Van de vrouw mocht het niet iets anders worden?quote:Op zondag 3 mei 2026 15:00 schreef blomke het volgende:
Wat is een goede keuze en waar bij installatie op te letten?
Auto wordt hoogst waarschijnlijk een Peugeot e 2008 (niet mijn keuze) :
[ afbeelding ]
De bureaucratie... Gvdquote:Op zondag 3 mei 2026 15:29 schreef CoolGuy het volgende:
Als je ERE's wil gaan doen heb je een wallbox met een MID meter nodig. Dat is misschien wel een aandachtspunt.
M'n vrouw betaalt 'm; ik ga er in rijden: woon-werkverkeer elke keer 160 km. Dus dat tikt wel aan met de ERE's.quote:Op zondag 3 mei 2026 17:03 schreef ikweethetookniet het volgende:
Van de vrouw mocht het niet iets anders worden?
Daar had je dus bij de trouwakte op moeten letten
Dat is dus Dynamic Load Balancing (?)quote:Op zondag 3 mei 2026 16:56 schreef JoGold het volgende:
Eentje die je eigen stroomverbruik kan aflezen en daarop de laadsnelheid aanpast is ook wel fijn om eigen verbruik te maximaliseren.
En de ere gaan naar …..quote:Op zondag 3 mei 2026 20:35 schreef blomke het volgende:
De vrouw betaalt 'm; ik ga er in rijden: woon-werkverkeer elke keer 160 km. Dus dat tikt wel aan met de ERE's.
quote:
't Schijnt je nogal te boeien wat wij onderling uitspoken? Wil je nog meer details??quote:Op zondag 3 mei 2026 17:03 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Van de vrouw mocht het niet iets anders worden?
Daar had je dus bij de trouwakte op moeten letten
Wat ik begreep zijn er twee varianten. Gewone load balancing zorgt ervoor dat alles goed gaat en niets overbelast raakt. Andere, betere variant stemt laadsnelheid af op je teruglevering en optimaliseert die, dus rustig beginnen in de ochtend en ophogen richting de middag, afhankelijk van je teruglevering.quote:
Solar Edge heeft hele mooie uitvoering daarvoor.quote:Op zondag 3 mei 2026 17:36 schreef ludovico het volgende:
Ik wil hetzelfde als TS maar de 22kw variant en wel ready voor v2g.
Is zo'n wallbox zelf aan te sluiten? Meer concreet: hoe zit het met de 3 fasen; moet je een bepaald klokgetal aanhouden bij het aansluiten?quote:Op maandag 4 mei 2026 09:52 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik hoor in mijn omgeving positieve verhalen over de Zaptec 2.
https://www.elektramat.nl(...)mid-zwart-900-00120/
Al heb ik er zelf geen ervaring mee.
Deze heeft gewoon een duidelijke aansluiting:quote:Op dinsdag 5 mei 2026 08:28 schreef blomke het volgende:
[..]
Is zo'n wallbox zelf aan te sluiten? Meer concreet: hoe zit het met de 3 fasen; moet je een bepaald klokgetal aanhouden bij het aansluiten?
Hartelijk dank boegschroef.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 11:07 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Deze heeft gewoon een duidelijke aansluiting:
Pe = geel groen
N = blauw
L1 = bruin
L2 = zwart
L3 = grijs
Moet je wel vanuit kunnen gaan dat je meterkast ook goed is aangesloten. Zeker als je er een loadbalancer tussenzet die op de p1 meter zit. Maar je moet ook een nieuwe automaat in de meterkast plaatsen, ik raad altijd aan daar iemand voor te vinden die er verstand van heeft.
Mijn ratio io6 laadpaal heeft verschillende settings waaronder de solar of smart solar waarin deze alleen stroom pakt van de fase waar op teruggeleverd wordt. Dat werkt best netjes.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 21:30 schreef ShoNuf het volgende:
https://peblar.com/nl/
Ik heb zelf geen laadpaal. Mijn buurman wist te vertellen (als je zonnepanelen bezit) dat deze eerst zonnestroom pakt op 1 fase (lagere opstart spanning dan bij 3 fase) en als er meer zonnestroom is dan op 3 fase.
Ik weet niet of dat ook bij andere laders kan.
Ja, ik heb een Business veriant hier van, werkt top.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 21:30 schreef ShoNuf het volgende:
https://peblar.com/nl/
Ik heb zelf geen laadpaal. Mijn buurman wist te vertellen (als je zonnepanelen bezit) dat deze eerst zonnestroom pakt op 1 fase (lagere opstart spanning dan bij 3 fase) en als er meer zonnestroom is dan op 3 fase.
Ik weet niet of dat ook bij andere laders kan.
Als het werkt en veilig is, dan is het goed toch. Je hebt nu nog wat plek voor uitbreiding.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 12:46 schreef blomke het volgende:
[..]
Hartelijk dank boegschroef.
De Lianderkabel geeft de 3 fasen resp. rood/geel/blauw (R/S/T = oude kleuren; geel/groen voor de nul) en om de verwarring compleet te maken, zijn er gewoon 3 zwarte draden (6 mm2) van de kWh meter naar de hoofdschakelaar (foto's gewenst?).
Voor wat betreft de automaten:
keuze uit 3 :
[ afbeelding ]
zie dit topic met allemaal "opbeurende" reacties : K&W / Uitbreiding groepenkast, 20 mm te weinig ....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |