het volgende:
Het uitroeien van een hele groep? Daar is een naam voor..

Grappig dat jij en je matties genocide als iets goeds zien. Droevig vooral, maar zo kennen we die contreien weer.
Succes verder :W

:')
pi_220713076
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 13:44 schreef Tengano het volgende:

[..]
Aldus de user die mij inclusief mijn matties :? even als genocidaal bestempelde :')
[..]
Succes verder :W

:')
:*
  maandag 4 mei 2026 @ 14:03:01 #4
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220713268
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 13:17 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat feiten en inhoud jou niet aanstaan maakt nog niet dat de feiten geen feiten zijn en een inhoudelijke post niet inhoudelijk zou zijn.

Maar liever jijbakken en anderen beledigen natuurlijk.
[..]
Ik zeg helemaal niets over dat Hamas hier een voet aan de grond krijgt?
Doe normaal zeg.
Hoezo mensen woorden in de mond leggen, terwijl ik duidelijk aangeef Hamas kwijt te willen.

Dat zeg je wel:
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 10:12 schreef bianconeri het volgende:
Dat Hamas er wel eens achter zat doet daar helemaal niets aan af.
Je vindt het blijkbaar helemaal niet erg dat hamas hier voet aan de grond krijgt. En dan gooi je hier weer zand in de ogen door te zeggen dat je ze kwijt wil.

Wat is het nou?
quote:
[..]
Ah sure joh, ik heb altijd opgeroepen tot vrede. Ik heb altijd Hamas OOK veroordeeld.
Dat is nooit anders geweest en ik heb nooit wat anders gezegd.

'Vrede' waarin Israel niks meer mag en overal de schuld van krijgt, is geen vrede.
quote:
Waarom mag je de dader niet aanspreken als de dader?
Omdat Israel de dader niet is. Israel verdedigt zich vanaf het begin tegen deze beesten die de aanwezigheid van Joden niet op prijs stellen. Zeer recent, in vergelijking dan, is het ook Israel niet die deze geweldsgolf is gestart. En zeker niet 'omdat de aandacht op hun zaak' verslechterde.
quote:
Of ben jij ook zo´n figuur die zegt dat Oekraine ook schuldig is aan de oorlog daar?
Nee toch? Rusland is de schuldige, klaar.
Net als dat in dit geval Israel is.
In dat geval... wie vielen er ook alweer Israel binnen?
quote:
Dat mag gewoon gezegd worden.
Er mag ook gezegd worden dat jij er naast zit. Zeker als je meeloopt met de kennisgeving van de aivd in het achterhoofd van vorige week.
Als je het echt afzweert, loop je ook niet met met hamas als useful idiot. Dan spreek je ook het narratief niet na van hamas, wat je doet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220713328
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 14:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat zeg je wel:
[..]
Je vindt het blijkbaar helemaal niet erg dat hamas hier voet aan de grond krijgt. En dan gooi je hier weer zand in de ogen door te zeggen dat je ze kwijt wil.

Wat is het nou?
Waar gingen de demonstraties om? Vrede en het stoppen van alle misdaden.
Dat is en blijft een zeer goed standpunt om in te nemen.

Dat Hamas op wat voor manier betrokken is, dat zal. Doet echter 0,0 af aan de oproep tot vrede en het stoppen van elk geweld.

Dus nee daarmee steun ik niet (en niemand) Hamas .

quote:
'Vrede' waarin Israel niks meer mag en overal de schuld van krijgt, is geen vrede.
Dan weet jij niet wat vrede is. Overigens zegt niemand dat Israel niks meer mag en krijgen ze ook niet overal de schuld van.

quote:
Omdat Israel de dader niet is. Israel verdedigt zich vanaf het begin tegen deze beesten die de aanwezigheid van Joden niet op prijs stellen. Zeer recent, in vergelijking dan, is het ook Israel niet die deze geweldsgolf is gestart. En zeker niet 'omdat de aandacht op hun zaak' verslechterde.
Dat is dus gewoon een propaganda verhaal. Want Israel is wel degelijk de agressor.
Daarnaast heeft Israel doelbewust vele vele vele burger doelen geraakt, dat had niets meer te maken met Hamas bestrijden.

Als Israel Hamas had uitgeschakeld en had aangevallen had NIEMAND er iets van gezegd.

quote:
In dat geval... wie vielen er ook alweer Israel binnen?
8)7
Dus omdat Oekraine vorig jaar ergens Rusland is binnengevallen is Oekraine nu ook de dader en schuldig?
Of werk je hier ineens hypocriet in?

quote:
Er mag ook gezegd worden dat jij er naast zit. Zeker als je meeloopt met de kennisgeving van de aivd in het achterhoofd van vorige week.
Als je het echt afzweert, loop je ook niet met met hamas als useful idiot. Dan spreek je ook het narratief niet na van hamas, wat je doet.
Ik zit er vaak genoeg naast en dat is het mooie van een discussie. Het met elkaar tot iets komen en dingen bespreken.

Maar wat je nu allemaal uitkraamt is gewoon onzin en mij dingen in de mond leggen.
Ik veroordeel Hamas constant, Jij: ´´Je steunt Hamas´´
Om maar iets te benoemen.

En dat 7 oktober geen begin is geweest is ook simpelweg een feit. Of ik dat nu wil of niet.
  maandag 4 mei 2026 @ 15:01:40 #6
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220713565
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 14:09 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Waar gingen de demonstraties om? Vrede en het stoppen van alle misdaden.
Dat is en blijft een zeer goed standpunt om in te nemen.

Dat Hamas op wat voor manier betrokken is, dat zal. Doet echter 0,0 af aan de oproep tot vrede en het stoppen van elk geweld.

Knap. Als je weet dat hamas er achter zit met de organisatie.
Overigens als je gaat lopen met een palestijnse vlag kan ik het nog wel inzien dat je gaat voor 'vrede'. Echter niet als je gaat lopen met hakenkruizen, scanderen met 'from the river..', 'death to IDF', gaat lopen met hamasfinancierders en met iraanse regime vlaggen. Dan sta je daar niet bepaald voor vrede.

Helemaal niet als je nu nog de aivd resultaten negeert.
quote:
Dus nee daarmee steun ik niet (en niemand) Hamas .
Nogmaals: met de kennis van nu van de aivd wel.
quote:
(....)
En dat 7 oktober geen begin is geweest is ook simpelweg een feit. Of ik dat nu wil of niet.
Jouw 'feiten'.
Denk even na als 7 oktober niet was gebeurd, had, denk je, gaza nog overeind gestaan?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220713583
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 15:01 schreef Red_85 het volgende:

Jouw 'feiten'.
Denk even na als 7 oktober niet was gebeurd, had, denk je, gaza nog overeind gestaan?
Zoals ik al eerder gezegd heb: Waarschijnlijk wel.
Dat maakt echter nog geen verschil over wie de oorlog gestart is.
7 oktober heeft het zeer geintensiveerd, dat is wat anders en niet het vraagpunt.
  maandag 4 mei 2026 @ 15:06:24 #8
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220713596
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 15:04 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Zoals ik al eerder gezegd heb: Waarschijnlijk wel.
Mooi.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220713598
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 15:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Mooi.
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 15:04 schreef bianconeri het volgende:

Dat maakt echter nog geen verschil over wie de oorlog gestart is.
7 oktober heeft het zeer geintensiveerd, dat is wat anders en niet het vraagpunt.
  maandag 4 mei 2026 @ 15:07:41 #10
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220713604
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 15:06 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]

Doen er weinig toe die laatste 2 regels.
Ik zie het antwoord op mijn vraag daar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 4 mei 2026 @ 15:15:09 #11
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220713652
Totdat de Palliewappies hun beweging radicaal zuiveren en op orde krijgen zijn het activisten die de agenda van Hamas en extreemlinkse groepen faciliteren.
pi_220713722
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 15:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Doen er weinig toe die laatste 2 regels.
Ik zie het antwoord op mijn vraag daar.
Dus je geeft toe dat jij selectief leest, selectief de feiten toepast en daarmee dus de feiten negeert en toepast in je eigen belevingswereld.

Thanks!

Volgens jou is Oekraine dus ook de agressor en de dader omdat ze een keer Rusland binnen vielen.

Goed om te weten.
pi_220713726
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 15:15 schreef Richestorags het volgende:
Totdat de Palliewappies hun beweging radicaal zuiveren en op orde krijgen zijn het activisten die de agenda van Hamas en extreemlinkse groepen faciliteren.
Dus omdat er rotte appels bij zitten is alles ineens slecht?

Zo werkt het niet.
  maandag 4 mei 2026 @ 15:50:26 #14
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220713846
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 15:31 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dus je geeft toe dat jij selectief leest, selectief de feiten toepast en daarmee dus de feiten negeert en toepast in je eigen belevingswereld.

Thanks!

Volgens jou is Oekraine dus ook de agressor en de dader omdat ze een keer Rusland binnen vielen.

Goed om te weten.
Als Oekraine na een lange wapenstilstand ineens Rusland in stormt en duizenden burgers afslacht, verkracht en ontvoerd.
Dan kan ik je wel vertellen dat geen enkel land Oekraine nog zal steunen.
  maandag 4 mei 2026 @ 15:52:37 #15
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220713862
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 15:31 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dus je geeft toe dat jij selectief leest, selectief de feiten toepast en daarmee dus de feiten negeert en toepast in je eigen belevingswereld.

Thanks!

Ik filter de bullshit er uit.
quote:
Volgens jou is Oekraine dus ook de agressor en de dader omdat ze een keer Rusland binnen vielen.

Goed om te weten.
In welke zieke geesteswereld kun je die spin maken?
Ow wacht even, in de wereld van zwartwitje.

Geeft maar weer aan hoe hard je aan het rondslaan bent.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 10 mei 2026 @ 14:50:38 #16
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220757623
Hier wordt even duidelijk gemaakt waar het allemaal om draait. Een bijzonder kijkje in het gedachtegoed van Samidoun. En dan heb je Westerlingen die dit steunen, het blijft onbegrijpelijk.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 18 mei 2026 @ 12:32:36 #17
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220831044
Meer dan 50 bootjes, ze maken er wel werk van zeg.
quote:
Gaza-flotilla: vloot weer onderschept door Israël, nu ter hoogte van Cyprus

De vloot die onderweg is naar Gaza met hulpgoederen meldt dat het Israëlische leger boten heeft onderschept ter hoogte van Cyprus. Aan boord van de flotilla zijn ook zes Nederlanders, laat de organisatie Global Sumud Flotilla (GSF) weten aan het ANP.

"Israëlische marineschepen omsingelen en onderscheppen burgers aan boord van de Global Sumud Flotilla", schrijft de organisatie op hun Telegram-kanaal(opent in nieuw venster). "250 zeemijl (omgerekend 463 kilometer) van Gaza in opnieuw een illegale onderschepping op zee in internationale wateren."

"We hebben geen idee wat er nu om ons heen gebeurt", vertelt Jesse van Schaik (21), een Nederlandse vrouw aan boord, in een video die gedeeld is met NOS-correspondent David Poort. "Sommige boten zijn binnengevallen door Israël, andere nog steeds niet."

Van Schaik zegt dat er inmiddels acht boten zijn geënterd. Volgens de tracker(opent in nieuw venster) van de activisten bevinden 51 bootjes zich op dit moment ten westen van Cyprus.

'Een provocatie'

Via de livestream(opent in nieuw venster) van de vloot was te zien dat militairen bij sommige schepen aan boord gingen. Daarna werd de verbinding verbroken. Op beelden die opvarenden delen, is te zien dat naast een van de bootjes een marineschip vaart.

Het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken noemde de vloot "een provocatie". Op X meldt(opent in nieuw venster) het ministerie dat de actie bedoeld is om de aandacht af te leiden van Hamas, die weigert te ontwapenen. Daarnaast zou de vloot "de vooruitgang van het vredesplan van president Trump belemmeren".

Volgens het ministerie zijn er geen hulpgoederen aan boord. Dat klopt volgens de Nederlandse tak van Global Sumud Flotilla niet. "Alle boten die onderweg zijn naar Gaza hebben honderden, soms duizenden kilo's hulpgoederen aan boord", zegt GSF tegen het ANP.

Vrijgelaten op Kreta

De zogenoemde Gaza-flotilla vertrok vorige week vanaf Turkije, nadat Israëlische troepen eind april schepen hadden onderschept bij Kreta. Begin mei werden bijna alle door Israël opgepakte activisten van de vloot daar vrijgelaten door het Israëlische leger.

Een paar dagen later kwamen twee van de Nederlandse activisten die destijds aan boord waren aan op Schiphol. Twee andere activisten die meevoeren met die Gaza-vloot werden iets meer dan een week geleden door Israël het land uit gezet. Het ging om een Palestijns-Spaanse man en een Braziliaan.

De twee mannen waren ook eind april opgepakt. Israël zag ze als hen als de organisatoren van die actie en zette ze daarom langer vast dan de rest van de groep.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 18 mei 2026 @ 12:40:42 #18
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220831093
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 15:32 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dus omdat er rotte appels bij zitten is alles ineens slecht?

Zo werkt het niet.
Als Israël heel Hamas uitmoord dan vind je het wel oke dus?
pi_220831229
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:40 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Als Israël heel Hamas uitmoord dan vind je het wel oke dus?
Ja, terroristen mogen van mij verdwijnen.
  maandag 18 mei 2026 @ 13:09:14 #20
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_220831354
quote:
14s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:32 schreef HowardRoark het volgende:
Meer dan 50 bootjes, ze maken er wel werk van zeg.
[..]

Israël moet al die debielen op die bootjes gewoon eens in Gaza dumpen. Kijken hoe lang ze het volhouden daar.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_220834248
Niks van gezien in de kranten. Zal wel niet goed uitkomen of zo.

https://112nederland.nl/2(...)hyNKTKewB02lrnn92dAw
  maandag 18 mei 2026 @ 19:07:17 #23
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220834298
quote:
Pro-Palestinademonstranten bezetten gebouwen op campus Vrije Universiteit



Tientallen pro-Palestijnse demonstranten hebben sinds vanmiddag twee gebouwen op de campus van de Vrije Universiteit bezet. De universiteit dreigt de politie in te schakelen als demonstranten niet vertrekken. De politie is aanwezig bij de demonstratie.

Aan het begin van de middag begon er een pro-Palestina-demonstratie waarin de VU werd opgeroepen om de banden met Israëlische instellingen en defensiegerelateerde samenwerkingen te verbreken. Bij de demonstratie trokken de demonstranten naar binnen bij het BelleVUe-gebouw en ook bij de bestuursgang van de universiteit, waar het College van Bestuur zit.

De universiteit heeft twee keer opgeroepen om het protest bij de bestuursgang te verplaatsen naar het campusplein en om de gezichtsbedekkende kleding af te doen, maar daar hebben de demonstranten nog geen gehoor aangegeven. "Er zal nog een laatste vordering plaatsvinden. Als hier opnieuw geen gehoor aan wordt gegeven, kunnen de demonstranten door de politie naar buiten worden begeleid", aldus de VU.

De VU zegt de vrijheid van meningsuiting en het recht op protest te respecteren, maar wel 'zolang dit plaatsvindt binnen de geldende huisregels en de veiligheid van studenten, medewerkers en bezoekers niet in gevaar komt'. "Een bezetting van een universiteitsgebouw en het dragen van gezichtsbedekkende kleding vallen daar niet onder." Volgens de universiteit zijn er barricades aangebracht bij het gebouw.

De VU heeft het hoofdgebouw afgesloten uit voorzorg. Studenten en medewerkers worden gevraagd om hun studenten- of medewerkerspas als ze naar binnen willen.

Eten voor demonstranten

De studentenvakbond SRVU kwam eten langsbrengen voor de demonstranten. "Ze zitten er nu al een tijdje en docenten zijn zo lief geweest om wat boodschappen te halen om hen te voorzien van wat basisbehoeften."

Op de vraag of het de taak is van de studentenvakbond om een bezetting te ondersteunen zeggen ze dat het 'helaas steeds vaker zo is'. "We zien dat het geweld vanuit de politie tegen studenten steeds groter wordt. Het wordt daardoor risicovoller om mee te doen aan zo'n protest en wij zijn er als vakbond voor dat er protest kan zijn."
Bron: https://www.at5.nl/artike(...)s-vrije-universiteit

Livblog: https://advalvas.vu.nl/ca(...)estinademonstranten/

= = =

En het hele circus begint weer opnieuw… :O

[ Bericht 3% gewijzigd door MadMaster op 18-05-2026 19:17:37 ]
  maandag 18 mei 2026 @ 20:16:17 #24
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220835295
Free Free Vrije Universiteit

Liveblog bezetting VU
https://www.at5.nl/artike(...)ouw-vu-doet-aangifte
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')