abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220808322
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:58 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dan nog is het omkeerbaar.

Ik denk dat het ook wel belangrijk is om mee te nemen hoe oud de man is en de omstandigheden.
Stel jullie zijn 5 jaar samen, kleine kindjes en de man is rond de 30. Niet doen.
Maar als jullie al 20j samen zijn, de man is 45+ en jullie hebben kinderen die bijna uit huis gaan: zeker iets om te overwegen.
Ook speelt mee wat de man zelf wil.
Als die geen kinderen meer wil is die barrière weg voor sterilisatie.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zaterdag 16 mei 2026 @ 13:03:10 #102
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_220808329
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ook speelt mee wat de man zelf wil.
Als die geen kinderen meer wil is die barrière weg voor sterilisatie.
Wat sommigen hier denken, is dat er voor elke oudere man met kinderen, na een scheiding een jong hertje staat te trappelen om door hem bevrucht te worden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_220808346
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:03 schreef Duvel het volgende:

[..]
Wat sommigen hier denken, is dat er voor elke oudere man met kinderen, na een scheiding een jong hertje staat te trappelen om door hem bevrucht te worden.
En de optie open willen houden dat ze kunnen gaan scheiden...

Wat voor basis heeft je relatie dan...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220808381
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:01 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Onbewust gaat dit toch wel meespelen lijkt mij.
Misschien. Maar het heet niet voor niets onbewust. Ik weet alleen dat de eerste keer het in ruzie ontaarde omdat ik niet het gewenste antwoord gaf. En dat het de tweede keer een normaal gesprek werd.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 13:11:02 #105
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220808382
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:03 schreef Duvel het volgende:

[..]
Wat sommigen hier denken, is dat er voor elke oudere man met kinderen, na een scheiding een jong hertje staat te trappelen om door hem bevrucht te worden.
Voor vrouwen zijn twee soorten mannen, om mee te neuken en om kinderen mee groot te brengen. Dat zijn vaak niet dezelfde.
Voor mannen is dat trouwens nauwelijk anders
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 13:11:11 #106
441859 crew  Lenny77
pi_220808385
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ook speelt mee wat de man zelf wil.
Als die geen kinderen meer wil is die barrière weg voor sterilisatie.
Dit spreekt voor zich.

Ik denk dat ik mij als man jong zou laten steriliseren, lekker rond vogelen zonder risico :D
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 13:11:37 #107
441859 crew  Lenny77
pi_220808391
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:03 schreef Duvel het volgende:

[..]
Wat sommigen hier denken, is dat er voor elke oudere man met kinderen, na een scheiding een jong hertje staat te trappelen om door hem bevrucht te worden.
Zo lijkt het wel ja :D
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220808402
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:03 schreef Duvel het volgende:

[..]
Wat sommigen hier denken, is dat er voor elke oudere man met kinderen, na een scheiding een jong hertje staat te trappelen om door hem bevrucht te worden.
Natuurlijk niet voor iedere man. Maar de kans op een nieuwe duurzame relatie is wel hoger zonder snip-snip.

En ja, je kan het vaak wel omkeren, maar toch... Het moment om jezelf te laten steriliseren is het moment dat je dat zelf wil.
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 13:14:46 #109
5428 crew  miss_sly
pi_220808406
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Helemaal eens met dat condooms meh zijn. Ik wil alleen maar zeggen dat de redenatie minst invasive ingrijp leidt tot de keuze condoom.

Ik denk dat je als partners samen gewoon moet praten over wat voor jullie de beste keuze is. Achteraf bezien hebben wij de beste keuze voor onszelf gemaakt (ook al omdat mijn ex vrouw geen klachten heeft van het spiraaltje) en ook een keuze waar we op dat moment beiden achter konden staan.

Dat is veel belangrijker dan de uitkomst van het overleg.
Maar dat is precies wat ik zeg: je moet het samen bespreken en daarbij vooral ook je eigen wensen niet uit het oog verliezen.
Voor mij was het cruciaal om op geen enkele manier nog hormonen te gebruiken. Het zetten van een spiraaltje is overigens ook geen pretje, en de bijwerkingen kunnen ook heel vervelend zijn. Ik wilde geen ingreep. Hij ook niet. En dat is prima. Wij hadden iemand in onze omgeving die echt langere tijd last heeft gehad van pijn aan zijn ballen na de sterilisatie. Dat is uitzonderlijk, maar het feit dat het zou kunnen, maakte dat mijn man er heel terughoudend in was. Wat ook niet meehelpt is dat er ook andere mannen zijn die sterilisatie verwarren met castratie en dan zeggen dat je geen man meer bent, niet mannelijk meer bent, met een hoog stemmetje gaat praten, etc. Dom, maar het helpt natuurlijk niet als je er al over twijfelt.

Dus ja, condooms zijn kut, maar dat was wel het enige dat overbleef.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 13:15:43 #110
5428 crew  miss_sly
pi_220808411
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ook speelt mee wat de man zelf wil.
Als die geen kinderen meer wil is die barrière weg voor sterilisatie.
Iet iedere 45-plusser zit nog te wachten op een tweede leg. Jonger ook niet, overigens.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220808417
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Maar dat is precies wat ik zeg: je moet het samen bespreken en daarbij vooral ook je eigen wensen niet uit het oog verliezen.
Voor mij was het cruciaal om op geen enkele manier nog hormonen te gebruiken. Het zetten van een spiraaltje is overigens ook geen pretje, en de bijwerkingen kunnen ook heel vervelend zijn. Ik wilde geen ingreep. Hij ook niet. En dat is prima. Wij hadden iemand in onze omgeving die echt langere tijd last heeft gehad van pijn aan zijn ballen na de sterilisatie. Dat is uitzonderlijk, maar het feit dat het zou kunnen, maakte dat mijn man er heel terughoudend in was. Wat ook niet meehelpt is dat er ook andere mannen zijn die sterilisatie verwarren met castratie en dan zeggen dat je geen man meer bent, niet mannelijk meer bent, met een hoog stemmetje gaat praten, etc. Dom, maar het helpt natuurlijk niet als je er al over twijfelt.

Dus ja, condooms zijn kut, maar dat was wel het enige dat overbleef.
Maar dan zitten we gewoon op dezelfde lijn.

Ik ben een echte liberaal. Ik geloof heel erg in vrije keuze.
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 13:17:53 #112
5428 crew  miss_sly
pi_220808424
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar dan zitten we gewoon op dezelfde lijn.

Ik ben een echte liberaal. Ik geloof heel erg in vrije keuze.
Dat is precies wat ik vanaf mijn allereerste post al zeg.

Wat betreft steriliseren zonder narcose: een roesje is net iets minder dan een narcose, maar toch echt nog een stuk invasiever dan een plaatselijke verdoving :)
Een sterilisatie bij vrouwen is echt meer ingrijpend dan bij mannen. Alleen al omdat je bij de vrouw dus echt in de buik moet zijn, en bij de man bij de buiten het lichaam hangende testikels.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220808454
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is precies wat ik vanaf mijn allereerste post al zeg.

Wat betreft steriliseren zonder narcose: een roesje is net iets minder dan een narcose, maar toch echt nog een stuk invasiever dan een plaatselijke verdoving :)
Een sterilisatie bij vrouwen is echt meer ingrijpend dan bij mannen. Alleen al omdat je bij de vrouw dus echt in de buik moet zijn, en bij de man bij de buiten het lichaam hangende testikels.
Maar dat bestrijd ik verder niet.

Echter, beiden zijn medische ingrepen met de kans op complicaties. En dus moet de persoon die het ondergaat daar achter kunnen staan.

Daar staan we kennelijk exact hetzelfde in en jij bent daar duidelijk ook op een goede manier uitgekomen met jouw partner. Prima.

Wellicht dat de mannenpil tzt een betere optie is. En anders komt er vanzelf een moment dat je geen voorbehoedsmiddelen meer nodig hebt. :)
  Moderator zaterdag 16 mei 2026 @ 13:23:33 #114
5428 crew  miss_sly
pi_220808470
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar dat bestrijd ik verder niet.

Echter, beiden zijn medische ingrepen met de kans op complicaties. En dus moet de persoon die het ondergaat daar achter kunnen staan.

Daar staan we kennelijk exact hetzelfde in en jij bent daar duidelijk ook op een goede manier uitgekomen met jouw partner. Prima.

Wellicht dat de mannenpil tzt een betere optie is. En anders komt er vanzelf een moment dat je geen voorbehoedsmiddelen meer nodig hebt. :)
Dat moment hebben wij inmiddels bereikt ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220808562
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 13:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Iet iedere 45-plusser zit nog te wachten op een tweede leg. Jonger ook niet, overigens.
Maar ja, daarmee kun je je kans op een nieuwe relatie verspelen begrijp ik.
Dus dan toch in de huidige relatie goed afwegen of je sterilisatie wil.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zondag 17 mei 2026 @ 17:36:33 #116
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_220826669
Ik heb een vasectomie laten doen, omdat mijn vrouw en ik überhaupt geen kinderen willen.
Na jaren anticonceptie van haar kant is het nu mijn beurt. Scheelt later in de overgang haar weer klachten.
Snap alle problemen niet zo goed. Ben probleemloos geholpen. Geen centje pijn.
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
  zondag 17 mei 2026 @ 23:59:18 #117
88831 Shreyas
De beste
pi_220829256
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 12:29 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Maar dan ga je er als man vanuit dat de relatie gaat klappen? Dat je er eigenlijk al wel klaar mee bent.
Ja dan moet je zeker je vruchtbaarheid behouden.
Maar in het geval van dit scenario vind ik dan eerder dat je sowieso de relatie moet verlaten en je partner ook de kans moet geven om nieuw geluk te vinden ipv haar aan de anticonceptie te houden omdat jij zit te wachten tot er misschien iets beters langs komt?
Dat is pas smerig..
Je kan je vrouw (en kinderen) ook kwijt raken door een ongeluk bijvoorbeeld. Dan blijf je alleen als man achter. Na een periode van rouw (dat kan natuurlijk jaren duren), zou het verschrikkelijk zijn als je dan nooit meer een nieuw gezin kan beginnen omdat je onvruchtbaar bent.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')