soms vaak?quote:Op maandag 27 april 2026 20:36 schreef capuchon_jongen het volgende:
Doe ik soms vaak hoor. De gierige Nederlander![]()
Op mijn werk werkt er een Nederlander. En die is toevallig of niet wat aan de zuinige kant. En de grappen volgen vanzelf natuurlijk
Tussen soms en vaakquote:
Nederlanders zijn ook vrij zuinig. Maar dat is niet echt uit gierigheid maar meer dat ze het maximale uit iedere euro willen persen. Daarom proberen ze op van alles te besparen als het kan.quote:Op maandag 27 april 2026 20:36 schreef capuchon_jongen het volgende:
Doe ik soms vaak hoor. De gierige Nederlander![]()
Op mijn werk werkt er een Nederlander. En die is toevallig of niet wat aan de zuinige kant. En de grappen volgen vanzelf natuurlijk
Ja, hallo. De meeste andere Vlamingen verstaan de West-Vlamingen al nietquote:Op dinsdag 28 april 2026 00:31 schreef Flory- het volgende:
Ter aanvulling : we wonen inmiddels al jaren echt heel erg graag in West-Vlaanderen.
Ze moeten soms wat aan mij wennen en andersom.
Nog wekelijks leer ik woorden bij waarvan ik eerder nooit heb gehoord.
Nou ben ik heel wat vlaams gewend als Zeeuws Vlaamse, maar toch kom ik hier dingen tegen van WTF!!!![]()
Ook regeltjes, bureaucratie etc. het is soms om te huilen en via dertig omwegen.
Grappen over hollanders anders dan gierig heb ik nooit gehoord.
Misschien doen ze dat pas als ik weg ben
Dat valt wel mee hoor, ze moeten natuurlijk wel een klein beetje moeite doenquote:Op dinsdag 28 april 2026 00:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, hallo. De meeste andere Vlamingen verstaan de West-Vlamingen al niet
Nee, dat valt niet meequote:Op dinsdag 28 april 2026 00:43 schreef Flory- het volgende:
[..]
Dat valt wel mee hoor, ze moeten natuurlijk wel een klein beetje moeite doen![]()
Ik versta ook niet alles van mijn buurvrouw die alleen plat dialect praat en zich niet aanpast.
Als ik zelf heel hard mijn best doe in de randstad, vragen ze of ik uit België kom.
Doe ik datzelfde in Vlaanderen, ben ik een hollandse
Berucht mwa, het kan onverstaanbaar zijn ja, vooral de ouderen die niet aanvoelen dat ze niet overal hun dialect kunnen praten. Zoals ik al zei, mensen moeten een beetje moeite doen, zich aanpassen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 00:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dat valt niet mee![]()
West-Vlaams is ook berucht onder de Vlamingen
Mijn Vlaamse kennissen over de jaren heen hadden écht zéér uitgesproken meningen over het West-Vlaams hoor, I kid you notquote:Op dinsdag 28 april 2026 00:52 schreef Flory- het volgende:
[..]
Berucht mwa, het kan onverstaanbaar zijn ja, vooral de ouderen die niet aanvoelen dat ze niet overal hun dialect kunnen praten. Zoals ik al zei, mensen moeten een beetje moeite doen, zich aanpassen.
Als je een gesprek voert met iemand uit een ander deel van vlaanderen dan pas je je taal een beetje aan.
Doe je dat niet dan is het gesprek snel klaar en kom je enigszins dommig over.
Het staat zo bekend, i know. Toch ligt het er maar net aan of de persoon zich kan/wilt aanpassen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 00:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mijn Vlaamse vrienden over de jaren heen hadden écht zéér uitgesproken meningen over het West-Vlaams hoor, I kid you not
Dat zie ik Filip en Mathilde niet doen inderdaadquote:Op dinsdag 28 april 2026 01:03 schreef spapaars het volgende:
Lang leve onze mooie Nederlandse koningin.
[ afbeelding ]
West vlaming hier. Soms vind ik da ambetant dat ze delen. De ene is bob en drinkt cola terwijl de andere Bacardi cola drinktquote:Op dinsdag 28 april 2026 00:10 schreef Flory- het volgende:
Mijn ervaring is dat de belgen/Vlamingen veel gieriger zijn dan de Nederlanders.
Ga hier in West-Vlaanderen eens met een groep uit eten en daarna afrekenen, wij zijn gewend de rekening te delen door het aantal personen.
Amai, dat had ik even fout gezien![]()
Er moest tot op de cent berekend worden wat er gegeten en gedronken was![]()
En een tip geven? Geen reactie dus dat hebben we zelf maar bijgelegd.
Het zal niet altijd en overal zo zijn, maar dit hebben we toch al meerdere keren meegemaakt.
En dan maar ouwehoeren over de hollanders die zo gierig zijn
Bestaan er ook Oost-Vlamingen? (of Zuid) (Noord)quote:Op woensdag 29 april 2026 22:32 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
West vlaming hier. Soms vind ik da ambetant dat ze delen. De ene is bob en drinkt cola terwijl de andere Bacardi cola drinkt
quote:Op donderdag 30 april 2026 12:25 schreef spapaars het volgende:
[..]
Bestaan er ook Oost-Vlamingen? (of Zuid) (Noord)
Hadden de Belgen maar wat meer doorzettingsvermogen getoond.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |