Als Brunch?quote:
Haha ja timing. Was eigenlijk van gisterenquote:Op zaterdag 2 mei 2026 12:01 schreef Blues het volgende:
[..]
Als Brunch?
Je onderste foto past ook wel in 'wat is je uitzicht'
OT: gepofte haver, cashewnoten en aardbeien in de yoghurt.
Na al dagen zin in zo'n broodje vandaag 'eindelijk' gegetenquote:Op zaterdag 2 mei 2026 15:22 schreef golfer het volgende:
En voor vanavond hebben we broodjes döner kebap besteld.
Hee, das ook toevalligquote:Op zaterdag 2 mei 2026 16:01 schreef Magica het volgende:
[ afbeelding ]
Ik had ook appelcake. Van te voren zag ie er mooi uit. Moest 30-40 minuten. Heeft meer dan een uur erin gestaan en het was nog niet goed. Maar de buitenkant werd erg donker dus toch maar uitgehaald.
Weet niet wat ik fout heb gedaan
Ze krijgen em toch niet helemaal op hun bord, geeft helemaal niets dusquote:Op zaterdag 2 mei 2026 15:46 schreef Kanaroe het volgende:
Geen idee wat we vanavond eten, maar zometeen een stuk versgebakken appelcake.
Nooit eerder gebakken, hij ruikt heerlijk, maar hij was nog niet helemaal gaar toen ik hem uit het bakblik haalde.
Hoop gepruts en veel scheuren...mwah
Zo kwam ie uit de oven
[ link | afbeelding ]
En zo uiteindelijk uit het bakblik
[ link | afbeelding ]
Ja de smaak was wel lekker.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 19:08 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Hee, das ook toevallig![]()
Was ie wel smakelijk?
Die van mij is al bijna op haha
Bij mij was denk ik de oven iets te heet.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 19:43 schreef Magica het volgende:
[..]
Ja de smaak was wel lekker.
Net lasagne gegeten, en smoothie met mango, peer en aardbeien
zonde zegquote:Op zaterdag 2 mei 2026 16:01 schreef Magica het volgende:
[ afbeelding ]
Ik had ook appelcake. Van te voren zag ie er mooi uit. Moest 30-40 minuten. Heeft meer dan een uur erin gestaan en het was nog niet goed. Maar de buitenkant werd erg donker dus toch maar uitgehaald.
Weet niet wat ik fout heb gedaan
quote:Op zondag 3 mei 2026 14:25 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik een salade van gestoofde venkel met sinaasappel en daarbij een paar in ganzenvet gebakken krieltjes en een bavette die eerst in de sousvide gegaard is en daarna nog even in de braadpan hard aan de buitenkanten is gekarameliseerd.
quote:Op zondag 3 mei 2026 20:15 schreef Kanaroe het volgende:
Hier lag nog een zakje Belgische kaasfondue, was eigenlijk al een tijd over de datum (3 weken)
Maar......voilá!
Superlekker, met geblancheerde bloemkoolroosjes, krieltjes in de schil en een (gebakken) tartaartje
Dit zou ik wel lusten bij de thee of koffie!quote:Op zondag 3 mei 2026 20:32 schreef Goitske het volgende:
Mijn man had gekookt aardappelschijfjes met een kipburger aangezien zoonlief zoooo graag snitzel wilde...
En ik heb suikerlatten gemaakt dus zo thee met een stukje
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn oudste zei wat maak je... Ja dat ken ik niet. Keek in de oven Ooooooh dat ❤️❤️❤️❤️quote:Op zondag 3 mei 2026 20:46 schreef Kanaroe het volgende:
Suikerlatten![]()
Nooit van gehoord maar ik denk* dat ik daar nu ook wel wat van zou lusten
* = weet zeker
Ooh klinkt goedquote:Op zondag 3 mei 2026 22:02 schreef Molo het volgende:
Binnenkort weer eens zelf kardemombroodjes maken, want Finse stijl zijn ze toch echt lekkerder dan Deens.
Mikkeler bier was wel prima te pruimen en ook de vele soorten varkensworst en krokante spekkies doen ze prima daar
Waaaaaa, hier krijg ik onmiddellijk honger van!quote:Op zaterdag 2 mei 2026 19:32 schreef FutureFairytale het volgende:
Domino's gehaald, 1+1![]()
Vriend had extravaganzza.
[ link | afbeelding ]
Ik spicy bbq chicken, met extra jalapeños. Ze waren niet krenterig, heerlijk daarna peper op m'n lippen![]()
[ link | afbeelding ]
Toe weer lekkere mango's zoals altijd.
quote:Op maandag 4 mei 2026 13:39 schreef golfer het volgende:
Vanavond wegens succes geprolongeerd: gestoofde venkel-sinaasappelsalade, krieltjes geroosterd in ganzenvet en daarbij gebakken smokey beefburgers.
Heerlijke lunch!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
quote:Op dinsdag 5 mei 2026 15:20 schreef Molo het volgende:
Ojee!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Goed dat je wat anders maakt. Véél lekkerder dan kipkrokant.
Ik eet vanavond boerenomelet en peer-havermout crumble.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
quote:Op dinsdag 5 mei 2026 13:54 schreef golfer het volgende:
Vanavond wordt het: in ganzenvet gebakken krieltjes, gegrilde witte asperges, een (gepocheerd) eitje en ipv beenham heb ik achterham en dat alles wordt besprenkeld met ghee.
Een foto van Miljuschka kan je natuurlijk gewoon van Google halenquote:Op dinsdag 5 mei 2026 18:41 schreef Kanaroe het volgende:
Fusillipasta met prei, ui, doperwt, spinazie en ontbijtspek
Geïnspireerd op een lekker makkelijk receptje van Miljuschka
Foto vergeten
Van mijn bordje natuurlijkquote:Op dinsdag 5 mei 2026 18:57 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Een foto van Miljuschka kan je natuurlijk gewoon van Google halen
quote:Op dinsdag 5 mei 2026 18:41 schreef Kanaroe het volgende:
Fusillipasta met prei, ui, doperwt, spinazie en ontbijtspek
Geïnspireerd op een lekker makkelijk receptje van Miljuschka
Foto vergeten
Ja hoor, alles opgegeten. Hij loog dat ie ze al weleens op had omdat ie stoer wilde zijn, gaf ie achteraf toe. Heldquote:Op dinsdag 5 mei 2026 16:46 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ojee!![]()
Goed dat je wat anders maakt. Véél lekkerder dan kipkrokant.
Ik eet vanavond boerenomelet en peer-havermout crumble.
Vanavond nog naar die Spaanse, Kees?quote:Op dinsdag 5 mei 2026 19:43 schreef PzKpfw het volgende:
AVG: aardappels met sperziebonen en een slavink.
Zo leuk dat hij dat dan toegeeft, kinderenquote:Op dinsdag 5 mei 2026 21:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja hoor, alles opgegeten. Hij loog dat ie ze al weleens op had omdat ie stoer wilde zijn, gaf ie achteraf toe. Held![]()
En wat wordt er door iedereen lekker gegeten zeg, goeie beschrijvingen en foto's
Goede reis!quote:Op woensdag 6 mei 2026 04:41 schreef golfer het volgende:
Koffie op Schiphol. Onderweg naar Sardinië.
quote:Op woensdag 6 mei 2026 04:41 schreef golfer het volgende:
Dan zullen jullie er nu wel zijnquote:Op woensdag 6 mei 2026 04:41 schreef golfer het volgende:
Heerlijk idd, kan ervan genieten als ze buiten hun bekende structuur durven te gaanquote:Op dinsdag 5 mei 2026 22:51 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Zo leuk dat hij dat dan toegeeft, kinderen
Veel plezier! Graag veel eetverhalen en avonturenquote:Op woensdag 6 mei 2026 04:41 schreef golfer het volgende:
Mag ik vragen wat dat is…?quote:Op woensdag 6 mei 2026 11:29 schreef Molo het volgende:
Hier nu koffie en een spanakopita van de Lidl, vers uit de airfryer
Is dit het begin van een mop?quote:Op donderdag 7 mei 2026 17:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Met een Zweedse en Engelse collega bij de Griek in Duitsland.
Nee,quote:
Ja dit is geen straf natuurlijkquote:Op vrijdag 8 mei 2026 17:36 schreef Kanaroe het volgende:
[ link | afbeelding ]
Eet alleen vandaag, de andere helft van mijn gebraden kippetje soldaat maken
Omnomnom
Pistache drizzle over allesquote:Op vrijdag 8 mei 2026 20:06 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Met een mok rooibos.
Ze hadden eindelijk de squeeze pistache bij AH.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 20:40 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Pistache drizzle over alles![]()
Ik had een restant bloemkoolovenschotel met gehakt en banaan.
Yes! Ik dacht alleen de pindakaas, vond het al raar. Hoe is ie?quote:Op vrijdag 8 mei 2026 21:02 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Ze hadden eindelijk de squeeze pistache bij AH.
Heerlijk, hetzelfde als wat in de berliner bolletjes zit.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 22:28 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Yes! Ik dacht alleen de pindakaas, vond het al raar. Hoe is ie?
Joepie, heb het net gehaaldquote:Op zaterdag 9 mei 2026 14:58 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Heerlijk, hetzelfde als wat in de berliner bolletjes zit.
😄quote:Op zaterdag 9 mei 2026 15:27 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Joepie, heb het net gehaald![]()
Dank.
Ik eet vanavond gebakken zalm en asperges met saus o.b.v. eieren.
Toe mango's en ijs met pistache drizzle.
Ziet er heerlijk uit, maar wat is hetquote:Op zaterdag 9 mei 2026 21:23 schreef golfer het volgende:
Nog meer lekkers op Sardinië:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Het bovenste is een Sardijnse pastasoort Culurgiones al Porcini, traditionele met de hand gevouwen pasta (die op een tarwe-aar lijkt), met een vulling van aardappelen en kaas en daarbij eekhoorntjesbrood en spekjes.quote:
Daar heb ik echt een zwak voor. Vooral bij de lunch.quote:Op maandag 4 mei 2026 19:19 schreef Molo het volgende:
Pokebowls gehaald bij de Jumbo, vers gemaakt, dikke prima
Dat zijn heul geen fanyljestaafkes.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 19:01 schreef Goitske het volgende:
Ik denk dat wij straks macaroni gaan eten. De heren wilden eerst sporten dus we eten laat...
En heb net vanille staafjes gemaakt maar dan in een andere vorm. Volgens het Friese kookboek lekkerder dan roze koeken... Conclusie ze liegen roze koeken zijn lekkerder, niet dat dit niet lekker is maar roze koeken zijn lekkerder
[ afbeelding ]
Best moeilijk, begrijpend lezen:quote:
quote:En heb net vanille staafjes gemaakt maar dan in een andere vorm.
Die vorm is sowieso nergens te vinden heb er vanmiddag een uur of 2 naar lopen googlen.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 19:07 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat zijn heul geen fanyljestaafkes.![]()
Op de juiste manier gemaakt zijn ze overigens wel echt lekkerder dan roze koeken.
Zal de volgende keer bij mn oma eens een foto maken als ze die gebakken heeft! Vorm is letterlijk een soort dunner tobleronedoosje. Heb je wel een speciaal bakblik voor nodig.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 19:26 schreef Goitske het volgende:
[..]
Die vorm is sowieso nergens te vinden heb er vanmiddag een uur of 2 naar lopen googlen.
Ik heb geen vergelijking, heb de echte nooit gehad of gezien in mijn jeugd. Kom tegenwoordig weinig in Friesland aangezien mijn beppe al heel wat jaren geleden overleden is
Ik denk vooral kwestie van smaak welke je lekkerder vindt
De blikken zijn gewoon niet te vinden ik had zoiets van Ooooh die moet ik hebben zoiets heb ik nog niet. Zal dus kringlopen in Friesland af moeten zoeken maja vanuit Apeldoorn niet echt een optiequote:Op dinsdag 12 mei 2026 19:40 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Zal de volgende keer bij mn oma eens een foto maken als ze die gebakken heeft! Vorm is letterlijk een soort dunner tobleronedoosje. Heb je wel een speciaal bakblik voor nodig.
Kan ze online niet vinden indd...
Glazuur naar koek ratio is door de dunne vorm wel een stuk hoger door de vorm.
Lekkere manier van stamppotquote:Op woensdag 13 mei 2026 17:53 schreef nelaeryn het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag andijviestamp met masala, panceta en rookworst.
Zal mijn recept delen voor het geval dat je het zelf wil proberen (is hooguit 30 minuten werk)quote:Op woensdag 13 mei 2026 20:45 schreef FutureFairytale het volgende:
Lekkere manier van stamppot![]()
Ik at gepaneerde geitenkaas, sperziebonen en aardappelen met knoflook.
SPOILER: Masala andijviestampOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 14 mei 2026 12:42 schreef Goitske het volgende:
Vers zuurdesem abdij brood met zelfgemaakte kruidenboter en Unox tomatensoep
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 14 mei 2026 12:51 schreef Karzai het volgende:
[ afbeelding ]
https://soulfood.nl/pittig-stoofvlees-met-kokos-en-pinda/
ook lekkerquote:Op donderdag 14 mei 2026 13:57 schreef Molo het volgende:
[..]
[..]![]()
Hier net ontbijt op, asperges en roerei met mascarpone. Met veel koffieeee
Kantonese bami met zeevruchten en vlees als ze dat hebben.quote:Op donderdag 14 mei 2026 14:05 schreef Moass het volgende:
Héél véél afhaalchinees vanavond. Nog tips qua goede gerechten?
Tjieuw Jiem Kayquote:Op donderdag 14 mei 2026 14:05 schreef Moass het volgende:
Héél véél afhaalchinees vanavond. Nog tips qua goede gerechten?
Verslag staat er.quote:Op woensdag 13 mei 2026 22:02 schreef golfer het volgende:
Om onze vakantie af te sluiten zijn wij naar een Japans Teppanyaki restaurant geweest voor een avondvullene voorstelling.
Verslag daarvan volgt morgen.
quote:Op donderdag 14 mei 2026 14:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Kantonese bami met zeevruchten en vlees als ze dat hebben.
Broccoli met ossenhaas in knoflooksaus is ook lekker.
En natuurlijk oldskool babi pangang spek
Dank voor de tips, eens kijken wat er bij de lokale Chinees verkrijgbaar isquote:Op donderdag 14 mei 2026 14:11 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Tjieuw Jiem Kay
Bali Ngau
Tipaan Hoy Sin
Mihoen Singapore
Geroosterde Peking eend
quote:Op donderdag 14 mei 2026 14:17 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik geroosterde bloemkoolroosjes uit de airfryer met daarbij gebakken kogelbiefstukjes.
quote:Op donderdag 14 mei 2026 11:09 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Zal mijn recept delen voor het geval dat je het zelf wil proberen (is hooguit 30 minuten werk)Dank je wel, makkelijk te makenSPOILER: Masala andijviestampOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had 2 geroosterde boterhammen, een avocado geprakt en gemengd met een kuipje hüttenkase, zwarte- en chilipeper, erop verdeeld en op elke boterham een medium gekookt ei. Met sesam en chilisaus erover gedrizzeld.
Toe Skyr met stukjes rijpe peer.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
En halve Duitse frikandel, die lekkerder was dan de wurstquote:Op donderdag 14 mei 2026 18:16 schreef Molo het volgende:
Nu thermoskoffie, straks een bratwurst onderweg met hopelijk pommes
Lekker man!quote:Op donderdag 14 mei 2026 19:31 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dank je wel, makkelijk te maken
Ik had 2 geroosterde boterhammen, een avocado geprakt en gemengd met een kuipje hüttenkase, zwarte- en chilipeper, erop verdeeld en op elke boterham een medium gekookt ei. Met sesam en chilisaus erover gedrizzeld.
Toe Skyr met stukjes rijpe peer.
Het werd een k&k van de viswinkel: een maaltijd met kabeljauw en vissaus en groenten.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 13:32 schreef golfer het volgende:
Vanavond...weet ik nog niet. Waarschijnlijk een kant-en-klare maaltijd van de viswinkel of de poelier uit ons dorp.
Geen extra grote garnalen voor Paulus?quote:Op vrijdag 15 mei 2026 17:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Het werd een k&k van de viswinkel: een maaltijd met kabeljauw en vissaus en groenten.
Wie is Paulus?quote:
ik denk dat je het wel lekker gaat vindenquote:Op zaterdag 16 mei 2026 10:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vanavond ga ik voor het eerst in mijn leven asperges eten bij een vriendin. Ik ben zo nieuwsgierig! Met zelfgemaakte aardappelsalade en een gekookt eitje
Beetje vroeg om erover te beginnen. Ben alleen erg benieuwd of asperges overgewaardeerd zijn of echt lekker
(Pastinaak vind ik bijvoorbeeld een overgewaarde wortel, proef het verschil niet)
Dat verwacht ik ook welquote:Op zaterdag 16 mei 2026 12:39 schreef Karzai het volgende:
[..]
ik denk dat je het wel lekker gaat vinden
Geen fan van pastinaak hier, saai voerquote:Op zaterdag 16 mei 2026 10:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vanavond ga ik voor het eerst in mijn leven asperges eten bij een vriendin. Ik ben zo nieuwsgierig! Met zelfgemaakte aardappelsalade en een gekookt eitje
Beetje vroeg om erover te beginnen. Ben alleen erg benieuwd of asperges overgewaardeerd zijn of echt lekker
(Pastinaak vind ik bijvoorbeeld een overgewaarde wortel, proef het verschil niet)
Laat het je smaken!quote:Op zaterdag 16 mei 2026 10:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hoe laat eten wequote:Op zaterdag 16 mei 2026 16:39 schreef Kanaroe het volgende:
Laat het je smaken!
Ik was altijd meer fan van de groene asperge, maar ben de witte steeds meer gaan waarderen![]()
OT; ik maak volkoren spaghetti, met spinazie, groene paprika, sjalotjes, magor (romige blauwschimmelkaas) en een gegrilde kipfilet
quote:Op zaterdag 16 mei 2026 13:30 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik latkes met daarbij eerst in de sousvide bak gegaarde en daarna kort op hoge temperatuur aangebakken bavette en daarbij een komkommersalade.
Geen black pudding (bloedworst)?quote:Op zondag 17 mei 2026 12:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zo een Full English als Brunch
Witte bonen in tomatensaus
Bacon
Braadworst
Spiegeleieren
Gegrilde tomaten
Champignons
Toast
Verse Jus
En als restenverwerking, Aspergerolletjes
Dit is natuurlijk amper bot.quote:
True.quote:Op zondag 17 mei 2026 20:43 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk amper bot.
Kijk eens naar spareribs, bot met een oneetbaar taai lapje ertussen, die zijn vaak zo slecht...
quote:Op maandag 18 mei 2026 16:13 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik gekookte aardappels, jonge bladsla met komkommerschijfjes en cherrytomaten en gebakken (diepvries) lekkerbekjes.
Soms valt het mee, soms valt het tegenquote:Op maandag 18 mei 2026 20:13 schreef Molo het volgende:
Een teleurstellende whopper met kaas
Straks gelukkig nog een bak fruit
Net twee teriyaki stokken gescored bij een 7/11quote:Op maandag 18 mei 2026 20:38 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Soms valt het mee, soms valt het tegen
Whopper vind ik doorgaans best een lekkere burger
Lekker fruiten zo
Leuk! Ben benieuwd waar je bentquote:Op dinsdag 19 mei 2026 00:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Net twee teriyaki stokken gescored bij een 7/11![]()
![]()
Het kan verkeren
Oh, een 7/11quote:Op dinsdag 19 mei 2026 00:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Net twee teriyaki stokken gescored bij een 7/11![]()
![]()
Het kan verkeren
quote:Op dinsdag 19 mei 2026 14:05 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik macaroni met een saus/ragu van ui, knoflook,tomaten polpa het binnenste van runderworsten en roerbakgroenten.
Inderdaad heel erg lekker.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 22:12 schreef Blues het volgende:
De nieuwste chips.
Lekker!!!
https://archive.ph/yh0xv
Kopenhagen voor werkquote:Op dinsdag 19 mei 2026 14:16 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Leuk! Ben benieuwd waar je bent![]()
Ik ga vanavond met buurvrouw eten (ben aan de beurt). Bij een simpel dorpstentje met een Social Deal.
Trooperplate bij Warpig, heerlijk bbq vleesquote:Op dinsdag 19 mei 2026 15:17 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Oh, een 7/11
Lees het nu pas goed dankzij FFT
Jij bent ergens in het buut'nland
Heerlijk (behalve die horrortentquote:Op woensdag 20 mei 2026 01:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Kopenhagen voor werk![]()
Heerlijke stad, en mazzel met prachtig weer in de avond, lekker buiten gegeten
[..]
Trooperplate bij Warpig, heerlijk bbq vlees![]()
Met teveel bier. Ik wilde stoppen maar toen gingen vriendelijke vreemden rondjes aanbieden
Afgepilst bij Åben, hippe tent, vond het zelf meer een slachthuisachtergrond vanuit een horrorfilm maar de biertjes waren lekker
quote:Op woensdag 20 mei 2026 15:40 schreef golfer het volgende:
Vanavond: buikspek met krokant zwoerd, bami en geroosterde prei.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |