abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220696252
Het idee is ontstaan om een paar zomers te gaan proberen te kamperen, in een tent.

Die Quechua opblaasbare tenten van Decathlon, de IKEA onder outdoorwinkels, ogen heel makkelijk en bruikbaar. Heeft iemand er hier ervaring mee?

Ikzelf zat te kijken naar de 8.4, iets van 900 euro, maar mijm vrouw is bang dat de leefruimte te klein is en wil die 6.3 XXL, maar die is meteen 1250 euro. Wat raden jullie aan voor een gezin van 5, waarbij de oudste 11 is.
-nee-
pi_220696380
Wat ik aanraad is iets met stokken, kwa gewicht en pakruimte schiet je weinig op met opblaasbaar en het is ook minder stevig als het een keer wel waait. Ook het opblazen duurt aanzienlijk langer dan een stokkentent opzetten hoewel je er wel minder werk aan hebt. Neem ook even een plaksetje mee... Nooit gehad maar wel vol verwondering mensen met zo iets gezien en wel gesproken.

Voor een kind van elf (en evt broertje of zusje) zou ik een bijzet tentje kopen, die wil binnen een paar jaar niet meer bij papa en mamma in de tent.

Maar er zullen ook mensen dol enthousiast over zijn anders waren ze wel uitgestorven.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 14:31:09 #3
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_220696400
Als je het een paar zomers wil gaan proberen zou ik voor een "echte" tent gaan, en voordat je vertrekt leren hoe je dat ding opzet, dus eerst een middag ervoor uittrekken, en dan later minstens nog een keer doen om de routine te hebben.

215's suggestie van een eigen tentje voor een of meer van de kinderen lijkt me ook geen slecht idee, dan stimuleer je ook wat onafhankelijkheid.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_220696418
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 14:11 schreef Marsenal het volgende:
maar mijm vrouw is bang dat de leefruimte te klein is en wil die 6.3 XXL
Doe die dan. Anders moet je de hele vakantie horen van "ik zei het toch maar jij...." Happy wife happy life. De sfeer kan snel loodzwaar worden in een te kleine tent. Pikstraf behoort tot de vele wapens van een vrouw.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Spellchecker zaterdag 2 mei 2026 @ 14:53:03 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220696539
Zeker de oudste(n) een eigen tentje :Y
pi_220696604
Ik kampeer veel, tot een paar jaar terug naast vakanties ook minimaal één overnachting elk weekend. Ervaring met diverse materialen.

Kunststof tenten hebben een beperkte levensduur, zon kunnen ze slecht hebben en na een paar jaar ook nog een aantal flinke regenbuien worden ze een beetje lek in de zin dat je dan hele fijne sproei binnen krijgt. Dus na een paar jaar gebruik pas, in het begin zijn ze goed droog. Katoen of polyesterkatoen zijn wat dat betreft veel houdbaarder.

Om je vrouw te overtuigen: Die XXL is veel hoger, dat betekent dat ie ook eerder plat gaat bij veel wind. Als je bij die 8.4 twee slaapcabines weg haalt heb je de zelfde vloeroppervlak. Opblaastenten bewegen juist heel veel met wind, meestal richten ze wel weer op maar ze gaan deels plat als het waait. Bovendien heb je zeker niet minder scheerlijnen en haringen nodig, eerder meer. Daarnaast moet je ook een pomp mee, als je ook een sup hebt kun je dat combineren.

Uitgaande van drie weken per jaar in zon en wind geef ik dergelijke tenten hooguit vijf jaar.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
  Spellchecker zaterdag 2 mei 2026 @ 15:05:45 #7
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220696669
Je kunt tegenwoordig ook opgezette en ingerichte tenten huren. Is dat een idee?
pi_220696939
1 of 2 losse simpele tentjes (met stokken) voor de kinderen, en dan hoef je voor jezelf en je vrouw ook niet zo'n enorm joekel te hebben. Wat zijn die dingen zwaar. Ik heb zelf alleen ervaring met lichtgewicht tentjes (die op de fiets passen) en dan heb je het over een paar kg max, die zijn dan ook niet groot, maar holy shit 40kg voor een tent, en die moet je dan ook nog opblazen? Ik zou dan lekker een appartementje of (sta)caravan huren.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 16:55:43 #9
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_220697412
Neem gewoon een katoenen Karsten tent (als je die kwijt kan in je auto). Heb je jaren lol van.
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
pi_220697515
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 14:11 schreef Marsenal het volgende:
Het idee is ontstaan om een paar zomers te gaan proberen te kamperen, in een tent.

Die Quechua opblaasbare tenten van Decathlon, de IKEA onder outdoorwinkels, ogen heel makkelijk en bruikbaar. Heeft iemand er hier ervaring mee?

Ikzelf zat te kijken naar de 8.4, iets van 900 euro, maar mijm vrouw is bang dat de leefruimte te klein is en wil die 6.3 XXL, maar die is meteen 1250 euro. Wat raden jullie aan voor een gezin van 5, waarbij de oudste 11 is.
Mijn ervaring is dat die opblaasbare tenten bloedheet, warmer dan gewone ten met katoen doek, worden. Ik heb ze zelf maar mijn broer wel niet. Maar sliep er een weekend in hartje zomer
pi_220697631
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 15:52 schreef Farenji het volgende:
en die moet je dan ook nog opblazen?
Met dynamiet inderdaad. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_220697641
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 17:17 schreef cinderloom het volgende:
Mijn ervaring is dat die opblaasbare tenten bloedheet, warmer dan gewone ten met katoen doek, worden.
Het is als ik het goed zie enkel "de stokken" cq het geraamte wat opblaasbaar is. Voor de rest een gewone tent.
En als het heet is buiten dan wordt het vanzelf in elke tent bloedheet. Dat is nou juist de charme van het kamperen. Kan ook ijskoud natuurlijk. Een tent neemt in no time de buitentemperatuur aan.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_220697648
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 15:52 schreef Farenji het volgende:
en dan hoef je voor jezelf en je vrouw
Alleen nog een gezellig hotelletje te boeken gedurende de vakantie.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Spellchecker zaterdag 2 mei 2026 @ 17:50:17 #14
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220697695
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 17:42 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Alleen nog een gezellig hotelletje te boeken gedurende de vakantie.
Kinders op Scoutingkamp ^O^
pi_220697716
Met deze tent kan het niet mis gaan, tenzij je blind en dom bent.

https://www.amazon.nl/-/e(...)lation/dp/B0BX9LMSL7

Al moet je er wel eempies voor sparen denk ik..
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  Spellchecker zaterdag 2 mei 2026 @ 17:58:05 #16
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220697750
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 17:53 schreef Chandler het volgende:
Met deze tent kan het niet mis gaan, tenzij je blind en dom bent.

https://www.amazon.nl/-/e(...)lation/dp/B0BX9LMSL7

Al moet je er wel eempies voor sparen denk ik..
En te klein ....
pi_220697799
Ik snap ook niet van het optuigen dat dat "snel" zou moeten. Waarom moet het snel? En dat je daar dan een premium prijs voor betaalt. Dat is toch helemaal niet in de geest van kamperen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_220697808
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 17:58 schreef maily het volgende:

[..]
En te klein ....
Neem je er meerdere :+ zag deze onlangs op TV, dacht zal wel te betalen zijn maar helaas... absolutly not betaalbaar..

Was ook meer als 'grapje' gepost
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_220697815
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 17:53 schreef Chandler het volgende:
Met deze tent kan het niet mis gaan, tenzij je blind en dom bent.
En geld teveel hebt. Man man man. Dit is toch hopelijk niet serieus?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_220697818
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 18:03 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
En geld teveel hebt. Man man man. Dit is toch hopelijk niet serieus?
^^^^^^
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_220697825
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 18:03 schreef Chandler het volgende:

[..]
^^^^^^
Ja ik was te snel.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_220697997
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 15:05 schreef maily het volgende:
Je kunt tegenwoordig ook opgezette en ingerichte tenten huren. Is dat een idee?
Dat heb ik een paar keer gedaan en vanuit daar is het idee geboren om zelf een tent en al die meuk te kopen.

Het hoeft niet per se snel snel snel, maar ik heb als kind ook het verdriet meegemaakt van een uur ruzie gadeslaan omdat het opzetten niet lukte.

Ik ben juist naar die opblaasbare aan het kijken omdat die 'fresh n black' eigenschap er blijkbaar voor moet zorgen dat het lang aangenaam is, ook in de zomer. Was wel nieuwsgierig naar ervaringen. En omdat ik ze er cool uit vind zien.

[ Bericht 1% gewijzigd door Marsenal op 02-05-2026 18:28:24 ]
-nee-
  zaterdag 2 mei 2026 @ 18:30:01 #23
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_220698068
Ik zal het je makkelijk maken. Dit is wat je zoekt:

https://www.karstentravelstore.nl/karsten-family-plus.html
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
  Spellchecker zaterdag 2 mei 2026 @ 18:30:40 #24
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220698072
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 18:30 schreef XDo het volgende:
Ik zal het je makkelijk maken. Dit is wat je zoekt:

https://www.karstentravelstore.nl/karsten-family-plus.html
Vanaf ¤ 7500 euro :X
Dat is veel geld ....
En 87 kilo.
pi_220698089
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 18:30 schreef XDo het volgende:
Ik zal het je makkelijk maken. Dit is wat je zoekt:

https://www.karstentravelstore.nl/karsten-family-plus.html
Leuk tentje maar die kost wel 7500 euro.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')