abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 mei 2026 @ 17:43:18 #1
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_220691104


The basics
Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video
Bekijk deze YouTube-video

en de foundation single crochet vind je hier:
Bekijk deze YouTube-video

10-stappen haakcursus van de NTR!

SPOILER: Handige linkjes en sites
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foto's uit het vorige deel:
Veel mooie werkjes van ChildoftheStars, bijv:





Leuke maaksels van essnhills:


Blues heeft ook helemaal de smaak te pakken:





ESF1Gamer maakte een enorme poef:


[ Bericht 3% gewijzigd door Dotteke op 06-05-2026 12:07:05 ]
in de haak.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 17:46:27 #2
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_220691122
Mijn laatste post (waarmee ik blijkbaar het topic sloot):

Lief muisje! O+

ik heb ook weer eens een Pica Pau patroontje gemaakt: Lupita de aap.



En dat dekentje ook eindelijk afgemaakt en geblokt. Klaar voor verzending.
in de haak.
pi_220691151
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:46 schreef trui het volgende:
Mijn laatste post (waarmee ik blijkbaar het topic sloot):

Lief muisje! O+

ik heb ook weer eens een Pica Pau patroontje gemaakt: Lupita de aap.

[ afbeelding ][ afbeelding ]

En dat dekentje ook eindelijk afgemaakt en geblokt. Klaar voor verzending.
[ afbeelding ]
Mooi!
Je bent echt goed met de haaknaald

Aapje O+
En dekentje is perfect
  vrijdag 1 mei 2026 @ 19:39:36 #4
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_220692126
Thanks! Ik vond de aap zo leuk om te maken dat ik er meteen nog een ga maken.
in de haak.
pi_220692376
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 19:39 schreef trui het volgende:
Thanks! Ik vond de aap zo leuk om te maken dat ik er meteen nog een ga maken.
Je weet het: ben fan!

Al ga ik nu even verder met of een mozaiek haakproject of met kleertjes voor Carolientjes/Kareltjes
pi_220692436
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:46 schreef trui het volgende:
Mijn laatste post (waarmee ik blijkbaar het topic sloot):

Lief muisje! O+

ik heb ook weer eens een Pica Pau patroontje gemaakt: Lupita de aap.

[ afbeelding ][ afbeelding ]

En dat dekentje ook eindelijk afgemaakt en geblokt. Klaar voor verzending.
[ afbeelding ]
Wat een leuke aap, die kleuren! O+

En mooi dekentje.
Toen ik voor het eerst iets blokte was ik verbaasd over het resultaat. Echt zo mooi wordt het er van.

Ik heb nog steeds een haakpauze :P . Geen inspiratie na de windspinner.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 11:51:16 #7
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_220719638
Vergat ik weer de link naar een opzetrij met halve stokjes in de OP op te nemen, en nu kan ik er niet meer in, zie ik. Hieronder in elk geval nog een keer, hopelijk kunnen we 'm een volgend deel wel aan de handige linkjes toevoegen. Heet ook wel: foundation hdc.
Mocht een modje dit alsnog kunnen doen: alvast bedankt!

Bekijk deze YouTube-video

en de foundation single crochet vind je hier: https://youtube.com/shorts/qXrG80QXTGY?si=7g6zI8CBR99r9n53
in de haak.
pi_220719671
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 11:51 schreef trui het volgende:
Vergat ik weer de link naar een opzetrij met halve stokjes in de OP op te nemen, en nu kan ik er niet meer in, zie ik. Hieronder in elk geval nog een keer, hopelijk kunnen we 'm een volgend deel wel aan de handige linkjes toevoegen. Heet ook wel: foundation hdc.
Mocht een modje dit alsnog kunnen doen: alvast bedankt!

Bekijk deze YouTube-video

en de foundation single crochet vind je hier: Bekijk deze YouTube-video
Je bent jezelf vergeten :*
  woensdag 6 mei 2026 @ 14:06:35 #9
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_220728194
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 11:55 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Je bent jezelf vergeten :*
ik had geen afgeronde projecten in 't afgelopen topic-deel volgens mij. Alleen die laatste, maar die komt hier ook al terug.
in de haak.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 15:09:27 #10
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_220750462
Ik heb weer een keer een Southbay shawl gehaakt. Met een ander randje. Is een cadeautje voor een collega.

Vóór het blocken:


Na het blocken:
in de haak.
pi_220751240
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 15:09 schreef trui het volgende:
Ik heb weer een keer een Southbay shawl gehaakt. Met een ander randje. Is een cadeautje voor een collega.

Vóór het blocken:
[ afbeelding ]

Na het blocken:
[ afbeelding ]
Prachtig!
Die kleur ook O+
  zaterdag 9 mei 2026 @ 17:25:17 #12
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_220751499
Thanks, ja het is voor een collega wier lievelingskleur paars is. :)
(is heel mooie handgeverfde wol van ‘The coloured cat’)

[ Bericht 41% gewijzigd door trui op 09-05-2026 18:29:13 ]
in de haak.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 18:18:12 #13
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_220751745
Hier nog een detailfoto van het randje.
in de haak.
pi_220751842
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 18:18 schreef trui het volgende:
Hier nog een detailfoto van het randje.
[ afbeelding ]
Oh die combinatie
En super netjes gehaakt
  zaterdag 9 mei 2026 @ 18:34:02 #15
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220751869
Ik snap ‘t niet, hoe kunnen jullie al die verschillende patronen haken?
pi_220751922
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 18:34 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik snap ‘t niet, hoe kunnen jullie al die verschillende patronen haken?
Gewoon letterlijk doen wat er staat ;)
pi_220752027
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 18:34 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik snap ‘t niet, hoe kunnen jullie al die verschillende patronen haken?
Het zijn maar een paar basissteken, en verder is het variaties daarop en in de juiste volgorde doen.

Als je het eenmaal weet is het niet moeilijk
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_220752029
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 15:09 schreef trui het volgende:
Ik heb weer een keer een Southbay shawl gehaakt. Met een ander randje. Is een cadeautje voor een collega.

Vóór het blocken:
[ afbeelding ]

Na het blocken:
[ afbeelding ]
Prachtig O+
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_220752040






Januari! Nog maar 4 maanden te gaan. Past bijna niet meer op mijn benen :+


Paars is klaar, dat was maar 1 dag in december en 1 dag in januari.

Donkerblauw is ook bijna klaar, die was er iets vaker en komt nog 1x in februari.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  zaterdag 9 mei 2026 @ 19:21:38 #20
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220752152
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 18:40 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Gewoon letterlijk doen wat er staat ;)
Maar je moet het wel begrijpen :P
  zaterdag 9 mei 2026 @ 19:22:00 #21
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_220752155
Cool, essnhills!

(Enige puntje van aandacht: hopelijk wordt ie niet zó lang dat het kindje zichzelf er perongeluk in vast kan knopen).
in de haak.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 19:22:53 #22
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220752164
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 19:00 schreef essnhills het volgende:

[..]
Het zijn maar een paar basissteken, en verder is het variaties daarop en in de juiste volgorde doen.

Als je het eenmaal weet is het niet moeilijk
Ik ga het ook nog eens doen. Ik heb vroeger wel gehaakt maar dat was niet uit een boekje.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 19:24:12 #23
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_220752173
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 19:21 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Maar je moet het wel begrijpen :P
Is te doen hoor, echt. Haken ziet er ingewikkelder uit dan het is. Deze shawl heb ik in minder dan een week gehaakt.
in de haak.
pi_220752198
Wat mooi weer allemaal O+ O+ O+
pi_220752222
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 19:24 schreef trui het volgende:

[..]
Is te doen hoor, echt. Haken ziet er ingewikkelder uit dan het is. Deze shawl heb ik in minder dan een week gehaakt.
Ja zo'n shawl haakt altijd zo lekker door O+

[ Bericht 0% gewijzigd door essnhills op 09-05-2026 19:37:25 ]
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_220752226
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 19:21 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Maar je moet het wel begrijpen :P
Klein detail
pi_220752228
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 19:03 schreef essnhills het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]


Januari! Nog maar 4 maanden te gaan. Past bijna niet meer op mijn benen :+


Paars is klaar, dat was maar 1 dag in december en 1 dag in januari.

Donkerblauw is ook bijna klaar, die was er iets vaker en komt nog 1x in februari.
Super indrukwekkend zo'n groot ding :o
pi_220752293
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 19:22 schreef trui het volgende:
Cool, essnhills!

(Enige puntje van aandacht: hopelijk wordt ie niet zó lang dat het kindje zichzelf er perongeluk in vast kan knopen).
Hij zal hier niet zonder toezicht mee spelen, en zo makkelijk gaat ie niet in de knoop ook :Y
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  zaterdag 9 mei 2026 @ 19:41:59 #29
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220752315
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 19:30 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Klein detail
:D piepklein
pi_220758193
Inmiddels past het niet meer goed op schoot :+



En bijna ook niet meer op deze bank :+




Maar februari ook klaar *G*

Eerder was de paars al klaar, en nu ook donkerblauw en blauw. Eind maart komt nog 1x lichtblauw.

En je ziet duidelijk dat het eins februari warmer werd.

Nog 3 maanden te gaan *G*
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_220762377
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2026 16:30 schreef essnhills het volgende:
Inmiddels past het niet meer goed op schoot :+

[ link | afbeelding ]

En bijna ook niet meer op deze bank :+
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Maar februari ook klaar *G*

Eerder was de paars al klaar, en nu ook donkerblauw en blauw. Eind maart komt nog 1x lichtblauw.

En je ziet duidelijk dat het eins februari warmer werd.

Nog 3 maanden te gaan *G*
Goed bezig *O*
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_220800456




Weer een maand erbij *G*

Lichtblauw is nu ook klaar.

Nog 2 maanden te gaan. Oranje komt iig nog langs, nog even kijken of het weer eind mei nog omhoog gaat om ook nog wat rood te krijgen.

Voor de rest met name groenblauw, groen, geelgroen en geel.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_220800522
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:12 schreef essnhills het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Weer een maand erbij *G*

Lichtblauw is nu ook klaar.

Nog 2 maanden te gaan. Oranje komt iig nog langs, nog even kijken of het weer eind mei nog omhoog gaat om ook nog wat rood te krijgen.

Voor de rest met name groenblauw, groen, geelgroen en geel.
Wat een prachtige joekel
pi_220802573
Zo, weer een stukje opgeschoten met mijn mandala.
Straks weer lekker verder ermee
Zulk leuk werk dit geval

pi_220810542




En april!

Nog maar 1 maand te gaan.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_220921211
Slang is bijna klaar,

Alleen vandaag en morgen moeten er nog bij

Ondertussen 3 stressballetjes omhaakt.





Die zijn ook voor neefje *G*

Maandag wordt hij 1
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_220921227
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 16:44 schreef essnhills het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

En april!

Nog maar 1 maand te gaan.
Wauw! Geweldig ding
Zou ik ook willen maken, alleen geen discipline voor...

quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:58 schreef essnhills het volgende:
Slang is bijna klaar,

Alleen vandaag en morgen moeten er nog bij

Ondertussen 3 stressballetjes omhaakt.

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]


Die zijn ook voor neefje *G*

Maandag wordt hij 1
Mooie kleurtjes

En van harte gefeliciteerd
pi_220921252
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:59 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Wauw! Geweldig ding
Zou ik ook willen maken, alleen geen discipline voor...
[..]
Mooie kleurtjes

En van harte gefeliciteerd
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 16:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zo, weer een stukje opgeschoten met mijn mandala.
Straks weer lekker verder ermee
Zulk leuk werk dit geval

[ afbeelding ]
Geen discipline zegt ze dan :D


Met je prachtige mandala
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_220929124






Klaar *G* *O* *G*

Heb hem al gewassen ook
Hij hangt nu te drogen.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_220929165
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 16:02 schreef essnhills het volgende:

[..]
[..]
Geen discipline zegt ze dan :D


Met je prachtige mandala
Zo'n mandala is gewoon heel veel afwisseling, dat maakt volhouden voor mij gemakkelijker

quote:
6s.gif Op zondag 31 mei 2026 14:54 schreef essnhills het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]


Klaar *G* *O* *G*

Heb hem al gewassen ook
Hij hangt nu te drogen.
Ge-wel-dig!!!
Ding is langer dan ik ben joh!

Echt heel leuk gemaakt _O_ Mag je trots op zijn
pi_220929288
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 14:58 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Zo'n mandala is gewoon heel veel afwisseling, dat maakt volhouden voor mij gemakkelijker
[..]
Ge-wel-dig!!!
Ding is langer dan ik ben joh!

Echt heel leuk gemaakt _O_ Mag je trots op zijn
ik ben net 2cm langer :7

Ja vind het heel leuk geworden zo


Ahja, steeds andere steken :Y

Dit was alleen kleurtjes afwisselen :+
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_220929685
quote:
6s.gif Op zondag 31 mei 2026 14:54 schreef essnhills het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]


Klaar *G* *O* *G*

Heb hem al gewassen ook
Hij hangt nu te drogen.
Wow wat enorm leuk geworden O+
  zondag 31 mei 2026 @ 16:15:25 #43
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_220929942
quote:
6s.gif Op zondag 31 mei 2026 14:54 schreef essnhills het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]


Klaar *G* *O* *G*

Heb hem al gewassen ook
Hij hangt nu te drogen.
Hij is echt heel leuk geworden!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')