Nu spreek ik, na al 20 jaar in Argentinië te wonen, een aardig woordje Spaans en de versie van ChatGPT is gewoon beter. En makkelijker te gebruiken én "denkt" met je mee...quote:Mi cliente es alérgico a las alfombras, por lo que la habitación no debe tener ninguna. La madera no supone ningún problema.
Daarom testte ik even met Spaansquote:Op dinsdag 28 april 2026 20:20 schreef MadMaster het volgende:
Als je taal waarnaar je iets wilt vertalen niet machtig bent, dan is het ook niet of nauwelijks te controleren of de vertaling vanuit welke bron dan ook juist is…
Ja, voor de website in principe wel (de allereerste oerversie van 2006 van de website en brochure waren ook door een tekstschrijver gedaan). Maar gewone alledaagse mailtjes om vragen te beantwoorden en een offerte in elkaar te draaien, mwa... ze mogen ook wel weten dat ik Hollander ben, dus dat het wellicht niet 100% grammaticaal correct is. Anders boeken ze maar bij hun (ongetwijfeld duurdere) landgenoten.quote:Op dinsdag 28 april 2026 20:38 schreef Farenji het volgende:
Voor commercieel gebruik kun je natuurlijk ook best een echte vertaler van vlees en bloed inhuren, die doet het beter dan google of chatgpt.
Als het niet 100% grammaticaal correct hoef te zijn, kun je het dan niet beter zelf doen. Kunstmatige intelligentie is over het algemeen heel goed in grammatica, maar als het hallucineerd dan staat er dus inhoudelijks iets heel anders dan jij bedoelt.quote:Op dinsdag 28 april 2026 21:07 schreef flipsen het volgende:
Maar gewone alledaagse mailtjes om vragen te beantwoorden en een offerte in elkaar te draaien, mwa... ze mogen ook wel weten dat ik Hollander ben, dus dat het wellicht niet 100% grammaticaal correct is.
Wat kan helpen is om de vertaalde tekst nog een keer terug te vertalen naar het Nederlands.quote:Op dinsdag 28 april 2026 22:46 schreef KvanG het volgende:
[..]
Als het niet 100% grammaticaal correct hoef te zijn, kun je het dan niet beter zelf doen. Kunstmatige intelligentie is over het algemeen heel goed in grammatica, maar als het hallucineerd dan staat er dus inhoudelijks iets heel anders dan jij bedoelt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |