abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220654663
Zag deze Noorse delicatesse voorbij komen. Klinkt best lekker. Roggebrood met boter, ui, zout en versgemalen peper.

twitter


In Nederland hebben we ook zoiets toch? Volgens mij roggebrood met fruit en zout/peper, maar kom er niet op....
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220654679
Zoiets geven ze nog niet weg bij de voedselbank
  zaterdag 25 april 2026 @ 21:45:38 #3
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_220654725
In Nederland hebben we broodje kroket met mosterd

Klaar
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 25 april 2026 @ 21:59:59 #4
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220654834
Ipv boter zou rauw gehakt beter zijn. Filet Americain of zo.

[ Bericht 4% gewijzigd door Harvest89 op 26-04-2026 08:16:09 ]
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 25 april 2026 @ 22:00:46 #5
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220654842
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 21:38 schreef Mikeytt het volgende:
Zag deze Noorse delicatesse voorbij komen. Klinkt best lekker. Roggebrood met boter, ui, zout en versgemalen peper.

[ x ]

In Nederland hebben we ook zoiets toch? Volgens mij roggebrood met fruit en zout/peper, maar kom er niet op....
Zijn daar al aan het oefenen op het overleven van de derde wereldoorlog?
Huilen dan.
pi_220654907
Ik ben niet moeilijk met eten, maar dit lijkt me echt niet te vreten. Als de ui nog gebakken was zou ik het wel proberen, maar zo rauw? Nee.
pi_220655024
Ik herinner me het weer... roggebrood met radijs, zout en peper! Dat eten ze in Noord-Groningen
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220655031
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 22:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ben niet moeilijk met eten, maar dit lijkt me echt niet te vreten. Als de ui nog gebakken was zou ik het wel proberen, maar zo rauw? Nee.
Juist zo is het wel lekker denk ik. Zo houdt de ui een crunch en een beetje pit
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220655037
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 21:45 schreef Molo het volgende:
In Nederland hebben we broodje kroket met mosterd

Klaar
Roggebrood met radijs en zout/peper ook. :9
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220655472
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 21:59 schreef Harvest89 het volgende:
Ipv boter zou gehakt beter zijn. Filet Americain of zo.
Gadverdanme. Toch niet op roggebrood?! :r
  zaterdag 25 april 2026 @ 23:40:31 #11
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_220655494
Scandinaviërs en roggebrood, schei uit. Hier in Denemarken eten ze ook van alles en in allerlei gekke combinaties op hun 'Smørrebrød'. Sommige zijn prima te begrijpen (gepaneerde vis, rosbief oid.) maar er is er ook 1 met rauw ui en tomaat bijvoorbeeld. Of aardappel en radijs.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  zondag 26 april 2026 @ 01:12:25 #12
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220655856
Weet je wat @Mikeytt nodig heeft. Een dagreceptenboek topic
pi_220655973
Nou klinkt net zo lekker als geplette slakkensoep.
  zondag 26 april 2026 @ 08:15:02 #14
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220656177
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 23:36 schreef YoopY het volgende:

[..]
Gadverdanme. Toch niet op roggebrood?! :r
Dat is heerlijk met rauwe ui. Probeer het eens. c_/
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 26 april 2026 @ 12:36:22 #15
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220657923
quote:
6s.gif Op zondag 26 april 2026 01:12 schreef Friday12 het volgende:
Weet je wat @:Mikeytt nodig heeft. Een dagreceptenboek topic
Laat dat er nou al zijn:
CUL / Het FOK!-kookboek!
en
CUL / [FOK!-kookboek]Post hier je recepten en opmerkingen deel 2
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220657938
Het is dat ik geen roggebrood in huis heb, anders probeerde ik het wel. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220658163
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 23:40 schreef GotenSSJ het volgende:
Scandinaviërs en roggebrood, schei uit. Hier in Denemarken eten ze ook van alles en in allerlei gekke combinaties op hun 'Smørrebrød'. Sommige zijn prima te begrijpen (gepaneerde vis, rosbief oid.) maar er is er ook 1 met rauw ui en tomaat bijvoorbeeld. Of aardappel en radijs.
Nou... als het iemand is die weet hoe je roggebrood eet, dan zijn het de Scandi's wel :9

Probeer het eens met boter en radijs. Gaat echt een wereld open voor andere combinaties.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220658170
quote:
6s.gif Op zondag 26 april 2026 01:12 schreef Friday12 het volgende:
Weet je wat @:Mikeytt nodig heeft. Een dagreceptenboek topic
Ik heb serieus eens overwogen om een receptenboek te laten drukken voor eigen gebruik. Heb eorm veel eigen recepten digitaal.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220658188
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 23:36 schreef YoopY het volgende:

[..]
Gadverdanme. Toch niet op roggebrood?! :r
Vlees op roggebrood kan eigenlijk niet misgaan. In het dorp van mijn Oma eten ze ook haring op roggebrood. Of rosbief
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220659570
Rauwe ui met boter? Gadver :r
pi_220659608
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 13:21 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Nou... als het iemand is die weet hoe je roggebrood eet, dan zijn het de Scandi's wel :9

Probeer het eens met boter en radijs. Gaat echt een wereld open voor andere combinaties.
Ik eet roggebrood eigenlijk alleen 3 sneetjes dik en met jonge kaas òf goudkuipje smeerkaas.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  zondag 26 april 2026 @ 18:55:07 #22
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220659635
quote:
Nee alleen zijn eigen. Dan kan hij die ongeïnspireerde zooi bij zich houden _O-
  zondag 26 april 2026 @ 19:00:26 #23
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220659663
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 13:22 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Ik heb serieus eens overwogen om een receptenboek te laten drukken voor eigen gebruik. Heb eorm veel eigen recepten digitaal.
Goed voor als het koud is en je een brandhaard hebt :P
pi_220673673
Rauwe ui
Ekte boter
Peper&zout uit een molentje
Van Dijks roggebrood

Ik ben een enorme zeikerd qua eten, slagerij, kaasboer, groenteboer, aardappelboer, bakker, maar dit klinkt best lekker :)
Wel mijn uitje van mijn aardappelboer, boter van kerry en roggebrood van Van Dijks
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 13:26:55 #25
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220704222
Ok Van Dijk is het beste supermarkt roggebrood maar is niet heel consistent. Soms is het een stuk droger als een andere keer.
Sommige bakkers verkopen ook roggebrood van Van Dijk.

Bakkers die het zelf maken zijn bijvoorbeeld Leta in Veele en Meinds in Onstwedde. Het brood van Meinds is "gewoon" roggebrood maar dan veel lekkerder. Die van Leta heeft een hele bijzondere smaak, lekkerste die ik ooit heb gehad. Daar mag je me voor wakker maken.

Heb nog een pakje in de vriezer, die ga ik er nu uithalen :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220704869
In de originele post wordt gesproken over 'Whole grain bread'. Dat is volkorenbrood en geen roggebrood! Kan zijn dat het wel om roggebrood gaat maar dat de originele poster niet wist dat dat in het Engels 'rye bread' heet. Plaatje is te vaag om met zekerheid te zeggen waar de fout zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')