Bron: https://nos.nl/artikel/26(...)r-zware-knieblessurequote:Xavi Simons moet het WK missen. De middenvelder van het Nederlands elftal liep zaterdagmiddag een zware knieblessure op in het duel van zijn club Tottenham Hotspur met Wolverhampton Wanderers (0-1 zege) en wacht een lange revalidatie.
Na iets meer dan een uur spelen moest Simons per brancard het veld verlaten. Hij liep zijn knieblessure op in een duel met voormalig Feyenoord-verdediger Hugo Bueno. De 34-voudig international schreeuwde het meteen uit van de pijn.
De 23-jarige middenvelder is al jaren een vast gezicht in de selectie van het Nederlands elftal. Tijdens het EK in Duitsland in 2024 was Simons in de halve finale tegen Engeland nog belangrijk door de openingstreffer te maken. Het leverde Oranje alleen geen finaleplaats op.
Blessure Schouten
Door de afwezigheid van Simons wordt de spoeling op het Oranje-middenveld dunner. Eerder viel Jerdy Schouten ook al weg met een kruisbandblessure. Bondscoach Ronald Koeman heeft daardoor nog wat keuzes te maken.
Het WK voetbal begint op 11 juni. Nederland speelt de eerste wedstrijd op 14 juni tegen Japan, daarna neemt Oranje het in Groep F op tegen Zweden (20 juni) en Tunesië (26 juni).
vindt ikquote:Op maandag 27 april 2026 11:03 schreef Zorro het volgende:
Als dit betekent dat Koeman nu Taylor oproept vindt ik dit echt heel erg.
Doet t wel erg goed bij Lazio !quote:Op maandag 27 april 2026 11:03 schreef Zorro het volgende:
Als dit betekent dat Koeman nu Taylor oproept vindt ik dit echt heel erg.
Als je me zoekt dan zit ik ergens in een donker hoekje mezelf te schamen.quote:
Willem van Hanegem wordt ook gereanimeerd hoorde ik.quote:Op maandag 27 april 2026 15:31 schreef Durmada het volgende:
Wijnaldum erbij voor de broodnodige ervaring, probleem opgelost.
Die blijft ook thuis volgens Koemanquote:Op maandag 27 april 2026 15:31 schreef Durmada het volgende:
Wijnaldum erbij voor de broodnodige ervaring, probleem opgelost.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |