abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 mei 2026 @ 18:33:21 #26
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_220698092
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 18:30 schreef maily het volgende:

[..]
Vanaf ¤ 7500 euro :X
Dat is veel geld ....
En 87 kilo.
Ja als je gaat hiken moet je deze niet nemen; maar daar was TS niet naar opzoek.
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
pi_220698093
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 18:23 schreef Marsenal het volgende:
Dat heb ik een paar keer gedaan en vanuit daar is het idee geboren om zelf een tent en al die meuk te kopen.
Je weet dat het de mooiste dag van je leven is als je de boot weet te verkopen aan een andere sucker? Zo is dat ook met tenten. Lekker huren zonder alle shit daar omheen. Je kunt ook nog kijken naar iets volledig ingericht die er gewoon staat en waar je zo in kan.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_220698103
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 18:30 schreef XDo het volgende:
Ik zal het je makkelijk maken. Dit is wat je zoekt:

https://www.karstentravelstore.nl/karsten-family-plus.html
Voor dat geld hoop ik dat daar een au pair bij geleverd die beschikbaar is voor trio's.
-nee-
  zaterdag 2 mei 2026 @ 18:36:15 #29
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_220698133
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 18:34 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Voor dat geld hoop ik dat daar een au pair bij geleverd die beschikbaar is voor trio's.
Zonder gekheid: dit is natuurlijk het topmodel. Maar een katoenendoek gaat 2 keer zoveel zon-uren mee als polyester; vergeet dat niet mee te nemen in je overweging.
En het binnenklimaat is 10x prettiger.
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
pi_220698194
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 18:36 schreef XDo het volgende:

[..]
Zonder gekheid: dit is natuurlijk het topmodel. Maar een katoenendoek gaat 2 keer zoveel zon-uren mee als polyester; vergeet dat niet mee te nemen in je overweging.
En het binnenklimaat is 10x prettiger.
Daar denk ik nog eens over na. Ik ben niet heel wild van het gewicht van zo'n tent. Maar het gaan wel voornamelijk zomers worden natuurlijk.
-nee-
  Spellchecker zaterdag 2 mei 2026 @ 18:41:48 #31
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220698209
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 18:40 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Daar denk ik nog eens over na. Ik ben niet heel wild van het gewicht van zo'n tent. Maar het gaan wel voornamelijk zomers worden natuurlijk.
Je moet 'm na de vakantie nog laten luchten. Als 't zeikt van de regen; heb je daar dan plaats voor?
pi_220698273
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 18:36 schreef XDo het volgende:
En het binnenklimaat is 10x prettiger.
Dit is flauwekul met alle respect. Een tent is wat doek. Onafhankelijk van het materiaal. Binnen 1 kwartier neemt binnen de temperatuur van buiten over. Dat is onvermijdelijk. En 10 keer nog wel. Dat is 10 keer onjuist. In een tent moet je de temperatuur niet vrezen juist doordat je in een tent verblijft kun je daar geen reet aan doen. Behalve als je onder bomen staat of wat. Ook dan maakt het materiaal geen bal uit. Althans niet voor de temperatuur inside.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 18:47:41 #33
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_220698285
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 18:46 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dit is flauwekul met alle respect. Een tent is wat doek. Onafhankelijk van het materiaal. Binnen 1 kwartier neemt binnen de temperatuur van buiten over. Dat is onvermijdelijk. En 10 keer nog wel. Dat is 10 keer onjuist. In een tent moet je de temperatuur niet vrezen juist doordat je in een tent verblijft kun je daar geen reet aan doen. Behalve als je onder bomen staat of wat. Ook dan maakt het materiaal geen bal uit. Althans niet voor de temperatuur inside.
Ik heb het niet over temperaturen maar ademend vermogen.
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
pi_220698290
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 14:53 schreef maily het volgende:
Zeker de oudste(n) een eigen tentje :Y
Dit dacht ik ook maar ze willen per se allemaal erbij. Thuis zitten we ook altijd in dezelfde kamer en ik had gehoopt dat ik hier met rust gelaten ging worden maar aankomende zomer nog niet in elk geval.
-nee-
pi_220698309
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 18:47 schreef XDo het volgende:
Ik heb het niet over temperaturen maar ademend vermogen.
Een tent is geen mens. Dus die eigenschap is niet beschikbaar bij een tent.

Wat stel je je daarbij voor? Als het bloedverzengend heet is buiten dan is het dat ook binnen een kwartier in de tent en met koud hetzelfde.

Een tent is een stukje doek. De elementen hou je niet buiten daarmee.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_220698310
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 18:41 schreef maily het volgende:

[..]
Je moet 'm na de vakantie nog laten luchten. Als 't zeikt van de regen; heb je daar dan plaats voor?
De hal boven lukt dat wel maar dit klinkt als werk :P
-nee-
pi_220698315
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 18:49 schreef Marsenal het volgende:

[..]
De hal boven lukt dat wel maar dit klinkt als werk :P
Huur die shit gewoon zoals je al deed. Al die hassle is het niet waard.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 18:51:06 #38
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_220698316
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 18:49 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Een tent is geen mens. Dus die eigenschap is niet beschikbaar bij een tent.

Wat stel je je daarbij voor? Als het bloedverzengend heet is buiten dan is het dat ook binnen een kwartier in de tent en met koud hetzelfde.
Ik ga niet met je in discussie hierover. 😂 Probeer het anders zelf even.
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
pi_220698332
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 18:51 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Huur die shit gewoon zoals je al deed. Al die hassle is het niet waard.
Ik hoor wat je zegt maar als ik op dat aspect van de discussie nog een keer ga terug komen dan maak ik me niet populair dus ik hoop op met een goede tentkeuze het ei van columbus te vinden.
-nee-
pi_220698364
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 18:53 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Ik hoor wat je zegt maar als ik op dat aspect van de discussie nog een keer ga terug komen dan maak ik me niet populair dus ik hoop op met een goede tentkeuze het ei van columbus te vinden.
Een "goed tentkeuze" bestaat niet volgens mij. Het is allemaal ruk en een hoop gedoe en in the long run veeeel duurder qua TCO dan huren 1 keer per jaar. Bespaar je de hoofdpijn.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_220698375
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 18:46 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dit is flauwekul met alle respect. Een tent is wat doek. Onafhankelijk van het materiaal. Binnen 1 kwartier neemt binnen de temperatuur van buiten over. Dat is onvermijdelijk. En 10 keer nog wel. Dat is 10 keer onjuist. In een tent moet je de temperatuur niet vrezen juist doordat je in een tent verblijft kun je daar geen reet aan doen. Behalve als je onder bomen staat of wat. Ook dan maakt het materiaal geen bal uit. Althans niet voor de temperatuur inside.
Het blijft grappig om iemand die ergens de ballen verstand van heeft met grote stelligheid kletskoek te zien verkopen.
En dat zeg ik met alle respect.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_220698388
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 18:58 schreef OllieA het volgende:

[..]
Het blijft grappig om iemand die ergens de ballen verstand van heeft met grote stelligheid kletskoek te zien verkopen.
En dat zeg ik met alle respect.
Het is gewoon natuurkunde qua metier. Ook met alle respect natuurlijk.

Ik bedoel: we isoleren onze huizen die al een muur hebben met nog 20 cm dik materiaal om een klein beetje verschil te maken. En dan denk je met een enkel doek "buiten" geen of weinig invloed te laten hebben op "binnen". Hoe realistisch is dat?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_220698431
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 18:59 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Het is gewoon natuurkunde qua metier. Ook met alle respect natuurlijk.

Ik bedoel: we isoleren onze huizen die al een muur hebben met nog 20 cm dik materiaal om een klein beetje verschil te maken. En dan denk je met een enkel doek "buiten" geen of weinig invloed te laten hebben op "binnen". Hoe realistisch is dat?
Condens aan de binnenkant van je tentdoek is ook natuurkunde.
En bijzonder onprettig, kan ik je verzekeren. Heb je veel gekampeerd eigenlijk?
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_220698455
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 19:05 schreef OllieA het volgende:
Heb je veel gekampeerd eigenlijk?
Dat maakt voor de case die jij onzin noemt niet uit.

Stel onze huizen waren niet van steen maar van tentdoek. Hoe lang duurt het voordat de temperatuur en de luchtvochtigheid hetzelfde binnen zijn als buiten.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_220698504
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 19:09 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat maakt voor de case die jij onzin noemt niet uit.

Stel onze huizen waren niet van steen maar van tentdoek. Hoe lang duurt het voordat de temperatuur en de luchtvochtigheid hetzelfde binnen zijn als buiten.
Een huis is wel wat groter dan een tent natuurlijk, maar als je huis te goed geisoleerd is en/of je ventileert nooit, dan krijg je ook geheid vocht- en schimmelproblemen. Zeker als je ook 's nachts de temperatuur te veel laat zakken. In een tent gaat dat veel sneller, dus het is echt wel heel erg prettig als je tentdoek een beetje ademt of je een "raampje" open kan zetten. Anders word je kletsnat wakker (als je uberhaupt de slaap vat) en je tent gaat na een paar keer ook flink schimmelig stinken, dat doet wel wat af aan de kampeer-ervaring.
pi_220698514
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 19:09 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat maakt voor de case die jij onzin noemt niet uit.

Stel onze huizen waren niet van steen maar van tentdoek. Hoe lang duurt het voordat de temperatuur en de luchtvochtigheid hetzelfde binnen zijn als buiten.
Als jij al niet goed begrijpt wat een spouwmuur is, en denkt dat onze huizen geïsoleerd worden met een extra laag van 20cm! dan zie ik niet in wat ik jou nog aan je verstand moet peuteren.

Ga maar eens een weekend kamperen in een nylon tent en ik spreek je weer, nadat je flink hebt gedoucht en je koppijn is gezakt.

Maar goed, Marsenal heeft niks aan dit geleuter, en ik kan hem niet adviseren, want te weinig gegevens.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_220698531
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 19:16 schreef Farenji het volgende:

[..]
Een huis is wel wat groter dan een tent natuurlijk, maar als je huis te goed geisoleerd is en/of je ventileert nooit, dan krijg je ook geheid vocht- en schimmelproblemen. Zeker als je ook 's nachts de temperatuur te veel laat zakken. In een tent gaat dat veel sneller, dus het is echt wel heel erg prettig als je tentdoek een beetje ademt of je een "raampje" open kan zetten. Anders word je kletsnat wakker (als je uberhaupt de slaap vat) en je tent gaat na een paar keer ook flink schimmelig stinken, dat doet wel wat af aan de kampeer-ervaring.
Ja helemaal eens. Maar ik was getriggerd door dat "10 keer" wat het verschil zou maken tussen materiaal A en materiaal B. Dat is onmogelijk. Als het bloedverzengend heet is buiten dan wordt het dat in de tent ook. Zelfde met koude en luchtvochtigheid. Dat is gewoon natuurkunde. Of je tent nou 7800 euri kost en 78 kilo weegt of een tiende van dat alles. Het 1 is niet perse beter dan het andere als je niet gewoon wilt accepteren dat het werkt zoals het werkt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 19:22:19 #48
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220698534
Wat een hoop onzin komt hier voorbij over opblaasbare tenten zeg.

Jarenlang met een Karsten tent gekampeerd. Helemaal niet meer haringen en scheerlijnen en hij staat supersnel en licht niet plat bij wind. De pomp neemt ook de ruimte niet in.
De grootte van het pakket zelf en het gewicht zijn het grootste minpunt met name.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 2 mei 2026 @ 19:38:40 #49
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_220698639
Karstengenot _O_

Niet de allergoedkoopste inderdaad, maar dan heb je wel een tent die makkelijk minstens 20 jaar mee gaat.
Erg gecharmeerd ook van de tunneltenten die ze tegenwoordig hebben, fantastisch.
pi_220699904
Ik zie zelf niet echt het voordeel van opblaasbaar ten opzichte van een (tegenwoordig een prima op te zetten) tent met met stokken/bogen. Zolang je bij de Waard-tenten wegblijft is het echt niet meer urenlange ellende.

(Wij hadden een de Waard Albatros, ik weet waar ik het over heb :+ )

Zelf hier een wat ruimere katoenen tunneltent (van Bardani) en ook altijd een kleinere polyester tent mee. Die laatste voor de laatste nacht; minder comfort (het is echt veel zweteriger dan katoen) maar niet het gedoe als het nog nat is met inpakken. We gebruiken hem ook voor korte verblijven.

Dat gezegd hebbende; ik zou zelf liever gaan voor een 2-3pers katoenen tent met sta-hoogte, en daarnaast kleine tentjes, dan voor één grotere (en in katoenen variant zeker duurdere) die je binnen enkele jaren niet écht meer gebruikt. Of je moet dit later zonder kinderen niet meer willen doen, dan kun je ook voor een wat goedkopere grotere tent gaan, maar bedenk wel dat het qua comfort echt wel degelijk kan schelen.

Span een tarp tussen de tenten, en je kunt met z’n allen toch bij elkaar droog of in de schaduw zitten. Overdag in de warmte ga je toch niet binnen in een tent hangen, dat doe je alleen als het regent. En dan liggen er een paar te gamen/lezen op je luchtbed, en de anderen in het voorstuk te yathzee-en. Ofzo :P En voor de rest slaap je er vooral in.

Toegeven, je moet wat meer tenten/tentjes opzetten met z’n allen. Maar je laat straks ook weer makkelijker wat tenten thuis als de kinderen niet meer mee willen kamperen. (En met een goede tent kun je echt jaren doen. )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')