Nou hij rijdt nu al een paar jaar mee in deze klasse dus kan je hem met recht een ervaren coureur noemen. Hij groeit niet. Als hij in de punten komt dan is het vrijwel nooit op eigen kracht maar door onheil bij anderen.quote:Op zondag 7 juni 2026 12:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vandaag 13e en best een degelijke race gereden![]()
Net zoals toch wel zo'n 95% van de Moto2-coureurs zal hij de MotoGP in principe niet halen gok ik (vergeet overigens niet dat hij nog altijd één van de jongsten is in de klasse), maar het is natuurlijk niet zo dat het óf MotoGP óf niks is. Hij is nog hartstikke jong, veel te vroeg om te denken dat hij niet een leuke carrière op kan zetten in de World Superbike-paddock (inclusief de Supersport), een mooie klasse in de British Superbike-paddock, misschien wel in de enduranceracerij, er is genoeg te racen buiten de Grand Prix' om.
Maar dat kan natuurlijk ook, het overgrote merendeel van de Moto3- en Moto2-coureurs is uiteindelijk gewoon niet goed genoeg voor de MotoGP. Alleen jij suggereerde dat hij misschien een baan moest gaan zoeken, terwijl het me wel bijzonder vroeg lijkt om zijn hele motorsportcarrière op te geven op zijn 20e, terwijl hij nota bene in elk geval goed genoeg is een beetje halverwege de Moto2 mee te rijden. Dan zijn er echt nog legio opties buiten de Grand Prix' voor je er misschien eens aan kunt denken om de hele boel op te gevenquote:Op zondag 7 juni 2026 13:31 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Nou hij rijdt nu al een paar jaar mee in deze klasse dus kan je hem met recht een ervaren coureur noemen. Hij groeit niet. Als hij in de punten komt dan is het vrijwel nooit op eigen kracht maar door onheil bij anderen.
Ik zag hem vandaag weer na een goede start even op plaats 10 rijden maar daarna kakte het weer aardig in en eindigt hij idd 13e dus netjes.
Maar ik meen al tijden te zien dat hij op zijn grens zit.
Misschien was ik wat te streng en heb je vast gelijk.quote:Op zondag 7 juni 2026 13:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar dat kan natuurlijk ook, het overgrote merendeel van de Moto3- en Moto2-coureurs is uiteindelijk gewoon niet goed genoeg voor de MotoGP. Alleen jij suggereerde dat hij misschien een baan moest gaan zoeken, terwijl het me wel bijzonder vroeg lijkt om zijn hele motorsportcarrière op te geven op zijn 20e, terwijl hij nota bene in elk geval goed genoeg is een beetje halverwege de Moto2 mee te rijden. Dan zijn er echt nog legio opties buiten de Grand Prix' voor je er misschien eens aan kunt denken om de hele boel op te geven
Maar geen enkele rijder wil in de WSBK of WSSP terechtkomen,quote:Op zondag 7 juni 2026 12:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vandaag 13e en best een degelijke race gereden![]()
Net zoals toch wel zo'n 95% van de Moto2-coureurs zal hij de MotoGP in principe niet halen gok ik (vergeet overigens niet dat hij nog altijd één van de jongsten is in de klasse), maar het is natuurlijk niet zo dat het óf MotoGP óf niks is. Hij is nog hartstikke jong, veel te vroeg om te denken dat hij niet een leuke carrière op kan zetten in de World Superbike-paddock (inclusief de Supersport), een mooie klasse in de British Superbike-paddock, misschien wel in de enduranceracerij, er is genoeg te racen buiten de Grand Prix' om.
quote:Op zondag 7 juni 2026 14:04 schreef heywoodu het volgende:
De hele top-3 van het kampioenschap op het asfalt
Ja, als je dan onderuit gaat, Martin zijnde, valt de schade in elk geval een beetje mee als je de nummers één en drie ook mee neemt
Dit is wel zéro points voor de Aprilia's.
Snap ik (ondanks dat het jammer is, want racen is overal mooi), maar het is nou eenmaal ook zo dat slechts een heel klein deel van de Moto3- en Moto2-coureurs de MotoGP haalt, de meesten komen daar nooit bij in de buurt. Dan kun je je hele carrière stoppen, of je kunt op een gegeven moment denken "Ja, MotoGP haal ik niet, maar racen vind ik nog steeds supertof, dus ik ga kijken waar ik nog wél kan blijven racen".quote:Op zondag 7 juni 2026 14:44 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Maar geen enkele rijder wil in de WSBK of WSSP terechtkomen,. Niemand begint zijn racecarrière met dat als einddoel. Daarom zie je ook veel Moto2-rijders die die overstap niet (willen) maken. Het is ‘te min’. Het is simpelweg niet waarvoor je het doet. En dan doel ik op WSBK, laat staan WSSP.
Moet van pappaquote:Op zondag 7 juni 2026 14:58 schreef ondeugend het volgende:
Ik zou niet mijn hele carrière in de achterste regionen willen rijden weer.
Enorm demotiverend wat mij betreft.
Ik adviseer een Lance Stroll ook te stoppen met wat hij nu doet trouwens.
Dat zou ik ook niet willen nee, daarom op een gegeven moment eens verder kijken als de lol in de huidige klasse er wel af is. Maar wie weet vindt zo'n Van den Goorbergh het gewoon nog hartstikke leuk om lekker halverwege in de Moto2 mee te karren he, wie zijn wij dan eigenlijk om te zeggen dat hij beter kan stoppen of een andere klasse gaan zoekenquote:Op zondag 7 juni 2026 14:58 schreef ondeugend het volgende:
Ik zou niet mijn hele carrière in de achterste regionen willen rijden weer.
Enorm demotiverend wat mij betreft.
Om plaats te maken voor een talent die nog wel kan groeien misschien?quote:Op dinsdag 9 juni 2026 13:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat zou ik ook niet willen nee, daarom op een gegeven moment eens verder kijken als de lol in de huidige klasse er wel af is. Maar wie weet vindt zo'n Van den Goorbergh het gewoon nog hartstikke leuk om lekker halverwege in de Moto2 mee te karren he, wie zijn wij dan eigenlijk om te zeggen dat hij beter kan stoppen of een andere klasse gaan zoeken
Maar als jij het zelf ergens naar je zin hebt, of zelf nog hoop hebt dat er groei in zit, dan ga je dat toch niet opgeven voor iemand die je totaal niet kent? Als hij nou een zitje bezet houdt en met een vertrek plaats zou maken voor, weet ik veel, een jonger broertje ofzo, ok, maar ik zou in zijn situatie echt met geen mogelijkheid mijn zitje opgeven voor een willekeurige Spanjaard of Italiaan als ik het zelf gewoon nog naar mijn zin heb. Dat zou echt een hele aparte sportmentaliteit zijnquote:Op dinsdag 9 juni 2026 13:43 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Om plaats te maken voor een talent die nog wel kan groeien misschien?
Dat geldt wat mij betreft ook voor een paar uit de F1. En andere klasses.
Een Ocon houdt ook al jaren een zitje bezet. Die kan best aardig rijden maar is geen Max, Kimi, Lewis.. zelfs geen Sainz of Norris.
Alex gaat gewoon prima. Bezig met herstel, soms (vaak?) zo’n neksteun om op foto’s etc.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 13:03 schreef Vlinder het volgende:
Weet iemand eigenlijk hoe het met Alex en Johann is?
Ideale rijder om iemand met een blessure te vervangenquote:Op zaterdag 20 juni 2026 15:22 schreef shiz het volgende:
Huh, Crashlow. Ik heb een tijdje niet gekeken, wist niet dat ze die weer uit de kast hadden getrokken.
The fuckquote:Op zaterdag 20 juni 2026 19:55 schreef ChipsZak. het volgende:
Bezzecchi geschorst voor morgen na een incident met een marshal,.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |