Ik vind hiervan dat het woord nikker niet meer van deze tijd is.quote:Op zondag 26 april 2026 12:09 schreef Keep_Walking het volgende:
Zoals velen weten wordt de N-Word vaak gebruikt in hiphop cultuur en tussen sommige zwarte Amerikanen onderling. De taboe is dat witte mensen het niet mogen zeggen en zwarte mensen wel. Wat vind je hiervan?
Wat vind je mis met het woord wit? Ik heb geen probleem met zwart genoemd worden.quote:Op zondag 26 april 2026 12:33 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik vind hiervan dat het woord nikker niet meer van deze tijd is.
Het woord neger is wat mij betreft prima. Maargoed, tegenwoordig ben je al een racist èn een nazi als je een donkergepigmenteerde gewoon een neger noemt.
In mijn optiek is daar niks mis mee; het is immers een neger. Dat is gewoon korter voor "een negroïde man". Niet beledigend verder.
Ow en met wit mogen ze ook optiefen.
Als ik het niet over zwarten mag hebben dan wens ik ook niet wit genoemd te worden. Zwartjoekels is dan weer niet de bedoeling.
Maargoed, dat is mijn mening.
Ik ben niet witquote:Op zondag 26 april 2026 12:48 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Wat vind je mis met het woord wit? Ik heb geen probleem met zwart genoemd worden.
Oneens.quote:Op zondag 26 april 2026 14:34 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wit om blanken aan te duiden is prima.
Zwart om zwarten aan te duiden is prima.
Wrmquote:
quote:
quote:
Een zwarte is ook niet zwart en die noemen we wel gewoon zwartquote:
https://youtube.com/shorts/2clJNKZLLuk?is=h33j1gJar36RZgTNquote:Op zondag 26 april 2026 12:09 schreef Keep_Walking het volgende:
Zoals velen weten wordt de N-Word vaak gebruikt in hiphop cultuur en tussen sommige zwarte Amerikanen onderling. De taboe is dat witte mensen het niet mogen zeggen en zwarte mensen wel. Wat vind je hiervan?
Dit is onlogisch, dat is onlogisch. Dus we gebruiken ze beide.quote:Op zondag 26 april 2026 18:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Een zwarte is ook niet zwart en die noemen we wel gewoon zwart
Wie zegt dat het onlogisch is?quote:Op zondag 3 mei 2026 18:41 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Dit is onlogisch, dat is onlogisch. Dus we gebruiken ze beide.
Jij vind het gehele spectrum aan diversiteit qua kleuren samenvatten in wit versus zwart logisch? Nog los van het feit dat het enorm polariserend is maar dat is een andere discussie.quote:
ik ook, als je daar niet tegen kan kom je maar vechtenquote:
Wit versus zwart? Wie zegt dat ik de woorden zie als een rassenstrijdquote:Op zondag 3 mei 2026 18:45 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Jij vind het gehele spectrum aan diversiteit qua kleuren samenvatten in wit versus zwart logisch? Nog los van het feit dat het enorm polariserend is maar dat is een andere discussie.
Lmaoquote:Op zondag 3 mei 2026 18:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wit versus zwart? Wie zegt dat ik de woorden zie als een rassenstrijd
🤨quote:
Ik zeg alleen nucca, dat mag wel.quote:Op zondag 26 april 2026 12:09 schreef Keep_Walking het volgende:
Zoals velen weten wordt de N-Word vaak gebruikt in hiphop cultuur en tussen sommige zwarte Amerikanen onderling. De taboe is dat witte mensen het niet mogen zeggen en zwarte mensen wel. Wat vind je hiervan?
Je vindt het racistisch om niet racistisch te mogen zijn? (lol)quote:Op dinsdag 5 mei 2026 11:57 schreef Kaneelstokje het volgende:
Dat een groep mensen iets wel mag, en de andere niet. Gebaseerd op hun afkomst en huidskleur.
Jeetje, wat moeilijk om hier een mening over te hebben!
Ik wil er best bruine tegen zeggen hoor.quote:Op zondag 26 april 2026 18:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Een zwarte is ook niet zwart en die noemen we wel gewoon zwart
Je zegt het zelf al. Ik ben dus blank. Dat is niet wit.quote:Op donderdag 7 mei 2026 10:57 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Jawel (althans ik ga er even vanuit dat je puur Nederlands en dus blank bent)
Jawelquote:Op donderdag 7 mei 2026 11:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al. Ik ben dus blank. Dat is niet wit.
Doe niet zo dom.quote:
Iemand individueel moet dat lekker zelf weten en maar boos gaan worden dan.quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:38 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Doe niet zo dom.
Als jij graag D66 en de NOS wilt napraten, moet je dat vooral doen, maar laat anderen lekler voor zichzelf bepalen hoe ze genoemd willen worden.
Ok dus een neger mogen we zwarte noemen en dat is ok, maar als ik nog gewoon blank genoemd wil worden dan kan dat niet.quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:50 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Iemand individueel moet dat lekker zelf weten en maar boos gaan worden dan.
Maar als jij zwart bent, dan ben je dat gewoon. En als je wit bent, ben je dat gewoon.
Wil je niet zo genoemd worden, ook al ben je het, tja moet jij weten.
Dan ben je bleekjesquote:Op zondag 26 april 2026 14:21 schreef StateOfMind het volgende:
Je bent wit als je met een kaartje om je grote teen in een koelcel ligt.
In alle andere gevallen is het blank.
De achtergrond van mijn fok is zwart. De letters zijn wit.quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:50 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Iemand individueel moet dat lekker zelf weten en maar boos gaan worden dan.
Maar als jij zwart bent, dan ben je dat gewoon. En als je wit bent, ben je dat gewoon.
Wil je niet zo genoemd worden, ook al ben je het, tja moet jij weten.
Neger is wel even wat anders dan blank/wit hequote:Op donderdag 7 mei 2026 14:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Ok dus een neger mogen we zwarte noemen en dat is ok, maar als ik nog gewoon blank genoemd wil worden dan kan dat niet.
Het is ook altijd gezeik met die anders-gepigmenteerden. Goddomme nog.
Wie bepaalt dat?quote:Op donderdag 7 mei 2026 14:50 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Neger is wel even wat anders dan blank/wit he
Neger is niet goed, maar zwarte wel?quote:Op donderdag 7 mei 2026 14:50 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Neger is wel even wat anders dan blank/wit he
Resumé van mijn vorige posts:quote:Op donderdag 7 mei 2026 14:50 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Neger is wel even wat anders dan blank/wit he
Vrouwen mogen elkaar (speels) slet noemen maar mannen mogen dat niet...quote:Op zondag 26 april 2026 12:09 schreef Keep_Walking het volgende:
Zoals velen weten wordt de N-Word vaak gebruikt in hiphop cultuur en tussen sommige zwarte Amerikanen onderling. De taboe is dat witte mensen het niet mogen zeggen en zwarte mensen wel. Wat vind je hiervan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |