abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220854846
Roadtrip gedaan op Wanli banden. tijdens de roadtrip 2 keer een circuitdag gepakt. (catalunya en de ring)
Wanli waren nog niet half versleten na de reis.
Mn uniroyal voorbanden moest ik halverwege de trip al vervangen.

Jantje, hoe kan dat? die goedkope slijten toch sneller?
  donderdag 21 mei 2026 @ 14:34:50 #77
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
  donderdag 21 mei 2026 @ 14:43:58 #78
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220855006
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 14:11 schreef rival het volgende:
Roadtrip gedaan op Wanli banden. tijdens de roadtrip 2 keer een circuitdag gepakt. (catalunya en de ring)
Wanli waren nog niet half versleten na de reis.
Mn uniroyal voorbanden moest ik halverwege de trip al vervangen.

Jantje, hoe kan dat? die goedkope slijten toch sneller?
Omdat je babi pangang-banden door een gebrek aan grip natuurlijk ook minder hard slijten. :P
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_220855028
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 14:43 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Omdat je babi pangang-banden door een gebrek aan grip natuurlijk ook minder hard slijten. :P
Dat moet je Jan uitleggen, niet mij :P
  donderdag 21 mei 2026 @ 19:14:15 #80
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_220856469
quote:
14s.gif Op donderdag 21 mei 2026 13:22 schreef rival het volgende:
Met goedkopere banden kan je prima rustig rijden.
Het verschil merk je goed als je een noodstop moet maken. Zeker met nat weer.

Dat gezegd hebbende. Ik heb voorop altijd goede banden. Pirelli's of als ik wat goedkoper wil Uniroyal Rainsport.
Achterop de auto heb ik altijd het goedkoopste wat er op dat moment te vinden is.

Ik merk echt een gigantisch verschil tussen de voorkant en achterkant.
Heb je een voorwiel-aangedreven auto? Dan zou ik toch aanraden om goede banden op de achteras te laten monteren. Onderstuur is nog aardig goed te corrigeren, overstuur met een FWD kan een stuk lastiger zijn.
4 Goede banden is natuurlijk het enige echt goede antwoord, maar als je toch ergens een paar tientjes moet besparen en dat met geen mogelijkheid ergens anders kan is dat de veiligere optie.
  donderdag 21 mei 2026 @ 19:38:36 #81
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220856657
Waarom bestaan die goedkope kutbanden überhaupt? Vrachtwagenchauffeur beken hier kleur.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  Vis een optie? donderdag 21 mei 2026 @ 19:54:55 #82
70532 loveli
N
pi_220856818
quote:
14s.gif Op donderdag 21 mei 2026 14:09 schreef rival het volgende:

[..]
Die goedkope banden leveren geen grip en slijten dus ook niet sneller. Zacht rubber geeft grip en slijt snel.
Vandaar dat je nooit een P zero bovenaan een anwb test ziet, die slijt te snel.
Volgende keer beter Jantje.
Vandaar lekker zachte winterbanden in de zomer, voor extra grip.
oO<
crap in = crap out
pi_220856820
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:38 schreef SebbeSwensje het volgende:
Waarom bestaan die goedkope kutbanden überhaupt? Vrachtwagenchauffeur beken hier kleur.
omdat de APK niet verder komt dan profieldiepte en uitdroging.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 21 mei 2026 @ 19:56:54 #84
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220856845
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:55 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
omdat de APK niet verder komt dan profieldiepte en uitdroging.
Vieze lelijke kutturken en somaliers ik haat ze.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  Vis een optie? donderdag 21 mei 2026 @ 20:01:18 #85
70532 loveli
N
pi_220856892
quote:
80s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:14 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Heb je een voorwiel-aangedreven auto? Dan zou ik toch aanraden om goede banden op de achteras te laten monteren. Onderstuur is nog aardig goed te corrigeren, overstuur met een FWD kan een stuk lastiger zijn.
4 Goede banden is natuurlijk het enige echt goede antwoord, maar als je toch ergens een paar tientjes moet besparen en dat met geen mogelijkheid ergens anders kan is dat de veiligere optie.
In Zweden is dit het het officiële advies voor winter/spijkerbanden, ongeacht aan welke kant de aandrijving zit.
https://www.transportstyrelsen.se/en/road/vehicles/winter-tyres/
quote:
The best tyres at the back
The tyres with the best pattern depth or the tyres that has the best grip on the road should be mounted at the back on the vehicle to decrease the risk of sliding when braking or taking corners. The tyres with the highest studs protrusion should be mounted at the back. This goes for both front wheel and rear wheel drive cars.
(Ik vraag me wel af of alle locals zich daaraan houden, want spelen in de sneeuw is leuk.)
crap in = crap out
pi_220894995


Deze na de zomer laten monteren
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  zondag 31 mei 2026 @ 13:53:07 #87
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_220928827
Paar weken terug 2 nieuwe achterbanden laten monteren. Michelin Pilot Super Sport, wat mij betreft de juiste mix tussen grip in nat en droog en prijs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')