abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220708444
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 20:33 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Daar denkt 75% van de kiezers anders over.
En waarschijnlijk heb je daar ook al meteen je antwoord op waarom het Nederlandse bestuur geen oplossend vermogen meer heeft. Omdat Nederlanders zo geobsedeerd zijn geraakt met asiel dat er geen tijd/aandacht/energie meer over is voor andere zaken.
  zondag 3 mei 2026 @ 20:40:38 #77
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220708530
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 20:26 schreef Hanca het volgende:
Maar jammer dat er weer een topic wordt gekaapt door over het grootste non-issue in de politiek te praten. Asiel zou geen thema moeten zijn, met de extreem lage instroom in Nederland.
https://www.telegraaf.nl/(...)lking/150662305.html

Het is big business die asiel migratie
Die mensen betalen een vermogen om hier te komen
quote:
Migratie-onderzoeker Van de Beek: 'Dit is dikke middelvinger naar bevolking'
Deze week schuift migratie-onderzoeker Jan van de Beek aan in Studio Sedee.

Voor een urgent en verdiepend gesprek over de asieluitdagingen in ons land.


En die zijn groot, nu asielwetten zijn gesneuveld in de Eerste Kamer en de onrust in gemeenten toeneemt over noodopvangplekken. Luister de hele podcast hier. (INSERT LINK SPOTIFY)
Bekijk deze YouTube-video
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 3 mei 2026 @ 20:45:40 #78
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220708617
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 20:33 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Daar denkt 75% van de kiezers anders over.
Dit valt wel mee. Weliswaar laat Nederland een absurd hoog percentage zien dat gebiologeerd is door buitenlanders, maar nog steeds zet 70% het niet bij de top drie zorgen van het land (pagina 21, onderstaande link).

https://www.ipsos.com/sit(...)rld%20Mar%2026_0.pdf

78% van de Nederlanders vinden dat er een asielrecht moet zijn "inclusief in mijn eigen land".
https://www.ipsos.com/sit(...)ds-refugees-2025.pdf

Dit is dus in tegenspraak met de populistische asielstop agenda en ook de VVD (dat in haar verkiezingsprogramma schrijft "dit getal kan ook nul zijn")

Het is meer zo dat vanuit bepaalde hoek - bepaalde campagnemedia - op bepaalde knopjes wordt gedrukt en er inderdaad spelletjes worden gespeeld om het draagvlak onderuit te halen.

Nederlanders moeten vooral egoïstisch zijn en elkaar als concurrenten zien en buitenlanders als criminelen en vijanden.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 3 mei 2026 @ 20:59:46 #79
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220708812
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 20:45 schreef Klopkoek het volgende:

78% van de Nederlanders vinden dat er een asielrecht moet zijn "inclusief in mijn eigen land".
https://www.ipsos.com/sit(...)ds-refugees-2025.pdf

dat klopt maar men moet een EU schengen visum aanvragen in eigen land of in een buurland , en met het vliegtuig komen , niet via dure mensen smokkelaars dwars door Turkije en Bulgarije of over de middellandse zee

daar zijn de EU ambassades voor opgericht
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 3 mei 2026 @ 21:00:22 #80
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220708820
"De mensen die een gemeentehuis bestormden omdat er een azc in hun dorp zou komen. Die worden getolereerd en gezien als ‘bezorgde burgers’, maar ze gebruikten gewoon geweld, hè? Rutte zei niet: ‘Jij moet je aan de regels houden!’ Ze kregen juist gelijk en we gingen meer op de asielzoekers letten."
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lzgdk7vrcc26
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3mkxhebakc22h
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220708827
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 20:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dit valt wel mee. Weliswaar laat Nederland een absurd hoog percentage zien dat gebiologeerd is door buitenlanders, maar nog steeds zet 70% het niet bij de top drie zorgen van het land (pagina 21, onderstaande link).
Dat weerspreekt dus de stelling van @Tocadisco dat de kiezer geobsedeerd is met asiel. Ondertussen vindt wel 75% van de kiezers dat de instroom fors beperkt moet worden. De kiezer wil dus gewoon dat er een oplossing komt maar Den Haag levert niet dankzij een paar clubjes die noodzakelijke wetten saboteren.

  zondag 3 mei 2026 @ 21:05:35 #82
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220708906
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 21:00 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Dat weerspreekt dus de stelling van @:Tocadisco dat de kiezer geobsedeerd is met asiel. Ondertussen vindt wel 75% van de kiezers dat de instroom fors beperkt moet worden. De kiezer wil dus gewoon dat er een oplossing komt maar Den Haag levert niet dankzij een paar clubjes die noodzakelijke wetten saboteren.

[ afbeelding ]
Dit is van Maurice de Hond zijn panel, die zelf willekeurig mensen uit zijn panel gooit.

Degenen die zich voor zo een panel aanmelden is niet een doorsnee van de bevolking en stuurt zelf de opinie. Ook de stemmers uitgesplitst naar specifieke partijen zijn niet noodzakelijk doorsnee stemmers.

https://www.hpdetijd.nl/p(...)ingen-te-manipuleren

Maurice de Hond zijn zetelpeiling is al iets serieuzer te nemen, maar de vragen uitgesplitst naar partij zijn gewoon waardeloos. Datzelfde geldt voor RTL en EenVandaag trouwens, die ook met aanmeldingen werken (en soms verrassend verschillende uitkomsten laat zien, hoewel ze om voor de hand liggende redenen bijna nooit dezelfde vraagstelling hanteren)
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220708940
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 21:05 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dit is van Maurice de Hond zijn panel, die zelf willekeurig mensen uit zijn panel gooit.

Degenen die zich voor zo een panel aanmelden is niet een doorsnee van de bevolking en stuurt zelf de opinie. Ook de stemmers uitgesplitst naar specifieke partijen zijn niet noodzakelijk doorsnee stemmers.

https://www.hpdetijd.nl/p(...)ingen-te-manipuleren
Het panel van EenVandaag laat precies hetzelfde beeld zien.

  zondag 3 mei 2026 @ 21:10:32 #84
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220708954
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 21:07 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Het panel van EenVandaag laat precies hetzelfde beeld zien.

[ afbeelding ]
Eigenlijk niet. De vraag is hier zeker niet hetzelfde als bij De Hond en je kunt het zelfs lezen als ondersteuning voor het huidige restrictieve beleid (de wet Cohen - en dan dit ook gewoon fatsoenlijk uitvoeren).

"Moet de snelheid van auto's beperkt worden?"


AI woordenboek van Google Gemini zegt:

"Beperken betekent het stellen van grenzen, inkrimpen, of het verminderen van de reikwijdte van iets. Het houdt in dat iets niet verder mag toenemen of binnen bepaalde perken moet blijven."

Zoals gezegd werkt EenVandaag eveneens met een panel waarvoor je moet aanmelden en Avrotros is natuurlijk van oudsher een 100% VVD omroep (vanuit de verzuiling).

[ Bericht 5% gewijzigd door Klopkoek op 03-05-2026 21:17:21 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220709491
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 17:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Prima mogelijk, maar dat is een kwestie van eens een plan volhouden in plaats van niks te willen zoals de PVV en BBB lieten zien.
Hardop gelachen. Nou laat maar zien dan Rob!
  zondag 3 mei 2026 @ 22:46:33 #86
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220709695
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 20:18 schreef RotatoR het volgende:

[..]
En nu zit D66 in een regeringscoalitie en heeft het dus te verhouden tot de coalitiepartijen die deze wet wel willen. In een coalitie zul je af en toe ook maatregelen moeten accepteren waar je het als partij niet mee eens bent.
Nee dat moeten ze niet want dat is letterlijk zo afgesproken.

Je stapelt onwaarheid op onwaarheid.

quote:
Daarbij, D66 wil naar eigen zeggen grip op migratie en had volgens Jetten een draai gemaakt zodat migratie niet meer door rechts gekaapt zou worden. Maar in de praktijk komt daar helemaal niets van terecht en dus was dit blijkbaar een verkiezingsleugen, net als de belofte voor 10 nieuwe steden. Niet voor niets dat D66 bijna gehalveerd is in de peilingen.
Want de PVV-wet is de enige manier om er wat aan te doen? Wat een simpelheid.
  zondag 3 mei 2026 @ 22:57:47 #87
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220709744
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 22:18 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Hardop gelachen. Nou laat maar zien dan Rob!
Deels bouwt dat gewoon door op beleid dat Mona Keijzer al gemaakt. Maargoed, even consistent volhouden is als politiek wel de moeilijkste opgave met kiezer die de aandachtspanne van een tiktokfilmpje hebben.
pi_220710451
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 22:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Deels bouwt dat gewoon door op beleid dat Mona Keijzer al gemaakt. Maargoed, even consistent volhouden is als politiek wel de moeilijkste opgave met kiezer die de aandachtspanne van een tiktokfilmpje hebben.
En Keijzer had vrijwel alles van De Jonge gekopieerd, juist qua volkshuisvesting is er een vrij brede consensus in de Kamer en al jaren vrij consistent beleid.
  maandag 4 mei 2026 @ 09:27:26 #89
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220711099
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 12:16 schreef Hexagon het volgende:
Tja als de regering iets probeert op te lossen dan komt een groep burgers krijsen dat hun eigen belangen worden aangetast. En vervolgens stemmen ze op partijen die niks willen als de PVV en de BBB die plannen die er lagen in de prullenbak gooien.

Niet zo vreemd dat oplossingen lang duren.
Gelukkig blinkt dit kabinet uit in daadkrachtigheid en visie.
  maandag 4 mei 2026 @ 09:41:03 #90
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220711371
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 09:27 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Gelukkig blinkt dit kabinet uit in daadkrachtigheid en visie.
Vooralsnog zijn ze in ieder geval bezig met plannen wat tijd nodig heeft. Als er eind dit jaar geen duidelijke voorstellen liggen dan kun je wellicht zeuren. Maar na 2 maanden janken dat ze een aantal complexe problemen niet geheel opgelost hebben is vrij kinderlijk.
  maandag 4 mei 2026 @ 10:05:00 #91
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220711566
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 09:27 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Gelukkig blinkt dit kabinet uit in daadkrachtigheid en visie.
er is geen enkel kabinet die problemen erkent en er iets aan doet,

iedere kabinet reutelt wat over stikstof , woonruimte en netcongestie en laat het er verder bij
vervolgens verhogen ze de belastingen op benzine en diesel en passen de toeslagen , de HRA en de huursubsidie iets aan

en reutelen verder wat over natuur en laten defensie de hele Veluwe in de hens zetten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220713434
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 22:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee dat moeten ze niet want dat is letterlijk zo afgesproken.

Je stapelt onwaarheid op onwaarheid.
[..]
Want de PVV-wet is de enige manier om er wat aan te doen? Wat een simpelheid.
Is geen onwaarheid. Jij stapelt onwetendheid op onwetendheid. Niet voor niets dat Jetten heeft aangekondigd dat er binnen 2 weken nieuwe maatregelen gaan komen en dat Van den Brink de verwachting heeft uitgesproken dat D66 nu wel mee zal meewerken. Dat is nogal een vrij helder signaal. Als D66 deze nieuwe wet weer saboteert is het gewoon einde kabinet en dan gaat Jetten 1 de geschiedenis in als een nog groter amateurtoneel dan Schoof 1.
  maandag 4 mei 2026 @ 14:31:25 #93
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220713450
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 14:28 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Is geen onwaarheid. Jij stapelt onwetendheid op onwetendheid. Niet voor niets dat Jetten heeft aangekondigd dat er binnen 2 weken nieuwe maatregelen gaan komen en dat Van den Brink de verwachting heeft uitgesproken dat D66 nu wel mee zal meewerken. Dat is nogal een vrij helder signaal. Als D66 deze nieuwe wet weer saboteert is het gewoon einde kabinet en dan gaat Jetten 1 de geschiedenis in als een nog groter amateurtoneel dan Schoof 1.
Boris Dittrich heeft ook al uitgesproken dat hij meer vertrouwen heeft in waar Van den Brink nu mee gaat komen, dus daar kun je uit opmaken dat ze er wel uit gaan komen. Dat is waarschijnlijk allemaal zo afgesproken.
pi_220713470
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 14:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Boris Dittrich heeft ook al uitgesproken dat hij meer vertrouwen heeft in waar Van den Brink nu mee gaat komen, dus daar kun je uit opmaken dat ze er wel uit gaan komen. Dat is waarschijnlijk allemaal zo afgesproken.
Ahja want het is mogelijk om binnen 2 weken een compleet nieuwe wet te maken. Van den Brink komt gewoon met exact dezelfde wet waarbij alleen de strafbaarstelling illegaliteit wat wordt afgezwakt.
pi_220713541
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 14:35 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Ahja want het is mogelijk om binnen 2 weken een compleet nieuwe wet te maken. Van den Brink komt gewoon met exact dezelfde wet waarbij alleen de strafbaarstelling illegaliteit wat wordt afgezwakt.
Best kans dat hij eerst alleen met een wet komt waar de dwangsommen worden afgeschaft. Misschien ook nog een losse wet die de ruimte om uitgeprocedeerden die tegen werken op te pakken wat groter maakt, maar in principe is die ruimte er al.

Als hij met dezelfde wet komt zonder strafbaarstelling illegaliteit, heb je kans dat hij hetzelfde eindigt als de novelle: PVV stemt dan tegen. Moet je al heel zeker weten dat D66 nu wel voor stemt (en dat gaat de D66 EK fractie niet beloven, denk ik). JA21 en Markuszower helpen in de TK wel, maar daar heb je niks aan in de EK.
  maandag 4 mei 2026 @ 14:58:01 #96
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220713548
Die lui bellen echt wel met elkaar. Het is niet dat Van den Brink weer naar de kamer gaat met het idee "Eens kijken wat die Dittrich nu gaat zeggen"
pi_220713555
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 14:58 schreef Hexagon het volgende:
Die lui bellen echt wel met elkaar. Het is niet dat Van den Brink weer naar de kamer gaat met het idee "Eens kijken wat die Dittrich nu gaat zeggen"
Nee, dat denk ik ook niet. Maar de bestaande wet kopiëren gaat D66 niet in mee, ook met novelle had D66 tegen gestemd. Het zat hem niet alleen in de hulp aan strafbaarstelling illegaliteit. En je wil niet weer afhankelijk zijn van de PVV.
pi_220713733
Iets minder naar wappie podcasts luisteren. Er spelen zeker problemen binnen de Nederlandse overheid, ook qua bestuur, maar de conclusie "het Nederlandse bestuur is niet meer werkzaam" is een rare extreme zwart/wit conclusie. In andere landen is het overigens net zo alleen dan net weer op andere dossiers en op andere departementen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_220715910
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 15:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Iets minder naar wappie podcasts luisteren. Er spelen zeker problemen binnen de Nederlandse overheid, ook qua bestuur, maar de conclusie "het Nederlandse bestuur is niet meer werkzaam" is een rare extreme zwart/wit conclusie. In andere landen is het overigens net zo alleen dan net weer op andere dossiers en op andere departementen.
De bekende reactie van links op problemen:

1. Nooit inhoudelijk reageren.

2. Boodschapper belachelijk maken.

3. Probleem ontkennen of bagatelliseren.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 15:32:17 #100
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220721023
Past goed in dit draadje:

Lezen op Bevrijdingsdag: Defend-leden constateerden dat waar geweld wordt gebruikt, asielopvang niet doorgaat. ‘Intimidatie werkt. Je denkt toch niet dat we vuurwerk gooien uit baldadigheid? Een paar knallers in de raadszaal en die laffe kankerjoden [sic!] eten uit je hand.’
https://www.groene.nl/artikel/intimidatie-werkt

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3ml3rprzhi22o

Met dank ook aan de dubbele boodschappen van de heren Brekelmans en Verheijen.

Of Van Weel, uit hetzelfde artikel

"Minister van Justitie David van Weel sloeg de plank dan ook mis toen hij (..) de activisten in #Loosdrecht 'tuig' noemde.
'Tuig' is een depolitiserende term. Het gaat om de bewuste ondermijning van de lokale democratie door extreem-rechts."
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')