Precies dit was inderdaad waarom ik die ladekast vast of weg wil hebben. Nichtje is niet per se heel avontuurlijk, maar ligt straks wel in open bedje waarin het kán. En ik zie haar natuurlijk maar 1x in de zoveel weken, en er wordt me vrij weinig verteld, dus als ze op een gegeven moment wel dit soort geintjes zou gaan uithalen zou ik er pas achter komen omdat ze ineens op de kast probeert te klimmen als ik er ben, of als ze eronder ligt.quote:Op maandag 4 mei 2026 07:45 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Het punt met een ladenkast is, dat als je meerdere lades opendoet en het dan probeert als een trappetje te gebruiken, die kast makkelijk omkiept. Dat is weer anders dan een Kallax. Wij hebben geen ladekasten in de kamer van de jongste staan, omdat ik te lui ben om ze te verankeren. Maar het is ook een beetje de inschatting hoe avontuurlijk je kind is en wat je allemaal meekrijgt van wat ze uitspoken.
Dus dit was inderdaad ook mijn eigen conclusie.quote:Op maandag 4 mei 2026 07:52 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb 1 kind dat prima een onverankerde ladenkast in de kamer had kunnen hebben en 1 dat er bovenop triomfantelijk dansjes zou hebben gedaan als ie er niet eerst onder begraven zou zijn.
Ik denk dat het de gok niet waard is.
Logisch dat je er gevoelig voor bent als je er zo aan werkt.quote:Op maandag 4 mei 2026 09:01 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Precies dit was inderdaad waarom ik die ladekast vast of weg wil hebben. Nichtje is niet per se heel avontuurlijk, maar ligt straks wel in open bedje waarin het kán. En ik zie haar natuurlijk maar 1x in de zoveel weken, en er wordt me vrij weinig verteld, dus als ze op een gegeven moment wel dit soort geintjes zou gaan uithalen zou ik er pas achter komen omdat ze ineens op de kast probeert te klimmen als ik er ben, of als ze eronder ligt.
[..]
Dus dit was inderdaad ook mijn eigen conclusie.
Ik moet eerlijk zeggen dat het toch ergens wel fijn voelt dat het een keer niet zo is dat ik weer de enige ben die er zo over denkt en ik weer hypervoorzichtig ben. Ook al vind ik dat zelf in dit geval sowieso niet, soms krijg ik door hoe mensen dan tegen me praten alsnog weer dat gevoel.
Sorry, dat moest ik even kwijt blijkbaar. Ik weet ook dat dat grotendeels aan mij ligt hoor. Ik weet vrij zeker dat het helemaal niet hun bedoeling is dat het zo overkomt, en dat het mijn gevoeligheid is waardoor ik het op die manier opvat.
Doe ik ook inderdaad wel. En het is ook logisch voor 'buitenstaanders' om mijn specifieke angsten te verwarren met een algemeen overbezorgd zijn, terwijl voor mij een heel duidelijk onderscheid zit tussen angsten en 'hoe voorzichtig/risico mijdend ben ik'.quote:Op maandag 4 mei 2026 09:43 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Logisch dat je er gevoelig voor bent als je er zo aan werkt.
Maar inderdaad probeer te realiseren dat het waarschijnlijk niet zo bedoeld wordt en blijf jezelf vertellen dat je goed bezig bent. En leer jezelf daarin ook weer vertrouwen.
Dat laatste snap ik en is herkenbaar.quote:Op maandag 4 mei 2026 09:53 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Doe ik ook inderdaad wel. En het is ook logisch voor 'buitenstaanders' om mijn specifieke angsten te verwarren met een algemeen overbezorgd zijn, terwijl voor mij een heel duidelijk onderscheid zit tussen angsten en 'hoe voorzichtig/risico mijdend ben ik'.
En met dit soort dingen trek ik me er "inhoudelijk" ook niks van aan hoor - dit is waar ik me prettig bij voel, en als zij dat anders doen dan moeten ze dat lekker zelf weten, hun kind hun huis hun pakkie an. Ik zal nooit iemand worden die roekeloos is, ik zal waarschijnlijk altijd net wat aan de voorzichtige kant zitten, en dat vind ik ook helemaal prima.
Maar als er soms een paar van dit soort dingen kort na elkaar zijn, vind ik het wel fijn om voor mezelf even een check te hebben of ik nou vooral zelf vind dat het allemaal heel redelijk is, of dat het ook voor anderen echt niet in het extreme zit. Want toen ik nog wel in het extreme zat, vond ik dat óók heel goed uit te leggen en redelijk zegmaar. Inderdaad dus dat laatste beetje vertrouwen dat ik écht weer een gezond referentiekader heb. Waarbij het dan soms, zoals nu, wel helpt om even te checken, zie ik het nog goed waar ik zit en ben ik niet stiekem toch weer een beetje aan het afglijden?
Ja hebben we mar die had hem ook niet mee. Ik heb ooit mijn nummer in zijn mobiel gezet en hij dr mijne. Is voor als zijn ouders niet thuis zijn en zijn ouders hebben de nummers van onze jongens.quote:Op maandag 4 mei 2026 08:39 schreef AnneX het volgende:
Hemeltje lief Goitske…never a dull moment met die twee van jou.
Wat lief van het helpen zoeken en vinden!
Tip: heeft (een) vriendje mét mobiel jouw nummer opgeslagen. Anders even doen voor een volgend keer!? En andersom ook?
Ben je niet, en het is goed om te checken.quote:Op maandag 4 mei 2026 09:53 schreef vlindertje89 het volgende:
[
Maar als er soms een paar van dit soort dingen kort na elkaar zijn, vind ik het wel fijn om voor mezelf even een check te hebben of ik nou vooral zelf vind dat het allemaal heel redelijk is, of dat het ook voor anderen echt niet in het extreme zit. Want toen ik nog wel in het extreme zat, vond ik dat óók heel goed uit te leggen en redelijk zegmaar. Inderdaad dus dat laatste beetje vertrouwen dat ik écht weer een gezond referentiekader heb. Waarbij het dan soms, zoals nu, wel helpt om even te checken, zie ik het nog goed waar ik zit en ben ik niet stiekem toch weer een beetje aan het afglijden?
😉quote:Op maandag 4 mei 2026 11:41 schreef Goitske het volgende:
Ze zijn nog minderjarig ik vraag mij af hoe het gaat zodra die gaan stappen. Tegen die tijd ben ik wel grijs
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 4 mei 2026 11:54 schreef Blues het volgende:
M. heeft haar 1e kuur erop zitten.Fijn dat de kuur een optie is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tegelijkertijd…
Ze mag alleen maar hoop hebben zei dok A.quote:Op maandag 4 mei 2026 11:58 schreef AnneX het volgende:
Fijn dat de kuur een optie is.
Tegelijkertijd…
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen zin in dat gedoe haha, en ik heb die profieltjes ook helemaal niet meer in huis die er daarvoor bij zaten. En het was een goede aanleiding om mn klerenkast eens goed uit te zoekenquote:Op maandag 4 mei 2026 11:08 schreef derLudolf het volgende:
Bij de klerenkast die ik kocht zaten hoeklijntjes meegeleverd om hem aan de muur vast te zetten. Volgens mij is dat best gebruikelijk voor alles van spaanplaat zodat het stabiel staat.
Waarom niet gewoon vastzetten @:vlindertje89 ?
Bij broertje+vrouw check ik dit soort dingen sowieso nooitquote:Op maandag 4 mei 2026 11:51 schreef Blues het volgende:
[..]
Ben je niet, en het is goed om te checken.
Alleen niet bij de ouders
quote:Op maandag 4 mei 2026 12:00 schreef Blues het volgende:
[..]
Ze mag alleen maar hoop hebben zei dok A.SterkteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Vreselijk als dit soort berichten er zijn en dan moet je hoop houden.
quote:Op maandag 4 mei 2026 12:45 schreef Blues het volgende:
Op naar de hema dus! Heb niet genoeg onderbroeken mensen![]()
Oh herkenbaar moet ik ook. En vergeet het elke keer als ik in de Hema staquote:Op maandag 4 mei 2026 12:45 schreef Blues het volgende:
Op naar de hema dus! Heb niet genoeg onderbroeken mensen![]()
quote:Op maandag 4 mei 2026 11:54 schreef Blues het volgende:
M. heeft haar 1e kuur erop zitten.Tf 46 uur langSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
quote:Op maandag 4 mei 2026 15:05 schreef Tele6 het volgende:
@:vlindertje89
Wij hebben de meeste van onze kasten zelfs aan de muur staan, ook al hebben we nooit kinderen over de vloer. Ik zie anders mezelf ook nog wel onze 3 meter brede stellingkast over me heen krijgen
Aan de andere kant heb ik een lage ladekast die we niet verankerd hebben - er zitten kilo's ijzerwerk in de bodem van het ding en de lades kunnen niet zo ver open, dus je zou echt rare dingen moeten doen om die te laten kantelen.
Oh en ik heb slaapwandelend een keer een kast omver getrokken. Ik durf er niet vanuit te gaan dat dat eenmalig was
Hoe dan ook, ik ben blij dat ikea het ijzerwerk meelevert om de boel aan de muur te schroeven.
Ja, Ikea levert hoekijzers ook Standaard mee met de kasten. Kan je ze vast zetten aan de muur.quote:Op maandag 4 mei 2026 11:08 schreef derLudolf het volgende:
Bij de klerenkast die ik kocht zaten hoeklijntjes meegeleverd om hem aan de muur vast te zetten. Volgens mij is dat best gebruikelijk voor alles van spaanplaat zodat het stabiel staat.
Waarom niet gewoon vastzetten @:vlindertje89 ?
quote:Op maandag 4 mei 2026 17:09 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik slaapwandelde ook wel eens. En toen ik een nog roekeloze rups was (ja, het is echt waar!) die nog geen hoogtevrees had, liep ik regelmatig een rondje buitenom het (twee onder een kap) huis. Via de dakgoot. Op de tweede verdieping. Zo bij mijn raam eruit, twee keer de hoek om, en bij broertjes kamer er weer in. Totdat buren me dat een keer hadden zien doen toen ouders niet thuis waren en ze hadden gebeld. Toen werd me niet zo vriendelijk en zeer dringend opgedragen daarmee op te houden.
quote:Op maandag 4 mei 2026 17:09 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik slaapwandelde ook wel eens. En toen ik een nog roekeloze rups was (ja, het is echt waar!) die nog geen hoogtevrees had, liep ik regelmatig een rondje buitenom het (twee onder een kap) huis. Via de dakgoot. Op de tweede verdieping. Zo bij mijn raam eruit, twee keer de hoek om, en bij broertjes kamer er weer in. Totdat buren me dat een keer hadden zien doen toen ouders niet thuis waren en ze mn ouders hadden gebeld. Toen werd me niet zo vriendelijk en zeer dringend opgedragen daarmee op te houden.
Ik ben wel eens wakker geworden met mijn raamklink in de hand. Dat was het punt waarop ik zelf ook bedacht dat ik maar beter niet meer die uitjes kon maken
quote:Op maandag 4 mei 2026 18:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]![]()
Ik kan me sowieso eigenlijk niets voorstellen bij slaapwandelen, laat staan door een dakgoot, door jou. Maar kan me ook niet voorstellen dat je ons voor liegt.
Duurde even voordat het kwartje van de rups viel. Wel dat dat was toen je (nog) klein(er) was, maar pas halverwege het typen de link met je naam
Ik zie dat ik het niet helemaal helder had opgeschreven, heb het even aangepast hierboven ter verduidelijking.quote:Op maandag 4 mei 2026 18:19 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
![]()
Slaapwandelen heb je toch niet in de hand?
Met die lui mogen ze van mijn dingen doen die ik hier beter niet kan schrijven. Je punt maken prima, maar als dat laatste beetje fatsoen ontbreekt om het vandaag te doen ben je om mij de discussie al niet meer waard.quote:Op maandag 4 mei 2026 18:20 schreef Blues het volgende:
Ik hoop dat er straks bij Hannie geen demonstraties of gekke dingen gebeuren.
Owwwww ik snap mquote:Op maandag 4 mei 2026 18:27 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
[..]
Ik zie dat ik het niet helemaal helder had opgeschreven, heb het even aangepast hierboven ter verduidelijking.
Normaal liep ik dus gewoon overdag, bij volle bewustzijn. Vond ik leuk. En losstaand daarvan slaapwandelde ik soms, maar niks spannends. Tot ik dus een keer wakker werd bij het raam met klink in mn hand. En het leek me dat de kans op nachtelijk het raam uit kleiner zou zijn als ik het overdag niet meer deed, dus toen ben ik met de overdag-dakgootwandelingetjes gestopt. Dat bedoelde ik
Stuur een ghost hug gifjequote:Op maandag 4 mei 2026 12:28 schreef Blues het volgende:
Het heeft zich als een donderwolkje in mijn buik vastgezet. Alleen heb ik er geen invloed op, en ik leerde van de psych om het dan wat meer los te laten. Dat lukt ten deleZe zit elke dag in mijn hoofd.
En vind ik het ook lastig qua dosering hoe vaak en hoe ik vraag/app hoe het gaat, het lijkt mij dat ze elke dag appjes krijgt van mensen die vragen hoe het gaat, dus ik doseer het.
Ik krijg altijd wel antwoord, maar ze houdt het ook kort, doet ze goed. We hadden het er ook over tijdens de fotoshoot hoe ze dat doet, reageer je meteen of in bulk enz.
Ze heeft een enorm vangnet van veel lieve betrokken familie en overige mensen gelukkig en ik sta er wat verder van af dan de binnenste ring.
Straks fiets ik naar hema voor nog wat dingen voor de vakantie en de bloemenkar voor de herdenking vanavond.
Ik koop dan meteen een bosje van iets voor M. dat breng ik dan morgen even langs voor we weggaan op vakantie. Doe ik morgen.
Ik ben heel bang dat er iets gaat gebeuren, van 4 en 5 mei blijf je af.quote:Op maandag 4 mei 2026 18:20 schreef Blues het volgende:
Ik hoop dat er straks bij Hannie geen demonstraties of gekke dingen gebeuren.
Ik bedoelde jij naar haarquote:
Ja dat is een goeie!quote:Op maandag 4 mei 2026 19:39 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik bedoelde jij naar haar![]()
Laat je weten dat je aan haar denkt, maar vraagt niks van haar
Ja g gaat daar al 40 jr naar toe en vertelde dat er in het begin soms wel 40-50 mensen stonden.quote:Op maandag 4 mei 2026 20:33 schreef Kaatje1 het volgende:
Jeeetje zo weinig maar. Kan me herinneren dat jullie daar wel met een flinke groep stonden.
Het viel me trouwens wel op dat er dit keer best veel auto’s reden, altijd wel maar nu echt veel meer
En als je dat toen al vond en je weigerde die kant op te gaan kon je de bak in wegens dienstweigering. Ookal had je je militaire dienst al gedaan en ook nog Arbeitseinsatz voor de bezetter.quote:Op maandag 4 mei 2026 19:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vond het erg mooi dat bij NPO Het verhaal van Nederland in de tweede wereldoorlog, praktisch een hele aflevering ging over dat "wij" eik de baddies waren in de onafhankelijksoorlog van Indonesië.
Ook mooi dat het bij de herdenking ook wel genoemd wordt, met naar imo wel net een andere toon dan in het verleden.
Hier hangt ook bijna bij elk huis wel de vlag half stok met dodenherdenking, vandaag zal alles ook wel weer hangen.quote:Op maandag 4 mei 2026 22:01 schreef AnneX het volgende:
Vandaag reed ik door zo’n vinex wijk met veelal jonge gezinnen.
En het viel op hoeveel vlaggen er halfstok hingen.
En in het dorp met veel senioren hangen de vlaggen ook. 😉
Alleen niet bij ons. 😢
Mijn zoons zouden kransdrager zijn maar de scouting heeft het geannuleerd ivm de plukken onweer die er zouden zijn. Uiteindelijk niks dus de jongens baalden nogal dat ze er niet stonden.quote:Op maandag 4 mei 2026 21:17 schreef Kaatje1 het volgende:
De herdenking hier was verplaatst van de vaste plek naar de Eusebiuskerk ivm de regen (die er nauwelijks was).
De herdenking waar ik een paar keer ben geweest doen ze niet meer. Was in een klein tijdelijk parkje maar daar komt nu een woontoren volgens mij
Awwquote:Op dinsdag 5 mei 2026 09:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Wachtend op mijn lift naar de dierenarts, Elin is erg raar aan het doen. Lijkt op dementie maar toch ook even lichamelijke dingen uitsluiten
Tip: bestudeer het windowsprogramma onenote en gebruik dat om aantekeningen te maken/info in vast te leggen.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 09:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hier spreekt overigens een loonslaaf die gisteren voor het eerst pensioen heeft opgebouwd![]()
Het was een enorm toffe dag. Het was voor mijn teamleider een rustige dag qua andere werkzaamheden dus die heeft mij veel meer kunnen leren dan ze van te voren had gepland. Ik heb zo veel informatie gekregen. Ik heb vooral een netwerkfunctie dus ik moet enorm veel mensen en organisaties leren kennen. Ik werk in een omgeving waar ik totaal niet bekend ben dus ik moet de sociale partners nog leren kennen. Ik kan niet wachten tot ik volgende week echt aan de slag kan, heb er zo'n zin in
quote:Op dinsdag 5 mei 2026 10:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat duurde een uur. Pijnstilling (artrose en gebit) meegekregen en bloeddruk medicatie opgehoogd. Volgende week weer terug voor bloeddrukmeting en bloedafname, ze was nu helemaal over de zeik, heeft mij gebeten en ik sta in de wacht bij de huisarts voor tetanus.
Mijn hele leven stort in als je mijn OneNote afpakt. Ik heb er honderden pagina's in gemaakt. En ben gisteren ook zodra ik ingelogd was begonnen met typenquote:Op dinsdag 5 mei 2026 11:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Tip: bestudeer het windowsprogramma onenote en gebruik dat om aantekeningen te maken/info in vast te leggen.
Geen extra info gekregen, wel gereset naar fabrieksinstellingen en toen ontdekt dat een waarde die volgens de installatiehandleiding dan op 0 zou moeten staan bij mij op -8 staat, wat afaik het tegengestelde zou moeten bewerkstelligen van wat mijn ketel doet. Maar ik heb die naar 0 veranderd en totnogtoe jodelt de ketel niet.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 12:00 schreef AnneX het volgende:
@Vanyel weet je nu meer over de cv ketel en aanslaan?
We vinden Eliza echt te duur nu, dus wat meer budget en toen kwam er een leuke rondreis van TUI uit en dat was met hotels, mooie reis en best prima reviews van de hotels. We hebben er zelf eentje bijgeboekt voor de laatste nacht omdat we niet uren willen rijden om 5 uur smorgens naar het vliegveld, dat konden we niet veranderen bij TUI, terwijl er meerdere opmerkingen/klachten over waren bij deze reis.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 13:32 schreef AnneX het volgende:
Jullie hebben niet voor ‘huisjes met zwembad’ gekozen deze keer?
Het eerste wat er nu gebeurt is dat iedereen de Griekse en de Zwitserse ook in de AF douwt natuurlijkquote:Op dinsdag 5 mei 2026 14:56 schreef junkiesietze het volgende:
[ link | afbeelding ]
Joh wie wist dat je de hollandse schotel ook in de airfryer kon doen? de griekse en zwitserse moet wel gewoon in de koekenpan
quote:Op dinsdag 5 mei 2026 14:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het eerste wat er nu gebeurt is dat iedereen de Griekse en de Zwitserse ook in de AF douwt natuurlijk
De ha neemt geen risico zeg👍🏼quote:Op dinsdag 5 mei 2026 14:50 schreef Kaatje1 het volgende:
En tetanus rijker en ook een AB kuur meegekregen, huisarts kwam even kijken en vond het nodig.
Ook in Nederland en België voor zover ik weet. Alleen niet die Andes-variant. Die houden we lekker hierquote:Op dinsdag 5 mei 2026 14:39 schreef Blues het volgende:
[..]
Is die ook op Sardinië
[ link | afbeelding ]
Maakt het wat uit? Hete lucht om hete luchtquote:Op dinsdag 5 mei 2026 15:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Fr meeste airfryers hebben toch ook een “dedicated” ovenfunctie?
Ik vind echt nooit muntjesquote:Op dinsdag 5 mei 2026 14:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Muntjesraapnieuwsik heb een volledig nieuwe versie van de interactieve kaart gemaakt zoals veel mensen (ik zelf vooral) graag wilden, nu mèt marker-clustering. Laat maar even weten wat jullie er van vinden
Plaatjes komen later, misschien.
Klik hier
En dank je voor de kaart! Maakt mij makkelijker om een adres te vinden.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 14:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Muntjesraapnieuwsik heb een volledig nieuwe versie van de interactieve kaart gemaakt zoals veel mensen (ik zelf vooral) graag wilden, nu mèt marker-clustering. Laat maar even weten wat jullie er van vinden
Klik hier
Kolere Fles, hoe verzin je het!?quote:Op dinsdag 5 mei 2026 14:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Klik hier
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Arme jij en arme Elinquote:Op dinsdag 5 mei 2026 10:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat duurde een uur. Pijnstilling (artrose en gebit) meegekregen en bloeddruk medicatie opgehoogd. Volgende week weer terug voor bloeddrukmeting en bloedafname, ze was nu helemaal over de zeik, heeft mij gebeten en ik sta in de wacht bij de huisarts voor tetanus.
Gedaan net, met klein tekstje erbij dat ik elke dag aan haar denk maar niet elke dag wil vragen hoe het gaat met veel liefs en een virtuele hugggg.quote:Op maandag 4 mei 2026 19:39 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik bedoelde jij naar haar![]()
Laat je weten dat je aan haar denkt, maar vraagt niks van haar
quote:Op dinsdag 5 mei 2026 17:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Kolere Fles, hoe verzin je het!?
Is niks raars aan hoor, hebben we alSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op dinsdag 5 mei 2026 17:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is niks raars aan hoor, hebben we al![]()
[ afbeelding ]
Ik sta dit jaar tot nu toe op 16 stuksquote:
Topidee van de DP.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 17:27 schreef Blues het volgende:
[..]
Gedaan net, met klein tekstje erbij dat ik elke dag aan haar denk maar niet elke dag wil vragen hoe het gaat met veel liefs en een virtuele hugggg.
Kreeg me toch een lieve maar heftige lap update-tekst terug.
Jouw tip
quote:Op dinsdag 5 mei 2026 17:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik sta dit jaar tot nu toe op 16 stuksIk ga na het eten nog even een rondje lopen want de 5e en de 16e van de maand zijn de enige 2 dagen waarop nog nooit wat gevonden is. Dus dit is dé kans om de 5e weg te spelen
Ja ook wel, al stuurde g zelf bulkupdates. Ook ongevraagd, ik vond daar regelmatig wat van, maar dat was/is niet aan mij. Hij moest/moet dat ook kwijt en doet dat op zijn manier.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 18:08 schreef Vanyel het volgende:
Topidee van de DP.
De druk van al die mensen die elke keer weer vragen hoe het gaat terwijl je antwoord echt niet beter wordt is nasty.
Hadden jullie dat niet, toen?
Waarvoor hij 2 miljoen voet film heeft gebruikt. 65mm film in IMAX formaat ratel je er met 330 voet per minuut doorheen. Letterlijk ratelen want de camera's daarvoor schijnen als motormaaiers te klinken.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 18:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Oeh, lees net dat Christopher Nolan de odyssee verfilmd heeft .
De trailer.
Bekijk deze YouTube-video
Ik vond het boek beter 🤣🤣🤣🤣🤣
Nou de 5e dag van de maand blijft nog even open staan. Wel bijna 20k stapjes inmiddels. Ook leukquote:
Ik heb ruim 11 km door de stad gelopen, wat er niet is, is er niet. Vind het wel goed zo.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 19:56 schreef derLudolf het volgende:
Geen Bevrijdingsfestival of andere festiviteiten in Koekstad, juist vandaag zou wat te vinden moeten zijn zou je denken
Net ook een uitleg gelezen waarom ze de bevrijding niet groots vieren, nu snap ik hetquote:Op dinsdag 5 mei 2026 20:07 schreef Tuindier het volgende:
Ik vind die bevrijdingsfestivals altijd zo gek qua timing, maar hier in het zuiden valt dat natuurlijk in september.
Rondje gelopen, geen muntjes gevonden.
Ik moet aan Asterix en Cleopatra denkenquote:Op dinsdag 5 mei 2026 18:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarvoor hij 2 miljoen voet film heeft gebruikt. 65mm film in IMAX formaat ratel je er met 330 voet per minuut doorheen. Letterlijk ratelen want de camera's daarvoor schijnen als motormaaiers te klinken.
1000ft kost ¤1577. Maar denk dat ie wel wat korting heeft gekregen.
https://www.kodak.com/con(...)ce-Catalog-EAMER.pdf
quote:Op dinsdag 5 mei 2026 17:23 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik 1 50 centje in een supermarktkarretje.
Scheelt denk ik wel dat jij meer in de stad loopt. Ik loop wel hier in de wijk maar niet echt bij winkels enzo in de buurt. Dus niet echt veel punten dat je geld moet pakken. Moet denk ik meer bij de winkels gaan lopenquote:Op dinsdag 5 mei 2026 17:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik sta dit jaar tot nu toe op 16 stuksIk ga na het eten nog even een rondje lopen want de 5e en de 16e van de maand zijn de enige 2 dagen waarop nog nooit wat gevonden is. Dus dit is dé kans om de 5e weg te spelen
Nee ov begint decadent te worden. Ik fiets alles en als dat te ver is dan wordt het pas de auto maar ov is echt duur aan het worden. Keken laatst wat Apeldoorn -amsterdam kost met de trein.. nou ga eens met 4 personen dan gooi je je auto wel op p+r neer in Amsterdamquote:
Zit je twee keer in de week/maand in de trein moet je al gaan kijken of een abonnement goedkoper is.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 21:43 schreef Goitske het volgende:
[..]
Nee ov begint decadent te worden. Ik fiets alles en als dat te ver is dan wordt het pas de auto maar ov is echt duur aan het worden. Keken laatst wat Apeldoorn -amsterdam kost met de trein.. nou ga eens met 4 personen dan gooi je je auto wel op p+r neer in Amsterdam
Daar heb je ook weer gelijk in. Maar goed, tanken wordt ook een dure hobby.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 21:43 schreef Goitske het volgende:
[..]
Nee ov begint decadent te worden. Ik fiets alles en als dat te ver is dan wordt het pas de auto maar ov is echt duur aan het worden. Keken laatst wat Apeldoorn -amsterdam kost met de trein.. nou ga eens met 4 personen dan gooi je je auto wel op p+r neer in Amsterdam
quote:Op dinsdag 5 mei 2026 22:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Ze hebben nu niets kunnen meten, volgende week gaan ze een stuk staart scheren om de bloeddruk te kunnen meten en proberen ze weer vloed af te nemen. Ze zit nu op de hoogst mogelijke bloeddruk medicatie, blijft dat zo hoog dan denk ik er over om haar te laten gaan want dat veroorzaakt constante hoofdpijn
We zapten en ik dacht even Oleta Adams te horen, maar dat was Edsilia Rombley. Die stemmen kan je 1 op 1 leggenquote:Op dinsdag 5 mei 2026 22:53 schreef AnneX het volgende:
Ons halve repertoire wordt vanavond gezongen aan de Amstel 😎
Dikke knuffelquote:Op dinsdag 5 mei 2026 22:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Ze hebben nu niets kunnen meten, volgende week gaan ze een stuk staart scheren om de bloeddruk te kunnen meten en proberen ze weer vloed af te nemen. Ze zit nu op de hoogst mogelijke bloeddruk medicatie, blijft dat zo hoog dan denk ik er over om haar te laten gaan want dat veroorzaakt constante hoofdpijn
Dan zit je wel ver in het zuiden.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 20:07 schreef Tuindier het volgende:
Ik vind die bevrijdingsfestivals altijd zo gek qua timing, maar hier in het zuiden valt dat natuurlijk in september.
quote:Op dinsdag 5 mei 2026 17:27 schreef Blues het volgende:
[..]
Gedaan net, met klein tekstje erbij dat ik elke dag aan haar denk maar niet elke dag wil vragen hoe het gaat met veel liefs en een virtuele hugggg.
Kreeg me toch een lieve maar heftige lap update-tekst terug.
Jouw tip
Ja dit, je weet al dat het kut gaat, je weet al dat het takkeveel is allemaal en je weet dat iemand 60 keer per dag dezelfde riedel afspeelt. "Ik denk aan je, ik wou dat het anders was, love you, sterkte met de strijd" overzichtelijke dosis liefde en hopelijk steun, waar geen verplichting aan zit.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 18:08 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Topidee van de DP.
De druk van al die mensen die elke keer weer vragen hoe het gaat terwijl je antwoord echt niet beter wordt is nasty.
Hadden jullie dat niet, toen?
Och Kaatjequote:Op dinsdag 5 mei 2026 22:29 schreef Kaatje1 het volgende:
He wat droevigquote:Op dinsdag 5 mei 2026 22:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Gelukkig heeft mijn man een lease auto van de zaak incl tankpas. Ik was anders heel hard gaan huilen gezien de afstanden die hij rijd.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 22:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Daar heb je ook weer gelijk in. Maar goed, tanken wordt ook een dure hobby.
Kun je beter naar Berlin gaan, dan kunnen de jongens nog gratis mee.
Wij gaan weinig met de trein. De weekenden draaien hier in hockey en scouting van de kinderen dus het is niet zo dat wij constant weg zijn.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 22:05 schreef borisz het volgende:
[..]
Zit je twee keer in de week/maand in de trein moet je al gaan kijken of een abonnement goedkoper is.
Weekend vrij is vier tientjes per maand en die haal ik er dus dik uit.
Maar idd zit je eens in de zoveel tijd in de trein is het niet te betalen.![]()
Bpop vroeger wel geweest hier in Haarlem. Denk dat Bpop nog wel erger is dan de Jordaan op Koningsdag qua drukte. Dus laat maar.
Verder sterkte Kaatje
Succes bij de tandartsquote:Op woensdag 6 mei 2026 09:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat was hard werken, wat gebruik je een duim links (terwijl je rechtshandig bent) vaak. Maar gedoucht, aangekleed, dichte schoenen lukt me niet dan maar sandalen (koud). En dacht gisteren, ik heb nog handschoentjes, dus dat om de linkerhand en alles is droog gebleven nú koffie en zo naar de tandarts
Dat gaat toch echt wel te ver hoor. Op alle fronten.quote:Op woensdag 6 mei 2026 09:50 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb gisteravond A weer opgehaald om naar de sportclub te gaan.
Ik was er best optimistisch over maar dat was misplaatst. Vorige week stond hij om 19:00 wel netjes klaar, hoefde alleen zijn schoenen aan te doen. Dit keer had hij nog geen sportkleding aan, nog geen sportschoenen, nog geen spulletjes gepakt, EN NOG NIET EENS ZN AVONDETEN OP
Ik had toen gewoon door moeten lopen naar training maar ik heb op hem gewacht. Dus waren we te laat op training maar dat kon hem niet schelen.
Ik heb hem verteld dat ik met de dames ging trainen dus dat hij zelf een groepje moest zoeken om mee te trainen en dat ging hij doen, maar na 45 min was hij dat blijkbaar beu en ging hij achter mij aan lopen. Ik heb geen enkel normaal gesprek meer kunnen voeren met m'n groepje want hij dook er elke keer bovenop en kwam er heel luid tussendoor met allerlei mededelingen die niet echt met het gespreksonderwerp te maken hadden.
M'n collega had het laatst over een student die andere studenten aan het pesten was -- ze zei, sommige mensen met autisme hebben aangeleerd gekregen dat je je moet aanpassen (het autistische gedrag maskeren) en hebben dat zo strikt aangeleerd gekregen dat ze anderen gaan pesten als die nog autistisch gedrag vertonen. Misschien ben ik ook zo'n autist die onaangepaste autisten zou willen pesten... ik heb gisteren niet echt meer iets gezegd elke keer als A me in de rede viel.
Nu maak je zijn probleem de jouwe. Aangepast zijn is toch geen probleem, laat hem dat ook worden.quote:Op woensdag 6 mei 2026 09:50 schreef Tele6 het volgende:
M'n collega had het laatst over een student die andere studenten aan het pesten was -- ze zei, sommige mensen met autisme hebben aangeleerd gekregen dat je je moet aanpassen (het autistische gedrag maskeren) en hebben dat zo strikt aangeleerd gekregen dat ze anderen gaan pesten als die nog autistisch gedrag vertonen. Misschien ben ik ook zo'n autist die onaangepaste autisten zou willen pesten... ik heb gisteren niet echt meer iets gezegd elke keer als A me in de rede viel.
In ieper ben ik nooit geweestquote:Op woensdag 6 mei 2026 11:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Fijn Kaat, van de tandarts. Ook dat je zo snel geholpen kon worden.
Ik heb net 3 nachten in een poepchic appartement aan de Belgische kust geboekt. Ieper en Plopsaland staan op de planning. Er zijn denk ik weinig grotere uitersten mogelijk.
Rood, dik en warm had ik na hondenbeet ook, zwart nietquote:Op woensdag 6 mei 2026 13:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Straks toch maar weer even naar de huisarts. Duim ziet er eng uit, rood en zwart en dik en is heel warm.
Ik ook. Zwart kan bloeduitstorting zijn, maar ik heb liever dat een professional er naar kijkt (en desnoods open maakt)quote:Op woensdag 6 mei 2026 13:54 schreef Syrena het volgende:
[..]
Rood, dik en warm had ik na hondenbeet ook, zwart nietdat lijkt me idd heel akelig. Hoop dat het meevalt
Wachtkamer van de huisarts (afspraak was om 1530)quote:
Ik wilde net wat lekkers pakken voor bij de koffie, maar ik wacht nu nog maar evenquote:Op woensdag 6 mei 2026 16:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Ontsteking open gesneden, zwart was een soort bloeduitstorting, maar er zit ook veel pus in dat ik er nu uit moet knijpen. Het voelt nu al beter aan
quote:Op woensdag 6 mei 2026 16:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Ontsteking open gesneden, zwart was een soort bloeduitstorting, maar er zit ook veel pus in dat ik er nu uit moet knijpen. Het voelt nu al beter aan
Ben er ook blij mee. Het is nog heel pijnlijk maar anders pijnlijkquote:Op woensdag 6 mei 2026 16:11 schreef sigme het volgende:
[..]![]()
Goed dat je ermee naar de dokter bent gedaan!
Hoezo, er waren toch geen fotos die je moest kijken?quote:Op woensdag 6 mei 2026 16:09 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik wilde net wat lekkers pakken voor bij de koffie, maar ik wacht nu nog maar even
Wow…dat is snel! met pusvorming ook nog.quote:Op woensdag 6 mei 2026 16:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Oh, jullie kregen geen DM?quote:Op woensdag 6 mei 2026 16:40 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hoezo, er waren toch geen fotos die je moest kijken?
Goed dat je er achter aan bent gegaan. Hopelijk is het snel minder pijnlijk.quote:Op woensdag 6 mei 2026 16:32 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ben er ook blij mee. Het is nog heel pijnlijk maar anders pijnlijk
quote:Op woensdag 6 mei 2026 17:35 schreef Vanyel het volgende:
Geen soda. Advies is tegenwoordig gewoon water, niks erin.
Oh ja. Wist wel dat het hooguit een korreltje soda of biotex mocht zijn.quote:Op woensdag 6 mei 2026 17:35 schreef Vanyel het volgende:
Geen soda. Advies is tegenwoordig gewoon water, niks erin.
Nee, geen verder advies, rekening houden met eigen pijngrens uitdrukken van de rommel en daarna (da’s nu want er komt niets meer uit) afspoelen en gaasje erover.quote:Op woensdag 6 mei 2026 18:10 schreef AnneX het volgende:
[..]
[..]
Oh ja. Wist wel dat het hooguit een korreltje soda of biotex mocht zijn.
Bestaat biotex nog?
Affijn…gewoon water dus…en dokter had vast ook een advies. 😉
Als het vocht er maar uitkomt!!!
Wat akeligquote:Op woensdag 6 mei 2026 18:24 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nee, geen verder advies, rekening houden met eigen pijngrens uitdrukken van de rommel en daarna (da’s nu want er komt niets meer uit) afspoelen en gaasje erover.
quote:Op woensdag 6 mei 2026 18:19 schreef flipsen het volgende:
@:Kaatje1 Je moet maar zo denken, het had veel erger kunnen zijn: samen met mij opgesloten in een cabin op de Hondius ergens in de Atlantische Oceaan, niet wetende of je wel of geen Hantavirus onder de leden hebt...
flipsen in CUL / [CUL SC] de hele godganselijke klotedag
Och, er zijn ergere mensen die hier posten om mee opgesloten te worden denk ikquote:Op woensdag 6 mei 2026 18:19 schreef flipsen het volgende:
@:Kaatje1 Je moet maar zo denken, het had veel erger kunnen zijn: samen met mij opgesloten in een cabin op de Hondius ergens in de Atlantische Oceaan, niet wetende of je wel of geen Hantavirus onder de leden hebt...
flipsen in CUL / [CUL SC] de hele godganselijke klotedag
Gewoon een zilveren prijs gewonnenquote:Op woensdag 6 mei 2026 16:58 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Goed dat je er achter aan bent gegaan. Hopelijk is het snel minder pijnlijk.
Net een dagje bij mijn ouders geweest. Nu even snel eten en dan naar Arnhem voor The Dutch Beer Challenge.
De Yusuf Dikec van het bierbrouwenquote:Op woensdag 6 mei 2026 20:15 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Gewoon een zilveren prijs gewonnenEn dat terwijl we maar met 1 bier meedoen. En de meeste met tientallen bieren.
Leuk! Welke?quote:Op woensdag 6 mei 2026 20:15 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Gewoon een zilveren prijs gewonnenEn dat terwijl we maar met 1 bier meedoen. En de meeste met tientallen bieren.
Die ga ik later even opzoekenquote:Op woensdag 6 mei 2026 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De Yusuf Dikec van het bierbrouwen(zoek maar op
)
Dankjewel! Fijn dat de pijnstillers werkenquote:Op woensdag 6 mei 2026 20:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Gefeliciteerd @:sarabi en man![]()
![]()
![]()
Denk dat de pijnstillers bij Elin werkt, ze eet weer best goed. Ze had/heeft ontstoken tandvlees, wanneer ze jonger was geweest zou het gebit weer eens schoongemaakt moeten worden maar dat gaan we niet doen met de bejaarde dame
De Cold IPA Coldmemberquote:
Namen en rugnummersquote:Op woensdag 6 mei 2026 19:55 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Och, er zijn ergere mensen die hier posten om mee opgesloten te worden denk ik![]()
quote:Op woensdag 6 mei 2026 20:15 schreef Sarabi het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 6 mei 2026 20:15 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wat goed!quote:Op woensdag 6 mei 2026 20:15 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik zie trouwens best wel een gelijkenis met een zekere Dr_Flesquote:
Nee dat kan niet. Ik heb geen paarse haarborstel.quote:Op woensdag 6 mei 2026 21:39 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik zie trouwens best wel een gelijkenis met een zekere Dr_Fles
Haha, omdat het hier een stuk veiliger is dan Mar del Plata waar we eerst woondenquote:Op woensdag 6 mei 2026 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
lekker man. En waarom wilde je daar ook weer wonen precies?
Wat verschrikkelijkquote:Op woensdag 6 mei 2026 21:46 schreef flipsen het volgende:
Anyway, we waren net weer een beetje gerustgesteld hier in huis/de buurt, iedere avond maakte de politie én het CAV (soort van "veiligheidsdienst" van de gemeente) meerdere rondes over de straten hier. Tot gisteravond er voor het eerst geen politie meer stond bij de ingang. En verdomd... vannacht rond 03:00 kwamen 6 gemaskerde en bewapende mannen via de slaapkamer van een jochie van 12 een huis binnen gestormd. Een huis met een flinke muur er omheen, de eigenaar heeft een wapen, ze hebben 3 honden én camara´s en toch...
Uiteindelijk zijn ze bijna een uur binnengeweest, alleen wat geld buitgemaakt. Ze waren niet geinteresseerd in laptops/mobiele telefoons vreemd genoeg. Ze waren ook zo "aardig" om de vrouw zich te laten aankleden, want die liep in haar ondergoed. Hebben wel de man geslagen, omdat ze meer geld wilden hebben. En dreigden de vingers van het jochie af te snijdenPfff... Uiteindelijk zijn ze vertrokken, nádat ze zeiden "Oh, nog even wachten, want de auto van het CAV kwam net langs, die moet eerst terugrijden, daarna kunnen we weg". Hm... Het wapen van de man ook meegenomen trouwens, fuck.
Goed, maandag komen ze hier opnieuw de buitensensoren installeren, dat ging vorige keer niet goedEn ik ga zo wat extra reflectoren ophangen. En de camara´s weer eens nakijken. En langs het CAV om een afstandsbediening met paniek-knop aan te vragen. Op de mobiel ook al de paniek-app geinstalleerd. Maar fuck, hier word je niet blij van
En hoe is het met jou dan vandaag?quote:
We zijn net thuis en doen met je mee!quote:Op woensdag 6 mei 2026 22:02 schreef sigme het volgende:
@:sarabi ik drink er een Coldmember op, op je prijs
Die is hartstikke lekker man.quote:
Ik voelde me gisteren totaal niet lekker, maar ik denk dat het kwam omdat ik dinsdag en gisteren veeel te weinig gegeten heb voor hoeveel ik op dinsdag gesport had (4u mountainbiken en 2,5u sportclub). In de avond wat extra fruit en yoghurt, en daarna voelde ik me wel wat beter. Vannacht goed geslapen en vanavond ga ik lekker zonder A naar de sportclubquote:
Beterschap met duim en hoe is Elin?quote:Op woensdag 6 mei 2026 22:43 schreef Kaatje1 het volgende:
Brrrr @:flipsen ik zou het niet veilig noemen daar. Dat arme gezin, wat moeten die bang zijn geweest.
Duim is nog wel erg gevoelig maar er zit geen druk meer op en het klopt ook niet meer. Hopelijk zet dit zo door. Eindelijk ook de vaatwasser uitgeruimd, durfde (voorzichtig) aan.
Lekker daar @:blues hoe is het weer daar?
Ik ben ook echt al 4x verkouden geweest. Snap er niks van. Super irritantquote:Op donderdag 7 mei 2026 09:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een onverwacht vrije dag. Ik hoest zo dat ik niet kan werken. Dit is al de vierde verkoudheid dit jaar. En weer een vreemde variant. Dinsdag voelde ik me een dood vogeltje maar zonder hoest, gisteren was alles prima en vannacht begon het hoesten maar voel ik me verder goed. Geen peil op te trekken op deze manier.
Ik heb het helemaal zelf mogen betalen. Heb ook niets gehoord dat bij ons mensen de kaartjes krijgen, ook niet toen ik het vorige week noemde bij de cursus. Denk dat mijn vorige teamleider wel iets geregeld zou hebben. Maar op onze locatie doen we ook eigenlijk niets waar klantreis over gaat en bij jou is dat core business.quote:Op donderdag 7 mei 2026 10:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kaatje, ik ga zondagochtend met Mohammad naar Klantreis. Ben erg benieuwd. Mijn ticket wordt door VWN betaald, de jouwe ook of is mijn TL toevallig zo vrijgevig?
Zo, nu met fatsoenlijke en informatieve popups en her en der een plaatje erbij. Anders nog iets?quote:Op dinsdag 5 mei 2026 14:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Klik hier
He bah, wat een tegenvallerquote:Op donderdag 7 mei 2026 14:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Verband eraf en dat zag er niet vrolijk uit. Foto naar huisarts gestuurd. Paar keer een minuut spoelen onder de kraan (ze zei douche) met lauw water en rommel eruit blijven drukken. Morgen nog even contact
Film die eind oktober ook op tv komt https://www.npodoc.nl/artikelen/klantreisquote:
Ja hoor, was op de eilanden waar we vdg waren veel warmer dan in de bergen waar we logeren😃quote:Op donderdag 7 mei 2026 16:59 schreef Kaatje1 het volgende:
Oeh, da’s wel warm, 27 graden, hebben jullie ook nog luchtiger kleding bij je?
Het spoelen/uitdrukken (auw) helpt wel. Iets minder paars/rood en iets beweeglijker. Stom gedoe dit
Autsch, goed te pakken gehad dan.quote:Op donderdag 7 mei 2026 14:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Verband eraf en dat zag er niet vrolijk uit. Foto naar huisarts gestuurd. Paar keer een minuut spoelen onder de kraan (ze zei douche) met lauw water en rommel eruit blijven drukken. Morgen nog even contact
quote:Op donderdag 7 mei 2026 16:59 schreef Kaatje1 het volgende:
Oeh, da’s wel warm, 27 graden, hebben jullie ook nog luchtiger kleding bij je?
Het spoelen/uitdrukken (auw) helpt wel. Iets minder paars/rood en iets beweeglijker. Stom gedoe dit
quote:Op donderdag 7 mei 2026 22:03 schreef derLudolf het volgende:
Hij is te flauw om niet te delen [ afbeelding ]
Heel fijn ook ons boekje, waardoor je op ideetjes voor zo'n afstekertje komt. Je zoekt je dan rot in een kleine Italiaanse dorpje naar zo'n prachtige paddenstoelrots, dat welquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en dat is precies wat ik nodig heb op vrijdag![]()
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
mja dat is wel mn associatie jaquote:
Ik blijf het bijzonder vinden. Je neemt een kat, maar het is niet de kat die je verwacht had en nu heeft het wat extra zorgen en dag kat.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 06:40 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh.
Ik had vorige week beloofd om vandaag extra te komen werken om mijn collega wat uit de brand te helpen. Het is dat ze me altijd bijstaat en nooit te beroerd is om iets te regelen voor me, en het is de collega waarmee ik naar Engeland ben geweest dus we kunnen het goed met elkaar vinden. Maar ik moet nog wel even mijn zin zoeken op deze zonnige-to-be dag.![]()
Annnyway….. iemand nog een heel leuke rode kater? Zit bij ons in de opname, de mensen hadden niet zoveel met deze kat. Dus als je dan je kop stoot (niks ernstigs) maar ook FIV blijkt te hebben, dan ga je maar naar het asiel als het ziekenhuis geen plekje kan vinden.
Met FIV kunnen ze prima oud worden, maar zijn wel vatbaarder voor infecties (dus ze moeten echt binnenkatten worden) en het kan zich verspreiden naar andere katten via bloedcontact. Dat laatste is dus de reden dat we intern geen nieuw huisje kunnen vinden, want we hebben allemaal al ‘afdankertjes’ zitten.
Ja, snap dat ook niet. Wat ik de laatste jaren aan Elin (en daarvoor ook aan Nika) heb uitgeven zou je een geweldig lange en luxe reis kunnen maken. Maar met liefdequote:Op vrijdag 8 mei 2026 11:02 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ik blijf het bijzonder vinden. Je neemt een kat, maar het is niet de kat die je verwacht had en nu heeft het wat extra zorgen en dag kat.
Ik heb aardig wat geld toen in de laatste jaren van mn hond moeten stoppen. Ze had AIHA dus haar lichaam brak de eigen rode bloedcellen af. Ze heeft er toch nog een jaar of 4-5 mee kunnen leven en ze is bijna 14 geworden.
Die zou ik naar een Turkse slager brengen. Andere instelling zadel je anders met kosten op.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 12:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Bijzonder hoe mensen met dieren omgaan inderdaad. Ik bel voor een zorgboerderij die ook dieren opvangt. Een paar weken geleden belde er iemand naar een collega, ze had een geit van 2 weken oud gekocht maar die had een gebroken poot. Of die boerderij die op kon vangen. Lekkere actie zeg.
Ik heb daar ooit een proeflapjes besteld voor een jas (die nog steeds niet gemaakt is) maar kan me niet herinneren of dat lang duurde voordat ik ze kreegquote:Op vrijdag 8 mei 2026 13:15 schreef AnneX het volgende:
Over bellen gesproken… voor de nieuwe ongevoerde wollen winterjas vond ik een site takoy.nl met prachtige tientallen stoffen met motieven.
Volgens mij had ik gelezen, dat proeflapjes mogelijk zijn tegen vergoeding. Prima.
Klantenservice is “voor jou bereikbaar van 8-15 uur “ zónder telefoonnummer.![]()
Oorspronkelijk uit Slowakije en .nl zit in een volgens mij bedrijfsgebouw in Rotterdam.
De mail naar info@ met mijn voorbeeld foto’s en codenummers komt iedere keer onbestelbaar retour.
Verzonden aan .nl en .com Vanaf drie verschillende mailadressen.
Reviews zijn allen positief.
#lek.
En om nou een geit in het gips te gaan zetten...quote:Op vrijdag 8 mei 2026 13:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die zou ik naar een Turkse slager brengen. Andere instelling zadel je anders met kosten op.
Voor gipsen kun je beter Polen vragenquote:Op vrijdag 8 mei 2026 13:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En om nou een geit in het gips te gaan zetten...
Muildier is de merrie paard, muilezel andersom. Muildieren zijn paardiger en muilezels ezeliger.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 13:51 schreef derLudolf het volgende:
Het ene is hengst x ezelin en de andere ezel x merrie, eerst es zoeken wat nou muildier is en wat muilezel.
Ergens kan ik wel snappen dat sommige mensen het niet kunnen betalen. En natuurlijk dan moet je geen dieren nemen maar soms kunnen de kosten wel erg hoog zijn. Met onze kat was het ook opeens 100-300 euro per maand wat we extra kwijt waren en dat voor 2 jaar.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 11:02 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ik blijf het bijzonder vinden. Je neemt een kat, maar het is niet de kat die je verwacht had en nu heeft het wat extra zorgen en dag kat.
Ik heb aardig wat geld toen in de laatste jaren van mn hond moeten stoppen. Ze had AIHA dus haar lichaam brak de eigen rode bloedcellen af. Ze heeft er toch nog een jaar of 4-5 mee kunnen leven en ze is bijna 14 geworden.
Niet geheel filantropisch. De club tikt per kortingsvoucher tussen de 5 en 10 euro transactiekosten af. Maar als ik daarmee 50 tot 100 euro korting krijg per voucher (2 kaartjes) is het evengoed winstquote:
Ik zie mezelf af en toe wel als maatschappelijk werker ja, telt dat ook?quote:Op vrijdag 8 mei 2026 15:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hebben we nog werkzamen in de zorg of maatschappelijke sector in deze SC?
Je kunt altijd je bedrijfsnaam bij de inlog invoeren en kijken wat er gebeurtquote:Op vrijdag 8 mei 2026 16:42 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik zie mezelf af en toe wel als maatschappelijk werker ja, telt dat ook?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Ik voel me af en toe wel zoquote:Op vrijdag 8 mei 2026 15:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hebben we nog werkzamen in de zorg of maatschappelijke sector in deze SC?
https://www.ticketsforgood.com/nl
Meteen mezelf en 3 andere mensen blij kunnen maken met kaartjes voor Willem van Oranje met 50% korting.
Morgen Moulin Rouge via mijn kenissen uit de musical appgroep (waar de WvO mensen ook zitten). Er was een kaartje over. Het blijkt een gewonnen prijs te zijn, inclusief thee en zoet vooraf, pauzedrankje en snack en het kaartje is dus ook gratis![]()
Kan ik degene die me meeneemt niet eens een pauzedrankje als dankjewel kopen
Die stroopwafels mag je wel opsturen hoorquote:Op vrijdag 8 mei 2026 19:11 schreef z80 het volgende:
Ik heb weer eens een maandkaart voor het Duitse OV. Al een paar keer langs een Aziatische supermarkt in Kevelaer gekomen. Net even met de trein heen en weer. Ritje had ik me kunnen besparen. Een Turkse super in een grote hal. Weinig producten en veel te duur.
En het is waarschijnlijk een opkoper van rest partijen. Stonden blikjes tomaten van de lidl, dasti en AH stroopwafels.
Over het algemeen spoelt een wasmachine (instelbaar) 1, 2 of 3 keer met koud water de was na het wasprogramma.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 20:16 schreef flipsen het volgende:
[..]
Die stroopwafels mag je wel opsturen hoor![]()
And now for something completely different, maar jij weet er vast het antwoord op. Het valt me op dat de wasmachine, als ik de was eruit haal, niet meer warm is. Maar bij de eerste cycle wordt het glas wel degelijk warm. Alleen daarna niet meer, dus bij de volgende wascycles kennelijk niet. Hoort dat zo, of wordt het weer tijd voor een nieuwe?![]()
En dan toch maar weer eens een was/droogcombi, nu we weer de herfst ingaan hier
Jij gaat toch de winter in? Is het leidingwater misschien al kouder dan in de zomer?quote:Op vrijdag 8 mei 2026 20:16 schreef flipsen het volgende:
[..]
Die stroopwafels mag je wel opsturen hoor![]()
And now for something completely different, maar jij weet er vast het antwoord op. Het valt me op dat de wasmachine, als ik de was eruit haal, niet meer warm is. Maar bij de eerste cycle wordt het glas wel degelijk warm. Alleen daarna niet meer, dus bij de volgende wascycles kennelijk niet. Hoort dat zo, of wordt het weer tijd voor een nieuwe?![]()
En dan toch maar weer eens een was/droogcombi, nu we weer de herfst ingaan hier
Ik ben ooit PP specialist geweest, maar dan hebben we het over 25 jaar geledenquote:Op vrijdag 8 mei 2026 20:26 schreef fietsie het volgende:
Zitten er hier ook PowerPoint experts? En dan met name mensen die en met een PC, en met een Ipad dezelfde presentatie(s) bewerken ?
Ik maak regelmatig PP's via een laptop, maar nooit op een iPad (die ik wel heb)…quote:Op vrijdag 8 mei 2026 20:26 schreef fietsie het volgende:
Zitten er hier ook PowerPoint experts? En dan met name mensen die en met een PC, en met een Ipad dezelfde presentatie(s) bewerken ?
Mijn collega opent dus regelmatig met zijn iPad door mij gemaakte ppt's. edit dan alleen wat tekst, en saved.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 21:05 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik maak regelmatig PP's via een laptop, maar nooit op een iPad (die ik wel heb)…
Zit waarschijnlijk in de standaard instellingen van de gebruikte pagina templates, die op beide apparaten anders kunnen zijn.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 21:12 schreef fietsie het volgende:
[..]
Mijn collega opent dus regelmatig met zijn iPad door mij gemaakte ppt's. edit dan alleen wat tekst, en saved.
Daarna zijn ze naar de klote. Formaat anders, lettertypes en letterkleuren verfucked, kleurvlakken van kleur veranderd, vanalles.
En 'niet met iPad werken' is de oplossing niet, want dat is het enige waar ie mee werkt, een iPad Pro met zon toetsenellende er aan.
Ja dat heb ik m al meerdere keren gevraagd maar als puntje bij paaltje komt zit ie alsnog last minute te editten..quote:Op vrijdag 8 mei 2026 21:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zit waarschijnlijk in de standaard instellingen van de gebruikte pagina templates, die op beide apparaten anders kunnen zijn.
Ik heb dat ook gehad op 2 verschillende PC's die dus in de ogenschijnlijk gelijk ogende templates 'onder water' net iets andere instellingen had.
Met Excel heb ik ook gehad met de combi PC/iPad, hele opmaak vernaggeld?
Laat hem z'n correcties maar per mail aan jou doorgeven…
Zijn probleem dan toch?quote:Op vrijdag 8 mei 2026 21:20 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja dat heb ik m al meerdere keren gevraagd maar als puntje bij paaltje komt zit ie alsnog last minute te editten..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |