abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 mei 2026 @ 16:56:19 #26
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220721508
Op basis daarvan kun je geen fiscaal stelsel inrichten met voorspelbare inkomsten, die inkomsten zijn nodig om de overheidsuitgaven te dekken.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220725702
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 11:46 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Ja eerder mocht je dan nog wel eens aan een rad draaien ofzo, als je goed door je steekproef kwam. Nu wordt dat allemaal maar normaal gevonden dat je zelf de kassa goed kunt bedienen.
Wat ook volledig normaal is natuurlijk.

quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 11:51 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Feitelijk beboet je dus iedereen, en geef je geld terug aan de mensen die niet beboet hadden moeten worden.
[..]
Nee, in zijn voorbeeld wordt dus niemand beboet. Alleen maar beloningen als je goede dingen doet.
pi_220725704
Leuk wellicht in theorie, maar bv de belastingen zijn ook nodig voor alle uitgaven in het land.
Zoals onderhoud aan wegen.
pi_220726321
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 07:43 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wat ook volledig normaal is natuurlijk.
[..]
Nee, in zijn voorbeeld wordt dus niemand beboet. Alleen maar beloningen als je goede dingen doet.
En het geld daarvoor groeit aan een boompje ergens op het binnenhof?
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_220726347
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 09:18 schreef knoopie het volgende:

[..]
En het geld daarvoor groeit aan een boompje ergens op het binnenhof?
Ik zeg ook niet dat het een goed idee is.
Ik geef ook juist aan dat belastingen voor onderhoud nodig zijn (bv).
pi_220733882
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2026 10:29 schreef Viesdik het volgende:
Ik vind dat we naar een beloonmaatschappij moeten gaan.

Voorbeeld: Mensen moeten niet bestraf worden om auto te rijden, door hoge accijns te heffen op o.a. brandstof of door snelheidsovertreders te bekeuren. Maar juist door mensen geld te geven die in plaats van met de auto, met de fiets naar werk gaan.

Geef bijvoorbeeld een kilometer vergoeding van 50 cent per gereden km als je met de fiets naar werk gaat

Geef de bestuurder van een auto een bonus van 250 euro op jaarbasis als ze in 1 jaar geen niet geflitst zijn.

Of krijg elk jaar 300 euro aan zorgpremie terug als je een jaar geen gebruik hebt gemaakt van de zorg.

en zo kan je nog meer bedenken.

Maar ja.. de overheid heeft juist meer geld en ambtenaren nodig.. dus bedenken ze nieuwe regels om mensen te kunnen straffen.
Je vergeet even dat de overheid het beboeten van burgers gewoon als een soort belasting ziet en van deze inkomsten afhankelijk is om haar (veelal linkse) hobby's te bekostigen. In jouw voorstel moet de overheid nog meer geld uit gaan geven. Dan kunnen we dus naar een btw van 30% of een IB van 70%.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_220734136
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 09:59 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Je vergeet even dat de overheid het beboeten van burgers gewoon als een soort belasting ziet en van deze inkomsten afhankelijk is om haar (veelal linkse) hobby's te bekostigen. In jouw voorstel moet de overheid nog meer geld uit gaan geven. Dan kunnen we dus naar een btw van 30% of een IB van 70%.
Ik ben ook niet altijd overtuigd van mijn eigen ideeën en opvattingen. Daarom ben ik ook een vrijdenker :)
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')