abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 mei 2026 @ 10:29:18 #1
65846 Bocaj
47th President.
pi_220688272
Bekijk deze YouTube-video
quote:
Wanneer gaat de ‘kletsende klasse’ eindelijk zien wat er speelt in de samenleving, vraagt opiniemaker Wierd Duk zich af in een nieuwe aflevering van de podcast Het Land van Wierd Duk. ,,Deskundigen, politici, commentatoren: ze blijven glashard de feiten ontkennen. Nu zijn zelfs demonstrerende vrouwen, die zich zorgen maken over de komst van een azc, ‘extreemrechtse verspreiders van haat’. En Donald Trump roept volgens hen de moord-aanslagen over zichzelf af. Hoe doof en blind kun je zijn?” Verder in de podcast: waarom is er geen ophef over de aanwezigheid van premier Jetten op een demonstratie waarbij Hamas een dikke vinger in de pap had? En: Ebru Umar is terug.
pi_220688444
Duk is een valse volksmennende eikel.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 11:28:11 #3
65846 Bocaj
47th President.
pi_220688540
quote:
13s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 11:08 schreef Farenji het volgende:
Duk is een valse volksmennende eikel.
Mwah, niet mee eens. Hij zegt rake dingen waar niet iedereen het mee eens is. ;) (Hij houdt ons een spiegel voor.)
pi_220688548
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 11:28 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Mwah, niet mee eens. Hij zegt rake dingen waar niet iedereen het mee eens is. ;) (Hij houdt ons een spiegel voor.)
Een spiegel vol poep. En als ie zelf een spiegel voorgehouden wordt gaat ie janken en valsspelen en loopt ie weg.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 11:32:40 #5
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220688561
Wanneer en op welke zender is dit op de TV te zien?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 1 mei 2026 @ 11:52:44 #6
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220688653
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 11:32 schreef golfer het volgende:
Wanneer en op welke zender is dit op de TV te zien?
Zodat je het kan ontwijken?
  vrijdag 1 mei 2026 @ 12:05:10 #7
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220688712
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 11:52 schreef Frozen-assassin het volgende:


Zodat je het kan ontwijken?
Ik vind het vooral apart dat een podcast op TV te zien zou zijn.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220688746
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 12:05 schreef golfer het volgende:

[..]
Ik vind het vooral apart dat een podcast op TV te zien zou zijn.
Hallo kameraad. Ik had je gisteren getagged in het golftopic in NWS. Zou het leuk vinden als je even reageert. Dank!
U MAD?
  vrijdag 1 mei 2026 @ 12:12:55 #9
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220688759
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 12:10 schreef de_boswachter het volgende:

Hallo kameraad. Ik had je gisteren getagged in het golftopic in NWS. Zou het leuk vinden als je even reageert. Dank!
Nee.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220688790
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 12:12 schreef golfer het volgende:

[..]
Nee.
OK, jammer. Als kenner en crack had ik graag jouw mening vernomen in deze. Maar snap het wel dat je je kennis en kunde niet te pas en te onpas ten tonele wil brengen. Fijne middag maatje! Geniet ervan.
U MAD?
pi_220688815
Was vroeger een prima correspondent maar is de laatste 10 jaar helemaal afgegleden. Zonde.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 12:23:03 #12
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220688818
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 11:28 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Hij zegt rake dingen
Kheb die flapdrol nog nooit iets verstandigs horen zeggen.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 12:24:56 #13
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_220688834
Gekke Eend.

Hoe kun je als ouder de plank misslaan.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_220688975
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 12:24 schreef Bargehassus het volgende:
Gekke Eend.

Hoe kun je als ouder de plank misslaan.
Zijn neef heet Donald Duk. En dat is geen grapje nee.
OH NOES!!!!1*&@@!!
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 16:14:17 #15
236264 crew  capricia
pi_220690618
Ik luister hem altijd wel graag.
Ben sws wel een podcast-fan. En hij staat in mijn feed.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 16:17:19 #16
236264 crew  capricia
pi_220690640
[Meegenomen van TV naar POL.]
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 1 mei 2026 @ 16:28:15 #17
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220690687
Als je een goede rechtse podcast wil luisteren dan moet je deze doen van BNR (hoewel in deze aflevering Leendert Beekman, de VVDer, even afwezig is):

Studio Den Haag | BNR · Episode.

Wierd Duk is een leugenaar, ophitser, xenofoob en een pure antidemocraat. Orban, Trump en Poetin normaliseerder. Hypocriete en inconsistente antisemitisme roeper.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 1 mei 2026 @ 16:37:11 #18
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220690729
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 12:19 schreef Ringo het volgende:
Zoals het spreekwoord luidt: Wierd Duk, schandvlek van de Nederlandse journalistiek. Die vuige fascistenfluisteraar.
https://chrisklomp.nl/de-hypocrisie-van-wierd-duk/

https://www.threads.com/@(...)hebben-denken-jullie

"1488"
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 16:55:35 #19
236264 crew  capricia
pi_220690798
quote:
Ik moet hem dus nog luisteren. Wat vond je van deze uitzending? Moeite waard?
Hij heeft wel feeling bij een groot deel van de zaken die spelen in ons land.

Afhameren van Wouter de Winther (ook Telegraaf) en NRC Haagse Zaken luister je die ook?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220690804
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 16:14 schreef capricia het volgende:
Ik luister hem altijd wel graag.
Ben sws wel een podcast-fan. En hij staat in mijn feed.
Jij zwemt ook steeds dieper in de radicaal-rechtse fuik. Graag naar Wierd Duk luisteren, vage berichten van X posten, posts van HowardRoark bewieroken en tendentieuze vragen stellen over asielzoekers. Nou, de goede verstaander weet inmiddels voldoende, ondanks dat je nooit durft te vertellen op welke partij je stemt. ;)
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 16:59:59 #21
236264 crew  capricia
pi_220690811
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 16:58 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Jij zwemt ook steeds dieper in de radicaal-rechtse fuik. Graag naar Wierd Duk luisteren, vage berichten van X posten, posts van HowardRoark bewieroken en tendentieuze vragen stellen over asielzoekers. Nou, de goede verstaander weet inmiddels voldoende, ondanks dat je nooit durft te vertellen op welke partij je stemt. ;)
Je hebt geen idee wat ik allemaal luister. :P
Niets menselijks is mij vreemd.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 1 mei 2026 @ 17:00:12 #22
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220690813
Wat een niveau hier 🤠😎🤓
"Hoka Hey!"
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 17:06:26 #23
236264 crew  capricia
pi_220690857
En wat luisteren jullie nog meer graag? Op politiek gebied aan podcasts.

'The rest is politics' vind ik vaak wel goed. En ook de 'The rest is politics US'.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 1 mei 2026 @ 17:07:09 #24
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220690864
Hier kijk ik gelukkig niet naar.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_220690869
Een man met een mening die wat afwijkt, tja tis maar wat je boeiend vind.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 17:15:09 #26
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220690906
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:08 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Een man met een mening die wat afwijkt, tja tis maar wat je boeiend vind.
Ah, daar is weer de 'je mag ook niks meer zeggen' truuk.

Om het vervolgens voor een miljoenenpubliek elke week te zeggen.

Met 35-40% van de stemmen voor radicaal-rechts is Nederland inmiddels Europees kampioen en koploper.

Als er al een cordon sanitaire bestaat dan staat die om 'links' en Pro heen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220690928
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ah, daar is weer de 'je mag ook niks meer zeggen' truuk.

Om het vervolgens voor een miljoenenpubliek elke week te zeggen.

Met 35-40% van de stemmen voor radicaal-rechts is Nederland inmiddels Europees kampioen en koploper.

Als er al een cordon sanitaire bestaat dan staat die om 'links' en Pro heen.
Welke podcasts hebben die dan, links en pro. Of is alles vvd en ophitsend radicaal rechts? _O-
pi_220690949
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ah, daar is weer de 'je mag ook niks meer zeggen' truuk.

Om het vervolgens voor een miljoenenpubliek elke week te zeggen.

Met 35-40% van de stemmen voor radicaal-rechts is Nederland inmiddels Europees kampioen en koploper.

Als er al een cordon sanitaire bestaat dan staat die om 'links' en Pro heen.
Wat zou de rest moeten doen dan? Rotte tomaten gooien waar hij zijn zegje doet? Mensen kiezen er zelf voor naar hem te luisteren.
pi_220690954
Ik had altijd Ad Verbrugge best hoog zitten. Maar sinds mijn voormalige PVV-stemmer vriendin voortdurend roept dat die podcast zo goed is heb ik daar nog nooit naar geluisterd. "De Nieuwe Wereld"
pi_220690964
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:06 schreef capricia het volgende:
En wat luisteren jullie nog meer graag? Op politiek gebied aan podcasts.

'The rest is politics' vind ik vaak wel goed. En ook de 'The rest is politics US'.
Wereldupdate (Clingendael), Wereldzaken (NRC), Dijkhoff en Segers, Amerika Podcast BNR (Hammelburg is erg prettig), The Foreign Affairs Interview. Voor nu, meer tijd heb ik niet. Wil nog wel eens wat inwisselen. Oh, en altijd kwartiertje Raymond Mens.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220690966
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ah, daar is weer de 'je mag ook niks meer zeggen' truuk.

Om het vervolgens voor een miljoenenpubliek elke week te zeggen.

Met 35-40% van de stemmen voor radicaal-rechts is Nederland inmiddels Europees kampioen en koploper.

Als er al een cordon sanitaire bestaat dan staat die om 'links' en Pro heen.
Stel je niet zo aan zeg :').
OH NOES!!!!1*&@@!!
  vrijdag 1 mei 2026 @ 17:25:11 #32
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220690975
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:22 schreef Firuze60 het volgende:
Ik had altijd Ad Verbrugge best hoog zitten. Maar sinds mijn voormalige PVV-stemmer vriendin voortdurend roept dat die podcast zo goed is heb ik daar nog nooit naar geluisterd. "De Nieuwe Wereld"
Ad Verbrugge was altijd conservatief en vond ooit Kinneging reactionair.

Inmiddels beweert Verbrugge dat Joe Biden de Oekraïne oorlog is begonnen en mag enge FvDer Mees Wijnants daar opdraven.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 17:26:37 #33
236264 crew  capricia
pi_220690980
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:23 schreef nostra het volgende:

[..]
Wereldupdate (Clingendael), Wereldzaken (NRC), Dijkhoff en Segers, Amerika Podcast BNR (Hammelburg is erg prettig), The Foreign Affairs Interview. Voor nu, meer tijd heb ik niet. Wil nog wel eens wat inwisselen. Oh, en altijd kwartiertje Raymond Mens.
Wereld update ook toegevoegd aan mijn feed. ^O^
Raymond Mens had ik laatst verwijderd. Vind zijn stem niet fijn bij het slapen gaan. Dan liever Hammelburg.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 1 mei 2026 @ 17:27:09 #34
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_220690984
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:22 schreef Firuze60 het volgende:
Ik had altijd Ad Verbrugge best hoog zitten. Maar sinds mijn voormalige PVV-stemmer vriendin voortdurend roept dat die podcast zo goed is heb ik daar nog nooit naar geluisterd. "De Nieuwe Wereld"
Ad Verbrugge, die zo heerlijk met Neêrlands bh-koningin Marlies Dekkers zit te filosofiwauwelen over woke wereldcomplotten en de mogelijke platheid van de aarde. Wat een afgang, deze man.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_220690985
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:27 schreef Ringo het volgende:

[..]
Ad Verbrugge, die zo heerlijk met Neêrlands bh-koningin Marlies Dekkers zit te filosofiwauwelen over woke wereldcomplotten en de mogelijke platheid van de aarde. Wat een afgang, deze man.
Zonde van zijn hersens.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 17:28:59 #36
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220690990
Dijkhoff en Segers zijn waardeloos. Twee conservatieve spinners en semi-politici. OTTO Workforce lakeien. Ik kan er niet naar luisteren. Ze nudgen het publiek een bepaalde kant op. Dijkhoff de 'postcoderacist' en Segers de islamofoob.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 1 mei 2026 @ 17:29:29 #37
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_220690995
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:27 schreef Firuze60 het volgende:
Zonde van zijn hersens.
Het was zo’n veelbelovende jongen
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 17:30:51 #38
236264 crew  capricia
pi_220691010
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:22 schreef Firuze60 het volgende:
Ik had altijd Ad Verbrugge best hoog zitten. Maar sinds mijn voormalige PVV-stemmer vriendin voortdurend roept dat die podcast zo goed is heb ik daar nog nooit naar geluisterd. "De Nieuwe Wereld"

Ik ken hem als complotwappie. Over verboden geneesmiddelen voor corona. Echt Van Houwelingen alternatieve feiten, zeg maar.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 1 mei 2026 @ 17:31:15 #39
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220691012
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Wereld update ook toegevoegd aan mijn feed. ^O^
Raymond Mens had ik laatst verwijderd. Vind zijn stem niet fijn bij het slapen gaan. Dan liever Hammelburg.
Hammelburg is sowieso beter dan Trumpist Raymond Mens. Zat ooit jaren geleden in een podcast met Victor Vlam, waar ze het hadden over dat controversiële rechtse dingen roepen dé weg is om beroemd te worden in het huidige vercommercialiseerde tijdperk.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220691020
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik ken hem als complotwappie. Over verboden geneesmiddelen voor corona. Echt Van Houwelingen alternatieve feiten, zeg maar.
Ik ken hem nog van voor de coronatijd.
pi_220691021
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:22 schreef Firuze60 het volgende:
Ik had altijd Ad Verbrugge best hoog zitten. Maar sinds mijn voormalige PVV-stemmer vriendin voortdurend roept dat die podcast zo goed is heb ik daar nog nooit naar geluisterd. "De Nieuwe Wereld"

Ah, woensdag even live heen met überpessimist Kees de Kort.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220691049
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:28 schreef Klopkoek het volgende:
Dijkhoff en Segers zijn waardeloos. Twee conservatieve spinners en semi-politici. OTTO Workforce lakeien. Ik kan er niet naar luisteren. Ze nudgen het publiek een bepaalde kant op. Dijkhoff de 'postcoderacist' en Segers de islamofoob.
Klinkt ook niet erg aantrekkelijk.
pi_220691060
Vind Alex Krijger wel een goede duider, maar die heeft geen podcast.
pi_220691063
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:22 schreef Firuze60 het volgende:
Ik had altijd Ad Verbrugge best hoog zitten. Maar sinds mijn voormalige PVV-stemmer vriendin voortdurend roept dat die podcast zo goed is heb ik daar nog nooit naar geluisterd. "De Nieuwe Wereld"

Als je mensen als Sietske Bergsma een podium gaat bieden faal je ook wel behoorlijk. Dat is geen andere mening meer, maar gewoon complotpraat. En daar hebben we ON al voor. Lekker babybloed drinken enz, fantastisch diepgaand.
OH NOES!!!!1*&@@!!
pi_220691072
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:35 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Klinkt ook niet erg aantrekkelijk.
Dat zal ook niet snel van Klops kant komen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 17:40:33 #46
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220691086
quote:
81s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:37 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Als je mensen als Sietske Bergsma een podium gaat bieden faal je ook wel behoorlijk. Dat is geen andere mening meer, maar gewoon complotpraat. En daar hebben we ON al voor. Lekker babybloed drinken enz, fantastisch diepgaand.
Wat denk je van Marianne Zwagerman?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220691101
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Wat denk je van Marianne Zwagerman?
Dom wijf.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 17:45:06 #48
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220691114
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:38 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat zal ook niet snel van Klops kant komen.
Ik kan prima een rij goede centrum tot centrum-rechtse podcasts melden. Betrouwbare Bronnen is er zo één. Die met Mathijs Bouman was ook prima. Enzovoort.

Dijkhoff en Segers zitten gewoon teveel in de politici en 'SUE and the Alchemists' en 'Voor Ons Nederland' astroturfing stand en zijn zelf mitspieler. Je krijgt een enorm vervormde werkelijkheid te horen.

Dat (niet zo heel goede) boekje van Alies Pegtel over Yesilgöz had hier een scherpe observatie over.

Eerst zat de podcast achter een Podimo paywall. Inmiddels is het gedeelte waar ze de politiek duiden openbaar. Dat heeft een reden. Dijkhoff zijn hele werk is het zijn van een marketeer en public relations.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220691117
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Wat denk je van Marianne Zwagerman?
Heeft die een podcast?
OH NOES!!!!1*&@@!!
  vrijdag 1 mei 2026 @ 17:48:48 #50
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220691143
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:45 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Heeft die een podcast?
Met Maurice de Hond (ook één met Rick van Velthuizen van Powned) en is daarnaast regelmatig gast bij anderen. Waaronder DNW.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 1 mei 2026 @ 17:52:16 #51
65846 Bocaj
47th President.
pi_220691169
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 16:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik moet hem dus nog luisteren. Wat vond je van deze uitzending? Moeite waard?
Hij heeft wel feeling bij een groot deel van de zaken die spelen in ons land.

Afhameren van Wouter de Winther (ook Telegraaf) en NRC Haagse Zaken luister je die ook?
Wierd weet echt wat er speelt in NL ;)
Afhameren zo nu en dan.

Het zijn ook lange uitzendingen...
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 17:53:49 #52
236264 crew  capricia
pi_220691175
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:52 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Wierd weet echt wat er speelt in NL ;)
Afhameren zo nu en dan.
Wierd is een toppertje hè. Als je wil weten wat er in den landen speelt, moet je hem luisteren. :7
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 1 mei 2026 @ 17:54:45 #53
65846 Bocaj
47th President.
pi_220691183
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Met Maurice de Hond (ook één met Rick van Velthuizen van Powned) en is daarnaast regelmatig gast bij anderen. Waaronder DNW.
Ja, die zie ik ook wel eens. Radio1. Maar als Marianne aan het woord is komt Rick er haast niet meer tussen! :D
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 17:55:28 #54
236264 crew  capricia
pi_220691188
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:52 schreef Bocaj het volgende:

[..]


Het zijn ook lange uitzendingen...
Begin dan maar niet aan Betrouwbare Bronnen. Die hebben soms uitzendingen van tweeënhalve uur. _O-
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 1 mei 2026 @ 17:57:23 #55
65846 Bocaj
47th President.
pi_220691203
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Begin dan maar niet aan Betrouwbare Bronnen. Die hebben soms uitzendingen van tweeënhalve uur. _O-
Soms kun je de afspeelsnelheid verhogen.
Deed ik bij Jensen ook altijd. 1,25 Daar merkte je niets van bij hem.
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 18:00:59 #56
236264 crew  capricia
pi_220691221
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:57 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Soms kun je de afspeelsnelheid verhogen.
Deed ik bij Jensen ook altijd. 1,25 Daar merkte je niets van bij hem.
:D
Als ik iemand mis, dan zijn het Jensen en Ischa Meijer. Twee vergelijkbare grootheden.
Pas als ze wegvallen, weet je welke kwaliteiten ons ontvallen zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door capricia op 01-05-2026 18:06:30 ]
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220691245
quote:
12s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 18:00 schreef capricia het volgende:

[..]
Als ik iemand mis, dan zijn het Jensen en Ischa Meijer. Twee vergelijkbare grootheden.
:wtf:
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 18:03:26 #58
236264 crew  capricia
pi_220691249
En Louis Tas. Die mis ik ook.
Maar goed, die had dan ook geen podcast.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 18:03:49 #59
236264 crew  capricia
pi_220691253
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 18:03 schreef nostra het volgende:

[..]
:wtf:
Ja wat nou? _O-
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220691309
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:06 schreef capricia het volgende:
En wat luisteren jullie nog meer graag? Op politiek gebied aan podcasts.

'The rest is politics' vind ik vaak wel goed. En ook de 'The rest is politics US'.
Afhameren met Wouter de Winther en Pim Sedee is erg goed.
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 18:09:24 #61
236264 crew  capricia
pi_220691322
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 18:07 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Afhameren met Wouter de Winther en Pim Sedee is erg goed.
Ja. Dacht eerst dat het een beetje minnetjes zou zijn, telegraaf en zulks, maar valt me niet tegen. Vind het zelfs intellectueel beter dan de VK met De kamer van Klok. Die vallen vaak zo tegen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220691350
Ja joh, lekker Robert Jensen luisteren. Voor al uw politieke inzichten.

Gaat ie goed, beste mod?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 1 mei 2026 @ 18:12:19 #63
65846 Bocaj
47th President.
pi_220691353
quote:
12s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 18:00 schreef capricia het volgende:

[..]
:D
Als ik iemand mis, dan zijn het Jensen en Ischa Meijer. Twee vergelijkbare grootheden.
Pas als ze wegvallen, weet je welke kwaliteiten ons ontvallen zijn.
Theo van Gogh met zijn 'Prettig gesprek'.
pi_220691356
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Met Maurice de Hond (ook één met Rick van Velthuizen van Powned) en is daarnaast regelmatig gast bij anderen. Waaronder DNW.
Ok. Niet in geïnteresseerd. In die podcast van Wierd Duk ook niet overigens.
OH NOES!!!!1*&@@!!
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 18:13:25 #65
236264 crew  capricia
pi_220691363
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 18:12 schreef KoosVogels het volgende:
Ja joh, lekker Robert Jensen luisteren. Voor al uw politieke inzichten.

Gaat ie goed, beste mod?
En ook nog op gelijke hoogte stellen met Ischa Meijer en Louis Tas.

/s

Sorry dat mijn sarcasme niet meteen duidelijk was. :D
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 1 mei 2026 @ 18:18:52 #66
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220691403
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 18:09 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Dacht eerst dat het een beetje minnetjes zou zijn, telegraaf en zulks, maar valt me niet tegen. Vind het zelfs intellectueel beter dan de VK met De kamer van Klok. Die vallen vaak zo tegen.
Heel erg intellectueel en creatief inderdaad. Met termen als 'de antisemitische GroenLinks jugend' uit de mond van Wouter. Afgelopen maand.

Bekijk deze YouTube-video

Of Pim Sedee: 'haha, nationaal-socialisten kun je niet zeggen natuurlijk want ze denken heel erg internationaal. Ze denken Nederland weg.'
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 1 mei 2026 @ 18:28:32 #67
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_220691475
Ik ken mensen die in Duk een serieuze journalist van hoog kaliber zien.
Die mensen kan ik niet anders dan verachten, hoe aardig ik ze eerder ook vond.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 18:35:44 #68
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220691542
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 18:28 schreef Ringo het volgende:
Ik ken mensen die in Duk een serieuze journalist van hoog kaliber zien.
Die mensen kan ik niet anders dan verachten, hoe aardig ik ze eerder ook vond.
Wanneer de Amerikanen ons komen bevrijden van het bruine VVD-avontuur dan wacht hem het lot van Max Blokzijl.

Met de VS zie ik het wel goed komen; Nederland zakt langzaam weg in een moeras van schikken en plooien, het onderling gezellig houden en in tangodans naar rechts bewegen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220691570
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Begin dan maar niet aan Betrouwbare Bronnen. Die hebben soms uitzendingen van tweeënhalve uur. _O-
Dat is wel een heerlijke podcast overigens.
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 18:42:02 #70
236264 crew  capricia
pi_220691594
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 18:38 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat is wel een heerlijke podcast overigens.
Ja. Dan kun je een onderwerp eens helemaal uitdiepen.
Ze hadden een keer een podcast over de Humboldt universiteit. Iemand politiek uit NL gaf daar een lezing, dus maakten zij een podcast daarover. Nou, dat begon natuurlijk met Humboldt zelf. Duurde vrij lang, weet ik nog. Maar wel genieten. :D
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 1 mei 2026 @ 18:44:29 #71
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220691623
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 18:28 schreef Ringo het volgende:
Ik ken mensen die in Duk een serieuze journalist van hoog kaliber zien.
Die mensen kan ik niet anders dan verachten, hoe aardig ik ze eerder ook vond.
Ach, mensen verachten omdat ze een andere mening hebben 👌 . Dat zegt meer over je eigen beperkte denkwereld dan over diegenen die je veracht.
"Hoka Hey!"
pi_220691674
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 18:42 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Dan kun je een onderwerp eens helemaal uitdiepen.
Ze hadden een keer een podcast over de Humboldt universiteit. Iemand politiek uit NL gaf daar een lezing, dus maakten zij een podcast daarover. Nou, dat begon natuurlijk met Humboldt zelf. Duurde vrij lang, weet ik nog. Maar wel genieten. :D
De aflevering deze week was ook briljant, niet in het minst omdat ze Eelco Heinen als de Nederlandse Varoufaki neerzetten @nostra
pi_220691954
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 18:44 schreef matspontius het volgende:

[..]
Ach, mensen verachten omdat ze een andere mening hebben 👌 . Dat zegt meer over je eigen beperkte denkwereld dan over diegenen die je veracht.
Verachten is niet een woord dat ik niet snel zal gebruiken, maar ik onderschrijf wel dat wat Duk doet geen ene reet met journalistiek heeft te maken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_220691988
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 18:48 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
De aflevering deze week was ook briljant, niet in het minst omdat ze Eelco Heinen als de Nederlandse Varoufaki neerzetten @:nostra
Het is Dag van de Arbeid vandaag, dus zoals je zal begrijpen heb ik een druk programma, maar ik zal van het weekend eens luisteren. Alleen die stemmen staan me niet zo aan, wat vrij vervelend is bij een podcast.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220692012
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 19:23 schreef KoosVogels het volgende:
Verachten is niet een woord dat ik niet snel zal gebruiken, maar ik onderschrijf wel dat wat Duk doet geen ene reet met journalistiek heeft te maken.
Helaas geldt dit ook voor journalistiek in het algemeen...
  vrijdag 1 mei 2026 @ 19:30:36 #76
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220692020
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 19:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Verachten is niet een woord dat ik niet snel zal gebruiken, maar ik onderschrijf wel dat wat Duk doet geen ene reet met journalistiek heeft te maken.
Dat vind ik een betere insteek en dat mag je uiteraard vinden 👍
"Hoka Hey!"
pi_220692371
quote:
12s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 19:26 schreef nostra het volgende:

[..]
Het is Dag van de Arbeid vandaag, dus zoals je zal begrijpen heb ik een druk programma, maar ik zal van het weekend eens luisteren. Alleen die stemmen staan me niet zo aan, wat vrij vervelend is bij een podcast.
Snap ik. Het voornaamste argument was dat Heinen net als Varoufakis eigenlijk alle keuzes uitstelt.
  Redactie Sport vrijdag 1 mei 2026 @ 21:00:48 #78
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220692730
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 16:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik moet hem dus nog luisteren. Wat vond je van deze uitzending? Moeite waard?
Hij heeft wel feeling bij een groot deel van de zaken die spelen in ons land.

Afhameren van Wouter de Winther (ook Telegraaf) en NRC Haagse Zaken luister je die ook?
Mwah, hij heeft juist maar voor een paar issues oog die slechts onder een beperkt deel van de bevolking speelt. Maar wel de groep die het hardste schreeuwt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220693611
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:06 schreef capricia het volgende:
En wat luisteren jullie nog meer graag? Op politiek gebied aan podcasts.

'The rest is politics' vind ik vaak wel goed. En ook de 'The rest is politics US'.
Ik luister naar Kieft, Egmond, Gijp en Jansen, maar meestal Engelstalige podcasts. Leo Kearse, Landeur en Victor Davis Hansen. Als Rogan of Theo Vonn een leuke gast hebben, dan luister ik ook.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 22:53:36 #80
236264 crew  capricia
pi_220693664
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 22:49 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Ik luister naar Kieft, Egmond, Gijp en Jansen, maar meestal Engelstalige podcasts. Leo Kearse, Landeur en Victor Davis Hansen.
^O^
Victor Davis Hansen ook toegevoegd.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220693803
Duk doet het allemaal vooral omdat het hem een verdienmodel oplevert, niet omdat hij zo'n bezorgde burger is.

Dat is iig wat ik voor zover ik zijn drek meekrijg denk. :P Altijd een beetje tegen de extremen aanschuren, maar net niet té dicht dat het een gevaar voor zijn werk voor de Telegraaf wordt.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 2 mei 2026 @ 09:27:06 #82
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220694590
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 22:53 schreef capricia het volgende:

[..]
^O^
Victor Davis Hansen ook toegevoegd.
Echt een frisse vent ja! Origineel!

https://en.wikipedia.org/wiki/Victor_Davis_Hanson#Political_views
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator zaterdag 2 mei 2026 @ 09:28:52 #83
236264 crew  capricia
pi_220694616
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 09:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Echt een frisse vent ja! Origineel!

https://en.wikipedia.org/wiki/Victor_Davis_Hanson#Political_views
Heb je een lijstje met mensen die wel door jou goedgekeurd zijn? :+
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 2 mei 2026 @ 09:31:29 #84
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220694665
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 09:28 schreef capricia het volgende:

[..]
Heb je een lijstje met mensen die wel door jou goedgekeurd zijn? :+
Doe even niet zo bijdehand, mevrouw de populistencharmeur. Ik heb hierboven al genoeg prima podcasts genoemd. O.a. BNR Den Haag, Betrouwbare Bronnen, The Rest is History (n.b. gemaakt door twee Tories).

Xenofobe (en homofobe) Trump supporters worden inderdaad niet goedgekeurd.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator zaterdag 2 mei 2026 @ 09:35:40 #85
236264 crew  capricia
pi_220694738
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 09:31 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Doe even niet zo bijdehand, mevrouw de populistencharmeur. Ik heb hierboven al genoeg prima podcasts genoemd. O.a. BNR Den Haag, Betrouwbare Bronnen, The Rest is History.
Mooi. Dan hebben we wat dat betreft dezelfde smaak. Want die luisterde ik al.
Al ben ik nooit te beroerd om andere interessante mensen aan te horen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 2 mei 2026 @ 09:59:27 #86
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220694964
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 09:35 schreef capricia het volgende:

[..]
Mooi. Dan hebben we wat dat betreft dezelfde smaak. Want die luisterde ik al.
Al ben ik nooit te beroerd om andere interessante mensen aan te horen.
Een goede ietwat centrum-linkse is het Britse 'Past Present Future'.

Helaas is daar een chronisch gebrek aan in Amerika en Nederland. Nederland heeft de 82-jarige Maarten van Rossem, tsja.

Deze vier delen heb ik beluisterd
Past Present Future · Episode

Deze zijn ook goed
Past Present Future · Episode

Past Present Future · Episode

quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 09:35 schreef capricia het volgende:
Al ben ik nooit te beroerd om andere interessante mensen aan te horen.
Standaard reactionair conservatief, haatdragend en voorspelbaar MAGA gepruttel lijkt me niet zo interessant (of "origineel" zoals ik zei).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220695053
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 09:35 schreef capricia het volgende:

[..]
Mooi. Dan hebben we wat dat betreft dezelfde smaak. Want die luisterde ik al.
Al ben ik nooit te beroerd om andere interessante mensen aan te horen.
Als ik van die figuren eens iets lees of hoor, is het meestal hetzelfde boze rechtse gepruttel en haatzaaien.
Wat mis ik dat ze toch interessant maakt?
  Moderator zaterdag 2 mei 2026 @ 10:16:25 #88
375570 crew  Cyan9
pi_220695063
Gezien de loop van het topic maar even de TT wat passender gemaakt. Gezien de populariteit van de podcast mooi om hier een dedicated topic voor te hebben.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220695180
Achter de macht kan ik ook wel waarderen. Met de afgedwaalde VVD’ers Splinter Chabot en Bas Eerlings en oud-SP-Kamerlid Peter Kwint.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 11:25:36 #90
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220695405
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 23:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Duk doet het allemaal vooral omdat het hem een verdienmodel oplevert, niet omdat hij zo'n bezorgde burger is.

Dat is iig wat ik voor zover ik zijn drek meekrijg denk. :P Altijd een beetje tegen de extremen aanschuren, maar net niet té dicht dat het een gevaar voor zijn werk voor de Telegraaf wordt.
Wierd Duk haalt vandaag weer eens de Nexit van stal (net als Jan van de Beek)

twitter

twitter

twitter


"Simpel, hè?"

If it gets into power right wing populism typically does great damage to the economy. The systematic evidence is here, and we have too many recent examples: Brexit, Orbán in Hungary, or Trump and Israel’s war with Iran. Which begs an obvious question. Why do right wing populists seem to have so little trouble getting large amounts of funding?
https://mainlymacro.blogs(...)ng-populism.html?m=1

[ Bericht 4% gewijzigd door Klopkoek op 02-05-2026 11:45:54 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator zaterdag 2 mei 2026 @ 11:37:32 #91
375570 crew  Cyan9
pi_220695456
Je bent wel behoorlijk af als je nu nog voor een Nexit gaat prediken. Man man.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220695571
quote:
83s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 11:37 schreef Cyan9 het volgende:
Je bent wel behoorlijk af als je nu nog voor een Nexit gaat prediken. Man man.
Maar hij heeft zo’n interessante mening :%
  Moderator zaterdag 2 mei 2026 @ 11:57:54 #93
236264 crew  capricia
pi_220695596
quote:
83s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 11:37 schreef Cyan9 het volgende:
Je bent wel behoorlijk af als je nu nog voor een Nexit gaat prediken. Man man.
Kan me niet voorstellen dat dat nog veel stemmen gaat halen, een Nexit.
De meeste partijen die daar ooit luidkeels voorstander van waren, zijn daar redelijk stil over geworden.

Het aanpassen van vluchtelingen- (en andere) verdragen daarentegen hoor je wel steeds vaker. Lijkt de nieuwe Nexit te zijn geworden.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220695661
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 11:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Kan me niet voorstellen dat dat nog veel stemmen gaat halen, een Nexit.
De meeste partijen die daar ooit luidkeels voorstander van waren, zijn daar redelijk stil over geworden.

Het aanpassen van vluchtelingen- (en andere) verdragen daarentegen hoor je wel steeds vaker. Lijkt de nieuwe Nexit te zijn geworden.
Er is inderdaad altijd wel een externe factor te bedenken om zelf maar geen verantwoordelijkheid te hoeven nemen.
pi_220696748
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 09:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Echt een frisse vent ja! Origineel!

https://en.wikipedia.org/wiki/Victor_Davis_Hanson#Political_views
Hij is zeker origineel. En fris. Uit jouw link:

quote:
In an era of the greatest affluence and security in the history of civilization, the real question before us remains whether the United States – indeed any Western democracy – still possesses the moral clarity to identify evil as evil, and then the uncontested will to marshal every available resource to fight and eradicate it.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 2 mei 2026 @ 15:45:58 #96
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220696900
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 15:20 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Hij is zeker origineel. En fris. Uit jouw link:
[..]
Uiteraard laat je dit deel weg:

"In the context of the Iraq war"

Een miljoen doden. Boos ambtenarenapparaat, burgeroorlog, Assad langer aan de macht (vriendje van Wilders en Orban), een sterker Iran en ISIS als erfenis.

Wie schreef ook alweer over de balans tussen gevolgenethiek en deugdenethiek. Over Verantwortungsethik en Gesinnungsethik. Beiden zijn nodig en moeten worden meegenomen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220697019
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 15:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Uiteraard laat je het volgende weg:

"In the context of the Iraq war"

Een miljoen doden. Boos ambtenarenapparaat, burgeroorlog, Assad langer aan de macht (vriendje van Wilders en Orban), een sterker Iran en ISIS als erfenis.
De VS hebben met hun arrogante nation building volledig gefaald in Irak en Afghanistan. De Nanny maatschappij in de hoogste versnelling.

“In de context of the Iraq war” is niet relevant als het gaat om het herkennen van evil, en ondanks alle luxe en voorspoed die je zelf hebt als VS nog steeds bereid zijn om er iets tegen te doen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_220697063
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 11:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Het aanpassen van vluchtelingen- (en andere) verdragen daarentegen hoor je wel steeds vaker. Lijkt de nieuwe Nexit te zijn geworden.
Nog zo'n idee wat meer kost dan het oplevert, maar het leuk doet bij mensen die graag zondebokken zoeken voor wat er mis gaat in hun leven of in Nederland.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 16:05:28 #99
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220697064
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 15:58 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
De VS hebben met hun arrogante nation building volledig gefaald in Irak en Afghanistan. De Nanny maatschappij in de hoogste versnelling.

“In de context of the Iraq war” is niet relevant als het gaat om het herkennen van evil, en ondanks alle luxe en voorspoed die je zelf hebt als VS nog steeds bereid zijn om er iets tegen te doen.
Wanneer je zelf achter Trump en MAGA staat, na al die vele jaren, en lekker xenofobe projectjes propageert, dan ben je niet zo heel goed in het herkennen van het Kwaad.

Net als bij de Irak oorlog dus. Waar de superieure Amerikaanse en Westerse beschaving en Rumsfeld (+ John Yoo) toestemming gaf voor de Abu Ghraib martel praktijken (het martelen van kleine kruimelaars en zelfs onschuldigen).

Nogmaals: er moet een goede balans zijn tussen Verantwortungsethik en Gesinnungsethik.

Enfin, van dit soort podcastmakers zijn er genoeg. Fris is het w.m.b. niet en origineel en creatief ook niet. Je kunt het wel een beetje invullen allemaal. Je leert er niks nieuws van.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 2 mei 2026 @ 18:17:07 #100
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220697933
quote:
83s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 11:37 schreef Cyan9 het volgende:
Je bent wel behoorlijk af als je nu nog voor een Nexit gaat prediken. Man man.
Hij deed het op Twitter maar ook op TV

twitter


Aanwinst voor podcastland? Ja?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator zaterdag 2 mei 2026 @ 18:23:43 #101
375570 crew  Cyan9
pi_220698005
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 18:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Hij deed het op Twitter maar ook op TV

[ x ]

Aanwinst voor podcastland? Ja?
Je hoeft mij niet te overtuigen hoor. :P

Heb echt helemaal niks met die man.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 18:27:46 #102
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220698045
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 18:23 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Je hoeft mij niet te overtuigen hoor. :P

Heb echt helemaal niks met die man.
Nee, ik heb het niet over jou. Ik vind hem best wel gevaarlijk en destabiliserend (Duk was ook in Loosdrecht aanwezig kennelijk - hij is op deze plek geïnterviewd - om op bepaalde 'buttons' te drukken). Met helaas een groot publiek en bereik bij de Telegraaf en SBS6. Uit pak em beet Albert Verlinde en Chris Woerts komt eveneens doorgaans onzin en feitenvrije watervallen, maar is lang niet zo schadelijk en opzettelijk onverantwoord opruiend.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220698695
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 18:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Nee, ik heb het niet over jou. Ik vind hem best wel gevaarlijk en destabiliserend (Duk was ook in Loosdrecht aanwezig kennelijk - hij is op deze plek geïnterviewd - om op bepaalde 'buttons' te drukken). Met helaas een groot publiek en bereik bij de Telegraaf en SBS6. Uit pak em beet Albert Verlinde en Chris Woerts komt eveneens doorgaans onzin en feitenvrije watervallen, maar is lang niet zo schadelijk en opzettelijk onverantwoord opruiend.
Ik vind het eerder jammer dat hij (die Duk dus) geen gedegen tegengas krijgt. Ja, was dat niet een keertje in het EO-programma met die Joodse mevrouw? En dat Gijp niet meer naast hem wil zitten in een programma. Duk vind ik nu echt een prototype van een vent met een foute opportunistische denkwijze, als je het dan wil hebben over goed of fout.
  zondag 3 mei 2026 @ 17:03:46 #104
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220706111
Raymond Mens na de verkiezingsoverwinning van Trump (november 2024): "Trumps eerste ambtsperiode heeft de wereld toch ook niet in een crisis gestort?"
https://fd.nl/politiek/15(...)n-een-crisis-gestort

Op Spotify staat zijn podcast op #11 meest beluisterd
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 4 mei 2026 @ 10:59:33 #105
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220711885
Wat vinden jullie van De Ongeloofelijke podcast? Hoewel dat geen podcast is die specifiek over politiek gaat is politiek toch regelmatig het onderwerp zoals dat het geval is in de aflevering van gisteren die vanmiddag wordt uitgezonden op NPO2. Daarin is Beatrice de Graaf te gast waarin haar essay wordt besproken.
quote:
Op 4 en 5 mei kijken we meestal terug op hoe het misging in de geschiedenis: hoe kan een land afglijden naar fascisme of nazisme? Maar in deze aflevering draaien we het om: hoe blijft een land – een democratie – juist wél overeind? Historicus Beatrice de Graaf schreef een fascinerend essay voor De Ongelooflijke over de jaren ’30, met een intrigerende vraag: waarom werd Nederland toen géén fascistische staat, zoals nazi-Duitsland? Hoe bleef de democratie hier overeind – en wat kunnen wij daar vandaag van leren? Daarnaast kijken we naar misschien wel de interessantste actuele testcase: Hongarije. Viktor Orbán gold jarenlang als hét voorbeeld van hoe een moderne autocratie eruit kan zien – een model dat ook bewonderaars had bij politici als Trump en Wilders. Maar nu verloor hij de verkiezingen. Wat zegt dat? We bespreken dus twee momenten waarop de democratie onder druk stond - bijna een eeuw uit elkaar - en tóch niet viel. Dat leidt tot de centrale vraag: wat beschermt een democratie tegen de verleiding van een politieke verlosser? Extra actueel, nu in dezelfde week de Raad van Kerken zich uitsprak tegen radicaal-rechts gedachtegoed
Het essay:
quote:
Waarom de Nederlandse democratie in de jaren ’30 niet ten onder ging

Essay van Beatrice de Graaf over de honden die niet blaften

De Ongelooflijke
mei 01, 2026

De jaren dertig van de vorige eeuw, waren jaren van crises: economische rampspoed, politieke onrust en zelfs gewelddadige revoluties. In de onrust die zich verspreidde door heel Europa, grepen totalitaire regimes de macht en werden democratieën ondergraven en begraven. Zo veranderde Duitsland razendsnel in een totalitaire dictatuur, na de machtsovername van de nazi’s in 1933. Maar in die woelige oceaan was een eiland van relatieve rust: Nederland. Hoewel ook daar de roep om een sterke man klonk, stortte de democratische rechtstaat niet in. In dit essay laat historicus Beatrice de Graaf zien waarom de Nederlandse democratie, in tegenstelling tot andere Europese democratieën, overeind bleef en de honden van het extremisme niet konden blaffen...
Het complete essay: https://deongelooflijke.s(...)=post&utm_medium=web
  vrijdag 8 mei 2026 @ 11:24:26 #106
65846 Bocaj
47th President.
pi_220742925
Bekijk deze YouTube-video
quote:
De zich uitbreidende asielcrisis splijt de samenleving steeds dieper. Opiniemaker Wierd Duk sprak met inwoners van Loosdrecht. ,,Ook de middenklasse-Vinexwijk keert zich inmiddels tegen een, in hun ogen, polariserende overheid. Hoe lang kan dit nog goed gaan?”, vraagt Duk zich af in een nieuwe aflevering van de podcast Het Land van Wierd Duk.
Verder in de podcast: de gevolgen van feminisering zie je overal terug. En: hoe diep wordt de economische crisis onder stagflatie?
  vrijdag 8 mei 2026 @ 11:25:59 #107
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_220742940
quote:
Naast een hekel aan buitenlanders dus ook een hekel aan vrouwen. Fijne “opiniemaker” huurt de Telegraaf in…
  dinsdag 12 mei 2026 @ 16:17:52 #108
65846 Bocaj
47th President.
pi_220773410
Bekijk deze YouTube-video

Wierd Duk, zijn leven als Rusland correspondent en zijn angsten voor Nederland.
pi_220773801
Ik was Carl Benjamin nog vergeten. Ws de meest rechtse podcast die ik ken. Hij maakt er geen geheim van dat het VK er is voor de Britten. Dat heeft Janmaat indertijd ook gezegd over Nederland, en toen lachten we hem uit, maar zowel Janmaat als Benjamin hebben een punt.

Bekijk deze YouTube-video
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_220774089
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:46 schreef Lyrebird het volgende:
Ik was Carl Benjamin nog vergeten. Ws de meest rechtse podcast die ik ken. Hij maakt er geen geheim van dat het VK er is voor de Britten. Dat heeft Janmaat indertijd ook gezegd over Nederland, en toen lachten we hem uit, maar zowel Janmaat als Benjamin hebben een punt.

Bekijk deze YouTube-video
Interessant, is het toevallig hebben van een bepaalde afkomst reden om ergens wel of niet te mogen wonen? En hoever voer je dat door?
  dinsdag 12 mei 2026 @ 17:44:13 #111
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220774287
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 17:18 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Interessant, is het toevallig hebben van een bepaalde afkomst reden om ergens wel of niet te mogen wonen? En hoever voer je dat door?
Janmaat en zijn club was natuurlijk drie keer fout. Brandstichting, geweldpleging, illegaal wapenbezit en noem maar op.

https://merijnoudenampsen(...)e-van-extreemrechts/

Typisch dat @Lyrebird hem nu op een schild hijst.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220774554
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 17:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Janmaat en zijn club was natuurlijk drie keer fout. Brandstichting, geweldpleging, illegaal wapenbezit en noem maar op.

https://merijnoudenampsen(...)e-van-extreemrechts/

Typisch dat @:Lyrebird hem nu op een schild hijst.
Ik zie niet in wat daar typisch aan is. Heb ik iets met brandstichting, geweldpleging of illegaal wapenbezit? Als conservatief ben ik een voorstander van het vrije woord. De nieuwe Jacobijnen zitten achter (politieke)aanslagen op Fortuijn en Trump. Dus misschien moet je in de spiegel kijken.

De CD trok verwerpelijke Nazi types aan. Ik heb als een van de weinigen hier niets met Jodenhaat en dus niets met de CD, maar heb mijn ogen niet in m’n zakken zitten: omdat fatsoenlijke mensen niet met de Nazi’s geassocieerd wilden worden, keek iedereen de andere kant op toen er hordes (ongeletterde) moslims werden binnen gehaald. Dat was laf. Onze vrouwen, kinderen en kleinkinderen gaan een prijs betalen omdat wij wegkeken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 15 mei 2026 @ 07:26:29 #113
65846 Bocaj
47th President.
pi_220797824
quote:
In Loosdrecht komt de gezagscrisis in ons land tot uitdrukking. “Het verzet van gewone burgers wordt er begeleid door geweld van relschoppers”, zegt Wierd Duk in een nieuwe aflevering van de podcast Het Land van Wierd Duk. ,,En niemand heeft het morele overwicht en het gezag om de rust te doen terugkeren.” Met een pretpremier op reis en een verdeelde coalitie is de toekomst ongewis, zegt Duk. Verder in de podcast: een vernietigend rapport stelt de gruwelen door Hamas aan de kaak. En: in alle gesprekken over de ‘manosphere’ blijft de olifant in de kamer ongemoeid.
Bekijk deze YouTube-video
  zaterdag 23 mei 2026 @ 11:45:18 #114
65846 Bocaj
47th President.
pi_220866422
Bekijk deze YouTube-video
quote:
Weer een tjokvolle aflevering van de politieke podcast Afhameren, uiteraard met Wouter de Winther en Pim Sedee. En natuurlijk gaat het over de asielcrisis. Premier Jetten heeft ondertussen de nodige ontmoetingen gehad met betrokkenen en in het veld, maar pakt hij genoeg de regie en wat zit er achter zijn opstelling? De Winther analyseert de situatie. Verder wordt er teruggeblikt op de ophef rondom Gidi Markuszower. Wat is de afdronk, en welke rechtse partijen hebben de wind in de zeilen? Ook een update over de inmiddels extreem dure verbouwing van het Binnenhof. En De Winther heeft opvallend nieuws over minister Boekholt-O'Sullivan.
  Moderator zondag 24 mei 2026 @ 13:49:29 #115
236264 crew  capricia
pi_220876109
quote:
Was een interessante uitzending ja.

twitter
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  maandag 25 mei 2026 @ 10:39:59 #116
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220883724
Bekijk deze YouTube-video
quote:
Meer dan een jaar geleden verliet hij de politiek, nu doet hij voor het eerst zijn verhaal, hier bij De Ongelooflijke Podcast: Pieter Omtzigt. Hij was ruim 20 jaar Kamerlid en heeft daarin veel gezien en meegemaakt. Van de befaamde 'Omtzigt, functie elders' tot het blootleggen van het toeslagenschandaal. Van een kabinet dat hem wilde 'sensibiliseren' tot zijn eigen deelname aan het kabinet-Schoof, met de PVV. En van de haast messiaanse verwachtingen rond zijn eigen partij NSC tot de burn-out waardoor hij uiteindelijk mede de politiek verliet. Welke lessen trekt hij uit al die jaren? En hoe kijkt hij naar de grotere ontwikkelingen in de wereld, in Europa – waar hij als parlementariër onthutsende dingen meemaakte – en natuurlijk in Nederland. Een land dat volgens Omtzigt gebukt gaat onder een spirituele leegte, zonder bezieling. Waarom denkt hij dat we in een dystopische wereld zijn beland? En waar vinden we rust en bezieling?

Iedere zondag om 8.00 uur een nieuwe aflevering op dit kanaal.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 07:47:20 #117
65846 Bocaj
47th President.
pi_220910114
quote:
“Je kunt woorden als omvolking en remigratie besmet verklaren, dat lost niets op aan de concrete problemen in het land”, zegt opiniemaker Wierd Duk in een nieuwe aflevering van de podcast Het Land van Wierd Duk. Duk keek met verbazing naar het Kamerdebat over het oplopende geweld in de samenleving, ,,Het liep uit op een potje vliegen afvangen.”
Verder in de podcast: wat ging er allemaal mis in het coronabeleid en welke lessen kunnen we trekken uit die periode? En: hoe (ook) cultuur en religie rellen als die in Zandvoort sturen.
Bekijk deze YouTube-video
pi_220910117
quote:
Git een extremistische idioot steunt een antisemitische complottheorie. Je verwacht het niet.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 09:50:58 #119
65846 Bocaj
47th President.
pi_220918506
Bekijk deze YouTube-video
quote:
Een boeiende aflevering van Afhameren weer, met Wouter de Winther en Pim Sedee. Met veel aandacht voor de corona-verhoren die zijn begonnen. Wat kunnen we ervan verwachten, en krijgen politieke kopstukken van weleer het lastig? De Winther blikt vooruit. Ook gaat het over een zeer heftig debat deze week over de uitspraken van Tweede Kamerlid Gidi Markuszower. Volgens de politiek commentator van de Telegraaf was het één van de lelijkste debatten sinds tijden. Ook gaan De Winther en Sedee in op de positie van Lidewij de Vos van FvD. Ook in Afhameren: de spanningen rondom de sociale hervormingen en de vakbonden.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 17:15:11 #120
65846 Bocaj
47th President.
pi_220966621
Bekijk deze YouTube-video
quote:
De moord op de blanke tiener Henry Nowak doet de UK op haar grondvesten schudden. ,,Dit krijg je als ideologie belangrijker is dan een mensenleven”, zegt opiniemaker Wierd Duk in een nieuwe aflevering van de podcast Het Land van Wierd Duk. ,,Het woke gif eist zijn slachtoffers,”
Verder in de podcast: hoe België in asielbeleid een voorbeeld kan zijn voor Nederland. En: Joden in Nederland worden steeds vaker geweerd uit publieke ruimtes.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 20:04:39 #121
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_220967550
quote:
Extreemrechtse stront. Mijn god, wat een niveau
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 5 juni 2026 @ 20:31:50 #122
65846 Bocaj
47th President.
pi_220967750
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 20:04 schreef Falco het volgende:

[..]
Extreemrechtse stront. Mijn god, wat een niveau
Onzin.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 22:20:43 #123
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_220968467
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 20:31 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Onzin.
ok
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 5 juni 2026 @ 22:20:53 #124
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220968470
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 20:04 schreef Falco het volgende:

[..]
Extreemrechtse stront. Mijn god, wat een niveau
Hier een geniaal stukje over Duk:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)re-dimensie-a4929436

Halbe Zijlstra deed ook mee met de leugens :')
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 5 juni 2026 @ 22:47:00 #125
65846 Bocaj
47th President.
pi_220968666
Bekijk deze YouTube-video
quote:
Twee jaar nadat Nederland het strengste asielbeleid van Europa zou krijgen is Nederland juist een achterblijver geworden. Hoe dat komt? Daarover spreken schrijver dr JAN VAN DE BEEK van de bestseller ‘Migratiemagneet Nederland’ https://www.blauwburgwal.nl/product/migratiemagneet-nederland/ en SYP WYNIA in deze aflevering van WWTV. De video is ook te beluisteren als podcast https://www.wyniasweek.nl/wwtv/

Voor alle vormen van migratie is er in Nederland een hele actieve lobby, stelt Van de Beek. Al die lobby’s samen zijn machtiger dan de uitslag van verkiezingen, zegt hij. Bovendien kunnen die pressiegroepen (zoals VluchtelingenWerk, asieladvocaten, universiteiten, uitzendbureaus, grote bedrijven) gebruik maken van internationale wetgeving en rechters die genegen zijn extra immigratie te steunen.

Daar komt nog eens bij dat zowel linkse als christelijke lobby’s met name asielmigratie en illegalen door dik en dun steunen, zowel in als buiten het parlement. Al met al kan de bevolking wel minder immigratie (en vooral van asielmigranten) willen, maar de lobbycratie blijkt sterker dan de democratie.

Daar betaalt Nederland een hoge prijs voor, stelt Jan van de Beek. Want als Nederland geen koploper maar een achterblijven is qua asielbeleid, lopen asielzoekers buurlanden voorbij en gaan ze naar Nederland. En wat is het geval: het strengere België heeft al wel minder asielzoekers, Nederland niet. En het kabinet-Schoof werkte niet goed en het kabinet-Jetten is niet overtuigend qua inperking van immigratie. Die verlamming maakt Nederland wel tot koploper, maar dan van extra immigratie, vooral van mensen uit verre landen zonder veel vooruitzichten op integratie en werk.

Van de Beek voorziet diverse scenario’s. In Noord-Europese landen hebben kiezers migratiekritische partijen aan de macht gebracht. In Nederland gaat het ook die kant op, juist omdat regerende politici niets bereiken. Maar andere scenario’s zijn ook denkbaar, zoals overheden die zich nog minder dan nu al het geval is van de bevolking aantrekken.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 22:53:08 #126
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220968686
quote:
Wat een gore soep van leugens is dit weer. Wynia's Week is pure ophitsende rechtse ranzigheid. Voor hen is het asielbeleid nooit streng genoeg. Asielstop? Nog niet genoeg, het moet altijd een stap verder gaan.

Een groot deel van Nederland kent buitenlanders (bijv. Gazanen) überhaupt geen mensenrechten toe, die zijn al volledig ontmenselijkt. Het is een kleine stap om dit ook voor personen binnen de landsgrenzen van navelstaarderig Nederland te laten gelden.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 5 juni 2026 @ 23:15:15 #127
65846 Bocaj
47th President.
pi_220968835
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 22:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Wat een gore soep van leugens is dit weer. Wynia's Week is pure ophitsende rechtse ranzigheid. Voor hen is het asielbeleid nooit streng genoeg. Asielstop? Nog niet genoeg, het moet altijd een stap verder gaan.

Een groot deel van Nederland kent buitenlanders (bijv. Gazanen) überhaupt geen mensenrechten toe, die zijn al volledig ontmenselijkt. Het is een kleine stap om dit ook voor personen binnen de landsgrenzen van navelstaarderig Nederland te laten gelden.
Ha, jij hebt de podcast NIET geluisterd.
Jij brabbelt maar gewoon wat. ;)
  zaterdag 6 juni 2026 @ 10:24:32 #128
65846 Bocaj
47th President.
pi_220970234
Bekijk deze YouTube-video
quote:
Een tjokvolle Afhameren weer met Wouter de Winther en Pim Sedee. Het kabinet Jetten is 100 dagen op weg, maar veel grote successen zijn er volgens De Winther nog niet geboekt. Sterker: minister Sjoerd Sjoerdsma veroorzaakt wrevel om zijn begroting er doorheen te krijgen. Wat speelt hier allemaal achter de schermen? De Winther geeft inzicht. Verder: politieke transfers onder de loep nu Esther Ouwehand en Esmah Lahlah hun post verlaten. En de laatste ontwikkelingen rondom de sociale zekerheid en de parlementaire enquetecommissie corona hoor je uiteraard in de politieke podcast van de Telegraaf!
  zaterdag 6 juni 2026 @ 10:25:37 #129
65846 Bocaj
47th President.
pi_220970248
100 dagen jatten van de bevolking! :{
  zaterdag 6 juni 2026 @ 15:12:52 #130
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220972248
Bekijk deze YouTube-video

Raymond Mens praat even alle corruptie van Trump goed :')
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 7 juni 2026 @ 12:46:35 #131
65846 Bocaj
47th President.
pi_220977671
Bekijk deze YouTube-video
quote:
In deze aflevering van Nieuws van de Week bespreken Ad Verbrugge, Jasper van Dijk & Wierd Duk hoe de Britse straten in brand staan na de moord op Henry Nowak. De rellen die volgden leggen een pijnlijk patroon bloot: een politietop die door woke-indoctrinatie de grip verliest, waardoor de boel volledig escaleert en de rechtsstaat onder druk staat. Tegelijkertijd zorgt de remigratietop in Porto voor flinke politieke spanningen. Wat zegt deze bijeenkomst, waar ook Forum voor Democratie bij aanschoof, over de grens tussen het migratiedebat en radicale identiteitspolitiek? Dichter bij huis knalt de klimaatlobby hard tegen de realiteit aan met de plotselinge val van Donald Pols bij Tata Steel. Het vertrek van de Milieudefensie-voorman legt de interne hypocrisie bloot van een groene voorhoede die de voeling met de industriële praktijk volledig kwijt lijkt te zijn. En ondertussen, ver weg van de binnenlandse discussies, raast de oorlog tussen Oekraïne en Rusland keihard door. Ze sluiten af met een scherpe update vanaf het front en een blik op de geopolitieke impasse die Europa in zijn greep houdt.
  zondag 7 juni 2026 @ 13:12:28 #132
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220977817
Bekijk deze YouTube-video
quote:
Zeven jaar geleden was historicus Maarten van Rossem al eens te gast in De Ongelooflijke Podcast, maar sindsdien is de wereld flink veranderd. Inmiddels is Donald Trump terug in het Witte Huis, is China uitgegroeid tot een wereldmacht van formaat, woedt er oorlog in Oekraïne en is Europa meer dan ooit op zichzelf aangewezen.

In zijn boek De 21e eeuw – die volgens Van Rossem eigenlijk al in 1979 begon – beschrijft hij de afgelopen vijftig jaar als een strijd tussen grote machten. Maar onder die machtspolitiek schuilt vaak iets anders: geloof in de markt, in de natie, in Amerika, China of Europa – en soms ook geloof in gevaarlijke sprookjes.
Tegelijk noemt Van Rossem zichzelf een ongelovig mens. Het leven heeft volgens hem "geen enkele zin". Maar is dat wel zo? Leeft hij ook daadwerkelijk alsof niets betekenis heeft? En kunnen samenlevingen eigenlijk zonder grote verhalen?
Daarnaast vertelt Maarten over een mystieke ervaring die hij ooit had, en vertelt hij spontaan over Jezus en zijn favoriete kerken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')