abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220670982
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:58 schreef GereDathan het volgende:
Dus tenzij je graag van je vrouw af wil, geef die paar tientjes per band gewoon uit.
Zekers, die paar tientjes per band is het probleem ook niet.
Ik ga ook zeker wel mee in wat jullie schrijven, want zo denk ik er zelf ook over.

Wat ik alleen bijzonder vindt is dat een merkdealer dit voorstelt (bij onze kilomters / stadsverkeer).
Ik ken die beste man ook al heel veel jaren dus ik geloof ook niet dat hij me snel belazert. Idem voor de verkoopster.
Afgelopen twintig jaar komen al mijn auto's van hem en hij doet echt nooit moeilijk als er iets is (zelfs buiten de garantie).
Daarom weet ik ook dat als die banden erop zouden komen en ik ze niks vindt ze ook weer zo eraf zijn en het mij niks kost.

Hij zegt echter dat je, in het geval wat wij rijden, niet zo zeer naar de ANWB test moet kijken bijvoorbeeld maar meer naar gebruikerservaringen. Daarnaast kijkt hij ook naar ervaringen van een deel van zijn klanten die er ook op rijden. Schijnt ook geen pursang Chinese band te zijn, maar een bekende Belgische banden leverancier die zijn productie onder andere heeft in Azie.
pi_220670983
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:43 schreef bianconeri het volgende:
Ik blijf mij verbazen over wat voor auto´s mensen kopen :X
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 12:43 schreef leolinedance het volgende:
Wat een hok.
Ja, het is oogaids op wielen. Maar hij zal het wel goed doen als leaseknaller.
  dinsdag 28 april 2026 @ 12:53:10 #53
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220671025
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 12:46 schreef cinderloom het volgende:
Hij zegt echter dat je, in het geval wat wij rijden, niet zo zeer naar de ANWB test moet kijken bijvoorbeeld maar meer naar gebruikerservaringen. Daarnaast kijkt hij ook naar ervaringen van een deel van zijn klanten die er ook op rijden. Schijnt ook geen pursang Chinese band te zijn, maar een bekende Belgische banden leverancier die zijn productie onder andere heeft in Azie.
Mja, de mensen die een noodstop moesten maken, konden daarna geen review meer schrijven. Vandaar alleen maar positieve verhalen >:)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220671098
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:43 schreef bianconeri het volgende:
Vooral voor de winter nemen wij wel gewoon betere banden.
Aangezien hier al gauw 4 maanden sneeuw ligt en vriest is dat echt geen luxe.
4 maanden sneeuw? Wtf waar woon jij :D
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220671150
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:08 schreef vosss het volgende:

[..]
4 maanden sneeuw? Wtf waar woon jij :D
Is dat nog onbekend hier :o
In Estland
pi_220671217
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 09:49 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Is Hyundai meen ik
Ja, EV-blokkendoos met 4 wielen. Accumodel.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 28 april 2026 @ 14:11:56 #57
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220671426
Dat de „Fok winterbanden zijn onzin club“ dit topic nog niet gevonden heeft.
pi_220672123
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 12:46 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Zekers, die paar tientjes per band is het probleem ook niet.
Ik ga ook zeker wel mee in wat jullie schrijven, want zo denk ik er zelf ook over.

Wat ik alleen bijzonder vindt is dat een merkdealer dit voorstelt (bij onze kilomters / stadsverkeer).
Ik ken die beste man ook al heel veel jaren dus ik geloof ook niet dat hij me snel belazert. Idem voor de verkoopster.
Afgelopen twintig jaar komen al mijn auto's van hem en hij doet echt nooit moeilijk als er iets is (zelfs buiten de garantie).
Daarom weet ik ook dat als die banden erop zouden komen en ik ze niks vindt ze ook weer zo eraf zijn en het mij niks kost.

Hij zegt echter dat je, in het geval wat wij rijden, niet zo zeer naar de ANWB test moet kijken bijvoorbeeld maar meer naar gebruikerservaringen. Daarnaast kijkt hij ook naar ervaringen van een deel van zijn klanten die er ook op rijden. Schijnt ook geen pursang Chinese band te zijn, maar een bekende Belgische banden leverancier die zijn productie onder andere heeft in Azie.
Ik kan mij eigenlijk amper voorstellen dat een merkdealer dit merk banden aanraadt. Hebben we het over een echte-echte merkdealer of over een universeel bedrijf wat zich gespecialiseerd heeft in 1 of een paar merken?

ANWB tests vind ik ook beperkt, ik gebruik altijd TyreReviews. Daar komt deze band er niet al te best vanaf op alles anders dan droog wegdek: https://www.tyrereviews.com/Tyre/Imperial/All-Season-Driver.htm

En dat is niet gek, je koopt ze al vanaf 4 tientjes per band zie ik. Nu hoef je je geld niet over de balk te smijten voor niks, maar 4 tientjes is wel heel erg weinig. Daar kan je amper een fatsoenlijke prestatie van verwachten, ik zou al blij zijn als ze lucht er niet constant uit loopt voor dat geld.
pi_220672464
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:12 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik kan mij eigenlijk amper voorstellen dat een merkdealer dit merk banden aanraadt. Hebben we het over een echte-echte merkdealer of over een universeel bedrijf wat zich gespecialiseerd heeft in 1 of een paar merken?

ANWB tests vind ik ook beperkt, ik gebruik altijd TyreReviews. Daar komt deze band er niet al te best vanaf op alles anders dan droog wegdek: https://www.tyrereviews.com/Tyre/Imperial/All-Season-Driver.htm

En dat is niet gek, je koopt ze al vanaf 4 tientjes per band zie ik. Nu hoef je je geld niet over de balk te smijten voor niks, maar 4 tientjes is wel heel erg weinig. Daar kan je amper een fatsoenlijke prestatie van verwachten, ik zou al blij zijn als ze lucht er niet constant uit loopt voor dat geld.
Inderdaad.
Goed aangeschreven, en meerdere prijzen in ontvangst mogen nemen, merkdealer.

Juist vandaar dat ik ook zocht naar wat deze band dan (mogelijk) toch uniek maakt in zijn soort. Ook stuk gewoon nieuwsgierigheid.

Andere band / omruilen zou Imperial niet bevallen is ook allemaal geen punt. Dus er zitten geen aandelen in. Hij was echt enthousiast over deze band, met wel de grote kanttekening: "waar jullie de auto voor gebruiken, ga je veel snelweg of N wegen rijden vervalt dit advies"
  zaterdag 2 mei 2026 @ 14:19:40 #60
511221 Hetekip
Depressief
pi_220696340
Ze wilde mijn Chinese landsails of zo aansmeren. Ik zei nee, heb de Vredestein banden gepakt. Ik ga niet op chinees rubber rijden.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_220703609
Ik kies voor een B-merk maar dan wel op basis van een categorieverdeling A-B-C.

In de categorie A zitten de grote spelers zoals Michelin en Pirelli die aan markeringfratsen net zo veel uitgeven als aan ontwikkeling.
De C categorie is het goedkoopste van het goedkoopste uit het verre oosten, veel China maar niet uitsluitend.

In het B segment zitten degellijke producten en ook de bijmerken van de grote jongens waarbij je wel de kwaliteit krijgt maar niet met de naam kunt pronken. Ook zitten daar de betere kwaliteiten van de aziatische prijsvechters in.
-
  zondag 3 mei 2026 @ 12:22:01 #62
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220703674
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 12:15 schreef quo_ het volgende:
Ik kies voor een B-merk maar dan wel op basis van een categorieverdeling A-B-C.

In de categorie A zitten de grote spelers zoals Michelin en Pirelli die aan markeringfratsen net zo veel uitgeven als aan ontwikkeling.
De C categorie is het goedkoopste van het goedkoopste uit het verre oosten, veel China maar niet uitsluitend.

In het B segment zitten degellijke producten en ook de bijmerken van de grote jongens waarbij je wel de kwaliteit krijgt maar niet met de naam kunt pronken. Ook zitten daar de betere kwaliteiten van de aziatische prijsvechters in.
Pronken doe ik wel met mijn A categorie helm (Shoei Neotec 3 voor als mensen het nog niet wisten, matblauw) maar voor de banden gaat het echt alleen nog maar Michelin zijn. Vind ik het statusverhogend? Nee, maar ik ga niet meer besparen op banden. Linglong heeft me voor het leven genezen en die Vredestein 4-seasons ook trouwens. Wat een bagger.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  zondag 3 mei 2026 @ 12:23:23 #63
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220703697
Altijd A-merk, op onderhoud en banden bespaar ik nooit.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Vis een optie? woensdag 6 mei 2026 @ 22:01:45 #64
70532 loveli
N
pi_220731790
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 14:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dat de „Fok winterbanden zijn onzin club“ dit topic nog niet gevonden heeft.
Ja hoi.

Motorbanden: A.
Autobanden: hangt af van het gebruik. Voor mijn ouders goede 4-seizoenenbanden. Voor de auto waarmee ik op autovakantie ga: zomer en winter A, met nadruk op grip op nat.
crap in = crap out
pi_220769877
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2026 18:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Is toch een slechte reden, het aantal kilometers per jaar?
Een noodstop is een noodstop en dan wil je zsm stilstaan.
Of grip hebben bij zware regenval.

En als je minder km’s maakt kun je ook langer met je A merk banden.
Banden worden ook slecht door stilstaan. Helemaal als je auto altijd buiten staat in weer en wind. Dus nieuwe a-merk banden kopen is niet zonder nadelen, omdat ze dan na zes jaar misschien nog wel genoeg profiel hebben, maar het rubber oud geworden is. Met weinig vermogen zou je qua profielslijtage misschien wel tien jaar met je banden kunnen doen, maar dat kan de laatste jaren dan net zo gevaarlijk zijn als goedkope banden, omdat het rubber net zo hard geworden is.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_220769883
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:59 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Hebben jullie ook altijd eenzelfde shirtje en broek aan? Of trekken jullie het ook door naar de schoenen en het hoofddeksel?
Human Nature van de ANWB :Y)
pi_220769901
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 08:23 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Human Nature van de ANWB :Y)
En twee dezelfde fietsen met een fiets vierdaagse vlaggetje aan de bagagedrager.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  dinsdag 12 mei 2026 @ 09:07:39 #68
511221 Hetekip
Depressief
pi_220770114
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 08:23 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Human Nature van de ANWB :Y)
_O_
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
pi_220770130
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 08:23 schreef CarbonC het volgende:
Human Nature van de ANWB :Y)
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 08:31 schreef knoopie het volgende:
En twee dezelfde fietsen met een fiets vierdaagse vlaggetje aan de bagagedrager.
  donderdag 14 mei 2026 @ 12:29:40 #70
483584 incel
they/them
pi_220790015
:') wie houdt zich daar nou mee bezig

Ik hoor het pas bij apk of beurt of ik nieuwe banden moet en dan zeg ik ja doe maar die garage houdt dit toch bij voor je
pi_220846246
Kies voor banden nooit een B merk. Altijd Michelin. Rijdt zelfs een Mercedes beter mee...
  donderdag 21 mei 2026 @ 13:13:01 #72
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220854592
Met goedkopere banden kan je prima rustig rijden.
Het verschil merk je goed als je een noodstop moet maken. Zeker met nat weer.

Dat gezegd hebbende. Ik heb voorop altijd goede banden. Pirelli's of als ik wat goedkoper wil Uniroyal Rainsport.
Achterop de auto heb ik altijd het goedkoopste wat er op dat moment te vinden is.

Ik merk echt een gigantisch verschil tussen de voorkant en achterkant.
  donderdag 21 mei 2026 @ 14:07:13 #74
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220854825
quote:
14s.gif Op donderdag 21 mei 2026 13:22 schreef rival het volgende:
Met goedkopere banden kan je prima rustig rijden.
Het verschil merk je goed als je een noodstop moet maken. Zeker met nat weer.

Dat gezegd hebbende. Ik heb voorop altijd goede banden. Pirelli's of als ik wat goedkoper wil Uniroyal Rainsport.
Achterop de auto heb ik altijd het goedkoopste wat er op dat moment te vinden is.

Ik merk echt een gigantisch verschil tussen de voorkant en achterkant.
Goed idee, besparen op je eigen veiligheid, waarbij je geeneens echt bespaard want die goedkope banden slijten sneller
pi_220854836
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 14:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Goed idee, besparen op je eigen veiligheid, waarbij je geeneens echt bespaard want die goedkope banden slijten sneller
Die goedkope banden leveren geen grip en slijten dus ook niet sneller. Zacht rubber geeft grip en slijt snel.
Vandaar dat je nooit een P zero bovenaan een anwb test ziet, die slijt te snel.
Volgende keer beter Jantje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')