abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 april 2026 @ 10:15:08 #201
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220676561
quote:
Niet lawaaiig met al die treinen?
pi_220676653
quote:
Prijzig maar leuke cocktailbar bovenin het hotel :Y
pi_220676662
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 08:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij gaan binnenkort naar Fantasialand. Ik zie dat dat in de buurt is van Bonn, Duisburg en Keulen? Heeft iemand tips voor leuke dingen in de buurt?
Turks eten in de Keupstrasse in Keulen :9

Japans eten in de Japanse straat in Dusseldorf :9
pi_220676681
Ik verwachtte een hele toer om wat verkeerde telefoonnummers op onze reispapieren te kunnen laten aanpassen, maar na 5 keuzemenu's :') kreeg ik Carla en op een rustige manier was het zo gepiept!
Meteen mail gevraagd met de juiste info op dezelfde reispapieren, helemaal in 1x goed *G*

Carla van TUI _O_
pi_220676697
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 09:59 schreef Tele6 het volgende:
Goedemorgen.

10 uur geslapen vannacht.

Niet meer gesport gister.

Omdat B gister later uit werk was, had ik boodschappen gedaan en pakketjes van het pakketpunt gehaald. Daarna echt geen puf meer om nog iets te doen met m'n avond.

Vanavond beter.
Lekker 's avonds relaxt hangen op de bank voor een domme serie of met een lekker boek is ook fijn :*
pi_220676826
NiB alweer gedaan. Na de koffie een aarbeienplantexperiment (hep op feesboek gestaan)

* Aarbeizaadjes uit de aardbei pulken met een pincent.
* Ei leeg laten lopen, dakkie er dus af.
* In lege ei wat potgrond, daar de aardbeizaadjes inkiepen, nog een laagje grond erover, met spuitje beetje natmaken
* Zaadeibommetje in een grotere pot met aarde en af en toe water geven.

Benieuwd *G* :D

Later vanmiddag naar nieuwe tandarts :{ met een wandeling er achter aan, want deze nieuwe zit in het dorp op loopafstand. Enige voordeel tot nu toe, maar ik laat me verrassen :+
  woensdag 29 april 2026 @ 11:20:31 #207
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220676862
Voor 't eerst in jaren eens geen uitstel van aangifte inkomstenbelasting hoeven doen, maar 't gewoon vandaag rond gekregen.

Eindelijk eens een klein voordeeltje aan het enorme circus wat afronden nalatenschap pa heet.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220677071
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 10:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Niet lawaaiig met al die treinen?
Nog nooit wat van gehoord. Meestal zitten we aan de andere kant.
Maar ook eens op de 15e of 16e gezeten en zelfs de vette party in de cocktailbar niet gehoord.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220677293
Gister had g een mail gestuurd naar de wbv waarom het huurhuis tegenover ons al maanden leeg staat.

Lange uitgebreide mail terug van de directeur hemzelf, dat er 6 bewoners van 'de Ark' komen die elders weg moeten.
Prima uitleg en fijn voor die mensen dat ze een plek hebben ^O^

https://www.arkhaarlem.nl/
  woensdag 29 april 2026 @ 12:33:28 #210
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220677294
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 11:55 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nog nooit wat van gehoord. Meestal zitten we aan de andere kant.
Maar ook eens op de 15e of 16e gezeten en zelfs de vette party in de cocktailbar niet gehoord.
Lang niet meer in DD geweest, moet van de zomer weer eens een paar Alt gaan drinken bij Ürige en gaan eten bij A Tavola in de Wall Strasse, kwam ik toen ik daar nog woonde wekelijks. Maar goed dat is 26-20 jaar geleden
  woensdag 29 april 2026 @ 12:34:55 #211
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220677309
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 12:33 schreef Blues het volgende:
Gister had g een mail gestuurd naar de wbv waarom het huurhuis tegenover ons al maanden leeg staat.

Lange uitgebreide mail terug van de directeur hemzelf, dat er 6 bewoners van 'de Ark' komen die elders weg moeten.
Prima uitleg en fijn voor die mensen dat ze een plek hebben ^O^

https://www.arkhaarlem.nl/
Mooi dat er nog WBV zijn die hun maatschappelijke taak nog waarnemen
  Moderator woensdag 29 april 2026 @ 13:00:58 #212
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220677483
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 09:29 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Oh ja! Die gaat zeker op de shortlist.

De tips van @:borisz staan ook genoteerd.
De shortlist voor Duitsland dan :P
Ik hou echt van LaPaDu
In Essen (die in het Ruhrgebiet) heb je Zeche Zollverein, dat is ook echt gaaf. 28 juni ga ik er heen en doe een fototour op de Kokerei, dan kom je op plekken die anders afgesloten zijn.

Margarethenhöhe is ook leuk in Essen. Bijzonder stukje sociale woningbouw opgezet door mevrouw Krupp. Huizen zijn volgens mij allemaal monumenten, heel groen. Huren zijn betrekkelijk laag, maar daar staat tegenover dat wordt verlangd je tuin bij te houden. Geen tuinen met motorblokken of bankstellen of tegelvlaktes. Bovendien zag ik toen ik er was veel oldtimers en katten :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220677651
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 07:46 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Alleen dit al zou het fantastisch beter maken.
Maar als dat vorige keer wel was, begrijp ik minder waarom je teruggegaan bent.
Nou, op zich was het tot 22 uur en niet extreem hard. Maar vooral niet-compatibel met het dreumesritme. Nu we de lay-out van het hotel kenden, was het ook makkelijk te bedenken welk deel beter lag t.o.v. de muziek. Bij een nieuw hotel zou ik die info niet hebben. Dus dit was een verstandige keuze :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 29 april 2026 @ 13:31:52 #214
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220677801
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 13:00 schreef derLudolf het volgende:

[..]
De shortlist voor Duitsland dan :P
Ik hou echt van LaPaDu
In Essen (die in het Ruhrgebiet) heb je Zeche Zollverein, dat is ook echt gaaf. 28 juni ga ik er heen en doe een fototour op de Kokerei, dan kom je op plekken die anders afgesloten zijn.

Margarethenhöhe is ook leuk in Essen. Bijzonder stukje sociale woningbouw opgezet door mevrouw Krupp. Huizen zijn volgens mij allemaal monumenten, heel groen. Huren zijn betrekkelijk laag, maar daar staat tegenover dat wordt verlangd je tuin bij te houden. Geen tuinen met motorblokken of bankstellen of tegelvlaktes. Bovendien zag ik toen ik er was veel oldtimers en katten :P
De Bruinkolengroeves bij Lammersdorf, Hammbach en Garzweiler zijn ook een bezoek waard, een aantal gigantische afgravingen met de grootste machines ter wereld.
Fuggerei, in Augsburg, een sociaal woningbouwproject uit de middeleeuwen door de bankiers Fugge opgezet en bestaat nog steeds
  woensdag 29 april 2026 @ 14:45:23 #215
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220678198
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 11:14 schreef Blues het volgende:
NiB alweer gedaan. Na de koffie een aarbeienplantexperiment (hep op feesboek gestaan)

* Aarbeizaadjes uit de aardbei pulken met een pincent.
* Ei leeg laten lopen, dakkie er dus af.
* In lege ei wat potgrond, daar de aardbeizaadjes inkiepen, nog een laagje grond erover, met spuitje beetje natmaken
* Zaadeibommetje in een grotere pot met aarde en af en toe water geven.

Benieuwd *G* :D


Waarom zou je het eerst in een ei in de aarde doen en dat ei daarna in de aarde doen?

Als ik al zelf zaadjes uit een aardbei zou halen, zou ik die gewoon in de aarde strooien.
Spoilers!
pi_220678277
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 14:45 schreef Lucky_Strike het volgende:


Waarom zou je het eerst in een ei in de aarde doen en dat ei daarna in de aarde doen?

Als ik al zelf zaadjes uit een aardbei zou halen, zou ik die gewoon in de aarde strooien.
Iets met eierschaal geeft voeding verrijking ad grond zei het meisje op het filmpje. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 29-04-2026 15:11:03 ]
pi_220678301
Nieuwe tandarts, kaatje met een c, is aardig en relaxed *O* Blij met haar en de praktijk medewerkers.
Minder blij met de ontsteking en fistel :o bij afgebroken kies. Daar heeft ooit een tandarts 30jr geleden een wortelkanaalbehandeling gedaan. Dat hoeft niet opnieuw *O*
Verklaart wel de pijn, de verdikking en de vaak hoofdpijn.
Vrijdag a.s. schoonmaken, en 20 mei kijken hoe het er voor staat en plan van aanpak.
  Moderator woensdag 29 april 2026 @ 15:22:45 #218
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220678407
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 13:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
De Bruinkolengroeves bij Lammersdorf, Hammbach en Garzweiler zijn ook een bezoek waard, een aantal gigantische afgravingen met de grootste machines ter wereld.
Fuggerei, in Augsburg, een sociaal woningbouwproject uit de middeleeuwen door de bankiers Fugge opgezet en bestaat nog steeds
Skywalk Garzweiler is leuk ja
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 29 april 2026 @ 15:32:27 #219
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220678457
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 15:00 schreef Blues het volgende:

[..]
Iets met eierschaal geeft voeding verrijking ad grond zei het meisje op het filmpje. :D
Ok :D

Compleet gelul maar het is wel een lollig experiment. Ben benieuwd!

Fijn van de tandarts. Minder van de ontsteking en fistel, balen zeg.
Spoilers!
pi_220678869
Middag!

Fijn dat je goed geslapen hebt @Tele6 hier ook een goede nacht maar dan 6 uur, was ik ook al blij mee. Hopelijk is het op het werk goed gegaan en kan je het een tijdje wat rustiger aandoen.

Iew @@blues da’s niet fijn zo’n aanstaande behandelingen, maar als het dan over is, is het zo’n opluchting.
En wat mooi van de invulling van het huis.

Vandaag de eerste dag van de cursus “omgaan met dwingend en agressief gedrag” heel leerzaam maar best veel in het hoofd nu.
Op de terugweg dacht ik “even naar de fietsenmaker om wat lucht in de banden” was volgens hem geen overbodige luxe en het fietste heel anders naar huis, wat een verschil.

Nu even verzinnen wat ik straks ga eten, duik maar de vriezer in.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220678917
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 16:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Middag!

Fijn dat je goed geslapen hebt @:tele6 hier ook een goede nacht maar dan 6 uur, was ik ook al blij mee. Hopelijk is het op het werk goed gegaan en kan je het een tijdje wat rustiger aandoen.

Iew @@:blues da’s niet fijn zo’n aanstaande behandelingen, maar als het dan over is, is het zo’n opluchting.
En wat mooi van de invulling van het huis.

Vandaag de eerste dag van de cursus “omgaan met dwingend en agressief gedrag” heel leerzaam maar best veel in het hoofd nu.
Op de terugweg dacht ik “even naar de fietsenmaker om wat lucht in de banden” was volgens hem geen overbodige luxe en het fietste heel anders naar huis, wat een verschil.

Nu even verzinnen wat ik straks ga eten, duik maar de vriezer in.
Goeie cursus maar taal brengt ook probs mee natuurlijk!

Scheelt he! Banden op spanning *O*

Het is hier net avifauna tegenwoordig. 4 nesten van verschillende vogels, zingende Merels en consorten. Heerlijk met een biertje en een boek naar luisteren O+
pi_220679035
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 16:52 schreef Blues het volgende:

[..]
Goeie cursus maar taal brengt ook probs mee natuurlijk!

Scheelt he! Banden op spanning *O*

Het is hier net avifauna tegenwoordig. 4 nesten van verschillende vogels, zingende Merels en consorten. Heerlijk met een biertje en een boek naar luisteren O+
Taal is inderdaad een ding, maar alle deelnemers werken bij vwn dus taalfrustratie is ons niet onbekend :D
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 29 april 2026 @ 17:43:33 #223
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220679139
Ai Blues, sterkte alvast! Wel fijn dat de nieuwe tandarts goed is bevonden :Y

Hier weinig te melden, gewoon druk aan het werk as always. In ieder geval 1 van de 2 privégroepjes lijkt nu toch te gaan boeken, da´s wel fijn. En een interessante offerte-aanvraag gekregen, ook leuk. Nieuwe medewerker in gaan werken, intussen zo goed als alles overgezet naar het nieuwe systeem, dan kan hij aan de slag. En krijg ik meer tijd voor andere dingen O+ Hm, wel werkgerelateerd natuurlijk, want er staat nog zó veel op de to-do lijst...

En vanavond weer even laten zien dat ik de poker-koning ben :7 Vorige week gewonnen, toch mooi met... eh, een paar tientjes naar huis gegaan :P Inleg is een tientje ongeveer, gaat vooral om de lol natuurlijk.

Wie heeft er hier trouwens last van rook van die brand bj ´t Harde? Ziet er best heftig uit :{
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 29 april 2026 @ 17:54:26 #224
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220679205
Stom stom stom. Kalkoenpoten waren om 16:00 nog steeds niet ontdooid; dan kan ik stoven en sudderen wat ik wil, maar die zijn natuurlijk nooit fijn gaar en zacht rond het avondeten.

Dan maar even iets erbij verzinnen, en deze naar morgen schuiven...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220679207
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 15:04 schreef Blues het volgende:
Nieuwe tandarts, kaatje met een c, is aardig en relaxed *O* Blij met haar en de praktijk medewerkers.
Minder blij met de ontsteking en fistel :o bij afgebroken kies. Daar heeft ooit een tandarts 30jr geleden een wortelkanaalbehandeling gedaan. Dat hoeft niet opnieuw *O*
Verklaart wel de pijn, de verdikking en de vaak hoofdpijn.
Vrijdag a.s. schoonmaken, en 20 mei kijken hoe het er voor staat en plan van aanpak.
Fijn dat ze allemaal aardig zijn :)
En hopelijk helpt de behandeling.


Hier is het op een of andere manier weer een drukke week geworden. Alle avonden wel afspraken, wel leuke maar toch dat was niet helemaal de planning :+

Vanavond op bezoek bij een brouwerij om te kijken of we daar kleine batches willen laten brouwen.
Morgen afspreken met een groepje van het brouwgilde om beer en foodpairings uit te proberen.
Vrijdag dan naar de clubavond om die beer en foodpairing te presenteren.
En in het weekend weer veel afspraken met vrienden en familie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')