abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 17 mei 2026 @ 21:46:45 #101
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220828533
De Müngstener (S7) rijdt niet tot 5 september.

We kunnen er een relaxt rondje van maken.
Enschede Münster Düsseldorf. Vanaf Düsseldorf met de S28 via de Neandertalbahn naar Wuppertal Vohwinkel. Vanaf daar de hele Schwebebahn pakken tot Wuppertal Oberbarmen.

Daar zou je zeggen 15:00 kunnen zijn, als we 9:33 vertrekken uit Enschede. De Schwebebahn gaat zaterdagmiddag elke 4 minuten. De S28 elk half uur, dus kunnen ook een trein later nemen als we een Integral willen nemen.

De liefhebbers kunnen dan eventueel via Venlo terug naar huis, maar vanaf Oberbarmen kun je ook de RE7 richting Münster pakken (mijn voorkeur) daar een hapje eten en dan nog enigszins op tijd naar huis.

Wat dachten jullie van 11 juli?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220834142
Misschien is de reisplanner half bijgewerkt. op dit moment geeft NS op vrijdag 29 Mei 2026 de Sprinter uit Haarlem tot aan Heiloo?
Het lijkt mij sterk dat Heiloo een eindstation gaat worden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_220834415
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 18:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
Misschien is de reisplanner half bijgewerkt. op dit moment geeft NS op vrijdag 29 Mei 2026 de Sprinter uit Haarlem tot aan Heiloo?
Het lijkt mij sterk dat Heiloo een eindstation gaat worden.
Klopt wel, er zijn dan geplande werkzaamheden.
pi_220834450
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 19:20 schreef Remco het volgende:

[..]
Klopt wel, er zijn dan geplande werkzaamheden.
Toch lijkt het mij nogal apart dat Heiloo dan het eindstation is. Er zijn geen wissels, dus dan zou de trein over hetzelfde spoor in beide richtingen rijden.

Ik denk zomaar dat de reisplanner nog niet volledig is bijgewerkt, en dat er geen treinverkeer is tussen Heerhugowaard en Uitgeest.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 18 mei 2026 @ 19:30:24 #106
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220834514
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2026 21:46 schreef derLudolf het volgende:
De Müngstener (S7) rijdt niet tot 5 september.

We kunnen er een relaxt rondje van maken.
Enschede Münster Düsseldorf. Vanaf Düsseldorf met de S28 via de Neandertalbahn naar Wuppertal Vohwinkel. Vanaf daar de hele Schwebebahn pakken tot Wuppertal Oberbarmen.

Daar zou je zeggen 15:00 kunnen zijn, als we 9:33 vertrekken uit Enschede. De Schwebebahn gaat zaterdagmiddag elke 4 minuten. De S28 elk half uur, dus kunnen ook een trein later nemen als we een Integral willen nemen.

De liefhebbers kunnen dan eventueel via Venlo terug naar huis, maar vanaf Oberbarmen kun je ook de RE7 richting Münster pakken (mijn voorkeur) daar een hapje eten en dan nog enigszins op tijd naar huis.

Wat dachten jullie van 11 juli?
11 juli kan ik niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220834684
  Moderator maandag 18 mei 2026 @ 20:54:26 #108
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220835376
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
11 juli kan ik niet
Maar wat denk je van de route?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 18 mei 2026 @ 21:32:26 #109
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_220835606
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 19:23 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Toch lijkt het mij nogal apart dat Heiloo dan het eindstation is. Er zijn geen wissels, dus dan zou de trein over hetzelfde spoor in beide richtingen rijden.

Zoiets gebeurt wel eens hoor, treinen keren soms bijvoorbeeld in Santpoort Noord en daar liggen ook geen wissels meer. Dan wordt er over hetzelfde spoor heen en terug gereden.
pi_220839097
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 19:23 schreef spectrumanalyser het volgende:
Toch lijkt het mij nogal apart dat Heiloo dan het eindstation is. Er zijn geen wissels, dus dan zou de trein over hetzelfde spoor in beide richtingen rijden.
Waarom zou dat niet kunnen? Doen we tussen Roermond en Nijmegen toch ook al meer dan 100 jaar? Zwolle-Kampen? Je komt vanzelf wel weer een wissel tegen als je de andere kant op rijdt.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 16:12:13 #111
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_220840717
Tussen Siegen en Hagen is een goederentrein, in een tunnel natuurlijk, een as verloren. Hier is een tweede goederentrein dan weer op gebotst :X

https://www.bild.de/news/(...)54319abebff50a97032b
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  dinsdag 19 mei 2026 @ 16:20:31 #112
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220840786
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 20:54 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Maar wat denk je van de route?
Ik denk op zich dat er geen flikker aan is om OVER de Müngstener Brücke te rijden. Dan zie je er namelijk precies niets van. Kijk maar eens of je met een bus in de buurt kan komen. Daar onderdoor lopend kun je (behalve WEL die brug) nog een hoop meer zien.



Je kunt er ook op klimmen.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 19 mei 2026 @ 16:35:21 #113
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220840894
Dat klimmen kost ¤ 79 per persoon trouwens https://www.brueckensteig.de/buchen/
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 19 mei 2026 @ 17:53:23 #114
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220841445
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 16:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ik denk op zich dat er geen flikker aan is om OVER de Müngstener Brücke te rijden. Dan zie je er namelijk precies niets van. Kijk maar eens of je met een bus in de buurt kan komen. Daar onderdoor lopend kun je (behalve WEL die brug) nog een hoop meer zien.

[ afbeelding ]

Je kunt er ook op klimmen.

[ afbeelding ]
Das wel gaaf. Je kunt met de trein als je vanuit Solingen Hbf komt vlak voor de brug uitstappen en een wandelingetje naar beneden maken. Ben je geen bus voor nodig. Als de trein rijdt tenminste.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 19 mei 2026 @ 18:24:26 #115
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220841705
Ja dat kan ook. Vanaf Solingen-Schaberg. Maar ja je moet ook weer terug omhoog.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220845973
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 16:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat klimmen kost ¤ 79 per persoon trouwens https://www.brueckensteig.de/buchen/
Heel leuk en gaaf om daar te klimmen, maar 79 euro? Dan mag er wel een hele luxe lunch of dinner bij zitten ofzo 8)7
  donderdag 21 mei 2026 @ 09:45:12 #117
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220852642
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 11:16 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Heel leuk en gaaf om daar te klimmen, maar 79 euro? Dan mag er wel een hele luxe lunch of dinner bij zitten ofzo 8)7
Ik denk dat je dan gedragen wordt in zo'n koetsje door vier sherpa's :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 21 mei 2026 @ 12:45:35 #118
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220854288
Trouwens @derLudolf volgens mij hebben we nog steeds een nog veel leuker plan op de plank liggen: Een rondje Borkum met overnachting.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 13:19:30 #119
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220854577
Die is er nog steeds, maar goed, zo'n rondje NDS of NRW is wat laagdrempeliger :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 21 mei 2026 @ 13:20:02 #120
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220854580
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 13:19 schreef derLudolf het volgende:
Die is er nog steeds, maar goed, zo'n rondje NDS of NRW is wat laagdrempeliger :)
Het hoeft niet laagdrempelig te zijn hoor. Wie mee wil mag mee *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 13:33:17 #121
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220854647
Willekeurig weekend in september gekeken naar hotel op Borkum... HRS geeft niets weer, booking.com eentje, voor ¤246/nacht :X

Ga ik niet doen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 21 mei 2026 @ 13:45:19 #122
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220854713
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 13:33 schreef derLudolf het volgende:
Willekeurig weekend in september gekeken naar hotel op Borkum... HRS geeft niets weer, booking.com eentje, voor ¤246/nacht :X

Ga ik niet doen.
Nee dat is veel te veel idd. Even kijken of er evenementen zijn. Dit moet anders kunnenn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 14:18:48 #123
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220854874
12-13 september is gewoon erg duur blijkbaar.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 21 mei 2026 @ 14:44:48 #124
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220855011
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 14:18 schreef derLudolf het volgende:
12-13 september is gewoon erg duur blijkbaar.
nou dan dus een ander keertje hea *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220864425
Weet iemand eigenlijk of die stuurstanden voor die nieuwe Nightjets al goedgekeurd zijn of gaan worden? Aangezien die dingen naar Zürich ingezet moeten worden later dit jaar.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')