quote:Op maandag 4 mei 2026 15:05 schreef Tele6 het volgende:
@:vlindertje89
Wij hebben de meeste van onze kasten zelfs aan de muur staan, ook al hebben we nooit kinderen over de vloer. Ik zie anders mezelf ook nog wel onze 3 meter brede stellingkast over me heen krijgen
Aan de andere kant heb ik een lage ladekast die we niet verankerd hebben - er zitten kilo's ijzerwerk in de bodem van het ding en de lades kunnen niet zo ver open, dus je zou echt rare dingen moeten doen om die te laten kantelen.
Oh en ik heb slaapwandelend een keer een kast omver getrokken. Ik durf er niet vanuit te gaan dat dat eenmalig was
Hoe dan ook, ik ben blij dat ikea het ijzerwerk meelevert om de boel aan de muur te schroeven.
Ja, Ikea levert hoekijzers ook Standaard mee met de kasten. Kan je ze vast zetten aan de muur.quote:Op maandag 4 mei 2026 11:08 schreef derLudolf het volgende:
Bij de klerenkast die ik kocht zaten hoeklijntjes meegeleverd om hem aan de muur vast te zetten. Volgens mij is dat best gebruikelijk voor alles van spaanplaat zodat het stabiel staat.
Waarom niet gewoon vastzetten @:vlindertje89 ?
quote:Op maandag 4 mei 2026 17:09 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik slaapwandelde ook wel eens. En toen ik een nog roekeloze rups was (ja, het is echt waar!) die nog geen hoogtevrees had, liep ik regelmatig een rondje buitenom het (twee onder een kap) huis. Via de dakgoot. Op de tweede verdieping. Zo bij mijn raam eruit, twee keer de hoek om, en bij broertjes kamer er weer in. Totdat buren me dat een keer hadden zien doen toen ouders niet thuis waren en ze hadden gebeld. Toen werd me niet zo vriendelijk en zeer dringend opgedragen daarmee op te houden.
quote:Op maandag 4 mei 2026 17:09 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik slaapwandelde ook wel eens. En toen ik een nog roekeloze rups was (ja, het is echt waar!) die nog geen hoogtevrees had, liep ik regelmatig een rondje buitenom het (twee onder een kap) huis. Via de dakgoot. Op de tweede verdieping. Zo bij mijn raam eruit, twee keer de hoek om, en bij broertjes kamer er weer in. Totdat buren me dat een keer hadden zien doen toen ouders niet thuis waren en ze mn ouders hadden gebeld. Toen werd me niet zo vriendelijk en zeer dringend opgedragen daarmee op te houden.
Ik ben wel eens wakker geworden met mijn raamklink in de hand. Dat was het punt waarop ik zelf ook bedacht dat ik maar beter niet meer die uitjes kon maken
quote:Op maandag 4 mei 2026 18:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]![]()
Ik kan me sowieso eigenlijk niets voorstellen bij slaapwandelen, laat staan door een dakgoot, door jou. Maar kan me ook niet voorstellen dat je ons voor liegt.
Duurde even voordat het kwartje van de rups viel. Wel dat dat was toen je (nog) klein(er) was, maar pas halverwege het typen de link met je naam
Ik zie dat ik het niet helemaal helder had opgeschreven, heb het even aangepast hierboven ter verduidelijking.quote:Op maandag 4 mei 2026 18:19 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
![]()
Slaapwandelen heb je toch niet in de hand?
Met die lui mogen ze van mijn dingen doen die ik hier beter niet kan schrijven. Je punt maken prima, maar als dat laatste beetje fatsoen ontbreekt om het vandaag te doen ben je om mij de discussie al niet meer waard.quote:Op maandag 4 mei 2026 18:20 schreef Blues het volgende:
Ik hoop dat er straks bij Hannie geen demonstraties of gekke dingen gebeuren.
Owwwww ik snap mquote:Op maandag 4 mei 2026 18:27 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
[..]
Ik zie dat ik het niet helemaal helder had opgeschreven, heb het even aangepast hierboven ter verduidelijking.
Normaal liep ik dus gewoon overdag, bij volle bewustzijn. Vond ik leuk. En losstaand daarvan slaapwandelde ik soms, maar niks spannends. Tot ik dus een keer wakker werd bij het raam met klink in mn hand. En het leek me dat de kans op nachtelijk het raam uit kleiner zou zijn als ik het overdag niet meer deed, dus toen ben ik met de overdag-dakgootwandelingetjes gestopt. Dat bedoelde ik
Stuur een ghost hug gifjequote:Op maandag 4 mei 2026 12:28 schreef Blues het volgende:
Het heeft zich als een donderwolkje in mijn buik vastgezet. Alleen heb ik er geen invloed op, en ik leerde van de psych om het dan wat meer los te laten. Dat lukt ten deleZe zit elke dag in mijn hoofd.
En vind ik het ook lastig qua dosering hoe vaak en hoe ik vraag/app hoe het gaat, het lijkt mij dat ze elke dag appjes krijgt van mensen die vragen hoe het gaat, dus ik doseer het.
Ik krijg altijd wel antwoord, maar ze houdt het ook kort, doet ze goed. We hadden het er ook over tijdens de fotoshoot hoe ze dat doet, reageer je meteen of in bulk enz.
Ze heeft een enorm vangnet van veel lieve betrokken familie en overige mensen gelukkig en ik sta er wat verder van af dan de binnenste ring.
Straks fiets ik naar hema voor nog wat dingen voor de vakantie en de bloemenkar voor de herdenking vanavond.
Ik koop dan meteen een bosje van iets voor M. dat breng ik dan morgen even langs voor we weggaan op vakantie. Doe ik morgen.
Ik ben heel bang dat er iets gaat gebeuren, van 4 en 5 mei blijf je af.quote:Op maandag 4 mei 2026 18:20 schreef Blues het volgende:
Ik hoop dat er straks bij Hannie geen demonstraties of gekke dingen gebeuren.
Ik bedoelde jij naar haarquote:
Ja dat is een goeie!quote:Op maandag 4 mei 2026 19:39 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik bedoelde jij naar haar![]()
Laat je weten dat je aan haar denkt, maar vraagt niks van haar
Ja g gaat daar al 40 jr naar toe en vertelde dat er in het begin soms wel 40-50 mensen stonden.quote:Op maandag 4 mei 2026 20:33 schreef Kaatje1 het volgende:
Jeeetje zo weinig maar. Kan me herinneren dat jullie daar wel met een flinke groep stonden.
Het viel me trouwens wel op dat er dit keer best veel auto’s reden, altijd wel maar nu echt veel meer
En als je dat toen al vond en je weigerde die kant op te gaan kon je de bak in wegens dienstweigering. Ookal had je je militaire dienst al gedaan en ook nog Arbeitseinsatz voor de bezetter.quote:Op maandag 4 mei 2026 19:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vond het erg mooi dat bij NPO Het verhaal van Nederland in de tweede wereldoorlog, praktisch een hele aflevering ging over dat "wij" eik de baddies waren in de onafhankelijksoorlog van Indonesië.
Ook mooi dat het bij de herdenking ook wel genoemd wordt, met naar imo wel net een andere toon dan in het verleden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |