abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220688427
Heb je je mojo weer terug @Tele6 ?
  vrijdag 1 mei 2026 @ 11:05:32 #77
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220688428
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 10:46 schreef Tele6 het volgende:
:W
*O*
Spoilers!
pi_220688439
@Lucky dan verkoop je deze en koopt twee dezelfde terug?
Of je zet ze ver - héél ver - uit elkaar. Of een heg ervoor?
Beneden zie ik een best wel fraaie grote met houten look staan.

De tuinkussens liggen - bij ons dan - bovenop de kast _O-

[ Bericht 4% gewijzigd door AnneX op 01-05-2026 11:37:23 ]
pi_220688471
Mogge!

Hoe gaat het @Tele6 Hopelijk iets rustiger?

En deze ene verkopen en twee dezelfde nieuwe in de plaats @Lucky_Strike?

Kreeg net bericht van de TL. De fietsenstalling voor medewerkers (van coa, bewaking en vwn) is verplaatst door de huismeester. Nou staan er alleen maar fietsen in van mensen van vwn, want coa zit aan de overkant met eigen fietsenstalling, bewaking, moet de eerste fiets van hen nog zien en vwn (met zeker 8 vrijwilligers die op de foets komen) zit 1 donderdag per week (2 uur) op de boot waar de fietsenstalling nu is maar wel 5 dagen per week op de boot waar de stalling weggehaald is.
Logica ten top
We have far more in common than that which devides us..
pi_220688474
Er bestaan globale m3 / m2 bedragen voor renovatie, aanbouw of nieuwbouw.
Even doorsparen…
pi_220688487
Oops…in de polder is een wolf gesignaleerd in het volgende dorp langs de Lek 8)7

Wat een rare actie van de zg.huismeester, Kaatje.
Kun je geen ontheffing krijgen? Stickertje op de fiets bijv.
pi_220688519
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 11:05 schreef AnneX het volgende:
Heb je je mojo weer terug @:Tele6 ?
Mwah.
Genoeg om de week positief uit te komen maar ik ben nog steeds zooooo moe :O
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 11:13 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Hoe gaat het @:tele6 Hopelijk iets rustiger?

En deze ene verkopen en twee dezelfde nieuwe in de plaats @:lucky_strike?

Kreeg net bericht van de TL. De fietsenstalling voor medewerkers (van coa, bewaking en vwn) is verplaatst door de huismeester. Nou staan er alleen maar fietsen in van mensen van vwn, want coa zit aan de overkant met eigen fietsenstalling, bewaking, moet de eerste fiets van hen nog zien en vwn (met zeker 8 vrijwilligers die op de foets komen) zit 1 donderdag per week (2 uur) op de boot waar de fietsenstalling nu is maar wel 5 dagen per week op de boot waar de stalling weggehaald is.
Logica ten top
Wat een gedoe met de fietsenstalling! Waar mensen allemaal moeilijk over doen.... pfff

B heeft me woensdagavond heel lief geholpen voor mn deadline van donderdagochtend. We zijn tot 21:30 bezig geweest, als ik het in m'n eentje had moeten doen was het echt nachtwerk geworden of was het niks geworden.

Voor komende week staan er geen enorme deadlines meer op het programma en dinsdag hebben we lekker vrij, dus ik zie het wat positiever in.

Gisteravond was ik naar de sportclub. A woont in dezelfde plaats als wij en zit ook bij deze sportclub, en hij had me geappt dat hij de laatste tijd in een depressieve periode zit en of ik hem kan ophalen om naar de sportclub te gaan. Gisteravond heb ik dat gedaan, maar ik zie het eigenlijk niet zitten om dat voortaan elke week te doen. Dan heb ik hem de hele avond op sleeptouw. Hij kan er slecht tegen als een obstakel mij beter lukt dan hem, ook al heeft hij de laatste tijd dus amper bewogen, en hij wil niet met andere mensen op de club socializen alleen maar met mij.

Ik wil juist mensen leren kennen bij de club. Ik ben hier verhuisd en wil een sociaal netwerk. Niet elke week A die mij claimt.

Maar hij is depressief en het lukt hem allemaal zelf niet dus als ik nu nee zeg, komt hij waarschijnlijk gewoon weer maanden niet naar buiten. :X
pi_220688539
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 11:23 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Maar hij is depressief en het lukt hem allemaal zelf niet dus als ik nu nee zeg, komt hij waarschijnlijk gewoon weer maanden niet naar buiten. :X
Is dat jouw verantwoordelijkheid?

Weet hij je ook te vinden als het goed met hem gaat voor vriendschappelijk contact, of alleen als hij iets van je nodig heeft?
pi_220688558
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 11:04 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat is dus exact mijn idee. Maar J wil eerst een grove schatting. Maar een grove schatting waarvan dan? Ja, doe maar een aanbouw. Hoe groot? Openslaande deuren, welk soort dak, wat willen we met de rest van het huis?

Ik ga hier binnenkort maar weer eens serieus werk van maken.

Die kussenboxen zijn lelijk! Wij hebben er ook een, gelukkig achterin de tuin. Maar we moeten er nog een en we kunnen dezelfde niet meer vinden. Deze ene valt niet zo op maar als we er iets heel anders naast gaan zetten ga je dat wel goed zien. Serieuze problemen hoor }:|
Misschien juist de aannemer laten komen, zodat die kan vertellen dat een grove schatting zo niet mogelijk is? Dat kost je niks, scheelt jou bakken energie en krijg je vanzelf gelijk :7.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 1 mei 2026 @ 11:36:31 #85
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220688577
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 11:32 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Misschien juist de aannemer laten komen, zodat die kan vertellen dat een grove schatting zo niet mogelijk is? Dat kost je niks, scheelt jou bakken energie en krijg je vanzelf gelijk :7.
Ik heb dat ook overwogen ;)
Spoilers!
pi_220688583
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 11:27 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Is dat jouw verantwoordelijkheid?

Weet hij je ook te vinden als het goed met hem gaat voor vriendschappelijk contact, of alleen als hij iets van je nodig heeft?
Tja, het is natuurlijk niet mijn verantwoordelijkheid. Maar het is ook kut als hij een ellendige tijd heeft omdat ik een simpel ding niet voor hem wil doen.

Hij zoekt me eigenlijk zelden zomaar op en als hij contact opneemt is het idd eigenlijk meestal een "ik heb iemand nodig die me motiveert om het huis uit te komen"...
Of het dan een "nodig me aub uit voor een kop thee" is of een "neem me mee naar sportclub" varieert.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 11:38:08 #87
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220688587
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 11:36 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Tja, het is natuurlijk niet mijn verantwoordelijkheid. Maar het is ook kut als hij een ellendige tijd heeft omdat ik een simpel ding niet voor hem wil doen.

Hij zoekt me eigenlijk zelden zomaar op en als hij contact opneemt is het idd eigenlijk meestal een "ik heb iemand nodig die me motiveert om het huis uit te komen"...
Of het dan een "nodig me aub uit voor een kop thee" is of een "neem me mee naar sportclub" varieert.
Maar het is dus niets simpels. Het klinkt heel simpel, dat klinken heel veel dingen. Dat betekent niet dat het daadwerkelijk simpel is.
Spoilers!
pi_220688590
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 11:23 schreef Tele6 het volgende:
Maar hij is depressief en het lukt hem allemaal zelf niet dus als ik nu nee zeg, komt hij waarschijnlijk gewoon weer maanden niet naar buiten. :X
Is er geen tussenweg mogelijk tussen elke week of helemaal niet? Het is niet jouw verantwoordelijkheid inderdaad, maar snap ook dat je hem ook niet helemaal in de steek wil laten.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_220688617
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 11:36 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Tja, het is natuurlijk niet mijn verantwoordelijkheid. Maar het is ook kut als hij een ellendige tijd heeft omdat ik een simpel ding niet voor hem wil doen.

Hij zoekt me eigenlijk zelden zomaar op en als hij contact opneemt is het idd eigenlijk meestal een "ik heb iemand nodig die me motiveert om het huis uit te komen"...
Of het dan een "nodig me aub uit voor een kop thee" is of een "neem me mee naar sportclub" varieert.
Maar is het zo dat hij een ellendige tijd heeft omdat jij een simpel ding niet voor hem wil doen? Of heeft hij een ellendige tijd, punt? Want naar de sportclub komen, gefrustreerd raken als jou dingen beter lukken dan hem en met niemand willen praten behalve jou, klinkt ook niet echt als een topavond.

Als je nog een vriendschappelijke band met hem voelt, snap ik wel dat je hem wat op weg wil helpen als hij erom vraagt. Ik vind tegelijkertijd wel dat je prima daarin grenzen mag stellen - hem helpen hoeft niet ten koste te gaan van jóuw sportplezier. Jouw plezier en mentale gezondheid mag je echt boven die van hem plaatsen (boven die van wie dan ook, for that matter). Je mag dus prima zeggen dat je hem om de week, of een keer per maand oid kunt meenemen, maar dat hij voor de andere momenten iets anders moet bedenken.

Als je geen vriendschap meer met hem hebt, dan zou ik ook eens bij jezelf nadenken of je dit soort contact nog met hem wil. Heb je dat alleen nog vanwege het verleden en omdat je je anders schuldig voelt, of heb je het omdat je er zelf (op evt andere momenten) ook wat uit haalt?
pi_220688698
Wijze woorden van @vlindertje89 en als amateurtje vraag ik me af, is zijn ellendige gevoel helemaal over wanneer jij ‘m iedere keer op sleeptouw neemt? Of is dat alleen maar (en waarschijnlijk niet eens) op dat korte moment?
We have far more in common than that which devides us..
pi_220688730
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 11:38 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Is er geen tussenweg mogelijk tussen elke week of helemaal niet? Het is niet jouw verantwoordelijkheid inderdaad, maar snap ook dat je hem ook niet helemaal in de steek wil laten.
Ik dacht er idd ook over om tegen 'm te zeggen dat ik 'm niet kan ophalen maar dat we wel bij de club kunnen afspreken.

Dat neemt dan weer niet weg dat hij op de club de hele avond overal tussen komt staan als ik een praatje wil maken met andere mensen. Daarvan weet ik niet goed wat ik ermee moet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 11:46 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Maar is het zo dat hij een ellendige tijd heeft omdat jij een simpel ding niet voor hem wil doen? Of heeft hij een ellendige tijd, punt? Want naar de sportclub komen, gefrustreerd raken als jou dingen beter lukken dan hem en met niemand willen praten behalve jou, klinkt ook niet echt als een topavond.

Als je nog een vriendschappelijke band met hem voelt, snap ik wel dat je hem wat op weg wil helpen als hij erom vraagt. Ik vind tegelijkertijd wel dat je prima daarin grenzen mag stellen - hem helpen hoeft niet ten koste te gaan van jóuw sportplezier. Jouw plezier en mentale gezondheid mag je echt boven die van hem plaatsen (boven die van wie dan ook, for that matter). Je mag dus prima zeggen dat je hem om de week, of een keer per maand oid kunt meenemen, maar dat hij voor de andere momenten iets anders moet bedenken.

Als je geen vriendschap meer met hem hebt, dan zou ik ook eens bij jezelf nadenken of je dit soort contact nog met hem wil. Heb je dat alleen nog vanwege het verleden en omdat je je anders schuldig voelt, of heb je het omdat je er zelf (op evt andere momenten) ook wat uit haalt?
Nja, met een depressie is het feit dat hij weer eens buiten komt misschien al heel veel.
Hij vond het niet super erg dat dingen mij beter lukten gisteren "want als je me voortaan elke week meeneemt dan ben ik er binnen de kortste keren beter in dan jij" (nou gezellige manier om ernaar te kijken)

Ik denk vooral dat ik hier de neiging heb om naar vriendschappen te kijken als iets wat schaars is en wat ik dus niet zomaar kan wegdoen als het me niet helemaal bevalt
pi_220688765
Wij hebben ook zo’n houtlook box besteld. Benieuwd hoe erg dat ding glimt, de antraciete versie was niet leverbaar. Maar allemachtig wat zijn die krengen duur. En dus lelijk. Maar kussens blijven tetrissen in de eetkamer is het ook niet :+

@Tele6 : ik heb voor mezelf de grens ooit getrokken dat wanneer mijn bezoek enkel wordt ontvangen met geklaag en het weinig positiefs lijkt te brengen, dat ik daarna even een tijdje mijn eigen tijd en ruimte neem. Dan is het heel vervelend dat iemand weken niet buiten komt, maar daar heb ik dan even geen invloed op.

En dat betekent niet dat A je op z’n blote knieën moet bedanken, maar wel dat als je samen gaat sporten hij stopt met mokken dat jij iets beter kunt. Het zal vast uit onzekerheid komen, maar dat mag ie echt bij zichzelf laten.

En niet elke week maar om de week/elke 3 weken is natuurlijk ook een optie, als je dat zelf ziet zitten. Dan heb je zelf tussendoor wat meer vrijheid om te mensen te leren kennen. :)
pi_220688772
Oh je had al gereageerd, momentje
pi_220688869
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 12:08 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik dacht er idd ook over om tegen 'm te zeggen dat ik 'm niet kan ophalen maar dat we wel bij de club kunnen afspreken.

Dat neemt dan weer niet weg dat hij op de club de hele avond overal tussen komt staan als ik een praatje wil maken met andere mensen. Daarvan weet ik niet goed wat ik ermee moet.
[..]
Nja, met een depressie is het feit dat hij weer eens buiten komt misschien al heel veel.
Hij vond het niet super erg dat dingen mij beter lukten gisteren "want als je me voortaan elke week meeneemt dan ben ik er binnen de kortste keren beter in dan jij" (nou gezellige manier om ernaar te kijken)

Ik denk vooral dat ik hier de neiging heb om naar vriendschappen te kijken als iets wat schaars is en wat ik dus niet zomaar kan wegdoen als het me niet helemaal bevalt
Grenzen stellen =/ wegdoen :* het tegendeel misschien zelfs.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220688898
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 08:34 schreef Sarabi het volgende:
Belasting was hier niet zo grappig dit jaar -O- daar gaat het vakantiegeld
Da’s echt niet grappig nee. Hadden jullie dit een beetje verwacht ?
We have far more in common than that which devides us..
pi_220689319
Qua verbouw kosten. Ik heb al gezien dat richtbedragen per m2/m3 zo all over the place zijn dat het precies niks zegt. Bij ons werkte het om iets uit te laten werken qua tekeningen door een expert, en daar vervolgens een inschatting per post bij te laten maken. Dat maakte het gevoel over een bepaald deel ‘willen we dat echt zó graag dat het zoveel mag kosten’ ineens veel concreter.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 14:39:19 #97
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220689661
Pfffff verplichte online cursus Office365 van het werk.

- Belachelijk langzaam, gericht op mensen met een extreem beperkte beheersing van de Nederlandse taal en ontzetten traag luister en denkgedrag. (Zo'n praat tempo dat als iemand in het echt zo zou praten je hard op zijn voorhoofd gaat drukken met een wijsvinger terwijl je "Skip!" roept)
- Na afronding van een module start.... dezelfde module nog een keer, terwijl er nog modules open staan.
- "Niet iedereen werkt hetzelfde" hebben de makers nog nooit begrepen

Conclusie: nog eens een goed gesprek met de opleidingenclub plannen, want ik snap nu waarom juist op de IT afdeling vrijwel niemand het certificaat heeft

quote:
"Je kunt ook gifjes toevoegen, zo kleed je misschien een wat saai bericht leuker aan!"
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220689745
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 12:36 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Da’s echt niet grappig nee. Hadden jullie dit een beetje verwacht ?
Nope, we hadden het wel kunnen weten maar we stonden er totaal niet bij stil.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 15:03:38 #99
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220689762
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 14:39 schreef fietsie het volgende:
Pfffff verplichte online cursus Office365 van het werk.

[..]

Staat 'digivaardigheid' bij jullie ook op het programma?
Waarbij je dan een sticker krijgt met daarop vermeld de toets-combinaties om zaken sneller te kunnen doen dan via klik-acties met de muis, zoals Ctrl-C, Ctrl-V en Ctrl-W?

Wij wel. En o wee als je die sticker niet op je werklaptop geplakt hebt. 8)7
Mijn excuus is dat mijn werklaptop al genoeg stickers heeft...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 15:06:59 #100
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220689785
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 15:03 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Staat 'digivaardigheid' bij jullie ook op het programma?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat hebben we verstopt onder de noemer "Programma Scherp!".

Waarbij dan ook de Phishing cursus is inbegrepen :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')