Omdat je babi pangang-banden door een gebrek aan grip natuurlijk ook minder hard slijten.quote:Op donderdag 21 mei 2026 14:11 schreef rival het volgende:
Roadtrip gedaan op Wanli banden. tijdens de roadtrip 2 keer een circuitdag gepakt. (catalunya en de ring)
Wanli waren nog niet half versleten na de reis.
Mn uniroyal voorbanden moest ik halverwege de trip al vervangen.
Jantje, hoe kan dat? die goedkope slijten toch sneller?
Dat moet je Jan uitleggen, niet mijquote:Op donderdag 21 mei 2026 14:43 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Omdat je babi pangang-banden door een gebrek aan grip natuurlijk ook minder hard slijten.
Heb je een voorwiel-aangedreven auto? Dan zou ik toch aanraden om goede banden op de achteras te laten monteren. Onderstuur is nog aardig goed te corrigeren, overstuur met een FWD kan een stuk lastiger zijn.quote:Op donderdag 21 mei 2026 13:22 schreef rival het volgende:
Met goedkopere banden kan je prima rustig rijden.
Het verschil merk je goed als je een noodstop moet maken. Zeker met nat weer.
Dat gezegd hebbende. Ik heb voorop altijd goede banden. Pirelli's of als ik wat goedkoper wil Uniroyal Rainsport.
Achterop de auto heb ik altijd het goedkoopste wat er op dat moment te vinden is.
Ik merk echt een gigantisch verschil tussen de voorkant en achterkant.
Vandaar lekker zachte winterbanden in de zomer, voor extra grip.quote:Op donderdag 21 mei 2026 14:09 schreef rival het volgende:
[..]
Die goedkope banden leveren geen grip en slijten dus ook niet sneller. Zacht rubber geeft grip en slijt snel.
Vandaar dat je nooit een P zero bovenaan een anwb test ziet, die slijt te snel.
Volgende keer beter Jantje.
omdat de APK niet verder komt dan profieldiepte en uitdroging.quote:Op donderdag 21 mei 2026 19:38 schreef SebbeSwensje het volgende:
Waarom bestaan die goedkope kutbanden überhaupt? Vrachtwagenchauffeur beken hier kleur.
Vieze lelijke kutturken en somaliers ik haat ze.quote:Op donderdag 21 mei 2026 19:55 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
omdat de APK niet verder komt dan profieldiepte en uitdroging.
In Zweden is dit het het officiële advies voor winter/spijkerbanden, ongeacht aan welke kant de aandrijving zit.quote:Op donderdag 21 mei 2026 19:14 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Heb je een voorwiel-aangedreven auto? Dan zou ik toch aanraden om goede banden op de achteras te laten monteren. Onderstuur is nog aardig goed te corrigeren, overstuur met een FWD kan een stuk lastiger zijn.
4 Goede banden is natuurlijk het enige echt goede antwoord, maar als je toch ergens een paar tientjes moet besparen en dat met geen mogelijkheid ergens anders kan is dat de veiligere optie.
(Ik vraag me wel af of alle locals zich daaraan houden, want spelen in de sneeuw is leuk.)quote:The best tyres at the back
The tyres with the best pattern depth or the tyres that has the best grip on the road should be mounted at the back on the vehicle to decrease the risk of sliding when braking or taking corners. The tyres with the highest studs protrusion should be mounted at the back. This goes for both front wheel and rear wheel drive cars.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |