abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220654535
pi_220654596
Gezellig @Blues heb nog 2 oranje tompoezen om te delen
We have far more in common than that which devides us..
pi_220654747
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 22:33:57 #5
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220655080
De chocoladerepen met hazelnoot en rozijnen die je in Duitsland koopt bevatten helaas ook rum ;( Jammer, ik had zin in een lekker stukje chocolade. Rum vind ik echt vieze smaak.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220655412
Morgenavond gaan we voor ons weer een nieuw restaurant in de Efteling uitproberen. Ben benieuwd, ik lees vooral veel klachten dat het allemaal erg lang duurt.
pi_220655450
Wij keken Yvet v Boven in Ierland en deze messenmaker _O_

https://www.fingalfergusonknives.com/store
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 23:44:28 #8
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220655518
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 23:24 schreef Sarabi het volgende:
Morgenavond gaan we voor ons weer een nieuw restaurant in de Efteling uitproberen. Ben benieuwd, ik lees vooral veel klachten dat het allemaal erg lang duurt.
Als er veel over wordt geklaagd kun je toch beter geld in de sloot gooien, zie je het tenminste nog wegdrijven :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220655972
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 23:44 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Als er veel over wordt geklaagd kun je toch beter geld in de sloot gooien, zie je het tenminste nog wegdrijven :P
We hebben geen haast dus als de enige klacht is dat het traag is dan komt het wel goed.

Sowieso klagen mensen graag over alles in en om de Efteling online, als we daar naar zouden luisteren zouden we er nooit meer komen.
pi_220656351
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 23:31 schreef Blues het volgende:
Wij keken Yvet v Boven in Ierland en deze messenmaker _O_

https://www.fingalfergusonknives.com/store
Mogge

Ik kijk nu, maar wat een prijzen :o

En ook succes vandaag (en sterkte want het zal ook best moeilijk zijn af en toe) @Blues mooie foto's maken maar dat gaat vast goedkomen

[ Bericht 12% gewijzigd door Kaatje1 op 26-04-2026 09:26:31 ]
We have far more in common than that which devides us..
pi_220656881
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 04:23 schreef Sarabi het volgende:

[..]
We hebben geen haast dus als de enige klacht is dat het traag is dan komt het wel goed.

Sowieso klagen mensen graag over alles in en om de Efteling online, als we daar naar zouden luisteren zouden we er nooit meer komen.
Reviews zijn subjectief.
Als je een verwachting had om 'ff snel' een hapje te doen, duurt het lang.
Personeelstekort kan ook een reden zijn, doe je niks aan.
Zelf wat meer sturen en de medewerkers roepen/een seintje geven helpt ook.
pi_220656886
Zometeen weg voor de fotoshoot van M en haar dochters. Ik heb er slecht van geslapen :O
pi_220657154
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 10:06 schreef Blues het volgende:

[..]
Reviews zijn subjectief.
Als je een verwachting had om 'ff snel' een hapje te doen, duurt het lang.
Personeelstekort kan ook een reden zijn, doe je niks aan.
Zelf wat meer sturen en de medewerkers roepen/een seintje geven helpt ook.
Dat denk ik ook :Y

quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 10:07 schreef Blues het volgende:
Zometeen weg voor de fotoshoot van M en haar dochters. Ik heb er slecht van geslapen :O
Succes en sterkte :*
pi_220657533
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 10:07 schreef Blues het volgende:
Zometeen weg voor de fotoshoot van M en haar dochters. Ik heb er slecht van geslapen :O
Sterkte met de zware taak.

Experiment n.a.v. onlangs wat er allemaal in de vriezer kan.
Met ACHT oranje tompoucen in huis heb ik een doos met vier in de vriezer gezet w/
  zondag 26 april 2026 @ 12:27:51 #15
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220657862
Ik zie oranje verschijnen.. nog niet gewend aan koningsdag hoor..

Hier trammelant in het dierenrijk.. alsin 3 uur geleden werd er op 500m een groep van 4 wolven gezien.. op klaarlichte dag.. dus de wolf omheining voor de schapen wordt nu in de komende week super snel uit de grond gestoomd geloof ik :X }:|

Gelukkig kunnen we wel van de gemeente een financiële bijdrage krijgen daarovoor :X
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_220658007
Wat een schrik @Barreltje En dan ook meteen vier. Kunnen jullie de schapen ‘s nachts binnen halen?
We have far more in common than that which devides us..
pi_220658436
Shoot gelukt. Haal spoiler straks weer weg.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga nu maar ff een stuk lopen :% ;)

[ Bericht 29% gewijzigd door Blues op 26-04-2026 20:54:17 ]
  zondag 26 april 2026 @ 14:26:42 #18
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220658471
Blues :*
Spoilers!
pi_220658495
Nou ja, stuk getypt voor @Blues maar Fok heeft hikjes.

Moest vandaag aan je denken, die steen is zo begrijpelijk. Wat waardevol dat ze jou heeft gevraagd om dit te doen en ook dat jij het voor haar hebt kunnen doen :*
We have far more in common than that which devides us..
pi_220658516
Ik dacht vooraf 'ach dat kaal, ik heb ook wel eens heel kort getondeust, hoe erg kan het zijn'. En ik had voor de eerste chemo ook al de tondeuse superkort eroverheen gehaald.
Maar behalve dat het uitvallen dus pijn doet en je hoofdhuid daarna ook raar gevoelig blijft, is het niet tondeuse of scheerkaal maar echt haarloos blinkend bijna spiegelend kaal. Viel me zo tegen, dat ik tegen mijn eigen verwachting in onder geen enkele voorwaarde buiten de deur zonder muts gezien wilde worden.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220658736
@Blues :* wat fijn dat je dit voor hen hebt kunnen doen. En wat heftig tegelijk.
pi_220658945
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2026 14:45 schreef Vanyel het volgende:
Ik dacht vooraf 'ach dat kaal, ik heb ook wel eens heel kort getondeust, hoe erg kan het zijn'. En ik had voor de eerste chemo ook al de tondeuse superkort eroverheen gehaald.
Maar behalve dat het uitvallen dus pijn doet en je hoofdhuid daarna ook raar gevoelig blijft, is het niet tondeuse of scheerkaal maar echt haarloos blinkend bijna spiegelend kaal. Viel me zo tegen, dat ik tegen mijn eigen verwachting in onder geen enkele voorwaarde buiten de deur zonder muts gezien wilde worden.
Naar ook dat t zo pijn doet, raar voelt.
Snap goed dat je daar niet mee naar buiten wilde. Ook rot om te exposen aan/voor kinderen/vrouw?

Ex had na paar kuren ook echt nergens haar meer, wenkbrauwen, armen, benen, schaamhaar.
Maar als man is t mss minder erg.

M. krijgt 3 soorten chemo in 1. Er was zo'n icecap aangeboden, maar ze gaat dat niet doen.
  zondag 26 april 2026 @ 17:35:24 #23
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220659054
Heel heftig Blues, maar ook heel mooi, erg dubbel... En FOK! hikt inderdaad, irritant.

Of misschien wel beter, kan ik weer aan het werk. Want vanavond vroeg naar bed: vannacht om 3 uur begon Willem opeens te blaffen (slaapt binnen uiteraard), doet ie anders nooit. Ik hoorde ook een auto, dus snel op de camara kijken, zie ik een auto langzaam voorbij rijden en het léék (maar de weg is niet duidelijk te zien, ´s nachts al helemaal niet) alsof hij remde en het gras indraaide, met de koplampen richting het hek en de treinrails (waardoor de dieven vorige keer zijn binnengekomen). Dus een app gestuurd naar de SOS buurtapp en ook gelijk naar de "beveiliging" van het dorp, die kwamen redelijk snel langs. Bleek uiteindelijk niets te zijn, zag later op de andere camara dat die auto gewoon de hoofdweg is opgereden en de wijk uit. Naja, kennelijk viel het me toch iets zwaarder dan ik wilde toegeven, die gewapende overval :@
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator zondag 26 april 2026 @ 17:41:45 #24
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220659079
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2026 14:45 schreef Vanyel het volgende:
Ik dacht vooraf 'ach dat kaal, ik heb ook wel eens heel kort getondeust, hoe erg kan het zijn'. En ik had voor de eerste chemo ook al de tondeuse superkort eroverheen gehaald.
Maar behalve dat het uitvallen dus pijn doet en je hoofdhuid daarna ook raar gevoelig blijft, is het niet tondeuse of scheerkaal maar echt haarloos blinkend bijna spiegelend kaal. Viel me zo tegen, dat ik tegen mijn eigen verwachting in onder geen enkele voorwaarde buiten de deur zonder muts gezien wilde worden.
Was er geen hoofdhuidkoeling mogelijk, of is dat inmiddels alweer achterhaald? Dat had m'n ma destijds, 2014, en dat werkte best goed
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220659098
Oh ja… w/ *O* w/

Vandaag is mijn Twintigjarig FoK! jubileum.
pi_220659107
Goed gedaan @Blues _O_

Buurvrouwen hadden ieder vooraf gelijk een pruik uitgezocht.
Duurde even voordat ik het doorhad. En dan eerder omdat zij het vertelden.
  Moderator zondag 26 april 2026 @ 17:46:25 #27
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220659119
Haarwerk, een pruik draag je met carnaval :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220659183
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2026 17:46 schreef derLudolf het volgende:
Haarwerk, een pruik draag je met carnaval :P
Je hebt gelijk. Excuus. 💐 Het is haarwerk.

Stomme site stotters. ~O>
  zondag 26 april 2026 @ 18:17:30 #29
63722 z80
I fink you freaky
pi_220659286
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2026 16:36 schreef Blues het volgende:

[..]
Naar ook dat t zo pijn doet, raar voelt.
Snap goed dat je daar niet mee naar buiten wilde. Ook rot om te exposen aan/voor kinderen/vrouw?

Ex had na paar kuren ook echt nergens haar meer, wenkbrauwen, armen, benen, schaamhaar.
Maar als man is t mss minder erg.

M. krijgt 3 soorten chemo in 1. Er was zo'n icecap aangeboden, maar ze gaat dat niet doen.
Waarom zou het voor een man anders zijn?
Je uiterlijk en het gevoel van/op je huid veranderd in een paar dagen compleet.
Niet alleen een gladde kop, maar al het haar valt uit. Geen wenkbrauwen en wimpers meer en geen haar op de armen. Je ziet er meteen anders uit.
Daarbij weet direct iedereen dat je aan de chemo. Verstoppen gaat niet meer.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 april 2026 @ 18:21:28 #30
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220659292
Bloes :*

Voor morgen nog even mn AWD-kaart verlengd, moest nog even gebeuren :P. Koningsdag kan me toch half gestolen worden. Ik ga voor 20km omgeving De Zilk.

[ Bericht 20% gewijzigd door borisz op 26-04-2026 18:28:48 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220659969
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2026 16:36 schreef Blues het volgende:

[..]
Naar ook dat t zo pijn doet, raar voelt.
Snap goed dat je daar niet mee naar buiten wilde. Ook rot om te exposen aan/voor kinderen/vrouw?
Vooral de kinderen vonden het oncomfortabel. Best onhandig, want die muts zat ook best vervelend.
Mijn wenkbrauwen en wimpers gingen pas stom doen toen de kuren allang afgelopen waren.
quote:
M. krijgt 3 soorten chemo in 1. Er was zo'n icecap aangeboden, maar ze gaat dat niet doen.
Ugh, ik had er 2 en dat was al dikke kak.
Mij werd verteld dat die ice cap bij de mijne ook zo'n beetje 3 procent kans had op het gewenste effect.

Het kost ook zoveel extra investering, zo'n ding. Eerder in t zkh zijn, langer blijven, hele tijd oncomfortabel koud tot pijnlijk, risico op stevige hoofdpijn ervan.
Ik snap haar wel :Y
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220659975
:* voor allen die te dicht bij chemo in de buurt gekomen zijn
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220660000
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2026 17:41 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Was er geen hoofdhuidkoeling mogelijk, of is dat inmiddels alweer achterhaald? Dat had m'n ma destijds, 2014, en dat werkte best goed
Werkt niet bij elke chemo even goed dus een ik had een gemene.
Tevens geen zin om zo veel extra te investeren voor zo'n kleine kans op succes.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220660017
Ben er even heel stil van
We have far more in common than that which devides us..
pi_220660226
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 19:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Ben er even heel stil van
Van het chemogebabbel of?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220660336
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2026 20:11 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Van het chemogebabbel of?
Van wat jij (en anderen) hebben moeten doorstaan of door moeten gaan.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220660557
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2026 19:40 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Vooral de kinderen vonden het oncomfortabel. Best onhandig, want die muts zat ook best vervelend.
Mijn wenkbrauwen en wimpers gingen pas stom doen toen de kuren allang afgelopen waren.
[..]
Ugh, ik had er 2 en dat was al dikke kak.
Mij werd verteld dat die ice cap bij de mijne ook zo'n beetje 3 procent kans had op het gewenste effect.

Het kost ook zoveel extra investering, zo'n ding. Eerder in t zkh zijn, langer blijven, hele tijd oncomfortabel koud tot pijnlijk, risico op stevige hoofdpijn ervan.
Ik snap haar wel :Y
Heb je ook van die bandana's geprobeerd? En hoe is het aangroeien nu?

De kinderen van M. liepen de kamer uit bij dit onderwerp.
pi_220660578
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 18:17 schreef z80 het volgende:

[..]
Waarom zou het voor een man anders zijn?
Je uiterlijk en het gevoel van/op je huid veranderd in een paar dagen compleet.
Niet alleen een gladde kop, maar al het haar valt uit. Geen wenkbrauwen en wimpers meer en geen haar op de armen. Je ziet er meteen anders uit.
Daarbij weet direct iedereen dat je aan de chemo. Verstoppen gaat niet meer.
Omdat er heel veel meer mannen al kaal zijn uit vrije wil, je dat heel vaak ziet.

Wedervraag, niet om vervelend te doen, maar waarom moet je je verstoppen.
pi_220660603
Ik had oranje bossche bollen gekocht. Had toch beter oranje tompoesen kunnen kiezen :P
  zondag 26 april 2026 @ 21:00:07 #40
63722 z80
I fink you freaky
pi_220660648
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2026 20:52 schreef Blues het volgende:

[..]
Omdat er heel veel meer mannen al kaal zijn uit vrije wil, je dat heel vaak ziet.

Wedervraag, niet om vervelend te doen, maar waarom moet je je verstoppen.
Kaal uit vrije wil is anders dan chemo kaal. Tenzij je in bad gaat met ontharingsmiddel.

Uit ervaringen uit mijn omgeving.
Omdat je niet telkens wil uitleggen wat er aan de hand is. Een zo "normaal" mogelijk leven lijden.
En niet nagekeken worden of bijvoorbeeld met sporten de vraag krijgen of dit wel verantwoord is.
Ja je bent ziek. Maar dat hoeft niet als uithangbord met neon letters boven je hoofd te zweven.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_220660770
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 21:00 schreef z80 het volgende:
Maar dat hoeft niet als uithangbord met neon letters boven je hoofd te zweven.
De meeste mensen kijken helemaal niet zo krek. Of in elk geval niet naar een kaal mannenhoofd. Een kaal vrouwenhoofd trekt bekijks, spiegelend kaal of stoppels maakt dan weer niet echt uit (en het bekijks uit zich in negeren. Een haarloze vrouw wordt actief niet-gezien.)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator zondag 26 april 2026 @ 21:34:15 #42
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220660797
Dat doet natuurlijk niet af hoe een man zich er bij voelt. Of ie nou bekijks trekt of niet.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 26 april 2026 @ 21:45:10 #43
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220660851
Hartje onder de riem voor Vanyel.
Ik lees hier nog regelmatig en dan lees ik tussen je soms stoere woorden door hoe je worstelt met wat je overkomen is en de gevolgen daarvan. En dat lijkt me niet meer dan normaal…

Mijn eega heeft 2 keer kanker gehad en heeft 2 keer haar haar compleet verloren na chemo en bestraling. De eerste keer was er nog geen ice cap, de tweede keer wel. Maar die heeft ze toen afgewezen. Wel heeft ze toen een pruik/haarwerk/whatever (who cares??) aangeschaft en die heeft ze een half jaar gedragen, totdat haar eigen haar weer enigszins in een model te krijgen was.
Nu is alles weer zoals voorheen, maar dat heeft na de laatste keer even geduurd.

Zelf ben ik al vanaf mijn 13e vrijwel haarloos, destijds geheel vrijwillig en later min of meer noodgedwongen ook weer, geholpen door de natuur. Ik heb qua haardracht echter nooit een vergelijk gemaakt met mijn eega.
Voor haar was er geen keuze, ik had die keuze wel…
pi_220660871
Voelt niet helemaal oke om door dit onderwerp heen te praten maar het eten was erg geslaagd bij het restaurant in het Efteling Wonder Hotel.
En zeker niet traag, halverwege hebben we zelfs aangegeven dat het iets trager mocht.
Verder waren de porties wel erg groot, dus de volgende keer minder bestellen :+

Ze serveren daar ook Efteling bier (in het park niet) dus die ook voor het eerst kunnen proeven. Zoals verwacht allemansvrienden en niet echt heel bijzonder bier.
pi_220660921
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2026 21:34 schreef derLudolf het volgende:
Dat doet natuurlijk niet af hoe een man zich er bij voelt. Of ie nou bekijks trekt of niet.
Dat klopt natuurlijk :Y
En het is kut met peren, chemo, en kaalheid.

Maar het idee dat iedereen het ziet zit vooral in het hoofd van de bekekene.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220661217
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2026 20:49 schreef Blues het volgende:

[..]
Heb je ook van die bandana's geprobeerd? En hoe is het aangroeien nu?

De kinderen van M. liepen de kamer uit bij dit onderwerp.
Nee, ik had mutsen. Van die dunne sporty dingen met zo min mogelijk textuur. Het begon een paar weken na de chemo weer te groeien en op mijn hoofd was het al heel snel weer net zo'n dikke bos als het was. Alleen 1 stukje wenkbrauw is weggebleven.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220661227
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 21:00 schreef z80 het volgende:
En niet nagekeken worden of bijvoorbeeld met sporten de vraag krijgen of dit wel verantwoord is
Ik heb regelmatig chemoënd en al met muts in de sportschool gezeten maar er heeft nooit iemand gevraagd of dat wel verantwoord was. Is dat een ding?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220661236
quote:
7s.gif Op zondag 26 april 2026 21:45 schreef MadMaster het volgende:
Nu is alles weer zoals voorheen, maar dat heeft na de laatste keer even geduurd
Dat lijkt me wel kak, dat je van het hele gedoe af bent en dan een hele tijd nog met geen of half haar zit.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220661273
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2026 22:52 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nee, ik had mutsen. Van die dunne sporty dingen met zo min mogelijk textuur. Het begon een paar weken na de chemo weer te groeien en op mijn hoofd was het al heel snel weer net zo'n dikke bos als het was. Alleen 1 stukje wenkbrauw is weggebleven.
Dat is cool en hip, stukje missing wenkbrauw ;)
pi_220661312
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2026 23:07 schreef Blues het volgende:

[..]
Dat is cool en hip, stukje missing wenkbrauw ;)
Niet op die manier helaas :'(
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220661349
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2026 23:15 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Niet op die manier helaas :'(
:'( :*
  Moderator maandag 27 april 2026 @ 00:46:52 #52
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220661630
Bekijk deze YouTube-video

_O- _O- _O-
537% / 47% van de Amerikanen (afhankelijk van de methode) zal dit ook nog geloven.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 april 2026 @ 06:19:20 #53
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220661895
Gefeliciteerd met Willy w/
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220662359
Goedemorgen :W
Tijd voor nog een dagje Efteling, benieuwd wat Koningsdag met de drukte doet.
Gisteren was het bijzonder rustig voor een zondag in de vakantie.
pi_220662435
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 09:04 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen :W
Tijd voor nog een dagje Efteling, benieuwd wat Koningsdag met de drukte doet.
Gisteren was het bijzonder rustig voor een zondag in de vakantie.
Ik ben benieuwd naar de drukte, veel plezier!

Vrijdag was het ook heel goed te doen voor inderdaad vakantie en het mooie weer.
Spoilers!
  maandag 27 april 2026 @ 09:45:04 #56
63722 z80
I fink you freaky
pi_220662735
Morgen.
Eerste bak koffie achter de kiezen. Ton wasgoed draait,
Misschien straks nog met de fiets naar Nijmegen, bij Amazing Oriental langs. Zo niet dan de gft bak weer vullen met braam. Deze is reeds gekortwiekt maar de zooi moet nog weg.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_220662780
Mogge!

Fijne Koningsdag allemaal

Vanochtend was het, letterlijk, zwaar wakker worden (ze woont vandaag 13 jaar hier)

We have far more in common than that which devides us..
  Moderator maandag 27 april 2026 @ 09:57:27 #58
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220662805
Mogguh, beetje uitgeslapen, naar de bouwhandel, Genossenschaft en bakker geweest. Nu ontbijt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220663178
Is het al druk in Dokkum?
Bijtijds de tompoucen uit de vriezer, straks verse belegde broodjes halen.
Hopelijk, want niet bijtijds bedacht dat het vandaag Koningsdag is en veel dicht. Daarna tanken en op naar Bieb collega.
Uitgesteld samen naar Koningsdag kijken.

Veel Oranje plezier vandaag w/ Utrecht is al vol, las ik.

Feli Kaatje met je huisgenoot 🎉
pi_220663190
Mogge!
Verkoudheid heeft goed doorgezet. Holtes vol, druk op mn tanden, keelpijn, niesen (wat dan weer pijn doet in holtes en keel) en hoesten (ook weer pijn in keel). Ik hoop dat vandaag het ergste punt is en het vanaf morgen weer weg trekt :Y

Nu lekker op de bank. Als buurbaby wakker wordt ga ik met buurvrouw richting een kindervrijmarkt wat verder weg van het centrum, waar andere buurvrouw en buurmeisje en nog 3 paar buren met kindjes(s) nu al heen gaan. Even eruit is wel lekker, en dan na de lunch lekker dutje op de bank denk ik :+

@Kaatje1 O+

Binnenstad hier was gisteravond al snel vol, het is er eigenlijk altijd voller dan ik prettig vind :+ dus ik kom al jaren niet in de buurt vh centrum op koningsdag.
pi_220663442
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2026 09:16 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd naar de drukte, veel plezier!

Vrijdag was het ook heel goed te doen voor inderdaad vakantie en het mooie weer.
Thanks!
Vandaag is het wel erg druk.

Maar we vermaken ons wel :D
pi_220663549
Mogguh!

Tv kijken, tussendoor sporten (OMG ik sport op een feestdag :D ) wellicht even de markt over, (uitgestelde) administratie doen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 27 april 2026 @ 11:29:40 #63
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220663608
Fieruljeppende Oranje gespot

En interviews met een prins, dan is je aanheft als NOS-vertegenwoordiger: "Hee!"
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 27 april 2026 @ 11:32:24 #64
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220663628
ohja koningsdag. ik ging de gemeente bellen.. die namen natuurlijk niet op :+ :B
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  maandag 27 april 2026 @ 11:32:45 #65
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220663633
quote:
7s.gif Op maandag 27 april 2026 11:32 schreef Barreltje het volgende:
ohja koningsdag. ik ging de gemeente bellen.. die namen natuurlijk niet op :+ :B
De Deense niet ?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220663698
Ik fietste even heen en weer naar de supermarkt en dat was voorlopig wel genoeg :+ dus ik lig lekker op de bank met Koningsdag op tv. Misschien straks alsnog naar de kindervrijmarkt, misschien niet. Ligt aan of ik even kan slapen zo, denk ik.

Veel plezier @Sarabi!
En alle anderen met plannen ook veel plezier!
  maandag 27 april 2026 @ 11:38:27 #67
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220663699
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 11:32 schreef fietsie het volgende:

[..]
De Deense niet ?
Nederlandse natuurlijk..
w/
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  maandag 27 april 2026 @ 11:39:04 #68
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220663710
Ik vind koningsdag maar stom want fiets is stuk, en de fietsenmaker dicht :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 27 april 2026 @ 11:47:18 #69
63722 z80
I fink you freaky
pi_220663803
Inmiddels 14 graden buiten en zon. Dus zonder jas op pad. Als de wasmachine eens op schiet dan kan ik de ton leeg halen en de fiets van stal.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator maandag 27 april 2026 @ 11:53:20 #70
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220663875
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 11:39 schreef fietsie het volgende:
Ik vind koningsdag maar stom want fiets is stuk, en de fietsenmaker dicht :P
Hier was de fietsenmaker geopend :P Donderdag niet.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 27 april 2026 @ 11:54:32 #71
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220663891
Prinses billenbroekje steelt wel de show. (niet mijn woorden; puber vond wat van de kledingkeuze :P)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 27 april 2026 @ 12:05:42 #72
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220664046
Zo, lunch zit er op, nu lekker een Siesta
pi_220664116
Moest net zo lachen. Vrouw wilde zo graag Maxima een hand geven maar die liep door, de hand van WA negeerde ze :D
We have far more in common than that which devides us..
pi_220664409
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 11:15 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Thanks!
Vandaag is het wel erg druk.

Maar we vermaken ons wel :D
[ link | afbeelding ]
_O_

Ik zit in een park vrienden te supporten die pizza's verkopen aan hun wijkgenoten. Wat een hitte, ik zit weg te schroeien hier :o
Spoilers!
pi_220664457
Jammer van de slechte regie tijdens de flashmob.
  maandag 27 april 2026 @ 13:02:45 #76
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220664766
@Lonaa heb jij lopen schieten ?!?!
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 27 april 2026 @ 14:35:08 #77
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220665458
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2026 14:45 schreef Vanyel het volgende:
Ik dacht vooraf 'ach dat kaal, ik heb ook wel eens heel kort getondeust, hoe erg kan het zijn'. En ik had voor de eerste chemo ook al de tondeuse superkort eroverheen gehaald.
Maar behalve dat het uitvallen dus pijn doet en je hoofdhuid daarna ook raar gevoelig blijft, is het niet tondeuse of scheerkaal maar echt haarloos blinkend bijna spiegelend kaal. Viel me zo tegen, dat ik tegen mijn eigen verwachting in onder geen enkele voorwaarde buiten de deur zonder muts gezien wilde worden.
Verschrikkelijk.
Mijn man had dat ook, na maandenlange chemo's, de een na de ander. Haar weg en een slordige 35 kilo afgevallen. Hij is er nu weer helemaal bovenop, helemaal schoon. Maar hij heeft nog wel gevolgen van de chemo, reuma en andere gewrichtsproblemen.
  maandag 27 april 2026 @ 14:53:53 #78
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220665550
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2026 11:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mogguh!

Tv kijken, tussendoor sporten (OMG ik sport op een feestdag :D ) wellicht even de markt over, (uitgestelde) administratie doen.
Wat kan er nou helemaal mis gaan :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220665635
Ik heb jam gemaakt, de keukenvloer geschrobt en zometeen zal ik eens beginnen aan het afmesten van de schapenstal.

Morgen ontspannen op kantoor :D
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 27 april 2026 @ 15:28:48 #80
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220665785
Ik was gister buiten bezig.. vandaag een verbrande kop
Niet goed genoeg naar @Isabeau geluisterd -O-
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 april 2026 @ 15:38:44 #81
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220665821
Enerzijds gedoken voor Koningsdag. 19km door de AWD van De Zilk O+..
Maar ik deed toeristische route terug naar huis. In de bus die naar Leiden ging. Kortom het werd een volle bus met mensen uit Noordwijkerhout die in Leiden Kdag gingen vieren _O-. Ik kan wel weer een buslijn afvinken.
Op Leiden wel de rustige bus ipv trein naar Haarlem genomen. Toeristische route. :+. Op het station was het wel weer druk, maar kon zo de juiste bus naar Haarlem nemen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220665841
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 14:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Verschrikkelijk.
Mijn man had dat ook, na maandenlange chemo's, de een na de ander. Haar weg en een slordige 35 kilo afgevallen. Hij is er nu weer helemaal bovenop, helemaal schoon. Maar hij heeft nog wel gevolgen van de chemo, reuma en andere gewrichtsproblemen.
;(
pi_220665864
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 15:38 schreef borisz het volgende:
Enerzijds gedoken voor Koningsdag. 19km door de AWD van De Zilk O+..
Maar ik deed toeristische route terug naar huis. In de bus die naar Leiden ging. Kortom het werd een volle bus met mensen uit Noordwijkerhout die in Leiden Kdag gingen vieren _O-. Ik kan wel weer een buslijn afvinken.
Op Leiden wel de rustige bus ipv trein naar Haarlem genomen. Toeristische route. :+. Op het station was het wel weer druk, maar kon zo de juiste bus naar Haarlem nemen.
Staat nog op mijn lijstje, wandelen bij ingang de Zilk. De enige die ik nog niet 'gedaan' heb. Dank voor de reminder :)
  maandag 27 april 2026 @ 15:53:55 #84
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220665931
Ik heb een poging gedaan m'n Amerikaanse Sering op stam te redden; hij lijkt wel voor de helft doodgevroren.

Nu alle dode hout eruit, en de uitlopers na de derde knop geknipt om hergroei te bevorderen... Maar ik vrees dat het van 1 groot rond scherm nu drie wijd uitelkaar groeiende schermen geworden zijn...

En m'n armen zien eruit of ik een poes heb moeten wassen in diep koud water...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 27 april 2026 @ 16:03:21 #85
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220666001
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2026 15:42 schreef Blues het volgende:

[..]
;(
Chemo is de Kunst alles dood te maken behalve de Patient, zei een vriend mij eens. Mijn man had een zeer nare variant van Leukemie, 6 maal zware chemo combi Met Experimentele medicijnen over een periode van 6 maanden. Iedere keer een week in het ziekenhuis op isolatie. Daarbuiten zo min mogelijk contact met andere mensen en zeer strikte hygiëne (immuunsysteem werd iedere keer gesloopt)
We zijn nu een tien jaar verder, hij leeft. Het heeft mij veel emotie en mijn baan gekost. We gaan gewoon door. Opstaan en verder
pi_220666478
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 16:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Chemo is de Kunst alles dood te maken behalve de Patient, zei een vriend mij eens. Mijn man had een zeer nare variant van Leukemie, 6 maal zware chemo combi Met Experimentele medicijnen over een periode van 6 maanden. Iedere keer een week in het ziekenhuis op isolatie. Daarbuiten zo min mogelijk contact met andere mensen en zeer strikte hygiëne (immuunsysteem werd iedere keer gesloopt)
We zijn nu een tien jaar verder, hij leeft. Het heeft mij veel emotie en mijn baan gekost. We gaan gewoon door. Opstaan en verder
:{ Zwaar geweest.
Hij heeft 'ook' geluk gehad.

Dat gun ik M. ook, al is de boodschap dat het een zeldzame, ongeneeslijke en uitgezaaid soort darmkanker is. ;( :(
pi_220666489
Leuker nieuws, het was weer kneuterig leuk in het dorp, met de scouting die allerlei spelletjes hadden voor de kinderen. Lekkere band met veel blazers O+ biertje, patatje. Gewoon ff leuk, samen.
Elk jaar denk ik weer, wow weer een jaar om en zitten we gewoon weer samen *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220666888
Wat fijn zo saampjes op stap @Blues

Even gemacgyverd vandaag. De oude katten drink fontein van Elin was stuk. De nieuwe was 1 dag nieuw maar ook eng (maakt ook veel lawaai) toen bekeken of ik het kapotte deel kon aanpassen met iets uit de nieuwe en warempel, het past. Water erin en Elin zat er meteen aan te lurken.
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 27 april 2026 @ 19:06:01 #89
63722 z80
I fink you freaky
pi_220666970
Amazing Oriental bezocht. Voor de leuke/scherpe sambals hoef je daar niet te zijn helaas.
Wel weer de voorraad kast kunnen aanvullen. Ze verkopen bijvoorbeeld gedroogde schijfjes knoflook. Makkelijk te bewaren en in de gerechten nemen ze snel vocht op.
Toch jammer dat er hier in Kleve geen toko zit. Soja en ketjap kennen ze hier niet. En iets dat scherp is al helemaal uitgesloten.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_220667418
Jeetje…het was loei druk overal in het grote kinderrijke dorp verderop en lokaal met kleedjes en spullen.
Met twee heerlijke verse belegde broodjes en 4 tompoucen naar de Biebcollega.
Samen naar de dag in Dokkum gekeken. Zij is een Friezin van oorsprong.
Om een uur of vijf afgelost.
Zij gaat wonderbaarlijk goed: vrijdag om 8 uur geopereerd. Zaterdag om 13 uur weer thuis. Dochter heeft een A4 uitgeschreven met medicatie schema.
Doet braaf haar loopjes ieder uur. Ook in de tuin. Heeft gedoucht.

@Cat-astrophe op het litteken op de heup zit een wondpleister en een afdekking met een slangetje en een pompje om het wondvocht af te zuigen zodat de wond droog blijft. Ben jij dat al tegengekomen?
pi_220667492
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2026 20:02 schreef AnneX het volgende:
Jeetje…het was loei druk overal in het grote kinderrijke dorp verderop en lokaal met kleedjes en spullen.
Met twee heerlijke verse belegde broodjes en 4 tompoucen naar de Biebcollega.
Samen naar de dag in Dokkum gekeken. Zij is een Friezin van oorsprong.
Om een uur of vijf afgelost.
Zij gaat wonderbaarlijk goed: vrijdag om 8 uur geopereerd. Zaterdag om 13 uur weer thuis. Dochter heeft een A4 uitgeschreven met medicatie schema.
Doet braaf haar loopjes ieder uur. Ook in de tuin. Heeft gedoucht.

@:Cat-astrophe op het litteken op de heup zit een wondpleister en een afdekking met een slangetje en een pompje om het wondvocht af te zuigen zodat de wond droog blijft. Ben jij dat al tegengekomen?
Zoals je het beschrijft klinkt het als een vacuumpomp. Die creëert door negatieve druk betere wondgenezing. Maar dat lijkt me niet logisch bij iemand die net geopereerd is. Pomp zuigt actief af en is voor grote chronische wonden of wonden met infectie. Heb ik zelf nooit gezien.

Logischer is een drain. Die zuigt niet actief af maar het vacuüm in het balletje zorgt ervoor dat het teveel aan wondvocht daarin wordt verzameld. Die ken ik wel. Wordt vaker gedaan vlak na een operatie, al heb ik ze bij heupen na thuiskomst ook nooit gezien.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220667721
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2026 20:11 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Zoals je het beschrijft klinkt het als een vacuumpomp. Die creëert door negatieve druk betere wondgenezing. Maar dat lijkt me niet logisch bij iemand die net geopereerd is. Pomp zuigt actief af en is voor grote chronische wonden of wonden met infectie. Heb ik zelf nooit gezien.
25 jaar geleden had mijn vader zo’n apparaat voor een doorligwond. Door diabetes genas die slecht. De IC had het speciaal voor mijn vader aangeschaft destijds O+. Fascinerend vond ik het.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_220667776
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 14:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Verschrikkelijk.
Mijn man had dat ook, na maandenlange chemo's, de een na de ander. Haar weg en een slordige 35 kilo afgevallen. Hij is er nu weer helemaal bovenop, helemaal schoon. Maar hij heeft nog wel gevolgen van de chemo, reuma en andere gewrichtsproblemen.
Ook kut :/
Daar heb ik gelukkig dan weer geen last van, wel gehad maar dat trok bij met hormoonsuppletie.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220667789
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2026 20:02 schreef AnneX het volgende:
Jeetje…het was loei druk overal in het grote kinderrijke dorp verderop en lokaal met kleedjes en spullen.
Met twee heerlijke verse belegde broodjes en 4 tompoucen naar de Biebcollega.
Samen naar de dag in Dokkum gekeken. Zij is een Friezin van oorsprong.
Om een uur of vijf afgelost.
Zij gaat wonderbaarlijk goed: vrijdag om 8 uur geopereerd. Zaterdag om 13 uur weer thuis. Dochter heeft een A4 uitgeschreven met medicatie schema.
Doet braaf haar loopjes ieder uur. Ook in de tuin. Heeft gedoucht.

@:Cat-astrophe op het litteken op de heup zit een wondpleister en een afdekking met een slangetje en een pompje om het wondvocht af te zuigen zodat de wond droog blijft. Ben jij dat al tegengekomen?
Mantelzorger ^O^
  maandag 27 april 2026 @ 20:53:26 #95
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220667828
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 19:06 schreef z80 het volgende:
Amazing Oriental bezocht. Voor de leuke/scherpe sambals hoef je daar niet te zijn helaas.
Wel weer de voorraad kast kunnen aanvullen. Ze verkopen bijvoorbeeld gedroogde schijfjes knoflook. Makkelijk te bewaren en in de gerechten nemen ze snel vocht op.
Toch jammer dat er hier in Kleve geen toko zit. Soja en ketjap kennen ze hier niet. En iets dat scherp is al helemaal uitgesloten.
In Duiven?
Welke sambals zoek je?
  maandag 27 april 2026 @ 21:14:58 #96
63722 z80
I fink you freaky
pi_220668019
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 20:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
In Duiven?
Welke sambals zoek je?
Duiven is een groothandel. En een klein beetje te ver om te fietsen.
Ik was in Nijmegen. En ik zoek zo scherp mogelijke sambals om uit te proberen.
Toko Weuro heeft er wel een aantal.
De Rawit zowel groen als rood zijn overal wel te koop. Voor de Madame Jeanette moet je al beter kijken.
De Carolina Reaper en Ghost pepper wordt al zeldzamer. Waarbij de Carolina Reaper alleen maar scherp is en geen smaak heeft.

Ik zoek dus sambal die extreem scherper is. Om te proeven en er achter te komen of er nog smaak aan zit.
Waarbij een minder scherpe peper toch een sambal kan opleveren die extreem scherp is. Waarom? Omdat het kan.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_220668027
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2026 20:11 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Zoals je het beschrijft klinkt het als een vacuumpomp. Die creëert door negatieve druk betere wondgenezing. Maar dat lijkt me niet logisch bij iemand die net geopereerd is. Pomp zuigt actief af en is voor grote chronische wonden of wonden met infectie. Heb ik zelf nooit gezien.

Logischer is een drain. Die zuigt niet actief af maar het vacuüm in het balletje zorgt ervoor dat het teveel aan wondvocht daarin wordt verzameld. Die ken ik wel. Wordt vaker gedaan vlak na een operatie, al heb ik ze bij heupen na thuiskomst ook nooit gezien.
…aan het uiteinde van het slangetje zat een apparaatje - eerst dacht ik dat zij een alarm droeg onder de trui -en dit was haar uitleg.
Bij actief afzuigen wondvocht denk ik ook meer aan een pompje, die herrie maakt.
Affijn. Huisarts of assistente doet de rest van de wondverzorging!
Diak Utrecht werkt er sinds 6 maanden mee.
pi_220668041
Amazing Oriental O+

Wij hebben 1 in Antwerpen *O*
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_220668503
Jeezz uit interview met de burgemeester, 13 jaar :o
“De EHBO heeft het druk gehad met dronken jongeren, constateerde hij tijdens de Koningsnacht toen hij zelf een kijkje ging nemen. „Ik was daar om half negen en dan zag ik al eerste jongeren die in een andere wereld verkeerden. De jongste gisteren die door de EHBO geholpen moest worden was 13 jaar.”
We have far more in common than that which devides us..
pi_220668524
En *O* *O* *O* *O* 230 euro gewonnen in de Koningsdag loterij
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 27 april 2026 @ 22:17:14 #101
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220668528
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 22:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Jeezz uit interview met de burgemeester, 13 jaar :o
“De EHBO heeft het druk gehad met dronken jongeren, constateerde hij tijdens de Koningsnacht toen hij zelf een kijkje ging nemen. „Ik was daar om half negen en dan zag ik al eerste jongeren die in een andere wereld verkeerden. De jongste gisteren die door de EHBO geholpen moest worden was 13 jaar.”
Da's toch niet raar? Hier geven ouders kisten bier onder de noemer "het alcoholverbod geldt niet achter de voordeur" aan groepen met jongeren die echt niet ouder zijn dan dat.
"Want wij deden dat vroeger ook en kijk maar hoe goed we het doen."
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220668579
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 22:17 schreef fietsie het volgende:

[..]
Da's toch niet raar? Hier geven ouders kisten bier onder de noemer "het alcoholverbod geldt niet achter de voordeur" aan groepen met jongeren die echt niet ouder zijn dan dat.
"Want wij deden dat vroeger ook en kijk maar hoe goed we het doen."
Dus niet, bewust de wet overtreden is nou niet echt een goed voorbeeld. Maar op 13 jarige leeftijd door de ehbo geholpen moeten worden vind ik wel heel jong (zegt dit ouwe wijf)
We have far more in common than that which devides us..
pi_220668669
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 22:24 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dus niet, bewust de wet overtreden is nou niet echt een goed voorbeeld. Maar op 13 jarige leeftijd door de ehbo geholpen moeten worden vind ik wel heel jong (zegt dit ouwe wijf)
Mwah, ik vind er ook wel iets van als een 40-plusser naar de ehbo moet door alcoholgebruik :7 Ik vind dat op elke leeftijd eigenlijk wel een domme actie. Maakt me dat een nog ouder wijf?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220668697
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2026 20:02 schreef AnneX het volgende:

@:Cat-astrophe op het litteken op de heup zit een wondpleister en een afdekking met een slangetje en een pompje om het wondvocht af te zuigen zodat de wond droog blijft. Ben jij dat al tegengekomen?
Klinkt als een Prevena-pomp, een vacuüm spons die steriel over een chirurgische wond geplaatst wordt en afgedekt wordt met luchtdicht klevend folie, aangesloten op een pomp met een reservoir om wondvocht op te vangen. De eerste 7 dagen na een operatie om postoperatieve wondinfecties en verweking te voorkomen.
pi_220668777
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2026 22:43 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Mwah, ik vind er ook wel iets van als een 40-plusser naar de ehbo moet door alcoholgebruik :7 Ik vind dat op elke leeftijd eigenlijk wel een domme actie. Maakt me dat een nog ouder wijf?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad, ik vind het van iedereen die naar de ehbo moet ivm alcohol misbruik te idioot voor woorden, maar ja, de schade die dat veroorzaakt
We have far more in common than that which devides us..
pi_220668782
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2026 22:50 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]
Klinkt als een Prevena-pomp, een vacuüm spons die steriel over een chirurgische wond geplaatst wordt en afgedekt wordt met luchtdicht klevend folie, aangesloten op een pomp met een reservoir om wondvocht op te vangen. De eerste 7 dagen na een operatie om postoperatieve wondinfecties en verweking te voorkomen.
O+
  maandag 27 april 2026 @ 23:23:17 #107
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220668785
Ik dronk op mijn 13e geloof ik mijn eerste Shandy of Sneeuwwitje :D En vond het helemaal niet lekker :@ Is later wel goedgekomen hehe, hoewel ik eigenlijk nooit veel drink. En té veel hoogst zelden.

Hier geen Koningsdag, ik was wel uitgenodigd in Buenos Aires, maar geen zin. Ah, nieuwe TV kwam vandaag eindelijk aan (oude doet raar, strepen door het beeld, niet echt meer de moeite van reparatie waard). Haal ik hem uit de doos, is het beeldscherm (erg) beschadigd :( Die kan dus weer retour afzender en mogen we nóg langer wachten :(
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220668791
Hier hadden we afgelopen zomer 2 comazuipers op hun 60e verjaardagsfeest.....
Nu hou ik ook wel van een drankje en soms drink je net iets te veel maar dit snap ik echt niet.
pi_220668827
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2026 22:43 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Mwah, ik vind er ook wel iets van als een 40-plusser naar de ehbo moet door alcoholgebruik :7 Ik vind dat op elke leeftijd eigenlijk wel een domme actie. Maakt me dat een nog ouder wijf?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat er wel mensen zijn die wat te zeggen hebben over het eerste deel van je spoiler ;). Tweede deel, helemaal eens.

Ik vind het verder inderdaad op elke leeftijd vrij genant om bij EHBO te eindigen door eigen alcoholgebruik, maar bij 25+ eigenlijk juist meer want die zouden beter in staat moeten zijn om de consequenties te overzien etc.

Verder hoi, wel heel moe maar kan nog niet slapen :') . Beetje spijt dat ik fysio morgenochtend verzet had van 9.30 naar 8.30 zodat ik erna op tijd nog naar uni kon, want station is dicht en ook wegwerkzaamheden dus ik werk thuis. Gelukkig wel maar 1 afspraak, kan ik de rest van de dingen die ik moet doen op eigen tempo doen. Hele week opzich wel genoeg dingen te doen, maar eigenlijk alleen woensdagmiddag iets wat echt op een uni moet, dus ik hoop dat ik daar iig fit genoeg voor ben. Mooiste zou zijn als ik gewoon morgen als herboren wakker word :Y .
pi_220668838
En wat ontzettend irritant @flipsen :(
pi_220669075
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 23:46 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik denk dat er wel mensen zijn die wat te zeggen hebben over het eerste deel van je spoiler ;). Tweede deel, helemaal eens.

Ik vind het verder inderdaad op elke leeftijd vrij genant om bij EHBO te eindigen door eigen alcoholgebruik, maar bij 25+ eigenlijk juist meer want die zouden beter in staat moeten zijn om de consequenties te overzien etc.

Verder hoi, wel heel moe maar kan nog niet slapen :') . Beetje spijt dat ik fysio morgenochtend verzet had van 9.30 naar 8.30 zodat ik erna op tijd nog naar uni kon, want station is dicht en ook wegwerkzaamheden dus ik werk thuis. Gelukkig wel maar 1 afspraak, kan ik de rest van de dingen die ik moet doen op eigen tempo doen. Hele week opzich wel genoeg dingen te doen, maar eigenlijk alleen woensdagmiddag iets wat echt op een uni moet, dus ik hoop dat ik daar iig fit genoeg voor ben. Mooiste zou zijn als ik gewoon morgen als herboren wakker word :Y .
:W :+ Ik ging er op aan, ja :D

Ik duim voor fitheid vandaag! Ik moest om kwart voor 4 op dus lag ik 2 uur wakker :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220669131
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 04:08 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
:W :+ Ik ging er op aan, ja :D

Ik duim voor fitheid vandaag! Ik moest om kwart voor 4 op dus lag ik 2 uur wakker :')
Haha, I figured ;)

Kwart voor 4?! Voor vakantie hoop ik? Enjoy *O*

Ik sliep rond 2u eindelijk, nadat ik om 00.45 toch maar paracetamol had genomen. Ik kon niet slapen omdat ik het zoo heet had en bleek verhoging te hebben, en voelde me sowieso vrij matig, dus hoopte dat paracetamol met beide zou helpen. Dat bleek gelukkig het geval ^O^ . Wel alweer een uur wakker, dus uitgerust voel ik me nog niet bepaald :+ maar mocht net weer neusspray, dus hoop zo nog even in slaap te vallen tot de wekker om 7.30 weer gaat.
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 06:32:39 #113
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220669169
Bij de EHBO / op de spoedeisende hulp belanden door alcohol is toch ook een kwestie van onvoldoende training?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220669180
Of door een kut-thuissituatie gecombineerd met de verkeerde ‘vrienden’.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoewel ik ook weet dat een heel groot deel van de zuipers geen ‘goed’ excuus geeft hoor. Maar ik ben wat minder hard/snel in mijn oordeel geworden sindsdien.
pi_220669184
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 23:46 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik denk dat er wel mensen zijn die wat te zeggen hebben over het eerste deel van je spoiler ;)
Eerste wat ik dacht ook :D

Ik heb vroegah echt wel bijna genant veel gedronken maar het is me nog nooit gelukt daar medische zorg voor nodig te hebben (behalve als je de kanker meetelt, ben ik de enige die echt geen idee had dat die relatie zo sterk is?).

Als ik nu 1 alcoholische versnapering per jaar drink is het veel.

[ Bericht 9% gewijzigd door Vanyel op 28-04-2026 08:44:11 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220669187
Goedemorgen trouwens!

Met een beetje geluk deze week maar twee dagen werken :D ik kan er aan wennen!
(Vooral het vroege opstaan kan ik wel missen)

Verder nog niet teruggelezen, druk in de tuin bezig geweest deze dagen, rugtassen wezen passen (ik heb wat problemen met mijn rug zodra er gewicht in zo’n tas ligt… mijn rug is scheef en rechts steekt deze verder naar achteren. Dus het gewicht wordt daardoor verder van mijn lijf en niet gelijkmatig naar achteren geduwd.), een dagje bij schoonouders op de camping geweest en het avonturenpad met neefjes geklauterd, en vrijdag zelf nog taart staan bakken want mijn ouders en zus +partner kwamen vrijdagmiddag. Ik ben weer een jaartje dichter bij de 40 (50 voor @derLudolf ;) )
pi_220669194
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 06:45 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Eerste wat ik dacht ook :D

Ik heb vroegah echt wel bijna genant veel gedronken maar het is me nog nooit gelukt daar medische zorg voor nodig te hebben (behalve als je de kanker meetelt, ben ik de enige die echt geen idee had dat die relatie zo sterk is?).

Als ik nu alcoholische versnapering per jaar drink is het veel.
Oh nee dat was me ook onbekend. Kan me het wel ergens indenken door alle schade, maar dat is nu pas wanneer je het zegt. En ik zou ook niet precies kunnen zeggen welke vormen van kanker daarmee gepaard kunnen gaan. Roken heeft dat wat betreft een betere anti-lobby.
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 07:18:11 #118
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220669215
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 06:45 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Eerste wat ik dacht ook :D

Ik heb vroegah echt wel bijna genant veel gedronken maar het is me nog nooit gelukt daar medische zorg voor nodig te hebben (behalve als je de kanker meetelt, ben ik de enige die echt geen idee had dat die relatie zo sterk is?).

Als ik nu alcoholische versnapering per jaar drink is het veel.
Maar dat is toch niet aan te tonen dat het daardoor komt? Of wel :@
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 07:19:09 #119
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220669217
Gefeliciteerd @Candaasje B:)B B:)B B:)B
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220669257
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 07:18 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Maar dat is toch niet aan te tonen dat het daardoor komt? Of wel :@
Nee. Op groepsniveau kun je wel een verband aantonen maar op individueel niveau is dat niet te achterhalen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220669258
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 06:45 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Eerste wat ik dacht ook :D

Ik heb vroegah echt wel bijna genant veel gedronken maar het is me nog nooit gelukt daar medische zorg voor nodig te hebben (behalve als je de kanker meetelt, ben ik de enige die echt geen idee had dat die relatie zo sterk is?).

Als ik nu alcoholische versnapering per jaar drink is het veel.
Jullie kennen me zo goed O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220669259
Gefeliciteerd Candaasje! *O*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220669377
Gefeliciteerd @Candaasje! *O*

Ik ben echt moe :O de weervrouw op de radio had denk ik ook wat te weinig geslapen, want "de ochtend begint met wat buien, maar er valt geen regen" :D .

Zo na de fysio een paar mails sturen die urgent zijn, en dan duik ik denk ik even een uur mn bed weer in..
pi_220669383
Gefeliciteerd @Candaasje *G*
pi_220669396
Goedemorgen :W

Gefeliciteerd @Candaasje *O*
pi_220669413
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 06:54 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Oh nee dat was me ook onbekend. Kan me het wel ergens indenken door alle schade, maar dat is nu pas wanneer je het zegt. En ik zou ook niet precies kunnen zeggen welke vormen van kanker daarmee gepaard kunnen gaan. Roken heeft dat wat betreft een betere anti-lobby.
Die je zou verwachten, daar waar de alcohol stroomt (spijsverteringsstelsel en lever), maar ook borstkanker. Een die relatie is een stuk minder intuïtief te verwachten.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220669424
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 07:18 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Maar dat is toch niet aan te tonen dat het daardoor komt? Of wel :@
Nee hoor. Individueel zijn er te veel factoren om dat 1 op 1 te herleiden naar iets (behalve bij de bekende genetische shit).
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220669428
Ik vergat de 1 in het aantal alcohols dat ik nu drink. Lekker loos.


Tevens gefeliciteerd :s)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220669429
Kwartet
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220669436
Ik had al op werk moeten zijn, maar ik ben halverwege m'n fietsrit omgedraaid en weer naar huis gereden.

Nu was plan B om tot 12:30 thuis te werken en dan na de lunch naar werk te gaan maar dan moet ik nu wel gaan werken ipv op de vloer van de gang zitten. :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220669444
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 06:54 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Roken heeft dat wat betreft een betere anti-lobby.
Die anti-lobby begint nu bij bier (op een of andere manier is dat kennelijk de enige alcohol die telt) begint nu wel steeds meer op gang te komen.
En groot gelijk dat het dat doet.
  dinsdag 28 april 2026 @ 08:49:36 #132
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220669448
morguh!

Gefeliciteerd @Candaasje !

MBT kanker en redenen waarom je het krijgt, ik zag ooit eens een tabel met aan de linker kan % kans dat je er door kanker kreeg en aan de rechter kan % kans dat het goed is voor je.. en voor veel categorien kwamen die twee best overeen ( ok niet roken natuurlijk :P , meer iets kleins als boter op je hoofd of 2 glazen wijn per dag oid... )

sindsdien probeer ik gewoon gematigs dingen te doen...

Ohja, een vraag aan de medische specialisten ( @vlindertje89 :+ ) ik betrapte gister een teek bij het NET aanbijten van mijn been. hem er meteen afgerukt. er is een rood plekje, maar geen witte ring er omheen.. is het raadzaam om toch de huisarts te contacteren?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 28 april 2026 @ 08:55:56 #133
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220669477
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 08:46 schreef Tele6 het volgende:
Ik had al op werk moeten zijn, maar ik ben halverwege m'n fietsrit omgedraaid en weer naar huis gereden.

Nu was plan B om tot 12:30 thuis te werken en dan na de lunch naar werk te gaan maar dan moet ik nu wel gaan werken ipv op de vloer van de gang zitten. :')
oh Tele, heel herkenbaar van je spoiler hoor :*
ik heb ook de halve winter zitten wachten op chef, maar ben nu weer in staat om m'n eigen plannen te maken.

het is allemaal helemaal normaal, en onderdeel van je samen-voeg- process. samen leren leven is nou eenmaal echt niet altijd makkelijk. en jij moet ook nog meer voor je plekje vechten in het huis.
leer momentje, en er samen ujit komen. en inderdaad zelf je eigen dingen vinden om te doen. en de volgende keer moet B maar een keer op jou wachten
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 april 2026 @ 08:57:39 #134
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220669481
Gefeliciteerd Candaasje *O*
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220669495
Mogge!

Nog gefeliciteerd @Candaasje *O*

Och @Tele6 wat moeilijk dit -O- Is even een flinke ronde hardlopen een idee? Hoofd leeghollen en dan nog wat werken?

Hier wel een slechte nacht. Werd wakker om 5.15 en daarna niet meer gesy, verstopte neus (al een paar dagen). Geen neusspray genomen want ben heel snel verslaafd aan dat spul. Dus door de mond ademen dus droge mond dus slokje water op repeat. Zojuist bedacht ik me dat ik m’n hoofdeinde omhoog had moeten doen, misschien had dat wat geholpen.

Zo naar de boten
We have far more in common than that which devides us..
pi_220669502
Al gelukt om op te staan Tele?

Kan gewoon elk moment he, is nooit te laat en kans verloren.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220669616
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 09:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Nog gefeliciteerd @:candaasje *O*

Och @:tele6 wat moeilijk dit -O- Is even een flinke ronde hardlopen een idee? Hoofd leeghollen en dan nog wat werken?
Ik had eigenlijk gepland om vanavond naar de sportclub te gaan. Weet nu ook niet meer of dat gaat gebeuren. Maar dan kan ik niet nu alvast gaan rennen.
quote:
Hier wel een slechte nacht. Werd wakker om 5.15 en daarna niet meer gesy, verstopte neus (al een paar dagen). Geen neusspray genomen want ben heel snel verslaafd aan dat spul. Dus door de mond ademen dus droge mond dus slokje water op repeat. Zojuist bedacht ik me dat ik m’n hoofdeinde omhoog had moeten doen, misschien had dat wat geholpen.

Zo naar de boten
Wat balen van je verstopte neus!
Beterschap :*
pi_220669657
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 09:03 schreef Vanyel het volgende:
Al gelukt om op te staan Tele?

Kan gewoon elk moment he, is nooit te laat en kans verloren.
Nee ik zit nog -O-

B is me ook allemaal appjes aan het sturen over wat ik met mn dag zou kunnen doen.

Ik moet iig om 14:00 op werk zijn voor afspraak met m'n stagiair. Voor de rest weet ik niet meer wat ik moet doen.

Ik ben het al de hele ochtend voor mezelf aan het verpesten. Heb ook voor de lunch alleen maar boterhammen gemaakt met beleg dat ik eigenlijk niet echt lekker vind. Handig wel weer :')
  dinsdag 28 april 2026 @ 09:38:13 #139
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220669712
Gefeliciteerd @Candaasje *O* :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220669716
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 09:30 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Nee ik zit nog -O-

B is me ook allemaal appjes aan het sturen over wat ik met mn dag zou kunnen doen.

Ik moet iig om 14:00 op werk zijn voor afspraak met m'n stagiair. Voor de rest weet ik niet meer wat ik moet doen.

Ik ben het al de hele ochtend voor mezelf aan het verpesten. Heb ook voor de lunch alleen maar boterhammen gemaakt met beleg dat ik eigenlijk niet echt lekker vind. Handig wel weer :')
Dan is je eerste stap opstaan en omdat je het verdient gewoon omdat je jij bent nieuwe lunch maken met lekker beleg (of het beleg switchen).
Als je dat gedaan hebt, zie je wel verder.

Je hoeft niet meteen te weten wat je tot 14u doet. Als je maar je eerstvolgende stap weet.
Tot 3 tellen en bij 3 beginnen met opstaan ^O^
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 28 april 2026 @ 09:53:20 #141
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220669767
c_/
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 28 april 2026 @ 10:04:19 #142
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220669856
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 09:38 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dan is je eerste stap opstaan en omdat je het verdient gewoon omdat je jij bent nieuwe lunch maken met lekker beleg (of het beleg switchen).
Als je dat gedaan hebt, zie je wel verder.

Je hoeft niet meteen te weten wat je tot 14u doet. Als je maar je eerstvolgende stap weet.
Tot 3 tellen en bij 3 beginnen met opstaan ^O^
O+
Spoilers!
pi_220670151
@Tele6 lastig lastig…aanpak van Vanyel klinkt goed.
Stap voor stap vandaag…😘
pi_220670512
@Tele6 :*

Wij hadden deze 'opstart' problemen ook en heel soms, na 22 jaar samenwonen, komen ze nog wel eens terug.
Omdat ik mijn mond niet open doe o|O

[ Bericht 38% gewijzigd door Blues op 28-04-2026 11:36:21 ]
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:30:53 #145
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220670599
Feliz cumpleaños voor @Candaasje
Beterschap voor @vlindertje89
En een "komt goed" voor @Tele6, mannen zijn nou eenmaal zo... (tot ze de juiste partner tegenkomen, heb ik wel eens het idee)

quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 08:49 schreef Barreltje het volgende:
morguh!

Gefeliciteerd @:Candaasje !

MBT kanker en redenen waarom je het krijgt, ik zag ooit eens een tabel met aan de linker kan % kans dat je er door kanker kreeg en aan de rechter kan % kans dat het goed is voor je.. en voor veel categorien kwamen die twee best overeen ( ok niet roken natuurlijk :P , meer iets kleins als boter op je hoofd of 2 glazen wijn per dag oid... )
Enne, @Barreltje: typfout? :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220670626
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 06:47 schreef Candaasje het volgende:
Goedemorgen trouwens!

Met een beetje geluk deze week maar twee dagen werken :D ik kan er aan wennen!
(Vooral het vroege opstaan kan ik wel missen)

Verder nog niet teruggelezen, druk in de tuin bezig geweest deze dagen, rugtassen wezen passen (ik heb wat problemen met mijn rug zodra er gewicht in zo’n tas ligt… mijn rug is scheef en rechts steekt deze verder naar achteren. Dus het gewicht wordt daardoor verder van mijn lijf en niet gelijkmatig naar achteren geduwd.), een dagje bij schoonouders op de camping geweest en het avonturenpad met neefjes geklauterd, en vrijdag zelf nog taart staan bakken want mijn ouders en zus +partner kwamen vrijdagmiddag. Ik ben weer een jaartje dichter bij de 40 (50 voor @:derLudolf ;) )
Van O+ te ! *O*
  dinsdag 28 april 2026 @ 11:43:37 #147
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220670678
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 09:38 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dan is je eerste stap opstaan en omdat je het verdient gewoon omdat je jij bent nieuwe lunch maken met lekker beleg (of het beleg switchen).
Als je dat gedaan hebt, zie je wel verder.

Je hoeft niet meteen te weten wat je tot 14u doet. Als je maar je eerstvolgende stap weet.
Tot 3 tellen en bij 3 beginnen met opstaan ^O^
Dit! Verwen jezelf even ipv te straffen. Als je lief bent voor jezelf is het ook makkelijker de volgende stap te nemen. :* @Tele6
pi_220670860
Van Harte @Candaasje 🎉🎂
pi_220670864
Mijn lucky lunch

e0d982a90e2bc3d25dec85470ed8ad0d50b6b4b6.jpg?1777371699
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_220671040
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 11:30 schreef flipsen het volgende:
mannen zijn nou eenmaal zo... (tot ze de juiste partner tegenkomen, heb ik wel eens het idee)
Heb je mijn vrouw wel eens ontmoet? }:|
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 28 april 2026 @ 12:58:53 #151
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220671049
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 12:57 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Heb je mijn vrouw wel eens ontmoet? }:|
Nog niet, maar boek een reisje naar Argentinië en we gaan gezellig eten met zijn drietjes O+ Of viertjes, als mijn vrouw ook mee wil :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220671053
quote:
80s.gif Op dinsdag 28 april 2026 12:58 schreef flipsen het volgende:

[..]
Nog niet, maar boek een reisje naar Argentinië en we gaan gezellig eten met zijn drietjes O+ Of viertjes, als mijn vrouw ook mee wil :P
:D
Prijzig dinertje wel
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 28 april 2026 @ 13:03:11 #153
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220671072
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:00 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:D
Prijzig dinertje wel
Diner betaal ik he 8-)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220671319
Nou ik ben naar werk.

Heb met B gebeld halverwege de ochtend en die heeft me in stapjes in beweging gekregen.

Heb thuis even geprobeerd te werken en daadwerkelijk 3 slides gemaakt voor donderdag.

Heb m'n vieze boterhammen gegeten.

Over een paar minuten afspraak met stagiair.

Vanavond geen sportclub want B komt nu niet op tijd thuis van werk om op tijd te kunnen avondeten.

Misschien kan ik dan vanavond nog werken voor de deadlines.
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 13:58:24 #155
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220671327
¤100 verloren dit weekend. Goudbaar gekocht vrijdag, is nu ¤100 goedkoper :(
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220671452
Goed zo @Tele6 👍🏼
Vind je dat selluf ook?

Euh..je kunt toch ook eten zonder B.? Magnetron of oven evt.
pi_220671813
Pfff hartverzakking net. Bij “onze” boot (waar wij kantoor hebben) is 2 jaar geleden een fietsenrek geplaatst (na veel gezeur) met een hek, voor ons, bewaking en coa. Dat was een paar weken geleden al een stuk kleiner (en lastiger te openen, maar altijd was er wel een bewoner om te helpen). Vanochtend was er geen rek, geen hek, geen bordje) dus de fiets achterveen ander hek gezet en bewaker geïnformeerd. Ga ik weg, fiets ook weg. Nergens te vinden, ook niet bij de fietsen van de bewoners, dikke paniek bij mij, ik kom lopend niet eens de kade af. Bewaker belt naar iemand, die geeft aan dat de huismeester van de locatie gebeld moet worden. En jawel, de fiets is een heel eind verplaatst. De bewaker heeft m voor me opgehaald zodat ik niet zover hoefde te lopen. Maar echt, dat ding staat vast met 3 sloten, (het was dus flink sjouwen met z’s zware fiets) wanneer de huismeester 20 meter de boot was ingelopen was hij bij ons geweest om te vragen hoe en wat. Iedereen (bewoners, staf van de boten, bewaking) weet dat ik slecht loop, welke fiets van mij is en waar ik werk.
Ben behoorlijk pissig, morgen bespreken met de TL.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220671917
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 08:49 schreef Barreltje het volgende:
Ohja, een vraag aan de medische specialisten ( @:vlindertje89 :+ ) ik betrapte gister een teek bij het NET aanbijten van mijn been. hem er meteen afgerukt. er is een rood plekje, maar geen witte ring er omheen.. is het raadzaam om toch de huisarts te contacteren?
_O-

Voor in NL:
- teek zo snel mogelijk verwijderen met een pincet/tekentang (recht eruit halen, niet draaien, tenzij in instructie van je tekentang expliciet zegt draaien)
- contact met huisarts(enpost) op dezelfde dag bij mogelijk >24u in huid gezeten bij verwijderen
- let op of je klachten krijgt die passen bij de ziekte van Lyme. In de komende dagen tot weken: een vlek of ring waar de teek zat of op een andere plek van je lichaam. In de komende dagen tot maanden: een ziek gevoel, hoofdpijn, pijn in je gewrichten of minder kracht

Ik weet alleen niet hoe het zit met de adviezen voor in jouw land, want volgens mij zijn deze adviezen ook deels gebaseerd op de prevalentie van Lyme danwel andere ziekten in de teken in NL en dat kan anders zijn in jouw land. Dus ik zou kijken of ze daar ergens ook een soort rivm hebben waar je het kan opzoeken, en anders ff je huisarts bellen voor advies.
pi_220672279
Och jongens, ik lig gewoon in de zon op het strand O+ maar dat vroege opstaan toch de moeite waard. In meerdere opzichten een betere reis dan 1,5 jaar terug. En een fijnere kamer (ik ben zo autistisch dat ik dolgraag nog een keer naar hetzelfde hotel wil) O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220672288
Knap dat je in beweging bent gekomen Tele. Ik lees vooral ruimte voor verbetering in communicatie van beide kanten. Hoort er ook bij denk ik.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 28 april 2026 @ 16:57:50 #161
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220672413
Zo. GSB-tje vanavond. Een gezonde smulbak. Wortel, radijs, augurkjes, olijven, walnoten, feta, honing en mosterd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220672470
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:34 schreef Clubsoda het volgende:
Och jongens, ik lig gewoon in de zon op het strand O+ maar dat vroege opstaan toch de moeite waard. In meerdere opzichten een betere reis dan 1,5 jaar terug. En een fijnere kamer (ik ben zo autistisch dat ik dolgraag nog een keer naar hetzelfde hotel wil) O+
Zo hoort dat. Ik ben geloof ik al 4, misschien ook 5x in hetzelfde hotel in telkens weer Düsseldorf geweest. 2x in Hamburg. Paar keer in Utrecht in dezelfde hut.
Maar nu ben ik daar niet dus best wel jaloers. Wat is er allemaal beter dit keer?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220672594
Vandaag voor het eerst warm eten gegeten dat liefste had bereid en klaar was 5 minuten nadat ik thuiskwam. Is een nieuw experiment, ik ben heeeeel benieuwd hoe het gaat uitpassen.

Afgelopen 32 jaar heb ik alle gezamenlijke warme maaltijden bereid (mits zelfbereid).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 28 april 2026 @ 18:03:43 #164
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220672769
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2026 17:28 schreef sigme het volgende:
Vandaag voor het eerst warm eten gegeten dat liefste had bereid en klaar was 5 minuten nadat ik thuiskwam. Is een nieuw experiment, ik ben heeeeel benieuwd hoe het gaat uitpassen.

Afgelopen 32 jaar heb ik alle gezamenlijke warme maaltijden bereid (mits zelfbereid).
"Same here"; voor 't eerst in 15 jaar dan.

Ik ga geen restaurantreview schrijven :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220672849
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:35 schreef Clubsoda het volgende:
Knap dat je in beweging bent gekomen Tele. Ik lees vooral ruimte voor verbetering in communicatie van beide kanten. Hoort er ook bij denk ik.
Dit inderdaad @Tele6!

Hij had kunnen aangeven of hij dacht dat jullie erna samen nog wat zouden kunnen doen of niet, jij had toen hij het aangaf dat kunnen vragen. Dat is helemaal niet erg, daar leren jullie weer van. Belangrijkste lijkt me het nog een keertje te bespreken als jullie allebei in een goede headspace zijn. Om even samen te kijken wat er bij hem gebeurde, wat bij jou, wat dat voor gevolgen had voor beide en wat jullie een volgende keer anders zouden kunnen doen voor een andere afloop. Het is denk ik wel logisch dat dat nu nog niet helemaal gelukt is, nu je nog in de emotie etc zit.

En kun je niet brood avondeten en alsnog sporten? Of gewoon eten en erna even een rondje rennen om je hoofd leeg te maken? Heel goed dat je naar de uni geweest bent nog iig ^O^
  dinsdag 28 april 2026 @ 18:29:32 #166
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220672965
hier vanavond philly cheese steak O+

en nu dat chef thuis is, wordt er bijna iedere dag voor me gekookt *) :Y)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 28 april 2026 @ 18:34:59 #167
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220673008
Ik had dit weekend kookmojo en iets met freezerburn in de vriezer, wat resulteerde in "Nederlands Chinees-Indisch Restaurant Babi-Pangang", op basis van een Youtubekanaal van een mevrouw die een restaurant uit die categorie is opgegroeid.



[ Bericht 15% gewijzigd door fietsie op 28-04-2026 18:50:27 ]
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220673016
In de bios, in een soort ligstoelen 😉
We have far more in common than that which devides us..
pi_220673056
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 16:34 schreef Clubsoda het volgende:
Och jongens, ik lig gewoon in de zon op het strand O+ maar dat vroege opstaan toch de moeite waard. In meerdere opzichten een betere reis dan 1,5 jaar terug. En een fijnere kamer (ik ben zo autistisch dat ik dolgraag nog een keer naar hetzelfde hotel wil) O+
Fijne vakantie *O* Waar ergens? O+
  dinsdag 28 april 2026 @ 18:50:21 #170
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220673154
Laatste keer dat vrouwlief gekookt heeft... hm, ben ik alweer vergeten eigenlijk. Ik zal het weer eens op tafel gooien (pun intended) :D Nah, ik vind het wel best, maar 2x per dag vind ik eigenlijk 1x teveel. Dus ik was al een tijdje op zoek naar "viandas saludables", ofwel (huis)gemaakte kant-en-klaar maaltijden die je kan bestellen en dan thuis opwarmen. Wel gezonder dan die AH thuismaaltijden enzo (hebben ze hier uberhaubt niet), ben eigenlijk wel benieuwd. En het is goedkoper dan zelf kopen en koken heb ik al gemerkt :') Alleen nog eentje vinden die hier een beetje in de buurt is.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 28 april 2026 @ 18:51:15 #171
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220673161
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 18:35 schreef Kaatje1 het volgende:
In de bios, in een soort ligstoelen 😉
Hebben ze hier ook, stoel (bijna bank eigenlijk) ook helemaal electronisch verstelbaar :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 19:16:11 #172
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220673302
Zeven reeën, twee kraanvogels, twee kieviten, twee hazen, een konijn. Verder hoorde ik nog fazanten. Vraag me af of mensen die zeggen dat landbouwgrond dood is er er geen wild is, wel eens buiten komen

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 28-04-2026 20:15:25 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 28 april 2026 @ 19:17:06 #173
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220673309
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 19:16 schreef derLudolf het volgende:
Zeven reeën, twee kraanvogels, twee kieviten, twee hazen, een konijn. Verder hoorde ik nog fazanten. Vraag me af of mensen die zeggen dat landbouwgrond dood is er er geen wild is, wel eens buiten komt.
Ahja maar bij jou hebben ze geen stiktstof teveel he. Dan krijg je dat, al die dieren. :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220673498
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 19:16 schreef derLudolf het volgende:
Zeven reeën, twee kraanvogels, twee kieviten, twee hazen, een konijn. Verder hoorde ik nog fazanten. Vraag me af of mensen die zeggen dat landbouwgrond dood is er er geen wild is, wel eens buiten komt.
Dat zijn de mensen die zeggen dat we weilanden moeten opdoeken en vervangen door eindeloze akkers, want dat is beter voor dieren.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 28 april 2026 @ 19:53:34 #175
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220673566
Ik vraag me bij Nederlandse natuur wel altijd af welke versie ze dan bedoelen; die uit de ijzertijd? Of de natuur gemaakt in de [vul maar een eeuw in] waarin land werd omgezet naar [vul maar een landschapstype in]
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 28 april 2026 @ 19:55:42 #176
63722 z80
I fink you freaky
pi_220673581
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 13:56 schreef Tele6 het volgende:
Nou ik ben naar werk.

Heb met B gebeld halverwege de ochtend en die heeft me in stapjes in beweging gekregen.

Heb thuis even geprobeerd te werken en daadwerkelijk 3 slides gemaakt voor donderdag.

Heb m'n vieze boterhammen gegeten.

Over een paar minuten afspraak met stagiair.

Vanavond geen sportclub want B komt nu niet op tijd thuis van werk om op tijd te kunnen avondeten.

Misschien kan ik dan vanavond nog werken voor de deadlines.
Maar ga je dan alsnog een rondje rennen? Even de deur uit en niets moeten.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator dinsdag 28 april 2026 @ 20:17:14 #177
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220673656
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 19:16 schreef derLudolf het volgende:
Zeven reeën, twee kraanvogels, twee kieviten, twee hazen, een konijn. Verder hoorde ik nog fazanten. Vraag me af of mensen die zeggen dat landbouwgrond dood is er er geen wild is, wel eens buiten komen
Buizerd, bisamrat en gewone rat ook nog gespot.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 28 april 2026 @ 20:20:56 #178
63722 z80
I fink you freaky
pi_220673681
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 19:16 schreef derLudolf het volgende:
Zeven reeën, twee kraanvogels, twee kieviten, twee hazen, een konijn. Verder hoorde ik nog fazanten. Vraag me af of mensen die zeggen dat landbouwgrond dood is er er geen wild is, wel eens buiten komen
Hier zit ook genoeg wild in en rond de velden en bosrand.
Tevens zijn de meeuwen achter de ploeg vervangen door ooievaars en wat reigers.
Deze zijn wel kieskeuriger, maar ook veel minder angstig. Blijven rustig dooreten terwijl de tractor de baan er naast omploegt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  dinsdag 28 april 2026 @ 20:25:28 #179
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220673717
Afgelopen week in het noorden van Duitsland heel veel herten en hazen in de weilanden gezien en 3 keer een overstekende marter.
Die laatste zie je dan ook regelmatig geplet op de weg liggen…
pi_220673739
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 18:35 schreef Kaatje1 het volgende:
In de bios, in een soort ligstoelen 😉
Welke film? Leuk! En wat een verhaal van je fietsverplaatsing :(
  dinsdag 28 april 2026 @ 20:34:02 #181
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220673801
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 19:53 schreef fietsie het volgende:
Ik vraag me bij Nederlandse natuur wel altijd af welke versie ze dan bedoelen; die uit de ijzertijd? Of de natuur gemaakt in de [vul maar een eeuw in] waarin land werd omgezet naar [vul maar een landschapstype in]
Tja, ik moet altijd wel smuiken als ik de vriendjes over de heide hoor op de Veluwe die in stand moet worden gehouden, want natuuuuur Patrick! Natuuur!! Terwijl de heide het resultaat is van ontbossing en kaalslag.
En dezelfde experts vonden de Oostvaardersplassen niet natuur genoeg, plempte er grote grazers in die het kaalvraten.
pi_220673807
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 19:53 schreef fietsie het volgende:
Ik vraag me bij Nederlandse natuur wel altijd af welke versie ze dan bedoelen; die uit de ijzertijd? Of de natuur gemaakt in de [vul maar een eeuw in] waarin land werd omgezet naar [vul maar een landschapstype in]
Inheems = alles van voor de laatste ijstijd
Nastrevenswaardige natuurtoestand = toestand om-en-nabij 1910

PS: Dit zuig ik niet uit mijn duim.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 28 april 2026 @ 20:36:39 #183
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220673821
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 april 2026 20:34 schreef sigme het volgende:

[..]
Inheems = alles van voor de laatste ijstijd
Nastrevenswaardige natuurtoestand = toestand om-en-nabij 1910

PS: Dit zuig ik niet uit mijn duim.
* Jan_Onderwater zingt het dorp van Sonneveld en bladert in wat vergeelde Verkade albums.
  dinsdag 28 april 2026 @ 20:44:33 #184
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220673885
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 april 2026 20:34 schreef sigme het volgende:

[..]
Inheems = alles van voor de laatste ijstijd
Nastrevenswaardige natuurtoestand = toestand om-en-nabij 1910

PS: Dit zuig ik niet uit mijn duim.
Dan moeten we maar eens beginnen met buldozeren in de randstad, da's een flinke hoeveelheid Vinex die dan plat kan.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220674002
Over: dat er voor je gekookt wordt elke dag, die luxe heb ik ook al jaren met g. *O* O+
Nou had ik het idee geopperd dat ik de vrijdagen, g's vrijwilligerswerkdag zou koken, want nu altijd thuis.

Paar keer gedaan, geen enorm succes en ik vind het lastig en ook niet zo leuk :P . De dingen die ik wel leuk vind om te maken, zijn niet helemaal, of helemaal niet :D zijn smaak.
Wij verschillen sowieso erg van smaak..en elke keer wat lastig iets te bedenken dat we allebei lusten.

Dus vanaf a.s. vrijdags koop ik wel wat makkelijks of k&k bij de slager of zo.

Bakken prima maar koken :N :{w :7
pi_220674089
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 17:09 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Zo hoort dat. Ik ben geloof ik al 4, misschien ook 5x in hetzelfde hotel in telkens weer Düsseldorf geweest. 2x in Hamburg. Paar keer in Utrecht in dezelfde hut.
Maar nu ben ik daar niet dus best wel jaloers. Wat is er allemaal beter dit keer?
O+


Met reis bedoel ik letterlijk de reis. Die hing de vorige keer van files, vertragingen en wachten aan elkaar. Met een kind van 1,5. Twee keer zo oud is een heel stuk beter te handelen. De kamer is beter omdat de vorige een invalidekamer was en daarin heb je geen kek bureautje en ook geen wastafelmeubel. Vooral weinig plek om je shit op kwijt te kunnen. En toen zaten we best binnen het geluidsbereik van het avondentertainmentprogramma. Nu goddank niet.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220674164
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 18:41 schreef Blues het volgende:

[..]
Fijne vakantie *O* Waar ergens? O+
Duitsland in de Middellandse Zee :s)
Mallorca . Heel mooi hier. Ze hebben ook natuur :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 28 april 2026 @ 21:15:25 #188
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220674191
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 17:09 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Zo hoort dat. Ik ben geloof ik al 4, misschien ook 5x in hetzelfde hotel in telkens weer Düsseldorf geweest. 2x in Hamburg. Paar keer in Utrecht in dezelfde hut.
Maar nu ben ik daar niet dus best wel jaloers. Wat is er allemaal beter dit keer?
Welk hotel in Düsseldorf?
pi_220674564
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 21:12 schreef Clubsoda het volgende:


Duitsland in de Middellandse Zee :s)
Mallorca . Heel mooi hier. Ze hebben ook natuur :+
:o

:D genietze :*
pi_220675251
En weer thuis. Mijn mede lesgeefster uit 2015/2016 zat er ook en we zijn wat gaan drinken na afloop. Zo even opzoeken hoe ze heet, heb wel een idee maar ben niet helemaal zeker. Bijkletsen was wel erg gezellig.

Het was de film “Klantreis” over inburgering in Breda. Diverse begeleiders werden gevolgd, diverse workshops, opleidingen en cursussen die mensen moeten volgen (beschamend af en toe) maar ook twee zussen van Ethiopisch/Saoedische afkomst (toffe dames ) en een Syrisch gezin (ik heb hoop voor de 3 dochters maar de rest van het gezin, dat gaat echt niet goed komen, niet uit onwil maar uit onwetendheid).

De film komt eind oktober op tv maar @Lucky_Strike het is echt een aanrader om m eerder te kijken als het je lukt
We have far more in common than that which devides us..
pi_220675970
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 21:03 schreef Clubsoda het volgende:
binnen het geluidsbereik van het avondentertainmentprogramma.
Alleen dit al zou het fantastisch beter maken.
Maar als dat vorige keer wel was, begrijp ik minder waarom je teruggegaan bent.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220675973
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 21:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Welk hotel in Düsseldorf?
https://25hours-hotels.com/de/duesseldorf/das-tour/
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 29 april 2026 @ 08:36:05 #193
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220676090
Wij gaan binnenkort naar Fantasialand. Ik zie dat dat in de buurt is van Bonn, Duisburg en Keulen? Heeft iemand tips voor leuke dingen in de buurt?
Spoilers!
  woensdag 29 april 2026 @ 08:39:00 #194
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220676102
Wij gaan binnenkort naar Plopsaland De Panne. Ik zie dat dat in de buurt is van de Belgische kust, Brugge en Gent? Heeft iemand tips voor leuke dingen in de buurt?
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 april 2026 @ 08:41:23 #195
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220676110
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 08:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij gaan binnenkort naar Fantasialand. Ik zie dat dat in de buurt is van Bonn, Duisburg en Keulen? Heeft iemand tips voor leuke dingen in de buurt?
Haus der Geschichte
En natuurlijk Kölsch drinken in Keulen :P.

In Bonn heb je nog het Beethoven-Haus. Helaas dicht toen ik er was.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator woensdag 29 april 2026 @ 09:19:54 #196
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220676271
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 08:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij gaan binnenkort naar Plopsaland De Panne. Ik zie dat dat in de buurt is van de Belgische kust, Brugge en Gent? Heeft iemand tips voor leuke dingen in de buurt?
Landschaftspark Duisburg O+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 29 april 2026 @ 09:29:23 #197
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220676321
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 09:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Landschaftspark Duisburg O+
Oh ja! Die gaat zeker op de shortlist.

De tips van @borisz staan ook genoteerd.
Spoilers!
  woensdag 29 april 2026 @ 09:41:35 #198
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220676378
Thuiswerken vandaag.

Maar eens zien hoe lang het lukt om niet in de tuin te gaan zitten...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220676476
Goedemorgen.

10 uur geslapen vannacht.

Niet meer gesport gister.

Omdat B gister later uit werk was, had ik boodschappen gedaan en pakketjes van het pakketpunt gehaald. Daarna echt geen puf meer om nog iets te doen met m'n avond.

Vanavond beter.
  woensdag 29 april 2026 @ 10:15:08 #200
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220676560
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 09:59 schreef Tele6 het volgende:
Goedemorgen.

10 uur geslapen vannacht.

Niet meer gesport gister.

Omdat B gister later uit werk was, had ik boodschappen gedaan en pakketjes van het pakketpunt gehaald. Daarna echt geen puf meer om nog iets te doen met m'n avond.

Vanavond beter.
Goed dat het nog gelukt is om boodschappen te doen ^O^
Spoilers!
  woensdag 29 april 2026 @ 10:15:08 #201
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220676561
quote:
Niet lawaaiig met al die treinen?
pi_220676653
quote:
Prijzig maar leuke cocktailbar bovenin het hotel :Y
pi_220676662
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 08:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij gaan binnenkort naar Fantasialand. Ik zie dat dat in de buurt is van Bonn, Duisburg en Keulen? Heeft iemand tips voor leuke dingen in de buurt?
Turks eten in de Keupstrasse in Keulen :9

Japans eten in de Japanse straat in Dusseldorf :9
pi_220676681
Ik verwachtte een hele toer om wat verkeerde telefoonnummers op onze reispapieren te kunnen laten aanpassen, maar na 5 keuzemenu's :') kreeg ik Carla en op een rustige manier was het zo gepiept!
Meteen mail gevraagd met de juiste info op dezelfde reispapieren, helemaal in 1x goed *G*

Carla van TUI _O_
pi_220676697
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 09:59 schreef Tele6 het volgende:
Goedemorgen.

10 uur geslapen vannacht.

Niet meer gesport gister.

Omdat B gister later uit werk was, had ik boodschappen gedaan en pakketjes van het pakketpunt gehaald. Daarna echt geen puf meer om nog iets te doen met m'n avond.

Vanavond beter.
Lekker 's avonds relaxt hangen op de bank voor een domme serie of met een lekker boek is ook fijn :*
pi_220676826
NiB alweer gedaan. Na de koffie een aarbeienplantexperiment (hep op feesboek gestaan)

* Aarbeizaadjes uit de aardbei pulken met een pincent.
* Ei leeg laten lopen, dakkie er dus af.
* In lege ei wat potgrond, daar de aardbeizaadjes inkiepen, nog een laagje grond erover, met spuitje beetje natmaken
* Zaadeibommetje in een grotere pot met aarde en af en toe water geven.

Benieuwd *G* :D

Later vanmiddag naar nieuwe tandarts :{ met een wandeling er achter aan, want deze nieuwe zit in het dorp op loopafstand. Enige voordeel tot nu toe, maar ik laat me verrassen :+
  woensdag 29 april 2026 @ 11:20:31 #207
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220676862
Voor 't eerst in jaren eens geen uitstel van aangifte inkomstenbelasting hoeven doen, maar 't gewoon vandaag rond gekregen.

Eindelijk eens een klein voordeeltje aan het enorme circus wat afronden nalatenschap pa heet.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220677071
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 10:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Niet lawaaiig met al die treinen?
Nog nooit wat van gehoord. Meestal zitten we aan de andere kant.
Maar ook eens op de 15e of 16e gezeten en zelfs de vette party in de cocktailbar niet gehoord.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220677293
Gister had g een mail gestuurd naar de wbv waarom het huurhuis tegenover ons al maanden leeg staat.

Lange uitgebreide mail terug van de directeur hemzelf, dat er 6 bewoners van 'de Ark' komen die elders weg moeten.
Prima uitleg en fijn voor die mensen dat ze een plek hebben ^O^

https://www.arkhaarlem.nl/
  woensdag 29 april 2026 @ 12:33:28 #210
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220677294
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 11:55 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nog nooit wat van gehoord. Meestal zitten we aan de andere kant.
Maar ook eens op de 15e of 16e gezeten en zelfs de vette party in de cocktailbar niet gehoord.
Lang niet meer in DD geweest, moet van de zomer weer eens een paar Alt gaan drinken bij Ürige en gaan eten bij A Tavola in de Wall Strasse, kwam ik toen ik daar nog woonde wekelijks. Maar goed dat is 26-20 jaar geleden
  woensdag 29 april 2026 @ 12:34:55 #211
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220677309
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 12:33 schreef Blues het volgende:
Gister had g een mail gestuurd naar de wbv waarom het huurhuis tegenover ons al maanden leeg staat.

Lange uitgebreide mail terug van de directeur hemzelf, dat er 6 bewoners van 'de Ark' komen die elders weg moeten.
Prima uitleg en fijn voor die mensen dat ze een plek hebben ^O^

https://www.arkhaarlem.nl/
Mooi dat er nog WBV zijn die hun maatschappelijke taak nog waarnemen
  Moderator woensdag 29 april 2026 @ 13:00:58 #212
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220677483
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 09:29 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Oh ja! Die gaat zeker op de shortlist.

De tips van @:borisz staan ook genoteerd.
De shortlist voor Duitsland dan :P
Ik hou echt van LaPaDu
In Essen (die in het Ruhrgebiet) heb je Zeche Zollverein, dat is ook echt gaaf. 28 juni ga ik er heen en doe een fototour op de Kokerei, dan kom je op plekken die anders afgesloten zijn.

Margarethenhöhe is ook leuk in Essen. Bijzonder stukje sociale woningbouw opgezet door mevrouw Krupp. Huizen zijn volgens mij allemaal monumenten, heel groen. Huren zijn betrekkelijk laag, maar daar staat tegenover dat wordt verlangd je tuin bij te houden. Geen tuinen met motorblokken of bankstellen of tegelvlaktes. Bovendien zag ik toen ik er was veel oldtimers en katten :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220677651
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 07:46 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Alleen dit al zou het fantastisch beter maken.
Maar als dat vorige keer wel was, begrijp ik minder waarom je teruggegaan bent.
Nou, op zich was het tot 22 uur en niet extreem hard. Maar vooral niet-compatibel met het dreumesritme. Nu we de lay-out van het hotel kenden, was het ook makkelijk te bedenken welk deel beter lag t.o.v. de muziek. Bij een nieuw hotel zou ik die info niet hebben. Dus dit was een verstandige keuze :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 29 april 2026 @ 13:31:52 #214
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220677801
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 13:00 schreef derLudolf het volgende:

[..]
De shortlist voor Duitsland dan :P
Ik hou echt van LaPaDu
In Essen (die in het Ruhrgebiet) heb je Zeche Zollverein, dat is ook echt gaaf. 28 juni ga ik er heen en doe een fototour op de Kokerei, dan kom je op plekken die anders afgesloten zijn.

Margarethenhöhe is ook leuk in Essen. Bijzonder stukje sociale woningbouw opgezet door mevrouw Krupp. Huizen zijn volgens mij allemaal monumenten, heel groen. Huren zijn betrekkelijk laag, maar daar staat tegenover dat wordt verlangd je tuin bij te houden. Geen tuinen met motorblokken of bankstellen of tegelvlaktes. Bovendien zag ik toen ik er was veel oldtimers en katten :P
De Bruinkolengroeves bij Lammersdorf, Hammbach en Garzweiler zijn ook een bezoek waard, een aantal gigantische afgravingen met de grootste machines ter wereld.
Fuggerei, in Augsburg, een sociaal woningbouwproject uit de middeleeuwen door de bankiers Fugge opgezet en bestaat nog steeds
  woensdag 29 april 2026 @ 14:45:23 #215
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220678198
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 11:14 schreef Blues het volgende:
NiB alweer gedaan. Na de koffie een aarbeienplantexperiment (hep op feesboek gestaan)

* Aarbeizaadjes uit de aardbei pulken met een pincent.
* Ei leeg laten lopen, dakkie er dus af.
* In lege ei wat potgrond, daar de aardbeizaadjes inkiepen, nog een laagje grond erover, met spuitje beetje natmaken
* Zaadeibommetje in een grotere pot met aarde en af en toe water geven.

Benieuwd *G* :D


Waarom zou je het eerst in een ei in de aarde doen en dat ei daarna in de aarde doen?

Als ik al zelf zaadjes uit een aardbei zou halen, zou ik die gewoon in de aarde strooien.
Spoilers!
pi_220678277
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 14:45 schreef Lucky_Strike het volgende:


Waarom zou je het eerst in een ei in de aarde doen en dat ei daarna in de aarde doen?

Als ik al zelf zaadjes uit een aardbei zou halen, zou ik die gewoon in de aarde strooien.
Iets met eierschaal geeft voeding verrijking ad grond zei het meisje op het filmpje. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 29-04-2026 15:11:03 ]
pi_220678301
Nieuwe tandarts, kaatje met een c, is aardig en relaxed *O* Blij met haar en de praktijk medewerkers.
Minder blij met de ontsteking en fistel :o bij afgebroken kies. Daar heeft ooit een tandarts 30jr geleden een wortelkanaalbehandeling gedaan. Dat hoeft niet opnieuw *O*
Verklaart wel de pijn, de verdikking en de vaak hoofdpijn.
Vrijdag a.s. schoonmaken, en 20 mei kijken hoe het er voor staat en plan van aanpak.
  Moderator woensdag 29 april 2026 @ 15:22:45 #218
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220678407
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 13:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
De Bruinkolengroeves bij Lammersdorf, Hammbach en Garzweiler zijn ook een bezoek waard, een aantal gigantische afgravingen met de grootste machines ter wereld.
Fuggerei, in Augsburg, een sociaal woningbouwproject uit de middeleeuwen door de bankiers Fugge opgezet en bestaat nog steeds
Skywalk Garzweiler is leuk ja
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 29 april 2026 @ 15:32:27 #219
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220678457
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 15:00 schreef Blues het volgende:

[..]
Iets met eierschaal geeft voeding verrijking ad grond zei het meisje op het filmpje. :D
Ok :D

Compleet gelul maar het is wel een lollig experiment. Ben benieuwd!

Fijn van de tandarts. Minder van de ontsteking en fistel, balen zeg.
Spoilers!
pi_220678869
Middag!

Fijn dat je goed geslapen hebt @Tele6 hier ook een goede nacht maar dan 6 uur, was ik ook al blij mee. Hopelijk is het op het werk goed gegaan en kan je het een tijdje wat rustiger aandoen.

Iew @@blues da’s niet fijn zo’n aanstaande behandelingen, maar als het dan over is, is het zo’n opluchting.
En wat mooi van de invulling van het huis.

Vandaag de eerste dag van de cursus “omgaan met dwingend en agressief gedrag” heel leerzaam maar best veel in het hoofd nu.
Op de terugweg dacht ik “even naar de fietsenmaker om wat lucht in de banden” was volgens hem geen overbodige luxe en het fietste heel anders naar huis, wat een verschil.

Nu even verzinnen wat ik straks ga eten, duik maar de vriezer in.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220678917
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 16:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Middag!

Fijn dat je goed geslapen hebt @:tele6 hier ook een goede nacht maar dan 6 uur, was ik ook al blij mee. Hopelijk is het op het werk goed gegaan en kan je het een tijdje wat rustiger aandoen.

Iew @@:blues da’s niet fijn zo’n aanstaande behandelingen, maar als het dan over is, is het zo’n opluchting.
En wat mooi van de invulling van het huis.

Vandaag de eerste dag van de cursus “omgaan met dwingend en agressief gedrag” heel leerzaam maar best veel in het hoofd nu.
Op de terugweg dacht ik “even naar de fietsenmaker om wat lucht in de banden” was volgens hem geen overbodige luxe en het fietste heel anders naar huis, wat een verschil.

Nu even verzinnen wat ik straks ga eten, duik maar de vriezer in.
Goeie cursus maar taal brengt ook probs mee natuurlijk!

Scheelt he! Banden op spanning *O*

Het is hier net avifauna tegenwoordig. 4 nesten van verschillende vogels, zingende Merels en consorten. Heerlijk met een biertje en een boek naar luisteren O+
pi_220679035
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 16:52 schreef Blues het volgende:

[..]
Goeie cursus maar taal brengt ook probs mee natuurlijk!

Scheelt he! Banden op spanning *O*

Het is hier net avifauna tegenwoordig. 4 nesten van verschillende vogels, zingende Merels en consorten. Heerlijk met een biertje en een boek naar luisteren O+
Taal is inderdaad een ding, maar alle deelnemers werken bij vwn dus taalfrustratie is ons niet onbekend :D
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 29 april 2026 @ 17:43:33 #223
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220679139
Ai Blues, sterkte alvast! Wel fijn dat de nieuwe tandarts goed is bevonden :Y

Hier weinig te melden, gewoon druk aan het werk as always. In ieder geval 1 van de 2 privégroepjes lijkt nu toch te gaan boeken, da´s wel fijn. En een interessante offerte-aanvraag gekregen, ook leuk. Nieuwe medewerker in gaan werken, intussen zo goed als alles overgezet naar het nieuwe systeem, dan kan hij aan de slag. En krijg ik meer tijd voor andere dingen O+ Hm, wel werkgerelateerd natuurlijk, want er staat nog zó veel op de to-do lijst...

En vanavond weer even laten zien dat ik de poker-koning ben :7 Vorige week gewonnen, toch mooi met... eh, een paar tientjes naar huis gegaan :P Inleg is een tientje ongeveer, gaat vooral om de lol natuurlijk.

Wie heeft er hier trouwens last van rook van die brand bj ´t Harde? Ziet er best heftig uit :{
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 29 april 2026 @ 17:54:26 #224
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220679205
Stom stom stom. Kalkoenpoten waren om 16:00 nog steeds niet ontdooid; dan kan ik stoven en sudderen wat ik wil, maar die zijn natuurlijk nooit fijn gaar en zacht rond het avondeten.

Dan maar even iets erbij verzinnen, en deze naar morgen schuiven...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220679207
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 15:04 schreef Blues het volgende:
Nieuwe tandarts, kaatje met een c, is aardig en relaxed *O* Blij met haar en de praktijk medewerkers.
Minder blij met de ontsteking en fistel :o bij afgebroken kies. Daar heeft ooit een tandarts 30jr geleden een wortelkanaalbehandeling gedaan. Dat hoeft niet opnieuw *O*
Verklaart wel de pijn, de verdikking en de vaak hoofdpijn.
Vrijdag a.s. schoonmaken, en 20 mei kijken hoe het er voor staat en plan van aanpak.
Fijn dat ze allemaal aardig zijn :)
En hopelijk helpt de behandeling.


Hier is het op een of andere manier weer een drukke week geworden. Alle avonden wel afspraken, wel leuke maar toch dat was niet helemaal de planning :+

Vanavond op bezoek bij een brouwerij om te kijken of we daar kleine batches willen laten brouwen.
Morgen afspreken met een groepje van het brouwgilde om beer en foodpairings uit te proberen.
Vrijdag dan naar de clubavond om die beer en foodpairing te presenteren.
En in het weekend weer veel afspraken met vrienden en familie.
pi_220679246
Weer eens wat anders: naar de ochtend film “Champagne” beter dan ik had gedacht. Huub Stapel deed het goed.
Ook een beetje vakantie met de roadtrip door wijngaarden (zoals wij eerder eens hebben gedaan). Acteur Ton Kas had weer een irritante rol.
Al eens eerder drie kwartier bijgezeten, dat ik bijna was weggelopen.
Hopelijk is hij als zichzelf een gulle innemende en charmante persoonlijkheid.
Daarna lunch op het terras en nu gapen van de bijbehorende glazen champagne Chardonnay.

Mooie oplossing van het huis! En fijn van de tandarts.
Dat van die aardbei is een interessant filmpje. Er zijn nog meer voorbeelden van. Wij lezen nog wel van het resultaat.

Interessante cursus @Kaatje1 en goeie plannen van Lucky.
Blues en g. waren eens in Gent met fraaie muurschilderingen. Kijk daar eens op hun site. Nu zij er niet over begint, zeg ik het maar.
pi_220679291
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 18:00 schreef AnneX het volgende:
Weer eens wat anders: naar de ochtend film “Champagne” beter dan ik had gedacht. Huub Stapel deed het goed.
Ook een beetje vakantie met de roadtrip door wijngaarden (zoals wij eerder eens hebben gedaan). Acteur Ton Kas had weer een irritante rol.
Al eens eerder drie kwartier bijgezeten, dat ik bijna was weggelopen.
Hopelijk is hij als zichzelf een gulle innemende en charmante persoonlijkheid.
Daarna lunch op het terras en nu gapen van de bijbehorende glazen champagne Chardonnay.

Mooie oplossing van het huis! En fijn van de tandarts.
Dat van die aardbei is een interessant filmpje. Er zijn nog meer voorbeelden van. Wij lezen nog wel van het resultaat.


Blues en g. waren eens in Gent met fraaie muurschilderingen. Kijk daar eens op hun site. Nu zij er niet over begint, zeg ik het maar.
Naar de Film O+ Ik doe het te weinig. Ton Kars heeft geen andere types in zijn arsenaal lijkt het he.


En Gent was:
Oostende :)

[ Bericht 8% gewijzigd door Blues op 29-04-2026 18:39:56 ]
pi_220679395
O+ erwtensoep O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_220679561
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 18:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
O+ erwtensoep O+
Die heb ik ook nog, nog 1 portie. Maar nu geen zin in. Geen idee wat ik nu ga eten, denk iets te zien met kip en rijst (etiket was eraf :D )
We have far more in common than that which devides us..
pi_220679581
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 18:54 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Die heb ik ook nog, nog 1 portie. Maar nu geen zin in. Geen idee wat ik nu ga eten, denk iets te zien met kip en rijst (etiket was eraf :D )
*O* vriezerroulette *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_220679622
Buffet *O*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220679636
Ik had gelijk, kip, rijst, champignons, doperwten en kerrie
We have far more in common than that which devides us..
pi_220679711
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 14:45 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Waarom zou je het eerst in een ei in de aarde doen en dat ei daarna in de aarde doen?

Als ik al zelf zaadjes uit een aardbei zou halen, zou ik die gewoon in de aarde strooien.
Dan kun je toch ook de hele aardbei inclusief de zaadjes in de grond stoppen!?
Hoe zou een teler het doen? Die koopt stekkies van de kweker, vermoed ik.
Op het balkon hier staat een grote plant met veelbelovende bloemetjes.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220679827
Ik gaf werkgroep en kreeg vlak voor de pauze een hoestbui waar ik niet echt uit kwam, precies toen we samen de opdracht gingen nabespreken die zij hadden gemaakt. En waar ik dus voor moest praten :+ . Niet meer kunnen praten en tot tranen rollend over mn wangen aan toe :') . Toen maar pauze vervroegd. Toch maar neusspray genomen - ik was juist vandaag nog zonder en dat ging best goed, maar denk dat snot in keel het hoesten triggerde. Daarna ging tweede helft ging gelukkig beter. In trein naar huis 2x bijna in slaap gevallen.

Eenmaal thuis wel nog gekookt, zelfs nog lasagne gemaakt :o ik herken mezelf niet terug. Hij is goed gelukt en vet lekker *O* . En nu probeer ik de andere helft zo snel mogelijk te koelen want LHO heeft me bang gemaakt voor pasta vooraf maken :+ . Nu al zin in eten morgen O+
pi_220679962
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 19:22 schreef AnneX het volgende:
Hoe zou een teler het doen? Die koopt stekkies van de kweker, vermoed ik.
Aardbeien uit zaad kweken doen alleen veredelaars.
Kwekers kweken aardbei uit stek en telers kopen de opgekweekte plantjes.

Aardbeien zaaien is een soort omgekeerde evolutie, leuk om mensen van de straat te houden :D

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 29-04-2026 20:09:22 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220679989
Dat lijkt mij rottig zeg! Hoesten op die manier.

In de linker pot - met anti slakken tape - zit bollen lasagne.
De eerste twee lagen bollen hebben achter elkaar gebloeid.
Van de tulpen is niks te merken. Nog niet eens een groen puntje. 😢
pi_220679994
quote:
7s.gif Op woensdag 29 april 2026 19:57 schreef sigme het volgende:

[..]
Aarbeien uit zaad kweken doen alleen veredelaars.
Kwekers kweken aarbei uit stek en telers kopen de opgekweekte plantjes.

Aardbeien zaaien is een soort omgekeerde evolutie, leuk om mensen van de straat te houden :D
Aha. Kwekers en telers had ik al.
De veredelaars was ik vergeten.
pi_220680088
De mural in Oostende, om daar nog ff op terug te komen, die ik het mooist vond in Oostende was deze:

pi_220680093
quote:
7s.gif Op woensdag 29 april 2026 19:57 schreef sigme het volgende:

[..]
Aardbeien uit zaad kweken doen alleen veredelaars.
Kwekers kweken aardbei uit stek en telers kopen de opgekweekte plantjes.

Aardbeien zaaien is een soort omgekeerde evolutie, leuk om mensen van de straat te houden :D
Ik vind het grappig om te proberen, meer niet :)
pi_220680161
Ik heb aardbeien in een van mijn bakken staan, een van een paar plantjes in het eerste jaar, is die inmiddels behoorlijk vol. Iedereen die wil krijgt stekjes.

@Lucky_Strike Drs. P de party was inderdaad erg leuk! Lekker meegehumd met de grijze massa :D.
  woensdag 29 april 2026 @ 21:03:54 #241
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220680555
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 20:13 schreef Blues het volgende:
De mural in Oostende, om daar nog ff op terug te komen, die ik het mooist vond in Oostende was deze:

[ afbeelding ]
Wauw O+

quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 20:25 schreef Tuindier het volgende:
Ik heb aardbeien in een van mijn bakken staan, een van een paar plantjes in het eerste jaar, is die inmiddels behoorlijk vol. Iedereen die wil krijgt stekjes.

@:Lucky_strike Drs. P de party was inderdaad erg leuk! Lekker meegehumd met de grijze massa :D.
Volgens mij leurt iedereen met tomatenplanten met uitlopers :D

Leuk dat je het leuk hebt gehad!
Spoilers!
  woensdag 29 april 2026 @ 21:45:47 #242
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220680887
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 08:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij gaan binnenkort naar Fantasialand. Ik zie dat dat in de buurt is van Bonn, Duisburg en Keulen? Heeft iemand tips voor leuke dingen in de buurt?
Correctie. We gaan blijkbaar naar Movie Park Germany, in de buurt van Essen, Duisburg en Dortmund.

Nieuwe tips graag :s)
Spoilers!
  Moderator woensdag 29 april 2026 @ 21:53:11 #243
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220680930
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 21:45 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Correctie. We gaan blijkbaar naar Movie Park Germany, in de buurt van Essen, Duisburg en Dortmund.

Nieuwe tips graag :s)
Ik had ongevraagd al wat tips gegeven over Essen ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220680946
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 21:45 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Correctie. We gaan blijkbaar naar Movie Park Germany, in de buurt van Essen, Duisburg en Dortmund.

Nieuwe tips graag :s)
_O-
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator woensdag 29 april 2026 @ 21:58:36 #245
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220680953
Wanneer zijn jullie er? Ik moet nog een keertje naar Gelsenkirchen. Tijdje terug had ik daar vlakbij het station een erg lekkere döner gegeten. Toen ik inmiddels met de trein in Münster was, realiseerde ik me dat ik niet had betaalt. Direct gebeld dat ik was vergeten te betalen. Als jullie even je rekeningnummer appen naar dit nummer maak ik het direct over.

"Nee joh, dat hoeft niet, betaal de volgende keer maar" toen ik aangaf dat dat nog wel even kon duren. Maakte allemaal niet uit. _O_
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 29 april 2026 @ 22:03:11 #246
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220680968
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 29 april 2026 @ 22:50:30 #247
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220681266
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 21:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Movie Park Germany
Ah cool, Warner Brothers Movie World.
Het laatste wat we met m'n zwager hebben gedaan voor ie niet meer kon lopen.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220682038
Foi. 2 dikke evenementen back to back is uh pittig. Maar wel heel gaaf.

Zal straks een iets uitgebreidere post maken maar wilde even laten weten dat ik nog steeds leef.

Hoe is het hier?
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 30 april 2026 @ 09:22:30 #249
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220682086
c_/
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  donderdag 30 april 2026 @ 09:22:58 #250
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220682089
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 09:15 schreef Lonaa het volgende:
Foi. 2 dikke evenementen back to back is uh pittig. Maar wel heel gaaf.

Zal straks een iets uitgebreidere post maken maar wilde even laten weten dat ik nog steeds leef.

Hoe is het hier?
Ik vroeg me eerder deze week nog af of jij die roodharige vrouwelijke schutter in E'de was, meer niet :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  donderdag 30 april 2026 @ 09:25:37 #251
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220682109
*O* *O* Laatste werkdag op deze werkplek *O* *O*

Vanaf komende donderdag in een helder, licht, van veel glas voorzien plekje met een hugeass bureau, en een hele fijne collega met wie ik al jaren samenwerk, maar nooit een kamer mee heb gedeeld.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220682187
Fijne werkplek is *O* . Ik heb gelijk een eigen kantoor maar dat is inmiddels in een dusdanige stille uithoek van het pand dat ik overweeg om af en toe uit vrije wil in de kantoortuin te gaan zitten.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 april 2026 @ 09:48:42 #253
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220682208
Driedaagse werkweken. Ik zou er aan kunnen wennen :P. Gelukkig is het deze week ook wat rustiger.
Dus vooral een week voor kleine dingetjes en achterstallig onderhoud.

Ik heb ook wel een fijne werkplek. We hebben dan wel een 'kantoortuin' maar dan wel met vaste plek. Maar we gaan volgend jaar verhuizen. We zitten nu randje Zuid en gaan naar Sloterdijk. Al ga ik deze plek wel missen. Kantoor niet perse, maar je zit wel in een fijn hoekje van Amsterdam. Aan de andere kant we hebben hier wel lekker de ruimte. Het bedrijf hiervoor zat met dubbel zoveel mensen op deze plek...
Qua reistijd ga ik er iets op vooruit. Qua kantoor denk ik ook. De indeling gaan we het nog over hebben.

[ Bericht 8% gewijzigd door borisz op 30-04-2026 09:55:28 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 30 april 2026 @ 09:53:53 #254
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220682233
kantoor plek, hier ook kantoor tuinen, dus de halve dag met NC koptelefoon op.
en ik zit aan de binnenkant van de 8 die ons gebouw is, terwijl het uitzicht aan de buitenkant juist geweldig.. hopelijk gaan we op een gegeven moment naar de buitenkant verhuizen :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 30 april 2026 @ 10:05:35 #255
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220682299
Ahja hier dus heel bewust geen kantoortuin omdat we na 4 jaar daarmee gemerkt hebben dat mensen die daar formeel een plek hebben bovengemiddeld veel thuiswerken (meer dan de formele afspraak), als ze in huis zijn uitwijken naar leegstaande werkplekken van de mensen met een kantoor, soms op andere afdelingen en ook minder aanwezig zijn bij (nooit verplichte) afdelingsmeetings, maar ook dan via een camera meekijken.

In dezelfde periode bleek dat de mensen in 2 en 4 persoons kantoren bovengemiddeld minder thuiswerken (echt maar de helft tot bijna niet), op alle lokaties van de organisaties kwamen werken en er eigenlijk altijd zijn op meetings.

Ja, er zit een bias in deze metingen: de tweede groep is vaak bezit met structuur, grote lijnen en veranderingen, en heeft dus input nodig, overlegt vaak en heeft dus een meer natuurlijke noodzaak om ter plaatse te zijn.

Maar alles met elkaar heeft gemaakt dat we toch hebben gekozen voor een kantoren structuur:
- Teams bij elkaar in een eigen ruimte (met overlegtafel)
- Teams met heel specifieke taken (security, privacy, nieuwe diensten / innovatie) in afgeschermde omgeving
- Management en de ondersteuning daarvan in aquaria: glas, zichtbaar, deur zo veel mogelijk openstaand: toegankelijk

En dan aangevuld met telefooncelletjes en kleine Team-ruimtes.

Doel: mensen minder thuis, meer bij elkaar, vaker spontane afstemming, meer sociaal contact, en daarmee ook meer onderlinge binding, misschien zelfs minder "over de schutting gooi gedrag".

Zijn daar garanties voor? Nee. Is men er enthousiast over? Ja, het beeindigen van de 2 kantoortuinen wordt als een zegen gezien.

"Ja maar van de overheid moeten we toch vanwege de energie maatregelen meer thuiswerken?"
Van de 60 mensen over wie het gaat, valt het thuiswerkgedrag compleet weg tegenover de 3900 collega's die sowieso nauwelijks/nooit kunnen thuiswerken omdat dat niet in hun beroep past.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220682367
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 09:22 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik vroeg me eerder deze week nog af of jij die roodharige vrouwelijke schutter in E'de was, meer niet :P
Ik ben ouder dan 31 ;(

En op het tijdstip van de schietpartij ging mijn wekker.
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 april 2026 @ 10:27:17 #257
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220682467
Wilde doorpakken met de Veluwe. Maar hoewel ik wel uit de buurt van de brandhaard ben sla ik toch een weekje over.
Morgen Yinnytown. Laatste wandeling uit Buiten de Binnenstad van Rotterdam :P. De Kop van Zuid en ik denk dat ik ook nog of Migratiemuseum of Fotomuseum ga bezoeken.
En met de warmte is 15km ook wel beter ipv 27 :+.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220682568
@fietsie Wat een goeie analyse van (thuis) werkplekkenkantoortuinkamers!

@Lonaa zij doet het nog! Sjouwen en regelen. Ook in vrije tijd en in de tuin?

@borisz hoeveel paar schoenen of zolen verslijt jij in een jaar?

Van zo’n halve dag film en gesprekken met het andere stel slaap ik knap onrustig, is mij opgevallen.
Mijn administratie doe ik overigens aan de eettafel op mijn werkplek.
Vrijwel alles doe ik aan de eettafel. Zelfs eten :Y)

Alleen F1 kijken ga ik op de bank bij de tv. Maar ja -O-

[ Bericht 9% gewijzigd door AnneX op 30-04-2026 11:29:29 ]
pi_220682655
Ik ben echt toe aan nieuwe kleding, die ook geschikt is voor kantoor. Waar koop je tegenwoordig nog kwaliteit?
pi_220682662
Goedemiddag :W
Vanmorgen al in de keuken gestaan voor de hapjes voor de beer en foodpairing van vanavond. Ben benieuwd *O*
pi_220682679
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 21:56 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
_O-
Ja, foutje :D J dacht het ook dus het is maar goed dat we het nog even nakeken. Movie Park is gratis met ons Eftelingabonnement.

quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 21:53 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik had ongevraagd al wat tips gegeven over Essen ;)
Die ga ik NU bekijken.

We zijn er ergens door de week in de laatste 2 weken van mei. Aantal dagen is ook nog onbekend.

Duitse doner :9
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 22:50 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ah cool, Warner Brothers Movie World.
Het laatste wat we met m'n zwager hebben gedaan voor ie niet meer kon lopen.
;(

De reviews van het park zijn wisselend. Het is een beetje hit or miss daar. Maar we gaan het meemaken, er zitten wel een aantal dingen bij die ik zeker wil gaan zien.
Spoilers!
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 12:22:58 #262
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220682680
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:15 schreef Tuindier het volgende:
Ik ben echt toe aan nieuwe kleding, die ook geschikt is voor kantoor. Waar koop je tegenwoordig nog kwaliteit?
Van Uffelen
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 12:26:40 #263
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220682698
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ja, foutje :D J dacht het ook dus het is maar goed dat we het nog even nakeken. Movie Park is gratis met ons Eftelingabonnement.
[..]
Die ga ik NU bekijken.

We zijn er ergens door de week in de laatste 2 weken van mei. Aantal dagen is ook nog onbekend.

Duitse doner :9
Gratis döner zelfs :P Ik vind dat ik als ik kom te betalen gewoon weer wat moet eten daar. Eigenlijk best slim van ze.
Echt niet verder joh, eerste zaak als je daar het station uit komt. Zelfgemaakte spiezen van echt vlees. Ook allemaal ander vlees op de grill. Wie verwacht fatsoenlijk eten, voor de ingang van een treinstation.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 30 april 2026 @ 12:39:28 #264
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220682767
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Duitse doner :9
[..]
Mijn kind gaat tegenwoordig graag mee shoppen in D mits we een Doner stopje doen
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 12:47:12 #265
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220682820
Toen ik laatst döner ging halen vroeg ie mij "mit alles". Waarop ik hem corrigeerde, "mit allem" (voorzetsel 3e naamval)
"Allem heute krank"
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220682830
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 10:05 schreef fietsie het volgende:
mensen die daar formeel een plek hebben bovengemiddeld veel thuiswerken (meer dan de formele afspraak), als ze in huis zijn uitwijken naar leegstaande werkplekken van de mensen met een kantoor, soms op andere afdelingen en ook minder aanwezig zijn bij (nooit verplichte) afdelingsmeetings, maar ook dan via een camera meekijken.
Is overwogen dat die mensen misschien geen kamer hadden omdat ze die niet nodig hadden en thuis net zo productief konden zijn?

* Vanyel is team thuiswerken
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220682843
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:15 schreef Tuindier het volgende:
Ik ben echt toe aan nieuwe kleding, die ook geschikt is voor kantoor. Waar koop je tegenwoordig nog kwaliteit?
Op de herenafdeling
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220682856
quote:
14s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:26 schreef derLudolf het volgende:
Wie verwacht fatsoenlijk eten, voor de ingang van een treinstation.
Ik weet niet of het nog zo is, maar de kapsalon bij de achteruitgang van Rotterdam Centraal was ~ 20 jaar geleden echt baas. Een jaar of 3 geleden zaten ze er iig nog.

* Oma vertelt
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 12:55:44 #269
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220682872
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:52 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik weet niet of het nog zo is, maar de kapsalon bij de achteruitgang van Rotterdam Centraal was ~ 20 jaar geleden echt baas. Een jaar of 3 geleden zaten ze er iig nog.

* Oma vertelt
Mijn laatste (en eerste) bezoek aan Rotterdam zal zo'n 20 jaar terug zijn. In twintig jaar kan er veel veranderen, maar m'n mening over kaas niet :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 30 april 2026 @ 12:57:46 #270
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220682884
Kantoortuinen, bestaan die nog dan?? Ik dacjt dat dat al lang achterhaald was... God zij dank had ik altijd een eigen kantoor toen ik nog loonslaaf was. En de laatste 20 jaar ook trouwens 8-)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  donderdag 30 april 2026 @ 12:59:42 #271
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220682895
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:48 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Is overwogen dat die mensen misschien geen kamer hadden omdat ze die niet nodig hadden en thuis net zo productief konden zijn?

* Vanyel is team thuiswerken
De mensen in de 2 kantoortuinen hebben sowieso nooit een eigen kamer gehad; deze mensen hebben echter wel allemaal aangegeven dat er als gevolg van het thuiswerken nogal eens informele afstemmingsmomenten geskipt worden, momenten die nu juist noodzakelijk zijn om mensen die aan precies hetzelfde werken in de goede koers te houden.
En de veel-thuiswerkers laten geen hogere efficientie zien. Netjes gezegd.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 13:09:31 #272
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220682931
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:59 schreef fietsie het volgende:

[..]
En de veel-thuiswerkers laten geen hogere efficientie zien. Netjes gezegd.
Oh m'n moeders collega's zijn thuis wel een stuk efficiënter. Na werktijd zijn de boodschappen al gedaan en hangt de was al aan de lijn :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220682946
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:39 schreef fietsie het volgende:

[..]
Mijn kind gaat tegenwoordig graag mee shoppen in D mits we een Doner stopje doen
Doner, al weken zininin :9~
  donderdag 30 april 2026 @ 13:18:11 #274
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220682981
Zomaar een pareltje uit een Youtube commentaar:

quote:
Fun fact: If the US didn't have school shooters, we wouldn't believe that they have any schools at all.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 13:20:33 #275
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220683000
_O-
Mooi stukje cultuur erfgoed, zou eigenlijk bij de Unesco ingediend moeten worden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220683006
Thuis!
He @Lonaa :W

Afgelopen nacht heerlijk geslapen (was gesloopt) en wat doet dat een mens goed.

Bij de boot (een andere) “ruzie” gemaakt met de huismeester. Hij (zegt hij) heeft het recht om mijn fiets te verplaatsten en het slot los te knippen. Dacht het niet, er staat nergens een bordje “hier geen fietsen plaatsen”. Op mijn opmerking daarover kwam hij “dat recht heb ik wel” en liep snel weg (en ik ben niet snel dus kon er niet achteraan).

Kantoortuin vond ik een ellende, gelukkig had ik een plekje in een hoekje waar nauwelijks mensen onverwacht achter je stonden

Vanmiddag geen plannen (behalve boodschappen uitpakken) en vanavond eetclub etentje
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 30 april 2026 @ 13:25:41 #277
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220683035
Sommige Amerikanen kunnen de Europese humor over hun faalland best wel waarderen..

Bekijk deze YouTube-video
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220683038
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 13:21 schreef Kaatje1 het volgende:
Thuis!
He @:lonaa :W

Afgelopen nacht heerlijk geslapen (was gesloopt) en wat doet dat een mens goed.

Bij de boot (een andere) “ruzie” gemaakt met de huismeester. Hij (zegt hij) heeft het recht om mijn fiets te verplaatsten en het slot los te knippen. Dacht het niet, er staat nergens een bordje “hier geen fietsen plaatsen”. Op mijn opmerking daarover kwam hij “dat recht heb ik wel” en liep snel weg (en ik ben niet snel dus kon er niet achteraan).

Kantoortuin vond ik een ellende, gelukkig had ik een plekje in een hoekje waar nauwelijks mensen onverwacht achter je stonden

Vanmiddag geen plannen (behalve boodschappen uitpakken) en vanavond eetclub etentje
Nou ja, wat een idiote reactie van die huismeester ?!
pi_220683040
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:15 schreef Tuindier het volgende:
Ik ben echt toe aan nieuwe kleding, die ook geschikt is voor kantoor. Waar koop je tegenwoordig nog kwaliteit?
Tja, goeie vraag.
In Nistelrooy zit van Tilburg met allerlei merken en stijlen. Daar kun je een dag voor uittrekken! Met kundige ervaren adviseurs, indien gewenst.
Ook in Meerkerk een vergelijkbare zaak, Zwijnenburg.
pi_220683056
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 13:20 schreef derLudolf het volgende:
_O-
Mooi stukje cultuur erfgoed, zou eigenlijk bij de Unesco ingediend moeten worden.
Doner of school shootings?
Spoilers!
  donderdag 30 april 2026 @ 13:30:25 #281
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220683073
Meer van die comedian:

Bekijk deze YouTube-video
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220683181
Goedemiddag :W
  donderdag 30 april 2026 @ 15:08:18 #283
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220683592
Nu heb ik honger.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  donderdag 30 april 2026 @ 15:27:06 #284
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220683718
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:15 schreef Tuindier het volgende:
Ik ben echt toe aan nieuwe kleding, die ook geschikt is voor kantoor. Waar koop je tegenwoordig nog kwaliteit?
Ik ben fan van ladress en Cavallaro ( die hebben ook een vrouwen lijn) oh en succubus voor de leukste retro jurkjes O+

kost wat, gaat het ook lang mee
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_220683755
Dus, hallo. Mijn werkweek zit erop.

Vorige week een bouwdag voor Koningsdag in de binnenstad en wat losse verhuurprojecten. Zondag begon het echte feest. :+

De matjesmarkt was maandag weer in het park, maar die markt op Koningsdag wordt groter en groter. Zo'n 300 auto's voor de kleedjes in 2 uur + alle mensen die fietsend en bolderkarrend kwamen en zo'n 10.000 bezoekers.

Het evenement is ongedwongen maar vergt wel steeds meer regulering nu het zo groot wordt. We doen het nu met 4 EHBO'ers, 4 beveiligers, 2 verkeersregelaars en 2 productieleiders (die tevens opbouw, afbouw, techniek, parkeerbeheer, toiletjuffrouw en vuilnisdienst zijn/doen). Dat wil ik volgend jaar wel ietsje anders. :+ Dan kom ik misschien ook niet meer uit op 28 uur in 2 dagen en bijna 60.000 stappen. :')

Gisteren werd er in dat zelfde park een evenement gehouden voor kinderen met allemaal sport en spel om te proberen. Daar waren wij verantwoordelijk voor de stroom, techniek en geluid. Het park is erg groot dus ik heb ongeveer 400 meter krachtkabel uitgerold en weer opgerold en 600 meter schuko. Daarnaast hebben we 3 line-array geluidssets opgebouwd op massive statieven en 2 kleine geluidsets. En weer opgeruimd.

Dus dat waren ook 2 pittige dagen. :+

Ergens in die dagen hield de vaatwasser op met echt vaatwassen. Hij pompt bijna niet af. Wat niet zo'n groot probleem was toen wegens toch niet thuis, maar nu wel irritant is. Dus dat verdiend nog aandacht. Er zijn inmiddels 2 zwarte wassen gedraaid, de aanhanger is leeg, net als de bus en mijn auto. Gisteren hebben we ook al een bus uitgepakt.

Vindt zo'n "aarddag" altijd heel lekker. Alles weer op zn eigen plek, schoon, alle kleine dingen oplossen die al de hele week kriebelen maar niet gebeuren wegens geen tijd/energie.

Ik vind zo'n week overigens ook heel lekker. Heb dat actief een paar keer gedacht O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_220683758
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 15:27 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Ik ben fan van ladress en Cavallaro ( die hebben ook een vrouwen lijn) oh en succubus voor de leukste retro jurkjes O+

kost wat, gaat het ook lang mee
Cavallaro voor mannen _O_ :9

De mijne past daar zo goed in. :9
Sterkheidsbaas van alles.
pi_220683814
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 15:27 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Ik ben fan van ladress en Cavallaro ( die hebben ook een vrouwen lijn) oh en succubus voor de leukste retro jurkjes O+

kost wat, gaat het ook lang mee
Ik koop vaak bij topvontage mn jurkjes en rokken
  donderdag 30 april 2026 @ 15:56:27 #288
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220683865
Ik heb gewoon een stapel van 5 identieke Lee spijkerbroeken :@
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220683895
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 15:56 schreef fietsie het volgende:
Ik heb gewoon een stapel van 5 identieke Lee spijkerbroeken :@
Man zijn lijkt mij best wel fijn. Gewoon stapel broeken, stapel shirtjes en klaar.
pi_220683898
Ik ging altijd graag maar notorious clothing Maja die is niet meer
pi_220683920
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:02 schreef Goitske het volgende:

[..]
Man zijn lijkt mij best wel fijn. Gewoon stapel broeken, stapel shirtjes en klaar.
Dat heb ik ook.
:D
pi_220683945
Goedemiddag!

Dankjulliewel nog voor alle felicitaties :*

Korte maar pittige werkweek hier. Of nouja kort,… weinig dagen maar veel uur :P ik heb als een blok geslapen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hey @Lonaa :W

Nu in het zonnetje op de bank in de tuin aan het niksen. Heerlijk 8-)
  donderdag 30 april 2026 @ 16:10:56 #293
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220683947
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:02 schreef Goitske het volgende:

[..]
Man zijn lijkt mij best wel fijn. Gewoon stapel broeken, stapel shirtjes en klaar.
Ik ken geen mannen die zouden klagen als vrouwen ook gewoon 5 spijkerbroeken afwisselen
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220683961
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:10 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik ken geen mannen die zouden klagen als vrouwen ook gewoon 5 spijkerbroeken afwisselen
Jurkjes en rokjes worden ook zeer gewaardeerd hier thuis
  donderdag 30 april 2026 @ 16:13:28 #295
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220683968
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 15:56 schreef fietsie het volgende:
Ik heb gewoon een stapel van 5 identieke Lee spijkerbroeken :@
Dat dus :Y Wel 3 verschillende kleuren, dat dan weer wel. En ook nog wel wat andere (nette) broeken.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  donderdag 30 april 2026 @ 16:15:46 #296
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220683983
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:10 schreef Candaasje het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
;( ;( :X en O+ , in die volgorde...

Ik zou dat werk echt nooit kunnen doen :{ Dierenartsen zijn voor mij stuk voor stuk helden *O*
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220683994
Sooo…tuinbankje en twee balkon stoelen met een sopje. Schoon👍🏼
Tulpen, die zich niet vertonen.
Dan maar een verse laag aarde erop en slaapmutsjes gezaaid. Terwijl ik dacht dat ik Cosmea had besteld. Zwat.

Wow. @Loona _O_
pi_220684039
Wat een dagen @Lonaa

Ik heb nu een fijn patroon voor broeken gevonden, met ook fijne stof (veel stoffen zijn pijnlijk) en een fijn patroon voor blouses met diverse variaties in hals en mouwen.

Ach die beestenboel -O-

Balkon vanmiddag maar niet, moet een zalf op m’n arm en daarna even niet in de zon. Vanochtend vergeten te zalven dus nu niet in de zon.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220684057
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:10 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik ken geen mannen die zouden klagen als vrouwen ook gewoon 5 spijkerbroeken afwisselen
Ik heb niet eens 5 spijkerbroeken
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 17:01:55 #300
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220684162
Ik na vandaag in elk geval 1 minder. :P Geen idee hoeveel precies maar die drie bovenste van de stapel zullen het meeste worden gedragen.

Geen zin in koken. Maar even bij de lokale Gaststätte aan. Best lekker in de zon.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220684373
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:35 schreef Lonaa het volgende:


Ik heb niet eens 5 spijkerbroeken
Ik heb er 1 _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')