abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220670876



danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
U55..jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
lock.gif MTL, Sloopt wel eens echte treintjes *O*
eye.jpg Fred Eeuwig chagrijnige forens
x.jpg Maegrim Grote Pimpelwasser
UISTR.jpg Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
anoniconnew.png Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen.
mokum60.png DJMO Trein avonturierster die regelmatig zonder vooropgesteld plan op de trein stapt onderweg naar nergens.


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit..
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dienstmededeling
Bekijk deze YouTube-video

En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen:

pi_220675527
Het Atacama-regenwoud is aangekomen in Hamburg <3

Bekijk deze YouTube-video
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Sport maandag 4 mei 2026 @ 00:02:54 #3
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_220710014
Vandaag is de treinramp van Schiedam precies 50 jaar geleden. De plaatselijke zender heeft hierover een documentaire gemaakt met slachtoffers, nabestaanden en hulpverleners: Bekijk deze YouTube-video
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_220748481
Booie doel hier.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_220749107
Het is morgen Moederdag, niet vergeten
pi_220749331
deze week probeerde de omroep te vertellen dat er een bom uit de tweede wereldoorlog onschadelijk werd gemaakt.
"Wegens het onschadelijk maken van een bom uit wéé-oo-twee, is er geen treinverkeer....."
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator zaterdag 9 mei 2026 @ 11:49:39 #7
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220749394
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 11:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
deze week probeerde de omroep te vertellen dat er een bom uit de tweede wereldoorlog onschadelijk werd gemaakt.
"Wegens het onschadelijk maken van een bom uit wéé-oo-twee, is er geen treinverkeer....."
;(
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220749466
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 10:58 schreef b2py het volgende:
Het is morgen Moederdag, niet vergeten
Zo ff de kaart die ik al maanden in huis heb schrijven dan maar ook.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Moderator zaterdag 9 mei 2026 @ 15:49:11 #9
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220750763
Het is al even geleden dat we een NRW rondje hebben gedaan. Het laatste dag-rondje was in 2024 naar Nordenham, maar dat was NDS. Dan zal NRW wel 2023 geweest zijn.

Wat dachten jullie hier van? Mungstener Brücke zit er in en de S28, dus misschien pakken we die gekke treinen ook nog wel mee

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
09:34  Enschede                   4   RB64 (DB)
10:50  Münster (Westf) Hbf        17

11:06  Münster (Westf) Hbf        2   RE42 (DB)
12:00  Dortmund Hbf               11

12:15  Dortmund Hbf               16  RE4 (eurobahn)
12:56  Wuppertal-Oberbarmen       5

13:03  Wuppertal-Oberbarmen       4   S7 (VIAS)
13:43  Solingen Hbf               5

14:04  Solingen Hbf               8   RE47 (National Express)
14:35  Düsseldorf Hbf             14

14:43  Düsseldorf Hbf             13  S28 (Regiobahn)
15:38  Wuppertal Hbf              4

15:57  Wuppertal Hbf              2   RE4 (eurobahn)
16:43  Dortmund Hbf               10

17:57  Dortmund Hbf               11  RE42 (DB)
18:50  Münster (Westf) Hbf        2

19:08  Münster (Westf) Hbf        17  RB64 (DB)
20:27  Enschede                   4


[ Bericht 1% gewijzigd door derLudolf op 09-05-2026 16:04:21 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 mei 2026 @ 20:21:36 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_220752613
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 15:49 schreef derLudolf het volgende:
Het is al even geleden dat we een NRW rondje hebben gedaan. Het laatste dag-rondje was in 2024 naar Nordenham, maar dat was NDS. Dan zal NRW wel 2023 geweest zijn.

Wat dachten jullie hier van? Mungstener Brücke zit er in en de S28, dus misschien pakken we die gekke treinen ook nog wel mee
[ code verwijderd ]

wanneer?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 mei 2026 @ 20:24:31 #11
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_220752625
Morgen eerst maar eens met de waterkoker. Denk dat ik daarna even doorreis naar Utrecht om de Oosterspoorweg weer eens te nemen
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 9 mei 2026 @ 20:36:35 #12
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_220752736
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 15:49 schreef derLudolf het volgende:
Het is al even geleden dat we een NRW rondje hebben gedaan. Het laatste dag-rondje was in 2024 naar Nordenham, maar dat was NDS. Dan zal NRW wel 2023 geweest zijn.

Wat dachten jullie hier van? Mungstener Brücke zit er in en de S28, dus misschien pakken we die gekke treinen ook nog wel mee
[ code verwijderd ]

Wuppertal - Solingen moet je momenteel wel deels met de bus doen.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  Frontpage Koningin / Reizende reporter zaterdag 9 mei 2026 @ 20:37:15 #13
147316 crew  DJMO
#trut
pi_220752743
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 15:49 schreef derLudolf het volgende:
Het is al even geleden dat we een NRW rondje hebben gedaan. Het laatste dag-rondje was in 2024 naar Nordenham, maar dat was NDS. Dan zal NRW wel 2023 geweest zijn.

Wat dachten jullie hier van? Mungstener Brücke zit er in en de S28, dus misschien pakken we die gekke treinen ook nog wel mee
[ code verwijderd ]

Wuppertal O+ O+

Nee, ik ga niet mee, maar aan 't Wuppertal heb ik mooie herinneringen :Y
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zaterdag 9 mei 2026 @ 20:39:15 #14
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220752766
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 15:49 schreef derLudolf het volgende:
Het is al even geleden dat we een NRW rondje hebben gedaan. Het laatste dag-rondje was in 2024 naar Nordenham, maar dat was NDS. Dan zal NRW wel 2023 geweest zijn.

Wat dachten jullie hier van? Mungstener Brücke zit er in en de S28, dus misschien pakken we die gekke treinen ook nog wel mee
[ code verwijderd ]

kan juli of augustus wel een keertje.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 mei 2026 @ 20:44:09 #15
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_220752815
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 20:36 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Wuppertal - Solingen moet je momenteel wel deels met de bus doen.
Generalsanierung daar idd
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_220753058
Wuppertal is zeker aan aanrader. De zweeftrein is werkelijk een belevenis. Probeer het Olifant-kunstwerk te spotten, die vind je in de Wupper.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator zaterdag 9 mei 2026 @ 21:33:38 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220753163
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 20:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
wanneer?
Geen idee, heb het schema met AI laten maken overigens maar er klopt niets van. De RE47 rijdt momenteel niet (komt misschien omdat ik geen datum heb aangegeven) maar de RE2/RE42 gaat richting Düsseldorf, niet richting Dortmund :') nog geen tijd gehad voor een verbetering.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 9 mei 2026 @ 21:34:41 #18
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220753175
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 20:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
wanneer?
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
kan juli of augustus wel een keertje.
Begin juli?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 9 mei 2026 @ 21:36:37 #19
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220753191
Schwebebahn kan ook, zelf al meerdere keren gedaan dus hoeft voor mij niet per se, maar mochten anderen dat willen is er uiteraard een mouw aan te passen
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 9 mei 2026 @ 21:37:56 #20
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220753197
Nou ja als we iin Wuppertal zijn moet die hangtrein natuurlijk ook wel ff :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 9 mei 2026 @ 21:45:31 #21
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_220753243
Over de Schwebebahn gesproken, door nog onbekende reden was er een stuk plastic dat een stroomrail afschermt in brand gevlogen en gaan smelten.

https://www1.wdr.de/nrw/b(...)and-ausfall-100.html
  zondag 10 mei 2026 @ 13:11:45 #22
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220757079
De Kameel vanuit de waterkoker *O*

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220757232
Waterkokers zijn nou eenmaal met afstand de belangrijkste gereedschappen die we in onze maatschappij hebben. Zonder waterkokers geen stroom.

Waterkokers4ever
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zondag 10 mei 2026 @ 16:42:22 #24
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220758286
Ik heb echt geen idee wanneer ik nog voor het laatst in een stoomtrein gezeten heb. Kan me september 2008 herinneren maar daarna...? :?

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 10-05-2026 17:36:51 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220758344
Fles ik heb die trein en de kameel net ook voorbij zien komen op opnames/begin van een livestream van DutchRadar :D Bekijk deze YouTube-video
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')