abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 mei 2026 @ 17:43:18 #1
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_220691104


The basics
Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video
Bekijk deze YouTube-video

en de foundation single crochet vind je hier:
Bekijk deze YouTube-video

10-stappen haakcursus van de NTR!

SPOILER: Handige linkjes en sites
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foto's uit het vorige deel:
Veel mooie werkjes van ChildoftheStars, bijv:





Leuke maaksels van essnhills:


Blues heeft ook helemaal de smaak te pakken:





ESF1Gamer maakte een enorme poef:


[ Bericht 3% gewijzigd door Dotteke op 06-05-2026 12:07:05 ]
in de haak.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 17:46:27 #2
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_220691122
Mijn laatste post (waarmee ik blijkbaar het topic sloot):

Lief muisje! O+

ik heb ook weer eens een Pica Pau patroontje gemaakt: Lupita de aap.



En dat dekentje ook eindelijk afgemaakt en geblokt. Klaar voor verzending.
in de haak.
pi_220691151
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:46 schreef trui het volgende:
Mijn laatste post (waarmee ik blijkbaar het topic sloot):

Lief muisje! O+

ik heb ook weer eens een Pica Pau patroontje gemaakt: Lupita de aap.

[ afbeelding ][ afbeelding ]

En dat dekentje ook eindelijk afgemaakt en geblokt. Klaar voor verzending.
[ afbeelding ]
Mooi!
Je bent echt goed met de haaknaald

Aapje O+
En dekentje is perfect
  vrijdag 1 mei 2026 @ 19:39:36 #4
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_220692126
Thanks! Ik vond de aap zo leuk om te maken dat ik er meteen nog een ga maken.
in de haak.
pi_220692376
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 19:39 schreef trui het volgende:
Thanks! Ik vond de aap zo leuk om te maken dat ik er meteen nog een ga maken.
Je weet het: ben fan!

Al ga ik nu even verder met of een mozaiek haakproject of met kleertjes voor Carolientjes/Kareltjes
pi_220692436
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:46 schreef trui het volgende:
Mijn laatste post (waarmee ik blijkbaar het topic sloot):

Lief muisje! O+

ik heb ook weer eens een Pica Pau patroontje gemaakt: Lupita de aap.

[ afbeelding ][ afbeelding ]

En dat dekentje ook eindelijk afgemaakt en geblokt. Klaar voor verzending.
[ afbeelding ]
Wat een leuke aap, die kleuren! O+

En mooi dekentje.
Toen ik voor het eerst iets blokte was ik verbaasd over het resultaat. Echt zo mooi wordt het er van.

Ik heb nog steeds een haakpauze :P . Geen inspiratie na de windspinner.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 11:51:16 #7
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_220719638
Vergat ik weer de link naar een opzetrij met halve stokjes in de OP op te nemen, en nu kan ik er niet meer in, zie ik. Hieronder in elk geval nog een keer, hopelijk kunnen we 'm een volgend deel wel aan de handige linkjes toevoegen. Heet ook wel: foundation hdc.
Mocht een modje dit alsnog kunnen doen: alvast bedankt!

Bekijk deze YouTube-video

en de foundation single crochet vind je hier: https://youtube.com/shorts/qXrG80QXTGY?si=7g6zI8CBR99r9n53
in de haak.
pi_220719671
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 11:51 schreef trui het volgende:
Vergat ik weer de link naar een opzetrij met halve stokjes in de OP op te nemen, en nu kan ik er niet meer in, zie ik. Hieronder in elk geval nog een keer, hopelijk kunnen we 'm een volgend deel wel aan de handige linkjes toevoegen. Heet ook wel: foundation hdc.
Mocht een modje dit alsnog kunnen doen: alvast bedankt!

Bekijk deze YouTube-video

en de foundation single crochet vind je hier: Bekijk deze YouTube-video
Je bent jezelf vergeten :*
  woensdag 6 mei 2026 @ 14:06:35 #9
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_220728194
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 11:55 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Je bent jezelf vergeten :*
ik had geen afgeronde projecten in 't afgelopen topic-deel volgens mij. Alleen die laatste, maar die komt hier ook al terug.
in de haak.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 15:09:27 #10
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_220750462
Ik heb weer een keer een Southbay shawl gehaakt. Met een ander randje. Is een cadeautje voor een collega.

Vóór het blocken:


Na het blocken:
in de haak.
pi_220751240
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 15:09 schreef trui het volgende:
Ik heb weer een keer een Southbay shawl gehaakt. Met een ander randje. Is een cadeautje voor een collega.

Vóór het blocken:
[ afbeelding ]

Na het blocken:
[ afbeelding ]
Prachtig!
Die kleur ook O+
  zaterdag 9 mei 2026 @ 17:25:17 #12
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_220751499
Thanks, ja het is voor een collega wier lievelingskleur paars is. :)
(is heel mooie handgeverfde wol van ‘The coloured cat’)

[ Bericht 41% gewijzigd door trui op 09-05-2026 18:29:13 ]
in de haak.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 18:18:12 #13
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_220751745
Hier nog een detailfoto van het randje.
in de haak.
pi_220751842
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 18:18 schreef trui het volgende:
Hier nog een detailfoto van het randje.
[ afbeelding ]
Oh die combinatie
En super netjes gehaakt
  zaterdag 9 mei 2026 @ 18:34:02 #15
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220751869
Ik snap ‘t niet, hoe kunnen jullie al die verschillende patronen haken?
pi_220751922
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 18:34 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik snap ‘t niet, hoe kunnen jullie al die verschillende patronen haken?
Gewoon letterlijk doen wat er staat ;)
pi_220752027
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 18:34 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik snap ‘t niet, hoe kunnen jullie al die verschillende patronen haken?
Het zijn maar een paar basissteken, en verder is het variaties daarop en in de juiste volgorde doen.

Als je het eenmaal weet is het niet moeilijk
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_220752029
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 15:09 schreef trui het volgende:
Ik heb weer een keer een Southbay shawl gehaakt. Met een ander randje. Is een cadeautje voor een collega.

Vóór het blocken:
[ afbeelding ]

Na het blocken:
[ afbeelding ]
Prachtig O+
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_220752040






Januari! Nog maar 4 maanden te gaan. Past bijna niet meer op mijn benen :+


Paars is klaar, dat was maar 1 dag in december en 1 dag in januari.

Donkerblauw is ook bijna klaar, die was er iets vaker en komt nog 1x in februari.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  zaterdag 9 mei 2026 @ 19:21:38 #20
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220752152
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 18:40 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Gewoon letterlijk doen wat er staat ;)
Maar je moet het wel begrijpen :P
  zaterdag 9 mei 2026 @ 19:22:00 #21
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_220752155
Cool, essnhills!

(Enige puntje van aandacht: hopelijk wordt ie niet zó lang dat het kindje zichzelf er perongeluk in vast kan knopen).
in de haak.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 19:22:53 #22
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220752164
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 19:00 schreef essnhills het volgende:

[..]
Het zijn maar een paar basissteken, en verder is het variaties daarop en in de juiste volgorde doen.

Als je het eenmaal weet is het niet moeilijk
Ik ga het ook nog eens doen. Ik heb vroeger wel gehaakt maar dat was niet uit een boekje.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 19:24:12 #23
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_220752173
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 19:21 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Maar je moet het wel begrijpen :P
Is te doen hoor, echt. Haken ziet er ingewikkelder uit dan het is. Deze shawl heb ik in minder dan een week gehaakt.
in de haak.
pi_220752198
Wat mooi weer allemaal O+ O+ O+
pi_220752222
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 19:24 schreef trui het volgende:

[..]
Is te doen hoor, echt. Haken ziet er ingewikkelder uit dan het is. Deze shawl heb ik in minder dan een week gehaakt.
Ja zo'n shawl haakt altijd zo lekker door O+

[ Bericht 0% gewijzigd door essnhills op 09-05-2026 19:37:25 ]
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')