abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 mei 2026 @ 08:35:16 #1
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220694438




Jan-Willem Roodbeen en sidekick Jeroen Kijk in de Vegte presenteren de nieuwe vrijdagavondshow ‘Jan-Willem Ruimt Op!’. Samen met hun huisband, gastartiesten en publiek blikken zij terug op de week. Met gesprekken, humor en liefde voor muziek krijgt het nieuws een laatste ronde.

Bekende onderdelen van de ochtendradioshow, zoals de Dobbelsteen en de Introrally, maken de stap van radio naar televisie en krijgen ook daar een vaste plek in het programma.

'Jan-Willem Ruimt Op!', vanaf vrijdag 1 mei om 21.25 uur wekelijks bij BNNVARA op NPO 1.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 08:38:10 #2
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_220694446
Het zal me benieuwen. Iemand het gezien?
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 08:51:22 #3
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220694469
Afgelopen nacht de herhaling van de eerste uitzending bekeken.

Met hun radioshow op werkdagen doen Jan-Willem Roodbeen en Jeroen Kijk in de Vegte het 's ochtends op Radio 2 naar mijn mening prima. Vaste onderdelen op vaste tijdstippen en weinig geschreeuw en lachen om eigen grappen, zoals bij vele andere ochtendprogramma's vaak wel het geval is.

Enkele onderdelen van dat ochtendprogramma zijn nu ook opgenomen in het TV-programma 'Jan-Willem Ruimt Op', waaronder de intro-rally, de dobbelsteen, interviews m.b.t. maatschappelijke zaken en live optredens van muzikanten met een huisband.

Misschien is het even wennen, beeld bij wat normaal gesproken alleen maar geluid is, maar het geheel kwam nogal traag en weinig samenhangend over. Een soort van 'Matthijs gaat door', ook in een grote studio, maar dan in slow motion.
Jan-Willem mist het charisma van een TV presentator en de grappen van Jeroen komen niet echt over.
Het was dan ook best wel een opgave om de hele uitzending af te kijken.

Ik ben er in ieder geval nog niet van overtuigd dat deze TV-show op deze wijze een blijvertje is.
Er voor thuis blijven doe ik in ieder geval niet…
  zaterdag 2 mei 2026 @ 09:30:14 #4
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_220694641
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 08:51 schreef MadMaster het volgende:
Afgelopen nacht de herhaling van de eerste uitzending bekeken.

Met hun radioshow op werkdagen doen Jan-Willem Roodbeen en Jeroen Kijk in de Vegte het 's ochtends op Radio 2 naar mijn mening prima. Vaste onderdelen op vaste tijdstippen en weinig geschreeuw en lachen om eigen grappen, zoals bij vele andere ochtendprogramma's vaak wel het geval is.

Enkele onderdelen van dat ochtendprogramma zijn nu ook opgenomen in het TV-programma 'Jan-Willem Ruimt Op', waaronder de intro-rally, de dobbelsteen, interviews m.b.t. maatschappelijke zaken en live optredens van muzikanten met een huisband.

Misschien is het even wennen, beeld bij wat normaal gesproken alleen maar geluid is, maar het geheel kwam nogal traag en weinig samenhangend over. Een soort van 'Matthijs gaat door', ook in een grote studio, maar dan in slow motion.
Jan-Willem mist het charisma van een TV presentator en de grappen van Jeroen komen niet echt over.
Het was dan ook best wel een opgave om de hele uitzending af te kijken.

Ik ben er in ieder geval nog niet van overtuigd dat deze TV-show op deze wijze een blijvertje is.
Er voor thuis blijven doe ik in ieder geval niet…
Was ik al een beetje bang voor. Dingen die het op de radio prima "doen" komen op TV niet altijd goed over. En ik vond JW (die ik op de radio helemaal prima vind) met de Top2000 show ook al niet geweldig. Het is gewoon niet helemaal zijn ding denk ik. En daar is niks mis mee.

Schoenmaker hou je bij je leest. Je bent een prima radioman, hou je daarbij.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_220698714
JW heeft ook een gewoon een uitstekende kop voor de radio.
  Frontpage Koningin / Reizende reporter vrijdag 8 mei 2026 @ 21:16:45 #6
147316 crew  DJMO
#trut
pi_220746839
@Rob en ik zitten in de tweede aflevering *O*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 8 mei 2026 @ 21:30:29 #7
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  Frontpage Koningin / Reizende reporter vrijdag 8 mei 2026 @ 22:27:53 #8
147316 crew  DJMO
#trut
pi_220747204
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 21:30 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Welke act doen jullie?
We waren opvulling van het publiek.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Spellchecker vrijdag 8 mei 2026 @ 22:41:23 #9
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220747272
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 22:27 schreef DJMO het volgende:

[..]
We waren opvulling van het publiek.
klapvee? :D
  vrijdag 8 mei 2026 @ 22:46:13 #10
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220747297
Half/half weer bekeken en ondanks de kleine aanpassingen her en der t.o.v. vorige week is het nog steeds geen vlot lopende TV-show.

Ik pas voortaan, ik hou het wel bij de radio versie om wakker mee te worden…
  zaterdag 9 mei 2026 @ 01:35:40 #11
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220747833
Doet me een beetje denken aan Matthijs Gaat Door!
  zaterdag 9 mei 2026 @ 08:32:36 #12
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220748152
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 01:35 schreef spapaars het volgende:
Doet me een beetje denken aan Matthijs Gaat Door!
Die link had ik ook al gelegd, maar de dynamiek van 'Mathijs gaat door' ontbreekt hier wel.
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 08:51 schreef MadMaster het volgende:
Een soort van 'Matthijs gaat door', ook in een grote studio, maar dan in slow motion.
  donderdag 14 mei 2026 @ 21:17:21 #13
182182 spapaars
Ver onder het NAP
  donderdag 14 mei 2026 @ 23:43:13 #14
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220797050
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 08:32 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Die link had ik ook al gelegd, maar de dynamiek van 'Mathijs gaat door' ontbreekt hier wel.
[..]

Bekijk deze YouTube-video




Jan-Willem Ruimt Op! met een duidelijke bevestiging.

Jan-Willem Ruimt Op!

[ Bericht 5% gewijzigd door spapaars op 15-05-2026 00:06:05 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')