abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220705102
Ik ga regelmatig met de fiets naar het station. Gezien ik door medische omstandigheden niet een fiets makkelijk in het hoogste rek gezet krijg (of dat ding kan uitschuiven) parkeer ik de fiets vaker bij een appartamentencomplex dat vijf minuten van het station ligt. De fiets staat dan in één van de vijf fietsbeugels die er staan, dus netjes met de voorband erin. Er staat geen bordje dat de fietsbeugels voor bewoners zijn.

Vanmorgen kwam ik uit het station en pakte ik mijn fiets. Daar sprak een oudere man mij aan en zei: "Zo, en jij denkt dat jij hier je fiets mag parkeren? Ik dacht het niet. Nooit meer doen, want dan bel ik de gemeente en laten we hem per direct afslepen".

Dit klopt niet toch?
Naar mijn weten mag een fiets zelfs op een stoep staan als hij niemand tot last is, maar een fietsbeugel lijkt me helemaal geen probleem. Zou het vervelend vinden als ik mijn fiets illegaal parkeer en anderen tot last ben, maar in dit geval lijkt het me sterk dat ik wat verkeerd doe.
  zondag 3 mei 2026 @ 15:43:30 #2
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_220705334
Ik kan mij voorstellen dat wat jij als gemeentegrond ziet deze persoon al tot privéterrein rekent. Volgens mij doe je verder niks verkeerd. Was de meneer nog in staat om naar je uitleg te luisteren of zat hij hoog in zijn emotie?
pi_220705364
Nee, tenzij uitdrukkelijk met een wettelijk verkeersbord is vermeld of als het op hun eigen terrein staat.

Maar is het op publieke grond, volgende keer gewoon weer neer zetten. Gemeentes halen echt niet op vraag van een bewoner een fiets weg. Hier in Groningen krijgen ze eerst een sticker en als die er 2 weken later nog op zit, dan misschien eens... of het moet echt een barrel zijn.

Dus maak je niet te druk zou ik zeggen.

Heb je eventueel een foto van de parkeersituatie?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_220706490
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 15:43 schreef Scuidward het volgende:
Ik kan mij voorstellen dat wat jij als gemeentegrond ziet deze persoon al tot privéterrein rekent. Volgens mij doe je verder niks verkeerd. Was de meneer nog in staat om naar je uitleg te luisteren of zat hij hoog in zijn emotie?
Hij was witheet en sprak me toe met een wijzende vinger.
Ik vroeg of hij er niet langs kwam en toen zei hij; deze beugels zijn niet voor onbekende fietsen.

quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 15:47 schreef Chandler het volgende:
Nee, tenzij uitdrukkelijk met een wettelijk verkeersbord is vermeld of als het op hun eigen terrein staat.

Maar is het op publieke grond, volgende keer gewoon weer neer zetten. Gemeentes halen echt niet op vraag van een bewoner een fiets weg. Hier in Groningen krijgen ze eerst een sticker en als die er 2 weken later nog op zit, dan misschien eens... of het moet echt een barrel zijn.

Dus maak je niet te druk zou ik zeggen.

Heb je eventueel een foto van de parkeersituatie?
Het is geen privé terrein.
Als je daar in die flat op bezoek gaat kun je daar parkeren. Er tegen over zijn ook een paar fietsbeugels op de stoep. Daar had hij mijn fiets ook al eens gezien riep hij.

Ik ben er net nog eens met Google map langs gereden maar kan geen foto laten zien omdat er een vrachtwagen voor staat.
pi_220706590
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 18:03 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Hij was witheet en sprak me toe met een wijzende vinger.
Ik vroeg of hij er niet langs kwam en toen zei hij; deze beugels zijn niet voor onbekende fietsen.
[..]
Het is geen privé terrein.
Als je daar in die flat op bezoek gaat kun je daar parkeren. Er tegen over zijn ook een paar fietsbeugels op de stoep. Daar had hij mijn fiets ook al eens gezien riep hij.

Ik ben er net nog eens met Google map langs gereden maar kan geen foto laten zien omdat er een vrachtwagen voor staat.
Laat hem dan maar lekker witheet zijn
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zondag 3 mei 2026 @ 18:41:17 #6
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_220706825
Ook al sta je in je recht, als iemand er zo boos om wordt heb je straks wellicht een keer ineens een lekke band als je je fiets er blijft zetten. Maar zijn er geen lage fietsenrekken bij het station?
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
pi_220707558
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 18:41 schreef kwiwi het volgende:
Ook al sta je in je recht, als iemand er zo boos om wordt heb je straks wellicht een keer ineens een lekke band als je je fiets er blijft zetten. Maar zijn er geen lage fietsenrekken bij het station?
Ja precies, misschien moet ik een beetje afwisselen. Gezien je een fiets toch op veel plekken mag zetten.

Fietsrek onderaan heb je ook. Maar is bijna nooit plek.
Er is te Weinig parkeerplek voor al de fietsers die naar station gaan. En als ik doordeweeks met de bus of trein ga is dat altijd na de spits, dus bomvol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')