abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 mei 2026 @ 13:56:12 #76
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_220782324
DB maakt in ieder geval gebruik van de OSDM-standaard (Open Sales and Distribution Model).

Wat ik zo snel zie is dat Vy/SJ Nord gebruik maken van Entur's eigen APIs, en dat Entur nog bezig is met een OSDM compatible endpoint
  woensdag 13 mei 2026 @ 14:09:11 #77
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_220782408
quote:
Thx.

De uitdaging zal vooral zitten in onderstaande:
In the event of missed connections during multi-operator rail journeys, passengers with a single ticket will benefit from new, full passenger rights protection, including assistance, rerouting, reimbursement and compensation.

Tegenwoordig worden steeds meer reizen opgeknipt in ‘afzonderlijke vervoersovereenkomsten’, waar dit vroeger nog gewoon doorgaande tickets waren. Overigens ook in het binnenlands vervoer een issue, want met de ov-chipkaart kun je sowieso geen integraal ticket met meerdere vervoerders kopen. :{
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_220785625
Je kan je in ieder geval bij ProRail als iteejer bemoeien tegenaan het digitaliseren van de dienstregeling https://www.werkenbijpror(...)ering-dienstregeling
  donderdag 14 mei 2026 @ 11:03:19 #79
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_220789082
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:34 schreef b2py het volgende:

[..]
Ik was gewoon oprecht benieuwd wat voor wetgeving maar een vraag stellen is blijkbaar op het internet tegenwoordig slechts een blijk van domheid.
Er zijn natuurlijk al interoperabiliteitsrichtlijnen voor materieel en infra, zoiets kun je voor kaartjes ook afspreken. En kijk naar de luchtvaart, waar je ook één reis kunt boeken via meerdere carriers. Zoiets kun je opzetten binnen de EU, en vervolgens in de verordeningen opnemen dat als je in de EU openbare spoorpersonenvervoerder wil zijn (onder concessie of in open access), je deel moet nemen aan de EU-ticketruimte.

quote:
En ik heb geen Android telefoon.
Tja... Keuzes.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_220789278
Ik heb uit privacyoverwegingen ook geen Android-toestel trouwens.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 14 mei 2026 @ 11:34:39 #81
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220789342
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik begrijp niet dat iemand met jouw niveau niet uit zichzelf kan bedenken dat je standaarden en normeringen gewoon wettelijk vast kan leggen.
Het spoor heeft gewoon USB-C nodig.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220789858
Ja ik denk dat IBAN opzich een goeie vergelijking is ook.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 14 mei 2026 @ 12:07:08 #83
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220789868
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 12:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ja ik denk dat IBAN opzich een goeie vergelijking is ook.
Ik dacht meer aan iets wat @b2py misschien begrijpt :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220791069
quote:
2s.gif Op donderdag 14 mei 2026 11:03 schreef Duvel het volgende:

[..]
Er zijn natuurlijk al interoperabiliteitsrichtlijnen voor materieel en infra, zoiets kun je voor kaartjes ook afspreken. En kijk naar de luchtvaart, waar je ook één reis kunt boeken via meerdere carriers. Zoiets kun je opzetten binnen de EU, en vervolgens in de verordeningen opnemen dat als je in de EU openbare spoorpersonenvervoerder wil zijn (onder concessie of in open access), je deel moet nemen aan de EU-ticketruimte.
[..]
Tja... Keuzes.
Wat ik mij altijd afvraag is, waarom is het bij de luchtvaart (voor zover ik weet/begrijp) zonder invloed van wetgeving/overheid tot stand gekomen en lukt dat bij spoorwegmaatschappijen niet?
pi_220792451
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 14:59 schreef b2py het volgende:

[..]
Wat ik mij altijd afvraag is, waarom is het bij de luchtvaart (voor zover ik weet/begrijp) zonder invloed van wetgeving/overheid tot stand gekomen en lukt dat bij spoorwegmaatschappijen niet?
Omdat treinverkeer vooral gericht is op binnenlands vervoer en vliegreizen op Europees en wereldwijd. En daardoor is er in de luchtvaart veel te verdienen door het koppelen van vluchten, inclusief boekingssysteem.
pi_220798127
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 14:59 schreef b2py het volgende:

[..]
Wat ik mij altijd afvraag is, waarom is het bij de luchtvaart (voor zover ik weet/begrijp) zonder invloed van wetgeving/overheid tot stand gekomen en lukt dat bij spoorwegmaatschappijen niet?
Het grotere plaatje ken ik niet, maar als ik hier wat over zou zeggen is dat vliegen veel goedkoper is en kan. En veel makkelijker is voor langere afstanden.
Treinen is duur en duurt veel te lang als je er een beetje fatsoenlijke afstanden mee wilt maken.

Daardoor gaan mensen veel meer vliegen als je een paar landen verderop wilt komen.
pi_220800440
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 08:32 schreef bianconeri het volgende:
is dat vliegen veel goedkoper is en kan
Omdat het zwaar gesubsidieerd wordt ten opzichte van andere vormen van vervoer. Je betaalt niet voor een ticket wat het kost.

En trouwens, als het in China kan, waarom kan het hier niet dan?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Moderator vrijdag 15 mei 2026 @ 13:22:59 #88
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220800997
Dat je geen infrastructuur hoeft aan te leggen van tientallen miljoenen per kilometer scheelt ook wel veel natuurlijk.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220803304
Toch is er best veel infrastructuur. Door een groot gedeelte van Europa ligt een netwerk van ondergrondse transportpijplijnen waarin onder hoge druk kerosine tussen vliegvelden en luchtmachtbases wordt gedistribueerd.

't mag wat kosten.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 23:21:30 #90
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_220805730
TfL heeft een cabride geüpload van de Circle Line. Op 1:04:26 kun je iemand op het perron diens behoefte zien doen. :')

Bekijk deze YouTube-video
pi_220808425
Als jullie een rondje willen doen, is het dan niet handiger/interessanter/leuker om te kijken naar de laatste ICs die gaan verdwijnen bij DB vlak over de grens? Allgäu enzo?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 14:04:53 #92
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220808723
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
vlak over de grens? Allgäu enzo?
Vlak over de Oostenrijkse grens bedoel je? :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 16 mei 2026 @ 14:05:53 #93
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220808752
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 12:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Omdat het zwaar gesubsidieerd wordt ten opzichte van andere vormen van vervoer. Je betaalt niet voor een ticket wat het kost.

En trouwens, als het in China kan, waarom kan het hier niet dan?
Omdat ze daar oneindig veel gratis arbeidskrachten hebben met nul rechten en wij hier, ehm, niet :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220808891
Okay, gaap.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 14:44:22 #95
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220809334
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 14:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Vlak over de Oostenrijkse grens bedoel je? :D
Vroeger hadden treinen namen de IC Allgäu (die inderdaad door Allgäu rijdt) is een van de weinige die nog over is. Ook bekend als IC2012/2013. De 2012 hadden we van Stuttgart tot Köln afgelopen maand :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 16 mei 2026 @ 17:25:43 #96
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_220810985
Mijn vriendin wil nog een rit maken met een IC getrokken door een Baureihe 101 voordat het verdwijnt, maar zuidelijker dan Stuttgart komt dat spul niet meer geloof ik?

Beetje onhandig aangezien ze Weense is :s)
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 17:30:31 #97
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220811055
https://www.vagonweb.cz/r(...)&cislo=2012&rok=2026

Nee volgens mij niet meer, de rijtuigen komen wel dichter bij Oostenrijk maar dan voortgetrokken door een 218
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220811064
Gaat één verbinding per dag niet door naar Oberstdorf aan de grens? Want dan kan je nog tot Ulm komen. IC 2012/2013.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 17:31:49 #99
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_220811077
Locwissel daarvan gebeurt in Stuttgart - dat was vorige maand iig wel zo. 2012 kwam met een 218 aan kop binnen, en vertrok met een 101 richting Keulen e.v.
pi_220811092
Als ik me goed herinner gebeurde dat voor twee relaties. Ook een naar Zwitserland die nu geëlektrificeerd is.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')