abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220666822
Wat is jullie ervaring;
Zit er veel verschil tussen de A merk autobanden of de B merken die veelal uit China komen?

Zit je veel op de snelweg in diverse weersomstandigheden maak je per jaar veel kilometers is het antwoord logisch.
Hier gaat het echter om max 10.000 km per jaar, waarvan een groot deel stadsverkeer en af en toe eens een provinciale weg / snelweg.
En dan ook nog eens in auto waar geen pit in zit.

Waar heb jij zelf voor gekozen?
pi_220666839
Zit zeker verschil in.

Ik heb meestal Pirelli of Vredestein.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220666848
@TS dan zou ik de goedkoopste van een beetje merk alsnog kiezen. Chinees troep is echt dat. Troep. En het gaat wel om je eigen veiligheid.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220666856
Bespaar nooit op banden en remmen. Doe dat niet. Die paar tientjes moet je kunnen betalen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Redactie Frontpage maandag 27 april 2026 @ 18:47:30 #5
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220666871
Ligt een beetje aan je bandenmaat, en wat voor seizoen band je wil, qua prijs dan.

Ik zou zeker niet voor de goedkoopste gaan, maar als je een gangbare maat hebt scheelt het soms echt maar een paar tientjes tov Michelin bijvoorbeeld.

Er zit overigens nog een hoop tussen A-merk en Yingyong banden.
pi_220666878
Is toch een slechte reden, het aantal kilometers per jaar?
Een noodstop is een noodstop en dan wil je zsm stilstaan.
Of grip hebben bij zware regenval.

En als je minder km’s maakt kun je ook langer met je A merk banden.
Vakman pur sang
pi_220666884
Op die sporadische 80-weg kan zo maar iets gebeuren waarbij je of niet voldoende kan uitwijken of snel genoeg kan stoppen en dat kan het verschil tussen wel of geen letsel zijn. Die auto is maar een auto en totaal van ondergeschikt belang.

Banden koop je juist voor die momenten.

Ik zou echt bij de bekendere merken blijven.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220666914
Vredestein, Pirelli, Goodyear, Continental, Hankook, Michelin, Yokohama. Dat zijn de premiummerken.

Als het iets goedkoper maar nog steeds beter dan de rotzooi moet zijn kan je terecht bij merken als:
Faljen, Firestone, Uniroyal et cetera.


Blijf weg bij merken als:
Aptany, Atlas, Superia, Minerva, Westkapelle, Tristar en weet ik hoe ze allemaal heten tegenwoordig.

Ik snap dat je voor jouw gebruik geen premium banden neemt, maar neem er in godsnaam geen uit dat laatste rijtje.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220666936
Drie dingen waar je niet op wil bezuinigen: banden, schoenen, matrassen.
pi_220666951
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 18:58 schreef Farenji het volgende:
Vier dingen waar je niet op wil bezuinigen: banden, schoenen, matrassen en vrouwen *;
Fixed. Geen dank.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220666990
die chinese rommel zou eigenlijk niet te koop moeten zijn. dat ze aan de eisen voldoen is nog geen reden om die troep te laten monteren. of dat ze alleen goed presteren in de regen. wtf, en op droog wegdek weer niet.

als je daadwerkelijk financieel aan de grond zit pak dan een kort gebruikte tweedehands premium band.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 27 april 2026 @ 19:12:06 #12
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_220667000
Gewoon fatsoenlijke banden.
Michelin of Continental is misschien wat overkill voor in de stad rondtuffen, maar één fikse regenbui en je hebt snel spijt van je Linglongs. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 27-04-2026 19:20:10 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 27 april 2026 @ 19:12:31 #13
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220667004
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 19:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
die chinese rommel zou eigenlijk niet te koop moeten zijn. dat ze aan de eisen voldoen is nog geen reden om die troep te laten monteren. of dat ze alleen goed presteren in de regen. wtf, en op droog wegdek weer niet.

als je daadwerkelijk financieel aan de grond zit pak dan een kort gebruikte tweedehands premium band.
Hier ben ik het wel mee eens ja. Heb ooit LingLong eronder gehad, maar wat een ongeleid projectiel werd die wagen.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_220667034
Vaak hoor je van die oudjes of rendabelen dat ze toch niet zoveel rijden of het geld er niet voor over hebben en dan een totaal onbekend merk Chinese band kopen. Meer plastic dan rubber. Bij de eerste de beste regenbui of koud weer sta je overdwars. Doe dan gewoon je auto weg.

Toen ik een jaar of 19 was uit geld- en kennisgebrek ook eens voorbanden laten plaatsen van ¤60 per stuk. Nooit meer.
pi_220667062
A-merk voor leggen en B-merk achterop knallen, lekker driften _O_
pindazakje
pi_220667066
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2026 19:12 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Hier ben ik het wel mee eens ja. Heb ooit LingLong eronder gehad, maar wat een ongeleid projectiel werd die wagen.
Volgens mij waren het bij mij ook LingLongs ofzo die me echt angstig hebben gemaakt voor goedkope banden.
pi_220667078
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 19:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
die chinese rommel zou eigenlijk niet te koop moeten zijn. dat ze aan de eisen voldoen is nog geen reden om die troep te laten monteren. of dat ze alleen goed presteren in de regen. wtf, en op droog wegdek weer niet.

als je daadwerkelijk financieel aan de grond zit pak dan een kort gebruikte tweedehands premium band.
Een premiumband die zo goed als vlak is presteert nog beter dan een splinternieuwe Chinese budget band, dat klopt helemaal.
pi_220667157
A merk, wil zo veilig mogelijk onderweg zijn.
  maandag 27 april 2026 @ 19:41:10 #19
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220667231
Ik heb altijd een A merk, Continental, Michelin,
  maandag 27 april 2026 @ 19:43:47 #20
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220667262
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 18:58 schreef Farenji het volgende:
Drie dingen waar je niet op wil bezuinigen: banden, schoenen, matrassen.
Dit dus.
pi_220667425
Je koopt toch ook geen condooms op AliExpress?
Vakman pur sang
pi_220667577
A-merk doen. Het is echt verkeerde zuinigheid om op de banden te besparen.

Of je moet het toevallig leuk vinden om van iedere regenbui een uitdaging te maken en met 15 km/h de rotondes over te kruipen, omdat 'ie anders uitbreekt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_220667699
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2026 20:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Je koopt toch ook geen condooms op AliExpress?
Of bungeejumpen met een Temu bungeekoord van $4,99.
pi_220667760
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2026 20:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Je koopt toch ook geen condooms op AliExpress?
Is dit de reden dat er zo fucking veel Chinezen zijn?! :o
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220667955
Ik vroeg aan de apk keurmeester.
Als de auto afgekeurd word zoek dan maar een goede 2e hanse op de sloop. En zo geschied.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')