abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220670598






quote:
Decennia lang ligt een oude kapel met zondagsschool te vervallen in Pwllheli. Marj en Keith lieten hun oog op het pand vallen, en beginnen aan een renovatie.

De vierdelige realityserie Ons Droomproject in Wales volgt hen bij deze monsterklus.

Pottenbakker Keith en actrice Marj komen ruimte tekort in hun huis in Zuidoost-Engeland. Het stel zoekt iets groters, en vindt dat in Pwllheli, een vierduizend inwoners tellende plaats in het dunbevolkte noordoosten van Wales. Daar staat een kapel met zondagsschool te koop. Het is, om het met een understatement te zeggen, wel een opknappertje.

Het pand staat al zestien jaar leeg en er ligt voor decennia aan achterstallig onderhoud op Keith en Marj te wachten. De kozijnen zijn rot, er groeien letterlijk paddenstoelen uit de muur en tussen dak en plafond ligt een dikke laag duivenpoep.
Ons Droomproject in Wales is vanaf maandag 27 april 2026 vier werkdagen achter elkaar om 21:35 uur te zien bij MAX op NPO 1.

Wat een heerlijk creatief stel!

[ Bericht 10% gewijzigd door Blues op 28-04-2026 14:40:24 ]
  dinsdag 28 april 2026 @ 12:36:38 #2
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220670925
Inderdaad een aanrader.
Hij is in GB een heel bekende pottenbakker en gebruikte zijn populariteit om via een 'open house sale' allerlei door hem gemaakte spullen te verkopen. Dat bracht in een paar uur tijd maar liefst ruim 13.000 pond op.

[ Bericht 0% gewijzigd door golfer op 28-04-2026 14:48:09 (typo) ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220671710
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 12:36 schreef golfer het volgende:
Inderdaad een aanrader.
Hij is in GB een heel bekende pottenbakker en gebruikte zijn populariteit om via een 'open house sale' allerlei door hem gemaakte spullen te verkopen. Dat bracht in een paar uur tijd maar liefst ruim 13.000 pond op.
Zozo, dat loonde dus wel de moeite. Ik ga snel kijken, had het opgenomen. ^O^
  dinsdag 28 april 2026 @ 22:47:50 #4
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220675177
Vanavond aflevering 2.
@Dotteke om te verplaatsen naar TV.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 28 april 2026 @ 23:48:26 #5
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220675438
Ze moeten wel veel huilen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220676929
Wat een gigantische klus zal dat gaan worden maar een genot om naar deze lieve en artistieke mensen te kijken. Jammer dat de duiven nu een andere plek moeten gaan zoeken want die hebben jarenlang hun kinderen daar groot kunnen brengen. Ben erg benieuwd naar het duivenpoep-ruimen! _O-
  woensdag 29 april 2026 @ 22:59:23 #7
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220681304
Wel leuk dat ze ook enthousiaste buurtbewoners hebben. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 29 april 2026 @ 23:16:43 #8
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220681339
Die ouwe Tjechische pottenbakker. _O_
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220683030
Deze keer alleen maar een beetje opgeruimd en daarna wat mensen uit de buurt uitgenodigd en ze laten zien wat er allemaal gaat gebeuren met het gebouw. Ze moesten natuurlijk ook even wachten om toestemming te krijgen voor een andere bestemming van het gebouw en gelukkig is die er. Ben héél erg benieuwd maar gaan ze dit nu zonder bouwvakkers doen, dus alleen met z´n 2tjes? Ik moest ook een traantje laten door hun emoties steeds maar weer. Ze gaan hun zielen erin leggen dat merk je wel. Ik denk zélf dat ze daar wel 5 jaar voor uit mogen trekken voor het een beetje toonbaar zal gaan worden. Ik blijf het volgen! *O*
pi_220683141
Ik zag op zijn feesboek dat dit al het 3e seizoen is?

[ Bericht 1% gewijzigd door Blues op 01-05-2026 00:10:10 ]
  donderdag 30 april 2026 @ 14:33:39 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220683412
Vanavond de laatste van deze serie, maar een afgerond project voorlopig nog niet, maar goed nieuws voor de kijkers: de camera's volgen Marj en Keith ook bij de rest van de renovatie.

Dat is te zien in het tweede seizoen van de realityserie. Wanneer dat hier wordt uitgezonden, is nog niet bekend.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220689631
Ik vond het al zo vreemd dat er nog maar 1 aflevering zou komen terwijl ze maar net begonnen zijn aan dit project. Hopelijk krijgt het een vervolg, net als nu in het voorjaar neem ik aan? :?
pi_220689852
Ik vond die schimmelgroei aan de kasten en de lambrisering gewoon eng. Brrrr, wat zal dat gestonken hebben.
pi_220690279
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 15:17 schreef Firuze60 het volgende:
Ik vond die schimmelgroei aan de kasten en de lambrisering gewoon eng. Brrrr, wat zal dat gestonken hebben.
Je kon het door het scherm ruiken, smerig inderdaad. :r En eerst nog zonder masker op willen ruimen. Die duivenpoep is trouwens al keurig opgeruimd en niets meer van te zien. De ventilatoren zaten ook vol en dan nog eens een dooie duif waarvan ze alleen de poot eruit trok. :o God weet wat daar nog meer in te vinden is maar voor het oog weer netjes. Ook erg gelachen om dat parket in de kapel dat ze er met een beiteltje uit wilde slaan, totdat de klusjesman haar een elektrisch apparaat aanbood en het er snel af was. En hij met het wegzagen met de hand van die kerkbank, gieren toch? Hebben ze nog nooit van elektrische apparatuur gehoord ofzo? Heerlijk stel wel. _O-
pi_220690310
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 15:34 schreef Chea49 het volgende:

[..]
Je kon het door het scherm ruiken, smerig inderdaad. :r En eerst nog zonder masker op willen ruimen. Die duivenpoep is trouwens al keurig opgeruimd en niets meer van te zien. De ventilatoren zaten ook vol en dan nog eens een dooie duif waarvan ze alleen de poot eruit trok. :o God weet wat daar nog meer in te vinden is maar voor het oog weer netjes. Ook erg gelachen om dat parket in de kapel dat ze er met een beiteltje uit wilde slaan, totdat de klusjesman haar een elektrisch apparaat aanbood en het er snel af was. En hij met het wegzagen met de hand van die kerkbank, gieren toch? Hebben ze nog nooit van elektrische apparatuur gehoord ofzo? Heerlijk stel wel. _O-
Ja, echt wel leuk om te volgen. Maar jemig, wat een groot project zeg. En slapen in een zeecontainer op de parkeerplaats. En de hele electra uit twee stopcontacten. Ik vond het resultaat van het zandstralen wel enorm mooi, vooral die oven.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 16:54:08 #16
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_220690791
Er zijn nog geen uitzenddata voor seizoen 2 en 3 in Nederland. Die zijn beide al uitgezonden op channel4.

En er komt ook nog een vierde seizoen.

Our Welsh Chapel Dream

Wat een gigantisch project maar ze hebben een goed idee wat ze willen.
Resultaat van het zandstralen was echt mooi.

Als ik ze nu zo bezig zie had ik nooit kunnen denken dat ze in punk bands hebben gespeeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door usagi414 op 01-05-2026 19:04:36 ]
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_220694292
Wat een mooi project om te volgen. Leuk!
pi_220696181
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 15:39 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ja, echt wel leuk om te volgen. Maar jemig, wat een groot project zeg. En slapen in een zeecontainer op de parkeerplaats. En de hele electra uit twee stopcontacten. Ik vond het resultaat van het zandstralen wel enorm mooi, vooral die oven.
Geweldig toch? Heb weer zo enorm moeten lachen om die zeecontainer als slaapplaats met dat grote ligbad erin. _O- Begreep alleen die zwarte wanden niet van binnen. Lekker donker voor de nacht natuurlijk maar ze staan met dat ding langs een best wel drukke weg. :? En dat zandstralen was een gigantische klus met prachtig resultaat. ^O^ Ze pakken het wat dat betreft wel serieus aan maar moet wel erg om haar lachen als ze van het ene klusje naar het andere klusje gaat. _O- Jammer dat het nu is afgelopen, ben verzot geraakt op die 2. *;
  zondag 31 mei 2026 @ 18:08:46 #19
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_220930536
Het tweede seizoen van Ons Droomproject in Wales gaat van start op NPO 1

Komende week het tweede seizoen. Maandag, Dinsdag, Donderdag om 21.30 en vrijdag om 22.20
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  maandag 1 juni 2026 @ 23:49:06 #20
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220939230
Weer leuk.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220941974
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 18:08 schreef usagi414 het volgende:
Het tweede seizoen van Ons Droomproject in Wales gaat van start op NPO 1

Komende week het tweede seizoen. Maandag, Dinsdag, Donderdag om 21.30 en vrijdag om 22.20
*O* Verheug me er nu al op om het weer te gaan volgen, erg leuke mensen. Heb het opgenomen en bekijk het straks nog. ^O^
pi_220942004
Die keuken _O_

Die kleuren
  dinsdag 2 juni 2026 @ 13:07:18 #23
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220942521
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 12:02 schreef Blues het volgende:

Die kleuren [ link | afbeelding ]
Vooral heur haar en kleding en die eeuwige muts.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 3 juni 2026 @ 00:28:52 #24
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220946973
Wow. Dat parket. Wat een handwerk. _O_
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 3 juni 2026 @ 01:02:59 #25
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220947037
Die woonkamer. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')