Meer dan 1000 kilometer aan kabels voor het seinwezen moet worden vervangen.quote:Op maandag 8 juni 2026 22:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
WEET JE WAT ER 13 DECEMBER NIET RIJDT?????
https://www.t-online.de/n(...)nde-2031-fertig.html
aahhahahahahhahahaaaaa
Dan beginnen ze uiterlijk 18u met "Vorglühen" vanaf dan zal het vrij rustig zijn. Hoop ik.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:30 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Of niet omdat het halve land ergens anders gaat kijken?
Ekt fantastischquote:Op dinsdag 9 juni 2026 20:23 schreef James1988 het volgende:
dus moeten er toch ook nog seinen worden geplaatst. 450 stuks.
Ik las op r/drehscheibe dat de keuze voor de nieuwe interlocking gemaakt is nadat die 1000km kabel was ontworpen/aangebracht dus zo vreemd vind ik deze ontwikkeling niet.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 20:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Meer dan 1000 kilometer aan kabels voor het seinwezen moet worden vervangen.
Men wilde "de openingsdatum van 2026 niet in gevaar brengen" en daarom koos men voor het installeren van standaardcomponenten nog voordat het technisch ontwerp klaar was... met als gevolg dat het verkeerde type standaardkabel gebruikt en er te kleine kabelschachten zijn geplaatst.
https://www.swr.de/swrakt(...)-kabel-ects-100.html
Men had gepland voor ETCS-only in de hele regio, maar er rijden straks in de omgeving ook nog treinen zonder ETCS, dus moeten er toch ook nog seinen worden geplaatst. 450 stuks.
Welke ontwikkeling vind je niet vreemd, mosterd na de maaltijd maken of mosterd na de maaltijd ontwerpen of mosterd na de maaltijd consumeren?quote:Op dinsdag 9 juni 2026 22:16 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik las op r/drehscheibe dat de keuze voor de nieuwe interlocking gemaakt is nadat die 1000km kabel was ontworpen/aangebracht dus zo vreemd vind ik deze ontwikkeling niet.
Toch wel blij dat dat project niet uitlooptquote:Op maandag 8 juni 2026 22:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
WEET JE WAT ER 13 DECEMBER NIET RIJDT?????
https://www.t-online.de/n(...)nde-2031-fertig.html
aahhahahahahhahahaaaaa
Ik vroeg me altijd al af waarom de NS dit niet had. Althans, ik vroeg het me af sinds ik in Duitsland woon en hier wel gebruikt wordt. Ik vind het echt super handig. Zeker als je regelmatig dezelfde trajecten rijdt.quote:
Ach ja, net of de reisinformatie nu wel logisch is. Afgelopen zondag nog gehoord op Breda: "Door werkzaamheden rijden er bussen tussen Lage Zwaluwe en Dordrecht. U kunt ook omreizen via Breda." Ja, daar was ik dus al he...quote:Op donderdag 11 juni 2026 13:41 schreef James1988 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe dit in de praktijk gaat uitpakken, zeker wanneer treinseries worden omgeleid of doorgeknoopt vanwege werkzaamheden.
Komend weekend ligt Rotterdam Centraal er bijvoorbeeld helemaal uit, en men is weer creatief.
Zo rijdt er een IC Vlissingen - 's-Hertogenbosch - Enkhuizen onder treinserie 3900, en is de normale 3600 Vlissingen - Roosendaal - Zwolle beperkt tot 's-Hertogenbosch - Zwolle. Ik ben benieuwd hoe dit in Breda op de borden zou komen te staan als de lijnnummers er nu al zouden zijn.
IC 39 naar Enkhuizen? IC 36 tot 's-Hertogenbosch?
Ander voorbeeldje: de IC 1100 Den Haag - Eindhoven rijdt niet, tussen Breda en Eindhoven rijdt er een vervangen treinserie 28500. Verschijnt die dan wel als IC 11 op de borden of is het dan Extra Trein Galore?
Dan is het nu toch ook al een zooi? Lijkt me ook niet dat dit daar de oplossing voor is.quote:Op donderdag 11 juni 2026 13:41 schreef James1988 het volgende:
zeker wanneer treinseries worden omgeleid of doorgeknoopt vanwege werkzaamheden.
Geen verplichte toch?quote:Op zaterdag 13 juni 2026 13:55 schreef derLudolf het volgende:
In Duitsland heeft Fernverkehr zitplaatsreserveringen.
Binnenlands sowieso niet, maar de mogelijkheid om te reserveren bestaat. Die heb je straks niet.quote:
Dan zou het dus met die nieuwe verbinding ook niet hoeven. Alleen in de zomer dan.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 15:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Binnenlands sowieso niet, maar de mogelijkheid om te reserveren bestaat. Die heb je straks niet.
Waarom niet?quote:Op zaterdag 13 juni 2026 15:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Binnenlands sowieso niet, maar de mogelijkheid om te reserveren bestaat. Die heb je straks niet.
NS doet niet aan rijtuig- en stoelnummers.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 15:48 schreef ReisT het volgende:
Die reserveringsplicht in de zomer is er omdat de huidige twee-uurlijkse ICE dan te weinig capaciteit heeft. Dat is misschien niet meer nodig als de frequentie wordt verdubbeld.
[..]
Waarom niet?
Ze deden ook niet aan lijnnummers.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 16:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
NS doet niet aan rijtuig- en stoelnummers.
Niet meer. Al het ICR-materieel is geleverd met zitplaatsnummers.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 16:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
ICNG-B heeft stoelnummers. (Al kan dat best zijn dat de Belgen dat wilden.)quote:Op zaterdag 13 juni 2026 16:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |