abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220687673
Belasting was hier niet zo grappig dit jaar -O- daar gaat het vakantiegeld
pi_220687680
Ik koop de meeste van mijn broeken bij G-star en ben heel tevree over de kwaliteit, maar die stijl moet je maar net aanstaan.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220687800
Ik heb een aantal Kiyuci en een aantal MUD jeans. De laatsten blijven wat beter qua model (minder stretch) maar ogen wel wat lomper. Gelukkig is dat nu wel redelijk ‘in’. Skinny schijnt de nieuwe Boomerflap te zijn, en met mijn bouw (ik ben een peer) droeg ik die al niet heel graag. :+
Beide merken werken wel met lengte en breedtematen, dat komt toch vaker overeen met elkaar dan ‘maat 36/38’ heb ik het idee.

Ik moet alleen op zoek naar wat lange, dunne zomerbroeken. En shirts, ik heb weinig T-shirts gevonden die bestand zijn tegen het gaatjes-op-knoop-hoogte fenomeen }:|

@vlindertje89 kijk dat is fijn!
Ik ben naar Inshared overgestapt en moet nu toch even contact opnemen. Ik kreeg een mail dat ik te weinig schadevrije jaren had opgegeven voor de auto en bijgevoegd een nieuwe premie. (Eat that Allianz! :6 :r ). Alleen nu hebben ze de premie verlaagd, terwijl ik vrees dat ik daar geen recht op heb want de auto heeft wel meer vrije schade jaren, maar ik niet. Hij stond tot recent op C zijn naam.

Het schijnt hier 23 graden te worden. Eens kijken waar m’n zonnebril is 8-)
(Het is wel echt rampzalig voor de tuin. Correctie, voor de waterrekening. We sproeien de nieuwe aanplant wel)
  vrijdag 1 mei 2026 @ 09:21:48 #54
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220687834
Ahja, sproeien. Ik moet nodig een nieuwe tuinpomp voor in de sloot. De oude is er mee gestopt.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220687925
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 07:48 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Voor zover ik weet wel :D
[..]
Waar heb je ze gekocht? Ik kocht mijn huidige daadwerkelijk in gebruik broeken bij de Lidl :D en hoewel opzich zeer tevreden (ze mogen in de droger!!) wil ik dus wel ander model, maar de laatste keer voor deze broeken dat ik dingen kocht was tig jaar geleden en bij h&m. Dus geen idee waar te zijn.

Zo, gisteren op de valreep toch maar mijn belastingaangifte verstuurd :'( . En vanochtend overgestapt met autoverzekering. Ipv ¤795 ga ik nu ¤605 betalen *O* voor wa beperkt casco, inzittendenverzekering en rechtsbijstand verkeer. Dat is makkelijk bespaard.

@:gcjoel thuis vandaag? Was het nog gelukt met de zonnedimmer?
Ik heb sinds een poosje jeans van Kuyichi, bevalt goed. Zijn alleen niet goedkoop, wel duurzaam.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220687940
De ene kuyichi die ik eens bij de kringloop vandaan haalde was echt indrukwekkend inderdaad! Weet eigenlijk niet wat er mee is gebeurd bedenk ik me nu...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  vrijdag 1 mei 2026 @ 09:43:55 #57
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220687945
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 09:21 schreef fietsie het volgende:
Ahja, sproeien. Ik moet nodig een nieuwe tuinpomp voor in de sloot. De oude is er mee gestopt.
Dat hadden wij ook allemaal leuk aangeschaft. Maar het gazon sproeien bleek na de aanleg van een hele installatie grote onzin. En de sloot blijkt vervuild dus er gaat voornamelijk leidingwater over de rest van de tuin. Leuk, zo'n investering voor niets :D
Spoilers!
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 09:48:28 #58
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220687977
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 09:43 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat hadden wij ook allemaal leuk aangeschaft. Maar het gazon sproeien bleek na de aanleg van een hele installatie grote onzin. En de sloot blijkt vervuild dus er gaat voornamelijk leidingwater over de rest van de tuin. Leuk, zo'n investering voor niets :D
Een bron laten spuiten geen optie? Leidingwater is ook zonde eigenlijk.

Begin volgende week komt onderdeel/koppeling binnen die ik voor m'n pomp moet hebben. Hopelijk doet m'n bron het dan eindelijk. Bron is paar jaar oud, dus dan zou die het moeten doen. Anders even bij de brandweer langs (die hebben hem gespoten)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220688033
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 05:28 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dit doet toch :o :o bij mij.
Zo klein.
Alles doet het wel?
Ik was woensdag bij het concert voor kleinere mensen en won daar de prijs voor de kleinste bezoeker _O- :'). Ik heb al lang niet meer zo gelachen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 09:56:13 #60
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220688047
Zal ook eens kijken of alle voertuigen nog een de remise staan. Brandweer hier heeft een "LF" van de Zivilschutz. Een extra brandweerwagen die van de overheid is. Staat nu in mijn dorp, wordt gebruikt, maar kan door overheid geclaimd worden als die elders nodig wordt geacht. Andere voertuigen zijn van de gemeente dacht ik.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 1 mei 2026 @ 09:57:31 #61
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220688067
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 09:48 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Een bron laten spuiten geen optie? Leidingwater is ook zonde eigenlijk.

Begin volgende week komt onderdeel/koppeling binnen die ik voor m'n pomp moet hebben. Hopelijk doet m'n bron het dan eindelijk. Bron is paar jaar oud, dus dan zou die het moeten doen. Anders even bij de brandweer langs (die hebben hem gespoten)
Ja, dat overwegen we zeker. Maar dan in combinatie met de grote verbouwing en dat komt maar niet van de grond }:|
Spoilers!
pi_220688194
Net in korte broek van/naar de sportschool gefietst. Kom maar door met die zomer! (En met regen overigens)

Grote verbouwing die maar niet van de grond komt is ook herkenbaar. Ooit zullen we er aan moeten geloven maar ik kan niet wachten tot het voorbij is.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 10:16:10 #63
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220688217
Ik kan vooral niet wachten tot J een keer klaar is om er voor te gaan. Die blijft maar piepen en doen over van alles maar ondertussen weten we nog niets dus ik vind dat gepiep behoorlijk prematuur.
Spoilers!
pi_220688238
Wij zijn het nu stap voor stap aan het voorbereiden, met heel expliciet voor onszelf dat het pas definitief is als we een aannemer een opdracht geven. Tot die tijd kunnen en mogen we nog terugkrabbelen of aanpassen. Ik realiseer me net dat ik ook een J heb :D.
pi_220688253
Oh dat is shit Lucky. :{

Bron moeten wij hier ook laten slaan ja, maar dat gaan we samen met de buren doen want kostbaar geintje.

Verder wel blij dat nu we klaar zijn met alle ‘grote’ bouwprojecten. Het is nu vooral veel herstellen, afwerken/schilderen en dan nog wat kleinere bouwprojecten in de tuin.

Ik vind het eigenlijk te mooi weer, maar ik moet nog de trapleuning aflakken. En de muur in de hal witten. De roedes worden als het goed is vandaag geleverd, dus dan kan de loper er weer op O+
  vrijdag 1 mei 2026 @ 10:28:53 #66
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220688271
Ik dacht dat stap voor stap voorbereiden voor hier ook een goed idee was. Dat vind hij dan ook. Dus we hebben een volgorde en een taakverdeling gemaakt. Maar hij wil liever eerst een aannemer langs laten komen. Als ik dan zeg dat aannemer toch wil weten wat hij willen, gaat hij tegenstribbelen. Dus we zitten in een cirkeltje.

En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat ik WTW wil en hij niet (het feest kan niet doorgaan zonder WTW maar dat snapt hij niet). Dat ik zo milieuvriendelijk wil bouwen en hij niet.

En hij wil graag zo'n prefabbouwer laten komen. Ik geloof daar niet zo in omdat er ook nog heel veel andere zaken aan ons huis moeten gebeuren dan alleen een aanbouw.

....
Spoilers!
  vrijdag 1 mei 2026 @ 10:38:37 #67
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220688305
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 09:43 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat hadden wij ook allemaal leuk aangeschaft. Maar het gazon sproeien bleek na de aanleg van een hele installatie grote onzin. En de sloot blijkt vervuild dus er gaat voornamelijk leidingwater over de rest van de tuin. Leuk, zo'n investering voor niets :D
Ah dat is kut, is die sloot vervuild door de doorlaat onder de dijk door?

Hier komt het water voor 90% uit de regenafvoer van de daken aan de sloot, het is zegmaar een lekke regenput...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  vrijdag 1 mei 2026 @ 10:40:22 #68
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220688312
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 10:38 schreef fietsie het volgende:

Ah dat is kut...
Daarover gesproken, voor de dames die een 'geëmancipeerde' spijkerbroek zoeken:



https://www.kutfromthekloth.com/
  vrijdag 1 mei 2026 @ 10:40:49 #69
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220688314
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 10:38 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ah dat is kut, is die sloot vervuild door de doorlaat onder de dijk door?

Hier komt het water voor 90% uit de regenafvoer van de daken aan de sloot, het is zegmaar een lekke regenput...
Nee, gewoon van de boeren in de omgeving. Op zich wel normaal voor sloten in Nederland langs boerenland natuurlijk. Fijn dat het bij jou gewoon regenwater is!

Men kwam vorig jaar de sloot uitbaggeren. Normaal laten ze het bagger op de oever liggen maar het was zo vervuild dat ze het af hebben moeten voeren.
Spoilers!
pi_220688337
:W
pi_220688346
Ik zou inderdaad eerst zelf een plan maken, niet zozeer qua timing maar wel hoe je het voor je ziet en wat je echt wel/niet wil. Wij hadden een heel goede aannemer maar die vroeg ook wat we wilden (van de simpele vraag ‘Hoe groot moet het worden?’ Tot meer in detail: wat voor kozijnen wil je? Kiepramen of juist niet? Wat voor tegels? Waar wil je de douche? Waar komt het ventilatiepunt? Etc etc). Ook met plan blijven er vaak genoeg dingen waarvan je denkt ‘kak, nog niet over nagedacht’ maar dat is minder vervelend dan dat je er met geen enkel idee zit en de aannemer glazig aankijkt.

En tijdens het bouwen zelf hebben we toch ook een keer aan de rem getrokken omdat hij een ander idee had over muurtjes voor ramen dan wij :P We waren heel blij dat we daar zelf een heel duidelijke visie over hadden (vantevoren heeft C alles in sketch onze ideeën in 3D gemaakt).
Maar dan is het wel fijn dat je zelf al een idee hebt, en natuurlijk op andere punten weer kunt meeveren wanneer nodig op het advies en de ervaring van de aannemer.


En nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar ik ben fan van WTW. (Ondanks dat ik nog uit gewoonte heel vaak de achterdeur open laat staan hoor :+ )

Maar ja, ik zou ook noooooooit van mijn leven zo’n lilluke kussenbox kopen. Die hadden C z’n ouders altijd in hun mini tuintje staan, zo’n plastic geval. Gruwel. Drie keer raden wat er vanmiddag geleverd wordt :')
(Weliswaar een metalen variant. En we verstoppen dat ding achter in de tuin. Maar toch :@ …)
pi_220688353
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 10:40 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Nee, gewoon van de boeren in de omgeving. Op zich wel normaal voor sloten in Nederland langs boerenland natuurlijk. Fijn dat het bij jou gewoon regenwater is!

Men kwam vorig jaar de sloot uitbaggeren. Normaal laten ze het bagger op de oever liggen maar het was zo vervuild dat ze het af hebben moeten voeren.
Het zou natuurlijk niet normaal moeten zijn :{

Hier geen sloten in de buurt. Sowieso heel weinig water. Maar ik heb wel 5 salamanders geteld in onze vijver *O*
pi_220688373
Als je sinds je 19e geen spijkerbroeken weggegooid hebt, snap ik wel dat je er 33 hebt @vlindertje89

Ik heb vandaag toevallig een spijkerbroek aan die ik op m'n 15e gekocht heb. Destijds 2 Levi's broeken gehad na heeeeel veel gezeur, want m'n moeder vond eigenlijk dat de ¤10 jongensbroeken van de kinderafdeling van de Hema ook goed genoeg moesten zijn (die pasten echt voor geen meter). De rest van m'n middelbareschooltijd heb ik deze 2 broeken afgewisseld. Eentje ben ik vorig jaar uit gescheurd en de andere doet 't nog (net). Taaie broeken die Levi's _O_
In 30/34 heel iets aan de lange kant en ik moet er wel een riem bij aan.

Ik heb de laatste jaren een paar leuke broeken gevonden bij TKMaxx want daar hangen vaak juist nog de "rare" maten. O.a. een groene zebraprint jeans die de perfecte lengte is. Nu hou ik Vinted in de gaten voor meer broeken van dat merk... veel mensen zetten in de tekst van de advertentie "Ik verkoop deze omdat hij te lang voor me is" - perfect!!
pi_220688419
Van spijkerbroeken naar verbouwingen. 😎

Wij hadden ‘geluk’ dat de lokale aannemer voorstelde om met de lokale architect (met groot buro) te overleggen.
Dan kon hij op basis daarvan bestektekeningen maken.

Hij had goeie voorstellen en ik wist wat ik wilde. Met inspraak van MnX zoals wel/geen bad. Het was mijn allereerste fokpost in k&w twintig jaar geleden.

Het grappige is dat dit pand ook door hem is ontworpen.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 11:04:42 #75
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220688424
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 10:47 schreef Candaasje het volgende:
Ik zou inderdaad eerst zelf een plan maken, niet zozeer qua timing maar wel hoe je het voor je ziet en wat je echt wel/niet wil. Wij hadden een heel goede aannemer maar die vroeg ook wat we wilden (van de simpele vraag ‘Hoe groot moet het worden?’ Tot meer in detail: wat voor kozijnen wil je? Kiepramen of juist niet? Wat voor tegels? Waar wil je de douche? Waar komt het ventilatiepunt? Etc etc). Ook met plan blijven er vaak genoeg dingen waarvan je denkt ‘kak, nog niet over nagedacht’ maar dat is minder vervelend dan dat je er met geen enkel idee zit en de aannemer glazig aankijkt.

En tijdens het bouwen zelf hebben we toch ook een keer aan de rem getrokken omdat hij een ander idee had over muurtjes voor ramen dan wij :P We waren heel blij dat we daar zelf een heel duidelijke visie over hadden (vantevoren heeft C alles in sketch onze ideeën in 3D gemaakt).
Maar dan is het wel fijn dat je zelf al een idee hebt, en natuurlijk op andere punten weer kunt meeveren wanneer nodig op het advies en de ervaring van de aannemer.

En nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar ik ben fan van WTW. (Ondanks dat ik nog uit gewoonte heel vaak de achterdeur open laat staan hoor :+ )

Maar ja, ik zou ook noooooooit van mijn leven zo’n lilluke kussenbox kopen. Die hadden C z’n ouders altijd in hun mini tuintje staan, zo’n plastic geval. Gruwel. Drie keer raden wat er vanmiddag geleverd wordt :')
(Weliswaar een metalen variant. En we verstoppen dat ding achter in de tuin. Maar toch :@ …)
Dat is dus exact mijn idee. Maar J wil eerst een grove schatting. Maar een grove schatting waarvan dan? Ja, doe maar een aanbouw. Hoe groot? Openslaande deuren, welk soort dak, wat willen we met de rest van het huis?

Ik ga hier binnenkort maar weer eens serieus werk van maken.

Die kussenboxen zijn lelijk! Wij hebben er ook een, gelukkig achterin de tuin. Maar we moeten er nog een en we kunnen dezelfde niet meer vinden. Deze ene valt niet zo op maar als we er iets heel anders naast gaan zetten ga je dat wel goed zien. Serieuze problemen hoor }:|
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')