abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220668258
Ik heb de 'af fabriek' banden onder mijn Inster laten vervangen omdat in diverse landen om ons heen vier seizoenen banden verplicht zijn in de winter. Koste wel wat moeite om niet versleten banden voortijdig weg te doen. Maar de Michelin Cross Climax rijden wel een stuk beter moet ik bekennen. Geen spijt van dus.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_220668282
Als je weinig rijdt zou ik juist voor een a merk kiezen. Ik zou dna ook voor een zachtere sportieve a merk gaan (Michelin s4). En dan daar in de winter ook op door blijven rijden.

Reden
1. een zacht a merk is in mijn ogen nog altijd beter dan een goedkoop b merk winterband.
2. Zachtere a merk banden hebben minder snel last van uitdroging, scheurtjes door ouderdom.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_220668286
Continental zomer- en winterbanden, veilig en rijdt lekker. Ik heb ze niet zelf uitgezocht, ik heb mijn mannetje bij de garage gevraagd om veilige banden die zo stil mogelijk rijden, en die passen om de velgen die ik al heb. Ik heb de auto tweedehands gekocht, er zaten all season banden onder, maar die heb ik dus laten vervangen toen ik voelde hoe veel fijner de betere kwaliteit winterbanden reden.
pi_220668300
quote:
5s.gif Op maandag 27 april 2026 20:45 schreef vosss het volgende:

[..]
Is dit de reden dat er zo fucking veel Chinezen zijn?! :o
Kan geen toeval zijn toch?
Vakman pur sang
pi_220668740
Dankjulliewel.

Dit is het verhaal;
We hebben een nieuwe auto gekocht bij een garage waar ik al jaren tevreden over ben.
Op de auto kan hij kosteloos nieuwe Imperial All Season Driver leggen.
Ik lees testen waar deze band minder uit de verf komt.
Maar ik lees ook op diverse sites heel goede gebruikers reviews.
Deze auto gaat mijn vrouw rijden en is echt vooral voornamelijk rondom de kerk en af en toe dus een provinciale weg en snelweg. Op basis hiervan kwam de garage aan met Imperials. Zijn uitleg komt ook overeen met wat ik terug lees in gebruikesreviews (bv; https://www.grip500.nl/ba(...)%2Fall-season-driver + andere sites komen overeen met deze reviews).

[ Bericht 11% gewijzigd door cinderloom op 27-04-2026 23:16:18 ]
pi_220668809
Als jouw maat 205/55/16 is dan zie je op de link die prijs.

Als hij geen betere band erop wil leggen dan kan je vragen of he zelf het verschil met die duurdere band kan pakken.

Dan heb je voor weinig eigen geld wel een fatsoenlijke band erop liggen.

Kies dan voor bv Toyo, Uniroyal, Falken, Firestone, Filda, Kumho etc.

Allemaal beter dan Imperial.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220668823
quote:
3s.gif Op maandag 27 april 2026 23:36 schreef vosss het volgende:
Allemaal beter dan Imperial.
Dat zei ik ook tegen de eigenaar van de garage in eerste instantie. Maar hij en de verkoopster spraken positief over deze banden (voor wat wij rijden dan).
De verkoopster had ze zelf onder haar auto liggen.

Het is niet dat ik geen andere band kan of wil betalen. Laten we dat voor op stellen en die kant zal het ook wel op gaan. Garage zegt ook dat als hij ze erop legt en ze niet bevallen ik ze om kan ruilen.

Maar ik ben ook vooral wel eens benieuwd naar "wat is dit nu voor band".
Schijnt van een Belgisch bedrijf te zijn wat produceert in China.
  maandag 27 april 2026 @ 23:46:02 #33
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_220668826
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 21:47 schreef 215 het volgende:
Ik heb de 'af fabriek' banden onder mijn Inster laten vervangen omdat in diverse landen om ons heen vier seizoenen banden verplicht zijn in de winter. Koste wel wat moeite om niet versleten banden voortijdig weg te doen. Maar de Michelin Cross Climax rijden wel een stuk beter moet ik bekennen. Geen spijt van dus.
Inster?
pi_220669754
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 23:46 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Inster?
Is Hyundai meen ik
pi_220670299
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 23:46 schreef leolinedance het volgende:
Inster?
pi_220670378
Continental, altijd veel meer km's meer kunnen maken dan alle andere merken.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_220670383
quote:
7s.gif Op maandag 27 april 2026 18:43 schreef vosss het volgende:
Zit zeker verschil in.

Ik heb meestal Pirelli of Vredestein.
Vredestein is niet A
  Redactie Frontpage dinsdag 28 april 2026 @ 11:23:53 #38
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220670519
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:04 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Vredestein is niet A
Nee, maar ook geen slechte band. Daarom vind ik ook dat er meer is tussen simpelweg een A of B merk.
pi_220670527
Mijn vrouw en ik hebben allebei dezelfde auto, met ongeveer dezelfde kilometerstand. De hare heeft rondom Vredesteins, de mijne heeft banden van een merk waar ik echt nog nooit van gehoord heb en het is echt bizar hoeveel strakker haar auto rijdt terwijl dat dus gewoon hetzelfde zou moeten zijn.

Conclusie: A-merk
pi_220670579
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:24 schreef Irritatie100 het volgende:
Mijn vrouw en ik hebben allebei dezelfde auto, met ongeveer dezelfde kilometerstand. De hare heeft rondom Vredesteins, de mijne heeft banden van een merk waar ik echt nog nooit van gehoord heb en het is echt bizar hoeveel strakker haar auto rijdt terwijl dat dus gewoon hetzelfde zou moeten zijn.

Conclusie: A-merk
:')
pi_220670607
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:28 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
:')
:')
pi_220670675
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:46 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ik blijf mij verbazen over wat voor auto´s mensen kopen :X
pi_220670679
Vooral voor de winter nemen wij wel gewoon betere banden.
Aangezien hier al gauw 4 maanden sneeuw ligt en vriest is dat echt geen luxe.
pi_220670764
Of je nou één kilometer per jaar rijdt of een miljoen kilometer, je hoeft maar 20 meter geen grip te hebben om naar de hemel te vertrekken.

Je hebt het niet over een A of B merk, je hebt het over een C of D merk met Imperials. Een B merk kan je op een auto met weinig kilometers in prima weersomstandigheden prima volstaan. Een Vredestein band bijvoorbeeld is meer dan prima in die situatie. Eigenlijk moet je ook niet over A of B merk spreken, het is eigenlijk Premium vs A merk in dit geval, maar laten we het niet te lastig maken.

En een auto die weinig rijdt op dergelijke wegen zal weinig slijtage van de banden hebben. Als je dat meerekent dan is maakt het allemaal sowieso geen snars uit qua kosten, maar je levert met een C of D merk wel ongelofelijk veel in op kwaliteit.

Je enige contact met de weg zijn je banden, dat is samen met de remmen echt het allerlaatste waar je op moet besparen. Die koppeling, uitlaat of bougies kan je prima voor budget keuzes gaan, dat levert je hooguit een kapotte motor of veel lawaai op. Als je niet voldoende kan remmen als het nodig is omdat je banden of remmen niet deugen dan levert dat met wat pech een monumentje langs de weg op.

Dus tenzij je graag van je vrouw af wil, geef die paar tientjes per band gewoon uit.
pi_220670768
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:24 schreef Irritatie100 het volgende:
Mijn vrouw en ik hebben allebei dezelfde auto, met ongeveer dezelfde kilometerstand. De hare heeft rondom Vredesteins, de mijne heeft banden van een merk waar ik echt nog nooit van gehoord heb en het is echt bizar hoeveel strakker haar auto rijdt terwijl dat dus gewoon hetzelfde zou moeten zijn.

Conclusie: A-merk
Hebben jullie ook altijd eenzelfde shirtje en broek aan? Of trekken jullie het ook door naar de schoenen en het hoofddeksel?
pi_220670772
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 21:47 schreef 215 het volgende:
Ik heb de 'af fabriek' banden onder mijn Inster laten vervangen omdat in diverse landen om ons heen vier seizoenen banden verplicht zijn in de winter. Koste wel wat moeite om niet versleten banden voortijdig weg te doen. Maar de Michelin Cross Climax rijden wel een stuk beter moet ik bekennen. Geen spijt van dus.
Een Inster zou ik juist voorzien van de allergoedkoopste Chinese banden die er zijn. Er is niemand bij gebaat dat die lelijkheid zich op de weg bevindt.
  dinsdag 28 april 2026 @ 12:01:49 #47
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_220670780
is HANKOOK een A of een B merk?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_220670794
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 april 2026 12:01 schreef junkiesietze het volgende:
is HANKOOK een A of een B merk?
B merk, maar wel een goed B merk wat mij betreft. Prima voor op een tweede auto met beperkt aantal kilometers.
pi_220670833
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:59 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Hebben jullie ook altijd eenzelfde shirtje en broek aan? Of trekken jullie het ook door naar de schoenen en het hoofddeksel?
Waarom daar stoppen? Ook gewoon dezelfde baan en dezelfde hobby's natuurlijk :7

De auto is dan weer puur toeval.
  dinsdag 28 april 2026 @ 12:43:30 #50
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_220670968
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 10:46 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Wat een hok.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')